Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
MUZEE[v=]
Pagina 2 din 4
Pagina 2 din 4 • 1, 2, 3, 4
MUZEE[v=]
Rezumarea primului mesaj :
Muzeul de Etnografie din Braşov
Muzeul de Artă din Braşov este organizat într-o splendidă clădire, ridicată în anul 1902 situată pe bulevardul Eroilor, nr 21. Expoziţiile permanente sunt grupate în „Galeria Naţională”, ce prezintă arta românească şi contemporană, şi „Artă Decortivă”, unde sunt reunite elemente reprezentative ale spaţiului oriental, european şi românesc.
În aceeaşi clădire, într-un corp secundar, este găzduită colecţia Muzeului de Etnografie Braşov. Acesta prezintă expoziţii de artă populară specifice zonei de sud-est a Transilvaniei, a comunităţilor rurale din zonele Bran, Rupea, Ţara Oltului şi Ţara Bârsei. Ca structură administrativă, Muzeul funcţionează în trei spaţii, cele de la Săcele, Rupea şi Braşov.
Primele colecţii de artă şi etnografie erau particulare şi au apărut spre sfârşitul secolului al XIX –lea. Acestea puneau în evidenţă aspecte importante ale istoriei, artei şi etnografiei Braşovului. Prima colecţie publică a fost realizată pe baza unor colecţionari saşi în anul 1908, aceasta având să reprezinte nucleul în jurul căruia se va forma Muzeul Săsesc al Ţării Bârsei.
În anul 1937, prin donaţiile făcute de unii cărturari români care au făcut diferite achiziţii, elemente de etnografie şi de artă populară, s-a înfiinţat Muzeul Asociaţiunii Culturale „Astra”.
Prin reunirea celor două colecţii ale Muzeului Săsesc al Ţării Bârsei şi ale Muzeului Asociaţiunii Culturale „Astra” se formează, în 1950, Muzeul Regional Braşov. În scurt timp, în 1967, se deschide aici o Secţie de Etnografie. În anul 1990 se deschide Muzeul de Etnografie Braşov, aşa cum îl ştim astăzi, care îşi propune să prezinte aspecte diverse ale etnografiei din judeţ. Cu o colecţie de peste 21.256 de obiecte, este structurat pe mai multe teme: textile şi port popular, lemn, metal, ceramică, ouă încondeiate, sticlă, jucării, fotografii de epocă, documente. Muzeul deţine o bibliotecă de specialitate cu peste 3.674 de volume, o arhivă foto şi o arhivă audio-video. Din 1998 se începe organizarea unei expoziţii permanente dedicată Patrimoniului Textil, ce prezintă evoluţia societăţii, a materialelor folosite şi a tehnicilor de lucru, relevând în acelaşi timp modul de trai, îmbrăcămintea, tradiţiile, dar şi noile direcţii ale modei. Pe lângă aceasta, mai sunt organizate alte trei expoziţii permanente: Muzeul Civilizaţiei Urbane a Braşovului medieval, Muzeul Etnografic Săcele şi Muzeul Etnografic Rupea „Gheorghe Cernea”.
Braşovul, aşezat la poalele muntelui Tâmpa este un oraş cultural cu numeroase atracţii turistice. Centrul vechi, reprezentat de Piaţa Sfatului este înţesat de case construite în stilul renascentist, baroc sau neoclasic. Vă recomandăm să vizitaţi Biserica Neagră, cea mai mare construcţie de acest gen din România, Casa Sfatului, Casa Hirscher sau Casa Honterus, cele mai impresionante mărturii ale arhitecturii medievale. Nu uitaţi, dacă treceţi prin Braşov, să vizitaţi Muzeul de Etnografie şi Muzeul de Artă, ale căror expoziţii vă vor încânta privirea.
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/turism/muzeul-de-etnografie-din-brasov--121389.html
Muzeul de Etnografie din Braşov
Muzeul de Artă din Braşov este organizat într-o splendidă clădire, ridicată în anul 1902 situată pe bulevardul Eroilor, nr 21. Expoziţiile permanente sunt grupate în „Galeria Naţională”, ce prezintă arta românească şi contemporană, şi „Artă Decortivă”, unde sunt reunite elemente reprezentative ale spaţiului oriental, european şi românesc.
În aceeaşi clădire, într-un corp secundar, este găzduită colecţia Muzeului de Etnografie Braşov. Acesta prezintă expoziţii de artă populară specifice zonei de sud-est a Transilvaniei, a comunităţilor rurale din zonele Bran, Rupea, Ţara Oltului şi Ţara Bârsei. Ca structură administrativă, Muzeul funcţionează în trei spaţii, cele de la Săcele, Rupea şi Braşov.
Primele colecţii de artă şi etnografie erau particulare şi au apărut spre sfârşitul secolului al XIX –lea. Acestea puneau în evidenţă aspecte importante ale istoriei, artei şi etnografiei Braşovului. Prima colecţie publică a fost realizată pe baza unor colecţionari saşi în anul 1908, aceasta având să reprezinte nucleul în jurul căruia se va forma Muzeul Săsesc al Ţării Bârsei.
În anul 1937, prin donaţiile făcute de unii cărturari români care au făcut diferite achiziţii, elemente de etnografie şi de artă populară, s-a înfiinţat Muzeul Asociaţiunii Culturale „Astra”.
Prin reunirea celor două colecţii ale Muzeului Săsesc al Ţării Bârsei şi ale Muzeului Asociaţiunii Culturale „Astra” se formează, în 1950, Muzeul Regional Braşov. În scurt timp, în 1967, se deschide aici o Secţie de Etnografie. În anul 1990 se deschide Muzeul de Etnografie Braşov, aşa cum îl ştim astăzi, care îşi propune să prezinte aspecte diverse ale etnografiei din judeţ. Cu o colecţie de peste 21.256 de obiecte, este structurat pe mai multe teme: textile şi port popular, lemn, metal, ceramică, ouă încondeiate, sticlă, jucării, fotografii de epocă, documente. Muzeul deţine o bibliotecă de specialitate cu peste 3.674 de volume, o arhivă foto şi o arhivă audio-video. Din 1998 se începe organizarea unei expoziţii permanente dedicată Patrimoniului Textil, ce prezintă evoluţia societăţii, a materialelor folosite şi a tehnicilor de lucru, relevând în acelaşi timp modul de trai, îmbrăcămintea, tradiţiile, dar şi noile direcţii ale modei. Pe lângă aceasta, mai sunt organizate alte trei expoziţii permanente: Muzeul Civilizaţiei Urbane a Braşovului medieval, Muzeul Etnografic Săcele şi Muzeul Etnografic Rupea „Gheorghe Cernea”.
Braşovul, aşezat la poalele muntelui Tâmpa este un oraş cultural cu numeroase atracţii turistice. Centrul vechi, reprezentat de Piaţa Sfatului este înţesat de case construite în stilul renascentist, baroc sau neoclasic. Vă recomandăm să vizitaţi Biserica Neagră, cea mai mare construcţie de acest gen din România, Casa Sfatului, Casa Hirscher sau Casa Honterus, cele mai impresionante mărturii ale arhitecturii medievale. Nu uitaţi, dacă treceţi prin Braşov, să vizitaţi Muzeul de Etnografie şi Muzeul de Artă, ale căror expoziţii vă vor încânta privirea.
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/turism/muzeul-de-etnografie-din-brasov--121389.html
Ultima editare efectuata de catre Admin in 23.09.15 11:21, editata de 1 ori
Muzeul National Tehnic "Dimitrie Leonida"
http://cultural.bzi.ro/misterul-pilei-karpen-din-muzeul-national-tehnic-dimitrie-leonida-17610
Re: MUZEE[v=]
V-am prezentat in numarul precedent al „Magazinului” o serie dintre cele mai bizare si poate socante muzee din lume, mentionand ca ele sunt de fapt cu mult mai numeroase si cel putin la fel de interesante. De data aceasta, situandu-ne in acelasi domeniu, cu siguranta ca pe unii cititori chiar ii vom soca, prezentand cateva muzee ori colectii referitoare la o arie a vietii noastre de fiecare zi pe care, din motive mai mult sau mai putin justificate si normale, o trimitem frecvent la index, cu „stampila” secret ori interzis. Sa remarcam totusi ca, desi nu ne-am grabi sa numim asemenea institutii locasuri de cultura, suntem obligati de insasi natura si evolutia fiintei umane sa le includem in istoria noastra reala.
Lasand deoparte ideea de falsa pudoare, francezii (cine altii?!) s-au gandit sa prezinte publicului o fata a iubirii carnale pe care multi nu o cunosc cu-adevarat. Muzeul erotismului, din Paris, a fost fondat in 1997 si este dedicat operelor de arta cu tematica erotica, incluzand de la opere antice de arta religioasa din India, Japonia si Africa, pana la arta contemporana de gen. Muzeul are 5 etaje, iar unul dintre ele este dedicat bordelurilor de la sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX.
Mult mai socant, in special pentru pudibonzi, este Muzeul falusului, din Islanda, care expune o multime de penisuri si parti legate de acest organ, de la nenumarate mamifere terestre si acvatice (balene, ursi polari, foci, morse si altele), de forme si marimi cum nici indivizii cu cea mai perversa imaginatie nu-si pot inchipui. Mai mult, muzeul respectiv a primit o declaratie certificata legal, conform careia va avea intr-un viitor apropiat si un „organ” uman. Situata in Husavik, un orasel islandez pescaresc, „institutia” unde putini parinti si-ar duce copiii, are un patrimoniu impresionant de circa 275 de falusuri animalice. Cel mai mare exponat (170 cm) provine de la o balena – mascul, se-ntelege! – dar vizitatorii sunt foarte atrasi si de cel provenind de la o morsa canadiana sau de fuduliile unui taur.
Destinat nu numai interesului doamnelor, Muzeul menstruatiei, aflat intr-o suburbie a Washingtonului, este dedicat ritualurilor legate de „ciclul lunar”. Vizitatorii pot vedea primele tampoane si ceea ce foloseau femeile inainte de aparitia acestora, inclusiv o pereche de „chiloti menstruali”. O parte a muzeului este dedicata istoriei promovarii igienei in timpul menstruatiei, existand peste 1.000 de reclame din diferite tari, precum si carti si alte materiale printate sau vizuale. Iata deci si o latura educativa, realmente foarte utila pentru oamenii din orice epoca
In Muzeul toaletei, din India, vizitatorii pot observa detalii ale evolutiei acestui spatiu foarte intim si, fatalmente, omniprezent; in plus, probabil pentru a mai elimina din eventuala crispare, ei pot auzi cele mai noi glume care se fac pe seama toaletei, din intreaga lume. Ca sa vedeti ca nu vorbim despre o grozavie neinteresanta, aflati ca un muzeu similar se afla si in orasul american Worcester, prezentand turistilor numeroase exemple de toalete, unele dintre ele de la inceputul secolului XIX. Muzeul are in patrimoniu vase de toaleta din portelan, din lemn si se poate gasi aici chiar si hartie igienica din 1800! Deloc surprinzator, muzeul fascineaza si distreaza vizitatorii inca din 1979.
In fine, am mai putea face referire la un muzeu al chilotilor, existent in orasul polonez Opatowek, care expune respectivele piese de lenjerie intima femeiesti, dar si indispensabili barbatesti; la un muzeu al vibratoarelor antice (desi, inevitabil, include si piese moderne), Infiintat in California si ale carui piese „de rezistenta” erau folosite – sa nu va mirati! – de medici care, ziceau ei, tratau astfel isteria; sau la un muzeu al canalizarii, ce poate fi vizitat la Paris. Ne oprim totusi aici, fara a intra in (alte) amanunte...
http://www.revistamagazin.ro/content/view/11093/21/
Re: MUZEE[v=]
In lumea oamenilor de cultura, ideea de muzeu include in subtext un fenomen mai curand grav si intrucatva trist: un element care a devenit obiect de muzeu reprezinta ceva ce se afla deja pe cale de disparitie din mediul sau normal. In principiu, cand ne gandim la muzee avem in minte opere de arta plastica, arhitectura si creatii materiale populare, diverse vestigii istorice, animale conservate in diferite moduri, piese apartinand unor domenii ceva mai insolite (minerale, obiecte bisericesti, arme, ceasuri, bijuterii si asa mai departe). Exista insa in intreaga lume si muzee – desi, mai degraba, le-am defini drept colectii extravagante – care aduna exponate la care nici cu gandul nu gandesti. Nu e deloc simplu sa selectam din miile de asemenea lacasuri, care uneori numai de cultura nu pot fi considerate, pe cele mai reprezentative, sa zicem, din punct de vedere al bizarului. Totusi, sa incercam!...
Catacombele din Palermo
Desi nu erau predestinate sa ajunga muzeu, au devenit chiar un infricosator muzeu al mortii. In adancurile Manastirii Capucinilor se pot vedea sute de cadavre aliniate de-a lungul peretilor, in vesmintele cu care au fost ingropate. Aerul rece si uscat de aici a pastrat trupurile in cele mai bune conditii. Ba, inca, ciudat si totodata groaznic pentru multi, unele dintre ele par ca dorm, altele par cadavre hidoase, ridicate din lumea intunericului vesnic, gata sa te atace.
Muzeul Mutter din Philadelphia
Donatia facuta de dr. Thomas Dent Mutter in 1858 a fost mutata si completata in 1912 in Philadelphia, acolo unde se afla si astazi. Muzeul este unul de referinta pentru secolul XIX. Un craniu uman, exemple de organe bolnave, o colectie de specimene teratologice, 2000 de obiecte inghitite de pacienti – toate acestea le impun vizitatorilor sa aiba un stomac tare si o rezistenta de fier, doar pentru a le privi. Altfel, muzeul putem spune ca este, intr-adevar, pe cat de brutal la vizionare, pe atat de interesant. Ma rog, gusturile nu se discuta; sau nu intotdeauna...
Muzeul masinilor de tuns iarba
Situat in Lancashire, Marea Britanie, acest muzeu include peste 400 de masini de tuns iarba vechi sau realizate in scop experimental, scotand in evidenta ingeniozitatea britanicilor. De un interes deosebit sunt modelul 1921 ATCO Standard 9 Blade – o masina care se incarca de la soare, si aparate de tuns iarba neobisnuit de rapide sau de scumpe. Cele mai multe dintre exponate dateaza din epoca victoriana si din cea eduardiana.
Muzeul burgerului
Oamenii au deseori pasiunui ciudate, insa cine s-ar fi gandit ca exista si pasionati de... burgeri?! Harry Sperl, un imigrant german stabilit in America, a colectionat peste 1.000 de obiecte care au legatura cu burgerii, inclusiv un pat in forma acestui savuros preparat culinar. Colectia cuprinde peste 500 de hamburgeri si multe alte obiecte care au aceasta forma, printre care ceasuri, palarii, magneti, cutii muzicale sau scrumiere.
Muzeul istoriei Voodoo
Principalul scop al acestui lacas este prezentarea practicilor traditionale ale religiei Voodoo in New Orleans. Muzeul a adunat elemente reprezentative atat pentru practicile Voodoo stravechi, cat si pentru cele moderne. El gazduieste, de asemenea, obiecte care au apartinut „Marii Regine Voodoo Marie Laveau”. Aceasta s-a nascut in 1794, in New Orleans si a murit in 1881, fiind cunoscuta drept cea mai puternica regina Voodoo din lume. Mai mult, ea s-a autoproclamat „Papa al Voodoo”, fiind temuta chiar si de Biserica Catolica! Pentru amatorii care trebuie sa nu fie deloc slabi de inger, muzeul ofera si o serie de servicii spirituale, descantece, farmece si alte vrajitorii; desigur, contra cost...
http://www.revistamagazin.ro/content/view/11077/21/
Muzeul Taranului Roman din Bucuresti
Muzeul Taranului Roman din Bucuresti
Ultima editare efectuata de catre Admin in 13.07.14 17:32, editata de 1 ori
Muzeul Metropolitan de Artă, New York
http://istoriesicultura.ro/muzeul-metropolitan-de-arta-new-york.html
Ultima editare efectuata de catre Admin in 13.07.14 17:33, editata de 1 ori
British Museum
British Museum va expune o mumie veche de 1300 de ani, al cărei tatuaj este încă vizibil. VIDEO
=====
Kate Moss, din aur masiv, expusa la British Museum
http://www.7plus.ro/?arhiva=29/08/2008&id=10328
O statuie din aur masiv care o reprezinta pe top modelul Kate Moss, avind o valoare de 1,5 milioane de lire sterline (1,88 milioane de euro), a fost dezvelita, ieri, la British Museum din Londra, informeaza cotidianul Telegraph. Intitulata "Siren", sculptura este o lucrare a artistului Marc Quinn, fiind , totodata, cea mai mare statuie din aur masiv care a fost realizata in lume din antichitate pina in prezent. "Am considerat ca urmatorul lucru pe care trebuie sa-l fac este sa realizez o sculptura a unei persoane care reprezinta idealul de frumusete al momentului", a declarat Quinn, explicind de ce a ales-o pe Moss drept model. Statuia, care cintareste 50 de kilograme, va putea fi vizitata la Galeria Nereid din cadrul British Museum. Aceasta este a doua oara cind artistul londonez o foloseste pe Moss drept muza. Recent, el a mai realizat o sculptura intitulata "Sphinx", o lucrare din bronz vopsit in alb, care o reprezinta pe Moss intr-o pozitie de yoga. Sculptura a fost inclusa in expozitia intitulata "Statuephilia", ce aduna lucrari semnate de mai multi artisti contemporani si care urmeaza, de asemenea, sa fie vernisata la British Museum. Quinn mai este cunoscut si pentru lucrarea "Self", un bust autoportret, realizat din aproape patru litri din singele sau inghetat.
==================
China Antică invadează British Museum
Celebrul muzeu britanic se pregăteşte pentru cea mai mare expoziţie pe care a găzduit-o vreodată, după cea a faraonului Tutankamon, din 1972. De această dată, oaspeţi sunt statuile din mormântul primului împărat chinez.
Sunt tăcuţi, sobri şi stau aliniaţi în şiruri prelungi, într-o deplină nemişcare. Îl păzesc de mai bine de 2.000 de ani pe primul împărat al Chinei în somnul său etern. Însă în septembrie vor întâmpina cu liniştea lor misterioasă miile de exclamaţii pe care publicul ce va intra pe porţile prestigiosului British Museum le va scoate la vederea Armatei de teracotă a lui Qin Shi Huang, primul monarh unificator al Imperiului Chinez. Pregătirile din capitala londoneză sunt în toi, angajaţii muzeului pregătind statuile de oameni şi cai pentru dispunerea lor într-un sit amenajat într-o incintă specială, după cum relatează presa britanică. Pe lângă soldaţii şi caii de teracotă, expoziţia, formată din 120 de obiecte din mormântul lui Qin Shi Huang, va mai expune şi statui de gâşte de bronz în mărime naturală, lebede şi cocori, care, în organizarea mausoleului primului împărat, se crede că dansau pe muzica ce era cântată de muzicienii de teracotă pentru
a-l delecta pe monarhul defunct, relatează The Times.
RECONSTRUCŢIE. Pe lângă călătoria "reprezentanţilor" oştirii de teracotă în Vestul îndepărtat al arhipelagului britanic, în China, arheologii care au excavat şi studiat încontinuu situl funerar al primului împărat al acestei ţări, din 1974 până în prezent, au anunţat că au reuşit să recreeze complet în grafică tridimensională mormântul lui Qin Shi Huang. În interiorul vastului mausoleu, cei 700.000 de muncitori care au construit "lumea subpământeană" în care primul unificator al Chinei se odihneşte în eternitate au amplasat o curte completă, cu statui care reprezintă funcţionari ai birocraţiei imperiale, muzicieni, acrobaţi, animale, mobilier. Structura construcţiei, după cum reiese din randările tridimensionale, presupunea un sistem de acoperire extrem de complex, care de-a lungul timpului a cedat presiunii şi s-a prăbuşit, se mai arată în materialul publicat de The Times. Iar sub acoperişul mausoleului, o vastă reţea de pavilioane, clădiri şi palate fusese amenajată pentru ca Qin Shi Huang să aibă în viaţa de apoi condiţiile pe care le-a avut şi în timpul domniei sale ca împărat, din 221 î.Hr. până în 210 î.Hr. Arheologii estimează însă că, pe lângă cele 1.000 de statuete aduse la lumina zilei până acum, încă 7.000 mai există în subteranele mausoleului. Extins pe o suprafaţă de 4 km pătraţi, mormântul lui Qin Shi Huang se află lângă oraşul Xi’an, în provincia Shaanxi, în centrul Chinei, spre graniţa nordică.
CRONICILE. Prima relatare despre bogăţiile şi inestimabilele opere de artă care alcătuiesc interiorul mormântului primului împărat chinez datează din secolul I şi i se datorează părintelui istoriografiei chinezeşti, prefectul Sima Qian. Acesta a descris, la mai puţin de un secol de la moartea lui Qin, încăperile din mausoleu, menţionând bijuterii rare, o hartă a cerurilor ale cărei stele erau reprezentate de perle, în vreme ce podelele constituiau o hartă a Chinei, iar pe cursurile trasate ale râurilor curgea mercur. Monarhul care doarme sub colina de lângă Xi’an este considerat primul unificator al provinciilor feudale chineze, cel care a creat o birocraţie unică a imperiului, bătând monedă şi standardizând unităţile de măsurat. Imperiul pe care l-a fondat în primul secol î.Hr a durat, cu mici întreruperi, aproape 2.000 de ani.
TIRAN
"Propun ca toate însemnările istorice în afară de cele Qin să fie arse. Dacă cineva care nu este un învăţat al curţii îndrăzneşte să păstreze cântelece vechi, însemnările istorice sau scrierile sutelor de şcoli, acestea ar trebui confiscate şi arse de guvernatorii provinciilor şi de comandaţii armatelor"
Sima Qian, despre împăratul Qin Shi Huandi
PEDEPSE
"Cei care în discuţii îndrăznesc să citeze cântecele vechi sau însemnări ar trebui executaţi în public; celor care folosesc pildele vechi pentru a se opune noii ordini ar trebui să li se biciuiască familiile, iar ofiţerii care ştiu de astfel de cazuri, dar nu le raportează, ar trebui pedepsiţi în acelaşi fel"
Sima Qian, despre împăratul Qin Shi Huandi
Celebrul muzeu britanic se pregăteşte pentru cea mai mare expoziţie pe care a găzduit-o vreodată, după cea a faraonului Tutankamon, din 1972. De această dată, oaspeţi sunt statuile din mormântul primului împărat chinez.
Sunt tăcuţi, sobri şi stau aliniaţi în şiruri prelungi, într-o deplină nemişcare. Îl păzesc de mai bine de 2.000 de ani pe primul împărat al Chinei în somnul său etern. Însă în septembrie vor întâmpina cu liniştea lor misterioasă miile de exclamaţii pe care publicul ce va intra pe porţile prestigiosului British Museum le va scoate la vederea Armatei de teracotă a lui Qin Shi Huang, primul monarh unificator al Imperiului Chinez. Pregătirile din capitala londoneză sunt în toi, angajaţii muzeului pregătind statuile de oameni şi cai pentru dispunerea lor într-un sit amenajat într-o incintă specială, după cum relatează presa britanică. Pe lângă soldaţii şi caii de teracotă, expoziţia, formată din 120 de obiecte din mormântul lui Qin Shi Huang, va mai expune şi statui de gâşte de bronz în mărime naturală, lebede şi cocori, care, în organizarea mausoleului primului împărat, se crede că dansau pe muzica ce era cântată de muzicienii de teracotă pentru
a-l delecta pe monarhul defunct, relatează The Times.
RECONSTRUCŢIE. Pe lângă călătoria "reprezentanţilor" oştirii de teracotă în Vestul îndepărtat al arhipelagului britanic, în China, arheologii care au excavat şi studiat încontinuu situl funerar al primului împărat al acestei ţări, din 1974 până în prezent, au anunţat că au reuşit să recreeze complet în grafică tridimensională mormântul lui Qin Shi Huang. În interiorul vastului mausoleu, cei 700.000 de muncitori care au construit "lumea subpământeană" în care primul unificator al Chinei se odihneşte în eternitate au amplasat o curte completă, cu statui care reprezintă funcţionari ai birocraţiei imperiale, muzicieni, acrobaţi, animale, mobilier. Structura construcţiei, după cum reiese din randările tridimensionale, presupunea un sistem de acoperire extrem de complex, care de-a lungul timpului a cedat presiunii şi s-a prăbuşit, se mai arată în materialul publicat de The Times. Iar sub acoperişul mausoleului, o vastă reţea de pavilioane, clădiri şi palate fusese amenajată pentru ca Qin Shi Huang să aibă în viaţa de apoi condiţiile pe care le-a avut şi în timpul domniei sale ca împărat, din 221 î.Hr. până în 210 î.Hr. Arheologii estimează însă că, pe lângă cele 1.000 de statuete aduse la lumina zilei până acum, încă 7.000 mai există în subteranele mausoleului. Extins pe o suprafaţă de 4 km pătraţi, mormântul lui Qin Shi Huang se află lângă oraşul Xi’an, în provincia Shaanxi, în centrul Chinei, spre graniţa nordică.
CRONICILE. Prima relatare despre bogăţiile şi inestimabilele opere de artă care alcătuiesc interiorul mormântului primului împărat chinez datează din secolul I şi i se datorează părintelui istoriografiei chinezeşti, prefectul Sima Qian. Acesta a descris, la mai puţin de un secol de la moartea lui Qin, încăperile din mausoleu, menţionând bijuterii rare, o hartă a cerurilor ale cărei stele erau reprezentate de perle, în vreme ce podelele constituiau o hartă a Chinei, iar pe cursurile trasate ale râurilor curgea mercur. Monarhul care doarme sub colina de lângă Xi’an este considerat primul unificator al provinciilor feudale chineze, cel care a creat o birocraţie unică a imperiului, bătând monedă şi standardizând unităţile de măsurat. Imperiul pe care l-a fondat în primul secol î.Hr a durat, cu mici întreruperi, aproape 2.000 de ani.
TIRAN
"Propun ca toate însemnările istorice în afară de cele Qin să fie arse. Dacă cineva care nu este un învăţat al curţii îndrăzneşte să păstreze cântelece vechi, însemnările istorice sau scrierile sutelor de şcoli, acestea ar trebui confiscate şi arse de guvernatorii provinciilor şi de comandaţii armatelor"
Sima Qian, despre împăratul Qin Shi Huandi
PEDEPSE
"Cei care în discuţii îndrăznesc să citeze cântecele vechi sau însemnări ar trebui executaţi în public; celor care folosesc pildele vechi pentru a se opune noii ordini ar trebui să li se biciuiască familiile, iar ofiţerii care ştiu de astfel de cazuri, dar nu le raportează, ar trebui pedepsiţi în acelaşi fel"
Sima Qian, despre împăratul Qin Shi Huandi
Pagina 2 din 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 din 4
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum