Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Lewis[v=]
Pagina 2 din 2
Pagina 2 din 2 • 1, 2
Lewis[v=]
Rezumarea primului mesaj :
C.S. LEWIS-
9]Curajul nu este, pur şi simplu, una din virtuţi, ci forma pe care o ia fiecare virtute când e pusă la încercare.
8]Experienta este cel mai brutal dintre dascali. Insa inveti; Doamne, cat de mult poti invata!
7]Esecurile sunt semne indicatoare in drumul spre succes.
6]Prietenia se naste in clipa in care o persoana ii spune alteia:Ce, si tu? Credeam ca eu sunt singurul
5]Să ne rugăm ca rasa umană să nu scape niciodată de pe Pămînt, ca să nu-şi împrăştie răutatea şi prin alte locuri ale Universului.
4]Cel mai sigur drum catre iad este cel progresiv,cu povarnisuri dulci,pardosite molatic,fara cotituri neasteptate ,fara jaloane ,fara indicatoare.
3]Sa nu cumva sa luam un rau necesar drept bine!
2]Nicio justificare a virtutii nu il motiveaza pe om sa fie virtuos.
1]Prietenia nu este neaparat necesara supravietuirii, dar da valoare vietii.
=====
JOE LEWIS-
Am tinut un regim, m-am abtinut de la bautura si de la mancare multa, iar in paisprezece zile am reusit sa pierd doua saptamani!
=====
JERRY LEWIS-
Motivul principal al oricărui divorț este NUNTA.
=====
SINCLAIR LEWIS-
Reclama este un factor economic valoros fiindcă este modalitatea cea mai ieftină pentru a vinde marfa, în special dacă aceasta e lipsită de valoare.
=====
Leona
Johnny
Charlotte
Anthony
Jerry Lee
Geoffrey
Monica
C.S. LEWIS-
9]Curajul nu este, pur şi simplu, una din virtuţi, ci forma pe care o ia fiecare virtute când e pusă la încercare.
8]Experienta este cel mai brutal dintre dascali. Insa inveti; Doamne, cat de mult poti invata!
7]Esecurile sunt semne indicatoare in drumul spre succes.
6]Prietenia se naste in clipa in care o persoana ii spune alteia:Ce, si tu? Credeam ca eu sunt singurul
5]Să ne rugăm ca rasa umană să nu scape niciodată de pe Pămînt, ca să nu-şi împrăştie răutatea şi prin alte locuri ale Universului.
4]Cel mai sigur drum catre iad este cel progresiv,cu povarnisuri dulci,pardosite molatic,fara cotituri neasteptate ,fara jaloane ,fara indicatoare.
3]Sa nu cumva sa luam un rau necesar drept bine!
2]Nicio justificare a virtutii nu il motiveaza pe om sa fie virtuos.
1]Prietenia nu este neaparat necesara supravietuirii, dar da valoare vietii.
=====
JOE LEWIS-
Am tinut un regim, m-am abtinut de la bautura si de la mancare multa, iar in paisprezece zile am reusit sa pierd doua saptamani!
=====
JERRY LEWIS-
Motivul principal al oricărui divorț este NUNTA.
=====
SINCLAIR LEWIS-
Reclama este un factor economic valoros fiindcă este modalitatea cea mai ieftină pentru a vinde marfa, în special dacă aceasta e lipsită de valoare.
=====
Leona
Johnny
Charlotte
Anthony
Jerry Lee
Geoffrey
Monica
Ultima editare efectuata de catre Admin in 16.07.15 21:29, editata de 65 ori
Leona Lewis lasa muzica pentru cinematografie (2009-12-01 16
Leona Lewis lasa muzica pentru cinematografie (2009-12-01 16:43)
Leona Lewis, sexy pe coperta noului album (FOTO) (17:26)
Leona Lewis, sexy pe coperta noului album (FOTO) (17:26)
Leona Lewis, lovită în faţă de un cal
Leona Lewis, lovită în faţă de un cal
Cântăreaţa Leona Lewis a fost nevoită să-şi amâne înregistrările pentru [...]
Cântăreaţa Leona Lewis a fost nevoită să-şi amâne înregistrările pentru [...]
Sinclair Lewis, primul scriitor american care a luat Premiul
Sinclair Lewis, primul scriitor american care a luat Premiul Nobel
1930 Scriitorul Sinclair Lewis primeşte Premiul Nobel pentru literatură .Lewis câştigă „pentru forţa şi plasticitatea artei lui descriptive, precum şi pentru darul de a crea cu ascuţime şi umor personaje reprezentând tipologii noi”.
Aflat la prima sa recomandare, Sinclair Lewis îl avea printre rivali pe compatriotul său, Theodor Dreiser, aflat pe lista de aşteptare de şase ani. Ambii reprezentau o provocare pentru estetica promovată de membrii Comitetului. S-a considerat că, deşi cei doi aparţineau „realismului clasic”, care, în anii `20, a fost echivalat cu „le grand style”, Dreiser este prea grav. „În seriozitatea sa fără înflorituri”, scrie Espmark citând caracterizarea Comitetului, el urmează cu stricteţe „tradiţia romanului naturalist iniţiată de Zola”.
Lewis, în schimb, are „un temperament cu totul diferit, buna dispoziţie şi agilitatea lui dând o notă distinctivă, de sărbătoare, campaniilor sale de critică a societăţii”. În concluzie, creaţia lui Lewis are trăsături care ţin de marele stil, la care se adaugă simţul umorului, ceea ce îi asigură accesibilitatea generală, unul dintre criteriile Academiei Suedeze care explică şi refuzul de a premia operele avangardei.
Un deceniu de glorie
Romancier, autor de proză scurtă, dramaturg, Sinclair Lewis s-a născut în 1885 în Minnesota, în familia unui medic.
Este atras de mic de literatură, cu atât mai mult cu cât severitatea tatălui şi sensibilitatea exacerbată a fiului îi creează acestuia din urmă o dificultate de comunicare cu cei din jur. În 1903 intră la Universitatea Yale. În timpul studiilor colaborează la publicaţiile locale, iar în vacanţe călătoreşte în Marea Britanie şi Republica Panama. Pentru scurt timp se alătură coloniei socialiste Helicon, întemeiate de scriitorul Upton Sinclair.
Primele scrieri, poezie romantică şi schiţe, apar în Yale Courant şi Yale Literary Magazine. Dar romanele importante sunt scrise abia în anii `20. Primul, „Main Street” („Strada principală”) , publicat în 1920 are un succes peste aşteptări. Prognoza cea mai optimistă era de 25.000 de exemplare vândute.
În numai şase luni fuseseră cumpărate 180.000 de exemplare, iar în câţiva ani numărul lor era estimat la două milioane. Biograful lui, Mark Schorer, scrie că „a fost cel mai senzaţional eveniment din istoria editurilor americane din secolul XX” şi că autorul a câştigat cu acest roman aproximativ trei milioane de dolari.
Succesele continuă cu „Babbitt” (1922), considerat capodopera sa, cu „Arrowsmith” (1925), distins cu Premiul Pulitzer, pe care autorul îl refuză, cu „Elmer Gantry” (1927), atacat de liderii religioşi şi interzis în unele oraşe americane. Deceniul este încheiat de „Dodsworth“ (1929), ecranizat de John Ford, cu Walter Huston în rolul principal.
După primirea Premiului Nobel, în 1930, Sinclair Lewis mai publică încă nouă romane, dintre care este reţinut, îndeosebi, „”It Can’t Happen Here”, o carte despre alegerea unui preşedinte fascist în America. O dramatizare cu acelaşi nume i se joacă simultan în 21 de teatre din 17 state americane. Montarea de la Los Angeles, avându-l în rolul principal pe Morris Weisman, ţine afişul cinci ani.
O „comedie umană“ a Americii
Opera lui Sinclair Lewis include 22 de romane şi trei piese de teatru. Popularitatea lor s-a datorat criticării societăţii americane a vremii, mentalităţilor provinciale, consumerismului, atât de apreciaţilor „self-made men” de dincolo de Ocean.
În 1975, criticul Martin Light, scria în „The Quixotic Vision of Sinclair Lewis”: „Personajele sale principale sunt pionierul, doctorul, cercetătorul, omul de afaceri şi feministele.
Atracţia celor mai bune cărţi ale sale este provocată de opoziţia dintre protagoniştii idealişti şi liota de nebuni, şarlatani, predicatori evanghelişti, sectari, propovăduitori”. Dar, aşa cum remarcau şi membrii Comitetului Nobel, în pofida demersului său satiric, tonul general al acestei „comedii umane americane” este unul optimist.
Lewis a fost conştiinţa generaţiei sale şi ar putea să fie foarte bine şi conştiinţa oraşului nostru. Analiza pe care o face Americii anilor `20 este adevărată şi pentru America de astăzi
Sheldon Norman
Grenstein
critic literar
În America, cei mai mulţi dintre noi – nu numai cititori, dar şi scriitori – se tem încă de o literatură care nu glorifică ceva american, fie că este vorba despre greşelile sau virtuţile noastre
Sinclair Lewis
scriitor
articol complet
1930 Scriitorul Sinclair Lewis primeşte Premiul Nobel pentru literatură .Lewis câştigă „pentru forţa şi plasticitatea artei lui descriptive, precum şi pentru darul de a crea cu ascuţime şi umor personaje reprezentând tipologii noi”.
Aflat la prima sa recomandare, Sinclair Lewis îl avea printre rivali pe compatriotul său, Theodor Dreiser, aflat pe lista de aşteptare de şase ani. Ambii reprezentau o provocare pentru estetica promovată de membrii Comitetului. S-a considerat că, deşi cei doi aparţineau „realismului clasic”, care, în anii `20, a fost echivalat cu „le grand style”, Dreiser este prea grav. „În seriozitatea sa fără înflorituri”, scrie Espmark citând caracterizarea Comitetului, el urmează cu stricteţe „tradiţia romanului naturalist iniţiată de Zola”.
Lewis, în schimb, are „un temperament cu totul diferit, buna dispoziţie şi agilitatea lui dând o notă distinctivă, de sărbătoare, campaniilor sale de critică a societăţii”. În concluzie, creaţia lui Lewis are trăsături care ţin de marele stil, la care se adaugă simţul umorului, ceea ce îi asigură accesibilitatea generală, unul dintre criteriile Academiei Suedeze care explică şi refuzul de a premia operele avangardei.
Un deceniu de glorie
Romancier, autor de proză scurtă, dramaturg, Sinclair Lewis s-a născut în 1885 în Minnesota, în familia unui medic.
Este atras de mic de literatură, cu atât mai mult cu cât severitatea tatălui şi sensibilitatea exacerbată a fiului îi creează acestuia din urmă o dificultate de comunicare cu cei din jur. În 1903 intră la Universitatea Yale. În timpul studiilor colaborează la publicaţiile locale, iar în vacanţe călătoreşte în Marea Britanie şi Republica Panama. Pentru scurt timp se alătură coloniei socialiste Helicon, întemeiate de scriitorul Upton Sinclair.
Primele scrieri, poezie romantică şi schiţe, apar în Yale Courant şi Yale Literary Magazine. Dar romanele importante sunt scrise abia în anii `20. Primul, „Main Street” („Strada principală”) , publicat în 1920 are un succes peste aşteptări. Prognoza cea mai optimistă era de 25.000 de exemplare vândute.
În numai şase luni fuseseră cumpărate 180.000 de exemplare, iar în câţiva ani numărul lor era estimat la două milioane. Biograful lui, Mark Schorer, scrie că „a fost cel mai senzaţional eveniment din istoria editurilor americane din secolul XX” şi că autorul a câştigat cu acest roman aproximativ trei milioane de dolari.
Succesele continuă cu „Babbitt” (1922), considerat capodopera sa, cu „Arrowsmith” (1925), distins cu Premiul Pulitzer, pe care autorul îl refuză, cu „Elmer Gantry” (1927), atacat de liderii religioşi şi interzis în unele oraşe americane. Deceniul este încheiat de „Dodsworth“ (1929), ecranizat de John Ford, cu Walter Huston în rolul principal.
După primirea Premiului Nobel, în 1930, Sinclair Lewis mai publică încă nouă romane, dintre care este reţinut, îndeosebi, „”It Can’t Happen Here”, o carte despre alegerea unui preşedinte fascist în America. O dramatizare cu acelaşi nume i se joacă simultan în 21 de teatre din 17 state americane. Montarea de la Los Angeles, avându-l în rolul principal pe Morris Weisman, ţine afişul cinci ani.
O „comedie umană“ a Americii
Opera lui Sinclair Lewis include 22 de romane şi trei piese de teatru. Popularitatea lor s-a datorat criticării societăţii americane a vremii, mentalităţilor provinciale, consumerismului, atât de apreciaţilor „self-made men” de dincolo de Ocean.
În 1975, criticul Martin Light, scria în „The Quixotic Vision of Sinclair Lewis”: „Personajele sale principale sunt pionierul, doctorul, cercetătorul, omul de afaceri şi feministele.
Atracţia celor mai bune cărţi ale sale este provocată de opoziţia dintre protagoniştii idealişti şi liota de nebuni, şarlatani, predicatori evanghelişti, sectari, propovăduitori”. Dar, aşa cum remarcau şi membrii Comitetului Nobel, în pofida demersului său satiric, tonul general al acestei „comedii umane americane” este unul optimist.
Lewis a fost conştiinţa generaţiei sale şi ar putea să fie foarte bine şi conştiinţa oraşului nostru. Analiza pe care o face Americii anilor `20 este adevărată şi pentru America de astăzi
Sheldon Norman
Grenstein
critic literar
În America, cei mai mulţi dintre noi – nu numai cititori, dar şi scriitori – se tem încă de o literatură care nu glorifică ceva american, fie că este vorba despre greşelile sau virtuţile noastre
Sinclair Lewis
scriitor
articol complet
Ultima editare efectuata de catre Admin in 25.06.11 18:23, editata de 1 ori
Leona Lewis, motiv de scandal intre Rihanna si Chris Brown
Leona Lewis, motiv de scandal intre Rihanna si Chris Brown
Scandalul dintre Rihanna si Chris Brown a fost provocat de Leona Lewis, afirma o sursa pentru Mirror.
Scandalul dintre Rihanna si Chris Brown a fost provocat de Leona Lewis, afirma o sursa pentru Mirror.
Leona Lewis a semnat pentru autobiografie
Leona Lewis a semnat pentru autobiografie
Leona Lewis, cea care a castigat competitia britanica X Factor, in 2006, si a dominat topurile din toata lumea cu albumul de debut „Spirit”, a semnat o intelegere, de a-si scrie autobiog ...
detalii
Leona Lewis, cea care a castigat competitia britanica X Factor, in 2006, si a dominat topurile din toata lumea cu albumul de debut „Spirit”, a semnat o intelegere, de a-si scrie autobiog ...
detalii
Leona Lewis, apreciată de PETA
Leona Lewis, apreciată de PETA
Cântăreaţa britanică a fost numită de PETA, organizaţie care apără animalele, [...]
Cântăreaţa britanică a fost numită de PETA, organizaţie care apără animalele, [...]
Oscar onorific pentru Jerry Lewis
Oscar onorific pentru Jerry Lewis
Actorul Jerry Lewis va primi un premiu onorific pentru acţiunile lui umanitare. În vârstă de 82 de ani, Lewis este unul dintre iniţiatorii teledonului, care are ca scop strângerea de fonduri pentru ajutorarea bolnavilor de [...]
Actorul Jerry Lewis va primi un premiu onorific pentru acţiunile lui umanitare. În vârstă de 82 de ani, Lewis este unul dintre iniţiatorii teledonului, care are ca scop strângerea de fonduri pentru ajutorarea bolnavilor de [...]
Comicul Jerry Lewis – 65 de milioane pentru o cauză serioasă
Comicul Jerry Lewis – 65 de milioane pentru o cauză serioasă
http://www.gandul.info/distractia/comicul-jerry-lewis-65-de-milioane-pentru-o-cauza-serioasa.html?8006;3119667
Preţ de 22 de ore, americanii şi-au putut exersa „abilităţile” umanitare, participând la teledonul organizat anual, de Labour Day, de legendarul comic Jerry Lewis. Ajuns la a 43-a ediţie, maratonul caritabil a adunat, anul acesta, cu 1,2 milioane de dolari mai mult decât în 2007, ajungând la un total impresionant de 65 de milioane. Iniţiatorul acţiunii s-a arătat surprins de acest rezultat, declarând că se aştepta să strângă mai puţin decât anul trecut, dată fiind economia „leneşă” a Statelor Unite.
„În fiecare an îmi spun: «Gata, asta a fost. Nu se poate ca anul viitor să strângem mai mulţi bani de-atât». Şi mă trezesc, la ediţia următoare, uluit de faptul că generozitatea, născută din dragoste şi compasiune, are resurse mai mari decât credeam. Sunt copleşit şi umilit de acest răspuns”.
Generozitatea americanilor a avut, însă, o motivaţie suplimentară, faţă de anii anteriori. De regulă, fondurile rezultate din teledon sunt donate Asociaţiei de Luptă împotriva Distrofiei Musculare. De data aceasta, pe lista beneficiarilor s-au adăugat familiile afectate de distrofie musculară nevoite să-şi părăsească domiciliul din cauza uraganului Gustav. În plus, vedeta de 82 de ani a făcut apel la potenţialii donatori să ajute serviciul de urgenţă al Armatei Salvării.
Jerry Lewis a fost maestrul de ceremonii al evenimentului, conducând „ostilităţile” dintr-un hotel din Las Vegas. La spectacolul care a însoţit strângerea de fonduri au cântat Céline Dion, Kid Rock şi Reba McEntire.
http://www.gandul.info/distractia/comicul-jerry-lewis-65-de-milioane-pentru-o-cauza-serioasa.html?8006;3119667
Preţ de 22 de ore, americanii şi-au putut exersa „abilităţile” umanitare, participând la teledonul organizat anual, de Labour Day, de legendarul comic Jerry Lewis. Ajuns la a 43-a ediţie, maratonul caritabil a adunat, anul acesta, cu 1,2 milioane de dolari mai mult decât în 2007, ajungând la un total impresionant de 65 de milioane. Iniţiatorul acţiunii s-a arătat surprins de acest rezultat, declarând că se aştepta să strângă mai puţin decât anul trecut, dată fiind economia „leneşă” a Statelor Unite.
„În fiecare an îmi spun: «Gata, asta a fost. Nu se poate ca anul viitor să strângem mai mulţi bani de-atât». Şi mă trezesc, la ediţia următoare, uluit de faptul că generozitatea, născută din dragoste şi compasiune, are resurse mai mari decât credeam. Sunt copleşit şi umilit de acest răspuns”.
Generozitatea americanilor a avut, însă, o motivaţie suplimentară, faţă de anii anteriori. De regulă, fondurile rezultate din teledon sunt donate Asociaţiei de Luptă împotriva Distrofiei Musculare. De data aceasta, pe lista beneficiarilor s-au adăugat familiile afectate de distrofie musculară nevoite să-şi părăsească domiciliul din cauza uraganului Gustav. În plus, vedeta de 82 de ani a făcut apel la potenţialii donatori să ajute serviciul de urgenţă al Armatei Salvării.
Jerry Lewis a fost maestrul de ceremonii al evenimentului, conducând „ostilităţile” dintr-un hotel din Las Vegas. La spectacolul care a însoţit strângerea de fonduri au cântat Céline Dion, Kid Rock şi Reba McEntire.
Jerry Lewis a fost reţinut de poliţie pe aeroportul din Las
Jerry Lewis a fost reţinut de poliţie pe aeroportul din Las Vegas
Astazi, ora 08:59
Veteranul actor de comedie american, Jerry Lewis a fost reţinut vinerea trecută pe aeroportul din Las Vegas după ce în bagajele sale a fost găsit un pistol, au anunţat autorităţile americane.
Astazi, ora 08:59
Veteranul actor de comedie american, Jerry Lewis a fost reţinut vinerea trecută pe aeroportul din Las Vegas după ce în bagajele sale a fost găsit un pistol, au anunţat autorităţile americane.
Re: Lewis[v=]
Juliette Lewis (nascuta pe 21 iunie 1973, in Los Angeles, California) este cea care a jucat in rolul criminalei in serie din filmul lui Oliver Stone, Natural Born Killers si seducatoarea sirena-cyberpunk in Strange Days.
Juliette Lewis este fiica actorului Geoffrey Lewis. Isi realizeaza visul de a deveni actrita la varsta de sapte ani, iar la varsta de 12 ani era deja o actrita profesionista.
Mutandu-se la Hollywood, a locuit pentru o scurta perioada la actrita Karen Black cautandu-si de lucru, dupa care se muta intr-un apartament cu niste prieteni, gasindu-si in sfarsit independenta atat de ravnita.
Rasplata perseverentei ei, succesul nu intarzie sa apara; astfel Juliette Lewis joaca in Home Fires in 1978. Primeste cel mai mare rol al ei de pana la acea data in Cape Fear regizat de Martin Scorsese, alaturi de Robert De Niro, rol ce i-a adus o nominalizare la Oscar.
Filmografie: What's Eating Gilbert, Grape (1993), That Night (1993), a castigat premiu pentru cea mai buna actrita in 1994 la Festivalul de Film de la Venetia cu Natural Born Killers (1994), The Evening Star (1996). In 2000 Lewis a aparut in trei filme, dintre care: Way of the Gun si Room to Rent, urmate de: Gaudi Afternoon (2001), My Louisiana Sky (2002) si Enough (2002).
Juliette Lewis este fiica actorului Geoffrey Lewis. Isi realizeaza visul de a deveni actrita la varsta de sapte ani, iar la varsta de 12 ani era deja o actrita profesionista.
Mutandu-se la Hollywood, a locuit pentru o scurta perioada la actrita Karen Black cautandu-si de lucru, dupa care se muta intr-un apartament cu niste prieteni, gasindu-si in sfarsit independenta atat de ravnita.
Rasplata perseverentei ei, succesul nu intarzie sa apara; astfel Juliette Lewis joaca in Home Fires in 1978. Primeste cel mai mare rol al ei de pana la acea data in Cape Fear regizat de Martin Scorsese, alaturi de Robert De Niro, rol ce i-a adus o nominalizare la Oscar.
Filmografie: What's Eating Gilbert, Grape (1993), That Night (1993), a castigat premiu pentru cea mai buna actrita in 1994 la Festivalul de Film de la Venetia cu Natural Born Killers (1994), The Evening Star (1996). In 2000 Lewis a aparut in trei filme, dintre care: Way of the Gun si Room to Rent, urmate de: Gaudi Afternoon (2001), My Louisiana Sky (2002) si Enough (2002).
Leona Lewis a intrat în istorie cu albumul său, numărul unu
Leona Lewis a intrat în istorie cu albumul său, numărul unu în Statele Unite
Leona Lewis, striptease pentru patrupede
Leona Lewis, striptease pentru patrupede
http://www.ultima-ora.ro/articles.php?action=toArticle&article_id=2707
Celebrei cântarete i s-a propus de curând ca o fotografie nud a sa sa apara sub inscriptia „Mai bine dezbracata decât sa port blana”, parte a unei campanii ecologice. Spre surprinderea tuturor, interpreta piesei „Bleeding Love” a acceptat fara sa stea pe gânduri. Si totul de dragul animalelor...
http://www.ultima-ora.ro/articles.php?action=toArticle&article_id=2707
Celebrei cântarete i s-a propus de curând ca o fotografie nud a sa sa apara sub inscriptia „Mai bine dezbracata decât sa port blana”, parte a unei campanii ecologice. Spre surprinderea tuturor, interpreta piesei „Bleeding Love” a acceptat fara sa stea pe gânduri. Si totul de dragul animalelor...
C. S. Lewis
C. S. Lewis
Nascut in Irlanda in 1898, C.S. Lewis este educat la Colegiul Malvern timp de un an, dupa care isi continua studiile in particular. Obtinand cea mai mare distinctie de absolvire acordata de Universitatea Oxford (triple First), ramane in cadrul Universitatii ca Fellow al colegiului Magdalen, functionand ca tutore, in perioada 1925-1954. In 1954 devine profesor de literatura medievala si renascentista la Universitatea Cambridge. Cursurile tinute de el, remarcabile si populare, au influentat in mod profund si durabil generatii de studenti. Ateu pana la maturitate, C.S. Lewis isi descrie convertirea in Surprised by Joy (Surprins de bucurie): "In 1919, pe la Rusalii, m-am dat batut si am admis ca Dumnezeu este Dumnezeu... eram, poate, cel mai descurajat si mai nehotarat convertit din toata Anglia." Aceasta experienta a fost cea care l-a facut sa inteleaga nu doar apatia, ci si refuzul activ de a accepta religia; pornind de aici, in ipostaza de scriitor crestin inzestrat cu o minte exceptional de ascutita si de logica si cu un stil lucid si inviorator, C.S. Lewis a fost fara egal. The Problem of Pain (Problema durerii), The Screwtape Letters (Scrisorile lui Sfredelin sau Sfaturile unui diavol batran catre unul mai tanar), Mere Christianity
http://www.humanitas.ro/autori/autor.php?id=248&pag=1
Nascut in Irlanda in 1898, C.S. Lewis este educat la Colegiul Malvern timp de un an, dupa care isi continua studiile in particular. Obtinand cea mai mare distinctie de absolvire acordata de Universitatea Oxford (triple First), ramane in cadrul Universitatii ca Fellow al colegiului Magdalen, functionand ca tutore, in perioada 1925-1954. In 1954 devine profesor de literatura medievala si renascentista la Universitatea Cambridge. Cursurile tinute de el, remarcabile si populare, au influentat in mod profund si durabil generatii de studenti. Ateu pana la maturitate, C.S. Lewis isi descrie convertirea in Surprised by Joy (Surprins de bucurie): "In 1919, pe la Rusalii, m-am dat batut si am admis ca Dumnezeu este Dumnezeu... eram, poate, cel mai descurajat si mai nehotarat convertit din toata Anglia." Aceasta experienta a fost cea care l-a facut sa inteleaga nu doar apatia, ci si refuzul activ de a accepta religia; pornind de aici, in ipostaza de scriitor crestin inzestrat cu o minte exceptional de ascutita si de logica si cu un stil lucid si inviorator, C.S. Lewis a fost fara egal. The Problem of Pain (Problema durerii), The Screwtape Letters (Scrisorile lui Sfredelin sau Sfaturile unui diavol batran catre unul mai tanar), Mere Christianity
http://www.humanitas.ro/autori/autor.php?id=248&pag=1
Clovnul care nu ne mai face sa ridem
Clovnul care nu ne mai face sa ridemData publicarii: 21/05/2007
Inceput initial prin 1965, abandonat ani buni, reluat apoi la inceputul anilor saptezeci, mai mult la insistentele producatorului, filmul are un subiect teribil, de nepovestit.
S-a spus cam totul despre clovni, dar probabil foarte putine despre meseria ca atare. Daca este o meserie. Dincolo de sensul peiorativ pe care-l evoca acest cuvint in limbajul comun, mie mi s-a parut, mult timp, ca a fi clovn este mai ales un soi de infirmitate. Respectiv, o imposibilitate de a depati o forma elementara de expresivitate, pur corporala, care ne condamna sa raminem toata viata in mintea copiilor. Unii adora aceasta, poate. Cei mai multi, insa, am impresia ca o lauda ipocrit. Admit insa ca nu stiu mai nimic despre estetica si arta clovnului, atita cit o fi. Poate fi un rol, o postura: ceva care necesita o dedublare si o initiere. In tot cazul, inexplicabil, cu certitudine, am avut intotdeauna un sentiment de jena si de mila in fata clovnilor, la fel ca in fata unui adult care joaca toata viata roluri de copil: nu stii niciodata daca, nu cumva, aceasta este chiar natura sa. Din acest motiv, clovnul poate fi trist, dar niciodata tragic, in sensul propriu-zis al acestui termen.
Am fost de aceea cit se poate de surprins sa gasesc intr-un ziar occidental anuntul care promova o specializare universitara pentru „arta clovnului". S-au mai vazut si pe la noi astfel de ciudatenii. De ce nu si specializari de bucatarese sau instalatori polonezi? Sau poate pentru crescatorii de albine ori cofetari? Adevarul este ca nu-mi imaginam ca poti alege sa devii un clovn. Am crezut dintotdeauna ca te nasti astfel. Ori mai bine spus ca esuezi in aceasta meserie. Totusi, faptul mi-a amintit de o povestioara pe care am citit-o cindva si pe care n-am putut niciodata s-o repovestesc nici macar apropiatilor mei. Este o poveste in poveste de fapt si, dintr-un fel de precautie, voi incepe cu partea ei finala.
In ziua in care implinea optzeci de ani, actorul Jerry Lewis este de acord sa primeasca in hotelul sau parizian vizita unui reporter in vederea obisnuitului interviu. Jerry Lewis a fost actorul copilariei mele timpurii. L-am parasit insa destul de repede, odata cu descoperirea primelor romane de aventuri. Mi-a fost imposibil sa-i ramin fidel, desi nu cred ca publicul sau este numai unul format din copii. Oricum, biografia lui imi era complet necunoscuta si de altfel crezusem ca murise de mult. Jurnalistul fusese prevenit anterior ca putea deschide toate subiectele imaginabile, cu exceptia unuia singur: povestea unui film ratat. Tabu impenetrabil. Cochetarie? Oricum, un gest infructuos, intrucit nici un jurnalist din lume n-ar rata o asemenea ocazie!
Filmul "Ziua in care clovnul plinge" ("The Day the Clown Cried") a ramas neincheiat din motive obscure. Lipsa de bani? Lipsa de resurse emotionale? Nimeni nu stie prea bine. Inceput initial prin 1965, abandonat ani buni, reluat apoi la inceputul anilor saptezeci, mai mult la insistentele producatorului, filmul are un subiect teribil. De nepovestit, de ne-reamintit. Este vorba de ultimii ani din viata unui clovn celebru in Germania interbelica, cunoscut drept Harald Magnificul. Ajuns batrin, fara sa mai amuze pe nimeni, in anii lui Hitler, el isi pierde timpul mai mult beat maimutarindu-l pe Führer prin berarii. Arestat de Gestapo, este trimis intr-un lagar. Doar un mic grilaj il separa aici de copiii evrei, care sint inchisi la fel ca si el. Descopera in acestia un public nou. Dupa ani de seceta, pare ca mai exista inca fiinte umane pentru care isi poate etala arta. Bucuria reciproca nu dureaza insa prea mult. Un ofiter SS descopera faptul si, intrucit el este singurul in care copiii au incredere, il obliga pe acesta sa-i conduca in camera de gazare. Pentru Harald, dilema este ingrozitoare, cum se poate imagina.
Jerry Lewis isi aminteste ca, de la inceput, subiectul l-a terifiat. El, actorul de comedie, clovnul devenit vedeta mondiala, s-a simtit intotdeauna derutat in fata acestui rol de clovn tragic. A rescris scenariul initial de mai multe ori. A incercat sa schimbe unele accente. A fost intr-un fel un noroc pare-se ca, in cele din urma, filmul s-a impotmolit misterios in detalii, mai ales administrative si financiare. Producatorul, care-i promisese fonduri nelimitate, il paraseste dupa prima saptamina de filmare. Plateste el insusi echipa de filmare. Totusi, datoriile se acumuleaza. Inca inainte de a fi montat complet, creditorii ii pun sechestru pe negativ. Afla apoi ca si drepturile asupra scenariului erau expirate. El insusi suferea de o insomnie cronica si traieste cu somnifere si excitante. Fapt este ca nimeni n-a reusit pina acum sa deblocheze situatia, pentru a da drumul filmului.
O copie a negativului brut circula in diverse medii si cei care au vazut cite ceva din film vorbesc de el ca de un rateu pe toate planurile. Amestecul de patetic si comic pare sa fi fost complet neinspirat. Unii au remarcat totusi sugestial cristica a filmului, mai cu seama in punerea in scena a raportului dintre clovn si copii. Povestea in sine mie insa imi evoca mai ales limitele artei ca evaziune, ca iesire din real. Dar mai ales a artei ca demers persuasiv, ca forma de seductie a unui auditoriu. Arta este mereu adevarata, dar artistul este un mincinos, prin natura sa. Cu cit arta sa este mai adevarata, in sens aristotelician aici, cu atit artistul este mai mincinos. Un mincinos inspirat de zei, adevarat.
Inceput initial prin 1965, abandonat ani buni, reluat apoi la inceputul anilor saptezeci, mai mult la insistentele producatorului, filmul are un subiect teribil, de nepovestit.
S-a spus cam totul despre clovni, dar probabil foarte putine despre meseria ca atare. Daca este o meserie. Dincolo de sensul peiorativ pe care-l evoca acest cuvint in limbajul comun, mie mi s-a parut, mult timp, ca a fi clovn este mai ales un soi de infirmitate. Respectiv, o imposibilitate de a depati o forma elementara de expresivitate, pur corporala, care ne condamna sa raminem toata viata in mintea copiilor. Unii adora aceasta, poate. Cei mai multi, insa, am impresia ca o lauda ipocrit. Admit insa ca nu stiu mai nimic despre estetica si arta clovnului, atita cit o fi. Poate fi un rol, o postura: ceva care necesita o dedublare si o initiere. In tot cazul, inexplicabil, cu certitudine, am avut intotdeauna un sentiment de jena si de mila in fata clovnilor, la fel ca in fata unui adult care joaca toata viata roluri de copil: nu stii niciodata daca, nu cumva, aceasta este chiar natura sa. Din acest motiv, clovnul poate fi trist, dar niciodata tragic, in sensul propriu-zis al acestui termen.
Am fost de aceea cit se poate de surprins sa gasesc intr-un ziar occidental anuntul care promova o specializare universitara pentru „arta clovnului". S-au mai vazut si pe la noi astfel de ciudatenii. De ce nu si specializari de bucatarese sau instalatori polonezi? Sau poate pentru crescatorii de albine ori cofetari? Adevarul este ca nu-mi imaginam ca poti alege sa devii un clovn. Am crezut dintotdeauna ca te nasti astfel. Ori mai bine spus ca esuezi in aceasta meserie. Totusi, faptul mi-a amintit de o povestioara pe care am citit-o cindva si pe care n-am putut niciodata s-o repovestesc nici macar apropiatilor mei. Este o poveste in poveste de fapt si, dintr-un fel de precautie, voi incepe cu partea ei finala.
In ziua in care implinea optzeci de ani, actorul Jerry Lewis este de acord sa primeasca in hotelul sau parizian vizita unui reporter in vederea obisnuitului interviu. Jerry Lewis a fost actorul copilariei mele timpurii. L-am parasit insa destul de repede, odata cu descoperirea primelor romane de aventuri. Mi-a fost imposibil sa-i ramin fidel, desi nu cred ca publicul sau este numai unul format din copii. Oricum, biografia lui imi era complet necunoscuta si de altfel crezusem ca murise de mult. Jurnalistul fusese prevenit anterior ca putea deschide toate subiectele imaginabile, cu exceptia unuia singur: povestea unui film ratat. Tabu impenetrabil. Cochetarie? Oricum, un gest infructuos, intrucit nici un jurnalist din lume n-ar rata o asemenea ocazie!
Filmul "Ziua in care clovnul plinge" ("The Day the Clown Cried") a ramas neincheiat din motive obscure. Lipsa de bani? Lipsa de resurse emotionale? Nimeni nu stie prea bine. Inceput initial prin 1965, abandonat ani buni, reluat apoi la inceputul anilor saptezeci, mai mult la insistentele producatorului, filmul are un subiect teribil. De nepovestit, de ne-reamintit. Este vorba de ultimii ani din viata unui clovn celebru in Germania interbelica, cunoscut drept Harald Magnificul. Ajuns batrin, fara sa mai amuze pe nimeni, in anii lui Hitler, el isi pierde timpul mai mult beat maimutarindu-l pe Führer prin berarii. Arestat de Gestapo, este trimis intr-un lagar. Doar un mic grilaj il separa aici de copiii evrei, care sint inchisi la fel ca si el. Descopera in acestia un public nou. Dupa ani de seceta, pare ca mai exista inca fiinte umane pentru care isi poate etala arta. Bucuria reciproca nu dureaza insa prea mult. Un ofiter SS descopera faptul si, intrucit el este singurul in care copiii au incredere, il obliga pe acesta sa-i conduca in camera de gazare. Pentru Harald, dilema este ingrozitoare, cum se poate imagina.
Jerry Lewis isi aminteste ca, de la inceput, subiectul l-a terifiat. El, actorul de comedie, clovnul devenit vedeta mondiala, s-a simtit intotdeauna derutat in fata acestui rol de clovn tragic. A rescris scenariul initial de mai multe ori. A incercat sa schimbe unele accente. A fost intr-un fel un noroc pare-se ca, in cele din urma, filmul s-a impotmolit misterios in detalii, mai ales administrative si financiare. Producatorul, care-i promisese fonduri nelimitate, il paraseste dupa prima saptamina de filmare. Plateste el insusi echipa de filmare. Totusi, datoriile se acumuleaza. Inca inainte de a fi montat complet, creditorii ii pun sechestru pe negativ. Afla apoi ca si drepturile asupra scenariului erau expirate. El insusi suferea de o insomnie cronica si traieste cu somnifere si excitante. Fapt este ca nimeni n-a reusit pina acum sa deblocheze situatia, pentru a da drumul filmului.
O copie a negativului brut circula in diverse medii si cei care au vazut cite ceva din film vorbesc de el ca de un rateu pe toate planurile. Amestecul de patetic si comic pare sa fi fost complet neinspirat. Unii au remarcat totusi sugestial cristica a filmului, mai cu seama in punerea in scena a raportului dintre clovn si copii. Povestea in sine mie insa imi evoca mai ales limitele artei ca evaziune, ca iesire din real. Dar mai ales a artei ca demers persuasiv, ca forma de seductie a unui auditoriu. Arta este mereu adevarata, dar artistul este un mincinos, prin natura sa. Cu cit arta sa este mai adevarata, in sens aristotelician aici, cu atit artistul este mai mincinos. Un mincinos inspirat de zei, adevarat.
La 80 ani, Jerry Lewis revine pe scenă!
La 80 ani, Jerry Lewis revine pe scenă!
http://www.7plus.ro/index.php?a=9336&shift=1Articol de Floria Oprea
După şase ani de absenţă din viaţa publică, celebrul actor de comedie Jerry Lewis, care a împlinit recent 80 de ani, şi-a propus o revenire spectaculoasă pe scenele americane. În ultimii ani, actorul a fost foarte bolnav, suferind de mai multe afecţiuni, dar principala sa problemă a fost dependenţa de prednison, medicament ce i se administra pentru fibroză pulmonară. Din cauza acestui tratament, Jerry luase foarte mult în greutate. În 2004, el a fost internat în spital timp de trei luni, perioadă în care a urmat o terapie specială pentru a se elibera de problemele cauzate de Prednison. Se pare că tratamentul a avut un succes deplin, actorul reuşind să ajungă la greutatea de 80 de kg. Cît despre revenirea sa pe scenă, primul său spectacol este programat pentru 13 iulie, la Las Vegas, unde va întreprinde un turneu de cîteva zile. "Nu ştim deocamdată cum va arăta show-ul său, dar cu siguranţă nu va fi în genul celor de acum cîţiva ani, cînd Jerry cînta şi dansa ore întregi pe scenă. Este de înţeles că acum va opta pentru un spectacol mai puţin solicitant fizic. Asta nu înseamnă că va fi mai puţin amuzant", a declarat Cani Cazau, purtătoarea sa de cuvînt.
Lewis[v=]
C.S. LEWIS-
9]Curajul nu este, pur şi simplu, una din virtuţi, ci forma pe care o ia fiecare virtute când e pusă la încercare.
8]Experienta este cel mai brutal dintre dascali. Insa inveti; Doamne, cat de mult poti invata!
7]Esecurile sunt semne indicatoare in drumul spre succes.
6]Prietenia se naste in clipa in care o persoana ii spune alteia:Ce, si tu? Credeam ca eu sunt singurul
5]Să ne rugăm ca rasa umană să nu scape niciodată de pe Pămînt, ca să nu-şi împrăştie răutatea şi prin alte locuri ale Universului.
4]Cel mai sigur drum catre iad este cel progresiv,cu povarnisuri dulci,pardosite molatic,fara cotituri neasteptate ,fara jaloane ,fara indicatoare.
3]Sa nu cumva sa luam un rau necesar drept bine!
2]Nicio justificare a virtutii nu il motiveaza pe om sa fie virtuos.
1]Prietenia nu este neaparat necesara supravietuirii, dar da valoare vietii.
=====
JOE LEWIS-
Am tinut un regim, m-am abtinut de la bautura si de la mancare multa, iar in paisprezece zile am reusit sa pierd doua saptamani!
=====
JERRY LEWIS-
Motivul principal al oricărui divorț este NUNTA.
=====
SINCLAIR LEWIS-
Reclama este un factor economic valoros fiindcă este modalitatea cea mai ieftină pentru a vinde marfa, în special dacă aceasta e lipsită de valoare.
=====
Leona
Johnny
Charlotte
Anthony
Jerry Lee
Geoffrey
Monica
9]Curajul nu este, pur şi simplu, una din virtuţi, ci forma pe care o ia fiecare virtute când e pusă la încercare.
8]Experienta este cel mai brutal dintre dascali. Insa inveti; Doamne, cat de mult poti invata!
7]Esecurile sunt semne indicatoare in drumul spre succes.
6]Prietenia se naste in clipa in care o persoana ii spune alteia:Ce, si tu? Credeam ca eu sunt singurul
5]Să ne rugăm ca rasa umană să nu scape niciodată de pe Pămînt, ca să nu-şi împrăştie răutatea şi prin alte locuri ale Universului.
4]Cel mai sigur drum catre iad este cel progresiv,cu povarnisuri dulci,pardosite molatic,fara cotituri neasteptate ,fara jaloane ,fara indicatoare.
3]Sa nu cumva sa luam un rau necesar drept bine!
2]Nicio justificare a virtutii nu il motiveaza pe om sa fie virtuos.
1]Prietenia nu este neaparat necesara supravietuirii, dar da valoare vietii.
=====
JOE LEWIS-
Am tinut un regim, m-am abtinut de la bautura si de la mancare multa, iar in paisprezece zile am reusit sa pierd doua saptamani!
=====
JERRY LEWIS-
Motivul principal al oricărui divorț este NUNTA.
=====
SINCLAIR LEWIS-
Reclama este un factor economic valoros fiindcă este modalitatea cea mai ieftină pentru a vinde marfa, în special dacă aceasta e lipsită de valoare.
=====
Leona
Johnny
Charlotte
Anthony
Jerry Lee
Geoffrey
Monica
Ultima editare efectuata de catre Admin in 16.07.15 21:29, editata de 65 ori
Pagina 2 din 2 • 1, 2
Pagina 2 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum