Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


COREEA[V=]

In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 15.09.15 9:13

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/lumea-lui-orwell-momente-controversate-istoria-coreei-nord
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 11.07.15 13:05

Coreea de Sud – o ţară ca o expoziţie

Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 11.07.15 13:00

FOTO 8 zile în Coreea de Nord: jurnal de călătorie asupra adevăratei feţe a regimului de la Phenian

Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 11.07.15 12:49

Capitala N Koreii Pyonghyang.

Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 03.07.14 12:34

http://cultural.bzi.ro/secretele-dictatorului-kim-jong-un-16504
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 18.06.14 12:07

http://www.capital.ro/foto-cele-mai-ciudate-lucruri-din-coreea-de-sud.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 14.06.14 15:38

http://istoriesicultura.ro/coreea-de-nord-o-tara-mereu-in-stare-de-razboi.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 12.05.14 12:02

http://turism.bzi.ro/fotografii-facute-pe-ascuns-in-coreea-de-nord-galerie-foto-24012
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 21.07.13 11:30

La 60 de ani de la armistițiu, în Coreea de Nord încă se află...
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Coreea de Nord, ţara lui Kim Jong Il

Mesaj Scris de Admin 19.12.11 12:03

Coreea de Nord, ţara lui Kim Jong Il
Coreea de Nord este, înainte de orice, un tărâm unde ideologia îţi este picurată prin toţi porii, unde izolarea netă îţi asanează instinctul de libertate, unde ziua de mâine este la fel de lipsită de orizont ca ziua de ieri. Însă peste tot şi toate, dominantă este FRICA. Frica de a greşi, groaza de a vorbi, teama de a gândi. Un sentiment paralizant, care transpare din gesturile şi privirile coreenilor, pentru care orice străin e un motiv să dispară din preajmă-i pentru a nu da naştere la interpretări.

E greu de spus ce e mai rău. Parcă merită pusă pe primul loc, totuşi, anularea oricărei forme de exprimare individuală. Nu contează omul, nici măcar nu există noţiunea de „om nou“ cu care la noi, pe vremuri, se încerca aburirea vulgului rupt în fund. Ţara e împărţită între el, liderul absolut, şi restul.

Spiritele tuturor sunt blocate, la cei mai mulţi poate şi schilodite, în cutiile craniene. Nimic nu e al tău, totul îţi este oferit cu generozitate de Kim Jong Il. Uniformele ponosite în care se umblă pe stradă, bicicletele care în Phenian au numere de înmatriculare şi pot fi folosite doar de bărbaţi, intrarea la metrou, patul de la spital - toate au etichete cu dedicaţie de la Kim. Pardon, hainele nu au, era prea de tot, aşa că s-a inventat insigna cu chipul tatălui naţiunii, pe care toată lumea este obligată să o poarte la piept. Ca străin, ai nimerit pe tărâmul deplinei siguranţe, iar ca român eşti bine văzut datorită lui „Ceacescu, Comisar Moldovan, Dacia, Aro“.

Nicăieri nu poţi merge fără supraveghetori, dintre care măcar unul stă permanent pe lângă tine. Toate traseele sunt prestabilite, nu te poţi plimba de capul tău şi orice idee îţi este refuzată din start, politicos. Orice poză trebuie aprobată, iar la finalul zilei se verifică toate. Dacă insişti să o iei pe de lături, afli că „poţi crea probleme ghizilor“. Taxi-urile, la care însă nu ai acces, sunt Dacii hârbuite. În parcuri sau pe lângă muzee, dacă te aşezi pe o bancă unde stă vreun localnic, acesta se ridică imediat şi pleacă speriat. Doar copiii, în inocenţa lor, fac bezele sau se mai apropie sfios când le faci semn că pot primi dulciuri. Cardurile internaţionale de plată nu funcţionează, internetul e lipsă, telefonul mobil ţi se pune la păstrare încă de la sosire, la fel ca şi paşaportul. Bani autohtoni nu poţi folosi, dar ţi se acceptă ca bacşiş valuta, pentru că de vreo patru ani localnicii pot merge la magazinele pentru străini să cumpere bunuri fără să fie cercetaţi.

Te simţi liber cu gândurile tale, dar eşti în cea mai mare închisoare din lume. Hotelul Yangkakdo, unde am stat, e complet securizat, înconjurat de garduri înalte, pe o insulă de pe fluviul Taedong, care taie Phenianul în două. Singurul mod de a fi informat e TV-ul din camera unde am fost cazat, unde există canale ruseşti, chineze şi BBC World. Curios, cele două posturi ale televiziunii locale transmit multe filme, toate coreene şi cu tematică patriotică. Unul dintre canale emite non-stop, celălalt vreo 8 ore zilnic. Poporul habar n-are că omul a ajuns pe Lună de 40 de ani sau că a murit Michael Jackson. Ştirile externe nu există decât în măsura în care „imperialiştii americani“, „agresorii japonezi“ şi „marionetele sud-coreene“ fac ceva demn de criticat. Din cauza lor, chipurile, nord-coreenii nu pot circula în propria lor ţară decât cu permise speciale, verificate atent de numeroasele patrule de pe şoselele desfundate ale patriei.

Nu deţine nimeni cutie de scrisori, nu are nimeni maşină, nu sunt parcări lângă blocuri. Străzile sunt practic pustii, rar străbătute de automobile. Poluarea e zero. Am bătut capitala în lung şi-n lat şi, totuşi, am văzut două panouri publicitare auto, unul chiar la ceva ce semăna a 4 X 4. Nici la Nampo, nici la Kaesong şi nici la ţară n-am remarcat bărbaţi cu părul lung, cu mustaţă sau cu barbă. Orice formă de privatizare este prohibită. În marile oraşe masa este o adevărată ceremonie: nu se poate lua în casă, ci la parterul blocului, într-un fel de cantine care au geamurile mate, astfel încât să nu se vadă nimic din afară. E chiar mai rău decât cu Circurile Foamei, unde Ceauşescu avea de gând să livreze mâncare gătită la „împinge tava“ pentru bucureşteni.

De la distanţă, blocurile Capitalei arată bine, au cel puţin 15 etaje. Ele însă doar creează iluzia unei prosperităţi şi modernizări care sunt utopice, ascunzând cocioabe vizibile lejer de la înălţime, dar pe care ghizii nu te lasă să le fotografiezi. Apartamentele din clădirile mai bune par nelocuite: la geamuri nu există perdele sau jaluzele, seara sunt cuprinse de întuneric iar câteva sunt luminate foarte slab, fără să detectezi mişcări în interior.

Phenianul deţine câteva recorduri mondiale: are cel mai mare stadion, „1 Mai“, cu 150.000 locuri, cel mai mare bulevard, Pombok („Tineretului“), lat de 100 m şi lung de vreo 10 km, şi cele mai mari două fântâni arteziene, care pot ridica apa, din mijlocul Taedong-ului, până la 150 m.

În Phenian frapează dimensiunile, dar şi liniştea şi curăţenia. Noaptea e atât de adâncă încât auzi, de la etajul 24 de pe insula Yangkakdo, scâncetele copiilor de pe malurile fluviului. Când trece miezul ei, întunericul deplin este spart doar de lumina lunii, singura care pune în inferioritate statuile gigantice ale marelui Kim, mângâiate de proiectoare la fel ca şi Turnul Ideii Ciuce. Mai este totuşi ceva, cu care rămâi în minte pentru totdeauna: după ce vezi chipurile acelea răvăşite de nevoi şi de umilinţă ale oamenilor obişnuiţi care caută rădăcini să-şi potolească foamea, în ochii lor vii şi trişti citeşti speranţa. Aşa cum e ea, chircită în conştiinţa siluită de propaganda mincinoasă, totuşi există şi aşteaptă clipa când va umbla liberă printre ei.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 28.08.11 19:39


Palatul Kyongbok

Orasul Seul, capitala a Republicii Coreea, a avut acest statut inca din 1394. Este anul când generalul Yi Songgye a smuls domnia din mâinile monarhului care conducea tara la vremea respectiva, si-a schimbat numele in Yi T’ae-Jo, s-a autointitulat regele Coreei unite, a intemeiat dinastia Yi si a fixat capitala tarii la Seul. In ciuda faptului ca orasul in care traieste aproape un sfert din populatia tarii, o importanta metropola, un stralucitor centru cultural si economic, este o capitala moderna, cu evidente influente europene si americane, numeroasele palate ridicate de dinastia Yi, care au supravietuit razboaielor, ocupatiei japoneze si furturilor sunt de departe locurile cele mai vizitate de turistii din tara si din alte colturi ale lumii. Toti acestia vor sa cunoasca un autentic stil coreean folosit in constructii monumentale.

Este adevarat ca multe dintre ele, datorita pozitiei geografice au suferit multe influente chinezesti si japoneze dar acestea au fost incluse in formele traditionale caracterizate prin simplitate, dând nastere unui stil mai putin ornamental. Yi T’ae a inceput constructia primului sau palat din Seul, Kyongbokkung, sau Platul Kyongbok (Palatul Fericirii Stralucitoare) in 1395. Aproape 200 de ani, palatul a fost atât rezidenta pentru familia regala cât si sediu al guvernului. Aici isi primeau regii coreeni oaspetii de seama si membrii ambasadelor, in sala tronului, Kungjongjon, aflata in pavilionul cu doua etaje, acoperit de tigle si impodobit cu stresini dantelate. Viata era placuta in salile elegante, oglindind o bogatie rafinata, dar si in gradinile mari, pline de pavilioane ca Hwangwonjon, care pluteau parca pe apa lacurilor. Tot aici erau inaltate mai multe pagode dintre care, una, cu 10 etaje, parea ca strapunge cerul.
Invazia japoneza din 1592 a pus capat vietii idilice din palat. Familia regala s-a mutat din palatul ruinat intr-un altul, ridicat in 1405, Palatul Ch’angdok, o constructie care, datorita faptului ca familia regala a locuit aici pâna relativ recent, este inca intr-o stare buna de prezervare. Palatul Kyongbok a trebuit sa astepte aproape 300 de ani pentru ca sa trezeasca din nou interesul cuiva. Cel care s-a aratat atras de palat a fost Hungson Taewongun, regentul tânarului rege Kojong. In 1865 el a comandat inceperea lucrarilor de restaurare la Palatul Kyongbok. Munca a fost repede incununata de succes, astfel incât in 1868, imparatul Kojong, in vârsta de numai 17 ani, a putut sa se mute aici.
Mutarea n-a durat insa prea multi ani, pentru ca, in 1910, japonezii au invadat din nou tara pe care au anexat-o. Autoritatile japoneze au vrut sa indeparteze orice urma de cultura coreeana si de aceea au distrus numeroase constructii reprezentative si multe dintre cele care creau complexul Palatului Kyongbok au fost inlocuite cu altele, blocuri urâte si masive din beton, mai ales in marile gradini de pe latura sudica. In 1995 aceasta oribila masa de beton a fost inlaturata si a inceput o munca atenta, minutioasa de reconstructie si restaurare a palatului. Lucrarile vor dura probabil pâna in 2020 dar au fost restaurate deja pavilioanele rezidentiale. In final vor fi refacute zidurile de incinta iar poarta principala va fi repusa in locul pe care l-a ocupat initial.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Seul – orasul renascut din cenusa

Mesaj Scris de Admin 18.04.10 20:50


Seul – orasul renascut din cenusa

Capitala a Coreei de Sud, orasul Seul are ca multe dintre orasele Asiei, o indelungata traditie politica si religioasa. Ridicat intre dealuri, care o protejeza de vanturile reci din zona, este asezat pe raul Han, care ii faciliteaza traficul pe apa spre Marea Galbena. Fondat in 1096 sub numele Hanjang, orasul a fost distrus de invazia mongola in 1231. In 1392 a devenit resedinta dinastiei Yi si capitala intregii tari. In aceasta perioada a fost ridicat Palatul Kyongbokkung (Palatul Fericirii Depline) care in 1592 a fost distrus de un incendiu, dar a fost reconstruit conform originalului. Astazi el este deschis publicului gazduind Muzeul National.
Orasul prezinta inca trei palate stralucitoare, care au rezistat vitregiilor istoriei. Acestea sunt Toksu, construit in secolul al XV-lea, resedinta imperiala intre 1593-1611, Ch’angdok, ridicat in 1405 si Chongmyo, datand din 1395, fosta resedinta imperiala intre 1611-1872. Complexul de palate etaleaza o minunata combinatie de culori rosu si auriu, acoperisuri usor curbate si bogat ornamentate.
Religia locuitorilor se desfasura sub influenta budismului, confucianismului si taoismului, totul marcat de venerarea naturii si respectul fata de stramosi. Acest mod de viata se oglindea in decorarea templelor si in costumele traditionale. Dinastia Yi incercase sa mentina vechile traditii, izoland tara si ferind-o astfel de influentele straine. Intrarea strainilor in tara fara permis putea fi pedepsita chiar cu moartea dar, in ciuda cumplitelor interdictii, in secolele XVII-XVIII misionarii crestini au reusit sa patrunda in Seul deghizati in „bocitori” la funeralii si lasand parul sa le acopere fetele. De aceea, astazi catolicismul este a doua religie raspandita dupa budism.
Orasul a devenit resedinta autoritatilor japoneze de ocupatie intre 1910-1945, timp in care fusese instituit protectoratul Japoniei asupra Coreei iar intre 1945-1948 a gazduit administratia americana. Razboiul din 1950-1951 a lasat urme adanci, dar din 1953 in Seul a inceput o vasta campanie de reconstructie. Aceasta s-a desfasurat insa, de multe ori intr-un ritm dezordonat si de aceea Poarta de Sud a orasului, Namdaemun, nu mai apare la fel de impunatoare ca odinioara. Construita din blocuri cubice de piatra, de culoare gri deschis si cu doua acoperisuri suprapuse ca de pagoda, era un simbol al orasului, plasata in capatul drumului care ducea spre resedinta regala. Acum este inconjurata de un gard, contrastand cu zgarie norii din jur.
Cu toate acestea Seulul a renascut din propria sa cenusa, dezvoltandu-se in cateva decenii intr-un ritm incredibil. Aici, pe o suprafata de unu la suta din cea a intregii tari, muncesc intre 25 si 35 la suta din locuitorii ei. Cu toate ca multe dintre vestigii au disparut, orasul si-a pastrat cele doua mari bilbioteci: Biblioteca Nationala datand din 1923 si adapostind circa trei milioane de volume si Biblioteca Universitara, din 1946 cu doua milioane de volume. Orasul se mandreste cu Teatrul National, Opera, Universitatea, Academia Nationala de Stiinte (1964), Academia de Studii Coreene (1978), Gradina Botanica, Gradina Zoologica si, mai ales, stadioanele si complexele sportive, aici avand loc in 1988, cea de a 24-a editie a Jocurilor Olimpice de Vara.
Exista in acelasi timp si cartiere foarte vechi cum este Chongno-Gu, cu stradute intortocheate si case vechi, acoperite cu tigla neagra, iar intr-un mic parc se inalta una dintre cele mai vechi pagode din oras, ridicata in perioada Koryo (918-1392). O magnifica ceremonie are loc la altarul templului Chongmyo – cand descendentii casei regale, imbracati in robe purpurii, ii comemoreaza pe imparatii dinastiei Yi. Alte procesiuni impresionante au loc in templul Chogyesa, in luna mai, in ziua de nastere a lui Buddha. Crestinii se aduna in Catedrala Myongdonk, construita in stil neo-gotic. Seulul modern este reprezentat prin sediul cu 36 etaje al companiei de asigurari Dae Han si de Seul Tower de pe Namsan (Muntele de Sud) iar locuitorii se amuza contempland reproducerea castelului bavarez Neuschwanstein din aproprierea parcului de distractii Lotte.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty COREEA[V=]

Mesaj Scris de Admin 04.03.10 7:52

COREEA[V=] Rl2ZLJPfbXZvfLvQbEcnw&w=300&h=300&c=0&pid=1COREEA[V=] H9wLU8g&w=300&h=300&c=0&pid=1


Ultima editare efectuata de catre Admin in 11.07.15 13:04, editata de 2 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

COREEA[V=] Empty Re: COREEA[V=]

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum