Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Polanski[V=]
Pagina 4 din 4
Pagina 4 din 4 • 1, 2, 3, 4
Polanski[V=]
Rezumarea primului mesaj :
Roman
Roman
Ultima editare efectuata de catre Admin in 26.02.15 7:03, editata de 26 ori
Roman Polanski - implicat în cel mai mare scandal sexual de
Roman Polanski - implicat în cel mai mare scandal sexual de la Hollywood
Luni 27 august 2007, 15:35
Roman Polanski, unul dintre cei mai apreciaţi regizori din toată lumea, a rămas până în ziua de azi un fugar. În anul 1977 a fugit din America, de frica să nu fie arestat. Nu s-a întors... continuare
Luni 27 august 2007, 15:35
Roman Polanski, unul dintre cei mai apreciaţi regizori din toată lumea, a rămas până în ziua de azi un fugar. În anul 1977 a fugit din America, de frica să nu fie arestat. Nu s-a întors... continuare
Regizori celebri, printre care Roman Polanski, vor realiza s
Regizori celebri, printre care Roman Polanski, vor realiza scurtmetraje pentru Cannes Roman Polanski şi fraţii Coen se numără printre cei 35 de regizori de top care vor realiza scurtmetraje pentru a celebra cea de-a 60-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes, potrivit BBC.
Filmele au o durată de trei minute şi sunt realizate pe tema "a merge la cinematograf".
Directorul festivalului Gilles Jacob a spus că cei prezenţi trebuie să se aştepte la surprize şi a adăugat că David Cronenberg şi-a realizat filmul în totalitate în baie.
Printre cei ce vor participa la proiectul de scurtmetraje se mai numără Ken Loach, Lars von Trier sau Wim Wenders.
Regizorul filmului "Babel", Alejandro Gonzales Inarritu, a regizat şi el un scurtmetraj de trei minute, ca şi câştigătorii premiului Palme d'Or de la Cannes: Jane Campion, Gus Van Sant şi Nanni Moretti.
"Niciunul dintre regizori nu ştie nimic despre celelalte scurtmetraje, nici măcar care este scenariul filmelor celorlalţi colegi", a spus Gilles Jacob.
Scurtmetrajele vor fi difuzate pe 20 mai. Festivalul de film de la Cannes se va desfăşura în perioada 16-27 mai, iar preşedintele juriului din acest an este britanicul Stephen Frears.
Filmele au o durată de trei minute şi sunt realizate pe tema "a merge la cinematograf".
Directorul festivalului Gilles Jacob a spus că cei prezenţi trebuie să se aştepte la surprize şi a adăugat că David Cronenberg şi-a realizat filmul în totalitate în baie.
Printre cei ce vor participa la proiectul de scurtmetraje se mai numără Ken Loach, Lars von Trier sau Wim Wenders.
Regizorul filmului "Babel", Alejandro Gonzales Inarritu, a regizat şi el un scurtmetraj de trei minute, ca şi câştigătorii premiului Palme d'Or de la Cannes: Jane Campion, Gus Van Sant şi Nanni Moretti.
"Niciunul dintre regizori nu ştie nimic despre celelalte scurtmetraje, nici măcar care este scenariul filmelor celorlalţi colegi", a spus Gilles Jacob.
Scurtmetrajele vor fi difuzate pe 20 mai. Festivalul de film de la Cannes se va desfăşura în perioada 16-27 mai, iar preşedintele juriului din acest an este britanicul Stephen Frears.
ROMAN POLANSKI VA REGIZA POMPEI
ROMAN POLANSKI VA REGIZA "POMPEI"
Roman Polanski va regiza "Pompei", cel mai mare film in termeni de subiect si buget din intreaga sa cariera, o poveste despre distrugerile provocate de eruptia vulcanului Vezuviu. "Pompei" va fi un thriller a carui actiune are loc inainte si in timpul eruptiei vulcanului Vezuviu. Lungmetrajul va fi bazat pe bestseller-ul cu acelasi titlu scris de romancierul Robert Harris, care va realiza si scenariul. Bugetul filmului este estimat la 130 de milioane de dolari, potrivit lui Polanski.
Roman Polanski va regiza "Pompei", cel mai mare film in termeni de subiect si buget din intreaga sa cariera, o poveste despre distrugerile provocate de eruptia vulcanului Vezuviu. "Pompei" va fi un thriller a carui actiune are loc inainte si in timpul eruptiei vulcanului Vezuviu. Lungmetrajul va fi bazat pe bestseller-ul cu acelasi titlu scris de romancierul Robert Harris, care va realiza si scenariul. Bugetul filmului este estimat la 130 de milioane de dolari, potrivit lui Polanski.
Ultima editare efectuata de catre Admin in 15.06.11 18:46, editata de 1 ori
Polanski l-a premiat pe Muntean
Polanski l-a premiat pe Muntean ."Hârtia va fi albastră", al doilea lungmetraj al regizorului Radu Muntean, a câştigat, sâmbătă seara, Premiul Special al Juriului, în cadrul celei de-a şasea ediţii a Festivalului de Film de la Marrakech. Premiul a fost acordat de un juriu condus de Roman Polanski şi recompensează "originalitatea unui cineast". Filmul a fost prezent în competiţie alături de alte 14 titluri. Marele premiu "Steaua de Aur" a fost dobândit de pelicula germană "Der Rote Kakadu", în regia lui Dominik Graf. "Hârtia va fi albastră" nu se află la prima distincţie, ci a mai dobândit Marele Premiu la Festivalul Balkan Black Box la Berlin, în noiembrie. Radu Muntean a fost recompensat cu Premiul pentru Cea mai bună regie în cadrul Festivalului de Film de la Cottbus. Pentru cei care au ratat filmul pe marele ecran, Antena 1 îl va difuza pe 22 decembrie.
http://www.adevarulonline.ro/2006-12-11/Cultura/polanski-l-a-premiat-pe-muntean_210084.html
http://www.adevarulonline.ro/2006-12-11/Cultura/polanski-l-a-premiat-pe-muntean_210084.html
Oscarul european
Oscarul european
Regizorul Roman Polanski a primit un premiu pentru întreaga carieră.
Regizorul Roman Polanski a primit un premiu pentru întreaga carieră.
Portret de regizor
Portret de regizor Daca e august, atunci va propun sa traim o luna de miere cu Roman Polanski, regizor de origine poloneza, nascut in aceasta luna, mai exact pe 18, anul 1933.
Fie ca aceasta noua rubrica sa vorbeasca despre profilul cate unui cineast, despre filmografia sa, evolutia regizorala si sa explice de ce un film poate fi catalogat ca fiind de arta sau nu.
Intr-adevar, putem aprecia relativ usor un film ca fiind “comercial” dupa audienta si metode de promovare - advertising sau PR ori si una si alta, insa acestea nu sunt singurele conditii, poate nici macar esentialele; care altele ar mai fi? De asemenea, cum se defineste un film de arta si prin ce il recunoastem si catalogam ca fiind astfel? Sa fie mesajul pe care il putem desprinde dincolo de intamplarea propriu-zisa? Sa fie simbolurile? Atmosfera creata? (si aici imi amintesc de afirmatia unui pianist - cu care vorbeam despre Tarkovski- cum ca “filmele acestui regizor sunt foarte muzicale”). Sa fie faptul ca un film de arta lasa loc reflectiilor ulterioare, oferind o deschidere spre filozofare? Ce mai este in plus, dincolo de toate acestea? Care e granita dintre un film de arta si unul “de calitate”? Ce inseamna regizorul pentru un film si ce scenaristul? Acestea sunt problemele pe care le ridic si intrebarile carora voi incerca sa raspund alaturi de conturarea unui profil de cineast la rubrica “Portret de regizor”.
Si pentru ca e august, va propun, cum spuneam, Polanski. Unul dintre primele filme ale regizorului si poate cel mai valoros din anii tineretii este “Cutitul in apa”/ Nóz w wodzie (1962). O poveste despre o masurare de forte intre doi oameni din generatii diferite, despre acte de bravura si o procesiune de initiere a tanarului in randul barbatilor; in film sunt create foarte multe situatii in care cei doi barbati se confrunta; jocul de forte se desfasoara pe un fond de instabilitate: actiunea are loc in cea mai mare parte pe un iaht, deci pe apa. Balanta- in aceasta confruntare a puterii - se schimba mereu si se reechilibreaza, caci “mentorul”- barbatul matur, personajul Andrzej, care crede ca “trebuie sa ai reflexe rapide si disciplina” devine invatacel in lectia manuirii cutitului – obiect devenit laitmotiv in film - sau pacalit caruia i se joaca feste de mai istetul autostopist. Se poate vorbi, deci, de o permanenta schimbare de roluri.
Personajele se contureaza in caractere, in tipologii; de exemplu tanarul autostopist nu are nume in film, iar chipurile celorlalte doua personaje (cuplul pornit cu masina spre lacul unde este ancorat iahtul personal) nu le vedem initial, desi sunt filmate din fata, ci doar le intuim prin parbrizul masinii.
Talentul regizoral al lui Polanski se vede si prin imagini care ar putea sa faca istorie: mersul pe apa al tanarului baiat interpretat de Zygmunt Malanowicz, peisajul - ca dintr-o pictura japoneza - cu barca inconjurata de ceata si oprita de vegetatia abundenta din marginea lacului, profilarea corpului intins la soare al frumoasei actrite Jolanta Umecka pe fondul lacului si arborilor de la marginea lui. Pentru doua zile barca devine o locuinta lacustra, loc de refugiu pentru Andrzej (interpretat de Leon Niemczyk) caruia viata i se pare “plictisitoare” si care gaseste in provocarea tanarului pe care il cunoaste in drumul spre lac, o iesire din cotidianul apasator.
Cat priveste jocul actorilor, singura Jolanta Umecka, in interpretarea Krystynei, sotia barbatului matur, are un joc egal, nenuantat, sters chiar.
Lauda sistemului comunist-obligatorie pentru acceptarea unui film la vremea respectiva - se materializeaza in “Nóz w wodzie” prin prezenta unei situatii oarecum atipice intr-o Polonie sub regim totalitar: un cuplu care merge sa se relaxeze in voiaj cu proprul iaht. Cu toate astea, afirm inca o data, ca acest film este poate cel mai bun al tineretii regizorului si printre cele mai proeminente ale carierei sale.
Bineinteles ca au urmat Cinatown cu Faye Dunaway si Jack Nicholson (1974), Le Locataire (1976), Tess, filmul dupa romanul lui Thomas Hardy (1979), Bitter Moon (1992), apoi Pianistul (2002) si Oliver Twist (2005).
Despre fiecare dintre aceste filme voi vorbi in urmatoarea cronica a lunii august dedicata lui Roman Polanski.
Si ca sa revin la intrebarile retorice pe care le-am pus la inceputul articolului despre filme de arta si cele care “se vand”, tin sa mentionez in incheiere raspunsul pe care l-am dat unui prieten cand am fost intrebata care e diferenta dintre un film de arta si unul comercial; am spus ca “a vedea un film de arta e ca si cum ai citi un roman; iar un film comercial e ca si cum te-ai uita intr-un atlas frumos colorat si lucitor: iti incanta ochii dar nu te lasa cu nici o intrebare”. Voi ce credeti, dincolo de faptul ca raspunsul meu a fost plastic?
http://www.cronicaromana.ro/portret-de-regizor.html
Fie ca aceasta noua rubrica sa vorbeasca despre profilul cate unui cineast, despre filmografia sa, evolutia regizorala si sa explice de ce un film poate fi catalogat ca fiind de arta sau nu.
Intr-adevar, putem aprecia relativ usor un film ca fiind “comercial” dupa audienta si metode de promovare - advertising sau PR ori si una si alta, insa acestea nu sunt singurele conditii, poate nici macar esentialele; care altele ar mai fi? De asemenea, cum se defineste un film de arta si prin ce il recunoastem si catalogam ca fiind astfel? Sa fie mesajul pe care il putem desprinde dincolo de intamplarea propriu-zisa? Sa fie simbolurile? Atmosfera creata? (si aici imi amintesc de afirmatia unui pianist - cu care vorbeam despre Tarkovski- cum ca “filmele acestui regizor sunt foarte muzicale”). Sa fie faptul ca un film de arta lasa loc reflectiilor ulterioare, oferind o deschidere spre filozofare? Ce mai este in plus, dincolo de toate acestea? Care e granita dintre un film de arta si unul “de calitate”? Ce inseamna regizorul pentru un film si ce scenaristul? Acestea sunt problemele pe care le ridic si intrebarile carora voi incerca sa raspund alaturi de conturarea unui profil de cineast la rubrica “Portret de regizor”.
Si pentru ca e august, va propun, cum spuneam, Polanski. Unul dintre primele filme ale regizorului si poate cel mai valoros din anii tineretii este “Cutitul in apa”/ Nóz w wodzie (1962). O poveste despre o masurare de forte intre doi oameni din generatii diferite, despre acte de bravura si o procesiune de initiere a tanarului in randul barbatilor; in film sunt create foarte multe situatii in care cei doi barbati se confrunta; jocul de forte se desfasoara pe un fond de instabilitate: actiunea are loc in cea mai mare parte pe un iaht, deci pe apa. Balanta- in aceasta confruntare a puterii - se schimba mereu si se reechilibreaza, caci “mentorul”- barbatul matur, personajul Andrzej, care crede ca “trebuie sa ai reflexe rapide si disciplina” devine invatacel in lectia manuirii cutitului – obiect devenit laitmotiv in film - sau pacalit caruia i se joaca feste de mai istetul autostopist. Se poate vorbi, deci, de o permanenta schimbare de roluri.
Personajele se contureaza in caractere, in tipologii; de exemplu tanarul autostopist nu are nume in film, iar chipurile celorlalte doua personaje (cuplul pornit cu masina spre lacul unde este ancorat iahtul personal) nu le vedem initial, desi sunt filmate din fata, ci doar le intuim prin parbrizul masinii.
Talentul regizoral al lui Polanski se vede si prin imagini care ar putea sa faca istorie: mersul pe apa al tanarului baiat interpretat de Zygmunt Malanowicz, peisajul - ca dintr-o pictura japoneza - cu barca inconjurata de ceata si oprita de vegetatia abundenta din marginea lacului, profilarea corpului intins la soare al frumoasei actrite Jolanta Umecka pe fondul lacului si arborilor de la marginea lui. Pentru doua zile barca devine o locuinta lacustra, loc de refugiu pentru Andrzej (interpretat de Leon Niemczyk) caruia viata i se pare “plictisitoare” si care gaseste in provocarea tanarului pe care il cunoaste in drumul spre lac, o iesire din cotidianul apasator.
Cat priveste jocul actorilor, singura Jolanta Umecka, in interpretarea Krystynei, sotia barbatului matur, are un joc egal, nenuantat, sters chiar.
Lauda sistemului comunist-obligatorie pentru acceptarea unui film la vremea respectiva - se materializeaza in “Nóz w wodzie” prin prezenta unei situatii oarecum atipice intr-o Polonie sub regim totalitar: un cuplu care merge sa se relaxeze in voiaj cu proprul iaht. Cu toate astea, afirm inca o data, ca acest film este poate cel mai bun al tineretii regizorului si printre cele mai proeminente ale carierei sale.
Bineinteles ca au urmat Cinatown cu Faye Dunaway si Jack Nicholson (1974), Le Locataire (1976), Tess, filmul dupa romanul lui Thomas Hardy (1979), Bitter Moon (1992), apoi Pianistul (2002) si Oliver Twist (2005).
Despre fiecare dintre aceste filme voi vorbi in urmatoarea cronica a lunii august dedicata lui Roman Polanski.
Si ca sa revin la intrebarile retorice pe care le-am pus la inceputul articolului despre filme de arta si cele care “se vand”, tin sa mentionez in incheiere raspunsul pe care l-am dat unui prieten cand am fost intrebata care e diferenta dintre un film de arta si unul comercial; am spus ca “a vedea un film de arta e ca si cum ai citi un roman; iar un film comercial e ca si cum te-ai uita intr-un atlas frumos colorat si lucitor: iti incanta ochii dar nu te lasa cu nici o intrebare”. Voi ce credeti, dincolo de faptul ca raspunsul meu a fost plastic?
http://www.cronicaromana.ro/portret-de-regizor.html
Ultima editare efectuata de catre Admin in 15.06.11 18:45, editata de 1 ori
Polanski prezinta „Oliver Twist" la Praga
Polanski prezinta „Oliver Twist" la Praga
Roman Polanski si-a prezentat, la Praga, ultima creatie
cinematografica, „Oliver Twist", dupa romanul cu acelasi nume al
scriitorului englez Charles Dickens. Pelicula, realizata contrar
modei efectelor speciale, este cea dint?i pe care cineastul de 71 de
ani a facut-o „pentru copiii" sai, releva AFP si site-ul cotidianului
elvetian „La Libert?", consultat de Rompres. Acest film, cu durata de
peste doua ore, nareaza „povestea unui baiat coplesit de vitregia
sortii, care, in final, ajunge sa scape din toate
primejdiile". „Voiam sa fac ceva complet diferit, pentru ca ma g?
ndesc ca filmele acestea, cu efecte speciale, sunt lipsite de sens si
formeaza generatii de spectatori insensibili la orice forma de emotie
nascuta pe ecran", a explicat cineastul. In opinia sa, aceste
filme „sunt foarte usor de facut si probabil ca acesta este motivul
pentru care realizatorii sunt, adesea, marginiti la ele".
AVEREA
Roman Polanski, obligat sa-si povesteasca viata la tribunal
http://www.averea.ro/display.php?data=2005-07-21&id=4264Proces. Pentru a-si apara onoarea, regizorul polonez trebuie sa
dezvaluie detalii din viata sa intima
Roman Polanski, obligat sa-si povesteasca viata la tribunal
-- La Londra au inceput saptamana aceasta audierile in procesul de
calomnie intentat de celebrul regizor Roman Polanski nu mai putin
cunoscutei reviste britanice "Vanity Fair". Regizorul a dat in
judecata publicatia pentru un articol aparut in 2002, in care se
spunea ca Polanski ar fi incercat sa seduca o femeie la scurt timp
dupa moartea sotiei sale.
Polanski a depus marturie din Franta, prin videoconferinta
In 1969, Sharon Tate, sotia lui Polanski, era insarcinata in luna a
opta. Ea, impreuna cu trei prieteni, au fost ucisi cu bestialitate de
Charles Manson si de discipolii sai la domiciliul sau din Bel Air,
California. Criminalul in serie Charles Manson reusise in anii ?60 sa-
si creeze nu doar un cult, ci si o grupare de adepti, cu totii
militand si punand in practica uciderea celebritatilor. Cand Sharon
Tate a fost ucisa, Polanski era plecat in Europa, unde lucra la un
film. Articolul din "Vanity Fair" l-a socat pe Polanski. "Este o
minciuna abo-minabila", a declarat el atunci, desi avea sa recunoasca
ulterior ca a avut mai multe legaturi ocazionale cu diverse femei, la
o luna de la moartea sotiei sale. Insa semnatarii articolului
din "Vanity Fair" sugerau ca Polanski s-ar fi folosit de numele
sotiei sale pentru a seduce o tanara. Conform articolului, i-ar fi
pro-mis ca va face din ea o noua Sharon Tate daca ea va fi receptiva
la avansurile sale. "A fost dureros pentru mine, caci afirmatiile
intineaza amintirea pe care i-o pastrez lui Sharon", a declarat
Polanski.
Roman Polanski nu poate participa insa "pe viu" la audierile care se
desfasoara la Londra. El s-a temut ca venind in capitala Marii
Britanii, ar putea fi extradat in Statele Unite ale Americii, unde
este cercetat, inca din 1977, pentru ca ar fi intretinut relatii
sexuale cu o fata de 13 ani. Pe numele sau exista chiar un mandat de
arestare, pentru corupere de minori. El a facut o solicitare de a i
se accepta marturia prin vi-deoconferinta, din Franta, tara sa de
resedinta, iar cererea i-a fost aprobata. In cadrul audierilor,
avocatul apararii, Thomas Shield, l-a intrebat pe regizor daca
legatura avuta la o luna de la moartea sotiei sale nu este cumva
dovada unei "indiferente fara margini fata de amintirea ei". "Nu. Nu
consideram ca sexul, mai ales in acea epoca in care nu exista SIDA,
putea sa faca rau. Mai degraba invers", a raspuns Polanski.
"Articolul din "Vanity Fair" este o minciuna abominabila"
In a doua zi a audierilor, actrita americana Mia Farrow a fost
chemata sa depuna marturie in favoarea lui Polanski. Mia Farrow,
fosta sotie a lui Woody Allen, si-a inceput cariera in cinematografie
odata cu filmul lui Polanski din 1968, "Rosemary's Baby". Ea a
afirmat in cadrul audierilor ca l-a intalnit pe Polanski intr-un
restaurant din New York, in "Elaine's", dupa moartea lui Sharon Tate.
Mia Farrow a sustinut ca Polanski se purta foarte cuviincios, ba
chiar a spus ca acesta ar fi refuzat avansurile a doua
femei. "Asteptam sa se elibereze o masa si imi amintesc ca erau doua
femei care pareau ca ar fi vrut sa-l seduca". Farrow a mai spus ca
Polanski nu le-a acordat nici un pic de atentie celor doua femei. Mia
Farrow a marturisit ca nu-si poate aminti daca atunci Polanski era
singur la masa sau daca era impreuna cu alte persoane. In schimb, a
povestit cum regizorul i-a povestit despre ce s-a intamplat cu
Sharon, fiind foarte, foarte trist. "Mi-a povestit atunci ca a vazut
casa in care au fost ucisi Sharon si ceilalti prieteni, ca a fost
ucisa si pisicuta lui Sharon, care era inca acolo, zacand in sange".
Mia Farrow a mai spus ca in acea seara Polanski era cu adevarat
foarte afectat si nu contenea sa se intrebe "de ce?". Cat despre
viata sexuala a lui Roman Polanski, Mia Farrow a spus ca "este o mare
deosebire - pentru barbati probabil - intre o relatie stabila si o
aventura sexuala. Nu as vedea asta ca pe o dovada a lipsei de respect
fata de Sharon. Altfel nu as fi jurat pe Biblie", a mai spus Mia
Farrow. Articolul pentru care Polanski a decis sa dea in
judecata "Vanity Fair" se referea chiar la cina de la
restaurantul "Elaine's" despre care vorbeste Mia Farrow. Ulterior,
redactia revistei a revenit cu o precizare, recunoscand ca s-a
inselat asupra momentului faptelor, care ar fi avut loc la doua
saptamani de la moartea lui Sharon. Mia Farrow a mai spus ca in acea
seara, cand l-a vazut pe Polanski prima oara dupa uciderea sotiei
sale, regizorul i-a povestit totul si au plans impreuna. Acelasi
lucru l-au afirmat si alti martori, printre care si Debra, sora lui
Sharon Tate, si Andrew Braunsberg, unul dintre colaboratorii lui
Polanski. Procesul se va finaliza saptamana aceasta.
"Sunt un megaloman. Asa trebuie sa fii pentru a putea face filme de
calitate", a spus candva Polanski. Roman Polanski, de origine
poloneza, si-a petrecut adolescenta sub teroarea nazista, intr-o
familie de tarani. Mama sa a fost deportata la Auschwitz de un-de nu
s-a mai intors niciodata. Tatal sau a reusit sa se intoarca din
lagarul de concentrare de la Mauthausen. "Cutitul in apa", filmul sau
din 1962, il va aduce Premiul Criticii la Festivalul de la Venetia si
o nominalizare la Oscar pentru "Cel mai bun film strain". In cel mai
recent film al sau, "Pianistul", Polanski vorbeste despre un pianist
evreu care supravietuieste terorii celui de-al doilea razboi mondial.
Filmul se bazeaza pe memoriile pianistului Wladyslaw Szpilman. Filmul
a castigat in 2002, la Cannes, Palme d'Or, sapte premii C?sar, doua
premii Bafta si sapte Oscaruri. Roman Polanski nu a participat la
ceremonia de decernare a Premiilor Oscar de teama ca ar fi putut fi
arestat.
Elena Vladareanu
Roman Polanski a castigat procesul cu revista "Vanity F
Roman Polanski a castigat procesul cu revista "Vanity Fair"
-- Regizorul Roman Polanski a castigat procesul pe care l-a deschis
publicatiei britanice "Vanity Fair". El a cerut revistei britanice
daune in valoare de 50.000 de lire sterline. "Multe neadevaruri s-au
scris despre mine, pe cele mai multe le-am ignorat. Dar afirmatiile
din iulie 2002, din "Vanity Fair", nu puteau fi lasate sa treaca
neobservate", a mai spus regizorul.
Razboiul declaratiilor intre avocatul regizorului Roman Polanski si
cel al revistei "Vanity Fair" a luat amploare, pe masura ce
protagonistii unuia dintre cele mai mediatizate procese se apropiau
de momentul aflarii verdictului. Publicatia mondena britanica "Vanity
Fair" publicase un articol in care il acuza pe Polanski ca ar fi fost
vazut facand avansuri unei tinere la scurt timp dupa uciderea sotiei
sale, actrita Sharon Tate, in 1969. Polanski a dat revista in
judecata in anul 2002. Avocatul regizorului a sustinut ca aceasta a
fost "calomniat monstruos de dragul unei anecdote murdare", in
replica la o declaratie a avocatului revistei, prin care acesta
afirma ca Roman Polanski are o "binemeritata reputatie de cinic si
animal de prada sexual". "Vanity Fair" sustine in continuare
informatiile publicate in articol, desi s-a razgandit in ceea ce
priveste momentul la care s-ar fi petrecut faptele. In pledoaria
finala, avocatul apararii a subliniat ca regizorul era in stare sa se
comporte in felul in care este acuzat ca a facut-o in 1969. Regizorul
a recunoscut el insusi ca la o luna de la moartea sotiei sale s-a
consolat in bratele unei femei. "Cat despre posibilitatea ca
reputatia domnului Polanski sa mai fie afectata, aceasta este deja
afectata iremediabil, din pacate. O persoana onorabila ar veni la
acest tribunal, o persoana onorabila s-ar intoarce in California, o
persoana onorabila nu s-ar fi comportat asa cum a facut-o el - nici
macar in anii '60", a spus avocatul revistei.
Polanski a obtinut dreptul de a depune marturie de la Paris, deoarece
se temea ca daca ar veni la Londra ar putea fi extradat in Statele
Unite.
Pe numele sau exista un mandat de arestare american din 1977 pentru
intretinerea de relatii sexuale cu o minora de 13 ani. Regi-zorul s-a
recunoscut vinovat, dar a fugit in Franta inainte de pronuntarea
sentintei in procesul sau.
Avocatul lui Polanski, John Kelsey-Fry, a spus ca regizorul a fost
foarte indurerat de moartea sotiei sale. "Apararii i-a revenit
sarcina de a-si dovedi cazul. Daca ceea ce sustin ei ar fi adevarat,
singurul martor pe care ar fi trebuit sa-l cheme este Beatte Telle",
femeia careia Polanski i-ar fi facut avansuri.
"Nu ati auzit nici un cuvant de la ea", a subliniat avocatul.
Tribunalul de la Londra nu este insa unul "de moravuri", a subliniat
el, adaugand: "Nu suntem aici pentru a judeca stilul de viata al
domnului Polanski".
http://www.averea.ro/display.php?data=2005-07-23&id=4419
Ultima editare efectuata de catre in 30.04.06 20:51, editata de 1 ori
Pagina 4 din 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum