Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Brown[V=]
Pagina 2 din 4
Pagina 2 din 4 • 1, 2, 3, 4
Brown[V=]
Rezumarea primului mesaj :
Pam Brown-
2]Cat de puternica, cat de clara aceasta lumina, aceasta iubire ce straluceste in lumea intunecata!
1]Te voi iubi in toate anotimpurile. Oricum ai fi, mi-esti drag. Si fiecare zi langa tine, iubita de tine, este un dar de pret.
=====
Helen Gurley Brown-
2]Fetele bune se duc in rai, fetele rele merg oriunde.
1]Banii daca nu va aduc fericirea va ajuta sa traiti mizerabil in confort
=====
Whitney Brown-
2]Chiar daca barbatii ar putea sa inteleaga femeile, tot nu le-ar veni sa creada.
1]Nu am devenit vegetarian pentru că iubesc animalele, ci pentru că urăsc plantele.
=====
Rita Mae Brown-
2]O buna judecata vine din experienta si deseori experienta vine dintr-o experienta proasta.
1]Morala este personală, decenţa este publică.
======
John Mason Brown-
Un critic este un personaj care preferă indolenţa opiniei în locul dificultăţilor acţiunii.
=====
Les Brown-
3]Asumă-ți responsabilitatea pentru viața ta. Înțelege că tu ești singurul care te va duce acolo unde vrei. Nimeni altcineva nu o va face.
2]Cea mai bună răzbunare pentru toţi duşmani este un succes deplin.
1]Tinteste spre luna. Chiar daca nu reusesti, macar vei fi printre stele.
=====
Jackson Brown-
5]Izvorul învinge stânca nu prin putere, ci prin perseverenţă.
4]Dragostea inseamna sa pui fericirea persoanei iubite mai presus de propria fericire.
3]Iubire este cand fericirea celuilalt este mai importanta decat fericirea ta.
2]Oamenii aleg drumuri diferite in cautarea realizarii si a fericirii. Daca nu sunt pe drumul tau, nu inseamna ca s-au pierdut.
1]Caracterul nostru este reprezentat de ceea ce facem cand credem ca nu ne vede nimeni.
William Goldsmith Brown-
Cele mai dulci sunete daruite muritorilor sunt: Mama , Acasa si Paradis.
=====
Dan Brown-
Acum nu mai am nicio îndoială: oamenilor le plac conspiraţiile.
Pam Brown-
2]Cat de puternica, cat de clara aceasta lumina, aceasta iubire ce straluceste in lumea intunecata!
1]Te voi iubi in toate anotimpurile. Oricum ai fi, mi-esti drag. Si fiecare zi langa tine, iubita de tine, este un dar de pret.
=====
Helen Gurley Brown-
2]Fetele bune se duc in rai, fetele rele merg oriunde.
1]Banii daca nu va aduc fericirea va ajuta sa traiti mizerabil in confort
=====
Whitney Brown-
2]Chiar daca barbatii ar putea sa inteleaga femeile, tot nu le-ar veni sa creada.
1]Nu am devenit vegetarian pentru că iubesc animalele, ci pentru că urăsc plantele.
=====
Rita Mae Brown-
2]O buna judecata vine din experienta si deseori experienta vine dintr-o experienta proasta.
1]Morala este personală, decenţa este publică.
======
John Mason Brown-
Un critic este un personaj care preferă indolenţa opiniei în locul dificultăţilor acţiunii.
=====
Les Brown-
3]Asumă-ți responsabilitatea pentru viața ta. Înțelege că tu ești singurul care te va duce acolo unde vrei. Nimeni altcineva nu o va face.
2]Cea mai bună răzbunare pentru toţi duşmani este un succes deplin.
1]Tinteste spre luna. Chiar daca nu reusesti, macar vei fi printre stele.
=====
Jackson Brown-
5]Izvorul învinge stânca nu prin putere, ci prin perseverenţă.
4]Dragostea inseamna sa pui fericirea persoanei iubite mai presus de propria fericire.
3]Iubire este cand fericirea celuilalt este mai importanta decat fericirea ta.
2]Oamenii aleg drumuri diferite in cautarea realizarii si a fericirii. Daca nu sunt pe drumul tau, nu inseamna ca s-au pierdut.
1]Caracterul nostru este reprezentat de ceea ce facem cand credem ca nu ne vede nimeni.
William Goldsmith Brown-
Cele mai dulci sunete daruite muritorilor sunt: Mama , Acasa si Paradis.
=====
Dan Brown-
Acum nu mai am nicio îndoială: oamenilor le plac conspiraţiile.
Ultima editare efectuata de catre Admin in 20.12.14 19:28, editata de 94 ori
Re: Brown[V=]
Deception point
Dan Brown îşi scrie romanele cam în acelaşi fel. Fugăriţi de o bandă de asasini hiper-competenţi, doi eroi, un bărbat brav şi învăţat şi o femeie pragmatică şi puternică, parcurg un drum iniţiatic. La sfîrşitul aventurii lor, în care cunoaşterea se acumulează pas cu pas, în cantităţi egale, secretul lor rămîne îngropat pentru marele public, în timp ce ei rămîn să savureze intensul erotism care s-a acumulat în timpul fugii. Evident, cei răi, ucigaşii competenţi, fac greşeli uluitoare în confruntarea finală, ceea ce duce la sfîrşitul lor tragic.
Astea fiind zise, se poate spune despre Conspiraţia că e o excelentă lectură de destindere, una care te prinde şi care amestecă lucruri extrem de interesante: intrigă politică, descrierea armelor secrete ale SUA, desluşirea mecanismelor politicianiste după care se conduce NASA, zugrăvirea uriaşelor interese economice care înconjoară ceea ce la americani se cheamă "privatizarea spaţiului". Există în carte şi cîteva descrieri ştiinţifice extrem de bine articulate, de la structura petrografică a unui meteorit şi definiţia condrulelor, pînă la domurile de magmă din partea de vest a Atlanticului, adică pe coasta estică a SUA. Descrierile echipamentelor Delta Force va face deliciul celor pasionaţi de tot ceea ce este high-tech, care vor ajunge chiar în culmea fericirii cînd Dan Brown devoalează cu dezinvoltură ceea ce ar trebui să fie un secret militar american absolut: avionul Aurora, capabil să dezvolte 6 Mach.
Cartea merită citită şi pentru că autorul traducerii, Bogdan Nicolae Marchidanu i-a adăugat, fără voia sa, şi o componentă comică. Din paginile volumului veţi afla, de pildă, că între gravitate şi gravitaţie nu e mare diferenţă, fiindcă aceste două cuvinte desemnează la unison motivul pentru care cad merele lui Newton. La un moment dat, un personaj cade într-o stare semi-catalitică. O fi vrut să scrie semi-cataleptică... De asemenea, după părerea domnului Marchidanu, o televiziune acoperă o conferinţă de presă, în sensul că o transmite. Parcă în limba română traducerea asta sună oleacă ilar. Un ecran de calculator se ... reîmprospătează, de parcă ar fi vreuna din fecioarele alea care apar sub duş în reclamele la săpun sau la şampon. Şi, ca totul să fie complet, NASA extrage afară un meteorit. Acum o fi ea NASA, dar parcă banchiza nu e gaură de vierme... Asta e pour les conaisseurs. Nu putem încheia capitolul despre traducere fără să subliniem că traducerea titlului Deception Point, pe care volumul lui Dan Brown îl poartă în original, e poate cea mai tare dintre gafe. Titlul Conspiraţia se potriveşte tuturor cărţilor lui Dan Brown şi are tot atîta legătură cu acţiunea cărţii cît are Adrian Năstase cu vreun acatist dat pentru Monica Macovei.
Una peste alta însă, cartea merită citită, erorile de mai sus fiind insignifiante în raport cu dimensiunile volumului şi, în plus, fiind mai degrabă în măsură să picure ceva vlagă intelectuală în mintea inginerului deprimat. Nimeni nu e chiar aşa de cult cum crede şi supinul nu e chiar aşa de important pe cît cel de-al doilea principiu al termodinamicii. Dar ce ştiu eu? La urma, urmei, Conspiraţia a fost subiectul unei lecturi inginereşti.
http://www.evenimentul.ro/articol/deception-point.html
Dan Brown îşi scrie romanele cam în acelaşi fel. Fugăriţi de o bandă de asasini hiper-competenţi, doi eroi, un bărbat brav şi învăţat şi o femeie pragmatică şi puternică, parcurg un drum iniţiatic. La sfîrşitul aventurii lor, în care cunoaşterea se acumulează pas cu pas, în cantităţi egale, secretul lor rămîne îngropat pentru marele public, în timp ce ei rămîn să savureze intensul erotism care s-a acumulat în timpul fugii. Evident, cei răi, ucigaşii competenţi, fac greşeli uluitoare în confruntarea finală, ceea ce duce la sfîrşitul lor tragic.
Astea fiind zise, se poate spune despre Conspiraţia că e o excelentă lectură de destindere, una care te prinde şi care amestecă lucruri extrem de interesante: intrigă politică, descrierea armelor secrete ale SUA, desluşirea mecanismelor politicianiste după care se conduce NASA, zugrăvirea uriaşelor interese economice care înconjoară ceea ce la americani se cheamă "privatizarea spaţiului". Există în carte şi cîteva descrieri ştiinţifice extrem de bine articulate, de la structura petrografică a unui meteorit şi definiţia condrulelor, pînă la domurile de magmă din partea de vest a Atlanticului, adică pe coasta estică a SUA. Descrierile echipamentelor Delta Force va face deliciul celor pasionaţi de tot ceea ce este high-tech, care vor ajunge chiar în culmea fericirii cînd Dan Brown devoalează cu dezinvoltură ceea ce ar trebui să fie un secret militar american absolut: avionul Aurora, capabil să dezvolte 6 Mach.
Cartea merită citită şi pentru că autorul traducerii, Bogdan Nicolae Marchidanu i-a adăugat, fără voia sa, şi o componentă comică. Din paginile volumului veţi afla, de pildă, că între gravitate şi gravitaţie nu e mare diferenţă, fiindcă aceste două cuvinte desemnează la unison motivul pentru care cad merele lui Newton. La un moment dat, un personaj cade într-o stare semi-catalitică. O fi vrut să scrie semi-cataleptică... De asemenea, după părerea domnului Marchidanu, o televiziune acoperă o conferinţă de presă, în sensul că o transmite. Parcă în limba română traducerea asta sună oleacă ilar. Un ecran de calculator se ... reîmprospătează, de parcă ar fi vreuna din fecioarele alea care apar sub duş în reclamele la săpun sau la şampon. Şi, ca totul să fie complet, NASA extrage afară un meteorit. Acum o fi ea NASA, dar parcă banchiza nu e gaură de vierme... Asta e pour les conaisseurs. Nu putem încheia capitolul despre traducere fără să subliniem că traducerea titlului Deception Point, pe care volumul lui Dan Brown îl poartă în original, e poate cea mai tare dintre gafe. Titlul Conspiraţia se potriveşte tuturor cărţilor lui Dan Brown şi are tot atîta legătură cu acţiunea cărţii cît are Adrian Năstase cu vreun acatist dat pentru Monica Macovei.
Una peste alta însă, cartea merită citită, erorile de mai sus fiind insignifiante în raport cu dimensiunile volumului şi, în plus, fiind mai degrabă în măsură să picure ceva vlagă intelectuală în mintea inginerului deprimat. Nimeni nu e chiar aşa de cult cum crede şi supinul nu e chiar aşa de important pe cît cel de-al doilea principiu al termodinamicii. Dar ce ştiu eu? La urma, urmei, Conspiraţia a fost subiectul unei lecturi inginereşti.
http://www.evenimentul.ro/articol/deception-point.html
Re: Brown[V=]
http://www.evz.ro/detalii/stiri/chris-brown-revine-la-premiile-grammy-unde-si-a-distrus-cariera-acum-trei-ani-965279.html
Sfantul Graal si adevarul bine „virusat” al “Codului da Vinc
Sfantul Graal si adevarul bine „virusat” al “Codului da Vinci”
Misterul Graalului continuă să exercite şi acum, în plină epocă a triumfului ştiinţei şi supertehnologiilor, aceeaşi atracţie asupra celor cu aspiraţii înalte spre Dumnezeu şi ezoterism, întocmai ca acum un mileniu! Dac-ar fi să-i parafrazăm cuvintele rabinului Gămăliei – din Sinedriul care-l condamnă pe lisus – cu privire la dăinuirea creştinismului, am spune că „dacă lucrul acesta este de la Dumnezeu se va vorbi despre el peste timp”, lată că misterul Sfântului Graal face ca autori ca Dan Brown, ca şi cei care-i comentează ficţiunea – având ca punct central o teorie asupra naturii Graalului – să aibă un succes comercial de invidiat de către autorii cărţilor „serioase”.
Deşi Brown nu este primul care exploatează fascinaţia Graalului!înaintea sa, best-sellerul din anii ’90, Pentlulul lui Foucault, aparţinând mai celebrului Umberto Eco, oferă şi el o alternativă la forma materială pe care ar avea-o Graalul: prin personajul Ardenţi, Graalul este identificat cu un imens cufăr pentru comori, apoi ca un material radioactiv, care, controlat de templieri, le-ar fi permis acestora să conducă lumea. Pentru cultura din secolul XX, Graalul a ajuns să reprezinte o întruchipare a perfecţiunii intangibile sau „transcendenţa perfecţiunii pământeşti”, aşa cum îl definea – în mod inspirat – Wolfram Eschenbach, autorul variantei templiere a mitului Graalului - Parzival, cu mai bine de opt secole în urmă!
Se poate vorbi despre trei niveluri de înţelegere ale Sfântului Graal, care pot fi simbolizate prin spiritul Graalului, sufletul Graalului şi trupul Graalului.
Spiritul Graalului este Sf. Duh al creştinilor, după cum arată şi porumbelul Duhului care coboară pe ostia fără pată, in viziunea autorului lui Parzival - Wolfram von Eschenbach. Este Lumina divină a „Fiat luxului!” originar care transcende orice materie (vezi Mouvement de Graal).
Sufletul Graalului este acţiunea Duhului Sfânt sau a Luminii Divine asupra omului, care îl determină să evolueze prin misterul şi atracţia faţă de Dumnezeu pe care o exercită asupra spiritului omenesc!
însă prima treaptă de înţelegere spre cele două niveluri superioare de înţelegere de mai sus o reprezintă legenda „trupului” Graalului – cea care atrage neiniţiaţii precum o lampă puternică gâzele noaptea. Pare normal – parafrazându-1 pe Voltaire care vorbea despre suflet – ca „oamenii să fi avut cu toţii păreri diferite despre Acesta, întrucât nu ştiau nimic despre El!”
Din acest punct de vedere cercetarea întreprinsă de Deike şi Ean Beigg, publicată în 1995, realizează o trecere în revistă, destul de obiectivă, a poveştilor legate de Sfântul Graal şi Sfântul Sânge al Mântuitorului.
La ora actuală există mai multe pretinse Sfinte Potire sau mai multe obiecte pretendente la sacralitatea dublă a acestui obiect. Se uită totuşi – cu excepţia deosebit de inspiratului film al marelui regizor Steven Spielberg - Ultima Cruciada - că vasul respectiv, dacă era un artefact din timpul apostolilor – care deseori nu aveau ce mânca – şi al căror învăţător fusese de meserie tâmplar, nu putea fi decât de… lemn! Deci în nici un caz nu putea fi vorba despre lucrări sofisticate din aur şi argint – aşa cum sunt unele variante pretins originale ale Graalului, ce-s cunoscute azi în lume.
Cel care deţine însă cheia Graalului – suveranul pontif al Graalului – este misteriosul Preot Ioan, considerat Regele Lumii (Rex Mundi).
„Evanghelia lui Nicodim” a făcut din Nicodim şi Iosif din Arimateea depozitarii mistici şi secreţi ai ezoterismului creştin derivat din marea Tradiţie iniţiatică primordială.
„Evanghelia lui Nicodim” este alcătuită din două părţi distincte, autonome la început: Acta Pilati (desfăşurarea procesului) şi aşa-numita Coborâre a lui Hristos în Infern (Descensus Christ ad Inferos). Prima parte, „Faptele lui Pilat”, care este interesantă pentru căutătorul Graalului şi al primului său Păzitor – Iosif din Arimateea, datează din 376, potrivit lui Epifanius. Se presupune că această operă nu a fost scrisă de Pilat, ci provine din actele oficiale păstrate în pretoriumul din Ierusalim. Presupusul original ebraic al textului în limba greacă şi care a ajuns până la noi este atribuit lui Nicodim, dar titlul de „Evanghelia lui Nicodim” este de sorginte medievală, întrucât în acea epocă variantele mai puţin cunoscute în zilele noastre ale Patimilor Mântuitorului erau foarte răspândite şi foarte populare în rândul creştinilor. Acest fapt este dovedit şi de multitudinea de traduceri ale textului grecesc – în coptă, armeană şi latină. Variantele în latină au fost tipărite şi au circulat în Occident în secolele XV şi XVI.
Iată cum este oglindit începutul suferinţelor lui Iosif – ca Păzitor al Sf. Graal – în cap. XII al „Evangheliei lui Nicodim” (vezi pag.222-223 „Evanghelii apocrife”, Editura Humanitas, 1996, Bucureşti):
„Auzind iudeii că Iosif a cerut trupul lui lisus, au început să-l caute, pe el, pe toţi care mărturisiseră că lisus nu s-a născut din preacurvie, pe Nicodim şi pe ceilalţi care ieşiseră înaintea lui Pilat ca să-i înşire faptele bune. Toţi stăteau ascunşi, în afară de Nicodim. Acesta s-a arătat căci era unul dintre conducătorii evreilor. Şi îl întreabă pe Nicodim: «Cum aţi îndrăznit să intraţi în sinagogă?», dar iudeii răspund: «Cum ai îndrăznit tu să intri-n sinagogă, fiindcă tu eşti martorul aceluia şi partea lui o vei avea în veacul viitor?» «Amin, amin», răspunde Nicodim. La fel şi Iosif s-a apropiat de ei şi le-a zis: «De ce v-aţi supărat că am cerut trupul lui lisus? Iată, l-am aşezat în mormântul mat proaspăt săpat, l-am învelit într-un cearceaf curat şi am rostogolit o piatră peste gura peşterii. Rău v-aţi mai purtat cu acest om sfânt, căci nu v-aţi mulţumit doar să-l răstigniţi; l-aţi străpuns şi cu suliţa.» Atunci iudeii au pus mâna pe Iosif şi au poruncit să fie ţinut închis până a doua zi după sabat. Şi i-au zis aşa: «După cum bine ştii, acum nu-ţi putem face nimic fiindcă începe sabatul; dar îţi făgăduim că nu te vei înmedni- ci de-un mormânt, ci-ţi vom lăsa hoitul să-l mănânce păsările cerului.» Iosif răspunse: «Aceste vorbe seamănă cu ale trufaşului Goliat care i-a înjurat pe Dumnezeu cel viu şi pe sfântul David». (…) Când au auzit iudeii cuvintele acestea parcă li s-a înfipt un spin în inimă. L-au înşfăcat pe Iosif, l-au legat şi l-au încuiat într-o casă fără nici o fereastră. Apoi au pus paznici şi au pecetluit uşa.
Sâmbătă, mai marii sinagogii, preoţii şi leviţii au rugat pe toată lumea să vină a doua zi la sinagogă. Şi iată dis-de-dimineaţă, mulţimea s-a adunat, ca să hotărască în cefei îl vor omorî pe Iosif. Luând loc, sinedriul porunci să fie adus acuzatul, cu toată lipsa de respect. Dar când au deschis uşa, nu l-au găsit. Toţi au rămas încremeniţi de spaimă, fiindcă peceţile erau neatinse, iar cheia de la uşă o avea doar Caiafa…”
Iosif a mai primit de la Pilat şi vasul folosit la celebrarea Cinei, pe care soldaţii lui Pilat îl luaseră de la Sfântul Simionl Fiind considerat suspect de evrei, Iosif a fost aruncat apoi în închisoare, fără nici un fel de hrană. Legenda spune că lisus Hristos i-a apărut în celulă lui Iosif şi i-a arătat Graalul care a început să strălucească şi care apoi i-a procurat energia sau hrana care 1-a menţinut în viaţă mulţi ani peste viaţa unui om din timpul său. La distrugerea Ierusalimului de către romani, Iosif a fost eliberat de împăraţii Titus şi Vespasian. Iosif a reuşit chiar să-l convertească la creştinism pe acesta din urmă, primind în schimb o navă pentru a părăsi Ţara Sfântă. Sora sa, Enigeus, 1-a însoţit în cursul călătoriei. Ea era căsătorită cu un anume Bron sau Bren, al cărui nume aminteşte de un şef de trib celt, Brennus – care ajunsese cu expansiunea neamului său celtic până în Asia Mică. în timpul călătoriei sale pe mare, Iosif din Arimateea va institui liturghia Graalului, iar pe masă, lângă vasul sacru, va sta un „peşte” pescuit de Bron. Peştele este simbolul ezoteric al primilor creştini - ichtus – regăsit în catacombele romane şi care anunţă era astrologică a Peştilor – pe care lisus o inaugurează cu naşterea sa.
Potrivit lui Robert de Borron, fragila corabie în care se află Iosif nu l-a dus în Provence, ci în Orient – unde Iosif va rămâne până la moarte! El îi va încredinţa Graalul lui Bron care, însoţit de cei 12 fii ai săi (dintre care cel mai faimos va fi Alain), va pleca din nou în Occident.
în urma acestor povestiri legendare – ce fac parte din epopeea celto-creştină a Graalului, se situează, către anul 1220, „L’Estoire del Saint-Graal”, unde-1 vom regăsi pe fiul lui Iosif din Arimateea convertindu-1 la noua religie pe regele Evallach-Nascien (potrivit lui Xavier de Langlais este vorba de două personaje diferite care sunt în realitate cumnaţi. în panteonul celtic există un zeu de mai mică importanţă - Avallac - care guvernează lumea subterană. în timp ce zeitatea lumii subterane în spiritualitatea antică, preceltică este Cibele sau Kubele, Marea Mamă Divină).
Remarcabil este firul roşu care uneşte legenda Graalului de Glastonbury (care etimologic înseamnă „Cetatea de sticlă” – n.n.). Şi anume faptul că în acest loc – pe care britanicii îl leagă de povestea regelui Arthur şi de locul unde ar fi acesta înmormântat – era cunoscut în antichitate ca loc de adoraţie al Zeiţei-Mame. De aceea, pe acest fond mitico-teologic, nu este de mirare că locul – pe care se va ridica apoi abaţia de la Glastonbury – este cunoscut ca loc de închinăciune al Maicii Domnului, încă din secolele al V-lea şi al Vl-lea d.Hr.
<
Dar Graalul este şi un vas sacru – cel care conţine Sângele lui Hristos, şi mai ales cel care a servit la Cina cea de taină, pentru instituirea euharistiei, transformând pâinea şi vinul în Trupul şi Sângele lui Hristos. Sângele nu este decât un simbol al vieţii, iar conţinutul Graalului este un foc spiritual, aşa cum se exprima clar Fulcanelli în ale sale „Demeures philosophales”: „Aici e Gmalul care conţine vinul euharistie, licoarea focului spiritual, licoarea vegetativă, vie şi însufleţitoare introdusă în lucrurile materiale.”
INRI- Inscripţia pusă deasupra capului lui lisus pe cruce înseamnă pentru cei mai mulţi lesus Nazaraeus Rex ludaeorum, dar în realitate se traduce pentru iniţiaţi prin Igne Natura Renovator Integra (Natura întreagă se reînnoieşte prin foc- n.n.). Aceasta reaminteşte reînnoirea lumii de către jertfa hristică, după cuvintele lui Ioan Botezătorul: „Eu botez cu apă, dar acela care vine după mine vă va boteza cu foc!”
Potrivit lui Jacob Boehme, eternul feminin constituie „înţelepciunea virginală a lui Dumnezeu”, al cărei arhetip îl reprezintă Sophia – în gnoză, unde nu se ezită să fie evocat sub numele de „Sfântul Duh”. Beatrice a lui Dante va fi – de altfel – replica Sophiei lui Pitagora, iar Sfânta Fecioară Maria va încarna Potirul sau Graalul care îl primeşte pe copilul Hristos.
însuşi numele de Arimateea este elocvent: Arima înseamnă în scită unul, unitatea; Dumnezeu unic (Arimatheos), în greceşte En. în opinia lui Alfred Weysen în cartea sa L’île des veilleurs, numele Arimathia constituie un anacronism din moment ce nu exista pe vremea lui Hristos. într-adevăr, cetatea Arimathia din Palestina se numea Rama.
Pentru Deodat Roche, autorul cărţii Le Graal pyrreneen, Catha- res et Templiers, Iosif din Arimateea ar fi devenit Sf. Trofim. în Galia, oraşul Arles şi magnifica sa catedrală aduc un omagiu memoriei sale. (pp. 60+61).
Sosirea lui Iosif şi a Măriei Magdalena ar fi avut loc pe ţărmul Franţei în dreptul localităţii ce poartă azi numele de Saintes Maries-de-la-Mer şi care anterior a purtat denumirile de Notre-Dame-de-la-Barque şi Notre-Dame- de-la-Mer. Maria de Clopas şi Maria Salomeea s-au hotărât să se stabilească aici, ca şi misterioasa Sarah, căreia ţiganii vin să-i aducă un omagiu în fiecare an, cu ocazia unui pelerinaj în luna mai (luna Sfintei Maria) şi care întruchipează perfect, prin nuanţa pielii sale şi prin legenda care o însoţeşte, pe Fecioara cea neagră sau prima materie a alchimiştilor! Ţigăncile poartă, de altfel, numele de sar- racines, care îl aminteşte pe sarazinul – arabul cu tenul închis la culoare.
Trebuie spus că, potrivit legendei populare, Sarah – tânăra slujnică a Mariei- Salomeea – s-a remarcat prin curajul său generos şi prin emoţionanta vioiciune a minţii. în faţa ostilităţii evidente a pescarilor faţă de cei care soseau, trebuia găsită rapid o monedă de schimb, dar bieţii călători epuizaţi nu posedau nimic. Sarah a avut atunci ideea să se dezbrace complet, descoperind astfel farmecele frumuseţii sale pescarilor vrăjiţi, care s-au considerat plătiţi din plin şi au condus fără nici o greutate vasul naufragiaţilor până în port.
Sfintele Marii sunt legate efectiv de cultul Mamei Divine, aflat în legătură cu energiile Lunii şi cu Pămîntul. Cultul sfintelor Marii este celebrat în localitatea Mignieres, mai sus de Chartres. Potrivit istoricului şi geografului antic Strabon, în acest loc se ridica un templu dedicat Dianei, deasupra construcţiei închinate lui Ra (oppidum Ra). Potrivit lui Laurence Talbot, oppidum Ra, departe de a sugera Soarele, ar desemna mai degrabă un turn precum cele care încoronează statuile zeiţei-mamă Artemis-Rehne, a tracilor, care aminteşte de Cibela şi de coroana sa de turnuri – care i-a adus supranumele de Matei■ Turrita, la romani.
Inaintea cultului creştin al Sfintei Fecioare Maria şi al Fecioarelor Negre – care corespundeau Mamei Divine, zeiţele Cibela şi Venus au îndeplinit acest rol. Indiferent de epocă, statuile şi simbolurile Fecioarelor Negre - virgini pariturae - erau aşezate la răspântii de curenţi telurici şi cosmici deosebit de puternici.
Iosif din Arimateea, discipolul secret al lui lisus, a fost reprezentat întotdeauna în imageria populară – la francezi – purtând căciula frigiană, care va fi aleasă în sec. al XVIII-lea de către francmasoni ca emblemă a revoluţiei franceze. Este simbolul cunoaşterii supreme sau căciula iniţiaţilor în misterele lui Mithra şi ale Cibelei, zeiţa mamă – al cărei cult era celebrat la origine în Frigia, pe muntele Ida.
Xavier de Langlais – autor prestigios din Evul Mediu – a evocat cu talent, în respectul Tradiţiei, epopeea lui Iosif din Arimateea în Europa în al său Roman de roi Arthur. Potrivit acestui roman inspirat de legende şi povestirile populare din epocă, Iosif a convertit la creştinism regatele Northumberland şi Norgalles în Anglia, după ce a înfruntat mii de pericole. Fiul lui Iosif din Arimateea a fost hirotonisit episcop de Bretagne. Acesta este preotul care apare în faţa lui Galaad la oficierea Graalului, care a avut loc în ţinutul Logres. Povestea spune că în jurul frunţii sale apăreau litere strălucitoare al căror înţeles era „Iată-1 pe fiul lui Iosif din Arimateea, primul episcop al creştinilor din Bretagne, pe care însuşi Domnul nostru 1-a hirotonisit în cetatea străină Sarraz”.
<
Folosind cele mai avansate tehnici de medicină legală, care servesc recreării computerizate a unei fizionomii, o serie de informaţii cuprinse în Biblie şi craniul unui bărbat evreu care a trăit în secolul I, o echipă de legişti britanici, condusă de expertul Richard Neave, de la Universitatea Manchester, a reconstituit ceea ce ei au numit „adevărata faţă a lui lisus Hristos”, prezentând-o drept imaginea cea mai apropiată de realitate a Mântuitorului. Prezentată în cadrul documentarului Fiul lui Dumnezeu, realizat de BBC, imaginea este radical diferită de reprezentările clasice cu care eram familiarizaţi din icoanele ortodoxe sau catolice.
Portretul reconstituit al Mântuitorului înfăţişează un bărbat scund, smead, cu ochii căprui, părul şi barba scurte, de culoare neagră, acoperind o faţă rotundă, pe care se reliefează un nas „puternic”.
Specialiştii britanici – medici legişti, programatori şi istorici – s-au inspirat şi din frescele sinagogilor evreieşti din secolul II, existente în Siria, care arată că evreii care trăiau în acea perioadă aveau părul şi barba tunse scurt, la fel ca toţi bărbaţii din Imperiul Roman. într-un document scris de Sfântul Pavel, acesta apreciază că este ruşinos ca bărbaţii să poarte părul lung, remarcă pe care nu ar fi făcut- o în cazul în care lisus ar fi avut părul lung! Referitor la imagine, BBC menţionează că nu pretinde că aceasta ar fi fost chiar faţa lui Hristos, „ci doar felul probabil în care ar fi arătat, în baza informaţiilor ştiinţifice dobândite”.
<
Titulatura funcţiei celui care se ascunde sub anagrama Chretien de Troijes face trimitere la mitul „Regelui Lumii” – prezent atât în tradiţiile spirituale occidentale, cât şi în cele orientale – constituind chiar titlul unei lucrări ezoterice scrisă de Rene Guenon. Potrivit mitului, „Regele Lumii” este un om desăvârşit din punct de vedere spiritual, care este mandatarul Voinţei Divine pe Pământ şi conduce lucrarea entităţilor angelice care au misiunea de a-i ajuta pe oameni să evolueze, pentru a se apropia de Dumnezeu. La moartea sa, conducerea misiunii de mântuire a pământenilor este preluată de un alt desăvârşit aflat în trup. „Regele Lumii” întruchipează atât autoritatea sacerdotală, cât şi autoritatea regală, aşa cum, la un moment dat, poporul evreu era condus de un mare înţelept cum a fost Solomon, care era şi rege, în acelaşi timp, iar Marele preot al Daciei, Deceneu, era – totodată – şi regele dacilor.
De fapt, chiar Iisus – Dumnezeul-om avea să moară pe cruce sub inscripţia „Iisus Nazarineanul – Regele evreilor”, fiind din seminţia regală a Regelui David, dar – în acelaşi timp – după cum evidenţiază toţi teologii creştini, era şi preot după „rânduiala Marelui preot Melkisedek”. Deci chiar Iisus este primul Rege (împărat) al Lumii, întrunind ambele funcţii supreme: cea regală şi cea sacerdotală. în calitatea sa de Mare Preot era firesc ca Domnul Iisus Hristos să transmită, încă în viaţă fiind, iniţierea cu ajutorul Sfântului Potir (adică Sfântul Graal!) unui cerc restrâns de adepţi, format din Sfinţii Apostoli, prin celebrarea „Cinei cele de taină”, Taina euharistiei.
Denumirea cupei folosite la acest ritual, perpetuat până azi în cultele creştine ortodox şi catolic, a ajuns să fie cunoscută în tradiţia creştină occidentală, care a asimilat mai multe mituri precreştine drept Sfântul Graal. Denumirea sa de Saint- Graal, sau – în forma specifică limbii franceze vechi şi occitanei – „San-Graal” provine de la o epenteză uzitată frecvent de ezoterişti şi anume: San-Graal – Sang Raal – Sang Real (în traducere din franceza veche „Sânge Regal”), adică „sângele care mântuie“sm „Sfântul Sânge al Mântuitorului”.
In textul apocrif Faptele lui Filat, reluat de romancierul francez Robert de Boron în trilogia sa pe tema Graalului - Iosif din Arimateea, Merlin, Perceval se relatează că, după moartea lui Iisus prin crucificare, la palatul lui Pilat apare Iosif din Arimateea - enigmaticul bogătaş devenit ucenic al lui Hristos, care solicită cadavrul Mântuitorului pentru a-1 îngropa potrivit legii iudaice în mormântul construit pentru sine. Interesant este că Pilat îi mai face o favoare acestuia, în afară de a-i ceda corpul Mântuitorului, şi anume aceea de a-i returna şi Sf. Potir - ce fusese confiscat apostolilor de către soldaţii romani.
Denumirea de Sf. Graal provine din limba celtă - în care gradale sau graale înseamnă vas - realizează legătura dintre tradiţia celtică precreştină şi creştinism. La rândul ei, tradiţia spiritual-celtică, după cum demonstrează în operele lor atât ezo- teristul francez Rene Guenon, cît şi cel român Vasile Lovinescu, derivă din tradiţia primordială hiperboreeană, din care - potrivit scriitorilor şi filozofilor antici - originează întreaga spiritualitate indo-europeană.
In Dacia preistorică, marele istoric român Ovidiu Densuşianu demonstrează cu argumente că Hiperboreea era Ţara Pelasgilor, având în centru teritoriul Daciei Mari din timpul lui Burebista. Aceasta şi din cauză că - datorită urmelor ultimei glaciaţiuni - pământul Daciei Mari era cel mai nordic pământ locuit din leagănul european al civilizaţiei mediteraneene care rămăsese neacoperit de gheaţă! Se cunoaşte că climatologii au imaginat în zilele noastre - şi în modelul viitoarei glaciaţiuni - o Europă de Nord acoperită de gheţuri, inclusiv jumătate din Insulele Britanice, toată Scandinavia şi ţările baltice. Potrivit şi acestui model, regiunile din Europa care nu sunt acoperite de gheaţă sunt cele de la latitudinea limitelor nordice ale teritoriului locuit de români!
In acest context se înscrie şi decriptarea â la Vlaicu lonescu a denumirii SARRAS cu trimitere la astrologia iniţiatică şi la solstiţiul de vară - care era legat de cultul morţilor, moment cunoscut de iniţiaţii antici pentru că deschidea o poartă către altă dimensiune - cea a sufletelor morţilor (de unde şi denumirile sărbătorilor populare „Moşii de vară" şi „Moşii de iarnă"!). <
Potrivit iniţiaţilor dotaţi cu clarviziune, „trupul" Graalului nu se mai află azi în planul nostru terestru, palpabil, urmând - se pare - drumul urmat de trupul Mântuitorului într-o altă dimensiune a Creaţiei. Dar, ca şi Mântuitorul Iisus - care exista „dinainte de toţi vecii" ca Fiu al lui Dumnezeu, adică înainte de naşterea sa pe Pământ - Sf. Graal, indiferent de cum ar arăta forma expresiei sale materiale, este doar proiecţia unei realităţi spirituale, care există şi va exista dincolo de aspectul material al Creaţiei Divine ca atribut al Sfântului Duh, „persoana" cea mai absconsă şi mai greu de înţeles din Sfânta Treime, de către inteligenţa omenească.
Tocmai pentru că Sf. Graal nu se mai află pe Pământ, în planul fizic, puterea sa de fascinaţie culturală şi mistică nu a încetat o clipă să crească, exact ca şi numărul de creştini şi întinderea creştinismului în lume.
text .şi foto Valentin Lourenţiu Gheorghiu
Misterul Graalului continuă să exercite şi acum, în plină epocă a triumfului ştiinţei şi supertehnologiilor, aceeaşi atracţie asupra celor cu aspiraţii înalte spre Dumnezeu şi ezoterism, întocmai ca acum un mileniu! Dac-ar fi să-i parafrazăm cuvintele rabinului Gămăliei – din Sinedriul care-l condamnă pe lisus – cu privire la dăinuirea creştinismului, am spune că „dacă lucrul acesta este de la Dumnezeu se va vorbi despre el peste timp”, lată că misterul Sfântului Graal face ca autori ca Dan Brown, ca şi cei care-i comentează ficţiunea – având ca punct central o teorie asupra naturii Graalului – să aibă un succes comercial de invidiat de către autorii cărţilor „serioase”.
Deşi Brown nu este primul care exploatează fascinaţia Graalului!înaintea sa, best-sellerul din anii ’90, Pentlulul lui Foucault, aparţinând mai celebrului Umberto Eco, oferă şi el o alternativă la forma materială pe care ar avea-o Graalul: prin personajul Ardenţi, Graalul este identificat cu un imens cufăr pentru comori, apoi ca un material radioactiv, care, controlat de templieri, le-ar fi permis acestora să conducă lumea. Pentru cultura din secolul XX, Graalul a ajuns să reprezinte o întruchipare a perfecţiunii intangibile sau „transcendenţa perfecţiunii pământeşti”, aşa cum îl definea – în mod inspirat – Wolfram Eschenbach, autorul variantei templiere a mitului Graalului - Parzival, cu mai bine de opt secole în urmă!
Se poate vorbi despre trei niveluri de înţelegere ale Sfântului Graal, care pot fi simbolizate prin spiritul Graalului, sufletul Graalului şi trupul Graalului.
Spiritul Graalului este Sf. Duh al creştinilor, după cum arată şi porumbelul Duhului care coboară pe ostia fără pată, in viziunea autorului lui Parzival - Wolfram von Eschenbach. Este Lumina divină a „Fiat luxului!” originar care transcende orice materie (vezi Mouvement de Graal).
Sufletul Graalului este acţiunea Duhului Sfânt sau a Luminii Divine asupra omului, care îl determină să evolueze prin misterul şi atracţia faţă de Dumnezeu pe care o exercită asupra spiritului omenesc!
însă prima treaptă de înţelegere spre cele două niveluri superioare de înţelegere de mai sus o reprezintă legenda „trupului” Graalului – cea care atrage neiniţiaţii precum o lampă puternică gâzele noaptea. Pare normal – parafrazându-1 pe Voltaire care vorbea despre suflet – ca „oamenii să fi avut cu toţii păreri diferite despre Acesta, întrucât nu ştiau nimic despre El!”
Din acest punct de vedere cercetarea întreprinsă de Deike şi Ean Beigg, publicată în 1995, realizează o trecere în revistă, destul de obiectivă, a poveştilor legate de Sfântul Graal şi Sfântul Sânge al Mântuitorului.
La ora actuală există mai multe pretinse Sfinte Potire sau mai multe obiecte pretendente la sacralitatea dublă a acestui obiect. Se uită totuşi – cu excepţia deosebit de inspiratului film al marelui regizor Steven Spielberg - Ultima Cruciada - că vasul respectiv, dacă era un artefact din timpul apostolilor – care deseori nu aveau ce mânca – şi al căror învăţător fusese de meserie tâmplar, nu putea fi decât de… lemn! Deci în nici un caz nu putea fi vorba despre lucrări sofisticate din aur şi argint – aşa cum sunt unele variante pretins originale ale Graalului, ce-s cunoscute azi în lume.
Cel care deţine însă cheia Graalului – suveranul pontif al Graalului – este misteriosul Preot Ioan, considerat Regele Lumii (Rex Mundi).
„Evanghelia lui Nicodim” a făcut din Nicodim şi Iosif din Arimateea depozitarii mistici şi secreţi ai ezoterismului creştin derivat din marea Tradiţie iniţiatică primordială.
„Evanghelia lui Nicodim” este alcătuită din două părţi distincte, autonome la început: Acta Pilati (desfăşurarea procesului) şi aşa-numita Coborâre a lui Hristos în Infern (Descensus Christ ad Inferos). Prima parte, „Faptele lui Pilat”, care este interesantă pentru căutătorul Graalului şi al primului său Păzitor – Iosif din Arimateea, datează din 376, potrivit lui Epifanius. Se presupune că această operă nu a fost scrisă de Pilat, ci provine din actele oficiale păstrate în pretoriumul din Ierusalim. Presupusul original ebraic al textului în limba greacă şi care a ajuns până la noi este atribuit lui Nicodim, dar titlul de „Evanghelia lui Nicodim” este de sorginte medievală, întrucât în acea epocă variantele mai puţin cunoscute în zilele noastre ale Patimilor Mântuitorului erau foarte răspândite şi foarte populare în rândul creştinilor. Acest fapt este dovedit şi de multitudinea de traduceri ale textului grecesc – în coptă, armeană şi latină. Variantele în latină au fost tipărite şi au circulat în Occident în secolele XV şi XVI.
Iată cum este oglindit începutul suferinţelor lui Iosif – ca Păzitor al Sf. Graal – în cap. XII al „Evangheliei lui Nicodim” (vezi pag.222-223 „Evanghelii apocrife”, Editura Humanitas, 1996, Bucureşti):
„Auzind iudeii că Iosif a cerut trupul lui lisus, au început să-l caute, pe el, pe toţi care mărturisiseră că lisus nu s-a născut din preacurvie, pe Nicodim şi pe ceilalţi care ieşiseră înaintea lui Pilat ca să-i înşire faptele bune. Toţi stăteau ascunşi, în afară de Nicodim. Acesta s-a arătat căci era unul dintre conducătorii evreilor. Şi îl întreabă pe Nicodim: «Cum aţi îndrăznit să intraţi în sinagogă?», dar iudeii răspund: «Cum ai îndrăznit tu să intri-n sinagogă, fiindcă tu eşti martorul aceluia şi partea lui o vei avea în veacul viitor?» «Amin, amin», răspunde Nicodim. La fel şi Iosif s-a apropiat de ei şi le-a zis: «De ce v-aţi supărat că am cerut trupul lui lisus? Iată, l-am aşezat în mormântul mat proaspăt săpat, l-am învelit într-un cearceaf curat şi am rostogolit o piatră peste gura peşterii. Rău v-aţi mai purtat cu acest om sfânt, căci nu v-aţi mulţumit doar să-l răstigniţi; l-aţi străpuns şi cu suliţa.» Atunci iudeii au pus mâna pe Iosif şi au poruncit să fie ţinut închis până a doua zi după sabat. Şi i-au zis aşa: «După cum bine ştii, acum nu-ţi putem face nimic fiindcă începe sabatul; dar îţi făgăduim că nu te vei înmedni- ci de-un mormânt, ci-ţi vom lăsa hoitul să-l mănânce păsările cerului.» Iosif răspunse: «Aceste vorbe seamănă cu ale trufaşului Goliat care i-a înjurat pe Dumnezeu cel viu şi pe sfântul David». (…) Când au auzit iudeii cuvintele acestea parcă li s-a înfipt un spin în inimă. L-au înşfăcat pe Iosif, l-au legat şi l-au încuiat într-o casă fără nici o fereastră. Apoi au pus paznici şi au pecetluit uşa.
Sâmbătă, mai marii sinagogii, preoţii şi leviţii au rugat pe toată lumea să vină a doua zi la sinagogă. Şi iată dis-de-dimineaţă, mulţimea s-a adunat, ca să hotărască în cefei îl vor omorî pe Iosif. Luând loc, sinedriul porunci să fie adus acuzatul, cu toată lipsa de respect. Dar când au deschis uşa, nu l-au găsit. Toţi au rămas încremeniţi de spaimă, fiindcă peceţile erau neatinse, iar cheia de la uşă o avea doar Caiafa…”
Iosif a mai primit de la Pilat şi vasul folosit la celebrarea Cinei, pe care soldaţii lui Pilat îl luaseră de la Sfântul Simionl Fiind considerat suspect de evrei, Iosif a fost aruncat apoi în închisoare, fără nici un fel de hrană. Legenda spune că lisus Hristos i-a apărut în celulă lui Iosif şi i-a arătat Graalul care a început să strălucească şi care apoi i-a procurat energia sau hrana care 1-a menţinut în viaţă mulţi ani peste viaţa unui om din timpul său. La distrugerea Ierusalimului de către romani, Iosif a fost eliberat de împăraţii Titus şi Vespasian. Iosif a reuşit chiar să-l convertească la creştinism pe acesta din urmă, primind în schimb o navă pentru a părăsi Ţara Sfântă. Sora sa, Enigeus, 1-a însoţit în cursul călătoriei. Ea era căsătorită cu un anume Bron sau Bren, al cărui nume aminteşte de un şef de trib celt, Brennus – care ajunsese cu expansiunea neamului său celtic până în Asia Mică. în timpul călătoriei sale pe mare, Iosif din Arimateea va institui liturghia Graalului, iar pe masă, lângă vasul sacru, va sta un „peşte” pescuit de Bron. Peştele este simbolul ezoteric al primilor creştini - ichtus – regăsit în catacombele romane şi care anunţă era astrologică a Peştilor – pe care lisus o inaugurează cu naşterea sa.
Potrivit lui Robert de Borron, fragila corabie în care se află Iosif nu l-a dus în Provence, ci în Orient – unde Iosif va rămâne până la moarte! El îi va încredinţa Graalul lui Bron care, însoţit de cei 12 fii ai săi (dintre care cel mai faimos va fi Alain), va pleca din nou în Occident.
în urma acestor povestiri legendare – ce fac parte din epopeea celto-creştină a Graalului, se situează, către anul 1220, „L’Estoire del Saint-Graal”, unde-1 vom regăsi pe fiul lui Iosif din Arimateea convertindu-1 la noua religie pe regele Evallach-Nascien (potrivit lui Xavier de Langlais este vorba de două personaje diferite care sunt în realitate cumnaţi. în panteonul celtic există un zeu de mai mică importanţă - Avallac - care guvernează lumea subterană. în timp ce zeitatea lumii subterane în spiritualitatea antică, preceltică este Cibele sau Kubele, Marea Mamă Divină).
Remarcabil este firul roşu care uneşte legenda Graalului de Glastonbury (care etimologic înseamnă „Cetatea de sticlă” – n.n.). Şi anume faptul că în acest loc – pe care britanicii îl leagă de povestea regelui Arthur şi de locul unde ar fi acesta înmormântat – era cunoscut în antichitate ca loc de adoraţie al Zeiţei-Mame. De aceea, pe acest fond mitico-teologic, nu este de mirare că locul – pe care se va ridica apoi abaţia de la Glastonbury – este cunoscut ca loc de închinăciune al Maicii Domnului, încă din secolele al V-lea şi al Vl-lea d.Hr.
<
Dar Graalul este şi un vas sacru – cel care conţine Sângele lui Hristos, şi mai ales cel care a servit la Cina cea de taină, pentru instituirea euharistiei, transformând pâinea şi vinul în Trupul şi Sângele lui Hristos. Sângele nu este decât un simbol al vieţii, iar conţinutul Graalului este un foc spiritual, aşa cum se exprima clar Fulcanelli în ale sale „Demeures philosophales”: „Aici e Gmalul care conţine vinul euharistie, licoarea focului spiritual, licoarea vegetativă, vie şi însufleţitoare introdusă în lucrurile materiale.”
INRI- Inscripţia pusă deasupra capului lui lisus pe cruce înseamnă pentru cei mai mulţi lesus Nazaraeus Rex ludaeorum, dar în realitate se traduce pentru iniţiaţi prin Igne Natura Renovator Integra (Natura întreagă se reînnoieşte prin foc- n.n.). Aceasta reaminteşte reînnoirea lumii de către jertfa hristică, după cuvintele lui Ioan Botezătorul: „Eu botez cu apă, dar acela care vine după mine vă va boteza cu foc!”
Potrivit lui Jacob Boehme, eternul feminin constituie „înţelepciunea virginală a lui Dumnezeu”, al cărei arhetip îl reprezintă Sophia – în gnoză, unde nu se ezită să fie evocat sub numele de „Sfântul Duh”. Beatrice a lui Dante va fi – de altfel – replica Sophiei lui Pitagora, iar Sfânta Fecioară Maria va încarna Potirul sau Graalul care îl primeşte pe copilul Hristos.
însuşi numele de Arimateea este elocvent: Arima înseamnă în scită unul, unitatea; Dumnezeu unic (Arimatheos), în greceşte En. în opinia lui Alfred Weysen în cartea sa L’île des veilleurs, numele Arimathia constituie un anacronism din moment ce nu exista pe vremea lui Hristos. într-adevăr, cetatea Arimathia din Palestina se numea Rama.
Pentru Deodat Roche, autorul cărţii Le Graal pyrreneen, Catha- res et Templiers, Iosif din Arimateea ar fi devenit Sf. Trofim. în Galia, oraşul Arles şi magnifica sa catedrală aduc un omagiu memoriei sale. (pp. 60+61).
Sosirea lui Iosif şi a Măriei Magdalena ar fi avut loc pe ţărmul Franţei în dreptul localităţii ce poartă azi numele de Saintes Maries-de-la-Mer şi care anterior a purtat denumirile de Notre-Dame-de-la-Barque şi Notre-Dame- de-la-Mer. Maria de Clopas şi Maria Salomeea s-au hotărât să se stabilească aici, ca şi misterioasa Sarah, căreia ţiganii vin să-i aducă un omagiu în fiecare an, cu ocazia unui pelerinaj în luna mai (luna Sfintei Maria) şi care întruchipează perfect, prin nuanţa pielii sale şi prin legenda care o însoţeşte, pe Fecioara cea neagră sau prima materie a alchimiştilor! Ţigăncile poartă, de altfel, numele de sar- racines, care îl aminteşte pe sarazinul – arabul cu tenul închis la culoare.
Trebuie spus că, potrivit legendei populare, Sarah – tânăra slujnică a Mariei- Salomeea – s-a remarcat prin curajul său generos şi prin emoţionanta vioiciune a minţii. în faţa ostilităţii evidente a pescarilor faţă de cei care soseau, trebuia găsită rapid o monedă de schimb, dar bieţii călători epuizaţi nu posedau nimic. Sarah a avut atunci ideea să se dezbrace complet, descoperind astfel farmecele frumuseţii sale pescarilor vrăjiţi, care s-au considerat plătiţi din plin şi au condus fără nici o greutate vasul naufragiaţilor până în port.
Sfintele Marii sunt legate efectiv de cultul Mamei Divine, aflat în legătură cu energiile Lunii şi cu Pămîntul. Cultul sfintelor Marii este celebrat în localitatea Mignieres, mai sus de Chartres. Potrivit istoricului şi geografului antic Strabon, în acest loc se ridica un templu dedicat Dianei, deasupra construcţiei închinate lui Ra (oppidum Ra). Potrivit lui Laurence Talbot, oppidum Ra, departe de a sugera Soarele, ar desemna mai degrabă un turn precum cele care încoronează statuile zeiţei-mamă Artemis-Rehne, a tracilor, care aminteşte de Cibela şi de coroana sa de turnuri – care i-a adus supranumele de Matei■ Turrita, la romani.
Inaintea cultului creştin al Sfintei Fecioare Maria şi al Fecioarelor Negre – care corespundeau Mamei Divine, zeiţele Cibela şi Venus au îndeplinit acest rol. Indiferent de epocă, statuile şi simbolurile Fecioarelor Negre - virgini pariturae - erau aşezate la răspântii de curenţi telurici şi cosmici deosebit de puternici.
Iosif din Arimateea, discipolul secret al lui lisus, a fost reprezentat întotdeauna în imageria populară – la francezi – purtând căciula frigiană, care va fi aleasă în sec. al XVIII-lea de către francmasoni ca emblemă a revoluţiei franceze. Este simbolul cunoaşterii supreme sau căciula iniţiaţilor în misterele lui Mithra şi ale Cibelei, zeiţa mamă – al cărei cult era celebrat la origine în Frigia, pe muntele Ida.
Xavier de Langlais – autor prestigios din Evul Mediu – a evocat cu talent, în respectul Tradiţiei, epopeea lui Iosif din Arimateea în Europa în al său Roman de roi Arthur. Potrivit acestui roman inspirat de legende şi povestirile populare din epocă, Iosif a convertit la creştinism regatele Northumberland şi Norgalles în Anglia, după ce a înfruntat mii de pericole. Fiul lui Iosif din Arimateea a fost hirotonisit episcop de Bretagne. Acesta este preotul care apare în faţa lui Galaad la oficierea Graalului, care a avut loc în ţinutul Logres. Povestea spune că în jurul frunţii sale apăreau litere strălucitoare al căror înţeles era „Iată-1 pe fiul lui Iosif din Arimateea, primul episcop al creştinilor din Bretagne, pe care însuşi Domnul nostru 1-a hirotonisit în cetatea străină Sarraz”.
<
Folosind cele mai avansate tehnici de medicină legală, care servesc recreării computerizate a unei fizionomii, o serie de informaţii cuprinse în Biblie şi craniul unui bărbat evreu care a trăit în secolul I, o echipă de legişti britanici, condusă de expertul Richard Neave, de la Universitatea Manchester, a reconstituit ceea ce ei au numit „adevărata faţă a lui lisus Hristos”, prezentând-o drept imaginea cea mai apropiată de realitate a Mântuitorului. Prezentată în cadrul documentarului Fiul lui Dumnezeu, realizat de BBC, imaginea este radical diferită de reprezentările clasice cu care eram familiarizaţi din icoanele ortodoxe sau catolice.
Portretul reconstituit al Mântuitorului înfăţişează un bărbat scund, smead, cu ochii căprui, părul şi barba scurte, de culoare neagră, acoperind o faţă rotundă, pe care se reliefează un nas „puternic”.
Specialiştii britanici – medici legişti, programatori şi istorici – s-au inspirat şi din frescele sinagogilor evreieşti din secolul II, existente în Siria, care arată că evreii care trăiau în acea perioadă aveau părul şi barba tunse scurt, la fel ca toţi bărbaţii din Imperiul Roman. într-un document scris de Sfântul Pavel, acesta apreciază că este ruşinos ca bărbaţii să poarte părul lung, remarcă pe care nu ar fi făcut- o în cazul în care lisus ar fi avut părul lung! Referitor la imagine, BBC menţionează că nu pretinde că aceasta ar fi fost chiar faţa lui Hristos, „ci doar felul probabil în care ar fi arătat, în baza informaţiilor ştiinţifice dobândite”.
<
Titulatura funcţiei celui care se ascunde sub anagrama Chretien de Troijes face trimitere la mitul „Regelui Lumii” – prezent atât în tradiţiile spirituale occidentale, cât şi în cele orientale – constituind chiar titlul unei lucrări ezoterice scrisă de Rene Guenon. Potrivit mitului, „Regele Lumii” este un om desăvârşit din punct de vedere spiritual, care este mandatarul Voinţei Divine pe Pământ şi conduce lucrarea entităţilor angelice care au misiunea de a-i ajuta pe oameni să evolueze, pentru a se apropia de Dumnezeu. La moartea sa, conducerea misiunii de mântuire a pământenilor este preluată de un alt desăvârşit aflat în trup. „Regele Lumii” întruchipează atât autoritatea sacerdotală, cât şi autoritatea regală, aşa cum, la un moment dat, poporul evreu era condus de un mare înţelept cum a fost Solomon, care era şi rege, în acelaşi timp, iar Marele preot al Daciei, Deceneu, era – totodată – şi regele dacilor.
De fapt, chiar Iisus – Dumnezeul-om avea să moară pe cruce sub inscripţia „Iisus Nazarineanul – Regele evreilor”, fiind din seminţia regală a Regelui David, dar – în acelaşi timp – după cum evidenţiază toţi teologii creştini, era şi preot după „rânduiala Marelui preot Melkisedek”. Deci chiar Iisus este primul Rege (împărat) al Lumii, întrunind ambele funcţii supreme: cea regală şi cea sacerdotală. în calitatea sa de Mare Preot era firesc ca Domnul Iisus Hristos să transmită, încă în viaţă fiind, iniţierea cu ajutorul Sfântului Potir (adică Sfântul Graal!) unui cerc restrâns de adepţi, format din Sfinţii Apostoli, prin celebrarea „Cinei cele de taină”, Taina euharistiei.
Denumirea cupei folosite la acest ritual, perpetuat până azi în cultele creştine ortodox şi catolic, a ajuns să fie cunoscută în tradiţia creştină occidentală, care a asimilat mai multe mituri precreştine drept Sfântul Graal. Denumirea sa de Saint- Graal, sau – în forma specifică limbii franceze vechi şi occitanei – „San-Graal” provine de la o epenteză uzitată frecvent de ezoterişti şi anume: San-Graal – Sang Raal – Sang Real (în traducere din franceza veche „Sânge Regal”), adică „sângele care mântuie“sm „Sfântul Sânge al Mântuitorului”.
Spre deosebire de celelalte obiecte legate de prezenţa lui Iisus pe Pământ, aşa cum se cunosc ele din Biblie şi din tradiţia creştină, singurul care apare în două momente cruciale ale vieţii Mântuitorului este „Sfântul Graal". Conform tradiţiilor creştine, Graalul este folosit la instituirea tainei fundamentale a creştinismului - Sfânta Euharistie, iar - ulterior - Iosif din Arimateea îl foloseşte din nou pentru a aduna sângele Mântuitorului care curgea din rănile celui răstignit pe cruce.
In căutarea Eraalului pe teritoriul… României
Se ştie că Heinrich Schliemann a reuşit să localizeze mitica cetate a Troiei bazându-se pe indicaţiile oferite de textele vestitelor lliada şi Odiseea lui Homer. Tot astfel, legendara cetate a Sarrasului – care apare în ciclul romanelor Cavalerii Mesei Rotunde aparţinând lui Chretien de Troyes – se află… în România, după cum vom demonstra cu argumente istorice, arheologice, ezoterice şi de literatură comparată.
După cum susţin şi Mircea Eliade în a sa Istorie a religiilorşi I.P. Culianu în cartea sa Gnozele dualiste ale Occidentului, ciclul de romane Cavalerii Mesei Rotunde ascunde – într-o formă livrescă, ezoterică – doctrina şi mesajele ezoterice ale unei organizaţii iniţiatice din care făcea parte şi Dante Alighieri, intitulată Fedeli del Amore (Supuşii iubirii - n.n.J. Tot aşa cum masoneria speculativă renunţă la secretomanie şi iese la lumină în secolul al XVI- lea, pentru a atrage adepţi, prin Testamentul lui Christian Rosenkreuz, unde autorul este un personaj fictiv în spatele căruia se ascunde un şef al Ordinului Antic şi Acceptat al Rozacrucienilor, ciclul Cavalerilor Mesei Rotunde reprezintă ieşirea din adormire a Ordinului Fedeli del Amore, iar numele autorului francez este o anagramă ce ascunde funcţia înaltului personaj masonic şi natura creştină a ordinului respectiv. în aceeaşi manieră utilizată de marele ezoterist român Vlaicu lonescu pentru a decripta Centuriile lui Nostradamus, ce a căpătat şi valenţe literare în operele lui Umberto Eco şi, mai nou, în romanele lui Dan Brown, numele lui Chretien de Troyes se decriptează astfel: CHRETIEN DE (T)ROY(ES)provine din [Le) ROY ES(T) CHRETIEN-în care „roy"este termenul folosit în franceza veche pentru „roi" = „rege". Adică „REGELE(Lumii) (a se citi al ordinelor iniţiatice din acea vreme! - n.a.) ESTE CREŞTIN"! Acest tip deîncifrări simple - prin anagramare - era foarte răspândit în epoca în care au apărut Cavalerii Mesei Rotunde. Spre exemplu, autorul lui Gargantua şi Pantagruel - Rabelais - se numea în realitate... Regele Lumii.
In textul apocrif Faptele lui Filat, reluat de romancierul francez Robert de Boron în trilogia sa pe tema Graalului - Iosif din Arimateea, Merlin, Perceval se relatează că, după moartea lui Iisus prin crucificare, la palatul lui Pilat apare Iosif din Arimateea - enigmaticul bogătaş devenit ucenic al lui Hristos, care solicită cadavrul Mântuitorului pentru a-1 îngropa potrivit legii iudaice în mormântul construit pentru sine. Interesant este că Pilat îi mai face o favoare acestuia, în afară de a-i ceda corpul Mântuitorului, şi anume aceea de a-i returna şi Sf. Potir - ce fusese confiscat apostolilor de către soldaţii romani.
Denumirea de Sf. Graal provine din limba celtă - în care gradale sau graale înseamnă vas - realizează legătura dintre tradiţia celtică precreştină şi creştinism. La rândul ei, tradiţia spiritual-celtică, după cum demonstrează în operele lor atât ezo- teristul francez Rene Guenon, cît şi cel român Vasile Lovinescu, derivă din tradiţia primordială hiperboreeană, din care - potrivit scriitorilor şi filozofilor antici - originează întreaga spiritualitate indo-europeană.
In Dacia preistorică, marele istoric român Ovidiu Densuşianu demonstrează cu argumente că Hiperboreea era Ţara Pelasgilor, având în centru teritoriul Daciei Mari din timpul lui Burebista. Aceasta şi din cauză că - datorită urmelor ultimei glaciaţiuni - pământul Daciei Mari era cel mai nordic pământ locuit din leagănul european al civilizaţiei mediteraneene care rămăsese neacoperit de gheaţă! Se cunoaşte că climatologii au imaginat în zilele noastre - şi în modelul viitoarei glaciaţiuni - o Europă de Nord acoperită de gheţuri, inclusiv jumătate din Insulele Britanice, toată Scandinavia şi ţările baltice. Potrivit şi acestui model, regiunile din Europa care nu sunt acoperite de gheaţă sunt cele de la latitudinea limitelor nordice ale teritoriului locuit de români!
In acest context se înscrie şi decriptarea â la Vlaicu lonescu a denumirii SARRAS cu trimitere la astrologia iniţiatică şi la solstiţiul de vară - care era legat de cultul morţilor, moment cunoscut de iniţiaţii antici pentru că deschidea o poartă către altă dimensiune - cea a sufletelor morţilor (de unde şi denumirile sărbătorilor populare „Moşii de vară" şi „Moşii de iarnă"!). <
Potrivit iniţiaţilor dotaţi cu clarviziune, „trupul" Graalului nu se mai află azi în planul nostru terestru, palpabil, urmând - se pare - drumul urmat de trupul Mântuitorului într-o altă dimensiune a Creaţiei. Dar, ca şi Mântuitorul Iisus - care exista „dinainte de toţi vecii" ca Fiu al lui Dumnezeu, adică înainte de naşterea sa pe Pământ - Sf. Graal, indiferent de cum ar arăta forma expresiei sale materiale, este doar proiecţia unei realităţi spirituale, care există şi va exista dincolo de aspectul material al Creaţiei Divine ca atribut al Sfântului Duh, „persoana" cea mai absconsă şi mai greu de înţeles din Sfânta Treime, de către inteligenţa omenească.
Tocmai pentru că Sf. Graal nu se mai află pe Pământ, în planul fizic, puterea sa de fascinaţie culturală şi mistică nu a încetat o clipă să crească, exact ca şi numărul de creştini şi întinderea creştinismului în lume.
text .şi foto Valentin Lourenţiu Gheorghiu
Re: Brown[V=]
Pam Brown a fost născut în Seymour, Victoria in 1948 si a crescut pe baze militare în Brisbane şi Toowoomba în Queensland. Din 1968, ea a trăit mai mult în Sydney, cu stagiu în Melbourne, Valea Macdonald, Blue Mountains şi Adelaide şi Dandenong, unde a lucrat timp de optsprezece luni de la Fundaţia artă experimentală. Ea a călătorit în Asia, Europa şi Pacific şi Oceanul Indian. În anii 1970 şi 80, ca multe din generatia ei, sa logodit în stânga activism politic. Ea a fost un silkscreen-imprimantă, rock muzician, film şi video-maker si un living divers a câştigat. Ea a predat la scris, studii multimedia şi cinematografică. Din 1990 până în anul 2006, a lucrat în domeniul ştiinţelor vieţii biblioteca de la Universitatea din Sydney.
Poezia ei a-fost publicat pe scară largă în Australia şi pe plan internaţional Ambele. Din 1971 ea a publicat multe cărţi de poezie şi proză, lucrul cel mai recent text fiind (Cărţi Micul Estera, 2002) şi "Poezii noi & selectate" un al treilea Chemat Buna Deliria (Sare publicarii, 2003). Comunicat de miere sălbatică în Irlanda carte ieftină ei publicat unsprezece 747 poezii în 2002. Alte chapbooks includ dejecţii Mica (1994), intentiile mele Lightweight (Folio / Salt 1998), Drifting topoi (Comunicat de Vagabond 2000) şi în septembrie 2007, Tinfish de presă publicat Farout-biblioteca-software-ul, o colecţie de poezii scrise de colaborare cu Seattle- egiptean poet Maged Zaher baza. Ea a scris, de asemenea clienţi, eseuri, texte performanţă şi filmscripts.
În 1991 a predat poezie australian de la Universitatea de Limbi Străine în Hanoi, Vietnam. În 1993 Pam Brown a fost invitat la Festivalul de Poezie franco-engleză în Paris, Franţa şi Festivalul inaugural Literatură International de la Berlin, în august 2001. În 2003 ea a fost rezident în studio poeţi Consiliului Australiei "în Trastevere, Roma, pentru şase luni şi a fost de asemenea scriitor invitat la Universitatea din Barcelona. Ea a editat chapbooks poezie în seria de obiecte rare pentru cuptor de presă Vagabond, Sydney în 2001. Poezia ei a fost nominalizata de doua ori-, în 1984 şi 1999, pentru Premiul literar Premier NSW Inainte de ea a câştigat premiul în 2004 cu Stimati Deliria. [color:7b18=#000]Pentru a cita australian poet, critic şi editor, Ken Bolton, "Ea este un membru de lungă durată de dezorganizate Această bandă, opoziţia radicală în poezie australian." Ea a fost redactor-pentru un an: diferite publicaţii literare în Australia şi pe plan internaţional.
Poezia ei a-fost publicat pe scară largă în Australia şi pe plan internaţional Ambele. Din 1971 ea a publicat multe cărţi de poezie şi proză, lucrul cel mai recent text fiind (Cărţi Micul Estera, 2002) şi "Poezii noi & selectate" un al treilea Chemat Buna Deliria (Sare publicarii, 2003). Comunicat de miere sălbatică în Irlanda carte ieftină ei publicat unsprezece 747 poezii în 2002. Alte chapbooks includ dejecţii Mica (1994), intentiile mele Lightweight (Folio / Salt 1998), Drifting topoi (Comunicat de Vagabond 2000) şi în septembrie 2007, Tinfish de presă publicat Farout-biblioteca-software-ul, o colecţie de poezii scrise de colaborare cu Seattle- egiptean poet Maged Zaher baza. Ea a scris, de asemenea clienţi, eseuri, texte performanţă şi filmscripts.
În 1991 a predat poezie australian de la Universitatea de Limbi Străine în Hanoi, Vietnam. În 1993 Pam Brown a fost invitat la Festivalul de Poezie franco-engleză în Paris, Franţa şi Festivalul inaugural Literatură International de la Berlin, în august 2001. În 2003 ea a fost rezident în studio poeţi Consiliului Australiei "în Trastevere, Roma, pentru şase luni şi a fost de asemenea scriitor invitat la Universitatea din Barcelona. Ea a editat chapbooks poezie în seria de obiecte rare pentru cuptor de presă Vagabond, Sydney în 2001. Poezia ei a fost nominalizata de doua ori-, în 1984 şi 1999, pentru Premiul literar Premier NSW Inainte de ea a câştigat premiul în 2004 cu Stimati Deliria. [color:7b18=#000]Pentru a cita australian poet, critic şi editor, Ken Bolton, "Ea este un membru de lungă durată de dezorganizate Această bandă, opoziţia radicală în poezie australian." Ea a fost redactor-pentru un an: diferite publicaţii literare în Australia şi pe plan internaţional.
Re: Brown[V=]
Dan Brown va scrie scenariul filmului "The Lost Symbol"
Romancierul american Dan Brown va scrie el insusi scenariul pentru filmul pe care compania
Columbia Pictures il va realiza pe baza celui mai recent roman al sau, "The Lost Symbol", informeaza Reuters.
Romancierul american Dan Brown va scrie el insusi scenariul pentru filmul pe care compania
Columbia Pictures il va realiza pe baza celui mai recent roman al sau, "The Lost Symbol", informeaza Reuters.
Re: Brown[V=]
Această biografie a fost scris de biroul de presa al lui Sam pe 31 august 2000 şi este, de asemenea, publicate pe site-ul Mudhut. Precum şi ca fiind o biografie / interviu, ea conţine, de asemenea lui Sam propria cale-de-cale analiză a noilor ei album "Re-boot" Brown. Sam a fost sus; ea a fost în jos. Ea a fost o stea de mare şi ea a fost o Lillette. Ea a fost peste tot de la Chigwell la Celiabinsk. Prin toate acestea factor constant a fost impuls puternic de muzica concediat-up în fluxul sangvin ei.
http://www.focusdep.com/biographies/Sam/Brown
http://www.focusdep.com/biographies/Sam/Brown
Re: Brown[V=]
Dan Brown doboara record dupa record cu "Simbolul pierdut"
Romanul "Simbolul pierdut" al americanului Dan Brown a mai stabilit un record.
Romanul "Simbolul pierdut" al americanului Dan Brown a mai stabilit un record.
Gordon Brown a demisionat
Gordon Brown a demisionat
Premierul britanic, Gordon Brown, s-a prezentat în această seară la Palatul Buckingham pentru a-i înmâna reginei Marii Britanii demisia din funcţia de şef al Guvernului şi de a renunţa imediat la funcţia din Partidul Laburist.
Premierul britanic, Gordon Brown, s-a prezentat în această seară la Palatul Buckingham pentru a-i înmâna reginei Marii Britanii demisia din funcţia de şef al Guvernului şi de a renunţa imediat la funcţia din Partidul Laburist.
Re: Brown[V=]
Les Brown a fost un lider de big band si compozitor, cel mai bine cunoscut pentru său de aproape şapte decenii de lucru cu grupul Les Brown si banda lui de Renown (1938-2001). Dupa ce a absolvit New York, Academia Militară, în 1932, Les Brown a participat la colegiu la Duke Universitatea din 1932-1936. Acolo, el a condus grupul Les Brown şi Blue Devils Lui, care a efectuat în mod regulat în campus Duce şi sus şi în jos pe coasta de est. Brown a avut trupa de pe un tur de vară extinsă în 1936. La sfârşitul turului, în timp ce unii dintre membrii trupei a revenit la Duke sa isi continue educatia, alţii stăteau departe cu Brown şi a continuat să tur, devenind în 1938 trupa de renume. Câţiva ani mai târziu, în 1945, această bandă a adus Doris Day în evidenţă cu înregistrarea lor de "Sentimental Journey". de presă al piesei a coincis cu sfârşitul anului al doilea război mondial în Europa şi a devenit tema Homecoming neoficiale pentru mulţi veterani. Trupa a avut nouă alte single-o cântece hit, inclusiv "Eu You've Got My Love to păstra mă încălzească."
Les Brown si trupa de renume efectuate cu Bob Hope la radio, TV pentru scenă şi aproape cincizeci de ani. Ei au 18 Tururi USO pentru trupele americane din întreaga lume, şi entertained peste trei milioane de oameni. Înainte de miscuri Super au fost televizate, Bob Hope Craciun speciale au fost programele cele mai bine cotate din istoria televiziunii. Tony Bennett a fost "descoperit" de Bob Hope şi a făcut primul său de performanţă publice cu Les şi Band.
Primul film de lung metraj lungime că Les si trupa a apărut în film a fost timpul războiului "Zilele Şapte Lasă", cu Victor Mature si Lucille Ball. "Rock-A-Billy Baby", un buget redus 1957 de film, a fost trupa de al doilea film Renown şi în 1963, au apărut în comedie Jerry Lewis "profesorul cu gust de nucă.
Les Brown si Band au fost, de asemenea, trupa a casei de Steve Allen arată (1959-1961) şi Dean Martin spectacol de varietăţi (1963-1972). Brown si trupa a cântat cu aproape fiecare interpret majore din timpul lor, inclusiv Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, si Nat "King" Cole.
Les Brown Sr. a murit în 2001 şi este înmormântat în Westwood Village Memorial Park Cemetery din Los Angeles, California.
[Modifică] Les Brown Jr.
În 2001, Les Brown Jr. a devenit lider full-time al trupei de renume. Ei continuă să îndeplinească throughout lume şi au un spectacol regular band mare în Branson, Mo Les Brown Jr. găzduieşte, de asemenea, un show de radio naţionale on Muzica reţelei Your Life. Les Jr. a fost un actor de televiziune în anii 1960 (Gunsmoke, Spitalul General, Insula lui Gilligan), un cântăreţ de muzică rock şi producător care a lucrat cu Carlos Santana, şi un promotor de concert pentru mulţi artişti de muzică ţară, inclusiv Merle Haggard si Loretta Lynn. În 2004, Les Brown Jr. a primit ambasadorul de atribuire Patriotismul de la reţeaua de prizonieri.
Les Brown si trupa de renume efectuate cu Bob Hope la radio, TV pentru scenă şi aproape cincizeci de ani. Ei au 18 Tururi USO pentru trupele americane din întreaga lume, şi entertained peste trei milioane de oameni. Înainte de miscuri Super au fost televizate, Bob Hope Craciun speciale au fost programele cele mai bine cotate din istoria televiziunii. Tony Bennett a fost "descoperit" de Bob Hope şi a făcut primul său de performanţă publice cu Les şi Band.
Primul film de lung metraj lungime că Les si trupa a apărut în film a fost timpul războiului "Zilele Şapte Lasă", cu Victor Mature si Lucille Ball. "Rock-A-Billy Baby", un buget redus 1957 de film, a fost trupa de al doilea film Renown şi în 1963, au apărut în comedie Jerry Lewis "profesorul cu gust de nucă.
Les Brown si Band au fost, de asemenea, trupa a casei de Steve Allen arată (1959-1961) şi Dean Martin spectacol de varietăţi (1963-1972). Brown si trupa a cântat cu aproape fiecare interpret majore din timpul lor, inclusiv Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, si Nat "King" Cole.
Les Brown Sr. a murit în 2001 şi este înmormântat în Westwood Village Memorial Park Cemetery din Los Angeles, California.
[Modifică] Les Brown Jr.
În 2001, Les Brown Jr. a devenit lider full-time al trupei de renume. Ei continuă să îndeplinească throughout lume şi au un spectacol regular band mare în Branson, Mo Les Brown Jr. găzduieşte, de asemenea, un show de radio naţionale on Muzica reţelei Your Life. Les Jr. a fost un actor de televiziune în anii 1960 (Gunsmoke, Spitalul General, Insula lui Gilligan), un cântăreţ de muzică rock şi producător care a lucrat cu Carlos Santana, şi un promotor de concert pentru mulţi artişti de muzică ţară, inclusiv Merle Haggard si Loretta Lynn. În 2004, Les Brown Jr. a primit ambasadorul de atribuire Patriotismul de la reţeaua de prizonieri.
Cadavrul lui James Brown a disparut din cripta funerara
Cadavrul lui James Brown a disparut din cripta funerara
Cadavrul lui James Brown, dispărut din cripta funerară
Cadavrul lui James Brown, dispărut din cripta funerară
Mihaela Rădulescu, interviu cu Dan Brown
Mihaela Rădulescu, interviu cu Dan Brown
Dan Brown este, în acest moment, cel mai bine vândut autor din lume. Cărţile sale, printre care şi faimoasa, dar şi controversata "Codul lui Da Vinci", s-au vândut în peste 80 de milioane de exemplare. Cea mai recentă carte a sa, "Simbolul pierdut", a stabilit deja recorduri remarcabile de vânzare şi a apărut şi în România, la editura Rao.
Dan Brown este, în acest moment, cel mai bine vândut autor din lume. Cărţile sale, printre care şi faimoasa, dar şi controversata "Codul lui Da Vinci", s-au vândut în peste 80 de milioane de exemplare. Cea mai recentă carte a sa, "Simbolul pierdut", a stabilit deja recorduri remarcabile de vânzare şi a apărut şi în România, la editura Rao.
Columbia Pictures va ecraniza ultimul roman al lui Dan Brown
Columbia Pictures va ecraniza ultimul roman al lui Dan Brown
Romanul "The Lost Symbol", publicat de Dan Brown in luna septembrie a anului trecut, va fi ecranizat de Columbia Pictures. Studiourile l-au contractat pe Steven Knight pentru adaptarea celui de-al treilea roman al scriitorului american.
Romanul "The Lost Symbol", publicat de Dan Brown in luna septembrie a anului trecut, va fi ecranizat de Columbia Pictures. Studiourile l-au contractat pe Steven Knight pentru adaptarea celui de-al treilea roman al scriitorului american.
Re: Brown[V=]
John Mason Brown (3 July 1900 – 16 March 1969) was an American drama critic and author.[1]
Born in Louisville, Kentucky, he graduated from Harvard College in 1923. He worked for the New York Evening Post from 1929 to 1941. He served as a lieutenant in the United States Navy during World War II, beginning in 1942. His book, To All Hands, documents his activities aboard the USS Ancon (AGC-4) during Operation Husky, the invasion of Sicily. Upon his return, his "Seeing Things" column appeared in The Saturday Review starting in 1944 until his death in New York City.
Brown resigned from the Pulitzer Prize drama jury in 1963 when the advisory board refused his recommendation of Who's Afraid of Virginia Woolf.
Born in Louisville, Kentucky, he graduated from Harvard College in 1923. He worked for the New York Evening Post from 1929 to 1941. He served as a lieutenant in the United States Navy during World War II, beginning in 1942. His book, To All Hands, documents his activities aboard the USS Ancon (AGC-4) during Operation Husky, the invasion of Sicily. Upon his return, his "Seeing Things" column appeared in The Saturday Review starting in 1944 until his death in New York City.
Brown resigned from the Pulitzer Prize drama jury in 1963 when the advisory board refused his recommendation of Who's Afraid of Virginia Woolf.
Simbolul şi inspiraţia pierdută a lui Dan Brown
„Simbolul” şi inspiraţia pierdută a lui Dan Brown
Cel mai recent roman al scriitorului Dan Brown, lansat în 6,5 milioane de exemplare, e luat în răspăr de presa străină.
[Citeste]
Cel mai recent roman al scriitorului Dan Brown, lansat în 6,5 milioane de exemplare, e luat în răspăr de presa străină.
[Citeste]
Pagina 2 din 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 din 4
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum