Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


Iures/Dabija[V=]

Pagina 3 din 4 Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Iures/Dabija[V=]

Mesaj Scris de Admin 26.02.06 11:31

Rezumarea primului mesaj :

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcQ7_DbFvPDDPbp_clBluS7zSe62tiM1uZV3RlKbQ8sOh1MaBCdJ14TNLrC8Marcel
Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcT39nPqy1CcAN5wWLTMP2IvRTIP1frdtH0UUQ-_DJgzwm0Rrusmy1zBHDMVAlexandru
Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcRATUB3HJOpJ0h-b1Nl-9K7ashaQpkQGAVNR01P2MjJMg5uVRAfNicolae


Ultima editare efectuata de catre Admin in 24.05.15 11:46, editata de 25 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos


Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Re: Iures/Dabija[V=]

Mesaj Scris de Admin 02.01.10 16:25

Marcel Iureş face echipă cu Morgan Freeman şi Antonio Banderas
[url=http://www.gandul.info/timpul-liber/marcel-iures-face-echipa-morgan-freeman-antonio-banderas.html?6566;1059115]http://www.gandul.info/timpul-liber/marcel-iures-face-echipa-morgan-freeman-antonio-banderas.html?6566;1059115[/url]
Marcel Iureş nu mai e de mult doar un excelent actor român. De-a lungul vremii, şi-a consolidat prestigiul şi la nivel internaţional, aşa că şi-a trecut în cont numeroase proiecte cu „lumea bună” de la Hollywood. După ce şi-a trecut în filmografie titluri precum Războiul lui Hart şi Piraţii din Caraibe, unde a avut parteneri faimoşi ca Bruce Willis şi Johnny Depp, Iureş pregăteşte un nou film cu două celebrităţi mondiale.
The Code se numeşte pelicula anunţată pentru 2008, în care va face echipă cu Morgan Freeman şi Antonio Banderas. Este povestea unul hoţ cu state vechi, care racolează un „tânăr talent” pentru o ultimă lovitură care să-l scape de datoriile la mafia rusă. Filmul este regizat de Mimi Leder, specialistă în seriale tv, pentru care a obţinut două premii Emmy, cu West Wing şi ER. Şi-a mai trecut în filmografie Pay It Forward, cu Kevin Spacey, Helen Hunt şi Haley Joel Osment. Leder este o mai veche cunoştinţă a lui Marcel Iureş, întrucât au mai colaborat, acum zece ani, la The Peacemaker.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty La mulţi ani, Marcel Iureş!

Mesaj Scris de Admin 03.08.09 7:48

La mulţi ani, Marcel Iureş!





Pe 2 august, actorul care a impresionat în egală măsură România, Marea Britanie şi Hollywoodul împlineşte 58 de ani.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Re: Iures/Dabija[V=]

Mesaj Scris de Admin 28.06.09 19:57

Marcel Iures . "E cumplit sa traiesti in paradis . si sa nu stii ce sa faci cu el". Presedinte al Festivalului international de film "Anonimul", marele actor, fermecat de splendoarea Deltei, s-a lasat prins in corzile unui interviu . La primul Festival de Film Independent - Anonimul, Marcel Iures a a...

Citeste tot articolul
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Re: Iures/Dabija[V=]

Mesaj Scris de Admin 28.10.08 18:18

Aţi fost refuzat, cînd aţi cerut bani pentru teatru, de cei cu bani?

Da, cum să nu fiu refuzat? Mi s-a întîmplat de multe ori. Dar am şi găsit oameni şi firme cu care merg de ani de zile: Vodafone sau ABB. Chestia asta cu sponsorizările mai are o componentă: neaşteptatul, nesperatul. De la stat ştii cam la ce să te aştepţi, relaţia cu statul e pufoasă, nu trebuie să te străduieşti, să convingi, banii vin... Poate fi un act de nebunie să renunţi la luxul sprijinului de la stat. Dar merită încercat. Noi n-am primit nici un ban de la statul român. Pe noi nu ne interesează sistemul, ci persoanele, pe ele ne sprijinim. Am penetrat sistemul doar printr-o persoană: Liviu Negoiţă, primarul sectorului 3, cu care avem o superbă colaborare. Aducem tineri la teatru, le oferim artă, e un parteneriat cultural, Liviu Negoiţă ne ajută în promovarea spectacolelor noastre. Problema asta a promovării şi a aducerii spectatorilor la teatru o tratăm cu mare atenţie. Asta ar trebui să facă multe teatre subvenţionate! Să caute forme prin care să aducă spectatori în sala de spectacol, să-şi crească un public, să cheme puştimea la teatru. În teatrele subvenţionate întîlneşti actori care fac pe Moş Gerilă pentru diverse mari companii sau bănci. Acelaşi actor, dacă-l pui să joace într-un basm pentru propriul lui copil, în teatrul în care este angajat, începe să strîmbe din nas: „uite ce e, eu sînt actor de Shakespeare, eu vreau să joc Cehov, Dürrenmatt, eu vreau să fiu regele Lear“.



„Un bulgăre care creşte, împins de jos în sus“



Dacă ar fi să spuneţi o frază despre aceşti 10 ani de activitate ai Teatrului ACT, care ar fi aceea?

Un bulgăre care creşte, împins de jos în sus.

Am observat că, în ultimii doi-trei ani, aveţi tot mai multe spectacole-lectură. Aţi şi patentat denumirea, vă aparţine, e în proprietatea teatrului. Prezentaţi evenimentele sub titulatura de ACTul lecturii. De ce aţi îndesit această formă de comunicare cu publicul?

Stăteam într-o seară aici, cu domnul Dabija şi cu cîţiva actori, şi vorbeam despre cîţi dramaturgi contemporani nu ştim nimic, ne sînt necunoscuţi. Cîtă nevoie este de o reconexiune cu ce s-a scris în ultimii 30-40 de ani în lume! Avem un handicap: nu ştim ce fel de teatru se scrie acum în lume! Piesele nu apar în volume, nu sînt traduse şi publicate, aşa că această necunoaştere trebuia cumva spartă. În Marea Britanie este o regulă să se facă spectacole-lectură, pentru a se observa cum reacţionează publicul, cum răspunde acelei lecturi. În Marea Britanie, traseul unei piese începe cu un spectacol-lectură, e un act care suscită atenţie, vine multă lume, producători de teatre, alţi actori, producători de televiziune, de radio, actorii se pregătesc să iasă cît mai bine lectura. Piesa poate fi, după lectură, prezentată la radio, se poate face un scenariu de televiziune sau poate ajunge în repertoriul unui teatru. Primul pas este lectura. Aşa că am produs şi noi spectacole-lectură, cu autori din zona de limbă germană (Austria, Elveţia, Germania), din zona scandinavă (Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda), din Irlanda, din Spania. Aşa reconectăm teatrul românesc la ce se scrie astăzi, prin aceste spectacole-lectură. La noi, Victor Scoradeţ a fost cel care a iniţiat ACTul lecturii, ne-a făcut un serviciu imens. Ideea a fost preluată imediat de alte teatre din ţară.

Marcel Iureş se simte mai bine jucînd la Teatrul Act sau jucînd la un alt teatru?La Teatrul ACT, fără discuţie. Cel mai mult îmi place să joc la Teatrul ACT.



La Teatrul ACT? Mă aşteptam la un răspuns ambiguu.

La Teatrul Act.

De ce?

Mă simt extrem de acasă, aici. Sînt printre rude, aici. Eu cred în gradele de rudenie culturale, naţionale, îmi place să fiu înconjurat de rude.

A contribuit cumva la această nebunie de a deschide şi de a menţine la cote înalte primul teatru independent din România, şi faptul că Marcel Iureş e oltean din Băileşti?

Vorbiţi de legătura cu Amza Pellea?Vorbesc de o încăpăţînare oltenească, chiar dacă se loveşte la cap, chiar dacă îşi rupe un picior, olteanul merge pînă la capăt.



Da, puteţi scrie asta. Merg pînă la capăt, indiferent de situaţie.

În toate prezentările care vi se fac se spune că sînteţi cel mai bine cotat actor român de la Hollywood şi că aveţi cel mai bogat palmares internaţional. Dincolo de avantajele financiare, ce alte avantaje v-a adus această colaborare cu Hollywoodul?

Trebuie să schimbăm cuvîntul. Cuvîntul avantaje merge cu bani. Pentru restul trebuie să deschidem o altă listă şi să trecem: privilegiu, călătorie, aventură, noroc, care sînt mai importante decît banii.

Unii spun că n-aţi jucat numai în producţii valoaroase, că au mai fost şi producţii de mîna a doua, ciclul cu vampiri...

Vorbiţi de Interviu cu un vampir?Da, printre altele.



Ăla a fost primul, ca să intru în sistem. Eu eram programat să intru la nivel foarte sus. Am unul dintre cei mai buni agenţi din lume şi eram programat să joc rolul pe care l-a interpretat Antonio Banderas. N-a fost să fie. Şi am intrat într-un rol mai mic. În general, dincolo de iluzia că aterizezi în centru, realitatea este că aeroportul e în afara oraşului, chiar dacă tu pilotezi bine avionul.

Adică, ce vi s-a propus, aia aţi jucat.

N-ai cum, altfel. Trebuie s-o iei de jos. Şi aici, în România, am jucat întîi la Turda, am stat la Cluj, am pornit încetişor, n-am ajuns dintr-odată la Bulandra. E mai sănătos s-o iei de jos, pas cu pas.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Re: Iures/Dabija[V=]

Mesaj Scris de Admin 28.10.08 18:17

Şi cînd v-aţi decis să faceţi teatru, ce era aici?

Depozit. Am scos vreo nouă camioane de deşeuri.

Aţi avut nevoie de aprobare?Da. E o întreagă poveste. Ne-au trebuit aprobări peste aprobări. Am găsit sprijin la domnul Octavian Neculai, de la Comproiect, care a fost entuziasmat de intenţia noastră, care ne-a oferit locul şi, mai apoi, a proiectat şi a limpezit spaţiul propriu-zis: scena, cabinele, anexele, foaierul, birourile. Din acel moment, fiind proprietari, am pornit la drum să facem rost de bani. Am găsit şi sponsori, am găsit şi prieteni, arhitecţi şi constructori, care ne-au ajutat.



Cît timp a trecut pînă cînd spaţiul s-a transformat în teatru?

Au fost trei ani. Am şi pregătit un spectacol fără să avem spaţiu. Cel mai important proiect, înainte de lansarea teatrului propriu din Calea Victoriei, a fost producţia unui spectacol, Omor în catedrală, după T.S. Eliot, în regia lui Mihai Măniuţiu şi scenografia Doinei Levinţa. Fundaţia Teatrului ACT a lucrat cu Teatrul Naţional din Cluj şi cu British Council. Premiera a avut loc la Teatrul Naţional din Cluj, în 1995, urmată în 1996 de o serie de 12 reprezentaţii la Almeida Theatre din Londra. British Council a fost jucător, finanţator şi coproducător. Reprezentaţiile de la Londra au fost primul semn că ne mişcăm, că toţi cei care mizează pe noi nu o fac în zadar. Am avut o colaborare minunată cu British Council şi cu Joyce Nettles, care a fost timp de 10 ani director de casting al Royal Shakespeare Company. Joyce Nettles a fost pentru teatrul nostru un fel de înger păzitor şi protector. Ea a adunat personalităţi – un fel de patroni ai teatrului nostru: Richard Eyre, Tom Stoppard, Tom Cruise, Dame Diana Rigg, Dame Judi Dench, Alan Bates, Alan Rickman, Ian Holm, Liviu Ciulei. Domnul Ciulei a petrecut aici ore în şir, într-un frig şi o mizerie groaznice, ne-a dat idei arhitectonice. Şi la sunet a intervenit, a fost interesat de felul în care se aude sunetul în acest spaţiu.

Ce fel de patroni erau aceste personalităţi?

N-au dat bani, dar am avut acordul de a le folosi numele lor şi influenţa lor în dezvoltarea noastră. Recomandările lor au contat enorm de mult.

Cu ce sponsori aţi lucrat?Sponsorul fondator a fost Vodafone (Connex în 1998), care a oferit atunci 50.000 de dolari, o sumă fabuloasă pentru vremea aceea.



Dar de ce v-aţi dorit să creaţi Teatrul ACT?

Într-o asemenea poveste trebuie să fii uşor nebun. Toţi cei care doream acest teatru eram nebuni.

În ce consta nebunia?Nebunia provenea din disperare. Nevoia de a ne exprima liber în zona aceasta era clocotitoare.




În cultură nu merge cu proteste


A fost o revoltă, a fost un protest faţă de teatrul oficial?

A fost revoltă, dar nu protest. În cultură nu faci nimic prin proteste. E o capcană dacă crezi că vei rezolva ceva protestînd perpetuu. Sigur, nouă ni se pare că totul are aspect de protest, de la Revoluţie încoace. Dar Revoluţia din decembrie 1989 a fost o gigantică simulare, o minciună colosală. În cultură nu merge cu proteste. Cred în năduf, cred în imprecaţie, cred în ironie. Arta nu umblă cu „jos Guvernul“ sau cu „jos ministrul“.

Mă gîndeam că Teatrul ACT este un protest implicit faţă de ce era şi este în teatrul românesc.

Dacă gîndim aşa, putem vorbi de un protest continuu. Dar Teatrul ACT n-a fost gîndit ca un protest şi nici nu se ocupă cu aşa ceva. Poate fi judecat ca o alternativă la sistem.

Teatrul ACT a fost ideea dvs. sau aţi fost împins de curent, au venit actori şi regizori care să vă spună: „dragă Marcel sau domnule Iureş, vă implor, hai să facem şi altceva“?Paternitatea ideilor e un lucru mereu discutabil. Eu fiind cel mai vizibil la ora aceea – chestie care era bună, dar sînt şi mari dezavantaje şi chiar riscuri –, probabil că am fost cel care i-am instigat, probabil că am vorbit primul despre idee. Dar nu poţi să fii singur, trebuie să mai ai şi alţi nebuni în jurul tău care să fie atraşi de idee. Ideile care se transformă în principii sînt vizibile şi ţin lumea laolaltă. Totul e să le vezi, să le aduni şi să le pui la treabă. Partea asta cu personalităţile care au dus jugul acestui legămînt e importantă, dar nu o port singur pe umeri.




Am învăţat acordul fin
Cum vă place să se spună despre Teatrul ACT, că a fost primul teatru independent sau primul teatru particular?


A fost primul teatru nesusţinut de stat, nesubvenţionat de la nivel guvernamental; din păcate, aşa a şi rămas: primul şi singurul, ceea ce nu cred că e în regulă. Avem în spate o mare cultură artistică a artei spectacolului, cu mari regizori, mari teatre. Ea trebuie continuată. N-am primit bani, n-am fost şi nu sîntem guvernamentali, dar asta nu este ostilitate faţă de tot ce înseamnă cultură susţinută de către stat. Cultura nu se poate face cu adversităţi, nu poţi să dai divorţ de propria ta cultură pentru că te cerţi cu un ministru. Nici nu poţi prea mult să te cerţi cu funcţionarii culturali, n-ai de ce să te iei de omul ăla, săracul, care poate că nici nu ştie cum a ajuns acolo şi ce trebuie să facă... În România, făcătorii de istorii culturale sînt puţini şi nu i-am văzut răsărind din zona guvernelor sau a puterii, a sistemului. Sistemul e atît de puternic încît anonimizează, duce la situaţii apersonale, abiografice.

Asta înseamnă că Teatrul ACT are toate datele să fie vizibil.De aici încep întrebările. E uşor să fii vizibil într-un deşert, deşi nu e vorba de un deşert, ci de o iluzie dată de sistem, care e neatent, e nepersonal, e abstract. E mai mult punitiv decît generos. Dacă e generos, e doar la nivel de scheme, de strategii. Mai nou e o strategie guvernamentală de a ridica salariile, toată lumea are în minte, ca să cîştige alegerile, probabil, să dea mai mulţi bani oamenilor. Artiştii nu pot fi cumpăraţi, chiar dacă li se oferă cantităţi de bani. Dincolo de bani, artiştii au nevoie de atenţie, de încurajare, de respect faţă de propria lor personalitate, faţă de propria lor valoare, au nevoie de regizori, au nevoie să fie împreună, să fie sprijiniţi de comunitate şi să fie consideraţi persoane. Cred că statutul de persoană este cel mai înalt rang la care poate ajunge un om.



Primul spectacol în casă, în sediul din Calea Victoriei, a fost Cetatea soarelui, după Thommaso Campanella, în scenariul şi regia lui Mihai Măniuţiu. Cu montarea aceasta aţi deschis Teatrul Act în 1998. De ce aţi optat pentru acest spectacol?

Nu ieşisem dintr-o utopie care era să ne frîngă oasele sau chiar ni le-a frînt? N-au fost schilodite valorile româneşti? Domnul Mihai Măniuţiu, care este unul dintre cei mai mari regizori pe care i-a dat România în ultimii 30 de ani, a avut această idee, să zică despre ce am trăit. L-a ales pe Thommaso Campanella pentru că este unul dintre utopiştii care a şi încasat-o pentru ce a spus.

Cum a reacţionat publicul, în 1998, la spectacolul Cetatea soarelui?Aveam ochii mari şi noi, actorii, şi publicul. Această scenă, atît de apropiată de spectatori, blochează. Rîsetele erau mici, noi, fiind produsul scenei italiene, aveam impresia că trebuie să faci mai mult ca să ajungi la spectator. Ne-am găsit greu ritmul şi nivelul de vorbire şi de gest.



Teatrul ACT era prima scenă din România în care se juca atît de aproape între actori şi spectatori.

Şi Grădina Icoanei este în formă de arenă...

Acolo mai rămîne un metru între scenă şi spectatori, în plus scena e delimitată.

Aici, la Teatrul ACT, jucăm şi la distanţă de 25-30 de centimetri de public. A fost şocant, la început, dar am învăţat multe. Şi publicul, şi noi am învăţat acordul fin: aici n-ai de ce să dai cu o scrumieră de pămînt, nu trebuie să răcneşti, dacă răcneşti intri într-o altă specie.

În 2001 a avut loc premiera spectacolului Creatorul de Teatru de Thomas Bernhard, spectacol care se joacă, pînă azi, neîntrerupt. Dvs. aţi primit Premiul pentru Cel mai bun actor, în urma rolului din Creatorul de Teatru. De ce aţi vrut să faceţi la Teatrul Act acest spectacol?Creatorul de Teatru l-am dorit spectacolul inaugural pe scena Teatrului ACT, dar n-a fost să fie. Adevărul este că tot ce se întîmpla cu Teatrul ACT, tot ce se întîmpla cu mine semăna foarte mult cu textul piesei Creatorul de Teatru, cu tot ce zice Thomas Bernhard. Cînd s-a împlinit sorocul – al ideii şi al stărilor –, l-am făcut. Domnului Alexandru Dabija i-a plăcut foarte mult textul, eu eram gata pentru rol. Obstacolele cele mai mari au fost din zona finanţării şi din cea a actorilor care veneau din diverse teatre, însă perioada repetiţiilor a fost minunată. Iar acum intrăm în cel de-al nouălea an de cînd jucăm neîntrerupt Creatorul de Teatru. Vorbeam şi cu domnul Dabija, şi cu actorii, puneam mîna gînditor la tîmplă şi ne întrebam: „De ce? Cum? Se poate!“. Se poate dacă eşti liber şi ai pasiune, dacă ai impulsul iniţial, toate celelalte elemente se ordonează natural şi creativ în jurul unui fascicul puternic.




Să înlocuim un premiu cu un pahar de vin
Cît a contat, în această longevitate a spectacolului Creatorul de Teatru, faptul că aţi primit Premiul pentru Cel mai bun actor, ca urmare a rolului Bruscon?


Sînt antiierarhic, antigaloane, nu-mi plac insignele. Sigur, îmi face plăcere un sfert de oră, e OK, se adaugă undeva, cineva citeşte răbojul ăsta... Premiile Uniter sînt o altfel de sărbătoare: sînt o bucurie pentru că te întîlneşti cu mari actori, mari regizori, mari critici. Premiul ăla poate fi oricînd înlocuit cu un pahar de vin şi o bucată de pîine. Nu trebuie să ne dăm premii. Uneori, a sunat chiar umilitor premiul oferit – adică, îţi dă de milă, te bagă în seamă, primeşte 3, 15 sau 50 de milioane pentru că te văd amărît.

Sînt actori mari, care nu mai joacă şi care au pensii mizerabile, iar asemenea premii, dublate de o sumă de bani, pot fi şi un sprijin să supravieţuiască, să trăiască mai departe mai puţin apăsaţi de griji.Nu, nu-i onorant. Premiul pentru Excelenţă? Premiul pentru întreaga activitate? Premiile nu sînt onorante. Pentru actori, premiile sînt aplauzele din fiecare seară, faptul că şi-au făcut treaba bine, că au dăruit ceva în acea seară; tot un premiu mult, mult mai important este cînd îţi zice cineva pe stradă: „o, mi-a plăcut cum aţi jucat, foarte frumos!“.



Aţi amintit de Mihai Măniuţiu, de Alexandru Dabija, vă rog să ne spuneţi pe ce alţi regizori a mizat Teatrul ACT?

În ordine directă şi pe o anume filiaţie, pe o legătură destul de strînsă care s-a creat cu teatrul, este Vlad Massaci, care are un laborator, are o idee, are ceva de spus, a şi impus trei spectacole: Bash. O trilogie contemporană, Shape of Things şi Ziua de Apoi. E Sorin Militaru, care a pus Şefele, apoi e Cristi Juncu. A făcut valuri şi am colaborat o bună perioadă cu Theo Herghelegiu. Miriam Răducanu a făcut Caleidoscop, un spectacol de teatru-muzică-mişcare, făcut de puşti, de oameni foarte tineri. S-au închegat în jurul acestor regizori grupuri puternice de actori: Mihaela Sîrbu, Vlad Zamfirescu, Mihai Călin, Ioana Flora, Marius Florea Vizante, Gigi Ifrim.

Actorii care vin să joace la Teatrul ACT o fac pentru că n-au unde juca în altă parte sau pentru numele acestui teatru?

La început au venit să vadă leopardul. Au văzut că nu muşcă, au mai venit o dată. Din şoaptele din tîrg, am înţeles că e ceva să joci la Teatrul ACT.

Au fost momente, în cei 10 ani, cînd aţi avut momente de cumpănă? Cumpănă e tot timpul. Să fii în cumpănă ţine de meserie şi de rostul acestui teatru, neatîrnat şi nesubvenţionat. Mereu eşti în cumpănă. Mereu trebuie să fii convingător, mereu trebuie să vorbeşti bine, ca să atragi sponsori.




În zona de clocot, în ochiul uraganului
E greu în România să găseşti bani pentru cultură?


Bani sînt pe toate drumurile. Problema de care vorbim acum – adică acea formă culturală nesubvenţionată de stat – trebuie plasată în contextul confuziei totale, de post-postmodernism, în contextul unei crize a statului şi a culturii programate, în sălbăticia comerţului şi a politicii. Noi, producînd teatru, sîntem în interstiţiu, între spaţii atît de diferite şi de contrare. E zona ideală, dar e zona de clocot, zonă imponderabilă, cea mai nesigură. Eşti în ochiul uraganului. Sau al tornadei. Sau al furtunii. Din fericire, am rezistat, am prins pasul, ne-am dat seama cum se rotesc lucrurile. Importantă este simbioza, arta este conjugală, ăsta-i principiul, nu se pot face lucuri bune decît împreună. În teatru, în film, nu se pot face lucruri de unul singur. Pornim de la o persoană, de la individualitate, dar facem o artă conjugală.

Pornisem de la o întrebare foarte simplă şi iată că am ajuns la arta conjugală. Vă întrebasem dacă sînt bani pentru cultură.Sînt bani. În România, bani se dau dacă ai temperatură, dacă ai febrilitate, dacă eşti convingător, dacă reuşeşti să transmiţi frămîntările tale celui care vrea să dea banii. Asta înseamnă să te împrieteneşti cu omul acela, să fii în rezonanţă cu el, să-l inviţi la tine acasă, el să se bucure că te poate ajuta.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Cel mai mult îmi place să joc la Teatrul ACT

Mesaj Scris de Admin 28.10.08 18:17

Cel mai mult îmi place să joc la Teatrul ACT
http://www.observatorcultural.ro/Cel-mai-mult-imi-place-sa-joc-la-Teatrul-ACT.-Interviu-cu-Marcel-IUREŞ*articleID_20603-articles_details.htmlChiar în această săptămînă, cînd revista noastră ajunge la cititori fie în formă tipărită, fie on-line, în fiecare seară, la Teatrul ACT din Bucureşti, se prezintă cîte un spectacol. Sînt cinci zile pline, de marţi, 14 octombrie, şi pînă duminică, 19 octrombrie, în care puteţi vedea sau revedea unele dintre marile succese ale teatrului. Acest maraton teatral, împănat cu o seară de jazz şi un concert cu Alexandru Andrieş şi Ioana Maria Mântulescu, este prilejuit de aniversarea a 10 ani de la primul spectacol al Teatrului Act pe scena din Calea Victoriei. Cu prilejul aniversării, spectatorii vor putea vedea o inedită expoziţie cu fotografii din spectacole, vor putea cumpăra albumul ACT – 10 ani, o istorie subiectivă, conceput de criticul de teatru Marina Constantinescu, şi vor viziona, sîmbătă, 18 octombrie, în premieră, un documentar dedicat Teatrului Act, realizat de Cătălin Ştefănescu.

În cei 10 ani, unii spectatori s-au fidelizat, alţii s-au ataşat de Teatrul ACT în ultimii ani. Mîndria Teatrului Act este că multă puştime umple sala de spectacol. În tot acest univers care s-a refăcut cu fiecare stagiune, cineva a rămas neclintit şi a continuat să spere în acest proiect: Marcel Iureş, omul care a condus teatrul de la început. „E o formă de nebunie să faci un teatru care să nu primească nici un ban de la stat şi care să nu aibă nici o legătură cu sistemul“, mărturiseşte, de cîte ori are ocazia, Marcel Iureş. Născut pe 2 august 1951, Marcel Iureş a primit de două ori, din partea Uniter, titlul de Cel mai bun actor din România, într-una dintre dăţi pentru un rol jucat pe scena Teatrului ACT. Interviul nostru, purtat într-o cabină a teatrului, a pornit de la un fapt care l-a surprins pe Marcel Iureş.




Există un site, www.trilulilu.ro, unde putem găsi, dacă dăm o căutare după numele dvs., postate mai multe înregistrări, în care citiţi din Biblie. Cei care au ascultat acele înregistrări au fost impresionaţi mai ales de lectura pe care aţi făcut-o unui fragment din Epistola Întîi către Corinteni a Apostolului Pavel. Cum aţi ajuns să citiţi acele fragmente?

Nu mai ştiu...Vă reamintesc un fragment: „De mi-aş împărţi toate bunurile ca să aibă ce mînca săracii, de mi-aş da ca o ofrandă trupul ca să fie ars pe rug, fără iubire faptele mele nu slujesc la nimic. Iubirea-i răbdătoare, iubirea-i plină de bunătate, iubirea nu pizmuieşte, nu se îngîmfează, nu se umflă de mîndrie, nu înfăptuieşte nimic necinstit, nu caută cîştig pentru sine, nu se acreşte, nu o bănuieşti de rău, nu se bucură de strîmbătate, dar se veseleşte de adevăr. Iartă totul, crede totul, speră totul, suferă orişice. Iubirea nu dispare niciodată“.



Cred că erau înregistrări pentru un radio, Vocea Evangheliei. Am înregistrat cu ani în urmă, cred că peste 10.

Sînt foarte multe comentarii elogioase pe acel site, iar înregistrarea părea să fi fost ieri realizată.

E frumos ce-mi spuneţi, dacă place, e foarte bine. Dacă lumea ia în seamă şi ce zice Apostolul Pavel, cu atît mai bine.

Sînteţi rugat de acei vizitatori ai site-ului să mai înregistraţi alte fragmente sau chiar să recitaţi. Niciodată n-am recitat şi nici nu voi recita.



N-aţi avut niciodată un spectacol în care să recitaţi?

Nu, niciodată. Dar sînt oameni grei care recită şi am toată admiraţia pentru cei care o fac bine.

Şi atunci, cum se explică acel moment religios?Cred că am avut o stare. Cred că m-a rugat, la un moment dat, foarte drăguţ, patetic aproape, o doamnă de acolo, de la Vocea Evangheliei, Mihaela Oancea. Era un fel de redactor, un înger păzitor al acelui post. De atunci, am mai avut o singură experienţă: am citit pentru TVR1, tot pentru o emisiune religioasă, Psalmii lui Voiculescu.




Nebunia provenea din disperare


Domnule Iureş, să ne apropiem de aniversarea a 10 ani de la înfiinţarea Teatrul Act. Interviul nostru se desfăşoară într-o cabină a actorilor. Ce era aici, înainte de amenajarea spaţiului pentru Teatrul ACT?

O pivniţă. Nu era aer, era igrasie, era o nenorocire. Am găsit şi pancarte, steaguri, cred că era un punct ideologic înainte de 1989. Spaţiul a fost şi trezorerie de bancă, uşa aceasta, de la cabină are o tonă şi jumătate, e foarte grea. Mi se pare că aici a fost şi adăpost împotriva calamităţilor, dar şi un beci al Securităţii.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Directorul Marcel Iureş

Mesaj Scris de Admin 12.08.08 11:58

Directorul Marcel Iureş
http://www.azi.ro/daca.htm
Marele actor de teatru şi film, Marcel Iureş, directorul Teatrului Act, este şi la cea de a V-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film "Anonimul", din Sfântu Gheorghe (Delta Dunării), preşedintele acestei importante manifestări care a debutat ieri.

Ieri, la Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării, într-un peisaj mirific, a debutat cea de a V-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent "Anonimul". Şi anul acesta, preşedintele festivalului este marele actor de teatru şi film, Marcel Iureş. În echipa organizatorică se află Miruna Berescu, directorul festivalului, regizorul Gabriel Achim şi selecţionerul ediţiei din acest an, Ludmila Cvikova. "Este un festival care se învârte cu sau fără mine. El nu are nevoie de nimeni. Nu trebuie să meargă numai sus. Problema este încotro mergem. Una dintre nemulţumirile mele este că feedback-ul legat de eveniment este încă slăbuţ. Aş vrea ecouri mai multe, dar probabil că avem încă vocea slabă. Remarc, totuşi, că <> şi-a creat o identitate într-o inflaţie de festivaluri în România. Cinema-ul românesc se înfiripă. E un moment de întâlnire spre care cinema-ul românesc se îndreaptă. E de văzut dacă statul român se prinde de ceea ce se întâmplă"- este de părere Marcel Iureş. Din păcate, el nu va putea onora fizic acest eveniment. În competiţia de lungmetraj sunt înscrise 7 filme, printre care şi Boogie, în regia lui Radu Muntean. La secţiunea "Scurtmetraj" participă 72 de pelicule. Totodată, festivalul găzduieşte premiera filmului-colaj Un bărbat urmăreşte o femeie, care reuneşte scurtmetrajele a şapte regizori români ce doresc să prezinte modul în care bărbaţii privesc frumuseţea feminină. Gabriel Achim, unul dintre cei şapte regizori care semnează producţia, este de părere că "seria de scurtmetraje a fost realizată într-o perioadă în care regizorii români erau într-o plină încordare. Acesta este un film relaxat. A fost ca la o masă, la care filmul a fost vinul şi nu a contat foarte mult cât de bun a fost vinul, ci a contat mai mult cât de bună a fost discuţia. Dacă festivalul are anul acesta o secţiune care arată actori în spatele camerei, noi suntem regizorii din faţa camerei, am fost, pe rând, bucătari, scenografi şi actori". Regizorii români care semnează filmul-colaj mai sunt Ciprian Alexandrescu, Alexandru Mavrodineanu, Ivo Baru şi Cătălin Leescu.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Platonov cu Marcel Iureş

Mesaj Scris de Admin 23.06.08 7:10

Platonov cu Marcel Iureş
http://www.azi.ro/daca.htm

Astăzi, la ora 11.00, la Barul Ramada-Majestic, Teatrul Naţional Radiofonic prezintă în premieră audiţia piesei "Platonov-Un Hamlet de provincie", de Cehov, în regia lui Dan Puican. În rolul titular joacă marele actor Marcel Iureş.

Deşi majoritatea teatrelor îşi închid porţile, Teatrul Naţional Radiofonic nu şi-a luat încă vacanţă. Chiar astăzi, la ora 11,00, la Barul Ramada-Majestic, regizorul Dan Puican îi invită pe iubitorii teatrului radiofonic la audiţia în premieră a spectacolului Platonov - Un Hamlet de provincie, de Cehov, avându-l în rolul titular pe marele actor Marcel Iureş. Traducerea celebrului text îi aparţine lui Leonida Teodorescu. Alcătuit cu inteligenţă artistică, abilitate şi capacitate de sinteză, spectacolul evoluează subtil şi armonios, izbutind să cuprindă toate elementele, toate nuanţele universului cehovian: melancolie, spleen, plictiseală, neputinţă şi blazare, oameni de prisos, cuvinte inutile şi acel element imponderabil: ambiguitatea. Montarea regizorului Dan Puican, un maestru al Teatrului Naţional Radiofonic se dovedeşte foarte bine lucrată radiofonic şi cizelată; totul conduce spre o unitate a spectacolului cehovian, iar modul de a "citi" simbolurile naşte armonia muzicală a compoziţiei artistice. Extrem de inspirată alegerea regizorului Dan Puican pentru rolul lui Platonov. Marcel Iureş are toate datele artistice ale acestui personaj. Alături de el, în distribuţie se regăsesc şi alte nume importante ale scenei româneşti.
Este vorba despre Stela Popescu, Irina Movilă, Valentin Uritescu, Constantin Codrescu, Andreea Bibiri, Eugen Cristea, Anca Sigartău şi Gheorghe Pufulete. Spectacolul Platonov - Un Hamlet de provincie de Anton Pavlovici Cehov a fost împlinit de o echipă de profesionişti ai Radioului: regia de studio este semnată de Violeta Berbiuc, regia muzicală de cunoscutul compozitor George Marcu, iar regia tehnică este asigurată de Mihnea Chelaru. Producătorul acestui spectacol este neobositul şi veşnic îndrăgostitul de teatru radiofonic, regizorul Vasile Manta. Nu trebuie uitat nici numele redactorului Domnica Ţundrea.
Premiera radiofonică va avea loc sâmbătă, 28 iunie 2008, la ora 23.00, la Radio România Actualităţi. Pentru Marcel Iureş, colaborarea cu Teatrul Naţional Radiofonic stă întotdeauna sub semnul iubirii şi al respectului.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş.....Mi-aş dori să joc într-un basm

Mesaj Scris de Admin 24.04.08 17:36

Marcel Iureş: “Mi-aş dori să joc într-un basm‘‘

Fundaţia Teatrul Act, al cărei preşedinte este actorul Marcel Iureş, a amenajat şi inaugurat în toamna lui 1998 un spaţiu propriu, destinat spectacolelor de teatru, muzică, dans,...
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş este preşedintele de onoare al Festivalului de

Mesaj Scris de Admin 09.04.08 19:44

Marcel Iureş este preşedintele de onoare al Festivalului de teatru "Ideo Ideis"
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Iureş: Bruce Willis nu e mai tare decât mine;

Mesaj Scris de Admin 17.03.08 20:07

Iureş: „Bruce Willis nu e mai tare decât mine“
INTERVIU EVZ. Actorul român Marcel Iureş, care a lucrat la Hollywood cu staruri precum Tom Cruise, Pitt, Nicole Kidman şi Johnny Depp, spune: „Bruce Willis nu este neapărat mai tare decât mine“.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş le-a dat pe spate pe casierele de la supermarke

Mesaj Scris de Admin 17.03.08 20:01

Marcel Iureş le-a dat pe spate pe casierele de la supermarket
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Iureş, în &#8222;Camera de hotel&#8220;

Mesaj Scris de Admin 15.03.08 16:52

Iureş, în „Camera de hotel“
Actorul Marcel Iureş revine în această seară, pe scena Odeonului, în premiera „Camera de hotel“, pusă în scenă de Alexandru Dabija. Trilogia analizează dramele psihologice ale cuplurilor care merită sau nu să aibă copii.
[citeste]
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş a cerut 5,500 de dolari de la TVR

Mesaj Scris de Admin 10.12.07 11:47

Marcel Iureş a cerut 5,500 de dolari de la TVR
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş îl consideră pe Morgan Freeman..."un bătrâ

Mesaj Scris de Admin 04.12.07 15:27

Marcel Iureş îl consideră pe Morgan Freeman..."un bătrân mucalit"
Marţi 04 decembrie 2007, 12:31


Marcel Iureş, care a avut trei săptămâni de filmări în Bulgaria luna trecută, alături de Morgan Freeman şi Antonio Banderas, pentru pelicula "The Code", l-a descris pe Freeman drept "un... continuare
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Iureş joacă la Timişoara şi Arad

Mesaj Scris de Admin 28.11.07 14:08

Iureş joacă la Timişoara şi Arad
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş împarte covorul cu Francis Ford Coppola

Mesaj Scris de Admin 23.10.07 13:52

Marcel Iureş împarte covorul cu Francis Ford Coppola
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Iureş face &#8222;Elogiul nebuniei&#8221; la radio

Mesaj Scris de Admin 27.09.07 9:55

Iureş face „Elogiul nebuniei” la radio
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş este logodnicul Americii

Mesaj Scris de Admin 17.09.07 14:49

Marcel Iureş este logodnicul Americii

La Marcel Iureş ne gândim când spunem actor român cu o carieră de succes naţională şi internaţională. Ce au în comun Marcel Iureş şi Nicolae Mărgineanu? O nouă producţie, “Logodnicii din America”, în curând la cinema.



  • Jurnalul Naţional: Cum a fost de această dată colaborarea cu Nicolae Mărgineanu? S-au petrecut lucruri ieşite din comun?
Marcel Iureş: M-am bucurat să colaborez din nou cu Nicolae Mărgineanu. Cât despre film, nici nu e normal să fie totul bine. Trebuie să ai discuţii, să te lupţi, să ajungi la un liman. Înotăm toţi într-o apă şi sperăm să trecem dincolo. Dacă mergi pe o autostradă cu 800 km la oră nici nu simţi că faci film.




  • Ce v-a plăcut la personajul Radu?
Mi s-a părut interesant. Nu-mi lipsea acest tip de personaj din filmografie. Mă interesează însă acest gen de tematică. Cred că “Logodnicii din America” este este un bun început pentru un şir de filme care vor fi căutate în zonă. Filmul are multă umanitate, are umor, tristeţe.



Nevoia de film românesc



  • Apropo de film, românii sunt refractari în ceea ce priveşte filmul românesc. Nu sunt obişnuiţi cu filmele autohtone, este o problemă de timp sau de calitate a produsului?
Publicul românesc are nevoie de filme româneşti, de oameni care au ceva de spus, precum Cristi Mungiu sau alţii mai consacraţi, oameni care din aceeaşi lipsă de îndrăzneală, de energie de a se lupta cu situaţia în care ne aflăm sunt mai discreţi. Din păcate, nici publicul şi nici cineaştii nu mai au unde să se întâlnească, fiindcă nu prea avem săli de cinema.




  • Putem spera într-o eventuală “asortare” la industria filmului american care are atâta succes în box-office?
Nu se poate compara nimeni cu americanii. America este o ideologie şi o forţă financiară colosală şi cred că nici nu este aceasta ţinta. Noi trebuie să ne vedem de talentele noastre autohtone, care nu sunt mici şi nici puţine. Să investim în această infrastructură care a fost lăsată în paragină chiar de mai-marii cinematografiei comuniste, postcomuniste şi neocomuniste.




  • Sunteţi promotorul unui proiect de succes numit “Teatrul Act”. Ar fi necesară demararea unui proiect de o asemenea natură şi pe tronsonul filmului? Un loc unde să se difuzeze selectiv filme româneşti (europene) de bună calitate?
Filmul este o afacere înainte de toate. Chiar înainte de a fi un concept naţional, o politică culturală a unei ţări. Francezii sunt singurii care încearcă să inverseze aceste două puncte. Ei spun că filmul este întâi o strategie naţională culturală şi după aceea o afacere. Noi nu avem nici una nici alta, întrucât nepăsarea este profundă.



Vocaţia de regizor îmi lipseşte



  • Consideraţi întreaga carieră de până acum un preambul la o eventuală carieră în regie? Cu ce regizor român solidarizaţi?
Nu m-am gândit în viaţa mea să fac carieră în regie. E o vocaţie pe care nu o am. Cât despre regizori... nu am o listă a preferaţilor. Solidarizez cu toţi regizorii buni, care au ceva de spus.




  • Există vreun rol care vă lipseşte, cu care nu v-aţi întâlnit şi pe care încă îl aşteptaţi?
Cred că m-ar atrage tare mult un rol de om obişnuit, fără un nivel intelectual sau un nivel metafizic neobişnuit, un om nu neapărat năpăstuit, ci de la baza societăţii. Un om care încearcă să trăiască în mod corect. Un om.



Regizorul, scenariul şi actorii

Filmul “Logodnicii din America”, în regia lui Nicolae Mărgineanu, cu un scenariu al Evei Sârbu îi are în distribuţie pe Maria Ploae, Marcel Iureş, Tamara Creţulescu, Horaţiu Mălăele, Monica Ghiuţă, Oana Maria Mărgineanu, Andrei Runcanu şi Cornel Scripcaru. Acţiunea se petrece la casa de vacanţă a soţilor Sanda şi Radu Pană. Întoarcerea Mariei după 18 ani declanşează momentul dezvăluirilor şi al surprizelor neplăcute. Momentul adevărului, în care Radu află că are un fiu...
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Martin cu Marcel Iureş

Mesaj Scris de Admin 10.09.07 8:55

Martin cu Marcel Iureş
http://www.azi.ro/daca.htm
Teatrul ACT se pregăteşte să-şi deschidă stagiunea 2007-2008. În ziua de 14 septembrie, bucureştenii pot viziona spectacolul "Capra sau Cine e Sylvia", de Edward Albee, în regia lui Alexandru Dabija. În rolul Martin joacă marele actor Marcel Iureş.

O alegere foarte bună face conducerea Teatrului ACT să deschidă stagiunea cu un spectacol care s-a bucurat de succes, încă de la premiera din luna aprilie. Regizorul Alexandru Dabija a mai colaborat cu acest teatru pentru spectacolele Creatorul de teatru, de Thomas Bernhard şi Ultima bandă a lui Krapp, de Samuel Beckett. Capra sau Cine e Sylvia este o producţie a Teatrul ACT şi ArCuB. Trebuie să spunem că această piesă a câştigat un Premiu Tony, în 2002. Iar Edward Albee este unul dintre cei mai mari dramaturgi americani contemporani, fiind distins în 2005 tot cu Premiul Tony, dar de data aceasta pentru întreaga carieră. Totodată, el a luat şi trei Premii Pulitzer. Greul acestui spectacol îl susţine marele actor Marcel Iureş, interpretul lui Martin, care îi are alături pe Emilia Dobrin, Constantin Drăgănescu şi Marius Damian. Este o comedie subtilă despre relaţiile de familie. Ceea ce se întâmplă în familia lui Martin te face, în final, să meditezi la mecanismul de funcţionare al acestei celule sociale. Martin, un celebru arhitect cetăţean respectabil şi soţş fidel până la 50 de ani, se îndrăgosteşte de Sylvia, o fiinţă "cu ochii blânzi". Disecţia psihologică foarte bună a acestei situaţii se datorează atât regizorului, cât şi interpretării lui Iureş. În fapt, Martin ascundea nemulţumiri intime, nefericiri personale, o anume singurătate interioară. Era un ins cu totul special, chiar dacă în viaţa de toate zilele îţi dădea senzaţia a fi un american preocupat de carieră şi familie. Sylvia nu este altceva decât o capră, dar Martin găseşte la acest suflet tot ceea ce-i lipsea în viaţa de familie. Marcel Iureş obişnuit cu fineţurile psihologice, vezi şi Henric al IV-lea, de Pirandello, în regia lui Liviu Ciulei, la Teatrul Bulandra, reuşeşte să-i facă pe spectatori să înţeleagă această neobişnuită relaţie. Nimeni care vede acest spectacol, nu-l poate acuza pe Martin de zoofilie sau de psihopatie. Acesta este un dar, pe care, trebuie să recunoaştem, îl are Marcel Iureş. Adică, puterea de a te face să înţelegi mecanismele psihice ale unei lumi rău întocmite.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iureş a plantat un pin la Tăşuleasa

Mesaj Scris de Admin 21.08.07 8:50

Marcel Iureş a plantat un pin la Tăşuleasa
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty OMUL SAPTAMANII: Marcel Iures: "La Hollywood nu ai manc

Mesaj Scris de Admin 06.08.07 19:07

OMUL SAPTAMANII: Marcel Iures: "La Hollywood nu ai mancarea de acasa"
Marcel Iures, nascut pe 2 august 1951, a primit de doua ori titlul de cel mai bun actor roman.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iures joaca in &laquo;Logodnicii din America&

Mesaj Scris de Admin 06.08.07 17:17

Marcel Iures joaca in >>Logodnicii din America<<
http://www.ziarulprahova.ro/articol~categorie-cultura~stire-25726~marcel-iures-joaca-in-%ABlogodnicii-din-america%BB.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marele actor Marcel Iureş, care împlineşte astăzi 56 de ani,

Mesaj Scris de Admin 02.08.07 14:36

Marele actor Marcel Iureş, care împlineşte astăzi 56 de ani, îşi sărbătoreşte ziua de naştere la Alexandria. Motivul? El este preşedintele de onoare al Festivalului Naţional de Teatru Tânăr "Ideo Ideis". Redacţia ziarului "AZI" îi doreşte cât mai multe realizări profesionale. La mulţi ani!
De ziua sa de naştere, marele actor de teatru şi film, Marcel Iureş, directorul Teatrului Act, se află în oraşul Alexandria. Motivul? Astăzi debutează cea de-a doua ediţie a Festivalului Naţional de Teatru Tânăr "Ideo Ideis", iar Marcel Iureş este preşedintele de onoare al manifestării, care se va încheia pe 9 august. Festivalul organizat de liceenii din Asociaţia Culturală T.E.T.A. şi susţinut de Fundaţia Anonimul, are un caracter competiţional. Alături de Marcel Iureş, în juriu se mai află tinerii actori Andi Vasluianu, Marius Manole, moderatorul emisiunii "Garantat 100%" de la TVR 1 Cătălin Ştefănescu, profesor UNATC Bucureşti şi critic de teatru Ana Maria Nistor şi scenografa Alina Herescu. Ei vor avea de evaluat jocul a 11 trupe înscrise în concurs. Pe lângă competiţie, evenimentul cuprinde ateliere de teatru, proiecţii de filme şi câteva evenimente speciale. Atelierele de teatru vor avea loc între 6 şi 8 august şi vor fi susţinute de studenţi de la Universităţile de Teatru din toată ţara. Liceul Pedagogic "Mircea Scarlat" din Alexandria găzduieşte în fiecare seară, "Cinemateca târzie", în cadrul căreia sunt proiectate filme europene ce nu pot fi vizionate în cinematografe. Evenimentele speciale, oferite de sponsorii festivalului, vor fi un spectacol de dans produs de Centrul Naţional al Dansului din Bucureşti şi trei spectacole de teatru: Fluturii sunt liberi de la Teatrul Foarte Mic, Cui i-e frică de Virginia Woolf?, montare a Studioul de Teatru Casandra şi Crimă şi pedeapsă, o producţie UNATC Bucureşti.
Imediat după ce îşi va încheia misiunea ca preşedinte de onoare al juriului, Marcel Iureş se va îndrepta către Delta Dunării. Dar nu pentru ca să-şi petreacă vacanţa, ci în calitate de preşedinte al unui alt important juriu. Este vorba despre Festivalul Internaţional de Film Independent "Anonimul", ajuns la ediţia a IV-a, şi care va începe la Sfântu-Gheorghe pe 13 august. Aici, timp de o săptămână, până în 19 august, Marcel Iureş va viziona atât producţiile venite din întreaga lume, dar şi câteva creaţii româneşti.

http://www.azi.ro/daca.htm
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Marcel Iures revine cu `Logodnicii din America`

Mesaj Scris de Admin 02.08.07 9:25

Marcel Iures revine cu `Logodnicii din America`

Marcel Iures - care a putut fi vazut in ultimii ani in mai multe filme straine - revine pe ecrane intr-un film românesc ce va avea premiera pe 28 septembrie: "Logodnicii din America", in regia lui Nicolae Margineanu. Actorul si regizorul au mai colaborat la "Faimosul paparazzo" (1999). De data aceasta, Iures joaca rolul unui fost pilot de avion care nu s-a opus Securitatii si nu a fugit in America pentru a fi alaturi de logodnica lui, Maria (Tamara Cretulescu). La 18 ani dupa acest moment de lasitate care i-a amarit intreaga viata, pe ...

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Spmn

continuare
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Iures/Dabija[V=] - Pagina 3 Empty Re: Iures/Dabija[V=]

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 3 din 4 Înapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum