Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
CANADA[V=]
Pagina 1 din 1
Re: CANADA[V=]
http://cultural.bzi.ro/cel-mai-trist-episod-din-istoria-canadei-criza-din-octombrie-1970-8609
Re: CANADA[V=]
SCALPARILE SI SCLAVAGISMUL LA TRIBUL IROQ
In 1690, francezii din Canada plateau 10 ecu pentru fiecare scalp de englez sau de mohawk. Iar adevesarii lor faceau la fel! Scalpul devenise o marfa la fel ca blanurile si preturile erau fluctuante… Victimile, scalpatii, erau barbati si adolescenti insa si prizonierii care erau susceptibil ...
In 1690, francezii din Canada plateau 10 ecu pentru fiecare scalp de englez sau de mohawk. Iar adevesarii lor faceau la fel! Scalpul devenise o marfa la fel ca blanurile si preturile erau fluctuante… Victimile, scalpatii, erau barbati si adolescenti insa si prizonierii care erau susceptibil ...
Re: CANADA[V=]
Toronto - un oras monumental
Aflat in sud-estul Canadei, pe malul lacului Ontario, centru administrativ al provinciei respective, Toronto este cel mai mare oras al Canadei. Important sediu comercial, cultural, economic si turistic, este de fapt o arie metropolitana, incluzând orasele Aurora, Brampton, Markhaun, Mississauga, Richmond Hill si Vanghau, formând Marele Toronto. Este unul dintre cele mai cosmopolite orase ale lumii, fiind locuit de peste 100 de grupuri lingvistice, rasiale si cultural-religioase. Patruzeci la suta dintre locuitorii sai nu s-au nascut pe continentul nord-american ci sunt veniti din alte colturi ale lumii. Cu totii creeaza o atmosfera plina de culoare, traind intr-o perfecta armonie.
In jurul locului, la inceputul secolului al XVIII-lea, traia populatia mississango, care era concentrata de fapt in asezarea Teiaiagon. Descoperita de trapperii care strabateau potecile amerindienilor, i-a atras la inceput pe francezii, care, in 1720, au ridicat aici primul avanpost comercial. In 1749-1750 au fixat un mic fort in portul Toronto. Acesta se numea Fort Ronille si era inaltat in scop de aparare impotriva bastinasilor. In 1763, Canada a intrat sub dominatie britanica si, ceva mai târziu, dupa Razboiul de Independenta american, in Toronto a venit primul val de imigranti, care preferau administratie britanica. Acestia au cumparat de la indienii mississango peste 100.000 de hectare de pamânt, platind totul cu 1700 lire, arme si bautura. Asezarea a fost astfel extinsa si guvernatorul John Graves Simcoe a numit-o, in 1793, York, declarând-o capitala regiunii Ontario. Dupa incheierea razboaielor napoleoniene, când Anglia a intrat in recesiune economica multi si-au incercat norocul in York.
In 1812 traiau aici in jur de 700 de persoane, iar in 1834 erau peste 9000, asezarea reluându-si vechiul nume, Toronto. Pe la jumatatea secolului al XIX-lea, se remarca prima crestere economica, datorata constructiei caii ferate. Arta si cultura cunosc o inflorire deosebita la inceputul secolului al XX-lea, intre 1908-1915. Este perioada când se construieste si primul zgârie-nori pe tarmurile lacului Ontario. Cu toate ca in 1904 un incendiu a mistuit o mare parte din oras, au ramas multe constructii neatinse dar si din acestea o parte au fost demolate in anii 1960-1970 pentru a face loc cladirilor cu mai multe etaje. Simbolul orasului este C.N. Tower (Canadian National Tower), un turn de telecomunicatii, de observatie si de belvedere, de 553 metri inaltime, dat in folosinta in 1976, fiind cea mai inalta constructie de acest fel din lume.
Exista in oras câteva cladiri monument de la sfârsitul secolului al XIX-lea. Printre acestea pot fi amintite „Parlamentul provinciei Ontario” construit intre 1886-1892, Foth York (1813-1815), vechea Primarie, 1880, completata in 1899. Acestora li se adauga altele, la fel de frumoase, construite in secolul trecut: Gara feroviara (1927), Primaria noua (1965), stadionul ultramodern cu acoperis rabatabil, Casa Loma, o curiozitate arhitecturala cu 98 de camere, fosta resedinta a industriasului Sir Henry Pellatt, transformata in muzeu. De mentionat, de asemenea, numeroasele biserici catolice, ortodoxe si baptiste, moschei, sinagogi, temple. Printre acestea sunt 7 biserici ortodoxe românesti, cea mai veche, „Sfântul Gheorghe” datând din 1954; prima parohie a comunitatii românesti.
Zona financiara este alcatuita din cladiri moderne din sticla si beton iar Cabbagetown, cunoscut cartier de afaceri, emana farmecul arhitecturii victoriene. Exista „Mica Italie”, cartiere chinezesti in sase parti ale orasului, „Orasul grecesc”, „Bazarul Indian”, „Mica Polonie”, „Satul Portughez” si „York Village” cu comunitatea hippie, fiecare dintre acestea reflectând tinuturile de origine ale etniei respective, care se bucura de frumusetea locurilor si de o atmosfera calda si prietenoasa.
Re: CANADA[V=]
Vancouver – orasul parcurilor
Aflat in sud-vestul Canadei, pe tarmul Americii de Nord, intre fiorduri argintii, la gura de varsare a fluviului Fraser, orasul Vancouver este al treilea ca marime din tara sa, dupa Toronto si Montreal. Orasul a fost fondat la sfarsitul secolului al XIX-lea, dar calea spre tinutul respectiv a fost deschisa, pentru europeni, de James Cook. El a coborat pe tarmul unei insule de aici in 1778. In 1791, Jose Maria Narvez a descoperit gurile fluviului Fraser, iar in 1792, George Vancouver, cel care il insotise pe Cook in urma cu 14 ani, a sosit pe aceste tarmuri. In 1793 Alexandru Mackenzie venea si el aici, dupa ce traversase Muntii Stancosi.
Primii colonisti s-au stabilit in zona in 1865. In 1867, pe tarmul sudic al fiordului Burard a sosit John Deighton, aducand cu el o impresionanta incarcatura de whisky. El a promis bautura din belsug taietorilor de lemne, daca il vor ajuta sa ridice un bar. Lucrarea a fost executata in 24 de ore si in jurul ei s-a dezvoltat asezarea numita Gastown in vreme ce patronul barului a fost poreclit Gassy Jack. In acelasi timp pe o insulita din mlastinile Golfului False Creek, vizavi de comunitatea taietorilor de lemne din Granville, chinezii ridicau Chinatown.
In 1885 in albia raului Frazer s-a descoperit aur si acest lucru a constituit o irezistibila atractie pentru mii de aventurieri. In 1886 ajunge aici calea ferata care traversa Canada si localitatea cunoaste o perioada infloritoare devenind oras si primind numele navigatorului Vancouver. In acelasi an este distrusa de un cutremur dar pagubele sunt repede inlaturate. Orasul a fost favorizat atat de completarea caii ferate transcontinentale, in 1887, cat si de constructia Canalului Panama intre 1914-1920, pietele din estul SUA si Europa devenind in acest fel mult mai accesibile.
Dupa Cel de al Doilea Razboi Mondial a urmat o noua perioada de inflorire. Exista aici o rafinarie de petrol si pe langa Universitatea Columbia din 1908 au fost construite: Universitatea Simon Fraser (1963), Institutul Politehnic (1964), Catedrala (1991). Orasul are de asemenea un interesant Muzeu de Antropologie, Planetariumul „H.R. Mac Millan”, companii de teatru, opera si balet. Este localitatea canadiana cu cei mai multi imigranti chinezi. Societatea canadiana, deosebit de toleranta, s-a consolidat in special dupa 1997, cand zeci de mii de chinezi bogati din Hong Kong au venit aici si s-au stabilit pe dealurile din jur, in urma preluarii de catre chinezi a vechii enclave coloniale britanice.
Chinatown pastreaza toate trasaturile specifice vietii din tara de origine. Sunt aici numeroase baruri, restaurante cu profil chinezesc, magazine cu marfuri exotice. In apropierea cartierului se afla o gradina, singura in stil clasic din afara Chinei, manifestand principiile traditionale Yin si Yang. In 1970 vechiul Gastown, acum un cartier macinat de vreme, a fost transformat intr-o zona de afaceri stralucitoare. Vechile birouri din secolul al XIX-lea au fost transformate in buticuri, restaurante si galerii de arta. Strazile pavate cu caramida sunt luminate de vechi lampadare si sunt strabatute zilnic de comercianti si cete de muzicieni si alti artisti.
In zona, pe Water Street, se afla un ceas electric celebru, despre care oamenii cred insa ca este actionat de vapori care ies din pamant si legenda este prea frumoasa ca sa fie risipita. In vechiul tribunal este deschisa Galeria de Arta a orasului si in partea de nord a cladirii este amenajat un spatiu pentru intrunirile politice. Partea de sud este un loc de intalnire pentru tineri, jucatori de sah, oameni de afaceri care se instaleaza pe treptele galeriei. Jumatate din peninsula este acoperita de un parc imens, Parcul Stanley, realizat de Frederick Law Olmsted cel care a creat si Central Park din New York. Este un loc indragit de locuitori care se bucura admirand de aici splendorile orasului.
Destinaţii îndepărtate sub 2.000 de euro: Mexic, Canada şi C
Destinaţii îndepărtate sub 2.000 de euro: Mexic, Canada şi China
HELI SCHI aventura dincolo de nori
HELI SCHI aventura dincolo de nori
Pasionatilor de schi nu le mai ajung partiile clasice, deja mult prea aglomerate. Acum, exista alternativa: un elicopter care te duce pe un munte singuratic, la altitudinea de 3.000 de metri, de unde poti plonja in gol pe neaua virgina.
FACTS
Preturi
Pachet de o zi (ghid, transport, echipament, 2 mese): 500-582 USD/pers
Pachet de 3 zile (full options): 1.698 USD/pers
Coborari aditionale: 57 USD/pers
Pachet de lux (4 persoane): 5.529 USD
Pachet „Vertical Venture“ (inclusiv cazare): 2.293 USD/pers
Tur panoramic al Muntilor Purcell cu elicopterul: 107 USD/pers
Cazare: Panorama – Taynton Lodge de la 200 USD/zi/pers
Invermere – Nipika Lodge de la 100 USD/zi/pers
Radium Hot Springs – Pinewood Motel de la 80 USD/zi/pers
Pasionatilor de schi nu le mai ajung partiile clasice, deja mult prea aglomerate. Acum, exista alternativa: un elicopter care te duce pe un munte singuratic, la altitudinea de 3.000 de metri, de unde poti plonja in gol pe neaua virgina.
Heli ski-ul s-a nascut in Canada, mai precis in Muntii Purcell din British Columbia, unde, pe o suprafata de 2.000 km2, se afla sase zone ideale pentru practicarea acestui tip de schi extrem. Un munte numit Jumbo, risc si adrenalina Farnham, Cauldron, Coppercrown, Eyebrow Forster, Paradise si mai ales Jumbo alcatuiesc impreuna cea mai faimoasa locatie din lume pentru schiatul „din elicopter“.
Sezonul s-a deschis pe 15 decembrie si va dura, probabil, pana in aprilie, pe anumite trasee putandu-se schia chiar pana inspre vara. Sezonul de varf este considerat a fi 1 februarie – 20 martie. Zapada e abundenta si uscata, iar clima – blanda, fara furtunile care bantuie frecvent Muntii Stancosi, de pilda.
In functie de categoria la care te incadrezi (expert, avansat sau intermediar) si pe care esti obligat sa o inscrii intr-un formular special inainte de a capata permisul de schiat, ai la dispozitie trasee de pana la 1.700 de metri lungime, cu o diferenta de nivel cuprinsa intre 700 si 1.200 de metri, startul fiind dat la altitudinea de 2.900-3.000 de metri. Varsta minima pentru participare este de 19 ani, iar formularul contine prevederi foarte stricte, care exonereaza organizatorii de raspunderea legala in caz de accidente (inclusiv cele de elicopter).
Cand se schiaza in grup, ritmul e intotdeauna dictat de cel mai lent dintre participanti. Din pricina altitudinii mari si a nivelului redus de oxigen, cei care vin de la, sa zicem, nivelul marii au nevoie, in prealabil, de doua-trei zile de acomodare. Se folosesc schiuri late, care asigura o aderenta sporita, iar legaturile sunt altele decat cele obisnuite, data fiind forta de torsiune suplimentara care poate aparea in timpul coborarii.
Cum coborarea difera semnificativ de una obisnuita, majoritatea instructorilor te obliga la o sesiune speciala de antrenament, pe trasee mai usoare (in statiunile de baza: Panorama, Invermere sau Radium Hot Springs), inaintea aventurii propriu-zise. Elicopterele folosite sunt A-Star B3, durata zborului este de pana la 90 de minute, iar participantii sunt, in general, in numar de cinci. Intr-o zi de schi, se pot efectua 8-10 coborari.
Sezonul s-a deschis pe 15 decembrie si va dura, probabil, pana in aprilie, pe anumite trasee putandu-se schia chiar pana inspre vara. Sezonul de varf este considerat a fi 1 februarie – 20 martie. Zapada e abundenta si uscata, iar clima – blanda, fara furtunile care bantuie frecvent Muntii Stancosi, de pilda.
In functie de categoria la care te incadrezi (expert, avansat sau intermediar) si pe care esti obligat sa o inscrii intr-un formular special inainte de a capata permisul de schiat, ai la dispozitie trasee de pana la 1.700 de metri lungime, cu o diferenta de nivel cuprinsa intre 700 si 1.200 de metri, startul fiind dat la altitudinea de 2.900-3.000 de metri. Varsta minima pentru participare este de 19 ani, iar formularul contine prevederi foarte stricte, care exonereaza organizatorii de raspunderea legala in caz de accidente (inclusiv cele de elicopter).
Cand se schiaza in grup, ritmul e intotdeauna dictat de cel mai lent dintre participanti. Din pricina altitudinii mari si a nivelului redus de oxigen, cei care vin de la, sa zicem, nivelul marii au nevoie, in prealabil, de doua-trei zile de acomodare. Se folosesc schiuri late, care asigura o aderenta sporita, iar legaturile sunt altele decat cele obisnuite, data fiind forta de torsiune suplimentara care poate aparea in timpul coborarii.
Cum coborarea difera semnificativ de una obisnuita, majoritatea instructorilor te obliga la o sesiune speciala de antrenament, pe trasee mai usoare (in statiunile de baza: Panorama, Invermere sau Radium Hot Springs), inaintea aventurii propriu-zise. Elicopterele folosite sunt A-Star B3, durata zborului este de pana la 90 de minute, iar participantii sunt, in general, in numar de cinci. Intr-o zi de schi, se pot efectua 8-10 coborari.
FACTS
Preturi
Pachet de o zi (ghid, transport, echipament, 2 mese): 500-582 USD/pers
Pachet de 3 zile (full options): 1.698 USD/pers
Coborari aditionale: 57 USD/pers
Pachet de lux (4 persoane): 5.529 USD
Pachet „Vertical Venture“ (inclusiv cazare): 2.293 USD/pers
Tur panoramic al Muntilor Purcell cu elicopterul: 107 USD/pers
Cazare: Panorama – Taynton Lodge de la 200 USD/zi/pers
Invermere – Nipika Lodge de la 100 USD/zi/pers
Radium Hot Springs – Pinewood Motel de la 80 USD/zi/pers
Informatii utile
www.rkheliski.com
www.jumboglacierresort.com
www.panoramaresort.com i
nfo@rkheliski.com
R.K. Heli-Ski Panorama Inc. Box 695, Invermere, B.C., Canada, V0A 1K0 Telefon Æ1 250 342 3889 Fax Æ1 250 342 3466
Banff Springs Hotel Heli Sales Desk Telefon/Fax Æ1 403 762 3771
Acces cu avionul: din Hamilton, London, Windsor
Acces auto: autostrazile 31, 93/95
www.rkheliski.com
www.jumboglacierresort.com
www.panoramaresort.com i
nfo@rkheliski.com
R.K. Heli-Ski Panorama Inc. Box 695, Invermere, B.C., Canada, V0A 1K0 Telefon Æ1 250 342 3889 Fax Æ1 250 342 3466
Banff Springs Hotel Heli Sales Desk Telefon/Fax Æ1 403 762 3771
Acces cu avionul: din Hamilton, London, Windsor
Acces auto: autostrazile 31, 93/95
Vancouver - oraşul cel mai bun pentru trai din lume
Vancouver - oraşul cel mai bun pentru trai din lume
Provincia Québec
Supliment de weekend / Stiati ca...? (12-11-2007) Provincia Québec, de Venera E.DUMITRESCU-STAIA: Provincia Québec este situata în America de NordEstul Canadei, fiind considerata provincia cea mai întinsa... citeste[...]
MONTREAL
Montreal - o ispita pentru zeci de mii de turisti
Este cel mai mare oraş din provincia canadiană Québec. Se află pe Insula Montreal, formată la confluenţa râurilor Sfântul Laurentiu şi Ottawa. Oraşul este desfăşurat şi pe alte 74 de insule vecine.
Old Montreal li s-ar părea unora un cartier cam prea turistic. De altfel, el este supranumit şi The Tourist Mecca of Montreal. Străzile înguste, clădirile din piatră ce datează din secolele XVII - XX fac din această zonă o atracţie continuă pentru zeci de mii de turişti. Nu este de omis nici asemănarea dintre cartier şi Paris.
Old Montreal este, de fapt, locul unde s-a născut metropola de astăzi şi, mai mult, începutul multor altor lucruri. Au mai rămas doar câteva dintre clădirile ce datează de la mijlocul anilor 1600, restul fiind distruse de numeroasele incendii ce au avut loc în decursul timpului. Există încă primăria, vechiul tribunal, vechea bursă de mărfuri, camera de comerţ etc. Construcţiile moderne şi-au făcut loc cu greu în aglomeraţia de străduţe. Zona poate fi împărţită în patru secţiuni: Place Jacques-Cartier şi Vechiul Port, Place d’Armes, Vechiul District Financiar (St. Jaques Street) şi Pointe-a-Calliere.
Basilica Notre Dame, un important obiectiv local
Merită văzute Place Jacques-Cartier, în faţa Primăriei Montrealului (staţia de metrou Champ de Mars) şi Place d’Armes (staţia de metrou cu acelaşi nume). Ultima piaţă este înconjurată de clădiri minunate, inclusiv Basilica Notre Dame.
Ce poţi face în afara sezonului
Old Montreal poate fi foarte aglomerat în timpul verii, când afluenţa de turişti creşte. Deci, dacă vreţi să staţi departe de agitaţie, cel mai bine este să-l vizitaţi în afara sezonului sau dimineaţa, devreme, pentru că merită. În afara sezonului (între octombrie şi aprilie), majoritatea muzeelor şi restaurantelor sunt deschise, dar funcţionează cu program redus. Indiferent că eşti în plin sezon sau nu, o plimbare cu caleaşca face dintr-un sejur la Montreal o amintire care să rămână o viaţă în memoria afectivă a turiştilor.
Atracţiile turistice din vechiul port
Sunt o mulţime de lucruri interesante de făcut, în special vizitarea muzeelor şi a clădirilor istorice, plimbările şi, bineînţeles, servitul mesei. Majoritatea activităţilor familiare se desfăşoară în vechiul port (digul King Edward): expoziţii, ciclism, rollerblading etc. Digul Jacques-Catier este dedicat în principal evenimentelor speciale, cum ar fi festivalul “Just for Laugh” sau spectacolele “Cirque du Soleil”; tot aici este un vad bun pentru servirea mesei şi pentru obţinerea de informaţii.
Nu folosiţi maşina în Old Montreal! Unele străzi sunt închise traficului, iar altele sunt foarte înguste şi aglomerate
Fiind situat pe o insulă a fluviului Saint Laurent şi la limita apelor navigabile, Montreal a fost dintotdeauna un punct strategic, încă înainte de sosirea primilor europeni în Canada. În 1535, când exploratorul Jacques Cartier vizita aceste locuri, în zonă exista deja o aşezare de indieni mohawk, care purta numele de Hochelaga. 100 de ani mai târziu, în 1642, o mică aşezare se fondează graţie misionarilor sulpicieni, aşezare ce devine rapid un centru de comerţ de blănuri. După capturarea sa de către britanici în 1762, Montreal rămâne cel mai important oraş din Canada francofonă. A fost chiar şi capitala provinciei Quebec pentru o scurtă perioadă în jurul anului 1840.
Şi astăzi Montrealul şi-a păstrat farmecul de altădată, multe dintre străzile înguste fiind conservate perfect. Spaţiul extrem de redus a dus la închiderea efectivă a acestora. Dacă ajungeţi aici, nu e recomandat să fololsiţi maşina.
Sfat!
Străzi înconjurătoare
McGill Street (Beaver Hall) - la vest
Ville-Marie Autoroute - la nord
St. Laurent River - la sud
Berri Street - la est
Staţii de metrou:
Champs de Mars (Champ de Mars, City Hall, Place Cartier, Old Port)
Place d’Armes (Place d’Armes, Notre Dame basilica)
Square Victoria (St. Jacques Street)
Este cel mai mare oraş din provincia canadiană Québec. Se află pe Insula Montreal, formată la confluenţa râurilor Sfântul Laurentiu şi Ottawa. Oraşul este desfăşurat şi pe alte 74 de insule vecine.
Old Montreal li s-ar părea unora un cartier cam prea turistic. De altfel, el este supranumit şi The Tourist Mecca of Montreal. Străzile înguste, clădirile din piatră ce datează din secolele XVII - XX fac din această zonă o atracţie continuă pentru zeci de mii de turişti. Nu este de omis nici asemănarea dintre cartier şi Paris.
Old Montreal este, de fapt, locul unde s-a născut metropola de astăzi şi, mai mult, începutul multor altor lucruri. Au mai rămas doar câteva dintre clădirile ce datează de la mijlocul anilor 1600, restul fiind distruse de numeroasele incendii ce au avut loc în decursul timpului. Există încă primăria, vechiul tribunal, vechea bursă de mărfuri, camera de comerţ etc. Construcţiile moderne şi-au făcut loc cu greu în aglomeraţia de străduţe. Zona poate fi împărţită în patru secţiuni: Place Jacques-Cartier şi Vechiul Port, Place d’Armes, Vechiul District Financiar (St. Jaques Street) şi Pointe-a-Calliere.
Basilica Notre Dame, un important obiectiv local
Merită văzute Place Jacques-Cartier, în faţa Primăriei Montrealului (staţia de metrou Champ de Mars) şi Place d’Armes (staţia de metrou cu acelaşi nume). Ultima piaţă este înconjurată de clădiri minunate, inclusiv Basilica Notre Dame.
Ce poţi face în afara sezonului
Old Montreal poate fi foarte aglomerat în timpul verii, când afluenţa de turişti creşte. Deci, dacă vreţi să staţi departe de agitaţie, cel mai bine este să-l vizitaţi în afara sezonului sau dimineaţa, devreme, pentru că merită. În afara sezonului (între octombrie şi aprilie), majoritatea muzeelor şi restaurantelor sunt deschise, dar funcţionează cu program redus. Indiferent că eşti în plin sezon sau nu, o plimbare cu caleaşca face dintr-un sejur la Montreal o amintire care să rămână o viaţă în memoria afectivă a turiştilor.
Atracţiile turistice din vechiul port
Sunt o mulţime de lucruri interesante de făcut, în special vizitarea muzeelor şi a clădirilor istorice, plimbările şi, bineînţeles, servitul mesei. Majoritatea activităţilor familiare se desfăşoară în vechiul port (digul King Edward): expoziţii, ciclism, rollerblading etc. Digul Jacques-Catier este dedicat în principal evenimentelor speciale, cum ar fi festivalul “Just for Laugh” sau spectacolele “Cirque du Soleil”; tot aici este un vad bun pentru servirea mesei şi pentru obţinerea de informaţii.
Nu folosiţi maşina în Old Montreal! Unele străzi sunt închise traficului, iar altele sunt foarte înguste şi aglomerate
Fiind situat pe o insulă a fluviului Saint Laurent şi la limita apelor navigabile, Montreal a fost dintotdeauna un punct strategic, încă înainte de sosirea primilor europeni în Canada. În 1535, când exploratorul Jacques Cartier vizita aceste locuri, în zonă exista deja o aşezare de indieni mohawk, care purta numele de Hochelaga. 100 de ani mai târziu, în 1642, o mică aşezare se fondează graţie misionarilor sulpicieni, aşezare ce devine rapid un centru de comerţ de blănuri. După capturarea sa de către britanici în 1762, Montreal rămâne cel mai important oraş din Canada francofonă. A fost chiar şi capitala provinciei Quebec pentru o scurtă perioadă în jurul anului 1840.
Şi astăzi Montrealul şi-a păstrat farmecul de altădată, multe dintre străzile înguste fiind conservate perfect. Spaţiul extrem de redus a dus la închiderea efectivă a acestora. Dacă ajungeţi aici, nu e recomandat să fololsiţi maşina.
Sfat!
Străzi înconjurătoare
McGill Street (Beaver Hall) - la vest
Ville-Marie Autoroute - la nord
St. Laurent River - la sud
Berri Street - la est
Staţii de metrou:
Champs de Mars (Champ de Mars, City Hall, Place Cartier, Old Port)
Place d’Armes (Place d’Armes, Notre Dame basilica)
Square Victoria (St. Jacques Street)
Ultima editare efectuata de catre Admin in 27.04.08 12:42, editata de 1 ori
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum