Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Popistasu
Pagina 1 din 1
O noua stea pentru Europa
O noua stea pentru Europa
Actrita este prima reprezentanta a Romaniei in programul de promovare "Shooting Stars".
Actrita Maria Popistasu, cunoscuta din filme precum „Sex Traffic” sau „Legaturi bolnavicioase”, este primul reprezentant al Romaniei care participa in proiectul „Shooting Stars”, initiat de organizatorii Festivalului International de Film din Berlin, pentru pro [...]
Actrita este prima reprezentanta a Romaniei in programul de promovare "Shooting Stars".
Actrita Maria Popistasu, cunoscuta din filme precum „Sex Traffic” sau „Legaturi bolnavicioase”, este primul reprezentant al Romaniei care participa in proiectul „Shooting Stars”, initiat de organizatorii Festivalului International de Film din Berlin, pentru pro [...]
O potrivire perfectă pentru Maria Popistaşu
O potrivire perfectă pentru Maria Popistaşu
http://www.gandul.info/arte/potrivire-perfecta-maria-popistasu.html?3940;876153
Filmul flamand „O potrivire perfectă”, în care actriţa româncă Maria Popistaşu interpretează unul din rolurile principale a avut ieri premiera în cinematografele belgiene. Comedia este povestea unui director de şcoală, care în ziua pensionării sale forţate hotărăşte să-şi caute o soţie pe internet. Nu caută o femeie pe care s-o iubească, doar una care să-i fie alături. Întâlneşte o mulţime de „candidate”, dar nu se poate decide. Până când vine noua sa menajeră, Alina. E, cu aproape 40 de ani mai tânără decât el şi nu se pricepe deloc la munca pe care ar trebui s-o facă.
Pentru prima dată după mult timp, bărbatul se îndrăgosteşte din nou. Filmul îi aparţine unui fost realizator de documentare Miel Van Hoogenbemt. Acesta şi-a făcut debutul în film de ficţiune cu o comedie socială: „Miss Montigny”. Dar în noul său film, regizorul flamand se îndepărtează de latura socială a producţiilor sale şi face o comedie de moravuri. "O potrivire perfectă" este a patra producţie europeană în care joacă actriţa româncă de 27 de ani. După „Praf de puşcă, trădare şi complot”, Popistaşu a jucat într-o altă producţie englezească pentru care a şi câştigat în 2004 trofeul Gemini pentru cea mai bună actriţă în rol secundar: „Sex Traffic".
Apoi, Popistaşu a deţinut rolul principal într-un film austriac, „Crash Test Dummies”, apărut în 2005. De asemenea, ea a avut un rol principal în „Legături bolnăvicioase” (regia Tudor Giurgiu), filmul românesc cu cele mai mari încasări în cinematografe în 2006, şi a fost, în 2007, prima reprezentantă a României la „Shooting Stars” – un proiect de promovare a celor mai buni tineri actori din Europa, derulat de European Film Promotion. Rolul în acest film flamand l-a primit după ce unul dintre producătorii filmului au văzut „Sex Traffic”, spune Maria Popistaşu.
„Apoi m-a căutat online şi a făcut rost de datele mele de contact cu ajutorul producătorilor austrieci de la Crash Test Dummies. Am dat o probă în toamnă şi apoi au transformat-o pe Elina, poloneza din scenariu, în Alina, românca din film”, declara la începutul anului Maria Popistaşu. „Mi se pare încurajator că un film pe care l-am făcut acum trei ani devine o carte de vizită şi o şansă”, susţine aceasta.
Filmul flamand „O potrivire perfectă”, în care actriţa româncă Maria Popistaşu interpretează unul din rolurile principale a avut ieri premiera în cinematografele belgiene. Comedia este povestea unui director de şcoală, care în ziua pensionării sale forţate hotărăşte să-şi caute o soţie pe internet. Nu caută o femeie pe care s-o iubească, doar una care să-i fie alături. Întâlneşte o mulţime de „candidate”, dar nu se poate decide. Până când vine noua sa menajeră, Alina. E, cu aproape 40 de ani mai tânără decât el şi nu se pricepe deloc la munca pe care ar trebui s-o facă.
Pentru prima dată după mult timp, bărbatul se îndrăgosteşte din nou. Filmul îi aparţine unui fost realizator de documentare Miel Van Hoogenbemt. Acesta şi-a făcut debutul în film de ficţiune cu o comedie socială: „Miss Montigny”. Dar în noul său film, regizorul flamand se îndepărtează de latura socială a producţiilor sale şi face o comedie de moravuri. "O potrivire perfectă" este a patra producţie europeană în care joacă actriţa româncă de 27 de ani. După „Praf de puşcă, trădare şi complot”, Popistaşu a jucat într-o altă producţie englezească pentru care a şi câştigat în 2004 trofeul Gemini pentru cea mai bună actriţă în rol secundar: „Sex Traffic".
Apoi, Popistaşu a deţinut rolul principal într-un film austriac, „Crash Test Dummies”, apărut în 2005. De asemenea, ea a avut un rol principal în „Legături bolnăvicioase” (regia Tudor Giurgiu), filmul românesc cu cele mai mari încasări în cinematografe în 2006, şi a fost, în 2007, prima reprezentantă a României la „Shooting Stars” – un proiect de promovare a celor mai buni tineri actori din Europa, derulat de European Film Promotion. Rolul în acest film flamand l-a primit după ce unul dintre producătorii filmului au văzut „Sex Traffic”, spune Maria Popistaşu.
„Apoi m-a căutat online şi a făcut rost de datele mele de contact cu ajutorul producătorilor austrieci de la Crash Test Dummies. Am dat o probă în toamnă şi apoi au transformat-o pe Elina, poloneza din scenariu, în Alina, românca din film”, declara la începutul anului Maria Popistaşu. „Mi se pare încurajator că un film pe care l-am făcut acum trei ani devine o carte de vizită şi o şansă”, susţine aceasta.
http://www.gandul.info/arte/potrivire-perfecta-maria-popistasu.html?3940;876153
Filmul flamand „O potrivire perfectă”, în care actriţa româncă Maria Popistaşu interpretează unul din rolurile principale a avut ieri premiera în cinematografele belgiene. Comedia este povestea unui director de şcoală, care în ziua pensionării sale forţate hotărăşte să-şi caute o soţie pe internet. Nu caută o femeie pe care s-o iubească, doar una care să-i fie alături. Întâlneşte o mulţime de „candidate”, dar nu se poate decide. Până când vine noua sa menajeră, Alina. E, cu aproape 40 de ani mai tânără decât el şi nu se pricepe deloc la munca pe care ar trebui s-o facă.
Pentru prima dată după mult timp, bărbatul se îndrăgosteşte din nou. Filmul îi aparţine unui fost realizator de documentare Miel Van Hoogenbemt. Acesta şi-a făcut debutul în film de ficţiune cu o comedie socială: „Miss Montigny”. Dar în noul său film, regizorul flamand se îndepărtează de latura socială a producţiilor sale şi face o comedie de moravuri. "O potrivire perfectă" este a patra producţie europeană în care joacă actriţa româncă de 27 de ani. După „Praf de puşcă, trădare şi complot”, Popistaşu a jucat într-o altă producţie englezească pentru care a şi câştigat în 2004 trofeul Gemini pentru cea mai bună actriţă în rol secundar: „Sex Traffic".
Apoi, Popistaşu a deţinut rolul principal într-un film austriac, „Crash Test Dummies”, apărut în 2005. De asemenea, ea a avut un rol principal în „Legături bolnăvicioase” (regia Tudor Giurgiu), filmul românesc cu cele mai mari încasări în cinematografe în 2006, şi a fost, în 2007, prima reprezentantă a României la „Shooting Stars” – un proiect de promovare a celor mai buni tineri actori din Europa, derulat de European Film Promotion. Rolul în acest film flamand l-a primit după ce unul dintre producătorii filmului au văzut „Sex Traffic”, spune Maria Popistaşu.
„Apoi m-a căutat online şi a făcut rost de datele mele de contact cu ajutorul producătorilor austrieci de la Crash Test Dummies. Am dat o probă în toamnă şi apoi au transformat-o pe Elina, poloneza din scenariu, în Alina, românca din film”, declara la începutul anului Maria Popistaşu. „Mi se pare încurajator că un film pe care l-am făcut acum trei ani devine o carte de vizită şi o şansă”, susţine aceasta.
Filmul flamand „O potrivire perfectă”, în care actriţa româncă Maria Popistaşu interpretează unul din rolurile principale a avut ieri premiera în cinematografele belgiene. Comedia este povestea unui director de şcoală, care în ziua pensionării sale forţate hotărăşte să-şi caute o soţie pe internet. Nu caută o femeie pe care s-o iubească, doar una care să-i fie alături. Întâlneşte o mulţime de „candidate”, dar nu se poate decide. Până când vine noua sa menajeră, Alina. E, cu aproape 40 de ani mai tânără decât el şi nu se pricepe deloc la munca pe care ar trebui s-o facă.
Pentru prima dată după mult timp, bărbatul se îndrăgosteşte din nou. Filmul îi aparţine unui fost realizator de documentare Miel Van Hoogenbemt. Acesta şi-a făcut debutul în film de ficţiune cu o comedie socială: „Miss Montigny”. Dar în noul său film, regizorul flamand se îndepărtează de latura socială a producţiilor sale şi face o comedie de moravuri. "O potrivire perfectă" este a patra producţie europeană în care joacă actriţa româncă de 27 de ani. După „Praf de puşcă, trădare şi complot”, Popistaşu a jucat într-o altă producţie englezească pentru care a şi câştigat în 2004 trofeul Gemini pentru cea mai bună actriţă în rol secundar: „Sex Traffic".
Apoi, Popistaşu a deţinut rolul principal într-un film austriac, „Crash Test Dummies”, apărut în 2005. De asemenea, ea a avut un rol principal în „Legături bolnăvicioase” (regia Tudor Giurgiu), filmul românesc cu cele mai mari încasări în cinematografe în 2006, şi a fost, în 2007, prima reprezentantă a României la „Shooting Stars” – un proiect de promovare a celor mai buni tineri actori din Europa, derulat de European Film Promotion. Rolul în acest film flamand l-a primit după ce unul dintre producătorii filmului au văzut „Sex Traffic”, spune Maria Popistaşu.
„Apoi m-a căutat online şi a făcut rost de datele mele de contact cu ajutorul producătorilor austrieci de la Crash Test Dummies. Am dat o probă în toamnă şi apoi au transformat-o pe Elina, poloneza din scenariu, în Alina, românca din film”, declara la începutul anului Maria Popistaşu. „Mi se pare încurajator că un film pe care l-am făcut acum trei ani devine o carte de vizită şi o şansă”, susţine aceasta.
Sunt inca in stadiul de visatoare
Sunt inca in stadiul de visatoare
http://www.formula-as.ro/reviste_775__177__maria-popistasu---“sunt-inca-in-stadiul-de-visatoare”.html
http://www.formula-as.ro/reviste_775__177__maria-popistasu---“sunt-inca-in-stadiul-de-visatoare”.html
Maria Popiştaşu, talentul generat de derută
Maria Popiştaşu, talentul generat de derută
Anul trecut, numele ei putea fi auzit la televizor, la radio, pe forumuri, pe stradă în discuţii purtate între tineri şi nu numai. Ce mai, se crease o adevărată isterie. Fiecare întreba pe fiecare dacă a văzut filmul, care vai!.. ce subiect aborda. Vorbim despre actriţa generaţiei mult aşteptate, Maria Popiştaşu, cea care pictează văcuţele de la Cow Parade, care scrie eseuri şi se simte atrasă de zona underground.
Maria s-a născut în 21 ianuarie 1980, în Bucureşti, şi, fiindcă în familia sa exista un actor, visează încă de mică să calce pe urmele acestuia. Urmează cursurile Liceului de Artă „Nicolae Tonitza“, din Bucureşti, la secţia scenografie, însă se decide să susţină examenul de admitere la UNATC, la secţia actorie. Încă din anii studenţiei, Maria lucrează la numeroase reclame radio şi tv, sau îşi împrumută vocea unor personaje din desene animate. Tot în acei ani, debutează pe scena de teatru, interpretând-o pe Elena Andreevna, din „Unchiul Vanea“, şi, mai târziu, pe Sofia Egorovna, în „Platonov“. Cu energia specifică vârstei, dar şi din dorinţa de a acumula experienţă, urcă pe scenă pentru a însufleţi personajul Doamnei Viola, în spectacolul „A douăsprăzecea noapte“, dar şi pentru a fi Ofelia, în „Hamlet“. Celebrul regizor Gelu Colceag apelează la prestaţiile actoriceşti ale Mariei, distribuind-o în spectacolul „Cadavrul viu“, montat la TNB, iar Yuri Krasovski o cooptează în echipa de la „Trei surori“.
Însă Maria Popiştaşu iese din anonimat după ce participă, în 2004, la filmările de la „Gunpowder, Treason and Plot“ şi după ce filmul câştigă Marele Premiul FIPA D’OR. În 2004, actriţa este solicitată de regizorul David Yates să se alăture echipei Channel 4 care turna „Sex Traffic“. Filmul este recompensat cu opt premii Bafta, iar Mariei i se decernează premiul Gemenii pentru cel mai bun rol secundar, acordat de Academia Canadiană de Film. În 2005, numele său se regăseşte în distribuţia filmului „Crash Test Dummiers“, unde este Ana, iar un an mai târziu este Maria, în „Principiul dragostei comunicante“.
După ce citeşte scenariul de la „Legături bolnăvicioase“, alături de Mircea Diaconu, Tora Vasilescu şi Cătălina Murgea, filmează la producţia care se anunţa un succes. Povestea după care se realizează pelicula sparge clasicul tipar al filmelor produse în România, prin subiect, prin distribuţia colorată (Mihaela Rădulescu şi Puya) dar şi pentru că filmul nu ţine teorii. Triunghiul amoros în jurul căruia se ţese acţiunea filmului este format din Maria Popiştaşu, Tudor Chirilă şi Ioana Barbu, iar subiectul te obligă să recunoşti că există şi un alt tip de afecţiune, pe care nu ar trebui să-l condamni. De curând, Maria Popiştaşu a terminat filmările la „Bărbat în căutarea unei femei“, un lungmetraj filmat în Belgia, în limba flamandă.
Luna aceasta, Maria Popiştaşu a participat, din partea României, la Berlinara Shooting Star, un eveniment în cadrul căruia 25 de tineri actori europeni sunt prezentaţi agenţiilor de casting. Dar surprizele oferite de Maria nu se opresc aici, iar în curând o să o vedem în „Tin Bekmambetov“, un film în care îl va avea coleg de platou pe Morgan Freemen.
http://www.atac-online.ro/magna_21/
Anul trecut, numele ei putea fi auzit la televizor, la radio, pe forumuri, pe stradă în discuţii purtate între tineri şi nu numai. Ce mai, se crease o adevărată isterie. Fiecare întreba pe fiecare dacă a văzut filmul, care vai!.. ce subiect aborda. Vorbim despre actriţa generaţiei mult aşteptate, Maria Popiştaşu, cea care pictează văcuţele de la Cow Parade, care scrie eseuri şi se simte atrasă de zona underground.
Maria s-a născut în 21 ianuarie 1980, în Bucureşti, şi, fiindcă în familia sa exista un actor, visează încă de mică să calce pe urmele acestuia. Urmează cursurile Liceului de Artă „Nicolae Tonitza“, din Bucureşti, la secţia scenografie, însă se decide să susţină examenul de admitere la UNATC, la secţia actorie. Încă din anii studenţiei, Maria lucrează la numeroase reclame radio şi tv, sau îşi împrumută vocea unor personaje din desene animate. Tot în acei ani, debutează pe scena de teatru, interpretând-o pe Elena Andreevna, din „Unchiul Vanea“, şi, mai târziu, pe Sofia Egorovna, în „Platonov“. Cu energia specifică vârstei, dar şi din dorinţa de a acumula experienţă, urcă pe scenă pentru a însufleţi personajul Doamnei Viola, în spectacolul „A douăsprăzecea noapte“, dar şi pentru a fi Ofelia, în „Hamlet“. Celebrul regizor Gelu Colceag apelează la prestaţiile actoriceşti ale Mariei, distribuind-o în spectacolul „Cadavrul viu“, montat la TNB, iar Yuri Krasovski o cooptează în echipa de la „Trei surori“.
Însă Maria Popiştaşu iese din anonimat după ce participă, în 2004, la filmările de la „Gunpowder, Treason and Plot“ şi după ce filmul câştigă Marele Premiul FIPA D’OR. În 2004, actriţa este solicitată de regizorul David Yates să se alăture echipei Channel 4 care turna „Sex Traffic“. Filmul este recompensat cu opt premii Bafta, iar Mariei i se decernează premiul Gemenii pentru cel mai bun rol secundar, acordat de Academia Canadiană de Film. În 2005, numele său se regăseşte în distribuţia filmului „Crash Test Dummiers“, unde este Ana, iar un an mai târziu este Maria, în „Principiul dragostei comunicante“.
După ce citeşte scenariul de la „Legături bolnăvicioase“, alături de Mircea Diaconu, Tora Vasilescu şi Cătălina Murgea, filmează la producţia care se anunţa un succes. Povestea după care se realizează pelicula sparge clasicul tipar al filmelor produse în România, prin subiect, prin distribuţia colorată (Mihaela Rădulescu şi Puya) dar şi pentru că filmul nu ţine teorii. Triunghiul amoros în jurul căruia se ţese acţiunea filmului este format din Maria Popiştaşu, Tudor Chirilă şi Ioana Barbu, iar subiectul te obligă să recunoşti că există şi un alt tip de afecţiune, pe care nu ar trebui să-l condamni. De curând, Maria Popiştaşu a terminat filmările la „Bărbat în căutarea unei femei“, un lungmetraj filmat în Belgia, în limba flamandă.
Luna aceasta, Maria Popiştaşu a participat, din partea României, la Berlinara Shooting Star, un eveniment în cadrul căruia 25 de tineri actori europeni sunt prezentaţi agenţiilor de casting. Dar surprizele oferite de Maria nu se opresc aici, iar în curând o să o vedem în „Tin Bekmambetov“, un film în care îl va avea coleg de platou pe Morgan Freemen.
http://www.atac-online.ro/magna_21/
Maria Popistasu ar putea juca cu Morgan Freeman
Prima prezenta romaneasca in programul "Shooting Stars" de la Berlin
Maria Popistasu ar putea juca cu Morgan Freeman
Am stat de vorba cu Maria Popistasu cu putin timp inaintea conferintei de presa a programului Berlinalei, "Shooting Stars". Nu era emotionata, desi mi-a spus ca are colegi cunoscuti, pe baiatul lui Stellan Skarsgaard si pe o tanara care a lucrat cu Paul Verhoeven. Cu totii sunt 25 de tineri actori europeni care timp de trei zile au avut un program incarcat, menit sa-i faca cunoscuti mai ales producatorilor si agentilor de casting. Nimeni nu se asteapta sa ploua de-acum cu oferte, dar nu se stie niciodata. Maria Popistasu a fost remarcata si invitata la o proba pentru noul film al lui Timur Bekmambetov (autorul lui Night Watch), unde ar putea juca alaturi de Morgan Freeman. Acesta e un lucru care-ti poate da emotii.
- Ce program ai avut aici?
- Am avut o intalnire draguta, la care am cunoscut o gramada de oameni. E foarte interesant ca pe unii dintre colegii mei de la "Shooting Stars" ii stiu de la televizor. Pe un spaniol, Oscar Jaenada, l-am vazut pe HBO, pe tipul din Danemarca l-am vazut cu Tudor Giurgiu la festivalul de la Pusan, mai e si baiatul lui Stellan Skarsgaard. Halina Reijn din Olanda a jucat in filmul lui Verhoeven, "Black Box", irlandezul Padraic Delaney a jucat in "The Wind That Shakes the Barley" de Ken Loach. Chiar sunt oameni foarte buni si sunt toti foarte draguti. Sunt foarte impresionata. Ieri dimineata am avut un "industry breakfast" si au venit multi agenti de casting. Si-asa a venit propunerea de a juca intr-un film probabil cu Morgan Freeman. Ei cauta pe cineva care sa joace o criminala rusoaica, dar mie mi s-a parut nostim ca idee. Masa o cheama, ca in filmele mainstream nu le poate chema decat Masa sau Natasa.
"E ca la Pop Star"
¥i-au facut ei un CD de prezentare, ceva?
Nu, eu mi-am facut, sprijinita de Romanian Film Promotion. Am avut si niste materiale, niste carti de vizita… Am mai fost la receptii pentru sponsori, la petrecerea noastra de aseara, de aniversare a 10 de ani de cand exista "Shooting Stars", si cu o seara inainte a fost o intalnire informala. Diseara are loc gala. Toate fetele sunt terminate.
¥i-ai facut rochii special pentru eveniment?
Nu, eu oricum sunt mai sport. Dar toata lumea si-a adus, desi toata lumea spune "eu nu, nu m-am pregatit deloc", si parca vad ca fetele o sa fie toate cu spatele gol si cu sandale. Era la un moment dat ca la "Pop Star", ca spuneau ca ne duc pe toate fetele la nu stiu ce salon sa ne machieze. Toata lumea a zis ca nu vrea. Dar e dragut, si a fost dragut si in prima seara cand ne-am intalnit, ca toata lumea era usor in fibrilatie. Ne-au facut si o gramada de poze. Ne prezinta non-stop la toata lumea.
Si cand o sa afli rezultatul la proba de azi?
Nu stiu si nici nu ma gandesc. Imi cam dau seama ce-si doresc, o diva sexy rusoaica, in stare sa manuiasca o arma cu indemanare, dar nu stiu daca pot sa fac asta.
Mai locuiesti la Londra?
Nu, acum stau la Bucuresti. De-abia am terminat un film in Belgia, de fapt cu o zi inainte de Craciun, asa ca merit un pic de pauza. Am lucrat la un film in flamanda, eu jucand rolul unei romance care stie flamanda. Regizor e Miel Van Hoogenbemt, iar filmul se numeste "Man Zoekt Vrouw", adica "Man Seeking Woman". Am jucat cu Jan Decleir, un foarte respectat actor de-al lor, care a jucat si in "Karakter", filmul care a luat in 1997 Oscarul pentru film strain. Am rol principal.
"Cele trei zile au fost o scoala foarte buna"
Si in Romania?
Deocamdata nimic. O sa fac un scurtmetraj cu Jean-Lorin Sterian, un proiect al TVR. Altceva nu stiu. Sa vedem daca il fac pe acesta in aprilie. Ar fi foarte dragut. As filma la Praga si la Chicago. Sunt doi frati si ne-au luat pentru probe pe mine si pe Gustav Skarsgaard.
E o trambulina participarea la "Shooting Stars"?
Am vorbit cu oameni si n-as putea sa spun ca au fost foarte multi care au zis "da, imediat dupa asta mi-au cazut in cap nu stiu ce contracte". Daca au venit n-au venit neaparat ca urmare a contactelor pe care le-au avut aici. Dar sunt convinsa ca e o intalnire foarte buna pentru toti. Eu, de exemplu, n-am mai avut ocazia de a ma "marketiza", cum am facut-o ieri. Ieri, cand am vorbit despre mine, nu stiam ca am atatea lucruri de spus. Si le-am povestit si ce filme am facut, si cu cine am facut, si cu cine am lucrat. Si am facut asta de nu stiu cate ori. Am observat la mine o oarecare tenacitate de care nu eram constienta. Astea trei zile au fost o scoala foarte buna.
Jurnalistii cam mormaie la Ursii de anul asta
Aceasta a 57-a editie a Berlinalei este una sub ceea ce ne asteptam. Favoritul de pana acum al criticilor este de departe "Irina Palm", in regia lui Sam Garbarski. El este urmat de doua filme, "Tuya’s Wedding" de Wang Quanan si filmul austriac "The Counterfeiters" de Stefan Ruzowitsky. Sunt necesare cateva precizari. In primul rand, ca e vorba de optiuni subiective, fireste (mie filmul lui Ruzowitsky nu mi se pare in nici un caz de Ursul de Aur). In al doilea rand, ca nu a aparut deocamdata nici un film de patru stele, adica unul care sa semene a capodopera sau care sa fie atat de valoros si de original incat sa fie luat in brate de aproape toti criticii. S-ar parea mai degraba ca filmele din competitia oficiala au fost selectionate in acest an din alte motive decat neaparat cele valorice. De pilda, "When a Man Falls in the Forest" de Ryan Eslinger s-a trezit in competitie nu pentru ca ar fi fost bun, ci pentru ca era coprodus de Sharon Stone. Acest film a fost si primul recompensat de criticii din juriu cu un fel de cruce neagra, adica "slab". Un alt film cu probleme este "El Otro", al argentinianului Ariel Rotter, despre care un jurnalist spunea ca inspira o singura curiozitate: ce cauta in competitie?
Sa dam cu parul? Probabil ca selectionerii sunt atenti la parerile jurnalistilor. Dar se pare ca ei au inclinat in acest an spre diversitate. Au ales filme din multe tari, realizate pe teme, mai ales politice, diverse. Asa sunt "Beaufort", un film israelian semnat de Joseph Cedar, sau "Yella", in regia lui Christian Petzold. Ca sa fie balanta echilibrata, am vazut in afara competitiei si cel mai nou rod al kitsch-ului de peste Ocean, "300" de Jack Snyder, film cult inainte sa iasa pe ecrane, cu barbati bine facuti in rolul spartanilor, cu taieri de capete spectaculoase pe muzica trash, un film care te sperie pentru ca aproape totul, cu exceptia actorilor, e realizat pe calculator. Daca acesta e cinematograful viitorului, as prefera sa ma opresc aici. Ceea ce si fac.
Maria Popistasu ar putea juca cu Morgan Freeman
Am stat de vorba cu Maria Popistasu cu putin timp inaintea conferintei de presa a programului Berlinalei, "Shooting Stars". Nu era emotionata, desi mi-a spus ca are colegi cunoscuti, pe baiatul lui Stellan Skarsgaard si pe o tanara care a lucrat cu Paul Verhoeven. Cu totii sunt 25 de tineri actori europeni care timp de trei zile au avut un program incarcat, menit sa-i faca cunoscuti mai ales producatorilor si agentilor de casting. Nimeni nu se asteapta sa ploua de-acum cu oferte, dar nu se stie niciodata. Maria Popistasu a fost remarcata si invitata la o proba pentru noul film al lui Timur Bekmambetov (autorul lui Night Watch), unde ar putea juca alaturi de Morgan Freeman. Acesta e un lucru care-ti poate da emotii.
- Ce program ai avut aici?
- Am avut o intalnire draguta, la care am cunoscut o gramada de oameni. E foarte interesant ca pe unii dintre colegii mei de la "Shooting Stars" ii stiu de la televizor. Pe un spaniol, Oscar Jaenada, l-am vazut pe HBO, pe tipul din Danemarca l-am vazut cu Tudor Giurgiu la festivalul de la Pusan, mai e si baiatul lui Stellan Skarsgaard. Halina Reijn din Olanda a jucat in filmul lui Verhoeven, "Black Box", irlandezul Padraic Delaney a jucat in "The Wind That Shakes the Barley" de Ken Loach. Chiar sunt oameni foarte buni si sunt toti foarte draguti. Sunt foarte impresionata. Ieri dimineata am avut un "industry breakfast" si au venit multi agenti de casting. Si-asa a venit propunerea de a juca intr-un film probabil cu Morgan Freeman. Ei cauta pe cineva care sa joace o criminala rusoaica, dar mie mi s-a parut nostim ca idee. Masa o cheama, ca in filmele mainstream nu le poate chema decat Masa sau Natasa.
"E ca la Pop Star"
¥i-au facut ei un CD de prezentare, ceva?
Nu, eu mi-am facut, sprijinita de Romanian Film Promotion. Am avut si niste materiale, niste carti de vizita… Am mai fost la receptii pentru sponsori, la petrecerea noastra de aseara, de aniversare a 10 de ani de cand exista "Shooting Stars", si cu o seara inainte a fost o intalnire informala. Diseara are loc gala. Toate fetele sunt terminate.
¥i-ai facut rochii special pentru eveniment?
Nu, eu oricum sunt mai sport. Dar toata lumea si-a adus, desi toata lumea spune "eu nu, nu m-am pregatit deloc", si parca vad ca fetele o sa fie toate cu spatele gol si cu sandale. Era la un moment dat ca la "Pop Star", ca spuneau ca ne duc pe toate fetele la nu stiu ce salon sa ne machieze. Toata lumea a zis ca nu vrea. Dar e dragut, si a fost dragut si in prima seara cand ne-am intalnit, ca toata lumea era usor in fibrilatie. Ne-au facut si o gramada de poze. Ne prezinta non-stop la toata lumea.
Si cand o sa afli rezultatul la proba de azi?
Nu stiu si nici nu ma gandesc. Imi cam dau seama ce-si doresc, o diva sexy rusoaica, in stare sa manuiasca o arma cu indemanare, dar nu stiu daca pot sa fac asta.
Mai locuiesti la Londra?
Nu, acum stau la Bucuresti. De-abia am terminat un film in Belgia, de fapt cu o zi inainte de Craciun, asa ca merit un pic de pauza. Am lucrat la un film in flamanda, eu jucand rolul unei romance care stie flamanda. Regizor e Miel Van Hoogenbemt, iar filmul se numeste "Man Zoekt Vrouw", adica "Man Seeking Woman". Am jucat cu Jan Decleir, un foarte respectat actor de-al lor, care a jucat si in "Karakter", filmul care a luat in 1997 Oscarul pentru film strain. Am rol principal.
"Cele trei zile au fost o scoala foarte buna"
Si in Romania?
Deocamdata nimic. O sa fac un scurtmetraj cu Jean-Lorin Sterian, un proiect al TVR. Altceva nu stiu. Sa vedem daca il fac pe acesta in aprilie. Ar fi foarte dragut. As filma la Praga si la Chicago. Sunt doi frati si ne-au luat pentru probe pe mine si pe Gustav Skarsgaard.
E o trambulina participarea la "Shooting Stars"?
Am vorbit cu oameni si n-as putea sa spun ca au fost foarte multi care au zis "da, imediat dupa asta mi-au cazut in cap nu stiu ce contracte". Daca au venit n-au venit neaparat ca urmare a contactelor pe care le-au avut aici. Dar sunt convinsa ca e o intalnire foarte buna pentru toti. Eu, de exemplu, n-am mai avut ocazia de a ma "marketiza", cum am facut-o ieri. Ieri, cand am vorbit despre mine, nu stiam ca am atatea lucruri de spus. Si le-am povestit si ce filme am facut, si cu cine am facut, si cu cine am lucrat. Si am facut asta de nu stiu cate ori. Am observat la mine o oarecare tenacitate de care nu eram constienta. Astea trei zile au fost o scoala foarte buna.
Jurnalistii cam mormaie la Ursii de anul asta
Aceasta a 57-a editie a Berlinalei este una sub ceea ce ne asteptam. Favoritul de pana acum al criticilor este de departe "Irina Palm", in regia lui Sam Garbarski. El este urmat de doua filme, "Tuya’s Wedding" de Wang Quanan si filmul austriac "The Counterfeiters" de Stefan Ruzowitsky. Sunt necesare cateva precizari. In primul rand, ca e vorba de optiuni subiective, fireste (mie filmul lui Ruzowitsky nu mi se pare in nici un caz de Ursul de Aur). In al doilea rand, ca nu a aparut deocamdata nici un film de patru stele, adica unul care sa semene a capodopera sau care sa fie atat de valoros si de original incat sa fie luat in brate de aproape toti criticii. S-ar parea mai degraba ca filmele din competitia oficiala au fost selectionate in acest an din alte motive decat neaparat cele valorice. De pilda, "When a Man Falls in the Forest" de Ryan Eslinger s-a trezit in competitie nu pentru ca ar fi fost bun, ci pentru ca era coprodus de Sharon Stone. Acest film a fost si primul recompensat de criticii din juriu cu un fel de cruce neagra, adica "slab". Un alt film cu probleme este "El Otro", al argentinianului Ariel Rotter, despre care un jurnalist spunea ca inspira o singura curiozitate: ce cauta in competitie?
Sa dam cu parul? Probabil ca selectionerii sunt atenti la parerile jurnalistilor. Dar se pare ca ei au inclinat in acest an spre diversitate. Au ales filme din multe tari, realizate pe teme, mai ales politice, diverse. Asa sunt "Beaufort", un film israelian semnat de Joseph Cedar, sau "Yella", in regia lui Christian Petzold. Ca sa fie balanta echilibrata, am vazut in afara competitiei si cel mai nou rod al kitsch-ului de peste Ocean, "300" de Jack Snyder, film cult inainte sa iasa pe ecrane, cu barbati bine facuti in rolul spartanilor, cu taieri de capete spectaculoase pe muzica trash, un film care te sperie pentru ca aproape totul, cu exceptia actorilor, e realizat pe calculator. Daca acesta e cinematograful viitorului, as prefera sa ma opresc aici. Ceea ce si fac.
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum