Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
RESURSE
2 participanți
Pagina 8 din 15
Pagina 8 din 15 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 11 ... 15
RESURSE
Rezumarea primului mesaj :
BIOINGINERIA NE OFERA HIDROGEN IEFTIN
http://ro.altermedia.info/stiintatehnologie/bioingineria-calea-spre-hidrogen-necostisitor_3107.html
BIOINGINERIA NE OFERA HIDROGEN IEFTIN
http://ro.altermedia.info/stiintatehnologie/bioingineria-calea-spre-hidrogen-necostisitor_3107.html
Ultima editare efectuata de catre in 27.12.05 10:03, editata de 1 ori
Penuriile de apa ar putea afecta trei miliarde de oameni in
Penuriile de apa ar putea afecta trei miliarde de oameni in 2100
Omenirea, amenintata de foamete
Omenirea, amenintata de foamete
Potrivit statisticilor, pana in 2050 populatia planetei va ajunge la 9 miliarde de locuitori, fata de 6,5 in momentul de fata. O problema extrem de complicata cu care ar urma sa se confrunte omenirea in acest orizont este hrana,...
Potrivit statisticilor, pana in 2050 populatia planetei va ajunge la 9 miliarde de locuitori, fata de 6,5 in momentul de fata. O problema extrem de complicata cu care ar urma sa se confrunte omenirea in acest orizont este hrana,...
În 2030, sute de milioane de oameni vor muri de sete!
În 2030, sute de milioane de oameni vor muri de sete!
Specialiştii avertizează: încălzirea globală va declanşa apocalipsa climei
Efectele negative ale modificării climei la nivel global încep să se facă simţite din ce în ce mai puternic în viaţa de zi cu zi. În câteva zeci de ani, sute de milioane de persoane vor suferi de pe urma lipsei apei, avertizează oamenii de ştiinţă într-un raport. Documentul, întocmit de peste 1.000 de specialişti, va fi prezentat luna viitoare la o conferinţă care se va desfăşura
în Belgia, transmite Associated Press.
În timp ce sute de milioane de oameni vor avea de suferit de pe urma lipsei apei, la fel de mulţi vor fi nevoiţi să facă faţă inundaţiilor. Mai mult, boli tropicale precum malaria se vor răspândi la nivel global.
Există riscul ca în jurul anului 2050 urşii polari să devină exclusiv o atracţie a grădinilor zoologice, mediul lor natural fiind distrus complet. Insecte precum furnicile de foc se vor răspândi ca "flăcările".
Documentul afirmă că, pentru o scurtă perioadă de timp, încălzirea globală va avea şi efecte benefice: în emisfera nordică, sezonul cald va fi mai lung iar hrana va fi îndestulătoare. După ce "luna de miere" se va fi terminat, va lovi şi dezastrul.
2030 Rata de mortalitate în ţările sărace va creşte din cauza bolilor produse de încălzirea climei, cum ar fi malnutriţia sau diareea. Cazurile de malarie şi febră galbenă vor înregistra o curbă ascendentă, cauzată de alimentele contaminate. Sute de milioane de africani şi zeci de milioane de latino-americani vor suferi de pe urma lipsei apei.
Ce ne aşteaptă
2050 Peste un miliard de asiatici vor avea probleme din cauza lipsei de apă. Gheţarii de mici dimensiuni din Europa vor dispărea complet. Încălzirea vremii va avea un impact puternic şi asupra gheţarilor mari, care îşi vor fi redus mult dimensiunile. Nivelul smogului în oraşele americane va creşte şi mai mult şi se vor înmulţi la un nivel îngrijorător bolile produse de ozon.
2080 Între 200 şi 600 de milioane de oameni vor suferi de foamete din cauza efectelor încălzirii climei mondiale. Aproximativ 100 de milioane de oameni vor fi afectaţi de consecinţele inundaţiilor produse de creşterea nivelului mărilor şi oceanelor.
2100 Cel puţin jumătate din fauna şi flora Europei vor fi vulnerabile, în pericol de dispariţie sau chiar dispărute.
Seceta şi reducerea dramatică a resurselor de apă vor fi principalele probleme cu care omenirea se va lupta. Temperaturile din ce în ce mai ridicate vor conduce la perioade secetoase devastatoare. Raportul concluzionează că "apocalipsa climatică" ar putea fi amânată dacă se vor încetini şi reduce emisiile de gaze cu efect de seră
Modificările climatice cauzate de încălzirea globală vor periclita mai multe specii de animale. Specialiştii avertizează că foarte puţini urşi polari vor supravieţui. În mai puţin de 50 de ani, exemplarele rămase vor deveni o curiozitate a grădinilor zoologice
Specialiştii avertizează: încălzirea globală va declanşa apocalipsa climei
Efectele negative ale modificării climei la nivel global încep să se facă simţite din ce în ce mai puternic în viaţa de zi cu zi. În câteva zeci de ani, sute de milioane de persoane vor suferi de pe urma lipsei apei, avertizează oamenii de ştiinţă într-un raport. Documentul, întocmit de peste 1.000 de specialişti, va fi prezentat luna viitoare la o conferinţă care se va desfăşura
în Belgia, transmite Associated Press.
În timp ce sute de milioane de oameni vor avea de suferit de pe urma lipsei apei, la fel de mulţi vor fi nevoiţi să facă faţă inundaţiilor. Mai mult, boli tropicale precum malaria se vor răspândi la nivel global.
Există riscul ca în jurul anului 2050 urşii polari să devină exclusiv o atracţie a grădinilor zoologice, mediul lor natural fiind distrus complet. Insecte precum furnicile de foc se vor răspândi ca "flăcările".
Documentul afirmă că, pentru o scurtă perioadă de timp, încălzirea globală va avea şi efecte benefice: în emisfera nordică, sezonul cald va fi mai lung iar hrana va fi îndestulătoare. După ce "luna de miere" se va fi terminat, va lovi şi dezastrul.
2030 Rata de mortalitate în ţările sărace va creşte din cauza bolilor produse de încălzirea climei, cum ar fi malnutriţia sau diareea. Cazurile de malarie şi febră galbenă vor înregistra o curbă ascendentă, cauzată de alimentele contaminate. Sute de milioane de africani şi zeci de milioane de latino-americani vor suferi de pe urma lipsei apei.
Ce ne aşteaptă
2050 Peste un miliard de asiatici vor avea probleme din cauza lipsei de apă. Gheţarii de mici dimensiuni din Europa vor dispărea complet. Încălzirea vremii va avea un impact puternic şi asupra gheţarilor mari, care îşi vor fi redus mult dimensiunile. Nivelul smogului în oraşele americane va creşte şi mai mult şi se vor înmulţi la un nivel îngrijorător bolile produse de ozon.
2080 Între 200 şi 600 de milioane de oameni vor suferi de foamete din cauza efectelor încălzirii climei mondiale. Aproximativ 100 de milioane de oameni vor fi afectaţi de consecinţele inundaţiilor produse de creşterea nivelului mărilor şi oceanelor.
2100 Cel puţin jumătate din fauna şi flora Europei vor fi vulnerabile, în pericol de dispariţie sau chiar dispărute.
Seceta şi reducerea dramatică a resurselor de apă vor fi principalele probleme cu care omenirea se va lupta. Temperaturile din ce în ce mai ridicate vor conduce la perioade secetoase devastatoare. Raportul concluzionează că "apocalipsa climatică" ar putea fi amânată dacă se vor încetini şi reduce emisiile de gaze cu efect de seră
Modificările climatice cauzate de încălzirea globală vor periclita mai multe specii de animale. Specialiştii avertizează că foarte puţini urşi polari vor supravieţui. În mai puţin de 50 de ani, exemplarele rămase vor deveni o curiozitate a grădinilor zoologice
Metanul prizonier pe fundul oceanelor, o uriasa sursa de ene
Metanul prizonier pe fundul oceanelor, o uriasa sursa de energie
Bogdan MUNTEANU | 10 martie 2007
Fundul oceanelor si suprafetele de sol inghetat din emisfera nordica ascund atata gaz metan tinut prizonier sub forma de hidrati, incat valoarea energetica a acestuia e mai mare decat a tuturor rezervelor de titei, gaz natural si carbune ale Terrei luate la un loc, considera un geolog de la Centrul de Studii Geologice al SUA din Denver (Colorado). El a prezentat Societatii Americane de Fizica un studiu asupra hidratilor - compusi chimici solizi (descoperiti prima oara in 1983) care contin si molecule ce intra in componenta apei, dar nu apa propriu-zisa, aceasta putand fi eliberata odata ce hidratii sunt supusi unor temperaturi peste zero grade Celsius.
"Nu e vorba de gaz inghetat, ci de o substanta formata prin interactiunea gazului cu apa", explica geologul Timothy Collett natura hidratului de metan (cunoscut si ca "gheata de metan") ce ar constitui aceasta rezerva uriasa de energie a omenirii. Pe fundul oceanelor, metanul iesit din strafundurile Terrei se intalneste cu apa foarte rece si da nastere unui nou compus chimic, moleculele asemanatoare celor de gheata ajungand sa tina prizonier gaz natural. Circa 4,5 metri cubi de metan se pot extrage din numai 0,02 metri cubi de hidrati, care reprezinta astfel "un foarte bun sistem de stocare a gazului", crede Collett. Desi 23 la suta din suprafata de uscat a Terrei e permanent inghetata, ascunzand miliarde de metri cubi de metan, iar hidratii de metan din ocean se gasesc la foarte mica adancime, "mineritul" hidratilor solizi nu ar fi profitabil. Prin urmare, se incearca dezvoltarea unei tehnologii care sa separe metanul de moleculele de apa inca de la sursa. Ulterior, gazul va fi pompat la fel cum o fac platformele maritime de azi. bogdan.munteanu@gandul.info
Bogdan MUNTEANU | 10 martie 2007
Fundul oceanelor si suprafetele de sol inghetat din emisfera nordica ascund atata gaz metan tinut prizonier sub forma de hidrati, incat valoarea energetica a acestuia e mai mare decat a tuturor rezervelor de titei, gaz natural si carbune ale Terrei luate la un loc, considera un geolog de la Centrul de Studii Geologice al SUA din Denver (Colorado). El a prezentat Societatii Americane de Fizica un studiu asupra hidratilor - compusi chimici solizi (descoperiti prima oara in 1983) care contin si molecule ce intra in componenta apei, dar nu apa propriu-zisa, aceasta putand fi eliberata odata ce hidratii sunt supusi unor temperaturi peste zero grade Celsius.
"Nu e vorba de gaz inghetat, ci de o substanta formata prin interactiunea gazului cu apa", explica geologul Timothy Collett natura hidratului de metan (cunoscut si ca "gheata de metan") ce ar constitui aceasta rezerva uriasa de energie a omenirii. Pe fundul oceanelor, metanul iesit din strafundurile Terrei se intalneste cu apa foarte rece si da nastere unui nou compus chimic, moleculele asemanatoare celor de gheata ajungand sa tina prizonier gaz natural. Circa 4,5 metri cubi de metan se pot extrage din numai 0,02 metri cubi de hidrati, care reprezinta astfel "un foarte bun sistem de stocare a gazului", crede Collett. Desi 23 la suta din suprafata de uscat a Terrei e permanent inghetata, ascunzand miliarde de metri cubi de metan, iar hidratii de metan din ocean se gasesc la foarte mica adancime, "mineritul" hidratilor solizi nu ar fi profitabil. Prin urmare, se incearca dezvoltarea unei tehnologii care sa separe metanul de moleculele de apa inca de la sursa. Ulterior, gazul va fi pompat la fel cum o fac platformele maritime de azi. bogdan.munteanu@gandul.info
Combustibil: grasimea!
Combustibil: grasimea!Aflata la ora la care scriu acest articol, azi, 5 martie 2007, 21:57 p.m., in Barbados, una dintre cele mai... ciudate nave plutitoare pe apele oceanului planetar mai are doar cateva ore pana la startul unei incercari de a intrece recordul de circumnavigatie (75 de zile) intr-o barca cu motor, care foloseste doar combustibil regenerabil (biodiesel): cursa Earthrace. Pe 21 februarie, nava - numita si ea Earthrace - si-a terminat turneul promotional in jurul Noii Zeelande si prin Statele Unite. La ora la care dumneavoastra cititi aceste randuri, eroul incercarii, inginerul neo-zeelandez Peter Bethune, de 39 de ani, in mod cert a pornit pe drumurile unduite ale Atlanticului, nefiind sigur daca pe drum va reusi sa gaseasca pretiosul combustibil in fiecare din punctele de alimentare
programate: Panama Canal -Acapulco-San Diego-Maui-Majuro-Koror-Singapore-Cochin-Salalah-Suez Canal-Malta-Canary Islands-Barbados. De ce pretios? Pentru ca era combustibililor regenerabili abia acum incepe. Alte patru nave au incercat, intre timp, sa bata recordul de 75 de zile, insa Earthrace vrea sa o faca utilizand si promovand astfel un combustibil nepoluant. Nu va mai spun ca Peter si-a extras prin liposuctie oaresce cantitate din propria grasime, incurajand persoanele supraponderale sa i se alature! In turneul promotional, peste 75.000 de persoane s-au urcat la bordul navei si peste 80 de interviuri in presa au dus faima temerarului inginer pe meridianele lumii. Trimaranul de 23,7 metri lungime, capabil sa strapunga valurile in regim de... submarin, datorita constructiei sale vizibil superhidrodinamice, are in plan ca dupa incheierea cursei, sa viziteze Europa si Asia. Chiar daca s-ar putea sa nu-l intalniti, fiti convinsi ca cei trei membri ai echipajului, capitanul Peter Bethune, producatorul de film Ryan Heron si inginerul mecanic Anthony Distefano vor face posibil un documentar video unic, care cu greu va lipsi de pe ecranele tv ale viitorilor ani. Sa-i urmarim, insa, pe web: www.earthrace.net
programate: Panama Canal -Acapulco-San Diego-Maui-Majuro-Koror-Singapore-Cochin-Salalah-Suez Canal-Malta-Canary Islands-Barbados. De ce pretios? Pentru ca era combustibililor regenerabili abia acum incepe. Alte patru nave au incercat, intre timp, sa bata recordul de 75 de zile, insa Earthrace vrea sa o faca utilizand si promovand astfel un combustibil nepoluant. Nu va mai spun ca Peter si-a extras prin liposuctie oaresce cantitate din propria grasime, incurajand persoanele supraponderale sa i se alature! In turneul promotional, peste 75.000 de persoane s-au urcat la bordul navei si peste 80 de interviuri in presa au dus faima temerarului inginer pe meridianele lumii. Trimaranul de 23,7 metri lungime, capabil sa strapunga valurile in regim de... submarin, datorita constructiei sale vizibil superhidrodinamice, are in plan ca dupa incheierea cursei, sa viziteze Europa si Asia. Chiar daca s-ar putea sa nu-l intalniti, fiti convinsi ca cei trei membri ai echipajului, capitanul Peter Bethune, producatorul de film Ryan Heron si inginerul mecanic Anthony Distefano vor face posibil un documentar video unic, care cu greu va lipsi de pe ecranele tv ale viitorilor ani. Sa-i urmarim, insa, pe web: www.earthrace.net
Oceanul de sub pamant
Oceanul de sub pamant Oamenii de stiinta au descoperit dovezi ale existentei unui urias rezervor de apa sub scoarta terestra, in zona estului Asiei, care are un volum cel putin egal cu cel al Oceanului Arctic.
Lumea, în goană după energii alternative
Lumea, în goană după energii alternativeUn fost ministru canadian al apă­rării a cerut guvernelor din toată lumea să dezvăluie informaţiile pe care le au privind tehnologiile extraterestre, pentru a pune capăt schimbărilor climatice, care ameninţă existenţa vieţii pe pământ. [size=9]Paul Hellyer, acum în vârstă de 83 de ani, spune că tehnologiile deţinute de Statele Unite ca urmare a prăbuşirii, în anul 1947, a unui OZN în orăşelul Roswell, din statul New Mexico, sunt "indispensabile" omenirii. Canadianul spune că în felul acesta s-ar putea ajunge la descoperirea unor surse de energie alternative, care să contribuie la eliminarea combustibililor fosili. Întreaga lume este în căutare de energii alternative. Germania, de pildă, a început să pună la punct prima ei misiune spaţială şi a anunţat ieri că va trimite o rachetă fără echipaj pe Lună, pentru a "culege" un izotop de heliu, foarte rar întâlnit pe pământ.
Acest izotop poate ajuta la construirea unei centrale nucleare de tip nou, mult mai sigură şi mai eficientă decât cele construite până acum. Izotopul vizat, numit "Heliu 3", este prezent în straturile superioare ale Soarelui, care îl "proiectează" ritmic în tot Sistemul Solar. Respins de atmosferă şi de câmpul magnetic terestru, acest izotop se acumulează cu uşurinţă pe suprafaţa Lunii, care nu are atmosferă şi prezintă un câmp magnetic mult mai slab. Cele mai multe ţări cu industrie dezvoltată manifestă, în ultimele luni, acelaşi gen de preocupări. Paul Hellyer, care a devenit în 1949 cel mai tânăr deputat canadian din Camera Comunelor, este cunoscut drept un politician "rebel", care n-a ezitat să plece dintr-un partid în altul atunci când liderii organizaţiilor din care făcea parte au încercat să-l cenzureze. În anul 1967, el a inaugurat "primul aeroport pentru OZN-uri, iar în 2005 a declarat public că este convins că mai multe nave extraterestre au venit, în ultimii 50 de ani, pe pământ
Acest izotop poate ajuta la construirea unei centrale nucleare de tip nou, mult mai sigură şi mai eficientă decât cele construite până acum. Izotopul vizat, numit "Heliu 3", este prezent în straturile superioare ale Soarelui, care îl "proiectează" ritmic în tot Sistemul Solar. Respins de atmosferă şi de câmpul magnetic terestru, acest izotop se acumulează cu uşurinţă pe suprafaţa Lunii, care nu are atmosferă şi prezintă un câmp magnetic mult mai slab. Cele mai multe ţări cu industrie dezvoltată manifestă, în ultimele luni, acelaşi gen de preocupări. Paul Hellyer, care a devenit în 1949 cel mai tânăr deputat canadian din Camera Comunelor, este cunoscut drept un politician "rebel", care n-a ezitat să plece dintr-un partid în altul atunci când liderii organizaţiilor din care făcea parte au încercat să-l cenzureze. În anul 1967, el a inaugurat "primul aeroport pentru OZN-uri, iar în 2005 a declarat public că este convins că mai multe nave extraterestre au venit, în ultimii 50 de ani, pe pământ
Rusia va deveni cea mai bogata tara, gratie exportului de ap
Rusia va deveni cea mai bogata tara, gratie exportului de apa.
Imensele zacaminte de petrol si gaze ale Rusiei nu sint singurele bogatii naturale ale acestei tari, care este recunoscuta pe plan mondial ca superputere energetica. Pe teritoriul imens al acesteia exista atit de multa apa dulce, incit ar fi de ajuns sa potoleasca setea a doua planete de marime medie. Rusia numara 120.000 de riuri si fluvii, 2,3 milioane de lacuri ori mlastini mari cit Italia si Franta la un loc. Resursele hidrice depasesc 97.000 de kilometri cubi, daca se iau in calcul si apele subterane si ghetarii. Transformate in ...
Imensele zacaminte de petrol si gaze ale Rusiei nu sint singurele bogatii naturale ale acestei tari, care este recunoscuta pe plan mondial ca superputere energetica. Pe teritoriul imens al acesteia exista atit de multa apa dulce, incit ar fi de ajuns sa potoleasca setea a doua planete de marime medie. Rusia numara 120.000 de riuri si fluvii, 2,3 milioane de lacuri ori mlastini mari cit Italia si Franta la un loc. Resursele hidrice depasesc 97.000 de kilometri cubi, daca se iau in calcul si apele subterane si ghetarii. Transformate in ...
continuare
Şosele din morcovi
Şosele din morcoviDoi inventatori din Scoţia au descoperit o tehnologie care ar putea transforma orice legumă într-un material deosebit de durabil, din care am putea construi şosele, case sau adăposturi nucleare. Eric Whale şi David Hepworth au luat o mână de morcovi, i-au presat şi apoi i-au "copt" la diverse temperaturi, folosind mereu alţi catalizatori şi lianţi. Ei au reuşit astfel să pună la punct o metodă prin care se obţine un nou material, botezat "curran", care are o structură similară cu plăcile de plastic ce conţin fibre de carbon. Ei au explicat, sumar, cotidianului "The Scotsman", că, datorită "condiţiilor de reacţie, carbonul din interiorul celulelor morcovilor formează o structură asemănătoare polimerilor, devenind un soi de fibre naturale de carbon în interiorul unei mase organice". De vânzare, începând de luna viitoare
Materialul curran va fi scos la vânzare chiar începând din luna martie a acestui an, prin intermediul firmei CelluComp, din Burntisland, Fife. Primul produs va fi o plută pentru pescuit, dar cei doi au promis că se vor extinde şi vor realiza plăci de snowboard, piese auto şi chiar câteva componente ale unor vase militare, pentru Marina Regală Britanică. Cea mai interesantă parte a acestei invenţii este faptul că materialul este complet biodegradabil şi ar putea fi folosit pentru şosele şi drumuri care, peste câteva sute de ani, s-ar transforma în îngrăşământ natural. Primele şosele din morcovi vor fi construite în Scoţia, iar cei care au testat materialul spun că, în cel mult 30 de ani, peste tot în lume se vor face numai drumuri din materiale asemănătoare curranului.
Materialul curran va fi scos la vânzare chiar începând din luna martie a acestui an, prin intermediul firmei CelluComp, din Burntisland, Fife. Primul produs va fi o plută pentru pescuit, dar cei doi au promis că se vor extinde şi vor realiza plăci de snowboard, piese auto şi chiar câteva componente ale unor vase militare, pentru Marina Regală Britanică. Cea mai interesantă parte a acestei invenţii este faptul că materialul este complet biodegradabil şi ar putea fi folosit pentru şosele şi drumuri care, peste câteva sute de ani, s-ar transforma în îngrăşământ natural. Primele şosele din morcovi vor fi construite în Scoţia, iar cei care au testat materialul spun că, în cel mult 30 de ani, peste tot în lume se vor face numai drumuri din materiale asemănătoare curranului.
Iranul a propus Rusiei un cartel al gazelor naturale
Iranul a propus Rusiei un cartel al gazelor naturale
Amenintare globala – apa de baut!
Amenintare globala – apa de baut!
Catalin Grosu
Pornind de la recentele „atacuri” ale militantilor ecologisti in directia unor masuri de reducere a fenomenului incalzirii globale a climei, nu o sa va vina sa credeti la ce temeri s-a ajuns in Statele Unite ale Americii. Cine s-ar fi gandit ca expertii isi vor intoarce privirea spre calitatea apei de baut, mai abitir decat spre problema imputinarii acesteia din cauza fenomenului climatic sus-amintit?
Catalin Grosu
Pornind de la recentele „atacuri” ale militantilor ecologisti in directia unor masuri de reducere a fenomenului incalzirii globale a climei, nu o sa va vina sa credeti la ce temeri s-a ajuns in Statele Unite ale Americii. Cine s-ar fi gandit ca expertii isi vor intoarce privirea spre calitatea apei de baut, mai abitir decat spre problema imputinarii acesteia din cauza fenomenului climatic sus-amintit?
Caldura din miezul Terrei, convertita in electricitate iefti
Caldura din miezul Terrei, convertita in electricitate ieftina
Bogdan MUNTEANU | 27 ianuarie 2007
Una dintre solutiile pentru a obtine electricitate ieftina si, practic, inepuizabila, este valorificarea caldurii uriase din strafundurile Terrei, din care omenirea foloseste numai o mica parte, acolo unde dogoarea magmei terestre e adusa la suprafata in mod natural, prin izvoare de apa termala. Cercetatorii de la Institutul de Tehnologie din Masachusetts (MIT) propun efectiv "extragerea" acestei energii prin forari la mare adancime, crearea de gheizere artificiale si, ulterior, folosirea aburilor produsi de acestea pentru alimentarea unor termocentrale nepoluante. Gratie izvoarelor termale din California, Hawaii, Utah si Nevada, in SUA se produce deja cea mai multa electricitate ieftina de acest tip, productia depasind-o pe cea a tuturor centralelor solare si eoliene americane luate la un loc.
Totusi, cantitatea e infima fata de cat curent electric e obtinut prin termocentralele clasice, alimentate cu pacura sau carbuni. Dar SUA beneficiaza de un important atu natural, acela ca in foarte multe locuri, indeosebi in vestul tarii, roci fierbinti se afla la cea mai mica distanta de suprafata scoartei terestre de pe intreaga planeta. Din datele Departamentului Energiei al SUA, la 6 km adancime, peste 90 la suta din subsolul american are peste 100 grade Celsius, in vestul tarii fiind intre 150 si 200 grade, o temperatura suficienta pentru a obtine aburi care sa puna in miscare turbine generatoare de electricitate. Cercetatorii propun dezvoltarea unui asa-numit "minerit al caldurii", ce presupune forarea la minimum 150 metri, unde se afla punctele fierbinti cel mai usor accesibile de pe teritoriul SUA. Tehnologia de extractie exista deja, pentru ca cele mai adanci mine aurifere din Africa de Sud au depasit 3,5 km, dar ea trebuie adaptata noului tip de "minerit". Atingerea celor 6 km nu e imposibila, cata vreme, pentru extragerea de petrol din nordul Rusiei, a fost atins recordul de 1,2 km inca din 1994. In experimente in vestul SUA, echipa de la MIT a demonstrat cum pot fi convectate punctele cele mai fierbinti dintr-un anumit areal cu temperaturi ridicate si situate la maxima apropiere de sol prin saparea unor puturi si galerii, in care a patruns apa, fie in mod natural (din panza freatica), fie a trebuit sa fie pompata. Apa se transforma instantaneu in aburi, alimentand constant (nu cu intreruperile ce marcheaza activitatea centralelor eoliene si solare) termocentralele de la suprafata. In trei pana la cel mult cinci ani, MIT doreste sa demonstreze si viabilitatea comerciala a "mineritului caldurii". Aceasta noua industrie extractiva nu mai e limitata de resurse epuizabile (in cel mult un secol pentru petrol si vreo 200-300 de ani pentru carbune) si poata sa inlocuiasca toate termocentralele poluante, dar si sa acopere o parte insemnata din productia hidrocentralelor si a centralelor nucleare. bogdan.munteanu@gandul.info
Bogdan MUNTEANU | 27 ianuarie 2007
Una dintre solutiile pentru a obtine electricitate ieftina si, practic, inepuizabila, este valorificarea caldurii uriase din strafundurile Terrei, din care omenirea foloseste numai o mica parte, acolo unde dogoarea magmei terestre e adusa la suprafata in mod natural, prin izvoare de apa termala. Cercetatorii de la Institutul de Tehnologie din Masachusetts (MIT) propun efectiv "extragerea" acestei energii prin forari la mare adancime, crearea de gheizere artificiale si, ulterior, folosirea aburilor produsi de acestea pentru alimentarea unor termocentrale nepoluante. Gratie izvoarelor termale din California, Hawaii, Utah si Nevada, in SUA se produce deja cea mai multa electricitate ieftina de acest tip, productia depasind-o pe cea a tuturor centralelor solare si eoliene americane luate la un loc.
Totusi, cantitatea e infima fata de cat curent electric e obtinut prin termocentralele clasice, alimentate cu pacura sau carbuni. Dar SUA beneficiaza de un important atu natural, acela ca in foarte multe locuri, indeosebi in vestul tarii, roci fierbinti se afla la cea mai mica distanta de suprafata scoartei terestre de pe intreaga planeta. Din datele Departamentului Energiei al SUA, la 6 km adancime, peste 90 la suta din subsolul american are peste 100 grade Celsius, in vestul tarii fiind intre 150 si 200 grade, o temperatura suficienta pentru a obtine aburi care sa puna in miscare turbine generatoare de electricitate. Cercetatorii propun dezvoltarea unui asa-numit "minerit al caldurii", ce presupune forarea la minimum 150 metri, unde se afla punctele fierbinti cel mai usor accesibile de pe teritoriul SUA. Tehnologia de extractie exista deja, pentru ca cele mai adanci mine aurifere din Africa de Sud au depasit 3,5 km, dar ea trebuie adaptata noului tip de "minerit". Atingerea celor 6 km nu e imposibila, cata vreme, pentru extragerea de petrol din nordul Rusiei, a fost atins recordul de 1,2 km inca din 1994. In experimente in vestul SUA, echipa de la MIT a demonstrat cum pot fi convectate punctele cele mai fierbinti dintr-un anumit areal cu temperaturi ridicate si situate la maxima apropiere de sol prin saparea unor puturi si galerii, in care a patruns apa, fie in mod natural (din panza freatica), fie a trebuit sa fie pompata. Apa se transforma instantaneu in aburi, alimentand constant (nu cu intreruperile ce marcheaza activitatea centralelor eoliene si solare) termocentralele de la suprafata. In trei pana la cel mult cinci ani, MIT doreste sa demonstreze si viabilitatea comerciala a "mineritului caldurii". Aceasta noua industrie extractiva nu mai e limitata de resurse epuizabile (in cel mult un secol pentru petrol si vreo 200-300 de ani pentru carbune) si poata sa inlocuiasca toate termocentralele poluante, dar si sa acopere o parte insemnata din productia hidrocentralelor si a centralelor nucleare. bogdan.munteanu@gandul.info
Jim Rogers: "Pretul petrolului va sari de 150 de dolari
Jim Rogers: "Pretul petrolului va sari de 150 de dolari, intre 2009 si 2013"
Legenda vie a Wall Street-ului, Jim Rogers, considera ca pretul petrolului va incepe sa creasca pana la 100 de dolari pe baril, "dupa o corectie", informeaza Bloomberg. "Nu sunt destul de destept ca sa stiu cat va scadea pretul petrolului si pentru cat timp va ramane asa, dar stiu ca in contextul actual al pietei, de crestere a preturilor, pretul petrolului va depasi 100 de dolari/baril", a declarat Rogers, in cadrul unui interviu acordat in Tokyo. "Pretul petrolului va sari de 150 de dolari. Indiferent ca se va intampla [pe larg]
Legenda vie a Wall Street-ului, Jim Rogers, considera ca pretul petrolului va incepe sa creasca pana la 100 de dolari pe baril, "dupa o corectie", informeaza Bloomberg. "Nu sunt destul de destept ca sa stiu cat va scadea pretul petrolului si pentru cat timp va ramane asa, dar stiu ca in contextul actual al pietei, de crestere a preturilor, pretul petrolului va depasi 100 de dolari/baril", a declarat Rogers, in cadrul unui interviu acordat in Tokyo. "Pretul petrolului va sari de 150 de dolari. Indiferent ca se va intampla [pe larg]
Europa caută noua energie
Europa caută noua energie
Creşterea costurilor economice şi politice ale consumului tot mai intens de hidrocarburi a dat semnalul pe care semnele ecologice nu l-au reuşit
Societăţile trebuie să schimbe nu atât sursele de alimentare, ci modalităţile de producere şi consum a energiei. Europa, care se vede mereu în avangarda politicilor benefice, tocmai a lansat planul "revoluţiei postindustriale". A eficienţei consumului energetic, a reducerii poluării, a surselor alternative. Deşi riscantă ecologic, energia nucleară rămâne printre opţiuni.
Iarna se arată caldă în Europa de Est, cu toate ravagiile meteo din Nord. Numai că vara s-ar putea să fie insuportabilă în Sud. Încălzirea globală ar reorienta fluxuri de turişti estivali de la Mediterană spre Marea Nordului – o afacere de peste 100 de miliarde de euro pe an. Şi mai grav, se estimează că o creştere a temperaturilor globale cu doar câteva grade va accelera topirea gheţarilor şi creşterea nivelului apelor, va accentua inundaţiile şi secetele, va spori aciditatea mărilor şi va reduce fertilitatea solurilor. Adică foamete şi refugiaţi climatici. Evitarea acestor dezastre nu va surveni graţie unei minuni, ci, mai simplu, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, între care dioxidul de carbon este cel mai intens deversat în atmosferă de industrii şi transporturi. Protocolul de la Kyoto cerea o reducere a emisiilor de CO2 cu doar 5% faţă de nivelul anului 1990. UE merge mai departe acum şi (îşi) propune o reducere cu 20% până în 2020; ba chiar 30%, cum se ambiţionează Londra, dacă ar fi urmată şi de alţii. Responsabilii europeni pentru industrie s-ar opri la 15% pentru o vreme. FMI sau BM asigură că economia mondială duduie. Dar cât mai poate creşte? Ecosistemele sunt deja forţate la maximum. La cererea guvernului britanic, Sir Nicholas Stern, fost economist-şef al BM, a calculat că stoparea schimbării climatice a intrat în al doisprezecelea ceas: cheltuind doar 1% din resursele actualei economii globale se pot evita costuri ulterioare de 5-20% plus dramele umane aferente. Tendinţa se menţine însă exact invers. Faţă de 1% în anii trecuţi, emisiile de CO2 cresc în prezent cu 2% pe an; iar în Asia se estimează că se vor tripla în următorii 25 de ani.
Barroso lansează revoluţia postindustrială
Reducerea încălzirii globale a devenit o cauză populară în Occident, cu marşuri de protest şi vedete implicate. Comisia Europeană şi-a făcut tema şi a lansat, pe 10 ianuarie, planul unei revoluţionare politici energetice, cu dublă cauzalitate şi finalitate: diminuarea dependenţelor de energie bazată pe materii importate de la furnizori riscanţi şi limitarea schimbării climatice. Soluţiile CE sunt trei şi mari: eficientizarea consumurilor energetice, surse reînnoibile şi o politică energetică comună. "Europa trebuie să conducă lumea spre o nouă revoluţie, unii i-ar putea spune postindustrială - o economie low-carbon", a sintetizat Jose Manuel Barroso. Dacă propunerile Comisiei vor fi adoptate, UE ar putea impune norme de eficienţă energetică industriilor, vehiculelor şi electrocasnicelor, ar face obligatorie buna izolare termică a imobilelor şi ar solicita eficienţă maximă la transportul energiei. Rezultatul trebuie să fie economisirea a 20% din energia consumată altfel în 2020. UE se angajează să extindă bursa carbonului şi să obţină, în 2020, 20% din electricitate din surse reînnoibile – vânt, soare, valuri , iar 10% din combustibilii vehiculelor să provină din biomasă. Centralele nucleare sunt considerate inevitabile pentru menţinerea emisiilor de carbon sub plafoanele dorite, dar CE lasă statelor membre să decidă singure asupra acestei surse controversate. Este promovat însă cărbunele lichid, în timp ce arderea cărbunilor nu este interzisă, ci i se asociază obligaţia captării şi îngropării carbonului rezultat.
http://www.adevarulonline.ro/2007-01-16/Focus/europa-cauta-noua-energie_213382.html
Creşterea costurilor economice şi politice ale consumului tot mai intens de hidrocarburi a dat semnalul pe care semnele ecologice nu l-au reuşit
Societăţile trebuie să schimbe nu atât sursele de alimentare, ci modalităţile de producere şi consum a energiei. Europa, care se vede mereu în avangarda politicilor benefice, tocmai a lansat planul "revoluţiei postindustriale". A eficienţei consumului energetic, a reducerii poluării, a surselor alternative. Deşi riscantă ecologic, energia nucleară rămâne printre opţiuni.
Iarna se arată caldă în Europa de Est, cu toate ravagiile meteo din Nord. Numai că vara s-ar putea să fie insuportabilă în Sud. Încălzirea globală ar reorienta fluxuri de turişti estivali de la Mediterană spre Marea Nordului – o afacere de peste 100 de miliarde de euro pe an. Şi mai grav, se estimează că o creştere a temperaturilor globale cu doar câteva grade va accelera topirea gheţarilor şi creşterea nivelului apelor, va accentua inundaţiile şi secetele, va spori aciditatea mărilor şi va reduce fertilitatea solurilor. Adică foamete şi refugiaţi climatici. Evitarea acestor dezastre nu va surveni graţie unei minuni, ci, mai simplu, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, între care dioxidul de carbon este cel mai intens deversat în atmosferă de industrii şi transporturi. Protocolul de la Kyoto cerea o reducere a emisiilor de CO2 cu doar 5% faţă de nivelul anului 1990. UE merge mai departe acum şi (îşi) propune o reducere cu 20% până în 2020; ba chiar 30%, cum se ambiţionează Londra, dacă ar fi urmată şi de alţii. Responsabilii europeni pentru industrie s-ar opri la 15% pentru o vreme. FMI sau BM asigură că economia mondială duduie. Dar cât mai poate creşte? Ecosistemele sunt deja forţate la maximum. La cererea guvernului britanic, Sir Nicholas Stern, fost economist-şef al BM, a calculat că stoparea schimbării climatice a intrat în al doisprezecelea ceas: cheltuind doar 1% din resursele actualei economii globale se pot evita costuri ulterioare de 5-20% plus dramele umane aferente. Tendinţa se menţine însă exact invers. Faţă de 1% în anii trecuţi, emisiile de CO2 cresc în prezent cu 2% pe an; iar în Asia se estimează că se vor tripla în următorii 25 de ani.
Barroso lansează revoluţia postindustrială
Reducerea încălzirii globale a devenit o cauză populară în Occident, cu marşuri de protest şi vedete implicate. Comisia Europeană şi-a făcut tema şi a lansat, pe 10 ianuarie, planul unei revoluţionare politici energetice, cu dublă cauzalitate şi finalitate: diminuarea dependenţelor de energie bazată pe materii importate de la furnizori riscanţi şi limitarea schimbării climatice. Soluţiile CE sunt trei şi mari: eficientizarea consumurilor energetice, surse reînnoibile şi o politică energetică comună. "Europa trebuie să conducă lumea spre o nouă revoluţie, unii i-ar putea spune postindustrială - o economie low-carbon", a sintetizat Jose Manuel Barroso. Dacă propunerile Comisiei vor fi adoptate, UE ar putea impune norme de eficienţă energetică industriilor, vehiculelor şi electrocasnicelor, ar face obligatorie buna izolare termică a imobilelor şi ar solicita eficienţă maximă la transportul energiei. Rezultatul trebuie să fie economisirea a 20% din energia consumată altfel în 2020. UE se angajează să extindă bursa carbonului şi să obţină, în 2020, 20% din electricitate din surse reînnoibile – vânt, soare, valuri , iar 10% din combustibilii vehiculelor să provină din biomasă. Centralele nucleare sunt considerate inevitabile pentru menţinerea emisiilor de carbon sub plafoanele dorite, dar CE lasă statelor membre să decidă singure asupra acestei surse controversate. Este promovat însă cărbunele lichid, în timp ce arderea cărbunilor nu este interzisă, ci i se asociază obligaţia captării şi îngropării carbonului rezultat.
http://www.adevarulonline.ro/2007-01-16/Focus/europa-cauta-noua-energie_213382.html
Cea mai ieftină maşină cu hidrogen
Cea mai ieftină maşină cu hidrogen
Prima maşină cu hidrogen, realizată la Universitatea Mingdao din Taiwan, a trecut ieri testul de "anduranţă", după ce a parcurs 40 de kilometri folosind doar o mică butelie, în care a încărcat singură doi litri de hidrogen pe care i-a "extras" din apă. Performanţa studenţilor taiwanezi şi a maşinii lor, denumită deocamdată MHV4, constă în faptul că maşina poate fi produsă în serie, întrucât motorul este sigur, în sensul că nu prezintă niciun risc de explozie, şi mai ales pentru că va costa sub 10.000 de dolari, adică are şanse reale de a deveni un succes de piaţă.
http://www.adevarulonline.ro/2007-01-11/Stiinta%20si%20Viata/cea-mai-ieftina-masina-cu-hidrogen_212848.html
Prima maşină cu hidrogen, realizată la Universitatea Mingdao din Taiwan, a trecut ieri testul de "anduranţă", după ce a parcurs 40 de kilometri folosind doar o mică butelie, în care a încărcat singură doi litri de hidrogen pe care i-a "extras" din apă. Performanţa studenţilor taiwanezi şi a maşinii lor, denumită deocamdată MHV4, constă în faptul că maşina poate fi produsă în serie, întrucât motorul este sigur, în sensul că nu prezintă niciun risc de explozie, şi mai ales pentru că va costa sub 10.000 de dolari, adică are şanse reale de a deveni un succes de piaţă.
http://www.adevarulonline.ro/2007-01-11/Stiinta%20si%20Viata/cea-mai-ieftina-masina-cu-hidrogen_212848.html
Un sfert din rezervele mondiale de petrol şi gaze, descoperi
Un sfert din rezervele mondiale de petrol şi gaze, descoperite lângă coastele Norvegiei!
Conform studiilor efectuate cu ajutorul sateliţilor, un sfert din rezerva mondială de petrol şi gaze se află lângă ţărmurile Norvegiei, sub apele îngheţate ale Mării Barents. După cum relatează "Der Spiegel", pe Insula Melkoya, la 600 de kilometri de Cercul Polar, o echipă de 2.500 de specialişti lucrează în mare viteză la asamblarea staţiei de lichefiere care va salva europenii de dependenţa energetică faţă de gazul rusesc. Construirea unei conducte până în centrul continentului a fost considerată mult prea costisitoare, întrucât lungimea totală ar trebui să depăşească 3.000 de kilometri. Soluţia tehnică găsită de specialişti a fost construirea unei staţii de lichefiere a gazului natural, iar acesta, odată îmbuteliat, va fi transportat cu ajutorul vaselor maritime. Metoda a fost iniţial folosită de statul Qatar, prima ţară care a exportat gaz natural lichefiat (numit pe scurt LNG), dar acum şi alte state, precum Algeria, Indonezia şi Malaysia, s-au declarat interesate de noua tehnologie. Până la scandalul ruso-ucrainean, urmat imediat de conflictul dintre Rusia şi Belarus, pe tema gazului de la Gazprom, UE acorda prea puţină atenţie acestor investiţii, relatează "Der Spiegel". Acum însă, banii europeni accelerează lucrările din Norvegia, care vor costa în total 500 de milioane de euro şi vor fi gata în 2010.
http://www.adevarulonline.ro/2007-01-05/Prima%20Pagina/un-sfert-din-rezervele-mondiale-de-petrol-si-gaze-descoperite-langa-coastele-norvegiei_212294.html
Conform studiilor efectuate cu ajutorul sateliţilor, un sfert din rezerva mondială de petrol şi gaze se află lângă ţărmurile Norvegiei, sub apele îngheţate ale Mării Barents. După cum relatează "Der Spiegel", pe Insula Melkoya, la 600 de kilometri de Cercul Polar, o echipă de 2.500 de specialişti lucrează în mare viteză la asamblarea staţiei de lichefiere care va salva europenii de dependenţa energetică faţă de gazul rusesc. Construirea unei conducte până în centrul continentului a fost considerată mult prea costisitoare, întrucât lungimea totală ar trebui să depăşească 3.000 de kilometri. Soluţia tehnică găsită de specialişti a fost construirea unei staţii de lichefiere a gazului natural, iar acesta, odată îmbuteliat, va fi transportat cu ajutorul vaselor maritime. Metoda a fost iniţial folosită de statul Qatar, prima ţară care a exportat gaz natural lichefiat (numit pe scurt LNG), dar acum şi alte state, precum Algeria, Indonezia şi Malaysia, s-au declarat interesate de noua tehnologie. Până la scandalul ruso-ucrainean, urmat imediat de conflictul dintre Rusia şi Belarus, pe tema gazului de la Gazprom, UE acorda prea puţină atenţie acestor investiţii, relatează "Der Spiegel". Acum însă, banii europeni accelerează lucrările din Norvegia, care vor costa în total 500 de milioane de euro şi vor fi gata în 2010.
http://www.adevarulonline.ro/2007-01-05/Prima%20Pagina/un-sfert-din-rezervele-mondiale-de-petrol-si-gaze-descoperite-langa-coastele-norvegiei_212294.html
COMBUSTIBIL ECOLOGIC
COMBUSTIBIL ECOLOGIC
Doua dintre masinile oficiale ale printului Charles, primul in ordinea succesiunii la tronul Marii Britanii, au fost transformate astfel incat sa poata circula pe baza de ulei de rapita, pentru a polua mai putin mediul inconjurator. Cele doua masini marca Jaguar au fost dotate cu motoare in valoare de 50.000 de lire sterline (73.900 de euro). Acestea sunt primele motoare din lume care functioneaza doar cu combustibil pe baza de ulei de rapita. Acest combustibil este biodegradabil, nu este toxic si este mai ecologic decat benzina sau motorina. Noile masini vor fi livrate printului saptamana viitoare. Printul Charles si-a obligat o parte din angajati sa circule cu bicicleta si a declarat ca este hotarat sa circule mai des cu trenul, pentru a proteja mediul inconjurator.
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=35589
Doua dintre masinile oficiale ale printului Charles, primul in ordinea succesiunii la tronul Marii Britanii, au fost transformate astfel incat sa poata circula pe baza de ulei de rapita, pentru a polua mai putin mediul inconjurator. Cele doua masini marca Jaguar au fost dotate cu motoare in valoare de 50.000 de lire sterline (73.900 de euro). Acestea sunt primele motoare din lume care functioneaza doar cu combustibil pe baza de ulei de rapita. Acest combustibil este biodegradabil, nu este toxic si este mai ecologic decat benzina sau motorina. Noile masini vor fi livrate printului saptamana viitoare. Printul Charles si-a obligat o parte din angajati sa circule cu bicicleta si a declarat ca este hotarat sa circule mai des cu trenul, pentru a proteja mediul inconjurator.
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=35589
Ferestre pe post de centrala electrica
Ferestre pe post de centrala electrica
Sorin REPANOVICI
Cum suna „o baterie care se incarca singura daca o scoti la soare”? Ori „un depozit la marginea orasului la care sa nu mai tragi curent pentru ca isi asigura necesarul de la Soare”?! Dar ce spui tu, alpinist care mergi pe munte cu cortul... luminos, pe post de centrala electrica?! Ne-am obisnuit cu imaginea panourilor solare, structuri rigide si putin patrunse pe piata. Iata insa ca apar materiale
Miliardar american "vinde" banca nucleara
Miliardar american „vinde“ banca nucleara Reunit ieri la Viena, consiliul AIEA (Agentia Internationala pentru Energie Atomica) a studiat o propunere care a venit din partea celui de-al doilea cel mai bogat om de pe planeta.
Pagina 8 din 15 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 11 ... 15
Pagina 8 din 15
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum