Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Visniec[v=]
Pagina 1 din 2
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Re: Visniec[v=]
http://cultural.bzi.ro/matei-visniec-si-gabriela-adamesteanu-nominalizati-la-premiile-uniunii-scriitorilor-pe-anul-2014-33927
Re: Visniec[v=]
http://cultural.bzi.ro/matei-visniec-si-gabriela-adamesteanu-nominalizati-la-premiile-uniunii-scriitorilor-pe-anul-2014-33927
Re: Visniec[v=]
http://adevarul.ro/cultura/teatru/matei-visniec-despre-hecuba-moderna--democratia-e-invinsa-violenta-1_55804e23cfbe376e355881a9/index.html
Re: Visniec[v=]
Scriitorul Matei Vişniec, la Adevărul Live: „Nu-mi permit luxul de a aştepta inspiraţia”
Re: Visniec[v=]
http://adevarul.ro/cultura/carti/matei-visniec-facemcopii-nu-mai-rabdare-sa-i-educam-1_52e275bfc7b855ff56c31ad2/index.html
Re: Visniec[v=]
Un scriitor celebru acuză: "Mă oboseşte delirul politic din România". "Corupţia, nepotismul şi spiritul de clan sunt în continuare un flagel"
Re: Visniec[v=]
Matei Vişniec, despre teatru, cultură şi … ştiri, la Special adevarul.ro, vineri, de la ora 10.30
Re: Visniec[v=]
Matei Vişniec, despre teatru, cultură şi … ştiri, la Special adevarul.ro, vineri, de la ora 10.30
Matei Visniec despre bolile zilelor noastre
Matei Visniec despre bolile zilelor noastre
Autor: Bogdan CRETU
Teatrul sau vorbeste pentru fiecare la fel, se ocupa de probleme ale contemporaneitatii care nu tin de cultura , de context politic sau de alte conjuncturi care ne diferentiaza.
Autor: Bogdan CRETU
Teatrul sau vorbeste pentru fiecare la fel, se ocupa de probleme ale contemporaneitatii care nu tin de cultura , de context politic sau de alte conjuncturi care ne diferentiaza.
Teatrul este ca un templu, în care omul se regăseşte
"Teatrul este ca un templu, în care omul se regăseşte" • apreciază dramaturgul Matei Vişniec, născut la Rădăuţi şi trăitor la Paris, prezent timp de cîteva zile la Iaşi, unde a participat la conferinţe şi spectacole de teatru
- Ce rol a jucat oraşul natal în formarea dumneavoastră?
- Oraşul Rădăuţi, mic şi frumos cum este el, tăiat în două de calea ferată, este special pentru mine, are un farmec nebun!
Citeste articolul
- Ce rol a jucat oraşul natal în formarea dumneavoastră?
- Oraşul Rădăuţi, mic şi frumos cum este el, tăiat în două de calea ferată, este special pentru mine, are un farmec nebun!
Citeste articolul
Matei Visniec este, pentru trei zile, invitat special la Ias
Matei Visniec este, pentru trei zile, invitat special la Iasi
Unul dintre cei mai importanti dramaturgi romani, Matei Visniec, va sosi astazi la Iasi. El va participa, timp de trei zile, la intilniri, dezbateri-conferinte despre opera sa, despre dramaturgia contemporana, despre societate si teatru, intr-o serie de evenimente organizate de Centrul Cultural Francez.
Unul dintre cei mai importanti dramaturgi romani, Matei Visniec, va sosi astazi la Iasi. El va participa, timp de trei zile, la intilniri, dezbateri-conferinte despre opera sa, despre dramaturgia contemporana, despre societate si teatru, intr-o serie de evenimente organizate de Centrul Cultural Francez.
Matei Vişniec
Matei Vişniec
Dramaturgul, poetul şi jurnalistul Matei Vişniec, este, în primul rând, liderul generaţiei anilor ‘80, lucru dovedit odată cu trecerea timpului. Născut la Rădăuţi, în 29 ianuarie 1956, într-o familie de intelectuali, rămâne marcat de nedreptatea făcută familiei sale prin confiscarea pământului, iar diferenţa dintre realitate şi felul cum este prezentată aceasta din cauza timpurilor trăite îşi pune pecetea şi mai târziu îl vor inspira pe dramaturg în piesele sale. Matei Vişniec se mută în Capitală şi aici studiază istoria şi filozofia la Universitatea din Bucureşti. În 1977, începe să scrie versuri şi proză, redând fragmente din copilărie, pe care le prinde în volumul „Angajare de clovn“. Debutul său în literatură se produce în anul 1980 cu volumul de versuri „La noapte va ninge“, iar în 1982 apare „Oraşul cu un singur locuitor“.
În timp ce volumele de versuri sunt publicate, romanele semnate Vişniec sunt interzise timp de zece ani şi circulau numai sub formă de manuscris. Matei Vişniec este totodată şi membru fondator al „Cenaclului Luni“, condus de Nicolae Manolescu, participând activ la viaţa cenaclului pe care îl consideră ca pe o a doua universitate. Poetul vorbeşte cu nostalgie despre acea perioadă, catalogând-o drept „o formă de cultură, de libertate, de nonşalanţă“, într-o lume în care te simţi cu spiritul îngrădit.
În 1987, emigrează în Franţa cerând azil politic, iar cetăţenia franceză o obţine în 1993. În timp ce în Franţa piesele sale sunt jucate la Theatre Guichet Montparnasse, Studio des Champs-Elysees, Theatre du Rond-Point de Champs Elysees-Paris, în România este un ilustru necunoscut.
„Cioran este foarte aproape de sufletul meu..., el a demontat în cărţile sale toate ideile susceptibile să salveze umanitatea, a demontat toate utopiile, toate ideologiile, toate dogmele, toate ideile preconcepute, toate ideile în acelaşi timp. A avut o formă de luciditate dusă la extrem“
După evenimentele din decembrie ’89, opera lui Vişniec capătă o altă valoare şi în ţara natală, fiind autorul cu cele mai multe scenarii montate în România. Piesele sale adună în sălile de spectacol din România peste 13.000 de spectatori şi sunt jucate pe şapte scene, şi toate astea într-o singură stagiune. În tot acest timp, este însă şi jurnalist la „Radio France Internationale“, un motiv de inspiraţie pentru Vişniec, care scrie două scenarii de teatru pe tema ororilor care s-au petrecut în Iugoslavia.
Pune pe hârtie „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintali“, volum în care vorbeşte despre ororile comunismului. În 2005, iese de sub tipar „Mansardă la Paris cu vedere spre moarte“, un scenariu inedit care îl are pe Emil Cioran drept personaj principal, despre care dramaturgul susţine: „... am vrut să-i dau şi eu ceva, după ce el mi-a dat enorm“. Piesa este pusă în scenă la Teatrul din Cluj şi cunoaşte un succes extraordinar. După Eugen Ionesco, Matei Vişniec este al doilea dramaturg care reuşeşte să surprindă şi să se impună pe scenele pariziene.
Dramaturgul, poetul şi jurnalistul Matei Vişniec, este, în primul rând, liderul generaţiei anilor ‘80, lucru dovedit odată cu trecerea timpului. Născut la Rădăuţi, în 29 ianuarie 1956, într-o familie de intelectuali, rămâne marcat de nedreptatea făcută familiei sale prin confiscarea pământului, iar diferenţa dintre realitate şi felul cum este prezentată aceasta din cauza timpurilor trăite îşi pune pecetea şi mai târziu îl vor inspira pe dramaturg în piesele sale. Matei Vişniec se mută în Capitală şi aici studiază istoria şi filozofia la Universitatea din Bucureşti. În 1977, începe să scrie versuri şi proză, redând fragmente din copilărie, pe care le prinde în volumul „Angajare de clovn“. Debutul său în literatură se produce în anul 1980 cu volumul de versuri „La noapte va ninge“, iar în 1982 apare „Oraşul cu un singur locuitor“.
În timp ce volumele de versuri sunt publicate, romanele semnate Vişniec sunt interzise timp de zece ani şi circulau numai sub formă de manuscris. Matei Vişniec este totodată şi membru fondator al „Cenaclului Luni“, condus de Nicolae Manolescu, participând activ la viaţa cenaclului pe care îl consideră ca pe o a doua universitate. Poetul vorbeşte cu nostalgie despre acea perioadă, catalogând-o drept „o formă de cultură, de libertate, de nonşalanţă“, într-o lume în care te simţi cu spiritul îngrădit.
În 1987, emigrează în Franţa cerând azil politic, iar cetăţenia franceză o obţine în 1993. În timp ce în Franţa piesele sale sunt jucate la Theatre Guichet Montparnasse, Studio des Champs-Elysees, Theatre du Rond-Point de Champs Elysees-Paris, în România este un ilustru necunoscut.
„Cioran este foarte aproape de sufletul meu..., el a demontat în cărţile sale toate ideile susceptibile să salveze umanitatea, a demontat toate utopiile, toate ideologiile, toate dogmele, toate ideile preconcepute, toate ideile în acelaşi timp. A avut o formă de luciditate dusă la extrem“
După evenimentele din decembrie ’89, opera lui Vişniec capătă o altă valoare şi în ţara natală, fiind autorul cu cele mai multe scenarii montate în România. Piesele sale adună în sălile de spectacol din România peste 13.000 de spectatori şi sunt jucate pe şapte scene, şi toate astea într-o singură stagiune. În tot acest timp, este însă şi jurnalist la „Radio France Internationale“, un motiv de inspiraţie pentru Vişniec, care scrie două scenarii de teatru pe tema ororilor care s-au petrecut în Iugoslavia.
Pune pe hârtie „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintali“, volum în care vorbeşte despre ororile comunismului. În 2005, iese de sub tipar „Mansardă la Paris cu vedere spre moarte“, un scenariu inedit care îl are pe Emil Cioran drept personaj principal, despre care dramaturgul susţine: „... am vrut să-i dau şi eu ceva, după ce el mi-a dat enorm“. Piesa este pusă în scenă la Teatrul din Cluj şi cunoaşte un succes extraordinar. După Eugen Ionesco, Matei Vişniec este al doilea dramaturg care reuşeşte să surprindă şi să se impună pe scenele pariziene.
"Occidentul a ramas dator"
"Occidentul a ramas dator"
Dramaturgul Matei Visniec scrie piese despre istoria comunismului.
La festCo, festivalul de la Teatrul de Comedie, Matei Visniec si-a vazut saptamana aceasta piesele jucate in trei limbi: franceza, greaca si romana. Desi a plecat de 20 de ani la Paris, unde traieste de-atunci, autorul revine in tara de mai multe ori pe an ca sa participe la festivalurile romanes [...]
Dramaturgul Matei Visniec scrie piese despre istoria comunismului.
La festCo, festivalul de la Teatrul de Comedie, Matei Visniec si-a vazut saptamana aceasta piesele jucate in trei limbi: franceza, greaca si romana. Desi a plecat de 20 de ani la Paris, unde traieste de-atunci, autorul revine in tara de mai multe ori pe an ca sa participe la festivalurile romanes [...]
Dramaturgul Matei Visniec vine de la Paris pentru a `juca` a
Dramaturgul Matei Visniec vine de la Paris pentru a `juca` alaturi de George Mihaita.
Simbata, 24 martie, la ora 18.30, in Sala Mare a Teatrului de Comedie, va rasuna gongul inaugural pentru cea de-a cincea editie a Festivalului Comediei Romגnesti. Dupa succesele inregistrate la editiile anterioare, directorul FestCo, irepetabilul George Mihaita, se ambitioneaza sa ofere publicului si mai mult, aducind in festival citeva trupe straine: Teatrul Joakim Vujic din Serbia ("D`ale carnavalului" de Caragiale), ExtraMuros - Drolatic Industry, Paris, Franta ("Teatru descompus" de Matei Visniec), Compania Piramatiki Skini din Gr ...
Simbata, 24 martie, la ora 18.30, in Sala Mare a Teatrului de Comedie, va rasuna gongul inaugural pentru cea de-a cincea editie a Festivalului Comediei Romגnesti. Dupa succesele inregistrate la editiile anterioare, directorul FestCo, irepetabilul George Mihaita, se ambitioneaza sa ofere publicului si mai mult, aducind in festival citeva trupe straine: Teatrul Joakim Vujic din Serbia ("D`ale carnavalului" de Caragiale), ExtraMuros - Drolatic Industry, Paris, Franta ("Teatru descompus" de Matei Visniec), Compania Piramatiki Skini din Gr ...
continuare
Ultima editare efectuata de catre Admin in 10.06.11 9:41, editata de 1 ori
Visniec la Comedie
Visniec la Comedie A cincea editie a Festivalului Comediei Romanesti, festCo, va avea loc intre 24 si 31 martie. Invitatul actualei editii la Teatrul de Comedie va fi Matei Visniec.
Matei Visniec, in Israel
Matei Visniec, in Israel
Tel Aviv, Israel/Romanian Global News
Institutul Cultural Roman de la Tel Aviv, in parteneriat cu Teatrul Karov, va organiza duminica, 11 februarie, si luni, 12 februarie, o serie de evenimente in cadrul carora invitat special va fi dramaturgul Matei Visniec. In prima zi a manifestarilor, duminica, 11 februarie, la Teatrul Karov, din str. Levinski, nr. 116, Tel Aviv, de la ora 20:30, se va derula spectacolul cu piesa „Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintal” (premiera in limba ebraica). A doua zi, luni, 12 februarie, de la ora 18:00, va avea loc la sediul Institutului o seara cu Matei Visniec, informeaza ICR.
Tel Aviv, Israel/Romanian Global News
Institutul Cultural Roman de la Tel Aviv, in parteneriat cu Teatrul Karov, va organiza duminica, 11 februarie, si luni, 12 februarie, o serie de evenimente in cadrul carora invitat special va fi dramaturgul Matei Visniec. In prima zi a manifestarilor, duminica, 11 februarie, la Teatrul Karov, din str. Levinski, nr. 116, Tel Aviv, de la ora 20:30, se va derula spectacolul cu piesa „Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintal” (premiera in limba ebraica). A doua zi, luni, 12 februarie, de la ora 18:00, va avea loc la sediul Institutului o seara cu Matei Visniec, informeaza ICR.
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Pagina 1 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum