Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
RESURSE
2 participanți
Pagina 9 din 15
Pagina 9 din 15 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15
RESURSE
Rezumarea primului mesaj :
BIOINGINERIA NE OFERA HIDROGEN IEFTIN
http://ro.altermedia.info/stiintatehnologie/bioingineria-calea-spre-hidrogen-necostisitor_3107.html
BIOINGINERIA NE OFERA HIDROGEN IEFTIN
http://ro.altermedia.info/stiintatehnologie/bioingineria-calea-spre-hidrogen-necostisitor_3107.html
Ultima editare efectuata de catre in 27.12.05 10:03, editata de 1 ori
In China va fi construita cea mai mare centrala energetica s
In China va fi construita cea mai mare centrala energetica solara din lume
Liderii mondiali vor sa imite Soarele
Liderii mondiali vor sa imite Soarele
Un consortiu international a semnat ieri la Paris intelegerea de a construi un reactor nuclear experimental care va produce energie de tipul celei solare, informeaza BBC.
Un consortiu international a semnat ieri la Paris intelegerea de a construi un reactor nuclear experimental care va produce energie de tipul celei solare, informeaza BBC.
Combustibilii alternativi
Cu toate că opţiunile la benzină şi motorină există de când s-a inventat motorul, nimeni nu le-a folosit. Dar, odată cu creşterile recente ale preţului barilului de ţiţei şi cu ameninţările din ce în ce mai evidente asupra climei mondiale, "biocombustibilii" denumiţi aşa pentru că sunt făcuţi din plante par a fi soluţia viitorului. DaimlerChrysler este, de exemplu, unul din constructorii care înclină spre biocombustibili, cum este biodieselul. Biocombustibilii, faţă de cei tradiţionali sunt derivaţi din surse regenerabile şi nu contribuie la formarea gazelor de seră. Cel mai folosit astfel de combustibil este, astăzi, etanolul. Brazilia a investit serios din 1970 în exploatarea sfeclei de zahăr din care produc etanol. Drept urmare, peste 40% din maşinile noi vândute în Brazilia pot funcţiona cu combustibili alternativi. Acest tip de maşini "flexibile" sunt cunoscute, şi chiar populare în SUA. Acolo, mici cantităţi de etanol, în general derivat din porumb se adaugă la combustibilii tradiţionali pentru a proteja motorul şi pentru a scădea consumul. Un amestec de 85% etanol şi 15% benzină, cunoscut ca E85, este o opţiune des folosită în America, ca şi în Japonia sau Coreea de Sud. Cei mai mulţi mari producători de autoturisme îşi construiesc motoarele aşa încât să fie capabile să folosească aceşti combustibili.
Europa e în urmă
Capitolul biocombustibililor este unul la care Europa a rămas în urmă. Încercările de a produce combustibili alternativi s-au concentrat, aici, asupra uleiurilor vegetale derivate din plante. Totuşi, în 2003 o directivă a UE pe această temă a stabilit o ţintă, ca 5.75% din totalul combustibililor vânduţi până în 2010 să fie "bio". DaimlerChrysler împreună cu Volkswagen colaborează, în acest sens, cu Choren Industries pentru dezvoltarea unui combustibil diesel sintetic. Denumit "SunDiesel", combustibilul poate fi făcut din diferite plante, ca şi din lemn sau alte resturi de plante. Testele efectuate au demonstrat că SunDiesel poate reduce semnificativ emisiile de noxe.
Astfel, multe dintre maşinile vechi şi "depăşite" ar putea ţine pasul cu normele de poluare în vigoare şi viitoare. Iar împreună cu noi designuri ale motoarelor, emisiile de dioxid de carbon, de gaze de seră sau de alţi poluanţi ar putea fi reduse chiar cu 90% faţă de motoarele diesel convenţionale! Mulţi constructori, ca Ford, Opel, Mercedes sau Lexus, au început sau sunt pe cale să producă maşini pregătite pentru combustibili alternativi. Iar până în 2015, previziunile spun că aceşti combustibili vor câştiga 10 procente din vânzările totale la nivel european.
Combustibilii alternativi
Europa e în urmă
Capitolul biocombustibililor este unul la care Europa a rămas în urmă. Încercările de a produce combustibili alternativi s-au concentrat, aici, asupra uleiurilor vegetale derivate din plante. Totuşi, în 2003 o directivă a UE pe această temă a stabilit o ţintă, ca 5.75% din totalul combustibililor vânduţi până în 2010 să fie "bio". DaimlerChrysler împreună cu Volkswagen colaborează, în acest sens, cu Choren Industries pentru dezvoltarea unui combustibil diesel sintetic. Denumit "SunDiesel", combustibilul poate fi făcut din diferite plante, ca şi din lemn sau alte resturi de plante. Testele efectuate au demonstrat că SunDiesel poate reduce semnificativ emisiile de noxe.
Astfel, multe dintre maşinile vechi şi "depăşite" ar putea ţine pasul cu normele de poluare în vigoare şi viitoare. Iar împreună cu noi designuri ale motoarelor, emisiile de dioxid de carbon, de gaze de seră sau de alţi poluanţi ar putea fi reduse chiar cu 90% faţă de motoarele diesel convenţionale! Mulţi constructori, ca Ford, Opel, Mercedes sau Lexus, au început sau sunt pe cale să producă maşini pregătite pentru combustibili alternativi. Iar până în 2015, previziunile spun că aceşti combustibili vor câştiga 10 procente din vânzările totale la nivel european.
Combustibilii alternativi
Proiect mondial pentru valorificarea fuziunii nucleare
Proiect mondial pentru valorificarea fuziunii nucleare
Yahtul Solar de 5 milioane de dolari.
Yahtul Solar de 5 milioane de dolari.
Povestea yahtului solar incepe intr-un orasel australian, unde un doctor obsedat de navigatie a venit cu o idee ce l-a propulsat pe culmile succesului. O ambarcatiune cu aripi solare ce-i permite sa se deplaseze prin puterea soarelui si a vintului. Aceasta este ideea lui Robert Dane. In prezent yahtul navigheaza intre apele teritoriale ale Australiei si portul din San Francisco, Alcatraz. Istoria acestei idei inovatoare a inceput cu un deceniu in urma, cind Robert Deane studia din greu cursa de ambarcatiuni solare ce avea loc in Camb ...continuare
Povestea yahtului solar incepe intr-un orasel australian, unde un doctor obsedat de navigatie a venit cu o idee ce l-a propulsat pe culmile succesului. O ambarcatiune cu aripi solare ce-i permite sa se deplaseze prin puterea soarelui si a vintului. Aceasta este ideea lui Robert Dane. In prezent yahtul navigheaza intre apele teritoriale ale Australiei si portul din San Francisco, Alcatraz. Istoria acestei idei inovatoare a inceput cu un deceniu in urma, cind Robert Deane studia din greu cursa de ambarcatiuni solare ce avea loc in Camb ...continuare
Electricitate din excremente!
Electricitate din excremente!
Muzeul de Stiinte din Londra intentioneaza sa-si reduca facturile la electricitate producand energie din excremente. Conducerea muzeului sustine ca reciclarea excrementelor celor 3 milioane de vizitatori pe an ar putea produce 1.530 de kilowati, suficient pentru a alimenta 15.000 de becuri. "Avem aproape 3 milioane de vizitatori pe an si platim facturi de electricitate enorme. Nu as inlatura ideea de a extrage electricitatea din excremente, cu conditia ca procedeul sa fie practic. Ca in cazul oricarei surse de energie, trebuie sa scoti maximum din ceea ce ai la dispozitie" _ spune un specialist al muzeului.
Recent, muzeul a instalat panouri solare pe acoperis, pentru a face plati mai mici la reteaua locala de electricitate. In acelasi timp, angajatii muzeului examineaza posibilitatea de a colecta excrementele din toaletele muzeului si a le arde pe post de combustibil, pentru a obtine energie, sau a le folosi pentru crearea unei asa-numite baterii bacteriene.
http://www.cuvantul-liber.ro/articol.asp?ID=11109
Muzeul de Stiinte din Londra intentioneaza sa-si reduca facturile la electricitate producand energie din excremente. Conducerea muzeului sustine ca reciclarea excrementelor celor 3 milioane de vizitatori pe an ar putea produce 1.530 de kilowati, suficient pentru a alimenta 15.000 de becuri. "Avem aproape 3 milioane de vizitatori pe an si platim facturi de electricitate enorme. Nu as inlatura ideea de a extrage electricitatea din excremente, cu conditia ca procedeul sa fie practic. Ca in cazul oricarei surse de energie, trebuie sa scoti maximum din ceea ce ai la dispozitie" _ spune un specialist al muzeului.
Recent, muzeul a instalat panouri solare pe acoperis, pentru a face plati mai mici la reteaua locala de electricitate. In acelasi timp, angajatii muzeului examineaza posibilitatea de a colecta excrementele din toaletele muzeului si a le arde pe post de combustibil, pentru a obtine energie, sau a le folosi pentru crearea unei asa-numite baterii bacteriene.
http://www.cuvantul-liber.ro/articol.asp?ID=11109
Iluminatul public, alimentat de gunoaie
Deşeurile bucureştenilor pot constitui sursa producerii a 40 de MW, atât cât este necesarul de energie pentru iluminatul public al Capitalei, al metroului şi al transportului urban de suprafaţă, susţine comisarul general al Gărzii Naţionale de Mediu, Silvian Ionescu. Deşi mare, investiţia s-ar dovedi rapid rentabilă, având în vedere că în acest moment municipalitatea plăteşte pentru energia electrică a acestor utilităţi.
"Cantitatea de deşeuri este în creştere"
Conform declaraţiilor lui Silvian Ionescu, cantitatea de deşeuri produsă de bucureşteni este mult sub media Uniunii Europene. Dar, precizează el, sunt constatate tendinţe de creştere în acest domeniu. Iar cum deşeurile anuale produse de locuitorii Capitalei însumează 700.000 de tone, iar în jurul Bucureştiului sunt şase gropi de gunoi pentru care nu există nicio soluţie, Silvian Ionescu propune incinerarea deşeurilor. "Sunt şase gropi de gunoi pe lângă Bucureşti pentru care se tot încearcă renaturarea, dar aceasta nu este o soluţie, pentru că plasticul, spre exemplu, rămâne acolo câteva sute de ani. Reciclarea este foarte bună, fără discuţie, dar în urma lor rămân 40-50% de materiale nefolosibile. Acestea pot fi folosite cu succes, prin incinerare, la producerea biomasei, biogazului sau a energiei electrice. ştiu că primarul general Adriean Videanu a avut o serie de discuţii pe această temă şi instalarea unor linii de incinerare cu plasmă, extrem de moderne, este una dintre soluţiile pentru deşeuri" spune Ionescu. Mai mult, comisarul general al Gărzii de Mediu precizează că el crede cu tărie în capacitatea deşeurilor de a se transforma într-o sursă foarte importantă de bani.
Nemţii vin cu bani
Conform obligaţiilor asumate de România faţă de Uniunea Europeană, trebuie să fie închise 234 de gropi de gunoi în toată ţara şi înlocuite cu 94 care respectă normele europene de mediu. "Deschiderea unor asemenea gropi ar ocupa suprafeţe uriaşe", precizează Ionescu, motiv pentru care liniile de incinerare moderne ar fi o soluţie viabilă. Aşa că, deja un consorţiu bancar german, Deutsche Bank, şi-a exprimat disponibilitatea de a investi banii necesari pentru deschiderea unei linii de incineratoare cu plasmă. Acestea ard deşeurile la 6.000 de grade Celsius şi se pot obţine biogaz, biomasă sau energie electrică. "Cu toate acestea, investiţia este foarte mare. O asemenea linie ar costa aproximativ 300 de milioane de euro. Dar ar fi extrem de rentabilă. De exemplu, dacă toate deşeurile adunate din Bucureşti ar fi introduse în incinerator, ar fi produşi 40 de megawaţi în producţie continuă. Iar ca termen de comparaţie, barajul Vidraru are o capacitate de 125 de MW şi produce doar 45 de minute pe zi. Acesta ar putea funcţiona 24 de ore din 24", ne-a declarat Silvian Ionescu. Acesta spune că banca germană ar fi dispusă să participe la acest proiect în calitate de partener şi ar contribui şi cu întreaga sumă necesară acestor incineratoare moderne. "Este una dintre cele mai bune soluţii şi care deja şi-au dovedit utilitatea în Hong-Kong, Tokyo, Madrid sau Varşovia. Ar putea asigura necesarul de energie electrică pentru tot iluminatul stradal, metrou, tramvaie şi troleibuze", adaugă Ionescu.Iluminatul public, alimentat de gunoaie
"Cantitatea de deşeuri este în creştere"
Conform declaraţiilor lui Silvian Ionescu, cantitatea de deşeuri produsă de bucureşteni este mult sub media Uniunii Europene. Dar, precizează el, sunt constatate tendinţe de creştere în acest domeniu. Iar cum deşeurile anuale produse de locuitorii Capitalei însumează 700.000 de tone, iar în jurul Bucureştiului sunt şase gropi de gunoi pentru care nu există nicio soluţie, Silvian Ionescu propune incinerarea deşeurilor. "Sunt şase gropi de gunoi pe lângă Bucureşti pentru care se tot încearcă renaturarea, dar aceasta nu este o soluţie, pentru că plasticul, spre exemplu, rămâne acolo câteva sute de ani. Reciclarea este foarte bună, fără discuţie, dar în urma lor rămân 40-50% de materiale nefolosibile. Acestea pot fi folosite cu succes, prin incinerare, la producerea biomasei, biogazului sau a energiei electrice. ştiu că primarul general Adriean Videanu a avut o serie de discuţii pe această temă şi instalarea unor linii de incinerare cu plasmă, extrem de moderne, este una dintre soluţiile pentru deşeuri" spune Ionescu. Mai mult, comisarul general al Gărzii de Mediu precizează că el crede cu tărie în capacitatea deşeurilor de a se transforma într-o sursă foarte importantă de bani.
Nemţii vin cu bani
Conform obligaţiilor asumate de România faţă de Uniunea Europeană, trebuie să fie închise 234 de gropi de gunoi în toată ţara şi înlocuite cu 94 care respectă normele europene de mediu. "Deschiderea unor asemenea gropi ar ocupa suprafeţe uriaşe", precizează Ionescu, motiv pentru care liniile de incinerare moderne ar fi o soluţie viabilă. Aşa că, deja un consorţiu bancar german, Deutsche Bank, şi-a exprimat disponibilitatea de a investi banii necesari pentru deschiderea unei linii de incineratoare cu plasmă. Acestea ard deşeurile la 6.000 de grade Celsius şi se pot obţine biogaz, biomasă sau energie electrică. "Cu toate acestea, investiţia este foarte mare. O asemenea linie ar costa aproximativ 300 de milioane de euro. Dar ar fi extrem de rentabilă. De exemplu, dacă toate deşeurile adunate din Bucureşti ar fi introduse în incinerator, ar fi produşi 40 de megawaţi în producţie continuă. Iar ca termen de comparaţie, barajul Vidraru are o capacitate de 125 de MW şi produce doar 45 de minute pe zi. Acesta ar putea funcţiona 24 de ore din 24", ne-a declarat Silvian Ionescu. Acesta spune că banca germană ar fi dispusă să participe la acest proiect în calitate de partener şi ar contribui şi cu întreaga sumă necesară acestor incineratoare moderne. "Este una dintre cele mai bune soluţii şi care deja şi-au dovedit utilitatea în Hong-Kong, Tokyo, Madrid sau Varşovia. Ar putea asigura necesarul de energie electrică pentru tot iluminatul stradal, metrou, tramvaie şi troleibuze", adaugă Ionescu.Iluminatul public, alimentat de gunoaie
RESURSELE MARINE DE HRANA, PE CALE DE DISPARITIE
RESURSELE MARINE DE HRANA, PE CALE DE DISPARITIE.Resursele marine de hrana se vor epuiza in urmatorii 50 de ani din cauza pescuitului excesiv, releva studiile ecologistilor. Specialitatile marine vor disparea din meniuri in urmatorii 50 de ani, daca se va continua pescuitul excesiv, spun studiile realizate de specialistii in viata marina. Avertizarile vin din partea unei echipe de ecologisti si economisti din 12 centre de cercetare, care au...
Centrale nucleare pentru combaterea incalzirii globale.
Centrale nucleare pentru combaterea incalzirii globale.
Agentia Internationala pentru Energie (AIE) a cerut, ieri, construirea mai multor centrale nucleare, pentru incetinirea procesului de incalzire globala si cresterea securitatii energetice. Organizatia avertizeaza, in raportul anual World Energy Outlook, ca lipsa de reactie a liderilor mondiali va face ca cererea pentru combustibilii fosili sa creasca cu peste 50%, in paralel cu volumul emisiilor de carbon. Conservarea energiei si investitiile in energia nucleara pot contribui la reducerea consumului cu 10%, pina in 2030, echivalent cu ...continuare
Agentia Internationala pentru Energie (AIE) a cerut, ieri, construirea mai multor centrale nucleare, pentru incetinirea procesului de incalzire globala si cresterea securitatii energetice. Organizatia avertizeaza, in raportul anual World Energy Outlook, ca lipsa de reactie a liderilor mondiali va face ca cererea pentru combustibilii fosili sa creasca cu peste 50%, in paralel cu volumul emisiilor de carbon. Conservarea energiei si investitiile in energia nucleara pot contribui la reducerea consumului cu 10%, pina in 2030, echivalent cu ...continuare
Cafea scumpa din excremente de pisica
Cafea scumpa din excremente de pisica
O ceasca cu cafea din excrementele unei pisici din rasa Luwak costa nu mai putin de 50 de dolari. O companie australiana producatoare de cafea a experimentat sortimentul si a decis ca o investitie in ... [ continuare ]
O ceasca cu cafea din excrementele unei pisici din rasa Luwak costa nu mai putin de 50 de dolari. O companie australiana producatoare de cafea a experimentat sortimentul si a decis ca o investitie in ... [ continuare ]
Avion cu grija la mediu
Avion cu grija la mediu
Un avion cu aripi „de liliac“, extrem de silentios si care consuma cu 35% mai putin decit cele traditionale, a fost creat de o echipa de ingineri britanici si americani. (Diana Lazar) continuare
Un avion cu aripi „de liliac“, extrem de silentios si care consuma cu 35% mai putin decit cele traditionale, a fost creat de o echipa de ingineri britanici si americani. (Diana Lazar) continuare
"Rusia poate hrani 1 miliard de oameni"
„Rusia poate hrani 1 miliard de oameni”
Ultima editare efectuata de catre in 11.11.06 8:48, editata de 1 ori
Reguli pentru un consum redus de combustibil
Reguli pentru un consum redus de combustibil
AUTO. Traficul din marile orase da dureri de cap soferilor nu doar prin intersectiile supraaglomerate, ci si prin consumul ridicat de benzina pe care o banala deplasare in oras il implica.
Un rol important in consumul de combustibil al masinii il detine soferul si stilul in care acesta alege sa conduca. Daca se corecteaza stilul de condus, se pot realiza economii de ...
AUTO. Traficul din marile orase da dureri de cap soferilor nu doar prin intersectiile supraaglomerate, ci si prin consumul ridicat de benzina pe care o banala deplasare in oras il implica.
Un rol important in consumul de combustibil al masinii il detine soferul si stilul in care acesta alege sa conduca. Daca se corecteaza stilul de condus, se pot realiza economii de ...
In Balcani, lupta tot mai dura pentru energia electrica
In Balcani, lupta tot mai dura pentru energia electrica
Germania, interesata din nou de energia nucleara
Germania, interesata din nou de energia nucleara Germania isi va revizui optiunile energetice, inclusiv prin posibila reluare a programului nuclear, a carui suspendare a fost decisa de fostul guvern al cancelarului Gerhard Schroder, a afirmat, ieri, un oficial guvernamental, citat de Reuters.
Basescu: Carbunele si energia nucleara reprezinta viitorul
Basescu: „Carbunele si energia nucleara reprezinta viitorul“
Nu ne mai ajunge planeta
Nu ne mai ajunge planeta In 2050, omenirea va consuma de doua ori mai mult decat ofera planeta.
Oamenii secatuiesc resursele planetei intr-un ritm care depaseste cu mult posibilitatile de refacere a acestora, arata un studiu al organizatiei ecologiste World Wildlife Fund (WWF), citat de Associated Press.
Populatiile multor specii, de la pesti la mamifere, au scazut cu aproximativ o [...]
LED-urile vor înlocui becurile
LED-urile vor înlocui becurile
Cu o durată de viaţă de peste 20 de ani, o luminozitate plăcută şi o eficienţă energetică impresionantă, LED-urile sau diode emiţătoare de lumină devin, pentru tot mai multe aplicaţii, o sursă de lumină preferată. De la luminile din pomul de Crăciun la stopuri de maşină sau biciclete, semafoare, şi până la iluminarea clădirilor, ce a început ca mici luminiţe verzi sau roşii, inserate pe post de martori de funcţionare în diferite echipamente electronice, ajunge să înlocuiască becurile şi neoanele din casele noastre. şi ar fi ajuns deja acolo
citeste...
Cu o durată de viaţă de peste 20 de ani, o luminozitate plăcută şi o eficienţă energetică impresionantă, LED-urile sau diode emiţătoare de lumină devin, pentru tot mai multe aplicaţii, o sursă de lumină preferată. De la luminile din pomul de Crăciun la stopuri de maşină sau biciclete, semafoare, şi până la iluminarea clădirilor, ce a început ca mici luminiţe verzi sau roşii, inserate pe post de martori de funcţionare în diferite echipamente electronice, ajunge să înlocuiască becurile şi neoanele din casele noastre. şi ar fi ajuns deja acolo
citeste...
Pe aripile vantului
Pe aripile vantului La sud de Glasgow, in Marea Britanie, vor incepe lucrarile de constructii la cea mai mare centrala eoliana din Europa, alcatuita din 140 de turbine eoliene, amplasate in zona Eaglesham Moor.
Un pensionar timişorean a descoperit sursa de energie a viit
Un pensionar timişorean a descoperit sursa de energie a viitorului
Acum el încearcă să-i convingă şi pe alţii că descoperirea sa poate fi pusă în practică
Cetăţenii din Arabia Saudită au o vorbă: Tatăl meu călărea o cămilă. Eu conduc o maşină. Fiul meu pilotează un jet. Fiul lui va călări o cămilă. Geologii petrolişti ştiu de peste 50 de ani că producţia mondială de petrol va începe să decadă în primul deceniu al secolului 21. Din păcate, în prezent, nici o altă sursă de energie nu se apropie de potenţialul de a genera energie pe care îl dau combustibilii fosili.
Una dintre cele mai influente autorităţi în materie de rezerve de petrol, dr. Colin Campbell, geofizician englez care a lucrat în domeniu timp de 35 de ani pentru BP, Texaco, Fina, Amoco şi a fost consultant pentru Shell şi Esso, a scris, în 1998, cartea Sfârşitul petrolului ieftin. Apoi, în acelaşi an, a convins Agenţia Internaţională pentru Energie că volumul petrolului convenţional extras anual va atinge un plafon în mai puţin de 10 ani. El este membru fondator al Centrului pentru declinul petrolului şi al Asociaţiei pentru studiul apogeului petrolului. Principalele concluzii ale sale, dar şi ale multor altor experţi în domeniu sunt că extracţia petrolului va atinge apogeul în perioada 2003-2008, momentul cel mai probabil al începerii declinului fiind anul 2007-2008. Apogeul - momentul de vârf - nu este vizibil decât după 2-3 ani. Rata extracţiei actuale depăşeşte cam de cinci ori rata descoperirii de noi rezerve. Din 1960, petroliştii au început să găsească mai puţin petrol decât se exploata. Azi, pentru fiecare baril nou descoperit se extrag cinci. Acest ritm nu poate fi susţinut însă pentru mult timp. În curând, extracţia petrolului nu va mai putea satisface cererea mondială. Conform celor mai optimiste estimări, în 2025 rezerva de petrol din lume va fi jumătate din cea actuală şi se bazează pe o creştere masivă a preţului petrolului şi pe o scădere corespunzătoare a consumului. Cel mai probabil, în 2025 va mai exista 35-40% din petrolul care se crede azi că există. În prezent, consumul de petrol creşte în fiecare an cu circa 2,5%. Consumul nu poate creşte, însă, până când se va termina tot petrolul, ci va atinge un vârf (apogeul), după care se va diminua treptat. Imediat după apogeu va începe, însă, declinul. Nu contează că peste 100 de ani va mai fi petrol, dacă preţul a-cestuia va fi cât cel al aurului. De peste 30 de ani se discută despre alternative energetice, dar consumul actual, determinat de stilul de viaţă, depăşeşte cu mult orice ar putea oferi combinaţiile de alternative energetice, de circa 40 de ori. Scenariile legate de aceste concluzii sunt catastrofice. O soluţie intermediară o constituie reducerea drastică a consumului, iar în final dezvoltarea foarte pu-ternică a alternativelor energetice.
În acest context, un pensionar timişorean vine cu soluţii pentru aceste două etape. Toma Rădulescu stu-diază motoarele, din pasiune, de peste 35 de ani, iar rezultatele cercetărilor sale s-au concretizat în trei invenţii. Prima dintre ele, care a şi fost brevetată, reprezintă un motor al cărui randament este de 65%, comparativ cu cele mai performante mo-toare actuale, care au un randament de doar 28-30%, printr-un sistem inovator de acţionare tangenţială. Siste-mul se poate adapta practic la orice tip de motor, cu unele modificări: dispare sistemul bielă-manivelă şi apare un sistem de acţionare tangenţial, prin sisteme de camă şi dispozitive cu role de cuplare unisens. A doua invenţie, de asemenea brevetată, este tot un motor cu acţionare tangenţială, dar prin alt sistem. În acest caz, arborele are două axe: arborele principal, care transmite forţa, şi arborele secundar, care coordonează sistemul. Cei doi arbori funcţionează împreună doar la pornire, după care funcţionarea devine independentă. Şi în acest caz, randamentul este tot de 65%. Ambele invenţii se pot utiliza pe orice tip de motor şi se pot aplica toate noutăţile din domeniu (injecţie de benzină, aprindere electronică etc.). Dacă primele două motoare funcţionează pe bază de combustibili convenţionali, crescând doar randamentul, cea de-a treia invenţie este un motor pe bază de energie neconvenţională şi, după spusele domnului Toma Rădulescu, valorează mai mult decât toate celelalte invenţii la un loc. Pentru că nu foloseşte hidrocarburile ca şi combustibil, motorul elimină total poluarea, energia neconvenţională pe care o foloseşte se poate obţine foarte uşor, iar autonomia este aproape nelimitată. Poate înlocui orice tip de motor clasic, iar datorită sistemului de camă variabilă în trepte, asigură o sensibilitate a demarărilor la fel ca şi motoarele clasice. Motorul are nevoie de un impuls iniţial, cu electromotor şi baterie, ca şi motoarele clasice, după care funcţionează fără alt consum. După ce a fost pus în funcţiune, din energia neconvenţională se consumă o parte pentru pregătirea timpului motor, iar restul pentru producerea lu-crului mecanic. Turaţia motorului se poate modifica după dorinţă, la fel ca şi la motorul clasic şi e tot atât de sensibil ca şi acesta la accelerare sau decelerare. Prin modificarea forţelor şi a sistemului de acţionări, se pot construi astfel de motoare cu puteri de până la 2 500 CP. Motorul, care se bazează pe o idee total nouă, are şi o greutate foarte mică pe cal-putere, ceea ce face ca şi volumul acestuia să fie mai redus decât al unui motor clasic. Până în prezent, dl Rădulescu a realizat experimentări care dovedesc valabilitatea principiului de funcţionare şi acum lucrează la realizarea unui prototip la parametrii funcţionali doriţi. Proiectul prototipului este deja finalizat, însă realizarea practică l-ar costa circa 5 000 de euro, bani pe care nu şi-i poate permite din pensia de 535 de lei. A găsit cine să execute reperele, însă acestea trebuie plătite. Şi pentru acest ultim motor a depus cerere pentru un brevet de invenţie, însă O.S.I.M. a respins-o. Domnul Toma Rădulescu a făcut contestaţie încă din luna aprilie a acestui an şi, deşi ar fi trebuit să primească un răspuns în termen de 30 de zile, nu l-a primit nici până în prezent. Timişoreanul susţine că a demonstrat teoretic, prin calcule matematice, va-labilitatea motorului său şi se teme ca ideea să nu ajungă în alte mâini. După cum declară, voi încerca să realizez prototipul acestui motor din bruma de pensie pe care o am şi prin sacrificii uriaşe. Chiar dacă ştiu că mănânc pământ, tot îl voi realiza, cu ajutorul lui Dumnezeu. Cei care doresc să îl susţină sau doar să obţină unele informaţii suplimentare îl pot contacta la numărul de telefon 0256/441690. O nouă lovitură a venit recent. Dacă în anul 2005, la pensia sa de 535 de lei a plătit taxa de brevetare şi menţinere în vigoare a brevetului de invenţie pe un an în sumă de 83,5 lei (considerată acceptabilă), din anul 2006, ca urmare a modificării legislaţiei în domeniu, trebuie să plătească pentru brevetare şi menţinerea în vigoare o taxă de 1 144,8 lei, adică de 13,71 ori mai mare decât precedenta, măsura nefiind de natură să încurajeze invenţiile şi inovaţiile.
Dl Rădulescu şi-ar dori ca de invenţiile sale să beneficieze în primul rând românii. În acest sens, a şi trimis oferte unor producători români, pentru valorificarea uneia dintre realizările sale. Speră să primească un răspuns pozitiv, în caz contrar fiind nevoit să-şi valorifice lucrările în străinătate. Totuşi, aceasta e o ultimă soluţie, la care nu ar dori să recurgă, pentru că este convins că invenţiile sale au o gamă foarte largă de utilizatori, de la transporturi la maşini de ridicat, motoare electrice şi chiar generatoare de curent, care ar putea rezolva problemele legate de energie.
Timişoreanul este de părere că astfel de invenţii ar trebui puse sub protecţie, nicidecum să întâmpine tot felul de piedici. Este convins însă că, după realizarea prototipului, invenţiile sale vor fi privite cu mult mai multă atenţie.
Viaţa şi familia
Toma Rădulescu are 80 de ani, însă a dus mereu o viaţă echilibrată, astfel încât nu arată vârsta pe care o are. S-a lăsat de fumat de peste 40 de ani. E perfect lucid şi plin de energie. A fost căsătorit de două ori, însă ambele soţii au decedat. Cele două fiice au familiile lor, astfel încât a rămas singur. De fapt, nu chiar singur. A rămas cu pasiunea sa de 35 de ani, motoarele. De multe ori ideile îi vin noaptea. Atunci se trezeşte şi le aşterne pe hârtie. De altfel, motoarele nu reprezintă singurele sale invenţii. Pe când lucra la Electrobanat a realizat o altă invenţie - o maşină semiautomată cu nouă posturi de lucru, pentru de-bavurarea duliilor pentru tuburile fluorescente. Tot la Electrobanat a realizat o maşină automată pentru debitarea diferitelor lăţimi de benzi pentru lamele de baterii şi alte produse, invenţie care i-a fost efectiv furată de un colectiv de ingineri de la Metrom Braşov, care au înregistrat-o, iar invenţia a fost premiată în anul 1967 cu premiul de stat.
Alternative energetice
În prezent, nu numai că se caută alternative pentru combustibilii actuali, dar şi motoarele devin mai economice. Grupul VW a lansat un prototip pentru maxim două persoane, cu un consum incredibil, de doar un litru la 100 de kilometri. În Japonia este la modă să ai maşină electrică. Inginerii germani de la BMW au construit un autoturism care a parcurs distanţa de aproape 3 000 de kilometri folosind drept combustibil circa 3 litri de hidrogen lichid, stabilind şi un record mondial. Echipa care a realizat prototipul speră că succesul acestui test va atrage o mai mare atenţie asupra dotării vehiculelor cu motoare pe bază de celule de combustibil, ca alternative la benzină. Astfel de motoare ar prezenta avantajul de fi nu numai mult mai silenţioase, ci şi nepoluante, deoarece emisiile lor se reduc la vapori de apă. Un grup de cercetători georgieni susţin că au reuşit să pună la punct o descoperire extraordinară - un motor care funcţionează numai cu apă. Invenţia a fost deja brevetată atât la Convenţia de la Paris, care reuneşte peste 150 de ţări, cât şi în Georgia. În acest caz, motorul este unul obişnuit, conectat cu ajutorul unui furtun la o cutie neagră, care joacă rolul generatorului/rezervorului de combustibil. Nu au fost dezvăluite însă detalii despre instalaţii, care sunt secrete. Apa intră în cutie şi generatorul începe să funcţioneze, descompunând apa în oxigen şi hidrogen. Randamentul unui litru de apă este aproape egal cu acela avut de 10 litri de benzină. A început deja producerea, pe o scară destul de largă, a aşa-numitei motorine verzi, extrasă din plante. Unele motoare mixte folosesc curentul generat de motorul pe benzină pentru a pune în funcţiune celălalt motor, electric. Alte idei propun ca sursă de energie alternativă un dispozitiv pe principiul arcului de ceas. Energia electrică e din ce în ce mai des văzută ca un înlocuitor al combustibililor tradiţionali. Energia solară nu este nici ea neglijată. Iar astfel de idei se vor înmulţi, pe măsură ce criza legată de combustibilii tradiţionali se va adânci.
http://www.agenda.ro/2006/36-06/senza3.html
Acum el încearcă să-i convingă şi pe alţii că descoperirea sa poate fi pusă în practică
Cetăţenii din Arabia Saudită au o vorbă: Tatăl meu călărea o cămilă. Eu conduc o maşină. Fiul meu pilotează un jet. Fiul lui va călări o cămilă. Geologii petrolişti ştiu de peste 50 de ani că producţia mondială de petrol va începe să decadă în primul deceniu al secolului 21. Din păcate, în prezent, nici o altă sursă de energie nu se apropie de potenţialul de a genera energie pe care îl dau combustibilii fosili.
Una dintre cele mai influente autorităţi în materie de rezerve de petrol, dr. Colin Campbell, geofizician englez care a lucrat în domeniu timp de 35 de ani pentru BP, Texaco, Fina, Amoco şi a fost consultant pentru Shell şi Esso, a scris, în 1998, cartea Sfârşitul petrolului ieftin. Apoi, în acelaşi an, a convins Agenţia Internaţională pentru Energie că volumul petrolului convenţional extras anual va atinge un plafon în mai puţin de 10 ani. El este membru fondator al Centrului pentru declinul petrolului şi al Asociaţiei pentru studiul apogeului petrolului. Principalele concluzii ale sale, dar şi ale multor altor experţi în domeniu sunt că extracţia petrolului va atinge apogeul în perioada 2003-2008, momentul cel mai probabil al începerii declinului fiind anul 2007-2008. Apogeul - momentul de vârf - nu este vizibil decât după 2-3 ani. Rata extracţiei actuale depăşeşte cam de cinci ori rata descoperirii de noi rezerve. Din 1960, petroliştii au început să găsească mai puţin petrol decât se exploata. Azi, pentru fiecare baril nou descoperit se extrag cinci. Acest ritm nu poate fi susţinut însă pentru mult timp. În curând, extracţia petrolului nu va mai putea satisface cererea mondială. Conform celor mai optimiste estimări, în 2025 rezerva de petrol din lume va fi jumătate din cea actuală şi se bazează pe o creştere masivă a preţului petrolului şi pe o scădere corespunzătoare a consumului. Cel mai probabil, în 2025 va mai exista 35-40% din petrolul care se crede azi că există. În prezent, consumul de petrol creşte în fiecare an cu circa 2,5%. Consumul nu poate creşte, însă, până când se va termina tot petrolul, ci va atinge un vârf (apogeul), după care se va diminua treptat. Imediat după apogeu va începe, însă, declinul. Nu contează că peste 100 de ani va mai fi petrol, dacă preţul a-cestuia va fi cât cel al aurului. De peste 30 de ani se discută despre alternative energetice, dar consumul actual, determinat de stilul de viaţă, depăşeşte cu mult orice ar putea oferi combinaţiile de alternative energetice, de circa 40 de ori. Scenariile legate de aceste concluzii sunt catastrofice. O soluţie intermediară o constituie reducerea drastică a consumului, iar în final dezvoltarea foarte pu-ternică a alternativelor energetice.
În acest context, un pensionar timişorean vine cu soluţii pentru aceste două etape. Toma Rădulescu stu-diază motoarele, din pasiune, de peste 35 de ani, iar rezultatele cercetărilor sale s-au concretizat în trei invenţii. Prima dintre ele, care a şi fost brevetată, reprezintă un motor al cărui randament este de 65%, comparativ cu cele mai performante mo-toare actuale, care au un randament de doar 28-30%, printr-un sistem inovator de acţionare tangenţială. Siste-mul se poate adapta practic la orice tip de motor, cu unele modificări: dispare sistemul bielă-manivelă şi apare un sistem de acţionare tangenţial, prin sisteme de camă şi dispozitive cu role de cuplare unisens. A doua invenţie, de asemenea brevetată, este tot un motor cu acţionare tangenţială, dar prin alt sistem. În acest caz, arborele are două axe: arborele principal, care transmite forţa, şi arborele secundar, care coordonează sistemul. Cei doi arbori funcţionează împreună doar la pornire, după care funcţionarea devine independentă. Şi în acest caz, randamentul este tot de 65%. Ambele invenţii se pot utiliza pe orice tip de motor şi se pot aplica toate noutăţile din domeniu (injecţie de benzină, aprindere electronică etc.). Dacă primele două motoare funcţionează pe bază de combustibili convenţionali, crescând doar randamentul, cea de-a treia invenţie este un motor pe bază de energie neconvenţională şi, după spusele domnului Toma Rădulescu, valorează mai mult decât toate celelalte invenţii la un loc. Pentru că nu foloseşte hidrocarburile ca şi combustibil, motorul elimină total poluarea, energia neconvenţională pe care o foloseşte se poate obţine foarte uşor, iar autonomia este aproape nelimitată. Poate înlocui orice tip de motor clasic, iar datorită sistemului de camă variabilă în trepte, asigură o sensibilitate a demarărilor la fel ca şi motoarele clasice. Motorul are nevoie de un impuls iniţial, cu electromotor şi baterie, ca şi motoarele clasice, după care funcţionează fără alt consum. După ce a fost pus în funcţiune, din energia neconvenţională se consumă o parte pentru pregătirea timpului motor, iar restul pentru producerea lu-crului mecanic. Turaţia motorului se poate modifica după dorinţă, la fel ca şi la motorul clasic şi e tot atât de sensibil ca şi acesta la accelerare sau decelerare. Prin modificarea forţelor şi a sistemului de acţionări, se pot construi astfel de motoare cu puteri de până la 2 500 CP. Motorul, care se bazează pe o idee total nouă, are şi o greutate foarte mică pe cal-putere, ceea ce face ca şi volumul acestuia să fie mai redus decât al unui motor clasic. Până în prezent, dl Rădulescu a realizat experimentări care dovedesc valabilitatea principiului de funcţionare şi acum lucrează la realizarea unui prototip la parametrii funcţionali doriţi. Proiectul prototipului este deja finalizat, însă realizarea practică l-ar costa circa 5 000 de euro, bani pe care nu şi-i poate permite din pensia de 535 de lei. A găsit cine să execute reperele, însă acestea trebuie plătite. Şi pentru acest ultim motor a depus cerere pentru un brevet de invenţie, însă O.S.I.M. a respins-o. Domnul Toma Rădulescu a făcut contestaţie încă din luna aprilie a acestui an şi, deşi ar fi trebuit să primească un răspuns în termen de 30 de zile, nu l-a primit nici până în prezent. Timişoreanul susţine că a demonstrat teoretic, prin calcule matematice, va-labilitatea motorului său şi se teme ca ideea să nu ajungă în alte mâini. După cum declară, voi încerca să realizez prototipul acestui motor din bruma de pensie pe care o am şi prin sacrificii uriaşe. Chiar dacă ştiu că mănânc pământ, tot îl voi realiza, cu ajutorul lui Dumnezeu. Cei care doresc să îl susţină sau doar să obţină unele informaţii suplimentare îl pot contacta la numărul de telefon 0256/441690. O nouă lovitură a venit recent. Dacă în anul 2005, la pensia sa de 535 de lei a plătit taxa de brevetare şi menţinere în vigoare a brevetului de invenţie pe un an în sumă de 83,5 lei (considerată acceptabilă), din anul 2006, ca urmare a modificării legislaţiei în domeniu, trebuie să plătească pentru brevetare şi menţinerea în vigoare o taxă de 1 144,8 lei, adică de 13,71 ori mai mare decât precedenta, măsura nefiind de natură să încurajeze invenţiile şi inovaţiile.
Dl Rădulescu şi-ar dori ca de invenţiile sale să beneficieze în primul rând românii. În acest sens, a şi trimis oferte unor producători români, pentru valorificarea uneia dintre realizările sale. Speră să primească un răspuns pozitiv, în caz contrar fiind nevoit să-şi valorifice lucrările în străinătate. Totuşi, aceasta e o ultimă soluţie, la care nu ar dori să recurgă, pentru că este convins că invenţiile sale au o gamă foarte largă de utilizatori, de la transporturi la maşini de ridicat, motoare electrice şi chiar generatoare de curent, care ar putea rezolva problemele legate de energie.
Timişoreanul este de părere că astfel de invenţii ar trebui puse sub protecţie, nicidecum să întâmpine tot felul de piedici. Este convins însă că, după realizarea prototipului, invenţiile sale vor fi privite cu mult mai multă atenţie.
Viaţa şi familia
Toma Rădulescu are 80 de ani, însă a dus mereu o viaţă echilibrată, astfel încât nu arată vârsta pe care o are. S-a lăsat de fumat de peste 40 de ani. E perfect lucid şi plin de energie. A fost căsătorit de două ori, însă ambele soţii au decedat. Cele două fiice au familiile lor, astfel încât a rămas singur. De fapt, nu chiar singur. A rămas cu pasiunea sa de 35 de ani, motoarele. De multe ori ideile îi vin noaptea. Atunci se trezeşte şi le aşterne pe hârtie. De altfel, motoarele nu reprezintă singurele sale invenţii. Pe când lucra la Electrobanat a realizat o altă invenţie - o maşină semiautomată cu nouă posturi de lucru, pentru de-bavurarea duliilor pentru tuburile fluorescente. Tot la Electrobanat a realizat o maşină automată pentru debitarea diferitelor lăţimi de benzi pentru lamele de baterii şi alte produse, invenţie care i-a fost efectiv furată de un colectiv de ingineri de la Metrom Braşov, care au înregistrat-o, iar invenţia a fost premiată în anul 1967 cu premiul de stat.
Alternative energetice
În prezent, nu numai că se caută alternative pentru combustibilii actuali, dar şi motoarele devin mai economice. Grupul VW a lansat un prototip pentru maxim două persoane, cu un consum incredibil, de doar un litru la 100 de kilometri. În Japonia este la modă să ai maşină electrică. Inginerii germani de la BMW au construit un autoturism care a parcurs distanţa de aproape 3 000 de kilometri folosind drept combustibil circa 3 litri de hidrogen lichid, stabilind şi un record mondial. Echipa care a realizat prototipul speră că succesul acestui test va atrage o mai mare atenţie asupra dotării vehiculelor cu motoare pe bază de celule de combustibil, ca alternative la benzină. Astfel de motoare ar prezenta avantajul de fi nu numai mult mai silenţioase, ci şi nepoluante, deoarece emisiile lor se reduc la vapori de apă. Un grup de cercetători georgieni susţin că au reuşit să pună la punct o descoperire extraordinară - un motor care funcţionează numai cu apă. Invenţia a fost deja brevetată atât la Convenţia de la Paris, care reuneşte peste 150 de ţări, cât şi în Georgia. În acest caz, motorul este unul obişnuit, conectat cu ajutorul unui furtun la o cutie neagră, care joacă rolul generatorului/rezervorului de combustibil. Nu au fost dezvăluite însă detalii despre instalaţii, care sunt secrete. Apa intră în cutie şi generatorul începe să funcţioneze, descompunând apa în oxigen şi hidrogen. Randamentul unui litru de apă este aproape egal cu acela avut de 10 litri de benzină. A început deja producerea, pe o scară destul de largă, a aşa-numitei motorine verzi, extrasă din plante. Unele motoare mixte folosesc curentul generat de motorul pe benzină pentru a pune în funcţiune celălalt motor, electric. Alte idei propun ca sursă de energie alternativă un dispozitiv pe principiul arcului de ceas. Energia electrică e din ce în ce mai des văzută ca un înlocuitor al combustibililor tradiţionali. Energia solară nu este nici ea neglijată. Iar astfel de idei se vor înmulţi, pe măsură ce criza legată de combustibilii tradiţionali se va adânci.
http://www.agenda.ro/2006/36-06/senza3.html
Pagina 9 din 15 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15
Pagina 9 din 15
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum