Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
EGIPT
Pagina 1 din 3
Pagina 1 din 3 • 1, 2, 3
Re: EGIPT
http://www.revistamagazin.ro/content/view/11860/18/
La Hollywood s-au creat, de-a lungul vremii, unele dintre cele mai ciudate si neobisnuite povesti despre conspiratii si planuri secrete pe care le-a cunoscut omenirea. Dar multi sustin ca astfel de povesti n-au existat doar în imaginatia scenaristilor si pe marele ecran, ci si în realitate, dând ca sigure o serie întreaga de întâmplari care altora li s-ar parea cel putin dubioase. Va lasam pe dumneavoastra sa decideti daca le credeti sau nu...
La Hollywood s-au creat, de-a lungul vremii, unele dintre cele mai ciudate si neobisnuite povesti despre conspiratii si planuri secrete pe care le-a cunoscut omenirea. Dar multi sustin ca astfel de povesti n-au existat doar în imaginatia scenaristilor si pe marele ecran, ci si în realitate, dând ca sigure o serie întreaga de întâmplari care altora li s-ar parea cel putin dubioase. Va lasam pe dumneavoastra sa decideti daca le credeti sau nu...
Moartea Nataliei Wood
De Ziua Recunostintei, în anul 1981, celebra actrita Natalie Wood, cunoscuta din filmele „Rebel fara cauza” si „Poveste din cartierul de Vest”, se afla pe o ambarcatiune de agrement, în plin voiaj catre insula Santa Catalina din California. Cu ea mai erau sotul, Robert Wagner, actorul Christopher Walken si capitanul ambarcatiunii, Dennis Davern.
În noaptea de 29 noiembrie, Woods, Wagner si Walken au baut mai mult decât era cazul si, potrivit unei versiuni a povestii, cei doi soti s-au încaierat, Wagner plecând apoi singur la culcare. A doua zi, cadavrul actritei a fost gasit plutind în valuri, în vreme ce un colac de pe vas a fost recuperat de pe plaja.
Autopsia a dovedit ca Natalie Wood avea o concentratie alcoolica de 0,16 la mie, iar medicamentele pe care le luase accentuasera efectele bauturii. Oficial, s-a presupus ca Wood aruncase colacul în mare si încercase sa ajunga la el, dar, din cauza starii de ebrietate, nu reusise si se înecase. Neoficial, rumorile au început sa vorbeasca despre o cearta violenta, în urma careia Wagner i-ar fi spus sotiei sale „dispari de pe vasul meu”.
Abia în 2009, capitanul Davern a confirmat aceste zvonuri, iar în acelasi an Wagner a recunoscut, în cartea sa autobiografica, faptul ca era extrem de gelos pe Walken si ca a avut o cearta cu acesta, moment în care sotia lui a plecat de pe punte. Ancheta a fost atunci redeschisa si s-a stabilit ca moartea actritei fusese provocata „de înec si alti factori nedeterminati”. Testul cu poligraful a dovedit ca Davern spunea adevarul, însa Wagner n-a fost pus niciodata sub acuzatie.
Contractul de casatorie al lui Tom Cruise
Despre Cruise, un tip „ciudatel” chiar dupa propria lui marturisire, s-au scris multe lucruri, mai mult sau mai putin adevarate. Una dintre cele mai persistente teorii ale conspiratiei sustine ca el ar fi organizat, imediat dupa ce a devenit bogat si faimos, o „licitatie de neveste”, propunând participantelor un contract de casatorie pe cinci ani, deosebit de avantajos, cu conditia sa îmbratiseze religia scientologica, al carei adept este faimosul actor.
Amatoarele ar fi fost sprijinite în cariera de actrite si, daca-i nasteau si un copil chipesului Tom, ar fi primit un bonus cu multe zerouri. S-a zvonit ca, dupa ce deceniul cât a fost casatorit cu Nicole Kidman s-a sfârsit (deci dupa doua contracte), Cruise si-a reînnoit propunerea, catre alte femei, printre care Sofia Vergara, Scarlett Johansson si Katie Holmes, aceasta fiind, în cele din urma, aleasa. Si, fapt care a dat apa la moara adeptilor acestei teorii, mariajul lor a durat fix cinci ani!
Moartea Annei Nicole Smith
Una dintre cele mai celebre starlete din anii 90, de la Hollywood, Anna Nicole Smith, a avut o viata de roman. În 1991, pe când era dansatoare exotica la un club din Houston, un miliardar al petrolului, Howard Marshall, s-a îndragostit lulea de ea si, dupa un amantlâc de trei ani, tânara si-a parasit sotul, pentru a se marita cu miliardarul. Faptul ca acesta avea 90 de ani, iar ea doar 27 nu a contat prea mult.
La doar câteva luni, Marshall a avut bunul simt sa moara, lasându-i tinerei vaduve neconsolate o avere de 1,6 miliarde de dolari, sa o mai consoleze. Parea ca o existenta de huzur i se deschidea înainte blondinei, dar n-a fost asa. În 2006, fiul ei dintr-o prima casatorie a murit de supradoza, la doar 20 de ani si, zdrobita de durere, Anna Nicole îi va calca pe urme, dupa sapte luni, înghitind un pumn de sedative.
S-a zvonit ca nu a fost o sinucidere, ci o moarte asistata: avocatul si amantul ei, Howard Stern, ar fi fost cel care a împins-o pe Nicole sa ia medicamente cu duiumul, gelos ca fetita pe care tânara o nascuse nu era a lui. Desi a existat chiar si o ancheta în acest sens, zvonul nu a putut fi confirmat, iar amantul si psihiatra care-i prescrisese, în doar o luna, 1500 de pastile, nu au fost niciodata pusi sub acuzare pentru moartea ei.
Bobby Kennedy a fost acasa la Marilyn Monroe în noaptea când aceasta a murit
Disparitia Normei Jean Mortenson, cunoscuta mai ales ca Marilyn Monroe, a nascut una dintre cele mai durabile teorii ale conspiratiei. Oficial, ea s-ar fi sinucis cu medicamente, dar, la mai bine de sase decenii de atunci, putini oameni cred aceasta varianta, care are numeroase hibe.
De pilda, psihiatrul care a gasit-o pe Marilyn decedata spune ca a venit la ea în jurul orei 3 dimineata, dar nu a sunat la serviciul de urgente decât la 4:25. În al doilea rând, desi peste tot în camera erau cutii goale de medicamente, nu s-a gasit niciun pahar cu apa si nici alt recipient din care actrita ar fi putut bea. Dar cea mai bizara parte a povesti se refera la vizita pe care trei oameni misteriosi i-ar fi facut-o în acea noapte. Gradinarul casei lui Monroe, Norman Jeffries, a declarat ulterior politiei ca acestia ar fi sosit la 9 seara, fapt confirmat si de o vecina a actritei, Elizabeth Pollard.
Ambii l-au identificat pe unul dintre cei trei: era nimeni altul decât procurorul general Robert F. Kennedy, fratele presedintelui Kennedy. Cei trei le-au ordonat lui Jeffries si cameristei sa plece si nu se stie ce s-a întâmplat ulterior. Conspirationistii banuiesc ca Marilyn ar fi fost ucisa cu o injectie de pentobarbital în inima, pentru a o reduce la tacere, caci se pare ca actrita urma sa dea în vileag relatia scandaloasa avuta cu cei doi frati Kennedy.
Stanley Kubrick a înscenat aselenizarea
Una dintre cele mai fascinante teorii ale conspiratiei de la Hollywood e legata de faimosul regizor Stanley Kubrick. Adeptii ei sustin ca acesta ar fi fost convins de oficialii americani sa realizeze o „misiune patriotica”, punând la cale înscenarea aselenizarii. O astfel de realizare ar fi dat o palma grea sovieticilor si ar fi fost mult mai ieftina, mai usoara si mai credibila decât ajungerea cu adevarat pe Luna.
Potrivit autorului Jay Weidner, filmul „2001 – O odisee spatiala” nu a fost decât o „repetitie” pentru înregistrarea aselenizarii. Mai mult decât atât, acelasi autor afirma ca regizorul ar fi transmis initiatilor mesajul ca fusese obligat sa faca acest lucru, tot printr-un film: Shining. În faimoasa pelicula horror, personajul principal, Jack, cu care Weidner îl identifica pe regizor, este confruntat cu o amenintare nevazuta, despre care însa nu poate vorbi – o problema similara, afirma conspirationistul american, cu cea cu care s-a confruntat Kubrick.
GABRIEL TUDOR
Re: EGIPT
http://www.revistamagazin.ro/content/view/11864/30/
In Luxor, pe malul drept al Nilului, templul faraonului Amenhotep al III-lea a „reinviat” gratie restaurarii unui monument funerar exceptional care evoca puterea faraonului si maretia Egiptului. Templul a fost imbracat in aur, iar pavimentul a fost acoperit cu un strat subtire cu argint. Bunicul lui Tutankhamon si tatal lui Akhenaton a dus mai departe gloria Egiptului, pe care l-a imbogatit cu noi monumente maiestuoase. Cel mai important a fost templul construit, evident, in onoarea sa. A gloriei sale. Cât despre maretia sa, aceasta nu are egal in toata istoria Egiptului antic.
In Luxor, pe malul drept al Nilului, templul faraonului Amenhotep al III-lea a „reinviat” gratie restaurarii unui monument funerar exceptional care evoca puterea faraonului si maretia Egiptului. Templul a fost imbracat in aur, iar pavimentul a fost acoperit cu un strat subtire cu argint. Bunicul lui Tutankhamon si tatal lui Akhenaton a dus mai departe gloria Egiptului, pe care l-a imbogatit cu noi monumente maiestuoase. Cel mai important a fost templul construit, evident, in onoarea sa. A gloriei sale. Cât despre maretia sa, aceasta nu are egal in toata istoria Egiptului antic.
Amenhotep si-a mobilizat constructorii pentru a ridica la poalele muntelui din sit un templu cum nu s-a mai vazut, care sa infrunte eternitatea. Istoricii numesc astfel de constructii „temple ale milioanelor de ani”, cum ar fi si cele construite de Ramses al II-lea sau de regina Hatchepsut din Noul Imperiu (1540-1070 i.Hr.). Corpul faraonului a fost depus intr-un mormânt din Valea Maimutelor.
Amenhotep al II-lea, care a domnit 40 de ani, a fost unul dintre cei mai importanti faraoni din timpul in care Egiptul se afla la apogeu, ocupând teritoriile care se intindeau de la Eufrat pâna in actualul Sudan. A acordat cea mai mare importanta arhitecturii, constructiilor grandioase care in timpul domniei sale au atins vârsta de aur. Datorita lui au fost realizate cele mai multe temple in Luxor. Era preocupat nu doar de grandoarea monumentelor, ci si de rafinamentul executiei. In anturajul sau se aflau cei mai talentati arhitecti si sculptori, impreuna cu care realiza planuri de constructie.
Templul regal (amenophium) n-a rezistat timpului, prabusindu-se in 1200 i.Hr., in urma unui cutremur. Blocurile de piatra si unele materiale au fost utilizate de succeso-rii sai pentru edificarea propriilor temple. Incetul cu incetul, ruinele au fost acoperite de sedimente aluvionare rezultate in urma inundatiilor produse de Nil.
Despre acest templu regal au ramas doar câteva informatii, furnizate de doua ample efigii ale faraonului care nu au fost afectate de aluviuni. Dupa 15 ani de lucrari arheologice (in anul 2000) au fost identificate si dezgropate fragmente ale unui numar de 5 colosi de piatra taiata din Muntele Rosu aflat in Heliopolis (in centrul capitalei Cairo). Restaurarea lor si refacerea templului, un imens puzzle, au presupus mari eforturi, dupa identificarea surselor de finantare care au fost de-a lungul anilor asigurate in special de societati private si institutii filantropice.
DORIN MARAN
Re: EGIPT
https://turnulluibabel.wordpress.com/2013/10/03/ramses-al-ii-lea-cel-mai-mare-faraon-al-egiptului-antic/
Re: EGIPT
Cairo – oraşul care nu doarme niciodată
Capitala Egiptului, Cairo, a obţinut titlul de „oraşul care nu doarme niciodată”, în urma unei analize a interacţiunilor efectuate de utilizatorii reţelele de socializare din mai multe ţări ale lumii, relatează newslite.tv.
Studiul, condus de site-ul Badoo.com, a avut în vedere ora la care cele mai multe persoane poartă discuţii online şi cât timp petrec făcând acest lucru.
Citeste articolul
Capitala Egiptului, Cairo, a obţinut titlul de „oraşul care nu doarme niciodată”, în urma unei analize a interacţiunilor efectuate de utilizatorii reţelele de socializare din mai multe ţări ale lumii, relatează newslite.tv.
Studiul, condus de site-ul Badoo.com, a avut în vedere ora la care cele mai multe persoane poartă discuţii online şi cât timp petrec făcând acest lucru.
Citeste articolul
Re: EGIPT
Turismul Egiptului e afectat de deversările de petrol din Marea Roşie
Petrolul deversat de la o platformă petrolieră, situată pe coasta egipteană a Mării Roşii, periclitează viaţa submarină din apropierea staţiunilor turiste, a anunţat duminică o organizaţie neguvernamentală egipteană pentru protecţia mediului, relatează AFP.
Deversările au apărut la nordul staţiunii Hurghada şi în regiunea din apropierea sa, care atrage anual milioane de turişti datorită bogăţiei mediului submarin, a declarat directorul organizaţiei Hurghada Environmental Protection and Conservation Agency (HEPCA), Amr Ali.
"Acest lucru a început în urmă cu cinci zile şi companiile responsabile nu au informat pe nimeni. Este o catastrofă", a precizat Ali, adăugând că petele de petrol au început să polueze zonele protejate şi să afecteze plajele turistice.
"Întreprindem toate acţiunile legale pentru a nu se răspândi mai mult", a menţionat Ali, dar a refuzat să dezvăluie numele companiilor în cauză invocând motive juridice.
Ministerele Mediului şi Turismului au dat asigurări, la rândul lor, că deversările de petrol sunt ţinute sub control şi că sunt luate măsuri pentru a "combate poluarea", a anunţat agenţia oficială Mena.
Ministrul Mediului, Maged George, şi cel al Petrolului, Sameh Fahmy, au vizitat sâmbătă zona afectată.
Potrivit directorului HEPCA, această mobilizare nu este suficientă. "Vizitele nu folosesc la mare lucru. Am dori un plan de acţiune clar şi să fie aplicate norme mai stricte în privinţa platformelor pentru a proteja zonele naturale", a declarat el.
Petrolul deversat de la o platformă petrolieră, situată pe coasta egipteană a Mării Roşii, periclitează viaţa submarină din apropierea staţiunilor turiste, a anunţat duminică o organizaţie neguvernamentală egipteană pentru protecţia mediului, relatează AFP.
Deversările au apărut la nordul staţiunii Hurghada şi în regiunea din apropierea sa, care atrage anual milioane de turişti datorită bogăţiei mediului submarin, a declarat directorul organizaţiei Hurghada Environmental Protection and Conservation Agency (HEPCA), Amr Ali.
"Acest lucru a început în urmă cu cinci zile şi companiile responsabile nu au informat pe nimeni. Este o catastrofă", a precizat Ali, adăugând că petele de petrol au început să polueze zonele protejate şi să afecteze plajele turistice.
"Întreprindem toate acţiunile legale pentru a nu se răspândi mai mult", a menţionat Ali, dar a refuzat să dezvăluie numele companiilor în cauză invocând motive juridice.
Ministerele Mediului şi Turismului au dat asigurări, la rândul lor, că deversările de petrol sunt ţinute sub control şi că sunt luate măsuri pentru a "combate poluarea", a anunţat agenţia oficială Mena.
Ministrul Mediului, Maged George, şi cel al Petrolului, Sameh Fahmy, au vizitat sâmbătă zona afectată.
Potrivit directorului HEPCA, această mobilizare nu este suficientă. "Vizitele nu folosesc la mare lucru. Am dori un plan de acţiune clar şi să fie aplicate norme mai stricte în privinţa platformelor pentru a proteja zonele naturale", a declarat el.
Re: EGIPT
În ţara piramidelor
Egiptul este situat în Nord-Estul Africii, având o suprafaţă de peste un milion de kmp, din care doar aproximativ 6.000 de kmp reprezintă teritoriul acoperit de apă. Populaţia Egiptului este de aproximativ 80 de milioane de oameni. Capitala este Cairo, moneda naţională este lira egipteană, limba oficială fiind araba.
Citeste articolul
Egiptul este situat în Nord-Estul Africii, având o suprafaţă de peste un milion de kmp, din care doar aproximativ 6.000 de kmp reprezintă teritoriul acoperit de apă. Populaţia Egiptului este de aproximativ 80 de milioane de oameni. Capitala este Cairo, moneda naţională este lira egipteană, limba oficială fiind araba.
Citeste articolul
Egipt: Un tribunal a decis ca femeile să nu mai poarte văl î
Egipt: Un tribunal a decis ca femeile să nu mai poarte văl în Universităţi
Un tribunal egiptean a confirmat duminică decizia din octombrie 2009 a Ministerului Educaţiei de interzicere a niqab (vălul care nu lasă să se vadă decât ochii unei femei) în sălile de examen ale universităţilor, informează cotidianul francez Le Monde, citând surse judiciare.
Un tribunal egiptean a confirmat duminică decizia din octombrie 2009 a Ministerului Educaţiei de interzicere a niqab (vălul care nu lasă să se vadă decât ochii unei femei) în sălile de examen ale universităţilor, informează cotidianul francez Le Monde, citând surse judiciare.
Egipt: Sărbători de iarnă cu burta la soare
Egipt: Sărbători de iarnă cu burta la soare
Sărbătorile vin, Sărbătorile vin... îmi vine în minte melodia de la o reclamă, la noi ninge de trei zile, maşinile s-au înţepenit în nămeţi, ger de -13 grade Celsius. Peste Medite­rană sunt 26 de grade, e cald şi miroase a mare sărată. În Egipt, Crăciunul nu seamănă cu cel de acasă, oricât s-ar strădui hotelierii să decoreze interioarele.
Sărbătorile vin, Sărbătorile vin... îmi vine în minte melodia de la o reclamă, la noi ninge de trei zile, maşinile s-au înţepenit în nămeţi, ger de -13 grade Celsius. Peste Medite­rană sunt 26 de grade, e cald şi miroase a mare sărată. În Egipt, Crăciunul nu seamănă cu cel de acasă, oricât s-ar strădui hotelierii să decoreze interioarele.
Sharm El Sheikh, perla Egiptului şi paradisul scufundători
Sharm El Sheikh, „perla“ Egiptului şi paradisul scufundătorilor
Nilul: coloana vertebrală a Egiptului
Nilul: coloana vertebrală a Egiptului
Arheologul Fadel Gad presupune că templele antice situate de-a lungul
Nilului au fost fiecare desemnate să stimuleze un nivel specific al
funcţionării psihice a omului. El aseamănă râul Nil cu coloana
vertebrală a Egiptului, spunându-ne că diferitele temple acţionează
într-o manieră analogă chakrelor din yoga (centri psihici situaţi în
plan subtil de-a lungul coloanei vertebrale umane). Urmărind să
înţelegem cât mai profund şi chiar să sesizăm esenţa acestei analogii,
am plecat mai departe şi am făcut primul popas în insula Elephantine,
aproape de Assuan Dam unde se află ruinele templului dedicat lui
Khenum, unul dintre bătrânii zei despre care se spune că a creat
Universul fizic, analog zeului Brahma din tradiţia hindusă.
http://www.atac-online.ro/14-08-2009/Nilul-coloana-vertebrala-a-Egiptului.html
Arheologul Fadel Gad presupune că templele antice situate de-a lungul
Nilului au fost fiecare desemnate să stimuleze un nivel specific al
funcţionării psihice a omului. El aseamănă râul Nil cu coloana
vertebrală a Egiptului, spunându-ne că diferitele temple acţionează
într-o manieră analogă chakrelor din yoga (centri psihici situaţi în
plan subtil de-a lungul coloanei vertebrale umane). Urmărind să
înţelegem cât mai profund şi chiar să sesizăm esenţa acestei analogii,
am plecat mai departe şi am făcut primul popas în insula Elephantine,
aproape de Assuan Dam unde se află ruinele templului dedicat lui
Khenum, unul dintre bătrânii zei despre care se spune că a creat
Universul fizic, analog zeului Brahma din tradiţia hindusă.
http://www.atac-online.ro/14-08-2009/Nilul-coloana-vertebrala-a-Egiptului.html
Muzeul faraonilor
Muzeul faraonilor
Egiptul, cu Nilul, Valea Regilor, Sfinxul, Marea Piramida din Gizeh sau splendidele moschei din Cairo este de fapt un tratat de istorie in piatra. Nu departe de minaretele moscheilor, in capitala tarii, mai exact in inima acesteia se inalta Muzeul Egiptean evocand istoria straveche a acestei tari pline de legende si mistere. Cel care a sustinut cu multa forta dar si cu pasiune deschiderea unui mare muzeu in care sa fie expuse operele de arta faraonica a fost egiptologul francez Mariette Pasa.
Ideile sale nu au depasit insa stadiul de proiect, proiect care a prins viata abia dupa 20 de ani, cand arhitectul Marcel Dourgnon a prezentat planurile Muzeului Egiptean, cladire care urma sa se inalte in centrul orasului. Muzeul s-a deschis in 1902, director fiind Gasto Maspero.
Asezamantul inglobeaza o librarie uriasa si peste 100 de camere de expozitie ocupand doua etaje. In gradina acestuia se afla mormantul lui Auguste Mariette, avand inscriptionate data nasterii si a mortii (1821-1881). Este un monument de marmura cu o statuie de bronz deasupra reprezentandu-l pe cunoscutul om de cultura. Exista aici de asemenea si alte statui ale unor faimosi egiptologi.
Intrarea in muzeu este strajuita de doua statui simbolizand Egiptul de Sus si Egiptul de Jos, una tinand in mana un lotus, iar cealalta un papirus. In interior sunt expuse multe obiecte vechi, de o valoare inestimabila. Unul dintre cele mai pretioase este sarcofagul de aur al lui Tutankhamon. Cantarind peste 200 kilograme, este poate cea mai impresionanta dovada a maiestriei aurarilor din antichitate. Mormantul faraonului, mort la 18 ani, a fost descoperit la 4 noiembrie 1922 de Howard Carter dupa sase ani de munca istovitoare si de cautari insistente in Valea Regilor.
Un alt exponat de valoare este statuia lui Mentuhotep din dinastia a 11-a. Este o lucrare de gresie, de 2,3 metri, faraonul fiind asezat in pozitia lui Osiris. Este imbracat in alb, purtand coroana rosie. Trupul sau este negru-verzui si statuia a fost descoperita intr-o nisa funerara din monumentalul sau templu, fiind infasurata in fasii de panza asemenea unei mumii.
Sunt de asemenea si alte statui impresionante. Una dintre ele il reprezinta pe Dwarf Seneb, un demnitar din timpul dinastiei a VI-a. Este de fapt un grup statuar din calcar pictat, infatisandu-l pe demnitarul respectiv alaturi de sotia sa si avandu-i la picioare pe cei doi copii ai lor. O exceptionala statuie de lemn din timpul dinastiei a V-a este cea a nobilului Kaaper, cunoscut ca mare preot. Statuia a fost descoperita in 1860, excelent conservata.
Este realizata dintr-un singur trunchi de sycomor, cu exceptia bratelor, atasate. Ochii sunt din cuart, avand pleoape de arama. Ochii acestuia sunt asemanatori cu cei ai „Scribului”, o statuie realizata in dinastia a IV-a. Asa cum se stie profesiunea de scrib era dintre cele mai pretuite din regat deoarece acesta era mereu apropiat de faraon. Statuia, tot din calcar pictat, infatiseaza personajul sezand, cu un papirus pe genunchi.
Printre cele mai pretioase grupuri statuare din muzeu mai pot fi amintite cel din calcar pictat reprezentandu-i pe marele preot din Heliopolis, printul Rahotep, alaturi de sotia sa, printesa Nofret, importante personaje din timpul dinastiei a IV-a si cel din granit negru infatisandu-i pe primarul Tebei, Senefer, sotia lui Senetnay si fiica lor, Mutneferet. Este o scurta trecere in revista a unei istorii de milenii, o istorie incarcata de lupte, de drame, de legende si de credinte adanc inradacinate in mintea unui popor care a supravietuit in ciuda tuturor vitregiilor unei istorii marcate de suisuri fara egal si coborasuri dramatice.
Scufundari la El Gouna
Scufundari la El Gouna
Cineva trebuie sa scrie, nu-i asa, despre vopseaua secreta a zilelor de vacanta, de pe vaporul care ne duce în croaziera pe Marea Rosie. Da, el ne duce acasa, înapoi, dar acasa al nostru se cheama acum Egipt, Hurghada – si am trecut, în zilele din urma, si pe lânga piramide.
Da. Cineva trebuie sa scrie si despre ceaiul Earl Grey, baut din cutii de tabla, pe puntea barcazului care ne duce în croaziera pe mare. Da, ceaiul Earl Grey e un ceai tare, are parfum de vacanta, iar el, de acuma, se va asocia, întotdeauna, cu El Gouna, marea, steagul egiptean, care, iata, flutura la pupa, în spatele navei. Ceaiul zaboveste pe fundul paharului, nestrecurat, gata sa te faca sa uiti de toate celelalte lucruri din lume – si sa îti dea palpitatii. Numai cine nu a baut un ceai în tarile arabe nu stie cum e asta: concentrat, de parca toata esenta unei tari, toata esenta Egipetului s-a strâns în el.
Închipuiti-va, (e, desigur, doar un joc, unul naiv, pur-inocent, al meu cu dumneavoastra, cel de a va închipui!), rogu-va, Egiptul ca pe o portie de baclava. Mare. Dulce. Însiropat?. Asa e, cel putin pentru mine. Una dupa care îti lasa gura apa. Salivezi. Ca nebunul. Si îti, propui, ca si mine, sa tii un jurnal. Un jurnal de calatorie. Unul care sa sune (aproape) ca un reportaj. Iar acesta e un fragment din acest jurnal. Câteva foi rupte, din vacanta mea, sau a dumneavoastra – parca cine ar putea sa mai stie cu precizie?
Da, Egiptul e un cataif. Sau chiar o sarailie. Pentru ca, într-adevar, o poti adulmeca, asa, ca pe o prajitura de sarai. Dar nu de sultan. Ci de faraon. Acum, ne-am oprit. Suntem doar în apropiere de El Gouna, pe mare. Marinarii de pe vasul usor, de croaziera, pe care suntem, au înjghebat un fel de tarc în care ne scaldam. Dar, nu-i nimic, putem sa iesim din el, din tarc, daca asa vor muschii nostri personali.
Trebuie sa ne alegem echipamentul. Cotroboi, într-o cutie mare, dupa “labe”. Da, alea negre, din cauciuc, din care trebuie sa dai, dupa ce le pui în picioare, lipa-lipa, ca sa te mentii la suprafata. Oricum, dintr-o lada alaturata, vin spre noi niste veste de salvare. Ele ne vor sustine fara îndoiala, ne vor tine la suprafata, indiferent ce facem noi cu mâinile si cu picioarele. Sunt niste veste albastre, dar nu precum cerul, ci o culoare mai închisa – si au gulere portocalii. Aaa, da, si sa nu uitam ochelarii, sigur, cum sa uitam ochelarii?
Marea e, însa, asa de stravezie, încât aproape ca nici nu ai nevoie de ochelari. Instructorii de scufundari sunt si ei alaturi de noi. Foarte aproape se zareste, în plutirea diafana a apei, ceva ca un atol de corali. Unora le e frica. Si noua. Dar numai la început. Odata ce am vazut ca plutim, nici nu mai stim pe gânduri.
Ne apropiem de atol. Coralii par sa sclipeasca prin apa, o culoarea pastelata, ireala, desprinsa dintr-un vis, fireste, de vacanta. În secunda viitoare voi disparea sub apa. Deasupra mea nu e decât apa. Si El Gouna, departe, în zare. Acum sunt scufundat, pâna la gât: în vacanta.… [tot articolul]
Cineva trebuie sa scrie, nu-i asa, despre vopseaua secreta a zilelor de vacanta, de pe vaporul care ne duce în croaziera pe Marea Rosie. Da, el ne duce acasa, înapoi, dar acasa al nostru se cheama acum Egipt, Hurghada – si am trecut, în zilele din urma, si pe lânga piramide.
Da. Cineva trebuie sa scrie si despre ceaiul Earl Grey, baut din cutii de tabla, pe puntea barcazului care ne duce în croaziera pe mare. Da, ceaiul Earl Grey e un ceai tare, are parfum de vacanta, iar el, de acuma, se va asocia, întotdeauna, cu El Gouna, marea, steagul egiptean, care, iata, flutura la pupa, în spatele navei. Ceaiul zaboveste pe fundul paharului, nestrecurat, gata sa te faca sa uiti de toate celelalte lucruri din lume – si sa îti dea palpitatii. Numai cine nu a baut un ceai în tarile arabe nu stie cum e asta: concentrat, de parca toata esenta unei tari, toata esenta Egipetului s-a strâns în el.
Închipuiti-va, (e, desigur, doar un joc, unul naiv, pur-inocent, al meu cu dumneavoastra, cel de a va închipui!), rogu-va, Egiptul ca pe o portie de baclava. Mare. Dulce. Însiropat?. Asa e, cel putin pentru mine. Una dupa care îti lasa gura apa. Salivezi. Ca nebunul. Si îti, propui, ca si mine, sa tii un jurnal. Un jurnal de calatorie. Unul care sa sune (aproape) ca un reportaj. Iar acesta e un fragment din acest jurnal. Câteva foi rupte, din vacanta mea, sau a dumneavoastra – parca cine ar putea sa mai stie cu precizie?
Da, Egiptul e un cataif. Sau chiar o sarailie. Pentru ca, într-adevar, o poti adulmeca, asa, ca pe o prajitura de sarai. Dar nu de sultan. Ci de faraon. Acum, ne-am oprit. Suntem doar în apropiere de El Gouna, pe mare. Marinarii de pe vasul usor, de croaziera, pe care suntem, au înjghebat un fel de tarc în care ne scaldam. Dar, nu-i nimic, putem sa iesim din el, din tarc, daca asa vor muschii nostri personali.
Trebuie sa ne alegem echipamentul. Cotroboi, într-o cutie mare, dupa “labe”. Da, alea negre, din cauciuc, din care trebuie sa dai, dupa ce le pui în picioare, lipa-lipa, ca sa te mentii la suprafata. Oricum, dintr-o lada alaturata, vin spre noi niste veste de salvare. Ele ne vor sustine fara îndoiala, ne vor tine la suprafata, indiferent ce facem noi cu mâinile si cu picioarele. Sunt niste veste albastre, dar nu precum cerul, ci o culoare mai închisa – si au gulere portocalii. Aaa, da, si sa nu uitam ochelarii, sigur, cum sa uitam ochelarii?
Marea e, însa, asa de stravezie, încât aproape ca nici nu ai nevoie de ochelari. Instructorii de scufundari sunt si ei alaturi de noi. Foarte aproape se zareste, în plutirea diafana a apei, ceva ca un atol de corali. Unora le e frica. Si noua. Dar numai la început. Odata ce am vazut ca plutim, nici nu mai stim pe gânduri.
Ne apropiem de atol. Coralii par sa sclipeasca prin apa, o culoarea pastelata, ireala, desprinsa dintr-un vis, fireste, de vacanta. În secunda viitoare voi disparea sub apa. Deasupra mea nu e decât apa. Si El Gouna, departe, în zare. Acum sunt scufundat, pâna la gât: în vacanta.… [tot articolul]
Moscheile embleme ale capitalei egiptene
Moscheile – embleme ale capitalei egiptene
Pentru cei mai multi dintre noi Egiptul inseamna piramidele si Sfinxul, Nilul si Valea Regilor. O tara plina de istorie de nisip si de legende. Putini ne gandim si la faptul ca aceasta tara, atat de stranie si de fascinanta, traieste in mileniul al III-lea si capitala ei, orasul Cairo este inzestrat cu toate binefacerile vremurilor moderne si impodobita cu alte monumente decat cele stravechi. Aflat in apropiere de Gizeh, orasul s-a ridicat pe locul unde in epoca romano-bizantina se afla un altul care, dupa cucerirea araba din 641, a primit numele Al Fustat. Pana in anul 969 a fost capitala guvernatorilor arabi ai Egiptului.
In 969, in nordul vechii asezari, s-a cladit noul oras Al Qahira sau Cairo, capitala a Egiptului si inima a Islamului. Din 973 a fost centrul spiritual al statului Fatimizilor si din secolul al XIII-lea a inceput era sultanilor mameluci, care a durat din 1250 pana in 1517. A fost o perioada de mare dezvoltare economica si aceasta dezvoltare a continuat sub conducerea otomana intre 1517-1798.
Ocupat de englezi in 1882, a devenit resedinta consulilor generali pana in 1914, apoi resedinta regala iar intre 1953-1958 capitala Republicii Egipt, a Republicii Arabe Unite (1958-1971) si, in cele din urma, capitala a Republicii Arabe Egipt.
Orasul este presarat cu constructii impunatoare, cu monumente si o seama de moschei, considerate printre cele mai frumoase din lume. Pot fi astfel amintite moscheile Ibn Tulun, din secolul al IX-lea, Al-Abzar, secolul al X-lea, Moscheea lui Hassan, secolul al XIV-lea.
Orasul este presarat cu constructii impunatoare, cu monumente si o seama de moschei, considerate printre cele mai frumoase din lume. Pot fi astfel amintite moscheile Ibn Tulun, din secolul al IX-lea, Al-Abzar, secolul al X-lea, Moscheea lui Hassan, secolul al XIV-lea.
Emblema capitalei ramane insa Moscheea lui Mohamed Ali, guvernator al Egiptului (1769-1849). Acesta s-a nascut in Kavala (Grecia) dar era de origine albaneza. Era un militar cu calitati deosebite cand a fost trimis sa lupte impotriva ocupatiei napoleoniene. A luat parte la batalia de la Abu-Kir la 25 iulie 1799 si, in 1808, a fost comandantul trupelor albaneze din Egipt. Moscheea a fost ridicata in 1830 si este compusa din doua parti: moscheea propriu-zisa si curtea. Lucrarile au fost conduse de arhitectul Youssef Boshna din Turcia care a avut ca model Sfanta Sofia, transformata in moschee si vestita pentru stilul ei bizantin.
Curtea masoara 52 pe 54 metri si este inconjurata de patru coridoare, sustinute de coloane de marmura si avand mici domuri deasupra. In centru se afla fantana unde se spala musulmanii inainte de a-si spune rugaciunea. Ceasul din turnul de pe partea de vest a fantanii este un dar primit de Mohamed Ali Pasa in 1845 din partea regelui Ludovic-Filip al Frantei.
Moscheea are o forma patrata cu latura de 41 metri. Domul central are un diametru de 21 metri si 52 metri inaltime. Este sustinut de 4 piloni patrati acoperiti de semidomuri. In partea de vest se inalta doua minarete subtiri in stil otoman, fiecare cu o inaltime de 84 metri. Moscheea are decoratii din alabastru si aur, minbarul si tribuna din marmura alba si un mare numar de lampi de cristal care dau lumina inauntru.
In partea dreapta a usii de la intrare se afla mormantul lui Mohamed Ali Pasa, din marmura alba, decorat cu motive florale si inscriptii aurite. La fel de frumoasa si incarcata de simboluri este Moscheea Sultanului Hassan. Acesta a fost cel de al 19-lea sultan turc si a inceput constructia moscheii in 1356, lucrare completata in 1363. Moscheea, cu o suprafata de 7909 mp si o intrare cu o inaltime de 37,80 metri este considerata cea mai impunatoare opera a arhitecturii islamice. Exista aici si o madrasa, scoala de invataturi islamice, si o curte cu o lungime de 32 metri.
Decoratiile de stuc, inscriptiile aurite, tribuna de marmura, toate vorbesc despre iscusinta mestesugarilor care au lucrat aici. Camera mormintelor aflata alaturi este si ea acoperita cu marmura, avand o suprafata de 21 mp. Moscheea are doua minarete, cu o inaltime de 82 metri, numai cu 2 metri mai scurte decat cele ale lui Mohamed Ali Pasa. De acolo de sus se pot vedea si mai bine tacutele piramide aflate nu departe de oras.
Ultima editare efectuata de catre Admin in 01.03.09 18:59, editata de 1 ori
EGIPET, tinutul uitat in timp ingrediente postmoderne
EGIPET, tinutul uitat in timp ingrediente postmoderne
http://www.revistaflacara.ro/index.php?an=2008&luna=iulie&nr=7&articol=EGIPET_
Cand a aflat ca plecam in Egipet, fiul meu a scris o compunere pe tema. A luat minus FB. Pentru ca a scris egipt cu litera mica, asa, ca un substantiv comun. egipetul e, de fapt, a ajuns, un substantiv comun. pentru export.
Am plecat din Hurghada spre piramide dis-de-dimineata. Si le-am vazut cu ochiul celui care e pe jumatate somnoros, pe jumatate narcotizat de somn. In ograda Hurghadei puteai vedea, la patru sau cinci dimineata, pe cel care stropeste spatiile verzi. La o masa goala, un politist vorbea singur. Se ruga. Sau, poate, invata ceva dintr-o carte. In spatele splendorii piramidelor, in spatele stralucirii unei excursii de cinci stele, stau mici drame, dramolete. De sezon. De cartier. E un fel de film care ruleaza pe dinaintea pleoapelor noastre.
Si s-ar putea intitula Egiptul cu ochii carpiti. In el joaca, involuntar, paznicul tuciuriu care bea apa dintr-o sticla de un litru si sta pe un scaun, in fata portilor culisante care luneca unse pe sina de la intrarea in curtea hotelului. Si portareii care functioneaza impreuna, ca un mecanism cu arc, ticky-toc. Si cafeaua fierbinte, care isi raspandeste fierbinteala in racorile zorilor.
Pe urma, popasul. Mergem spre piramide. Convoiul. Adica fix 16 autocare si microbuze, pe bune, le-am numarat. Si fetele de la CALIBRA, agentia de turism (oricine poate vedea oferta pe net, www.calibra-travel.com), adica ghidele (sau ghidusele?) noastre, Anca Rusu, Catalina Orban, Mihaela Vomir, care ne insotesc, fiecare pe rand, in cate o excursie.Cafeaua e un lichid incolor. Sorb dintr-o cutie cu suc de guava, preferatul meu. Toaleta costa o lira. Ii intind cinci. O hartie pe care scrie clar, ca lumina zilei neincepute: five pounds. Ramasita britanica, I presume. Da din cap: cum adica, eu, alb, occidental, caucazian, european, mai vreau si restul... Bacsis. Zgarciti oameni, gandeste! Ya Allah! Imi intinde o hartie de trei. E oferta lui maxima. Dar e the best, cand te apuca burta. Si pe mine ma. In buda, caraghios: ti se vad picioarele pana la genunchi.
Desi e o lume in care intreg corpul trebuie sa fie acoperit. In departare, se vad muntii. Depourvus. Fara nici o urma de vegetatie. Maronii. Chiar bruni. Scrijeliti pe orizont. Un fel de cuneiforme ale reliefului. Ar iesi superpoze. Dar suntem in autocar si toate lucrurile se reflecta in geam. Ne fac din mana locuitori matinali.Pe geam, Mercedesuri noi-noute – si nisip cat se cuprinde cu ochiul. Prima excursie, cea de dinaintea piramidelor, e la Luxor. Hrana rece, cu noi. Mergem in sudul statiunii sa ii luam si pe ceilalti, apoi convoiul se pune in miscare. Mormintele regilor, primele. Intepam Nilul undeva pe la Kena. Acolo unde se trasau cotele Nilului. Palmieri. O universitate. Mumii din perioadele cele mai indepartate. Maine vom merge in Cairo, 23 de milioane de locuitori: cat toata Romania inghesuita intr-o capitala de zece ori mai mare decat Bucurestiul.Trei la suta alte religii. In rest, musulmani. Vreo cinci milioane din optzeci de milioane de locuitori sunt crestini. Copti.
Uneori, traind ca niste paria. O suprafata de patru ori mai mare ca a Romaniei. Cel putin. Un milion o suta patruzeci si patru de mii de kilometri. Trecem pe langa moscheea Abdul Hemal Kenaoui. Totul e intr-o fuga, ca si cum cineva rasfoieste vertiginos diapozitive cu Nilul care „misca valuri blonde pe campii cuprinsi de maur“. Iar cerul de Egipet, ei bine, ce sa faca si el, se desface-n foc si aur, la fel ca odinioara
http://www.revistaflacara.ro/index.php?an=2008&luna=iulie&nr=7&articol=EGIPET_
Cand a aflat ca plecam in Egipet, fiul meu a scris o compunere pe tema. A luat minus FB. Pentru ca a scris egipt cu litera mica, asa, ca un substantiv comun. egipetul e, de fapt, a ajuns, un substantiv comun. pentru export.
Am plecat din Hurghada spre piramide dis-de-dimineata. Si le-am vazut cu ochiul celui care e pe jumatate somnoros, pe jumatate narcotizat de somn. In ograda Hurghadei puteai vedea, la patru sau cinci dimineata, pe cel care stropeste spatiile verzi. La o masa goala, un politist vorbea singur. Se ruga. Sau, poate, invata ceva dintr-o carte. In spatele splendorii piramidelor, in spatele stralucirii unei excursii de cinci stele, stau mici drame, dramolete. De sezon. De cartier. E un fel de film care ruleaza pe dinaintea pleoapelor noastre.
Si s-ar putea intitula Egiptul cu ochii carpiti. In el joaca, involuntar, paznicul tuciuriu care bea apa dintr-o sticla de un litru si sta pe un scaun, in fata portilor culisante care luneca unse pe sina de la intrarea in curtea hotelului. Si portareii care functioneaza impreuna, ca un mecanism cu arc, ticky-toc. Si cafeaua fierbinte, care isi raspandeste fierbinteala in racorile zorilor.
Pe urma, popasul. Mergem spre piramide. Convoiul. Adica fix 16 autocare si microbuze, pe bune, le-am numarat. Si fetele de la CALIBRA, agentia de turism (oricine poate vedea oferta pe net, www.calibra-travel.com), adica ghidele (sau ghidusele?) noastre, Anca Rusu, Catalina Orban, Mihaela Vomir, care ne insotesc, fiecare pe rand, in cate o excursie.Cafeaua e un lichid incolor. Sorb dintr-o cutie cu suc de guava, preferatul meu. Toaleta costa o lira. Ii intind cinci. O hartie pe care scrie clar, ca lumina zilei neincepute: five pounds. Ramasita britanica, I presume. Da din cap: cum adica, eu, alb, occidental, caucazian, european, mai vreau si restul... Bacsis. Zgarciti oameni, gandeste! Ya Allah! Imi intinde o hartie de trei. E oferta lui maxima. Dar e the best, cand te apuca burta. Si pe mine ma. In buda, caraghios: ti se vad picioarele pana la genunchi.
Desi e o lume in care intreg corpul trebuie sa fie acoperit. In departare, se vad muntii. Depourvus. Fara nici o urma de vegetatie. Maronii. Chiar bruni. Scrijeliti pe orizont. Un fel de cuneiforme ale reliefului. Ar iesi superpoze. Dar suntem in autocar si toate lucrurile se reflecta in geam. Ne fac din mana locuitori matinali.Pe geam, Mercedesuri noi-noute – si nisip cat se cuprinde cu ochiul. Prima excursie, cea de dinaintea piramidelor, e la Luxor. Hrana rece, cu noi. Mergem in sudul statiunii sa ii luam si pe ceilalti, apoi convoiul se pune in miscare. Mormintele regilor, primele. Intepam Nilul undeva pe la Kena. Acolo unde se trasau cotele Nilului. Palmieri. O universitate. Mumii din perioadele cele mai indepartate. Maine vom merge in Cairo, 23 de milioane de locuitori: cat toata Romania inghesuita intr-o capitala de zece ori mai mare decat Bucurestiul.Trei la suta alte religii. In rest, musulmani. Vreo cinci milioane din optzeci de milioane de locuitori sunt crestini. Copti.
Uneori, traind ca niste paria. O suprafata de patru ori mai mare ca a Romaniei. Cel putin. Un milion o suta patruzeci si patru de mii de kilometri. Trecem pe langa moscheea Abdul Hemal Kenaoui. Totul e intr-o fuga, ca si cum cineva rasfoieste vertiginos diapozitive cu Nilul care „misca valuri blonde pe campii cuprinsi de maur“. Iar cerul de Egipet, ei bine, ce sa faca si el, se desface-n foc si aur, la fel ca odinioara
Ultima editare efectuata de catre Admin in 25.01.09 18:24, editata de 1 ori
El Gouna Marea din desertul cel mare ( Travelling )
El Gouna Marea din desertul cel mare ( Travelling )
De cateva mii de ani, in Egipt, nisipul pare sa nasca doar piramide. La El Gouna, pe tarmul Marii Rosii, desertul a produs insa un paradox turistic: o oaza de verdeata intr-un complex lagunar inventat abia in deceniul trecut. M-am convins ca minunea este posibila numai dupa ce am parcurs 500 de kilometri prin Sahara, pornind din Cairo in directia sud.Totul a inceput in 1992, cand un bogat om de afaceri egiptean a decis sa-si construiasca o casa de vacanta undeva la malul marii, departe de lumea dezlantuita. Dupa putin timp, a realizat ca e pacat ca farmecul salbatic al locului sa fie rezervat doar celor cativa prieteni ai sai amatori de sporturi nautice sau de safari in desert. A cumparat o mare suprafata de pamant (mai bine zis, de nisip), cu 1,5 $ metrul patrat, pe care a construit un hotel, apoi doua, apoi treisprezece.
Acestora li s-au adaugat un sistem intortocheat de lagune, cateva golfuri artificiale numai bune pentru acostarea iahturilor din lumea larga (aici vin inclusiv navigatori din Australia), un sirag de insulite legate prin poduri si canale „venetiene“, palcuri de mangrove (singurul arbust care se hraneste cu apa sarata), dar si palmieri cat cuprinde. La umbra lor, mii de kilometri de tevi, furtunuri si furtunase au irigat pajisti, ronduri de flori si chiar un teren de golf, inverzind acest petic de Sahara pana la limita neverosimilului.
Pentru a nu se pierde specificul local, toate hotelurile, ca si celelalte facilitati turistice (restaurante, cluburi, lanturi de magazine), respecta din punct de vedere arhitectural – chiar si in cazul in care au fost proiectate de Michael Graves, autorul Disneyland-ului parizian – stilul nubian clasic: cladiri joase, cu cel mult doua-trei niveluri, cu gradini interioare racoroase si coridoare pline de umbra (o discretie sa-i zicem feminina, daca ne raportam la vesmintele inca actuale pentru majoritatea femeilor egiptene, protejate de o aura de mister, dar si de feregea sau galabie…).
O bere pentru camiloiul meu Desi El Gouna este ea insasi o oaza, nimic nu te impiedica sa vizitezi intr-o seara o veritabila oaza de beduini. Satul de confortul unor hoteluri ca Sheraton, Paradisio, Mowenpick, Steingenberger, Rihana sau Ocean View, poti alege sa stai in fund pe rogojini, in jurul unor masute joase, incarcate de mancaruri si, mai ales, de dulciuri orientale. Traditia bucatariei faraonilor, dar si mostenirea de data mai recenta a pasalelor turcesti impun o varietate ametitoare de gusturi si arome: cuscus, tahina, humus, taboule, vinete impanate, bame in sos dulce, orez cu ceapa, salata de fasole, supa de linte, salata de cartofi cu usturoi si lamaie, masline de toate marimile si cu toate umpluturile, shaorma, kebab, kofta, lahma, musaca, pita cu susan, fatush, baclava, sarailie, caramel, prajituri cu migdale si curmale, halva, fistic, felurite jeleuri, milkshake de mango si tot asa, pana iti iesi din minti de placere!
Apoi, langa tine se vor produce temutii razboinici ai desertului, dar si incitantele dansatoare din buric (aici, unduind pantece si solduri cu mult mai suple decat prin Turcia sau aiurea). In plus, insisi chelnerii vor dansa pe ritmurile muzicii electro belly, remixand cantece populare de tipul Trenul de la Assuan la Cairo (un fel de Trenul cursa de persoane Apahida – Cluj-Napoca, desigur, cu insolatia aferenta de peste zi).
Vei avea intotdeauna la dispozitie o narghilea, dar nu te gandi la has-has, ci multumeste-te cu tutun egiptean amestecat cu fructe confiate, petale de trandafiri, miere sau melasa. Daca esti dedat bauturilor crestinesti, aici vei avea parte doar de vinuri locale (toate imbuteliate sub brandul Obelisk) si de o bere cu gust de nisip (numita, cum altfel, Sahara).
In cazul in care camila din dotare isi cere dreptul la alcooluri multiplu rafinate, cam asta-i toata oferta, dar nu e neaparat un motiv de intristare. Te poti drege cu karkade (ceai dulceag de hibiscus), iar in juru-ti va fi muzica, vor arde faclii, voaluri vor dezveli inselatoare forme de amfore umane… Faci sport, dar stii ce faci? Dupa atata mancare, e obligatoriu sa arzi grasimile acumulate intr-o asa de dulce nesimtire, asa ca ia-ti pantecele tau si umbla! Mai intai vei pasi pe apa, reinvatand, in buna traditie biblica, mersul pe valuri in picioare.
Asta presupune surfing, schi nautic sau mai noul kite, in fapt tot o plansa cu vela, sfartecand lenes laguna – dar pe alti bani. In cazul in care te urasti atat de mult incat ai senzatia ca nici marea nu te mai suporta, te poti disimula in adancuri. In traducere exacta, asta inseamna scuba diving si snorkeling, adica scufundare cu si fara tub de oxigen, intr-o explorare a recifului de corali bantuit de pestisori, pesti medii si pestoi uriasi, cu totii colorati.
De cateva mii de ani, in Egipt, nisipul pare sa nasca doar piramide. La El Gouna, pe tarmul Marii Rosii, desertul a produs insa un paradox turistic: o oaza de verdeata intr-un complex lagunar inventat abia in deceniul trecut. M-am convins ca minunea este posibila numai dupa ce am parcurs 500 de kilometri prin Sahara, pornind din Cairo in directia sud.Totul a inceput in 1992, cand un bogat om de afaceri egiptean a decis sa-si construiasca o casa de vacanta undeva la malul marii, departe de lumea dezlantuita. Dupa putin timp, a realizat ca e pacat ca farmecul salbatic al locului sa fie rezervat doar celor cativa prieteni ai sai amatori de sporturi nautice sau de safari in desert. A cumparat o mare suprafata de pamant (mai bine zis, de nisip), cu 1,5 $ metrul patrat, pe care a construit un hotel, apoi doua, apoi treisprezece.
Acestora li s-au adaugat un sistem intortocheat de lagune, cateva golfuri artificiale numai bune pentru acostarea iahturilor din lumea larga (aici vin inclusiv navigatori din Australia), un sirag de insulite legate prin poduri si canale „venetiene“, palcuri de mangrove (singurul arbust care se hraneste cu apa sarata), dar si palmieri cat cuprinde. La umbra lor, mii de kilometri de tevi, furtunuri si furtunase au irigat pajisti, ronduri de flori si chiar un teren de golf, inverzind acest petic de Sahara pana la limita neverosimilului.
Pentru a nu se pierde specificul local, toate hotelurile, ca si celelalte facilitati turistice (restaurante, cluburi, lanturi de magazine), respecta din punct de vedere arhitectural – chiar si in cazul in care au fost proiectate de Michael Graves, autorul Disneyland-ului parizian – stilul nubian clasic: cladiri joase, cu cel mult doua-trei niveluri, cu gradini interioare racoroase si coridoare pline de umbra (o discretie sa-i zicem feminina, daca ne raportam la vesmintele inca actuale pentru majoritatea femeilor egiptene, protejate de o aura de mister, dar si de feregea sau galabie…).
O bere pentru camiloiul meu Desi El Gouna este ea insasi o oaza, nimic nu te impiedica sa vizitezi intr-o seara o veritabila oaza de beduini. Satul de confortul unor hoteluri ca Sheraton, Paradisio, Mowenpick, Steingenberger, Rihana sau Ocean View, poti alege sa stai in fund pe rogojini, in jurul unor masute joase, incarcate de mancaruri si, mai ales, de dulciuri orientale. Traditia bucatariei faraonilor, dar si mostenirea de data mai recenta a pasalelor turcesti impun o varietate ametitoare de gusturi si arome: cuscus, tahina, humus, taboule, vinete impanate, bame in sos dulce, orez cu ceapa, salata de fasole, supa de linte, salata de cartofi cu usturoi si lamaie, masline de toate marimile si cu toate umpluturile, shaorma, kebab, kofta, lahma, musaca, pita cu susan, fatush, baclava, sarailie, caramel, prajituri cu migdale si curmale, halva, fistic, felurite jeleuri, milkshake de mango si tot asa, pana iti iesi din minti de placere!
Apoi, langa tine se vor produce temutii razboinici ai desertului, dar si incitantele dansatoare din buric (aici, unduind pantece si solduri cu mult mai suple decat prin Turcia sau aiurea). In plus, insisi chelnerii vor dansa pe ritmurile muzicii electro belly, remixand cantece populare de tipul Trenul de la Assuan la Cairo (un fel de Trenul cursa de persoane Apahida – Cluj-Napoca, desigur, cu insolatia aferenta de peste zi).
Vei avea intotdeauna la dispozitie o narghilea, dar nu te gandi la has-has, ci multumeste-te cu tutun egiptean amestecat cu fructe confiate, petale de trandafiri, miere sau melasa. Daca esti dedat bauturilor crestinesti, aici vei avea parte doar de vinuri locale (toate imbuteliate sub brandul Obelisk) si de o bere cu gust de nisip (numita, cum altfel, Sahara).
In cazul in care camila din dotare isi cere dreptul la alcooluri multiplu rafinate, cam asta-i toata oferta, dar nu e neaparat un motiv de intristare. Te poti drege cu karkade (ceai dulceag de hibiscus), iar in juru-ti va fi muzica, vor arde faclii, voaluri vor dezveli inselatoare forme de amfore umane… Faci sport, dar stii ce faci? Dupa atata mancare, e obligatoriu sa arzi grasimile acumulate intr-o asa de dulce nesimtire, asa ca ia-ti pantecele tau si umbla! Mai intai vei pasi pe apa, reinvatand, in buna traditie biblica, mersul pe valuri in picioare.
Asta presupune surfing, schi nautic sau mai noul kite, in fapt tot o plansa cu vela, sfartecand lenes laguna – dar pe alti bani. In cazul in care te urasti atat de mult incat ai senzatia ca nici marea nu te mai suporta, te poti disimula in adancuri. In traducere exacta, asta inseamna scuba diving si snorkeling, adica scufundare cu si fara tub de oxigen, intr-o explorare a recifului de corali bantuit de pestisori, pesti medii si pestoi uriasi, cu totii colorati.
Viata vitrega a egipteanului de rand
Viata vitrega a egipteanului de rand
O noua dovada, a unei populatii ce lucreaza si traieste in conditii mizere, vine
O noua dovada, a unei populatii ce lucreaza si traieste in conditii mizere, vine
Stralucirea Hurghadei si provocarea orasului Cairo
Stralucirea Hurghadei si provocarea orasului Cairo
Despre mumii si faraoni oricum vedem saptamanal cate ceva pe Discovery, piramidele sunt arhimediatizate la tot pasul, iar dulceata shopping-ului in bazar trebuie sa o gustam... pe propria piele. Si, totusi, Egiptul este mereu altfel!
Am auzit vrute si nevrute inainte de a pleca spre galagioasa tara a faraonilor, dar nimic nu m-a impiedicat sa-mi petrec in premiera un sejur de o saptamana pe acest taram al controverselor. Ne-am cazat la Hurghada, o statiune interesanta, situata fix de-a lungul Marii Rosii. Aici cluburile de 4 si 5 stele, cu all inclusive, fac deliciul multor turisti. Piscinele interminabile, construite fie de jur imprejurul barurilor, fie terasate, de pe un platou al resort-ului (clubului de vacanta), pe altul, sunt inconjurate de palmieri si flori viu colorate.
Satui de mancarurile interminabile si de bauturile servite direct la barul din piscina, sub umbra unor palmieri imensi, ne-am hotarat sa vedem Cairo. Am plecat la doua dimineata pentru a prinde convoiul de autocare. Aproape o suta de masini mari si microbuze au pornit catre capitala. Caravana era insotita de mai multe echipaje ale militiei si armatei egiptene. Toti aveau pustile la vedere. Aici, cu securitatea turistilor nu-i de glumit!
La intrarea in Cairo e o viermuiala generala. Nu stiu la ce sa ma uit mai intai. Cel mai tare imi sar in ochi masinile care par ca se dezintegreaza la fiecare metru inaintat (care mai de care mai sifonata, mai fara vopsea; nu mai zic de faruri si oglinzi retrovizoare). Uimirea mea creste odata cu nebunia traficului, pentru ca nu exista marcaje pietonale, semafoare sau reguli stricte de circulatie; zau ca fiecare supravietuitor merita un premiu la sfarsitul unei asemenea calatorii plina de riscuri.
La acordarea prioritatilor se aplica regula Cel mai mare trece primul! Imi e din ce in ce mai greu sa inteleg cum se evita masinile si oamenii, saretele trase de magari, bicicletele si motocicletele. In centrul capitalei, insa, se schimba calimera. Zona e la fel de cosmopolita ca a oricarei metropole. Hotelurile faimoase, cladirile ultramoderne si constructii vechi se imbina intr-un amestec arhitectonic uluitor. Acest spectacol este intrerupt brusc de albia lata a unui fluviu luxuriant: Nilul.
O imensitate de apa, pe malurile caruia se regasesc secvente din aceeasi... atmosfera egipteana, devenita de-acum clasica. Nu stiu ce ma impresioneaza mai tare: numarul turistilor ori egiptenii imbracati in galabia, o camasa lunga, de culoare alba, bej, gri sau neagra. Mi-e foame! Incerc un falafel (legume si zarzavaturi tocate si prajite in pesmet si condimente, impachetate in aceeasi lipie ca binecunoscuta saorma) si mi se pare de-a dreptul innebunitor.E o veche reteta araba. Dar adevarata fata a Egiptului ni se dezvaluie abia odata cu drumul prin periferie.
La cativa pasi incepe desertul...
Majoritatea caselor sunt neterminate si par a fi trecut prin cateva razboaie, cutremure, inundatii si tsunami la un loc. Autostrada e marginita de nisipul rosietic al Saharei, impodobit din loc in loc de stanci sau de dune "nascute" de aprigele furtuni de nisip. In fata, ascunse inca de nori fini, de praf, incep sa se zareasca cele trei piramide: a lui Keops (cea mare), a lui Kephren (mijlocia) si a lui Mykerinos ("casatorita" cu alte trei piramide mai mici, cate una pentru fiecare regina a sa).
Immm! Ce de senzatii! Te uiti la ele, le inconjori, le surprinzi in cat mai multe pozitii, le filmezi si parafilmezi... Unii incearca sa "faulteze" politia, escaladand mici portiuni, dar fara succes. Sunt depistati repede. Undeva in fata, simti palma aspra si uscata a desertului: o mare de nisip auriu, asortat perfect cu inaltele camile acoperite de paturi viu colorate. La vale, cumva, se aude aglomerat ia lasata in urma: Cairo.
Decorul orasului, rupt parca dintr-un scenariu impresionist, ma aduce la realitate. Ne-am intors in Hurghada la miezul noptii, rupti de oboseala. Dar n-am rezistat chemarii, venita parca de la o fata morgana a cluburilor de lux, de a intra in piscina provocatoare. Luminile de sub apa si palmierii din imprejurimi creau un spatiu al desfatarii sublime.
Deasupra era o luna frumoasa, aproape plina, care trona peste un cer vesnic senin. Ultima oara aici plouase o jumatate de ora in urma cu doi ani... Dupa balaceala, ne-am asezat toti pe sezlonguri, am desfacut o sticla de cognac si ne-am pus la povesti...
http://www.revistaflacara.ro/index.php?an=2006&luna=iunie&nr=6&articol=
Despre mumii si faraoni oricum vedem saptamanal cate ceva pe Discovery, piramidele sunt arhimediatizate la tot pasul, iar dulceata shopping-ului in bazar trebuie sa o gustam... pe propria piele. Si, totusi, Egiptul este mereu altfel!
Am auzit vrute si nevrute inainte de a pleca spre galagioasa tara a faraonilor, dar nimic nu m-a impiedicat sa-mi petrec in premiera un sejur de o saptamana pe acest taram al controverselor. Ne-am cazat la Hurghada, o statiune interesanta, situata fix de-a lungul Marii Rosii. Aici cluburile de 4 si 5 stele, cu all inclusive, fac deliciul multor turisti. Piscinele interminabile, construite fie de jur imprejurul barurilor, fie terasate, de pe un platou al resort-ului (clubului de vacanta), pe altul, sunt inconjurate de palmieri si flori viu colorate.
Satui de mancarurile interminabile si de bauturile servite direct la barul din piscina, sub umbra unor palmieri imensi, ne-am hotarat sa vedem Cairo. Am plecat la doua dimineata pentru a prinde convoiul de autocare. Aproape o suta de masini mari si microbuze au pornit catre capitala. Caravana era insotita de mai multe echipaje ale militiei si armatei egiptene. Toti aveau pustile la vedere. Aici, cu securitatea turistilor nu-i de glumit!
La intrarea in Cairo e o viermuiala generala. Nu stiu la ce sa ma uit mai intai. Cel mai tare imi sar in ochi masinile care par ca se dezintegreaza la fiecare metru inaintat (care mai de care mai sifonata, mai fara vopsea; nu mai zic de faruri si oglinzi retrovizoare). Uimirea mea creste odata cu nebunia traficului, pentru ca nu exista marcaje pietonale, semafoare sau reguli stricte de circulatie; zau ca fiecare supravietuitor merita un premiu la sfarsitul unei asemenea calatorii plina de riscuri.
La acordarea prioritatilor se aplica regula Cel mai mare trece primul! Imi e din ce in ce mai greu sa inteleg cum se evita masinile si oamenii, saretele trase de magari, bicicletele si motocicletele. In centrul capitalei, insa, se schimba calimera. Zona e la fel de cosmopolita ca a oricarei metropole. Hotelurile faimoase, cladirile ultramoderne si constructii vechi se imbina intr-un amestec arhitectonic uluitor. Acest spectacol este intrerupt brusc de albia lata a unui fluviu luxuriant: Nilul.
O imensitate de apa, pe malurile caruia se regasesc secvente din aceeasi... atmosfera egipteana, devenita de-acum clasica. Nu stiu ce ma impresioneaza mai tare: numarul turistilor ori egiptenii imbracati in galabia, o camasa lunga, de culoare alba, bej, gri sau neagra. Mi-e foame! Incerc un falafel (legume si zarzavaturi tocate si prajite in pesmet si condimente, impachetate in aceeasi lipie ca binecunoscuta saorma) si mi se pare de-a dreptul innebunitor.E o veche reteta araba. Dar adevarata fata a Egiptului ni se dezvaluie abia odata cu drumul prin periferie.
La cativa pasi incepe desertul...
Majoritatea caselor sunt neterminate si par a fi trecut prin cateva razboaie, cutremure, inundatii si tsunami la un loc. Autostrada e marginita de nisipul rosietic al Saharei, impodobit din loc in loc de stanci sau de dune "nascute" de aprigele furtuni de nisip. In fata, ascunse inca de nori fini, de praf, incep sa se zareasca cele trei piramide: a lui Keops (cea mare), a lui Kephren (mijlocia) si a lui Mykerinos ("casatorita" cu alte trei piramide mai mici, cate una pentru fiecare regina a sa).
Immm! Ce de senzatii! Te uiti la ele, le inconjori, le surprinzi in cat mai multe pozitii, le filmezi si parafilmezi... Unii incearca sa "faulteze" politia, escaladand mici portiuni, dar fara succes. Sunt depistati repede. Undeva in fata, simti palma aspra si uscata a desertului: o mare de nisip auriu, asortat perfect cu inaltele camile acoperite de paturi viu colorate. La vale, cumva, se aude aglomerat ia lasata in urma: Cairo.
Decorul orasului, rupt parca dintr-un scenariu impresionist, ma aduce la realitate. Ne-am intors in Hurghada la miezul noptii, rupti de oboseala. Dar n-am rezistat chemarii, venita parca de la o fata morgana a cluburilor de lux, de a intra in piscina provocatoare. Luminile de sub apa si palmierii din imprejurimi creau un spatiu al desfatarii sublime.
Deasupra era o luna frumoasa, aproape plina, care trona peste un cer vesnic senin. Ultima oara aici plouase o jumatate de ora in urma cu doi ani... Dupa balaceala, ne-am asezat toti pe sezlonguri, am desfacut o sticla de cognac si ne-am pus la povesti...
http://www.revistaflacara.ro/index.php?an=2006&luna=iunie&nr=6&articol=
O vizita in adevaratul Egipt
O vizita in adevaratul Egipt
Pentru aceia care cunosc Egiptul si cateva dintre secretele lui, oare acest oras s-a schimbat de acum cativa ani?
Pentru aceia care cunosc Egiptul si cateva dintre secretele lui, oare acest oras s-a schimbat de acum cativa ani?
Plajă în Egipt la începutul lui noiembrie
Plajă în Egipt la începutul lui noiembrie
http://www.gandul.info/vacanta/plaja-egipt-inceputul-noiembrie.html?3893;945474
*Cu 750 de euro, ai parte de două săptămâni de plajă la peste 30 de grade Celsius, în noiembrie.
*Pentru octombrie, tour-operatorii spun că au vândut toate locurile.
Dacă ai muncit toată vara, în vreme ce alţii stăteau cu burta la soare, nu e cazul să dai în depresie: deşi toamna şi-a intrat pe deplin în drepturi, iar destinaţiile “la îndemână”, precum Grecia sau Turcia, se pregătesc de închiderea sezonului, mai există încă o variantă, destul de convenabilă. Este vorba despre Egipt, ţară pe al cărei litoral de la Marea Roşie vremea este abia acum ideală pentru plajă.
Dacă în miezul verii un sejur reuşit în staţiuni precum Hurghada, El Gouna sau Sharm el Sheikh depinde foarte mult de calitatea aparatului de aer condiţionat din cameră şi de adoptarea unui program cu iz oriental, centrat în jurul unei lungi sieste de prânz, în octombrie sau noiembrie temperaturile sunt foarte convenabile. Ieri, la Hughada s-au înregistrat un maxim de 33 de grade celsius şi un minim de 25.
În plus, pe o asemenea vreme parcă alt elan ai când vine vorba despre excursii opţionale la Cairo sau Luxor, adică în locuri unde vara ai impresia că ai nimerit într-un cazan încins.
În aceste condiţii, nu este de mirare că tour-operatorii care vând Egiptul în România nu mai fac faţă cererii: toate locurile pentru plecările din octombrie sunt deja vândute, şi se înregistrează deja numeroase cereri pentru noiembrie.
Sharm el Sheikh, staţiunea trendy a Mării Roşii
Situată în sudul peninsulei Sinai, Sharm el Sheikh este probabil cea mai bine cotată staţiune egipteană. Acest statut se datorează atât numărului mare de hoteluri noi şi moderne, cât şi microclimatului din zonă, care permite extinderea sezonului estival pe tot parcursul anului. Fără nici un fel de exagerare, la Sharm se fac fără probleme plajă şi baie de Anul Nou, fapt care, evident, contribuie la menţinerea unui flux relativ constant de turişti chiar şi în lunile de extrasezon.
Dacă adăugăm în ecuaţie şi nenumăratele facilităţi de petrecere a timpului liber, viaţa de noapte extrem de intensă, precum şi ofertele de snorkeling, croaziere pe Marea Roşie sau cursuri de scuba diving, înţelegem de ce Sharm el Sheikh se laudă cu statutul de perlă a Mării Roşii. În plus, de când premierul britanic Tony Blair a început să-şi facă aici vacanţele de iarnă, staţiunea a căpătat un atu publicitar deloc de neglijat.
Hurghada, preferata românilor
Cu un raport calitate-preţ mai bun decât la Sharm el Sheikh, Hurghada este în mod cert favorita conaţionalilor noştri: în special ofertele de sejur de o săptămână cu demipensiune, la hoteluri de patru stele, se vând ca pâinea caldă. Situaţia este cât se poate de normală, dacă ne gândim că pentru nici 500 de euro poţi petrece o vacanţă de o săptămână în condiţii similare sau chiar mai bune decât cele pentru care, astă vară, ai fi plătit 7-800 de euro în Turcia sau în Grecia.
Punând la socoteală şi faptul că sejururile de două săptămâni nu prea trec de 750 de euro, obţinem imaginea completă a unei destinaţii ideale pentru a doua jumătate a toamnei. E drept că, din punct de vedere climatic, Sharm el Sheikh deţine un uşor avantaj faţă de staţiunile egiptene situate pe coasta de est a Africii, unde influenţa deşertului se face simţită pe parcursul lunilor de iarnă, dar până la sfârşitul lui noiembrie nici la Hughada temperaturile nocturne nu coboară sub 22-23 de grade celsius.
El Gouna, pentru linişte şi relaxare
Construită de la zero, pe un teren pus la dispoziţie de statul egiptean, staţiunea El Gouna se adresează celor interesaţi în primul rând de relaxare, nu de o viaţă de noapte intensă. Cine vrea cluburi şi discoteci merge la Hurghada sau la Sharm, aici vin turiştii amatori de linişte.
Construită în stil unitar, după planurile unui renumit arhitect italian, într-o superbă lagună, staţiunea El Gouna atrage în primul rând prin splendida armonie a întregului ansablu, şi prin condiţiile bune oferite de hotelurile noi de aici. Preţurile sunt similare celor din Hurghada, cu toate că, în general, condiţiile sunt ceva mai bune, mai ales la hotelurile de cinci stele.
http://www.gandul.info/vacanta/plaja-egipt-inceputul-noiembrie.html?3893;945474
*Cu 750 de euro, ai parte de două săptămâni de plajă la peste 30 de grade Celsius, în noiembrie.
*Pentru octombrie, tour-operatorii spun că au vândut toate locurile.
Dacă ai muncit toată vara, în vreme ce alţii stăteau cu burta la soare, nu e cazul să dai în depresie: deşi toamna şi-a intrat pe deplin în drepturi, iar destinaţiile “la îndemână”, precum Grecia sau Turcia, se pregătesc de închiderea sezonului, mai există încă o variantă, destul de convenabilă. Este vorba despre Egipt, ţară pe al cărei litoral de la Marea Roşie vremea este abia acum ideală pentru plajă.
Dacă în miezul verii un sejur reuşit în staţiuni precum Hurghada, El Gouna sau Sharm el Sheikh depinde foarte mult de calitatea aparatului de aer condiţionat din cameră şi de adoptarea unui program cu iz oriental, centrat în jurul unei lungi sieste de prânz, în octombrie sau noiembrie temperaturile sunt foarte convenabile. Ieri, la Hughada s-au înregistrat un maxim de 33 de grade celsius şi un minim de 25.
În plus, pe o asemenea vreme parcă alt elan ai când vine vorba despre excursii opţionale la Cairo sau Luxor, adică în locuri unde vara ai impresia că ai nimerit într-un cazan încins.
În aceste condiţii, nu este de mirare că tour-operatorii care vând Egiptul în România nu mai fac faţă cererii: toate locurile pentru plecările din octombrie sunt deja vândute, şi se înregistrează deja numeroase cereri pentru noiembrie.
Sharm el Sheikh, staţiunea trendy a Mării Roşii
Situată în sudul peninsulei Sinai, Sharm el Sheikh este probabil cea mai bine cotată staţiune egipteană. Acest statut se datorează atât numărului mare de hoteluri noi şi moderne, cât şi microclimatului din zonă, care permite extinderea sezonului estival pe tot parcursul anului. Fără nici un fel de exagerare, la Sharm se fac fără probleme plajă şi baie de Anul Nou, fapt care, evident, contribuie la menţinerea unui flux relativ constant de turişti chiar şi în lunile de extrasezon.
Dacă adăugăm în ecuaţie şi nenumăratele facilităţi de petrecere a timpului liber, viaţa de noapte extrem de intensă, precum şi ofertele de snorkeling, croaziere pe Marea Roşie sau cursuri de scuba diving, înţelegem de ce Sharm el Sheikh se laudă cu statutul de perlă a Mării Roşii. În plus, de când premierul britanic Tony Blair a început să-şi facă aici vacanţele de iarnă, staţiunea a căpătat un atu publicitar deloc de neglijat.
Hurghada, preferata românilor
Cu un raport calitate-preţ mai bun decât la Sharm el Sheikh, Hurghada este în mod cert favorita conaţionalilor noştri: în special ofertele de sejur de o săptămână cu demipensiune, la hoteluri de patru stele, se vând ca pâinea caldă. Situaţia este cât se poate de normală, dacă ne gândim că pentru nici 500 de euro poţi petrece o vacanţă de o săptămână în condiţii similare sau chiar mai bune decât cele pentru care, astă vară, ai fi plătit 7-800 de euro în Turcia sau în Grecia.
Punând la socoteală şi faptul că sejururile de două săptămâni nu prea trec de 750 de euro, obţinem imaginea completă a unei destinaţii ideale pentru a doua jumătate a toamnei. E drept că, din punct de vedere climatic, Sharm el Sheikh deţine un uşor avantaj faţă de staţiunile egiptene situate pe coasta de est a Africii, unde influenţa deşertului se face simţită pe parcursul lunilor de iarnă, dar până la sfârşitul lui noiembrie nici la Hughada temperaturile nocturne nu coboară sub 22-23 de grade celsius.
El Gouna, pentru linişte şi relaxare
Construită de la zero, pe un teren pus la dispoziţie de statul egiptean, staţiunea El Gouna se adresează celor interesaţi în primul rând de relaxare, nu de o viaţă de noapte intensă. Cine vrea cluburi şi discoteci merge la Hurghada sau la Sharm, aici vin turiştii amatori de linişte.
Construită în stil unitar, după planurile unui renumit arhitect italian, într-o superbă lagună, staţiunea El Gouna atrage în primul rând prin splendida armonie a întregului ansablu, şi prin condiţiile bune oferite de hotelurile noi de aici. Preţurile sunt similare celor din Hurghada, cu toate că, în general, condiţiile sunt ceva mai bune, mai ales la hotelurile de cinci stele.
Pagina 1 din 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 din 3
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum