Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Pellea[V=]
Pagina 5 din 5
Pagina 5 din 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pellea[V=]
Rezumarea primului mesaj :
AMZA PELLEA-
Timpul sterge...da, dar el stie sa pastreze- ca nimeni altul- ceea ce nu trebuie pierdut... .
=====
Oana
AMZA PELLEA-
Timpul sterge...da, dar el stie sa pastreze- ca nimeni altul- ceea ce nu trebuie pierdut... .
=====
Oana
Ultima editare efectuata de catre Admin in 20.10.15 15:17, editata de 37 ori
Oana Pellea, aplaudată pe covorul roşu
Oana Pellea, aplaudată pe covorul roşu
http://www.atac-online.ro/articol.php?articol=133
În seara decernării Premiilor Oscar, care va avea loc pe 25 februarie, toţi românii vor fi alături de Oana Pellea şi o vor încuraja. Celebra actriţă face parte din distribuţia filmului „Copiii tatălui“, în care a interpretat un rol secundar de compoziţie. Filmul a primit trei nominalizări la Oscar, pentru cel mai bun scenariu, adaptare după un roman, cel mai bun montaj şi cea mai bună imagine. Oana Pellea o interpretează, în „Copiii tatălui“, pe ţiganca Marichka, iar rolul ei este pata de culoare care dă peliculei unicitate. Actriţa cântă şi vorbeşte o „limbă ciudată“, în viziunea spectatorilor străini, care sunt însă uimiţi de expresivitatea şi emoţia transmise dincolo de cuvinte. Oana Pellea a avut şansa să lucreze la „Copiii tatălui“ alături de nume precum Julianne Moore, Clive Owen, iar regizorul peliculei este nimeni altul decât Alfonso Cuaron, cel care a semnat regia la „Marile speranţe“. Până în acest moment, „Copiii tatălui“ a câştigat deja 10 premii şi alte 15 nominaliză ri, Oana Pellea declarându-se mândră că apare pe genericul acestui film.
"Children Of Men" cu Oana Pellea, trei nominalizăr
"Children Of Men" cu Oana Pellea, trei nominalizări la Oscar
Oana Pellea & Marcel Iures
Oana Pellea & Marcel Iures
Oana Pellea
Iesind din tiparul actorilor teatrului romanesc, care prefera ca institutia la care lucreaza sa se ocupe de promovarea spectacolelor, Oana Pellea este actrita care a revolutionat viata teatrala. Ea a socat prin curajul sau, infruntand economia de piata , care a afectat pana si arta, si a devenit actor liber profesionist. Nascuta in Bucuresti pe 29 ianuarie, Oana Pellea se opune dorintei tatalui sau, Amza Pellea de a urma o ,,cariera“ de farmacist si urmeaza IATC-ul, absolvindu-l in anul 1984. Timp de trei ani este angajata Teatrului din Piatra Neamt, iar pe scena de la Bulandra o admiram in ,,Trei surori“, ,,Mefisto“, ,,Poveste de iarna“.
Marele succes il cunoaste cu ,,Ma tot duc“, spectacol pe care-l sustine in limba franceza in teatre din Elvetia, Franta, Belgia si Italia.
Actrita a declarat ca rolul din ,,Ma tot duc“ este cel mai complex si solicitant rol caruia i-a dat viata.
In ‘96 este premiata la Festivalul International de film de la Geneva, pentrul rolul din ,,Stare de fapt“, iar la Festivalul de film de la Batumi obtine premiul ,,Golden Eagle“ pentru cea mai buna actrita. In 2006 Oana Pelea a fost distribuita, alaturi de actorii Michael Caine, Clive Owen si Julianne Moore in drama SF ,,Children of man“, in regia lui Alfonso Cuaron. Productia a fost deja recompensata cu 2 premii la Festivalul de la Venetia. Filmul s-a situat pe locul trei in box-office-ul american, la trei zile de la premiera. Daca in ,,Copiii tatalui’’ interpreteaza rolul unei tiganci cantind si dand replici in limba romana, pe Oana Pellea o putem admira si in telenovelele romanesti, actrita declarand ca nu conteaza genul pe care-l interpreteaza ci emotia pe care o simte si o transmite.
De aceeasi parere este, probabil, si Francisc Ford Coppola, care o coopteaza in distributia filmului ,,Tinerete fara tinerete“. Calatoreste mult si ii place ca in timpul liber sa se rupa de realitate, citind o carte.
Marcel Iures
Marcel Iures - un nume care garanteaza, gireaza si produce „iures„ la casele de bilete. Pe scena de teatru sau in cinematografe, este catalogat drept unul dintre cei mai apreciati si mai bine cotati actori romani. Nascut la 2 august 1951 in Bailesti - orasul care a furnizat scenei romanesti un alt nume greu, cel al artistului Amza Pellea- Marcel Iures este absolvent al Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica din Bucuresti. Isi incepe activitatea artistica la Teatrul National din Cluj-Napoca, in ‘78. Un an mai tarziu, juca spectacolele lui Alexandru Dabija si Mihai Maniutiu, montate pe scena clujeana, si debuta ca actor de film in ,,Vis de ianuarie“.
In perioada ‘81-’96, numele sau s-a regasit pe afisele Teatrului Bulandra, iar momentul in care devine actor liber profesionist aduce cu sine si recunoasterea internationala. Revine la ,,Bulandra“ si, sub indrumarea lui Liviu Ciulei, interpreteaza magistral roluri precum ,,Hamlet“ si ,,Henric al IV-lea“.
Este aclamat la scena deschisa in ‘90, cand, impreuna cu Mihai Manutiu in calitate de regizor, Iures electrizeaza publicul cu ,,Richard al III-lea“, ,,Caligula“, ,,Richard al II-lea“ sau ,,Frankenstein“.
A daruit peliculei cinematografice aproape 30 de roluri, iar cariera sa internationala a inceput dupa un turneu in Marea Britanie, in 1994, cu spectacolul ,,Richard al III-lea“. De atunci joaca in filme europene si americane, printre realizarile sale numarandu-se ,,Interviu cu un vampir“94, alaturi de Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas; ,,Misiune imposibila“ 96, cu Tom Cruise, ,,Pacificatorul“ ‘97, cu George Clooney, Nicole Kidman; ,,Razboiul lui Tom Hart“ ‘02, cu Bruce Willis, Colin Farrell.
In ultimii ani a jucat in ,,Valizele lui Tulse“ ‘04, ,,Goal“ ‘05, ,,Pestera“ ‘05. In 2006 este cooptat in echipa de la ,,Tineret e fara tinerete“, in regia lui Francis Ford Coppola dupa o idee a lui Mircea Eliade. Iar cu Bruce Willis se reintalneste in ,,Razboiul lui Hart“.
Conduce Teatrul „Act“ din Capitala, unde atrage publicul tanar cu spectacolul ,,Ultima banda a lui Krapp“ sau ,,Creatorul de teatru“, acestea jucandu-se cu casa inchisa.
Iures a reusit prin munca, seriozitate,ambitie si talent sa dovedeasca faptul ca de la Bulandra la Hollywood nu e decat un pas, insufland ideea ca... se poate.
http://www.atac-online.ro/?page=articles&category=MAGNA_11&article=Oana-Pellea---Marcel-Iures_13
Oana Pellea
Iesind din tiparul actorilor teatrului romanesc, care prefera ca institutia la care lucreaza sa se ocupe de promovarea spectacolelor, Oana Pellea este actrita care a revolutionat viata teatrala. Ea a socat prin curajul sau, infruntand economia de piata , care a afectat pana si arta, si a devenit actor liber profesionist. Nascuta in Bucuresti pe 29 ianuarie, Oana Pellea se opune dorintei tatalui sau, Amza Pellea de a urma o ,,cariera“ de farmacist si urmeaza IATC-ul, absolvindu-l in anul 1984. Timp de trei ani este angajata Teatrului din Piatra Neamt, iar pe scena de la Bulandra o admiram in ,,Trei surori“, ,,Mefisto“, ,,Poveste de iarna“.
Marele succes il cunoaste cu ,,Ma tot duc“, spectacol pe care-l sustine in limba franceza in teatre din Elvetia, Franta, Belgia si Italia.
Actrita a declarat ca rolul din ,,Ma tot duc“ este cel mai complex si solicitant rol caruia i-a dat viata.
In ‘96 este premiata la Festivalul International de film de la Geneva, pentrul rolul din ,,Stare de fapt“, iar la Festivalul de film de la Batumi obtine premiul ,,Golden Eagle“ pentru cea mai buna actrita. In 2006 Oana Pelea a fost distribuita, alaturi de actorii Michael Caine, Clive Owen si Julianne Moore in drama SF ,,Children of man“, in regia lui Alfonso Cuaron. Productia a fost deja recompensata cu 2 premii la Festivalul de la Venetia. Filmul s-a situat pe locul trei in box-office-ul american, la trei zile de la premiera. Daca in ,,Copiii tatalui’’ interpreteaza rolul unei tiganci cantind si dand replici in limba romana, pe Oana Pellea o putem admira si in telenovelele romanesti, actrita declarand ca nu conteaza genul pe care-l interpreteaza ci emotia pe care o simte si o transmite.
De aceeasi parere este, probabil, si Francisc Ford Coppola, care o coopteaza in distributia filmului ,,Tinerete fara tinerete“. Calatoreste mult si ii place ca in timpul liber sa se rupa de realitate, citind o carte.
Marcel Iures
Marcel Iures - un nume care garanteaza, gireaza si produce „iures„ la casele de bilete. Pe scena de teatru sau in cinematografe, este catalogat drept unul dintre cei mai apreciati si mai bine cotati actori romani. Nascut la 2 august 1951 in Bailesti - orasul care a furnizat scenei romanesti un alt nume greu, cel al artistului Amza Pellea- Marcel Iures este absolvent al Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica din Bucuresti. Isi incepe activitatea artistica la Teatrul National din Cluj-Napoca, in ‘78. Un an mai tarziu, juca spectacolele lui Alexandru Dabija si Mihai Maniutiu, montate pe scena clujeana, si debuta ca actor de film in ,,Vis de ianuarie“.
In perioada ‘81-’96, numele sau s-a regasit pe afisele Teatrului Bulandra, iar momentul in care devine actor liber profesionist aduce cu sine si recunoasterea internationala. Revine la ,,Bulandra“ si, sub indrumarea lui Liviu Ciulei, interpreteaza magistral roluri precum ,,Hamlet“ si ,,Henric al IV-lea“.
Este aclamat la scena deschisa in ‘90, cand, impreuna cu Mihai Manutiu in calitate de regizor, Iures electrizeaza publicul cu ,,Richard al III-lea“, ,,Caligula“, ,,Richard al II-lea“ sau ,,Frankenstein“.
A daruit peliculei cinematografice aproape 30 de roluri, iar cariera sa internationala a inceput dupa un turneu in Marea Britanie, in 1994, cu spectacolul ,,Richard al III-lea“. De atunci joaca in filme europene si americane, printre realizarile sale numarandu-se ,,Interviu cu un vampir“94, alaturi de Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas; ,,Misiune imposibila“ 96, cu Tom Cruise, ,,Pacificatorul“ ‘97, cu George Clooney, Nicole Kidman; ,,Razboiul lui Tom Hart“ ‘02, cu Bruce Willis, Colin Farrell.
In ultimii ani a jucat in ,,Valizele lui Tulse“ ‘04, ,,Goal“ ‘05, ,,Pestera“ ‘05. In 2006 este cooptat in echipa de la ,,Tineret e fara tinerete“, in regia lui Francis Ford Coppola dupa o idee a lui Mircea Eliade. Iar cu Bruce Willis se reintalneste in ,,Razboiul lui Hart“.
Conduce Teatrul „Act“ din Capitala, unde atrage publicul tanar cu spectacolul ,,Ultima banda a lui Krapp“ sau ,,Creatorul de teatru“, acestea jucandu-se cu casa inchisa.
Iures a reusit prin munca, seriozitate,ambitie si talent sa dovedeasca faptul ca de la Bulandra la Hollywood nu e decat un pas, insufland ideea ca... se poate.
http://www.atac-online.ro/?page=articles&category=MAGNA_11&article=Oana-Pellea---Marcel-Iures_13
Ultima editare efectuata de catre in 27.01.07 4:40, editata de 1 ori
Oana Pellea
Oana Pellea
În cadrul evenimentului "Femeile de succes ale anului 2006", Oana Pellea a primit premiul pentru "Cea mai bună actriţă a anului". Ea a declarat că nu se consideră o actriţă de succes, deoarece nu crede în succes, ci în Dumnezeu şi multă muncă. Premiul i-a fost acordat ca urmare a unei campanii desfăşurate în presă, actriţa concurând pentru această categorie cu nume sonore ale scenei româneşti: Tora Vasilescu, Rodica Popescu Bitănescu şi Valeria Seciu.AZIAmza Pellea sau modestia unui actor desavârsit
Amza Pellea sau modestia unui actor desavârsit.Actorul Amza Pellea s-a nascut pe 7 aprilie 1931 in satul Bailesti din Oltenia. Debutul in teatru a avut loc pe scena Teatrului National din Craiova, in 1956, iar in film in „Setea”, difuzat in 1961. Cei care l-au cunoscut spun ca Amza a fost inzestrat cu extraordinare calitati umane, precum modestia, bunul simt si bunatatea sufleteasca, calitati pe care nu s-a sfiit niciodata sa le arate. Pasiunea sa pentru teatru l-a purtat pe cele mai cunoscute scene, astfel ca Amza Pellea a ajuns pe scena Teatrului Mic din Bucuresti, a Teatrului Nottara, a Teatrului de Comedie si chiar a Teatrului National. In perioada 1973-1974 se intoarce la locul unde a debutat in postura de director al Teatrului National din Craiova. In paralel, Amza a interpretat cu succes multe roluri principale in filme ca: „Mihai Viteazu”, „Dacii”, „Nemuritorii”, „Atunci i-am condamnat pe toti la moarte”, „Osânda”, „Columna”. Spre sfârsitul anilor '70, Amza inventeaza personajul „Nea Marin”, un oltean hâtru, din satul sau natal Bailesti, personaj ce a devenit ulterior popular si inegalabil. Amza Pellea a murit la 12 decembrie 1983, din motive nici astazi pe deplin cunoscute, si este inmormântat la cimitirul Bellu din Bucuresti. Unele surse afirma ca actorul ar fi decedat din cauza cancerului pulmonar provocat de fumat, in timp ce altii sustin ca Amza a fost ucis de Securitate deoarece, in scheciurile sale, ar fi ironizat regimul comunist. http://www.ultima-ora.ro/#Monden
Ultima editare efectuata de catre in 27.01.07 4:41, editata de 1 ori
Oana Pellea, actrita europeana
Oana Pellea, actrita europeana
"Copiii tatalui", care are premiera vineri, i-a deschis drumul in strainatate.
"Copiii tatalui", care are premiera vineri, i-a deschis drumul in strainatate.
Ultima editare efectuata de catre Admin in 08.08.11 23:08, editata de 1 ori
La taclale cu Oana Pellea
Discutând cu Oana Pellea despre "Children of men", începi să te întrebi dacă e vreun sâmbure de adevăr în ştirile de tabloid pe care le devorăm cu toţii zi de zi. Nu regăsim nimic din aerele unei vedete în simplitatea şi modestia cu care Clive Owen din povestirile Oanei Pellea primeşte ovaţiile publicului la premiera filmului de la Londra. "Numai la revoluţie am mai văzut atâţia oameni care să scandeze un nume", râde actriţa.
Îşi aminteşte cu plăcere de clipele intense petrecute în timpul filmării producţiei "Children of men", prezentată în urmă cu o săptămână la Bucureşti, în deschiderea Festivalului de Film Britanic. Deşi îşi descrie cu drag personajul, mărturiseşte că, odată un proiect încheiat, se detaşează de el, lăsându-l să vieţuiască prin propriile-i forţe, să se dezvăluie singur. Iar Marichka are, slavă Domnului, destulă forţă să reţină atenţia spectatorului din clipa în care pune piciorul în "scenă". Reacţia publicului londonez a fost chiar mai entuziastă decât a celui buureştean. Ceea ce mai rămâne de văzut este cum va fi primit el în America, unde producătorii de la Universal Pictures îi acordă şanse mari în competiţia pentru statueta hollywoodiană. Este interesant faptul că spectatorii din Marea Britanie şi cei din România au avut o reacţie identică - aplauzele, la secvenţa în care Marichka, personajul Oanei, il cotonogeşte fără prea multe menajamente pe Syd. Filmului i se aduce însă obiecţia că ar promova oarece vederi de stânga. Interpreta Marichkăi este de părere însă că acţiunea utopică a filmului se plasează într-un moment de faliment politic şi social, care dovedeşte tocmai inutilitatea demersului politic, oricare ar fi coloratura lui. Asta ar explica poate lipsa de claritate în conturarea contextul social în care acţiunea este plasată nu aflăm cum lumea a ajuns la colaps şi nici de ce imigranţii sunt atât de blamaţi, de pildă. "Se lucrează foarte profesionist, avem multe de învăţat de la ei, fiecare membru al echipei, de la regizor până la electrician, are mereu în minte faptul că este parte a unei echipe şi, cu o greşeală proprie, poate afecta munca celorlaţi. De aceea trăiesc mereu cu teama că aş putea să fac ceva greşit care să oprească filmarea şi atunci îmi fac treaba aşa cum ştiu eu mai bine", se destăinuie actriţa.
Personajul Marichka, un rol de compoziţie şi o provocare
Modul de lucru de pe platourile britanice a inspirat-o spre mai mult calm şi răbdare, trăsături care ajută enorm un actor în comunicarea cu ceilalţi protagonişti şi cu creierul filmului, regizorul. Am întrebat-o de posibile clipe de tensiune pe platou, unde răbdarea poate fi uneori o virtute rară, dar a avut doar cuvinte de laudă pentru acest regizor care a ştiut să-şi îndrepte energia doar în sensul creativ, animând în acelaşi timp pe toată lumea cu focul lui latin. Povesteşte, de asemenea, admirativ cu câtă bunăvoinţă şi modestie îşi aştepta Owen rândul la cadru şi de admiraţia şi căldura cu care a felicitat-o la sfârşit pentru rolul dificil pe care l-a avut. Personajul ei, Marichka, i-a devenit drag pe parcursul filmării, modul de lucru al mexicanului Cuaròn contribuind la relaţia pozitivă pe care a construit-o cu personajul ei. Au fost şi momentele mai grele, cea mai dificilă fiind filmarea scenei în care Marichka şi Theo fug pe străzile pe care bombele explodează la tot pasul. şi cu 28 de duble la activ, nu e de mirare că toată lumea a strigat de bucurie când regizorul s-a declarat în sfârşit mulţumit la finele celei de-a 28-a încercări. "Am citit un interviu în care Clive mărturisea cât de complicată a fost filmarea acestei secvenţe, aşa că acum pot să mărturisesc şi eu acelaşi lucru, că n-a fost tocmai uşor să alerg împreună cu el de atâtea ori, mai ales că este mult mai înalt ca mine şi are pasul cam mare", glumeşte actriţa. Altfel, rolul i-a adus pe lângă o experienţă folositoare, vizibilitate faţă de producătorii britanici. S-a întâlnit cu mai mulţi agenţi la Londra şi l-a ales pe cel care i s-a părut cel mai potrivit şi lucrurile se mişcă repede.
A finalizat deja un al doilea film în Marea Britanie
Deja a terminat de filmat o a doua producţie în Marea Britanie, o comedie cu numele "I really hate my job", în care oamenii pot să o vadă într-un rol principal, în limba engleză, aşa cum arată ea cu adevărat, fără nasul fals şi perucă. O comedie model pentru umorul britanic atât de special, filmul este povestea a 5 femei (Shirley Henderson, Anna Maxwell Martin, Alexandra Maria Lara şi Neve Campbell) care lucrează într-un restaurant şi deloc surprinzător, îşi urăsc uneori serviciul. Activitatea ei la teatru se va relua din decembrie, cu spectacolul "Scaunele" şi "Mă tot duc", la Teatrul foarte mic, spectacol cu care va pleca şi în turneu în Elveţia, în 2007, prezentându-l alături de spectacolul "Buzunarul cu pâine" în limba franceză, unde joacă alături de Sandu Mihai Gruia. Despre serialele de televiziune care se înmulţesc pe zi ce trece, ea este de părere că "e pur şi simplu o ocazie pentru tinerii regizori şi actori să-şi facă mâna, aşa că nu sunt de acord cu cei care le blamează. În Marea Britanie, actori mari (printre care şi Clive Owen) s-au format tocmai în televiziune". Pe de altă parte, îi admiră sincer pe tinerii regizori români care dovedesc cu fiecare proiect nou, că lucrurile încep să meargă. "Oricum, spune ea, ei trebuie să treacă prin atâtea încercări ca să facă un film, cu toate lipsurile materiale, cred că un regizor străin ar fi descurajat pe veci în aceeaşi situaţie."
Ne depărţim de Oana Pellea cu sentimentul bun că încet încet, actorii români au găsit modalitatea de a depăşi barierele unei limbi puţin cunoscute şi ale unei ţări mici şi demonstrează că există oameni serioşi şi foarte talentaţi care, prin aprecierea deosebită pe care o câştigă acolo unde merg, sunt adevăraţi ambasadori artistici ai României.
La taclale cu Oana Pellea
Îşi aminteşte cu plăcere de clipele intense petrecute în timpul filmării producţiei "Children of men", prezentată în urmă cu o săptămână la Bucureşti, în deschiderea Festivalului de Film Britanic. Deşi îşi descrie cu drag personajul, mărturiseşte că, odată un proiect încheiat, se detaşează de el, lăsându-l să vieţuiască prin propriile-i forţe, să se dezvăluie singur. Iar Marichka are, slavă Domnului, destulă forţă să reţină atenţia spectatorului din clipa în care pune piciorul în "scenă". Reacţia publicului londonez a fost chiar mai entuziastă decât a celui buureştean. Ceea ce mai rămâne de văzut este cum va fi primit el în America, unde producătorii de la Universal Pictures îi acordă şanse mari în competiţia pentru statueta hollywoodiană. Este interesant faptul că spectatorii din Marea Britanie şi cei din România au avut o reacţie identică - aplauzele, la secvenţa în care Marichka, personajul Oanei, il cotonogeşte fără prea multe menajamente pe Syd. Filmului i se aduce însă obiecţia că ar promova oarece vederi de stânga. Interpreta Marichkăi este de părere însă că acţiunea utopică a filmului se plasează într-un moment de faliment politic şi social, care dovedeşte tocmai inutilitatea demersului politic, oricare ar fi coloratura lui. Asta ar explica poate lipsa de claritate în conturarea contextul social în care acţiunea este plasată nu aflăm cum lumea a ajuns la colaps şi nici de ce imigranţii sunt atât de blamaţi, de pildă. "Se lucrează foarte profesionist, avem multe de învăţat de la ei, fiecare membru al echipei, de la regizor până la electrician, are mereu în minte faptul că este parte a unei echipe şi, cu o greşeală proprie, poate afecta munca celorlaţi. De aceea trăiesc mereu cu teama că aş putea să fac ceva greşit care să oprească filmarea şi atunci îmi fac treaba aşa cum ştiu eu mai bine", se destăinuie actriţa.
Personajul Marichka, un rol de compoziţie şi o provocare
Modul de lucru de pe platourile britanice a inspirat-o spre mai mult calm şi răbdare, trăsături care ajută enorm un actor în comunicarea cu ceilalţi protagonişti şi cu creierul filmului, regizorul. Am întrebat-o de posibile clipe de tensiune pe platou, unde răbdarea poate fi uneori o virtute rară, dar a avut doar cuvinte de laudă pentru acest regizor care a ştiut să-şi îndrepte energia doar în sensul creativ, animând în acelaşi timp pe toată lumea cu focul lui latin. Povesteşte, de asemenea, admirativ cu câtă bunăvoinţă şi modestie îşi aştepta Owen rândul la cadru şi de admiraţia şi căldura cu care a felicitat-o la sfârşit pentru rolul dificil pe care l-a avut. Personajul ei, Marichka, i-a devenit drag pe parcursul filmării, modul de lucru al mexicanului Cuaròn contribuind la relaţia pozitivă pe care a construit-o cu personajul ei. Au fost şi momentele mai grele, cea mai dificilă fiind filmarea scenei în care Marichka şi Theo fug pe străzile pe care bombele explodează la tot pasul. şi cu 28 de duble la activ, nu e de mirare că toată lumea a strigat de bucurie când regizorul s-a declarat în sfârşit mulţumit la finele celei de-a 28-a încercări. "Am citit un interviu în care Clive mărturisea cât de complicată a fost filmarea acestei secvenţe, aşa că acum pot să mărturisesc şi eu acelaşi lucru, că n-a fost tocmai uşor să alerg împreună cu el de atâtea ori, mai ales că este mult mai înalt ca mine şi are pasul cam mare", glumeşte actriţa. Altfel, rolul i-a adus pe lângă o experienţă folositoare, vizibilitate faţă de producătorii britanici. S-a întâlnit cu mai mulţi agenţi la Londra şi l-a ales pe cel care i s-a părut cel mai potrivit şi lucrurile se mişcă repede.
A finalizat deja un al doilea film în Marea Britanie
Deja a terminat de filmat o a doua producţie în Marea Britanie, o comedie cu numele "I really hate my job", în care oamenii pot să o vadă într-un rol principal, în limba engleză, aşa cum arată ea cu adevărat, fără nasul fals şi perucă. O comedie model pentru umorul britanic atât de special, filmul este povestea a 5 femei (Shirley Henderson, Anna Maxwell Martin, Alexandra Maria Lara şi Neve Campbell) care lucrează într-un restaurant şi deloc surprinzător, îşi urăsc uneori serviciul. Activitatea ei la teatru se va relua din decembrie, cu spectacolul "Scaunele" şi "Mă tot duc", la Teatrul foarte mic, spectacol cu care va pleca şi în turneu în Elveţia, în 2007, prezentându-l alături de spectacolul "Buzunarul cu pâine" în limba franceză, unde joacă alături de Sandu Mihai Gruia. Despre serialele de televiziune care se înmulţesc pe zi ce trece, ea este de părere că "e pur şi simplu o ocazie pentru tinerii regizori şi actori să-şi facă mâna, aşa că nu sunt de acord cu cei care le blamează. În Marea Britanie, actori mari (printre care şi Clive Owen) s-au format tocmai în televiziune". Pe de altă parte, îi admiră sincer pe tinerii regizori români care dovedesc cu fiecare proiect nou, că lucrurile încep să meargă. "Oricum, spune ea, ei trebuie să treacă prin atâtea încercări ca să facă un film, cu toate lipsurile materiale, cred că un regizor străin ar fi descurajat pe veci în aceeaşi situaţie."
Ne depărţim de Oana Pellea cu sentimentul bun că încet încet, actorii români au găsit modalitatea de a depăşi barierele unei limbi puţin cunoscute şi ale unei ţări mici şi demonstrează că există oameni serioşi şi foarte talentaţi care, prin aprecierea deosebită pe care o câştigă acolo unde merg, sunt adevăraţi ambasadori artistici ai României.
La taclale cu Oana Pellea
Oana Pellea, impresionantă în "Children of men"
Oana Pellea, impresionantă în "Children of men"
"Children of men" a fost filmul care a deschis Festivalul Filmului Britanic la Bucureşti. "Nu este un science-fiction, ci o fereastră către viitor citeste...
"Children of men" a fost filmul care a deschis Festivalul Filmului Britanic la Bucureşti. "Nu este un science-fiction, ci o fereastră către viitor citeste...
Un film cu Oana Pellea concureaza pentru Leul de Aur.
Un film cu Oana Pellea concureaza pentru Leul de Aur.
Productia Universal Pictures "Children of Men", in care joaca si actrita Oana Pellea, va avea premiera mondiala pe 3 septembrie, la Festivalul de Film de la Venetia, ce se desfasoara anul acesta intre 30 august si 9 septembrie."Children of Men", pentru care Oana Pellea a filmat in Marea Britanie, are la baza romanul omonim de succes al lui PD James. Regizorul si scenaristul productiei este Alfonso Cuaron, cunoscut pentru filmele "Harry Potter si Prizonierul din Azkaban" si "Y tu mama tambien".
http://www.7plus.ro/?arhiva=23/08/2006&id=5230
Oana Pellea s-a îndrăgostit de audio-book
Oana Pellea s-a îndrăgostit de audio-book
Cunoscuta actriţă de teatru şi film Oana Pellea a descoperit frumuseţea "lecturii" pe CD-ROM. De curând ea a înregistrat un audio-book la Editura Humanitas Multimedia în noua colecţie "Audiofiction". Ea a dat glas personajelor din Povestiri orientale de Marguerite Yourcenar. Chiar dacă această colecţie este la început, Oana Pellea este convinsă că tot mai mulţi tineri vor îmbrăţişa această nouă abordare a literaturii.
AZI
Oana Pellea Discreta marturie
Oana Pellea – Discreta marturie
http://www.cronicaromana.ro/personalitatea-culturala-a-saptamaniioana-pellea-discreta-marturie.html
Nu vad de ce mi-as reprima gandul asa ca va marturisesc cu sinceritate, Oana Pellea inseamna foarte mult pentru mine. Sunt tentata sa spun “un model”, dar stiu ca ar fi prea putin si prea in general. Oana Pellea are o discretie coplesitoare, nu invadeaza spatiul emisiunilor TV, nu tine sa-si dea cu parerea despre probleme legate de viata sociala sau politica romaneasca. Nici macar nu se poate spune ca joaca pe mai multe scene ale tarii. Si totusi are o forta de calma si calde acaparare incredibila. Poate o explicatie ar fi consecventa cu care se pastreaza in afara prejudecatilor. Nu e o feminista dar nici o apriga admiratoare a lumii guvernate de barbati. A spus in mai multe prilejuri ca pentru ea lumea nu se imparte in femei si barbati. Important este ca cel din fata sa este un suflet. Nu are ambitii legate de glorie, succes, unanima admiratie si apreciere sau daca le are, le disimuleaza cu brio. A stiut intotdeauna sa vorbeasca despre celebrul sau tata in asa fel incat sa ni-l pastreze accesibil dar si unic. Crede din tot sufletul ca oamenii buni ajung in palmele lui Dumnezeu, iar despre restul prefera sa nu aminteasca. Oana Pellea e o romanca fara fasoane si inflacarari, deloc ostentativa. Isi face meseria cu dragoste si seriozitate si crede deopotriva in destinul ei si menirea noastra. Nu crede in granite sau limite. In urma cu cativa ani o interpreta pe Ioana D’Arc si i-a multumit cu lacrimi in ochii unui tanar care, dupa o reprezentatie, i-a adresat o intrebare teribila: “Ati fi de acord ca intr-o seara, la finalul spectacolului sa ardeti pe rug, asemenea Ioanei?” De curand am vazut-o invitata in emisiunea “Garantat 100%” a lui Catalin Stefanescu pe TVR1. Ii indemna pe cei tineri sa-si “locuiasca propria existenta”, fiindca timpul trece si avem o singura viata si, in consecinta obligatia de a “fi vii”. Pledeaza pentru o strangere de mana sincera, pentru o imbratisare calda si o privier curata, onesta, sa stim si sa vrem sa ne privim in ochii unii pe altii. Nu unii pe deasupra altora. Pentru Oana Pellea teatrul este un spatiu mistic, special, al comunicarii emotionale dar si incarcat de responsabilitate. Oana Pellea amintea vorbele unei actrite care spunea ca e esential pentru un actor sa se gandeasca, inaintea unui spectacol, ca in sala e posibil sa se afle un om care vine pentru prima data la teatru dar si unul care vine pentru ultima oara. Altfel, intrebata ce moment din viata ei ar vrea sa retraiasca raspunde cu entuziasm: “cel in care mi-am ales parintii”. Majoritatea artistilor spun ca nu se pot vedea in afara artei. Am intrebat-o o data pe Oana: “Si daca n-ar fi fost sa fie teatru?” Iar ea mi-a raspuns dezarmant de sincer: “Orice altceva”. |
http://www.cronicaromana.ro/personalitatea-culturala-a-saptamaniioana-pellea-discreta-marturie.html
Ultima editare efectuata de catre Admin in 08.08.11 23:08, editata de 2 ori
Amza Pelea
Amintindu-mi de Amza Pelea
In fiecare ultima luna a anului imi amintesc de Amza care a murit pe 12 decembrie fiind inmormantat cu lumea puhoi dupa el pe 14, chiar in ziua de nastere a sotiei sale.
Sotul Violetei Andrei, domnul Stefan Andrei (unul din foarte bunii ministri de Externe) oltean de la Podari a avut eleganta si dragostea pentru Amza ingaduind sa fie tinut mai mult in foayerul teatrului pe care l-a slujit: Teatrul de Comedie. Nu-l pot uita in cele doua mari roluri ale vietii sale: Octavian Borcea, taranul ardelean (rol scris anume pentru el de Ion Brad) din spectacolul de teatru TV “Descoperirea familiei” si magnific intruchipandu-l pe Mihai Viteazul. Imi persista pe retina intrarea lui in Alba Iulia. Dar nici in celelalte, fantastica interpretare a lui Ipu din filmul “Atunci i-am condamnat pe toti la moarte”, dupa un scenariu deosebit scris de Titus Popovici. Partenera Ioana Bulca, care i-a fost alaturi si in “Mihai Viteazul”, “Un Hamlet de provincie” a lui Cehov, partenera Sanda Toma si Silvia Popovici (colege de generatie, generatia de aur a IATC-ului) Nea Marin - personajul popular ivit ca o nastrusnica nascocire - pe care l-a jucat in dialect oltenesc. Veseleste lumea, iar popularitatea i-a devenit maxima, lumea tot timpul puhoi dupa el iubindu-l ca pe unul de-a lor. Impreuna cu impresarul sau neputand intra pe poarta Cimitirului din cauza puhoiului de lume am sarit gardul la Bellu. Cel care a dat rasului glas disparuse la doar 52 de ani. In ciuda varstei a lasat multa zestre atat teatrului cat si filmului romanesc. A fost magistral si in dublul rol ce l-a jucat in comedia “Nea Marin miliardar” care a batut toate incasarile. Vi-l reamintiti pe Nea Marin cu prazul in diplomat si pe acel boss care nu semana nici cu Nea Marin, nici cu Ipu, nici cu Mihai Viteazul? Si-a inscris numele alaturi de marii interpreti ai lui Fedia Protasov din “Cadavrul viu” avand parteneri pe Mariana Mihut si Constantin Rautchi. Cu Nea Marin “a aprins scanteia umorului oltenesc, in public” devenind imediat actorul cu cea mai mare popularitate. Dupa un spectacol la Vaideni, in toridul iunie (cum povestea al sau impresar) a venit la mine o bacita care-mi spune cu admiratia pentru marele actor si cu simplitatea ei: “Unchesule, daca ni-l dai pe Amza, nu mai vine lupul la oi...”. A fost profesor, sef de catedra la IATC, a format actori. Acum elevi ai sai au devenit actori, dar sunt tare ocupati cand e vorba de profesorul lor. Il las pe batranul sau impresar Gaby Michailescu sa povesteasca un pic despre Amza, caci cu el a trecut de multe ori Oltul - la patria juvetilor...
“L-am iubit fiindca aducea cu cei dinainte. Cuvantul, cuvant, caracterul de cremene. A fost bun, generos, nobil si modest. Brav, cinstit si drept - troita de tara, reverenta indreptata in diminetile de munca de catre taran, imensitatii campurilor, cerurilor inalte, soarelui Olteniei noastre scumpe... Nimic ostentativ, ca boarea ce adie dupa haturi, sa infioare sulfina... Omenia care i-a invaluit existenta - in fond amara, de loc usoara - venea dintr-o struna teluric taraneasca olteneasca. A vietuit deschis, fara invidii si strain de viclenie, dandu-si inima din piept, sa se duca de-a dura in prada necuprinsului... Pulsatia sangelui i-a ascultat febril de comandamentele strabunilor si venerand trecutul s-a inchinat apoteozelor lui. Crez suprem: sacra iubire de neam si tara. Dezinteresat, n-a umblat dupa zornaitul argintilor, intru agonisirea avutiilor efemere. S-a nascut actor de film exceptional. Fara nici un efort, simplu, firesc, sincer, penetrantele-i priviri strapungand fidelitatea celuloidului, direct la tinta, sageti in sufletele spectatorilor. Chipul i s-a lipit de pelicula intocmai rodului imbelsugat pe manoasele ogoare ale Bailestiului natal. N-a cochetat, s-a daruit in totul, ca intr-o mare iubire. Neobosit, neprecupetindu-si fortele pana la epuizare - a ilustrat cele mai diverse caractere, turnand 75 de filme in numai douazeci si ceva de ani. Octavian Borcea, taranul ardelean, poate cea mai mare creatie din cariera - Ipu, Mihai Viteazul staruie neuitate permanente fauriri, subtile, zestre pretioasa lasata de clocotul sangelui oltenesc cinematografiei nationale. Actoria la scena si-a desavarsit-o cu patima, indarjire, strasnicie. La fel inaitasilor, fiindu-i dat sa-i continue, fara sa nesocoteasca trecutul, in credinta natanga, a altora, ca totul incepe cu ei... Peste 150 de roluri. De la Horatiu din “Hamlet”, la Fedia Protasov, impresionanta realizare, de la “Un Hamlet de provincie”, la cantecul de lebada Munomski din “Procesul”, absoluta identificare pulverizata in neant de aripa mortii... Al doilea tip, in tot teatrul romanesc, inventat de un actor, e Nea Marin. Televiziunea ii proiecteaza bejarca de palarie si spusele in cel mai indepartat ungher de tara, unde copiii, suratele si fartatii isi dau coate pe intuneric, veselindu-se pe saturate. Dintr-o lovitura de cobilita si grauntele - de-ale noastre oltenesti, dramuite raspicat, personajul si implicit creatorul ajung la o popularitate imensa. In tot cazul, Amza nu-si mai apartine. L-a furat Nea Marin, l-a furat destinul, nu stii ce sa crezi... Numele i-l agata tot romanul, talisman, de bataile inimii. Straluceste ca un hanger manevrat cu vitejie imparatiei reflectoarelor. Tara dupa el... Corifeu national. Odihnindu-se la volan, Amza se abandona bucuriei de a asculta... Olteanul vroia sa afle cat mai multe, de la fiecare. Voia sa stie toate parolele nazdravanei vietuiri din jur, incontestabil trecatoare. Si eu palavrageam vrute si nevrute in linul masinii, ca o moara desferecata. Amza a dat din harul lui oamenilor, cat sa nu fie uitat. A dat din sangele lui reflectoarelor, cat sa sfarseasca la 52 de ani... Pretuirea sangelui meu nu este de ajuns, aprinde o poveste de dor, fara sa-i acopere transfigurarea in moarte. Da, asta e Amza. 12 decembrie 2005, la 22 de ani de la moartea sa, trei - patru persoane la Bellu, doua surori ale sale, un cumnat si semnatarul acestui articol. E o marsavie din partea colegilor sai, a fostilor lui studenti ajunsi actori, sa uite complet ziua in care Amza a disparut. Ramane in sufletele noastre, veselul Amza inchinand un pahar de zaibar de Anul Nou, ca un permanent talisman drag.
http://www.cronicaromana.ro/actori-de-ieri-actori-de-azi-actori-de-maineamintindu-mi-de-amza.html
In fiecare ultima luna a anului imi amintesc de Amza care a murit pe 12 decembrie fiind inmormantat cu lumea puhoi dupa el pe 14, chiar in ziua de nastere a sotiei sale.
Sotul Violetei Andrei, domnul Stefan Andrei (unul din foarte bunii ministri de Externe) oltean de la Podari a avut eleganta si dragostea pentru Amza ingaduind sa fie tinut mai mult in foayerul teatrului pe care l-a slujit: Teatrul de Comedie. Nu-l pot uita in cele doua mari roluri ale vietii sale: Octavian Borcea, taranul ardelean (rol scris anume pentru el de Ion Brad) din spectacolul de teatru TV “Descoperirea familiei” si magnific intruchipandu-l pe Mihai Viteazul. Imi persista pe retina intrarea lui in Alba Iulia. Dar nici in celelalte, fantastica interpretare a lui Ipu din filmul “Atunci i-am condamnat pe toti la moarte”, dupa un scenariu deosebit scris de Titus Popovici. Partenera Ioana Bulca, care i-a fost alaturi si in “Mihai Viteazul”, “Un Hamlet de provincie” a lui Cehov, partenera Sanda Toma si Silvia Popovici (colege de generatie, generatia de aur a IATC-ului) Nea Marin - personajul popular ivit ca o nastrusnica nascocire - pe care l-a jucat in dialect oltenesc. Veseleste lumea, iar popularitatea i-a devenit maxima, lumea tot timpul puhoi dupa el iubindu-l ca pe unul de-a lor. Impreuna cu impresarul sau neputand intra pe poarta Cimitirului din cauza puhoiului de lume am sarit gardul la Bellu. Cel care a dat rasului glas disparuse la doar 52 de ani. In ciuda varstei a lasat multa zestre atat teatrului cat si filmului romanesc. A fost magistral si in dublul rol ce l-a jucat in comedia “Nea Marin miliardar” care a batut toate incasarile. Vi-l reamintiti pe Nea Marin cu prazul in diplomat si pe acel boss care nu semana nici cu Nea Marin, nici cu Ipu, nici cu Mihai Viteazul? Si-a inscris numele alaturi de marii interpreti ai lui Fedia Protasov din “Cadavrul viu” avand parteneri pe Mariana Mihut si Constantin Rautchi. Cu Nea Marin “a aprins scanteia umorului oltenesc, in public” devenind imediat actorul cu cea mai mare popularitate. Dupa un spectacol la Vaideni, in toridul iunie (cum povestea al sau impresar) a venit la mine o bacita care-mi spune cu admiratia pentru marele actor si cu simplitatea ei: “Unchesule, daca ni-l dai pe Amza, nu mai vine lupul la oi...”. A fost profesor, sef de catedra la IATC, a format actori. Acum elevi ai sai au devenit actori, dar sunt tare ocupati cand e vorba de profesorul lor. Il las pe batranul sau impresar Gaby Michailescu sa povesteasca un pic despre Amza, caci cu el a trecut de multe ori Oltul - la patria juvetilor...
“L-am iubit fiindca aducea cu cei dinainte. Cuvantul, cuvant, caracterul de cremene. A fost bun, generos, nobil si modest. Brav, cinstit si drept - troita de tara, reverenta indreptata in diminetile de munca de catre taran, imensitatii campurilor, cerurilor inalte, soarelui Olteniei noastre scumpe... Nimic ostentativ, ca boarea ce adie dupa haturi, sa infioare sulfina... Omenia care i-a invaluit existenta - in fond amara, de loc usoara - venea dintr-o struna teluric taraneasca olteneasca. A vietuit deschis, fara invidii si strain de viclenie, dandu-si inima din piept, sa se duca de-a dura in prada necuprinsului... Pulsatia sangelui i-a ascultat febril de comandamentele strabunilor si venerand trecutul s-a inchinat apoteozelor lui. Crez suprem: sacra iubire de neam si tara. Dezinteresat, n-a umblat dupa zornaitul argintilor, intru agonisirea avutiilor efemere. S-a nascut actor de film exceptional. Fara nici un efort, simplu, firesc, sincer, penetrantele-i priviri strapungand fidelitatea celuloidului, direct la tinta, sageti in sufletele spectatorilor. Chipul i s-a lipit de pelicula intocmai rodului imbelsugat pe manoasele ogoare ale Bailestiului natal. N-a cochetat, s-a daruit in totul, ca intr-o mare iubire. Neobosit, neprecupetindu-si fortele pana la epuizare - a ilustrat cele mai diverse caractere, turnand 75 de filme in numai douazeci si ceva de ani. Octavian Borcea, taranul ardelean, poate cea mai mare creatie din cariera - Ipu, Mihai Viteazul staruie neuitate permanente fauriri, subtile, zestre pretioasa lasata de clocotul sangelui oltenesc cinematografiei nationale. Actoria la scena si-a desavarsit-o cu patima, indarjire, strasnicie. La fel inaitasilor, fiindu-i dat sa-i continue, fara sa nesocoteasca trecutul, in credinta natanga, a altora, ca totul incepe cu ei... Peste 150 de roluri. De la Horatiu din “Hamlet”, la Fedia Protasov, impresionanta realizare, de la “Un Hamlet de provincie”, la cantecul de lebada Munomski din “Procesul”, absoluta identificare pulverizata in neant de aripa mortii... Al doilea tip, in tot teatrul romanesc, inventat de un actor, e Nea Marin. Televiziunea ii proiecteaza bejarca de palarie si spusele in cel mai indepartat ungher de tara, unde copiii, suratele si fartatii isi dau coate pe intuneric, veselindu-se pe saturate. Dintr-o lovitura de cobilita si grauntele - de-ale noastre oltenesti, dramuite raspicat, personajul si implicit creatorul ajung la o popularitate imensa. In tot cazul, Amza nu-si mai apartine. L-a furat Nea Marin, l-a furat destinul, nu stii ce sa crezi... Numele i-l agata tot romanul, talisman, de bataile inimii. Straluceste ca un hanger manevrat cu vitejie imparatiei reflectoarelor. Tara dupa el... Corifeu national. Odihnindu-se la volan, Amza se abandona bucuriei de a asculta... Olteanul vroia sa afle cat mai multe, de la fiecare. Voia sa stie toate parolele nazdravanei vietuiri din jur, incontestabil trecatoare. Si eu palavrageam vrute si nevrute in linul masinii, ca o moara desferecata. Amza a dat din harul lui oamenilor, cat sa nu fie uitat. A dat din sangele lui reflectoarelor, cat sa sfarseasca la 52 de ani... Pretuirea sangelui meu nu este de ajuns, aprinde o poveste de dor, fara sa-i acopere transfigurarea in moarte. Da, asta e Amza. 12 decembrie 2005, la 22 de ani de la moartea sa, trei - patru persoane la Bellu, doua surori ale sale, un cumnat si semnatarul acestui articol. E o marsavie din partea colegilor sai, a fostilor lui studenti ajunsi actori, sa uite complet ziua in care Amza a disparut. Ramane in sufletele noastre, veselul Amza inchinand un pahar de zaibar de Anul Nou, ca un permanent talisman drag.
http://www.cronicaromana.ro/actori-de-ieri-actori-de-azi-actori-de-maineamintindu-mi-de-amza.html
Ultima editare efectuata de catre Admin in 07.04.11 13:50, editata de 2 ori
Omagiu marelui actor Amza Pellea
Omagiu marelui actor Amza Pellea
Uniunea Autorilor şi Realizatorilor de Film din România (UARF) - va aduce vineri, la Cimitirul 'Bellu', un omagiu celui care a fost inegalabilul şi iubitul actor, Amza Pellea, se arată într-un comunicat semnat de preşedintele UARF, Sergiu Nicolaescu. În ziua de 7 aprilie 2006, marele actor al teatrului şi filmului românesc, Amza Pellea, ar fi împlinit 75 de ani. Cariera sa artistică memorabilă a marcat o etapă nouă în cultura naţională, abordând diverse tematici interpretative care l-au făcut unic şi de neuitat.
Amza Pellea s-a născut la 7 aprilie 1931 în Băileşti din judeţul Dolj. El a terminat la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică 'I.L. Caragiale' din Bucureşti (licenţa în 1955). Amza Pellea a debutat pe scena Teatrului Naţional din Craiova in piesa lui Oscar Wilde 'Ce înseamnă să fi onest'. Vedetă de prim-plan a teatrului şi filmului, în anii '60-'80, a abordat cu măiestrie registre interpretative foarte variate, de la filmul istoric - 'Mihai Viteazul', 'Tudor', Dacii', 'Neamul Şoimăreştilor' -, la comedia de actualitate - 'Nea Marin miliardar', şi de la drama psihologică la filmul de aventuri, rolurile interpretate de el fiind caracterizate de vitalitate, carismă şi echilibru interior. Din filmografia sa mai enumerăm: 'Alarmă în munţi', 'Setea', 'Celebrul 702', 'Haiducii', 'Războiul domniţelor', 'Atunci i-am condamnat pe toţi la moarte', 'Puterea şi adevărul', 'Ciprian Porumbescu', 'Stejar-extremă urgenţă', 'Un comisar acuză', 'Tată de duminică', 'Eu, tu şi Ovidiu', 'Melodii, melodii', 'Capcana mercenarilor', 'Imposibila iubire', 'Un petic de cer'. A colaborat cu regizori de prestigiu ai filmului românesc, precum Sergiu Nicolaescu, Dan Piţa, Mircea Mureşan, Mircea Drăgan, Dinu Cocea, Gheorghe Vitanidis, Geo Saizescu, Francisc Munteanu. La comedia de mare succes 'Nea Marin miliardar' a fost şi scenarist, în colaborare cu Vintilă Corbul şi Eugen Burada. A fost distins cu Premiul Asociaţiei Cineaştilor din România în 1971 pentru rolul din filmul 'Mihai Viteazul' iar în 1976 pentru 'Osânda'. Amza Pellea s-a stins din viaţă la 12 decembrie 1983.
http://www.jurnalulbtd.ro/afarticol.php?nrarticol=45&id=837
Uniunea Autorilor şi Realizatorilor de Film din România (UARF) - va aduce vineri, la Cimitirul 'Bellu', un omagiu celui care a fost inegalabilul şi iubitul actor, Amza Pellea, se arată într-un comunicat semnat de preşedintele UARF, Sergiu Nicolaescu. În ziua de 7 aprilie 2006, marele actor al teatrului şi filmului românesc, Amza Pellea, ar fi împlinit 75 de ani. Cariera sa artistică memorabilă a marcat o etapă nouă în cultura naţională, abordând diverse tematici interpretative care l-au făcut unic şi de neuitat.
Amza Pellea s-a născut la 7 aprilie 1931 în Băileşti din judeţul Dolj. El a terminat la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică 'I.L. Caragiale' din Bucureşti (licenţa în 1955). Amza Pellea a debutat pe scena Teatrului Naţional din Craiova in piesa lui Oscar Wilde 'Ce înseamnă să fi onest'. Vedetă de prim-plan a teatrului şi filmului, în anii '60-'80, a abordat cu măiestrie registre interpretative foarte variate, de la filmul istoric - 'Mihai Viteazul', 'Tudor', Dacii', 'Neamul Şoimăreştilor' -, la comedia de actualitate - 'Nea Marin miliardar', şi de la drama psihologică la filmul de aventuri, rolurile interpretate de el fiind caracterizate de vitalitate, carismă şi echilibru interior. Din filmografia sa mai enumerăm: 'Alarmă în munţi', 'Setea', 'Celebrul 702', 'Haiducii', 'Războiul domniţelor', 'Atunci i-am condamnat pe toţi la moarte', 'Puterea şi adevărul', 'Ciprian Porumbescu', 'Stejar-extremă urgenţă', 'Un comisar acuză', 'Tată de duminică', 'Eu, tu şi Ovidiu', 'Melodii, melodii', 'Capcana mercenarilor', 'Imposibila iubire', 'Un petic de cer'. A colaborat cu regizori de prestigiu ai filmului românesc, precum Sergiu Nicolaescu, Dan Piţa, Mircea Mureşan, Mircea Drăgan, Dinu Cocea, Gheorghe Vitanidis, Geo Saizescu, Francisc Munteanu. La comedia de mare succes 'Nea Marin miliardar' a fost şi scenarist, în colaborare cu Vintilă Corbul şi Eugen Burada. A fost distins cu Premiul Asociaţiei Cineaştilor din România în 1971 pentru rolul din filmul 'Mihai Viteazul' iar în 1976 pentru 'Osânda'. Amza Pellea s-a stins din viaţă la 12 decembrie 1983.
http://www.jurnalulbtd.ro/afarticol.php?nrarticol=45&id=837
Ultima editare efectuata de catre Admin in 13.12.09 7:39, editata de 1 ori
Pellea[V=]
AMZA PELLEA-
Timpul sterge...da, dar el stie sa pastreze- ca nimeni altul- ceea ce nu trebuie pierdut... .
=====
Oana
Timpul sterge...da, dar el stie sa pastreze- ca nimeni altul- ceea ce nu trebuie pierdut... .
=====
Oana
Ultima editare efectuata de catre Admin in 20.10.15 15:17, editata de 37 ori
Pagina 5 din 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum