Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
SPANIA[V=]
Pagina 3 din 7
Pagina 3 din 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
SPANIA[V=]
Rezumarea primului mesaj :
Ultima editare efectuata de catre Admin in 11.07.15 13:08, editata de 13 ori
Re: SPANIA[V=]
MALLORCA, PARADISUL CONTRASTELOR
Mallorca este mai mult decat o destinatie turistica,un petec de tarm mediteranean...Este adevarat ca pentru turisti,aceasta ramane sinonimul vacantei la mare,al relaxarii,un paradis care imbina in mod exceptional peisajul si cultura,modernul si traditionalul.Insula e un fel de amestec de peisaj mediteranean:are “cale”(golfuri) idilice,tipice insulelor grecesti,paduri care se revarsa pana la malul marii,incantatoare si obscure ca in zona Adriatica,conace elegante amintind de Toscana,munti inalti,apoi zone uscate cu iz de Africa..toate intr-unamestec echilibrat si incantator,sub stralucirea aurie a soarelui. Nu putini sunt cei care,dupa ce-au cunoscut insula cu toate nuantele si parfumurile ei,doresc sa ramana..sau se reintorc…asa cum valurile se reintorc mereu la tarm.
Citeste articolul
Mallorca este mai mult decat o destinatie turistica,un petec de tarm mediteranean...Este adevarat ca pentru turisti,aceasta ramane sinonimul vacantei la mare,al relaxarii,un paradis care imbina in mod exceptional peisajul si cultura,modernul si traditionalul.Insula e un fel de amestec de peisaj mediteranean:are “cale”(golfuri) idilice,tipice insulelor grecesti,paduri care se revarsa pana la malul marii,incantatoare si obscure ca in zona Adriatica,conace elegante amintind de Toscana,munti inalti,apoi zone uscate cu iz de Africa..toate intr-unamestec echilibrat si incantator,sub stralucirea aurie a soarelui. Nu putini sunt cei care,dupa ce-au cunoscut insula cu toate nuantele si parfumurile ei,doresc sa ramana..sau se reintorc…asa cum valurile se reintorc mereu la tarm.
Citeste articolul
Re: SPANIA[V=]
Palatul regal din Madrid
Capitala a Spaniei din 1561 cand Filip al II-lea si-a fixat aici resedinta oficiala, orasul Madrid ofera vizitatorului muzee si parcuri, biserici si palate. Centru politic, financiar, comercial, cultural si religios, celebru pentru monumentul inchinat marelui Cervantes cu statuile ecvestre ale lui Don Quijote si Sancho Panza, orasul este de veacuri un simbol al Castiliei imperiale. Palatul regal de aici (Palacio Real) este inaltat in inima orasului, pe o panta dominand raul Manzanares. Locul este cunoscut de secole drept resedinta a regilor tarii. Regele Carlos al V-lea ridicase aici faimosul Hapzburg Alcazar, care insa fusese distrus din temelie de un incendiu in ziua de Craciun a anului 1734.
Din fericire familia regala nu se afla in palat pentru ca hotarasera cu totii sa petreaca sarbatorile intr-un loc mai linistit, cunoscut sub numele „Parque del Buen Retiro”. Palatul regal a fost reconstruit de Giovanni Battista Sachetti, un discipol al lui Filippo Juvarra, cel mai faimos arhitect italian al secolului al XVIII-lea. In 1735 Juvarra a venit de la Torino la invitatia lui Filip al V-lea. Tot atunci a sosit si Sachetti. Juvarra a desenat planul noului palat, care urma sa fie o constructie magnifica, inconjurata de gradini, mai mari si mai impunatoare decat palatul Versailles.
Moartea sa neasteptata, in 1936, ar fi putut pune capat lucrarilor, care insa au fost imediat preluate de Sachetti. Acesta dorea de asemenea sa realizeze o constructie mareata si lucrarile au inceput in 1738. Din nefericire, nici Sachetti nu a trait atat incat sa vada incununarea muncii sale. A murit in 1764 si constructia a fost terminata cu cativa ani mai tarziu, sub conducerea lui Ventura Rodriguez, in timpul domniei lui Carlos al III-lea.
Sachetti a realizat planurile palatului bazandu-se pe schemele lui Juvarra, dar a redus numarul curtilor interioare la una si a incorporat atat elemente ale planului lui Bernini pentru Luvru cat si propriile sale idei. Rezultatul a fost un impunator edificiu urban de dimensiuni impresionante, nu foarte inalt, dominand pe toata lungimea sa estica marea Plaza de Oriente.
Palatul Regal este un amestec de baroc italian si francez in care apar insa si elemente caracteristic spaniole. Constructia are forma unui patrulater realizat din granit de Guadarrama si marmura. Peretii de piatra alba si marmura rosiatica sunt impodobiti cu coloane corintiene alternand cu pilastri simpli, in stil doric si palatul este incununat cu o balustrada.
Sachetti intentionase sa plaseze deasupra statuile regilor Spaniei, statui de dimensiuni impresionante, si constructia ar fi parut mai supla. In timpul lui Carol al III-lea, toate aceste statui au fost insa plasate in Plaza de Oriente si Gradinile Retiro, ramanand deasupra palatului cateva reprezentari pur simbolice. Intrarea principala se afla pe latura de sud, deschizandu-se spre Plaza de la America si conducand spre o larga curte interioara.
Salile palatului sunt decorate cu o deosebita opulenta. Remarcabile sunt apartamentele oficiale dar si cele private ale regilor, inclusiv cel in care a locuit Alfonso al XIII-lea si sotia sa Victoria Eugenia care au plecat in exil in 1931. Exista de asemenea in palat o biblioteca, o farmacie regala, un muzeu de arta, colectii numismatice si sali de muzica, toate deschise marelui public.
Grandoarea se rasfrange de la constructia propriu-zisa la gradinile din jur facand din Palatul regal un simbol al barocului si al Spaniei insesi.
Grandoarea se rasfrange de la constructia propriu-zisa la gradinile din jur facand din Palatul regal un simbol al barocului si al Spaniei insesi.
Re: SPANIA[V=]
Palatul regal din Aranjuez
Conducatorii spanioli au traversat o perioada nespus de dificila in secolul al XVII-lea, cand declinul economic, razboiul cu Franta si costisitorul Razboi de Succesiune a Spaniei a golit visteria regala, temperand dorinta de a inalta noi palate. In 1713 insa, Tratatul de la Utrecht a schimbat intreaga situatie, punand capat razboiului si aducandu-l pe tronul Spaniei pe Filip al V-lea de Burbon, nepotul lui Ludovic al XIV-lea.
Filip, a carui domnie a durat din 1714-1745, a inceput, curand dupa urcarea lui pe tron, reconstructia si infrumusetarea vechiului palat de tara din Aranjuez. Suveranul indragea nespus acest loc pentru padurile minunate care-l inconjurau, pentru apele Tagusului din apropiere si pentru campiile castiliene, care se intindeau in zare. Primul palat din Aranjuez a fost construit in secolul al XIV-lea si extins in secolul al XVI-lea de catre Carol al V-lea. Filip al II-lea a folosit arhitectii care lucrasera la Escorial pentru completa reconstructie din Aranjuez si i-a adaugat elegantele gradini.
Filip al V-lea a facut din palatul respectiv una dintre principalele sale resedinte, bogat reimpodobite si largindu-i considerabil gradinile. In timpul domniei sale a fost construita Marea Scara, desenata de arhitectul italian Giacomo Bonavia. Probabil datorita unei neglijente in constructie in aceeasi perioada palatul a suferit de doua ori cate un incendiu devastator. Primul a fost cel din 1727, in urma caruia totul a fost refacut pe parcursul unui an, dar pagubele produse de cel de al doilea, cu cativa ani mai tarziu, nu au putut fi inlaturate pe loc. Reconstructia cladirii din piatra si caramida a inceput in 1748, inspirata in mare parte de desenele originale ale arhitectului Juan de Herrera, care lucrase in timpul lui Filip al II-lea. Acest nou palat, terminat in 1768, avea un aer solemn cu o fatada tipica pentru perioada italiana clasica timpurie, foarte apreciata de noul suveran.
Succesorul acestuia, Ferdinand al VI-lea si-a oprit privirile asupra orasului din jurul palatului, care, dupa conceptia sa, trebuia sa ramana centrul unei adevarate retele de constructii. Carol al III-lea, care a domnit din 1759 pana in 1788, a adaugat elegantei constructii inca doua aripi, aceasta capatand astfel o infatisare mai impunatoare, datorita noilor dimensiuni.
In ciuda tuturor reconstruirilor, extensiilor si modificarilor din secolul al XVIII-lea, Palatul Regal din Aranjuez, construit in jurul unei curti de onoare, impodobita cu o minunata gradina, se remarca atat printr-o unitate de stil cat si printr-o simetrie cu adevarat clasica. Ridicat deasupra unui parter mult extins pe fatada de est, impodobita cu coloane, o multime de ferestre prelungi cu cadre de piatra, de o cupola cu lanterna, palatul este inconjurat de un parc impresionant cantat de poeti si evocat in multe piese muzicale. Inspirat de gradinile de la Versailles, dar mai putin oficial, parcul din Aranjuez este si el presarat de constructii specifice vremii. Printre acestea trebuie amintita „Coliba lucratorului”, ridicata de Carol al IV-lea. Respectiva „coliba”, de fapt o vila luxoasa dupa modelul Trianonului, permite vizitatorului o intoarcere in timpul unei epoci apuse, incarcata de amintiri.
Re: SPANIA[V=]
Paradisul andaluz
Aşezată într-un loc unde muntele întâlneşte marea, Marbella este cea mai faimoasă staţiune de pe Costa del Sol şi un oraş minunat, care oferă turiştilor farmecul tipic andaluz
Aşezată într-un loc unde muntele întâlneşte marea, Marbella este cea mai faimoasă staţiune de pe Costa del Sol şi un oraş minunat, care oferă turiştilor farmecul tipic andaluz
Re: SPANIA[V=]
Mallorca, perla Mediteranei
Mallorca este cea mai populară insulă spaniolă. Aflată la 209 km de Barcelona şi 145 km de Valencia, Mallorca dispune de o coastă de 500 km. Insula Mallorca (din latină - „insula maior” = cea mai mare) este capitala arhipeleagului Balear şi se întinde pe o suprafaţă de 3.626 kmp.
Citeste articolul
Mallorca este cea mai populară insulă spaniolă. Aflată la 209 km de Barcelona şi 145 km de Valencia, Mallorca dispune de o coastă de 500 km. Insula Mallorca (din latină - „insula maior” = cea mai mare) este capitala arhipeleagului Balear şi se întinde pe o suprafaţă de 3.626 kmp.
Citeste articolul
Re: SPANIA[V=]
Palma de Mallorca
Mallorca este cea mai mare dintre insulele Baleare, situată între Ibiza şi Menorca, în bazinul Mării Mediterane. Capitala insulei este Palma de Mallorca, cunoscută mai ales ca destinaţie turistică, situată în partea de sud-vest a insulei, într-un golf. Oraşul este puternic marcat de trecutul său istoric, martori fiind caracterul vechi al monumentelor şi edificiilor istorice.
Citeste articolul
Mallorca este cea mai mare dintre insulele Baleare, situată între Ibiza şi Menorca, în bazinul Mării Mediterane. Capitala insulei este Palma de Mallorca, cunoscută mai ales ca destinaţie turistică, situată în partea de sud-vest a insulei, într-un golf. Oraşul este puternic marcat de trecutul său istoric, martori fiind caracterul vechi al monumentelor şi edificiilor istorice.
Citeste articolul
Sevilla orasul coridelor
Sevilla orasul coridelor
Mai cunoscut pentru noi pentru echipa de fotbal, flamenco şi coride, Sevilla ascunde o frumuseţe aparte reprezentată adesea prin numele regiunii a cărei capitală este Andaluzia. Spre deosebire de punctele mari de atracţie ale Spaniei (Barcelona şi Madrid), Sevilla e mult mai «prietenoasă» cu buzunarele turiştilor. O cameră dublă la o pensiune cochetă este între 20 - 50 de euro cu mic dejun inclus (depinde de cate stele sunt).
Decorul tipic mediteranean-spaniol, multitudinea de flori şi peisajul intră în preţ. Poate mai mult decât oricare alt oraş din Spania Sevilla seamănă mai mult cu Mexicul decât cu metropolele consacrate: străduţe mici, case cu o arhitectura deosebită şi vegetaţia luxuriantă.
Poate unul din cele mai frumoase cartiere este Santa Cruz. Cartierul, populat cu străduţe înguste, case frumoase pline de flori, era locuit de arabi şi evrei la începutul secolului al XVIII-lea. Emblema Sevilliei, catedrala Girlada se află tot aici. La fel şi Reales Alcazares (Palatul regilor construit în stil arab), Archivo de Indias ( clădire renascentistă, unde se află toate documetele despre descoperirea Americii)
Pornind din Piaţa Spaniei către râul care traversează oraşul (râul Guadalquivir) te poţi opri la un mic palat care se numeşte "Camera de cusut a reginei". Acest palat situat la marginea grădinilor Palatului San Telmo este un minunat exemplu de baroc sevillian. În spate se găseşte Fabrica Regală de Tabac (Real Fabrica de Tabacos), aceeaşi fabrica unde Carmen însăşi, eroina operei cu acelaşi nume, a lucrat.
Azi fabrica a fost transformată în universitate. Turnul de Aur (Torre de Oro), un turn arab aşezat pe marginea râului este un alt simbol al orasului şi în prezent găzduieşte un muzeu. Pe partea cealaltă a străzii se afla faimoasa corida seviliana, Plaza de Toros de la Real Maestranza. Trecând râul peste faimosul Pod Triana, ajungi în unul dintre cartierele cel mai tipice ale Seviliei, Cartierul Triana. Sevilla a fost pentru câteva sute de ani sub dominaţie arabă, drept pentru care adaposteşte impresionante palate de inspiratie araba. Printre cele mai impresionante palate se numără “Casa Pilatos”, construit între secolele XV şi XVI.
Palatul este o copie a palatului lui Pilat din Pont (Ierusalim). Palatul a fost construit cu mozaicuri şi obiecte găsite printre ruinele de la Italica. Insula Cartuja, locul unde s-a desfăşurat Expo’92, păstrează şi acum grădini imense concerte în aer liber, piese de teatru, etc. Cel mai faimos monument al insulei rămâne Mănăstirea Cartuja, locul unde a fost înmormântat Christofor Columb. Sevilla poate fi un loc din care poţi pleca mai departe spre alte destinaţii, fiind la 2 ore distanţa de Gibraltar, de Cordoba, de Marbella si Malaga, de Granada etc.mai mult
Mai cunoscut pentru noi pentru echipa de fotbal, flamenco şi coride, Sevilla ascunde o frumuseţe aparte reprezentată adesea prin numele regiunii a cărei capitală este Andaluzia. Spre deosebire de punctele mari de atracţie ale Spaniei (Barcelona şi Madrid), Sevilla e mult mai «prietenoasă» cu buzunarele turiştilor. O cameră dublă la o pensiune cochetă este între 20 - 50 de euro cu mic dejun inclus (depinde de cate stele sunt).
Decorul tipic mediteranean-spaniol, multitudinea de flori şi peisajul intră în preţ. Poate mai mult decât oricare alt oraş din Spania Sevilla seamănă mai mult cu Mexicul decât cu metropolele consacrate: străduţe mici, case cu o arhitectura deosebită şi vegetaţia luxuriantă.
Poate unul din cele mai frumoase cartiere este Santa Cruz. Cartierul, populat cu străduţe înguste, case frumoase pline de flori, era locuit de arabi şi evrei la începutul secolului al XVIII-lea. Emblema Sevilliei, catedrala Girlada se află tot aici. La fel şi Reales Alcazares (Palatul regilor construit în stil arab), Archivo de Indias ( clădire renascentistă, unde se află toate documetele despre descoperirea Americii)
Pornind din Piaţa Spaniei către râul care traversează oraşul (râul Guadalquivir) te poţi opri la un mic palat care se numeşte "Camera de cusut a reginei". Acest palat situat la marginea grădinilor Palatului San Telmo este un minunat exemplu de baroc sevillian. În spate se găseşte Fabrica Regală de Tabac (Real Fabrica de Tabacos), aceeaşi fabrica unde Carmen însăşi, eroina operei cu acelaşi nume, a lucrat.
Azi fabrica a fost transformată în universitate. Turnul de Aur (Torre de Oro), un turn arab aşezat pe marginea râului este un alt simbol al orasului şi în prezent găzduieşte un muzeu. Pe partea cealaltă a străzii se afla faimoasa corida seviliana, Plaza de Toros de la Real Maestranza. Trecând râul peste faimosul Pod Triana, ajungi în unul dintre cartierele cel mai tipice ale Seviliei, Cartierul Triana. Sevilla a fost pentru câteva sute de ani sub dominaţie arabă, drept pentru care adaposteşte impresionante palate de inspiratie araba. Printre cele mai impresionante palate se numără “Casa Pilatos”, construit între secolele XV şi XVI.
Palatul este o copie a palatului lui Pilat din Pont (Ierusalim). Palatul a fost construit cu mozaicuri şi obiecte găsite printre ruinele de la Italica. Insula Cartuja, locul unde s-a desfăşurat Expo’92, păstrează şi acum grădini imense concerte în aer liber, piese de teatru, etc. Cel mai faimos monument al insulei rămâne Mănăstirea Cartuja, locul unde a fost înmormântat Christofor Columb. Sevilla poate fi un loc din care poţi pleca mai departe spre alte destinaţii, fiind la 2 ore distanţa de Gibraltar, de Cordoba, de Marbella si Malaga, de Granada etc.mai mult
Casa Gaudi
Casa Gaudi
Fiecare dintre orasele Spaniei inseamna cantec si legenda, bucurie si suferinta, lumina care se rasfrange pe o adevarata istorie in piatra. Printre ele, Barcelona, capitala Cataloniei, pare un loc mirific in care cei mai de seama arhitecti ai lumii s-au intrecut in a pregati cu migala un fantastic decor de basm. Printre acesti creatori de frumos, Barcelona pare a fi dominata mai ales de Antonio Gaudí, realizatorul acelor case cu intrari de pestera, cu acoperisuri ondulate, cu cosuri smaltuite si sculptate indraznet.
Catedrala Sagrada Familia, Casa Mila, Casa Calvet sunt numai cateva dintre creatiile acestui artist inegalabil, carora trebuie sa li se adauge celebrul Parc Güell. Conceput ca un parc mai degraba privat, un adapost pentru locuinte elegante, parcul este deschis astazi publicului, incantat de apeducte, de pesteri, de bancile ondulate, de scarile elegante, de faimoasa tribuna si de la fel de faimoasa soparla de piatra. La intrarea in parc exista si cateva case, care faceau parte din proiectul lansat de Gaudí. Una dintre acestea apartinuse arhitectului si a fost transformata ulterior in muzeu.
Casa a fost construita intre 1903-1904 pentru a servi ca model de prezentare pentru eventualii cumparatori. In cele din urma Gaudí a cumparat-o el insusi in 1906. Este o vila tipic modernista, construita la marginea drumului principal de catre Francese Berenguer, primul asistent al lui Gaudí. Se inalta pe un teren inclinat si este inconjurata de o gradina terasata. Are un subsol si o pivnita pentru pastrarea alimentelor, trei etaje si un turn a carui flesa indrazneata prezinta o cruce si o girueta.
Cel de al doilea etaj este impodobit cu un elegant balcon de fier forjat si cosuri elaborate, amintind, prin forma lor, de niste bureti de padure. Cateva detalii, cum ar fi pergola, tradeaza interventia directa a lui Gaudí in timpul lucrarilor. Casa se numeste Torre rosa (Vila roz) culoare aleasa nu intamplator. Se stie ca Gaudí era nascut in Reus, oras a carui stema arborase un trandafir, motiv pentru care multe dintre femei se numeau Reus sau Rosita ca sora si nepoata arhitectului. Culoarea era de asemenea asociata cu Fecioara cu trandafiri si cu rozariul, specifice religiei catolice, Gaudí fiind devotat total bisericii. Cu toate acestea el impartasea si alte puncte de vedere ca ortodoxismul, alchimia si gnosticismul, asa cum a demonstrat Eduardo Rojo, cel mai bun cercetator al vietii arhitectului.
Gaudí s-a instalat in casa in 1906 impreuna cu tatal sau, nepoata sa Rosita si servitoarea Vicenta, fiind ajutat de calugaritele carmelite si de calugarii Sfantului Iosif. Rosita era o femeie plina de viata, in jur de 30 de ani, senzuala si pasionata, care primea musafirii tinand in maini buchete de flori ca Ofelia. Ea se simtea insa abandonata si a sfarsit prin a cadea prada alcoolismului. Gaudí avea un caracter dificil care se accentua in relatiile cu familia. Datorita atitudinii sale, adesea brutale, Rosita s-a confesat intr-o zi unei prietene spunand: „Niciodata nu m-as marita cu un geniu!” Ea a murit intr-o criza de delirium tremens intr-o zi de ianuarie 1912. Din ce in ce mai singur, fiind vizitat foarte rar de cate un prieten sau o ruda, care ramanea sa doarma la el, in loc sa aleaga un hotel scump, Gaudí a sfarsit prin a se instala pe santierul de la Sagrada Familia, la sfarsitul anului 1925. A murit intr-un accident de tramvai la 10 iunie 1926 si astfel a luat sfarsit una dintre cele mai creative vieti din istorie.
Casa a fost cumparata de societatea „Prietenii lui Gaudí” si a fost inaugurata ca muzeu in 1963. Sunt expuse aici mobile interesante, machete, amintiri ale arhitectului si ale prietenilor sai. Totul evoca uriasa personalitate a celui care, prin talentul si munca sa, a oferit Barcelonei un bine meritat prestigiu.
Pagina 3 din 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Subiecte similare
» Scandinavia/Olanda/Spania/Italia
» Pataky[v=]
» Franco[V=]
» Al Doilea Razboi Mondial[1-----]
» Ispas[Nikita][V=]
» Pataky[v=]
» Franco[V=]
» Al Doilea Razboi Mondial[1-----]
» Ispas[Nikita][V=]
Pagina 3 din 7
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum