Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


Titanic

Pagina 3 din 3 Înapoi  1, 2, 3

In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 15:34

Rezumarea primului mesaj :

Titanic - Pagina 3 Z


Ultima editare efectuata de catre Admin in 14.12.13 19:22, editata de 4 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos


Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 27.12.11 10:20

Misterele Titanicului, dezlegate de ştiinţă
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty 30 de secunde au lipsit pentru ca Titanicul să fie salvat

Mesaj Scris de Admin 05.12.11 9:42

30 de secunde au lipsit pentru ca Titanicul să fie salvat
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty De ce dispare Titanicul?

Mesaj Scris de Admin 16.11.11 21:36

De ce dispare Titanicul?

La 4 km în adîncul Atlanticului de Nord, prova, cîndva atît de elegantă, suspină sub rugină. Bob Ballard este convins că nu doar natura distruge cea mai celebră epavă a lumii.

Zona cu rămăşiţe m-a izbit cel mai tare. Pe fund, la 550 km în larg de Newfoundland, cei care au pierit în primele ore ale îngheţatei zile de 15 aprilie 1912 mi-au vorbit din nou.
O ladă de şampanie în care sticlele erau încă nedesfăcute zace pe fundul oceanului – ceea ce aminteşte că Titanicul a fost un palat plutitor al celor bogaţi şi puternici. Lada în care erau sticlele a dispărut de mult, mîncată de moluştele xilofage. Alături de sticle se găseau plăci de faianţă, cu modele în alb şi roşu, provenind probabil dintr-o sală publică. Deodată privirea mi-a fost atrasă de un pantof de femeie, care zăcea răsturnat pe o parte. În apropiere de el se mai găseau trei piepteni mari şi o pereche de pantofi mai mici, care se poate să fi aparţinut unui copilaş. Şi lîngă ei se afla o oglinjoară.
Cum este cu putinţă ca toate aceste obiecte să se găsească la un loc pe fundul mării? Aparţinuse, oare, pantoful mai mare vreunei mame care pieptănase odată părul lung al fiicei sale? Cum arăta chipul fetei care poate s-a privit cîndva în această oglindă? Puţin mai încolo se aflau alţi pantofi: o pereche ai unei tinere fete şi, aproape, o altă pereche, lîngă ceea ce mi s-a părut a fi pelerina unui marinar. O pereche de pantofi nu poate să cadă 3.800 de metri şi să ajungă aşa pe fund. Doar dacă au „călătorit“ împreună.
Sînt 19 ani de cînd am descoperit Titanicul, pe atunci făcînd parte dintr-o echipă franco-americană. Mă întorsesem să văd cum se schimbase epava. Ştiam că RMS Titanic, Inc., o companie privată de recuperare, a organizat multe scufundări la epavă, aducînd la suprafaţă, în mod legal, mii de obiecte din ceea ce eu consider a fi un mormînt sacru.
Celebrul regizor hollywoodian James Cameron, dar şi mulţi alţii au fost aduşi la epavă de submarine ruseşti, care nici ei n-au încălcat nici o lege, doar s-au ciocnit, se spune, de corpul epavei.
Vase de croazieră se învîrteau deasupra epavei, în timp ce RMS Titanic, Inc. încerca să aducă la suprafaţă o bucată din transatlantic. O companie producătoare de bere a sponsorizat un concurs pentru recuperatorii sticlelor de bere. Iar un cuplu new-yorkez a coborît cam brutal cu un submersibil pe prova Titanicului, ca să se căsătorească.
Totul era un adevărat circ – exact ceea ce sperasem întotdeauna să nu se întîmple. I-am îndemnat şi pe alţii să trateze cu aceeaşi demnitate rămăşiţele Titanicului, ca în cazul vasului de luptă Arizona, scufundat la Pearl Harbour. În schimb, ei l-au transformat într-un spectacol grotesc, de bîlci.
Ca şi cum lucrurile nu ar fi fost şi aşa destul de grave, se spune că unele dintre aceste „vizite“ au afectat Titanicul. Ca să mă dumiresc singur, l-am cooptat în echipă şi pe căpitanul Craig McLean, director pentru explorarea oceanului la Administraţia Naţională pentru Ocean şi Atmosferă (NOAA), pentru cosponsorizarea unei expediţii.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 04.10.11 17:52

Croazieră pe noul Titanic la 100 de ani de la naufragiu. Vezi cât costă biletul | VIDEO
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Un colier purtat de o supravieţuitoare de pe Titanic - furat

Mesaj Scris de Admin 21.09.11 15:08

Un colier purtat de o supravieţuitoare de pe Titanic - furat dintr-o expoziţie din Copenhaga. Ce recompensă se oferă
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:54

"Titanic" 3D, la 100 de ani de la catastrofa pachebotului


James Cameron, regizorul peliculei 3D "Avatar", va converti in format 3D celebrul film "Titanic", din 1997, urmand ca productia sa apara pe marile ecrane in aprilie 2012, la centenarul tragediei pachebotului.


Cineastul canadian James Cameron a anuntat ca va remasteriza si converti in format 3D pelicula "Titanic", realizata in 1997, cu Leonardo DiCaprio si Kate Winslet in rolurile principale. Regizorul a promis ca lungmetrajului va fi lansat in cinematografe in 6 aprilie 2012, pentru a marca cei 100 de ani de la data la care celebrul pachebot si-a inceput prima si totodata ultima lui calatorie, pornind pe 10 aprilie 1912 din portul britanic Southampton.

"Exista o intreaga generatie care nu a vazut niciodata filmul «Titanic» asa cum a fost facut acest film pentru a fi vazut, pe marele ecran. Iar acesta va fi un «Titanic» asa cum nu l-ati vazut niciodata inainte, remasterizat digital cu 4K (rezolutie) si convertit in format 3D", a declarat regizorul James Cameron, citat de Mediafax. "

Cu puterea lui emotionala intacta si cu noile imagini mai puternice ca niciodata, acest film va reprezenta o experienta de proportii epice pentru fanii lui, dar si pentru spectatorii care il vor vedea pentru prima oara", a adaugat regizorul canadian.

"Titanic" a castigat nu mai putin de 11 premii Oscar, a vandut bilete in valoare de 1,8 miliarde de dolari pe plan mondial si a detinut timp de foarte multi ani recordul de incasari, fiind depasit abia in 2010 de blockbusterul 3D "Avatar", regizat de acelasi James Cameron, care a obtinut incasari totale de 2,7 miliarde de dolari.
Detalii»
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:52

Titanicul s-a scufundat din cauza unei grave erori de...
Dezvăluirea spectaculoasă apare în ultimul roman al nepoatei lui Charles Lightoller, secund pe navă şi ofiţerul cu cel mai mare grad dintre cei care au supravieţuit dezastrului de pe 14 aprilie 1912.
Un adevăr jenant iese la suprafaţă după un secol. Scufundarea navei Titanic s-a datorat unei grave erori de navigaţie, dublate de o decizie greşită! La 98 de ani de la celebra tragedie navală din Atlantic, familia important ofiţer care a supravieţuit catastrofei scoate la iveală, într-o carte, un secret cutremurător.
Dezvăluirea spectaculoasă apare în ultimul roman al nepoatei lui Charles Lightoller, secund pe navă şi ofiţerul cu cel mai mare grad dintre cei care au supravieţuit dezastrului de pe 14 aprilie 1912.
Două grave erori ar fi dus la scufundarea uriaşei nave de pasageri, cea mai mare din lume la vremea ei. Potrivit acestei cărţi, icebergul a fost văzut din timp şi putea fi evitat, însă, timonierul - iar asta a fost prima greşeală - s-a panicat şi a manevrat timona în direcţia greşită. Chiar şi după ce a lovit icebergul, vieţile celor peste 1500 de victime ale catastrofei puteau fi salvate dacă, în loc să se îndepărteze cu toată puterea de iceberg imediat după coliziune, comandanţii navei ar fi decis să oprească nava sprijinită de blocul de gheaţă şi să aştepte ajutor după semnalul SOS.
Ofiţerul britanic a ascuns acest adevăr ambelor comisii, britanică şi americană, care au anchetat catastrofa. Motivul: s-a temut că dezvăluirea ar duce la falimentul armatorilor navei şi, implicit, la pierderea locului de muncă pentru mulţi dintre cunoscuţii săi.
Şi eroarea de pilotaj are un motiv - acum un secol, navigaţia trecea printr-o tranziţie radicală de la navele cu propulsii clasice la cele cu motor cu aburi şi elice, ceea ce însemna două sisteme de pilotaj diferite. Versiunea oficială de pînă acum a cauzei scufundării navei Titanic a fost că icebergul care a spart cala a fost văzut prea tîrziu pentru a putea fi evitat.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:50

Afla si tu care sunt cele mai ciudate concidente din jurul Titanicului! James Cameron ne-a fascinat cu a sa capodopera Titanic, insa putini stiu ca au mai fost facute 13 filme pe aceasta tema, inainte ca regizorul canadian sa cucereasca lumea. Insa un fapt este de-a dreptul incredibil: autorul Morgan Robertson a scris o carte intitulata "Futility, or the Wreck of the Titan", in care povesteste despre un vapor urias, de aproximativ 260 de metri lungime, facut in Marea Britanie. Titan porneste in calatorie ca un hotel de lux pe apa, fiind considerat imposibil de scufundat la vremea lui. La 400 de mile de "Newfoundland", la o viteza de 22.5 noduri, Titan se loveste de un iceberg si se scufunda. Majoritatea pasagerilor mor pentru ca uriasul avea prea putin barci de salvare. Era si normal, pentru ca era considerat imposibil de scufundat...

Acum vine bomba: Robertson a scris aceasta carte in 1898, adica cu 14 ani inainte ca Titanicul sa se scufunde! Ati putut vedea similaritatile, insa avem de facut o mentiune. Titanicul s-a ciocnit de iceberg la 400 de mile de Newfoundland, dar la o viteza de 25 de noduri... Cum credeti ca s-a simtit autorul cand, in 1912, a auzit stirea care a zguduit lumea?

Potrivit Yuppy, Edgar Allan Poe lansa in 1838 cartea "The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket". Primita prost de catre public si critici, a fost totusi sursa de inspiratie pentru Melville sau Verne, cei doi titani recunoscand acest lucru. Totusi cartea va surprinde prin altceva.

Poe marturisea ca povestea are la baza intamplari reale si cam asa stateau lucrurile. Partial. In povestire, echipajul unei barci naufragiaza. Neavand mancare, intr-o scena dramatica, cei patru trag la sorti pentru a stabili care va fi mancat. Cel mai tanar pierde, numele lui fiind Richard Parker. Insa intamplarile reale care l-au inspirat pe Poe pur si simplu nu s-au intamplat. Inca.

45 de ani mai tarziu, o nava botezata Mignonette piere intr-un dezastru si patru oameni se lupta sa supravietuiasca. Intr-o scena tragica, ei trag la sorti sa vada cine va fi mancat. Cel mai tanar este ales si surpriza, numele lui era chiar... Richard Parker!

Tot a fost pus cap la cap de catre Nigel Parker, o ruda a victimei. Va imaginati ce anume a simtit acesta cand a citit cartea lui Poe?
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Incredibil/147882/6-coincidente-incredibile.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:49

Millvina Dean, ultima supravieţuitoare a naufragiului celebrului vas "Titanic", a decedat duminică, la vârsta de 97 de ani, scrie publicaţia The Wall Street journal.
Charles Haas, preşedintele clubului care şi-a propus să întreţină amintirea acestei catastrofe maritime, a precizat că dna Dean suferea de pneumonie. Soţul ei, Bruno Nordmanis, i-a anunţat decesul printr-un apel adresat secţiunii elveţiene a TIS.

Millvina Dean avea mai puţin de două luni când "Titanicul" s-a ciocnit de un aisberg în noaptea de 14 aprilie 1912, scufundându-se apoi în mai puţin de trei ore în apele îngheţate ale Oceanului Atlantic.

Ultima supravieţuitoare a naufragiului locuia într-un azil de bătrâni în sudul Angliei. Printr-o coincidenţă, actorii Leonardo diCaprio şi Kate Winslet, interpreţii principali ai filmului "Titanic", tocmai făcuseră o donaţie acestei instituţii pentru a contribui la acoperirea cheltuielilor de întreţinere a bătrânei doamne.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:39

Titanic - Pagina 3 Sageata_rosie Titanicul s-a scufundat pentru ca era construit din materiale proaste

Vaporul Titanic, care s-a scufundat in 1912, provocând moartea a 1.500 de persoane, a avut acest sfârsit din cauza ca era construit din materiale ieftine, potrivit unui studiu realizat de doi ingineri americani, preluat de telegraph.co.uk.
Cercetatorii Jennifer Hooper McCarty si Tim Foecke, ambii ingineri in metalurgie, au scris o carte intitulata "What Really Sank the Titanic" (Din ce cauza s-a scufundat Titanic), pe care au lansat-o pe 15 aprilie, la 96 de ani de la tragedie.
Pe 15 aprilie 1912, pachebotul Titanic s-a izbit de un aisberg si s-a scufundat in mai putin de trei ore de la ciocnire.
In ciuda numeroaselor anchete publice si a analizelor epavei, descoperita in 1985, au mai ramas multe intrebari fara raspuns in ceea ce priveste securitatea navei.
Cercetatorii spun ca au descoperit noi probe in arhivele din Londra, care indica faptul ca santierul naval unde a fost construita nava, al companiei Harland and Wolff din Belfast, a cumparat fier de calitate proasta pentru a economisi bani. Din acest motiv, nava, care cântarea 46.000 de tone, a fost construita cu nituri mai ieftine, care au pocnit foarte repede când aceasta s-a lovit de un aisberg lânga Grand Banks, Newfoundland.
Ideea cercetatorilor americani nu este noua, insa a fost intotdeauna respinsa de Harland and Wolff, acestia vorbind de fiecare data de "o teorie a conspiratiei".
David Livingstone, arhitect si purtator de cuvânt din partea Harland and Wolff, a insistat ca autorii dispun de putine probe care sa sprijine teoria lor.
Al doilea din trio-ul de "super-nave" (alaturi de Olympic si Britannic) concepute pentru a oferi fiecare câte o cursa saptamânala si pentru a domina afacerea transatlantica dintre Southampton si New
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:37

10 aprilie 1912 - Titanicul pleaca in primul si ultimul sau voiaj

Numit oficial RMS Titanic, cel mai faimos vapor din toate timpurile a facut parte dintr-un trio de transatlantice detinute de compania White Star Line si construite la santierele navale Harland&Wolff. La vremea lui, Titanicul a fost cel mai mare vas de pasageri din lume, avand o lungime de 270 metri, un tonaj de 46.000 tone si putand atinge o viteza de 21 de noduri (circa 40 km/ora). Vasul si-a inceput voiajul inaugural miercuri, 10 aprilie 1912, din portul englez Southampton, pornind spre New York sub comanda capitanului Edward J. Smith.
Dupa ce a traversat Canalul Manecii, vaporul a acostat la Cherbourg, in Franta, pentru a mai lua la bord pasageri si s-a oprit din nou, a doua zi, la Queenstown, in Irlanda (astazi, orasul Cobh), inainte de a se indrepta cu toata viteza spre America, avand la bord 2223 oameni. Printre ei se aflau unii dintre cei mai bogati si mai influenti oameni din lume – milionarul John Astor, industriasul Benjamin Guggenheim, Isidor Strauss, Archibald Butt, consilier al presedintelui SUA. In seara de 13 aprilie, dupa ce primise mai multe avertismente privind existenta unor aisberguri, capitanul Smith a ordonat devierea cursului spre sud.

A doua zi, la orele amiezii, vasul cu aburi Amerika a emis un nou avertisment, anuntand ca blocuri mari de gheata se afla in calea Titanicului dar in mod inexplicabil, acest avertisment n-a mai ajuns la capitan, ca si avertizari similare, venite la orele serii din partea navei Mesaba. La ora 23:40 noaptea, vaporul a lovit in plin un aisberg urias si, in doua ore, s-a scufundat. Naufragiul a provocat moartea a peste 1500 de persoane, fiind unul dintre cele mai mari dezastre maritime, numarul mare al victimelor fiind cauzat, spun specialistii, tocmai de convingerea constructorilor ca Titanicul ar fi fost „nescufundabil”.

Presa epocii a tesut numeroase legende privind soarta celebrului vapor, iar catastrofa a dus la modificari radicale ale normelor de securitate maritima. Descoperirea, in 1985, a epavei vaporului, de catre echipa lui Robert Ballard, a reinviat mitul Titanicului iar filmul de Oscar, cu Leonardo di Caprio si Kate Winslett va readuce vaporul in atentia intregii lumi.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:17

LISTA PASAGERILOR DE PE TITANICLista pasagerilor de pe Titanic este accesibila, in premiera, pe Internet, la exact 95 de ani de la scufundarea transatlanticului. Numele, varsta si profesiile pasagerilor pot fi accesate gratuit timp de o saptamana, pe site-ul findmypast.com. Pana acum, datele privitoare la victimele naufragiului puteau fi consultate la Arhivele Nationale din Londra. Vasul avea la bord persoane din inalta societate, nobili britanici sau industriasi americani, cazati la clasele superioare. La clasele inferioare se aflau emigranti.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:16

Bucati din Titanic transformate in ceasuri de lux
Ziarul Gandul | 14 aprilie 2007
Materiale de otel si carbune extrase din vasul Titanic, scufundat in 1912, au fost folosite la crearea unei noi linii de ceasuri de lux. Firma producatoare, Romain Jerome, din Geneva, este convinsa ca noua colectie, denumita "Titanic-DNA", va fi punctul de atractie al targului de ceasuri si bijuterii care va avea loc in acest week-end la Baselword. Ceasurile au fost realizate din materiale extrase dintr-o bucata de carcasa de 1,5 kilograme, separata de vas in 1991. Ele contin aur, platina si otel, cat si carbune, iar preturile variaza intre 7.800 si 173.000 de dolari, in functie de model.

Compania Romain Jerome va expune si va pune in vanzare 2.
012 ceasuri, pentru ca acest numar sa corespunda cu viitoarea comemorare a 100 de ani de la tragicul eveniment, in care si-au pierdut viata aproximativ 1.500 de persoane.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:16

O scrisoare de pe Titanic dezvăluie presimţirile unui călător
http://www.realitatea.net/52203_O-scrisoare-de-pe-Titanic-dezvaluie-presimtirile-unui-calator-.htmlO scrisoare a unui englez care a fost pe Titanic a fost publicată prima dată, după 95 de ani, transmite Times. Pasagerul îi scria soţiei lui spunându-i că vasul nu i se pare sigur. Alfred Rowe îi mai povestea în scrisoare, lui Constance, că Titanicul este "prea mare", "un adevărat pericol".

Bărbatul avea 59 de ani şi voia să ajungă la ranchul lui din Texas. În scrisoare, mărturisea chiar că ar fi vrut să călătorească spre SUA cu alt vas: "The Mauretania şi Lusitania sunt suficient de mari şi potrivite pentru mine".

Scrisoarea a fost expediată din Queenstown, Cobh, aproape de Cork - Irlanda, ultima oprire a Titanicului, la 11 aprilie 1912. Trei zile mai târziu, vasul se lovea de un aisberg şi se scufunda.

Rowe este înmormântat în Liverpool.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:06

Cenusa femeii concepute pe Titanic, imprastiata in ocean.

Una din ultimele dorinte ale lui Ellen Walker, care a fost conceputa pe Titanic de catre parintii ei fugari, a fost ca cenusa sa sa fie imprastiata in ocean, pentru a se... alatura ramasitelor tatalui, relateaza "The Telegraph". Povestea de dragoste a parintilor ei a inspirat filmul de mare succes, care i-a avut ca protagonisti pe Leonardo Di Caprio si Kate Winslet. La inceputul saptaminii trecute, cenusa lui Ellen Walker a fost imprastiata la nord de Cornwall, la Cataclew Point, inchizind un capitol extraordinar din istoria Titanicul ...continuare
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 22:02

Capitanul de pe Titanic convoaca toti pasagerii si echipajul si le spune ca are doua vesti: una buna si una proasta.
- Pe care sa v-o spun mai intâi?

- Pe cea proasta - se aude din multime.
- Peste câteva minute ne vom izbi de un aisberg si vom muri cu totii!
Toata lumea, ingrozita, incepe sa zbiere. Numai unul sta calm si, intr-un târziu, striga:
- Domnule capitan, zi-ne si vestea cea buna!
- Vom muri, dar vom lua 8 Oscaruri!
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 15:53

Titanicul, sub protectia legii
Departamentul de Stat al SUA a trimis Congresului un proiect de lege care vizeaza protejarea vasului Titanic.


Daca legea va fi aprobata, zona oceanului in care se afla ramasitele celebrului transatlantic va fi transformata intr-un memorial menit sa-i "onoreze pe cei care si-au pierdut viata in tragicul naufragiu".

Acordul vizeaza sa puna capat finantarii oricarei misiuni sau expeditii nereglementate care ar putea distruge epava.

http://www.evz.ro/article.php?artid=261771
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 15:35

Prima călătorie a Titanicului

După doi ani, cât au durat lucrările de construcţii, compania din Belfast Harland & Wolff a lansat cu succes la apă Titanicul, pe data de 31 mai 1911. Vasul a reuşit să încheie cu succes o călătorie-test pe 31 martie 1912 şi a ancorat în portul Southampton pe 4 aprilie 1912. De aici, a pornit spre New York pe 10 aprilie 1912. La bord se aflau 2208 pasageri şi membri ai echipajului. Clasa întâi era ocupată în proporţie de 46%, clasa a doua în proporţie de 40%, iar clasa a treia, în proporţie de 70%. Pasagerii care doreau să ajungă la New York fuseseră acaparaţi prin eforturi chinuitoare de la alte pacheboturi, astfel încât Titanicul era ocupat la 55% din capacitatea sa.

La scurt timp după ora prânzului, vasul s-a desprins de cheiul său din Southampton şi a pornit în larg. Chiar la plecare s-a produs o mică problemă. Trecând pe lângă vasele cu aburi New York şi Oceanic, apa dislocată de pachebot a fost împinsă sub aceste vase şi, ca urmare, New York s-a desprins de la ancoră şi a pornit plutind în derivă spre Titanic. Coliziunea a fost evitată în ultima clipă, numai datorită intervenţiei inspirate a unui remorcher.

Totul a mers conform planurilor în următoarele câteva zile. Pe o mare calmă, Titanicul a ancorat în portul Cherbourg, în Franţa, în prima seară, când şi alţi pasageri au urcat la bord. După ce a fost încărcată corespondenţa, căci Titanicul avea şi rolul de "Vas Regal de Poştă", călătoria a continuat. Ultimul port a fost Queenstown, în Irlanda. Aici, uriaşul vas a ancorat în jurul prânzului, pe 11 aprilie 1912. Alţi pasageri au urcat la bord, cei mai mulţi dintre ei - imigranţi care doreau să înceapă o nouă viaţă în America. Apoi, în jurul orei 1:30 după-amiaza, pe o vreme liniştită, Titanicul şi-a început marea călătorie transatlantică. Vasul urma să ajungă la New York după cel mult patru zile. Între timp urmau să fie organizate o mulţime de baluri şi dineuri de gală, pentru a transforma această călătorie într-o experienţă de neuitat.

La clasa a doua, puntea pentru promenadă, sala de fumat şi biblioteca alcătuiau principalele zone comune. Oaspeţii erau în special profesori şi mici comercianţi. Conform declaraţiilor unor martori contemporani şi ale autorului Lawrence Beesley, pasagerii intonau imnuri în bibliotecă, duminică seara, la scurt timp înainte de producerea dezastrului.

Pasagerii de la clasa întâi făceau parte din elita societăţii anglo-americane. Aduseseră cu ei un mare număr de bagaje şi de personal auxiliar. Cel mai bogat om de la bord era colonelul John Jacob Astor. Stră-strănepotul unui comerciant cu blănuri fusese binecuvântat cu o avere considerabilă şi o soţie tânără şi frumoasă, care era însărcinată la momentul respectiv. La bord se mai aflau Benjamin Guggenheim, din dinastia minieră americană, precum şi cuplul Isidor şi Ida Straus, proprietarii celebrului magazin universal Macy's din New York. Alături de diverşi magnaţi ai siderurgiei americane sau directori de bănci, companii de căi ferate sau companii de asigurări, înalta societate britanică era şi ea foarte bine reprezentată. De exemplu, se aflau la bord Sir Cosmo şi Lady Duff Gordon. El era un aristocrat britanic, ea - un renumit designer de modă, care avea boutique-uri la Paris şi New York. Celebrul magnat al finanţelor J.P. Morgan fusese nevoit să îşi anuleze călătoria din cauza unei boli, ca şi directorul general al şantierului pe care fusese construit Titanicul. Un cuplu de milionari, dna şi dl George Vanderbuilt, s-a decis în ultima clipă să nu urce la bord. Servitoarea şi bagajele lor se îmbarcaseră deja - şi s-au scufundat o dată cu Titanicul.

Până duminică 14 aprilie 1912, călătoria se derulase confortabil şi fără probleme. Duminică după-amiază însă, temperatura a scăzut simţitor şi activităţile în aer liber au fost anulate. Cei bogaţi şi celebri s-au adunat în jurul orei 7:30 seara la un dineu de gală, organizat de cuplul de milionari Widdener în onoarea căpitanului Edward John Smith. Smith era un om cu experienţă, care îşi petrecuse viaţa pe mare. Prima călătorie a Titanicului urma să fie ultimul său drum, înainte de a se pensiona.

Naufragiul Titanicului

Pe 14 aprilie 1912, Titanicul a primit toată ziua mesaje prin radio, care avertizau asupra iceberg-urilor plutitoare, în special în regiunea aflată între 42°N şi 49°-51°V. Primul mesaj de avertizare a sosit la ora nouă dimineaţa. După aceea, mesaje similare au sosit de pe diverse pacheboturi, însă doar câteva dintre ele au fost transmise pe puntea de comandă.

În jurul orei nouă seara, căpitanul Smith a avut o scurtă întâlnire cu ofiţerul Charles H. Lightoller, şeful echipajului, înainte de a se retrage în cabina sa, pentru noaptea respectivă. Amândoi ştiau că într-o noapte atât de senină, fără lună, ar fi extrem de dificil de reperat orice iceberg. De ce nu au modificat cursul călătoriei, preferând ruta sudică, liberă de iceberg-uri? Acesta rămâne unul dintre misterele încă neelucidate ale Titanicului. Putem doar să presupunem că vasul trebuia să ajungă la destinaţie cât mai rapid în primul său drum. Şi, cum până la momentul respectiv nu fusese văzut nici un iceberg, pachebotul de lux şi-a menţinut aceeaşi viteză.În jurul orei 9:40 seara au sosit noi avertismente referitoare la iceberg-uri, însă nu au mai fost transmise ofţierilor. În timpul zilei se adunaseră mai multe telegrame particulare care trebuiau transmise, iar operatorii radio fuseseră ocupaţi cu acestea toată seara. În confuzia generală a traficului radio privat, avertismentele cu privire la iceberg-uri au fost în mare măsură ignorate. Ba chiar operatorul radio care a primit ultimul avertisment a fost extrem de iritat pentru această întrerupere. Evident însă, nici ofiţerii nu aveau suficientă experienţă în materie de întâlniri cu iceberg-uri, căci se mulţumeau, în schimb, cu informaţiile primite de la matelotul de veghe de pe gabie. Totuşi, acesta nu avea nici măcar un binoclu, căci instrumentul nu mai fusese găsit încă din Southampton.

La ora 11:40 seara, cei doi mateloţi de veghe i-au speriat pe ofiţeri cu mesajul alarmant: "Iceberg drept în faţă". Secundul Murdoch a avut la dispoziţie mai puţin de un minut pentru a reacţiona. El a decis să oprească imediat vasul şi să îl deplaseze înapoi, cu toată viteza. În acest mod, a reuşit să evite cu greu coliziunea frontală, însă nu a reuşit să oprească vasul complet, iar prora s-a ciocnit cu iceberg-ul. Ulterior, Murdoch, care nu a supravieţuit tragediei, a fost aspru criticat pentru această decizie. Analiştii susţin că era mai bine ca vasul să fi fost manevrat direct în iceberg. Deşi prora ar fi fost avariată, probabil că totuşi pachebotul nu s-ar fi scufundat. După coliziune, iniţial, de pe puntea de comandă părea că vasul a scăpat cu bine. Puţinii pasageri care încă nu dormeau aproape că nici nu au remarcat incidentul. Doar câteva persoane au ieşit pe punte, pentru a vedea ce se întâmplase. Când au auzit însă că vasul doar "zgâriase" un iceberg, s-au întors din nou în cabine.

În măruntaiele vasului însă, efectele coliziunii erau mai evidente. Fochiştii şi inginerii au auzit un zgomot puternic şi au văzut apa năvălind în cală. Au primit imediat ordine să astupe bocaporturile, pentru a opri fluxul de aer către coşurile de fum. Dar camera pentru corespondenţă era deja inundată când capitanul Smith şi inginerul constructor-şef au examinat situaţia de sub punte, la 20 de minute după coliziune. Carcasa vasului era împărţită în 15 compartimente etanşe, care nu permiteau trecerea apei. Dacă numai patru dintre acestea ar fi fost avariate, pachebotul s-ar fi putut menţine pe linia de plutire, însă coliziunea afectase cinci compartimente. Acestea se umpleau cu apă, care urma să se reverse şi în celelalte compartimente, ceea ce însemna că Titanicul era condamnat să se scufunde. Constructorul a estimat că aveau la dispoziţie cel mult o oră pentru a evacua vasul. Căpitanul Smith nu a mai pierdut timpul. Ştia că aveau să rămână la bord cel puţin 1000 persoane, întrucât nu existau bărci de salvare suficiente pentru toţi pasagerii. În jurul orei 00:15, el a dat ordin să fie descoperite bărcile de salvare şi a transmis un semnal SOS. Semnalul abia fusese introdus, iar Titanicul a fost unul dintre primele vase care l-au folosit. Când rachetele de semnalizare au fost lansate, şi ultimii pasageri ai vasului şi-au dat probabil seama că se întâmplase ceva îngrozitor. Mulţi urmaseră instrucţiunile primite şi se aflau deja pe punte, purtând veste de salvare.

Accesul în bărcile de salvare a urmat o regulă generală foarte simplă: întâi femeile şi copiii, indiferent de starea materială. La babord, ofţierul Lightoller supraveghea îmbarcarea în bărcile de salvare. La tribord, operaţiunea era supervizată de ofiţerul secund Murdoch.

În jurul orei 00:25 a fost lansată la apă prima barcă de salvare, deşi în ea se aflau 28 de pasageri de la clasa întâi, când barca ar fi putut lua 65 de persoane. În timp ce Lightoller trebuia să insiste să fie lăsate femeile să urce pe bărcile de salvare, Murdoch nu reuşea să convingă deloc oamenii să se urce în bărcile de salvare. La început, mulţi credeau că Titanicul este mai sigur decât bărcuţele de mici dimensiuni. Câteva doamne mai în vârstă chiar au fost urcate în bărci împotriva voinţei lor. Între timp, pe punte se derulau secvenţe dramatice. Ida Straus, soţia milionarului, a refuzat să fie salvată, deoarece, după o lungă căsnicie, nu voia să se despartă de soţul său. Alţi bărbaţi şi-au luat un curajos adio de la familiile lor. Pasagerii de la clasa a treia au fost ultimii care au aflat de coliziune. Unii dintre ei şi-au dat seama de producerea catastrofei abia după ce cabinele lor fuseseră deja inundate. În scurt timp, pe vas domnea un haos total.

În aproximativ o oră, 25.000 tone de apă au năvălit în interiorul vasului. În jurul orei 1, prora era deja sub apă. Orchestra încerca să ridice moralul celor condamnaţi la moarte, cântând melodii vioaie. Câţiva dintre pasageri păreau să ignore ceea ce se întâmpla. În sala de fumat de la clasa întâi, bărbaţii jucau liniştiţi cărţi. Moştenitorul familiei Guggenheim a insistat să se îmbrace în cea mai frumoasă ţinută de seară a sa, spunând că dorea cel puţin "să moară ca un gentleman".

În jurul orei 1:30, când prora era deja atât de mult scufundată în apă, încât oamenii abia mai reuşeau să se menţină în picioare pe puntea înclinată, câţiva pasageri au încercat să sară într-o barcă de salvare aproape plină şi nu au putut fi opriţi decât cu focuri de avertizare.În jurul orei 1:55, până şi cel mai bogat om aflat la bord, John Jacob Astor, a fost nevoit să accepte că banii săi nu mai valorau nimic. El şi-a dus soţia însărcinată la o barcă de salvare şi a cerut să i se permită să urce şi el. Ofiţerul Lightoller a rămas însă neînduplecat: numai femei şi copii. În final, barca a fost lansată pe apă, având ocupate doar două treimi din locurile disponibile.

Conform declaraţiilor supravieţuitorilor, după ce toate bărcile au fost coborâte la apă, o linişte stranie s-a lăsat pe punţi. La ora 2:15, apa ajunsese deja la nivelul primului coş de fum. S-au auzit bubuituri, trosnituri şi pocnituri. Luminile de la bord au pâlpâit şi, în final, s-au stins. Pupa s-a înclinat într-un unghi de 45 grade. Atingând punctul critic de încărcare, undeva între al treilea şi al patrulea coş de fum, vasul s-a rupt în două, la mijloc, sub propria sa greutate uriaşă. Partea mai mare s-a ridicat din nou, cu vreo 75 metri, apoi vasul care fusese considerat imposibil de scufundat a căzut în adâncuri, cu prora înainte. Deşi teoretic mai erau libere în bărci câteva sute de locuri, pasagerii au vâslit, îndepărtându-se de cei căzuţi în apă, care strigau după ajutor, temându-se ca nu cumva bărcile să se scufunde dacă prea mulţi oameni încercau să se urce la bord. Numai barca de salvare numărul patru s-a întors şi a luat cinci persoane care pluteau în apă. Două dintre acestea au murit în barcă.

La momentul respectiv, nici bărcile nu erau încă în afara oricărui pericol. Unii pasageri erau răniţi, alţii erau îmbrăcaţi inadecvat pentru o temperatură atât de scăzută. Când aveau să sosească ajutoare? Cine putea să salveze victimele naufragiului?Pachebotul cel mai apropiat de Titanic era vasul companiei Cunard Carpathia, care pornise din New York spre Gibraltar pe data de 11 aprilie 1912. Acesta şi-a schimbat cursul imediat ce a primit primul semnal SOS şi s-a îndreptat direct către locul naufragiului. Deşi căpitanul ceruse imediat să se treacă la viteză maximă, vasul a ajuns abia după patru ore. Din fericire, Carpathia, care de obicei era plină până la refuz cu emigranţi, de această dată nu era încărcată complet, şi a reuşit să îi ia la bord pe toţi supravieţuitorii de pe Titanic. Dimineaţa între 4:14 şi 8:30, 315 femei, 52 copii şi 126 bărbaţi, care fuseseră înregistraţi ca pasageri, precum şi 210 membri ai echipajului, au fost primiţi la bord.

Epava Titanicului

Timp de 73 de ani nu a fost posibilă stabilirea exactă a locului unde a naufragiat Titanicul, cu atât mai puţin a locului unde se afla epava.

Existau doar câteva indicii vagi că accidentul s-ar fi petrecut la 380 km în largul coastelor Newfoundland. Primele expediţii au fost iniţiate în 1963, însă au eşuat, în special din cauza lipsei de fonduri. La aproape 4.000 metri adâncime nu se putea acţiona decât cu submarine speciale, ceea ce ridica foarte mult costurile expediţiilor de căutare. În 1980, oceanograful dr. Robert Ballard a convins marina americană să iniţieze un sistem de căutare subacvatică, în colaborare cu institutul său. În noaptea de 1 septembrie 1985, ecranul unui submarin fără echipaj uman a arătat primele imagini cu epava Titanicului.

Folosind sonarul Argo, tractat pe fundul oceanului cu un cablu, s-au făcut aproximativ 20.000 de fotografii cu epava, în decurs de patru zile: imagini palide cu cazane, plăci de oţel, obiecte de faianţă şi pantofi. Imaginile, publicate în întreaga lume ca primele documente referitoare la epava Titanicului, confirmau teoria că uriaşul vas se frânsese în două. Deşi prora era relativ bine păstrată, pupa părea să fi fost grav avariată de impactul cu fundul oceanului. Diverse resturi erau risipite pe o distanţă de 600 metri dintre pupă şi proră.

De teama jafurilor, echipa expediţiei a păstrat secretul asupra poziţiei exacte a epavei. Un an mai târziu, Ballard şi doi colegi au explorat rămăşiţele uriaşului vas, într-un submersibil special. În bezna totală a adâncurilor, micul lor vehicul subacvatic a înconjurat epava uriaşă. Echipa a derulat în total 11 expediţii la mare adâncime, fiecare cu o durată de 4 ore. Această celebră expediţie avea în curând să fie urmată de alte investigaţii, realizate de alţi cercetători, care nu doreau doar să examineze epava: multe obiecte preţioase, care aparţinuseră pasagerilor Titanicului, erau acum recuperate. În prezent, oricine se poate scufunda lângă epavă - cu condiţia să fie dispus să plătească aproximativ 30.000 Euro pentru acest privilegiu.

http://discovery.ro/titanic/tragedia_titanicului/index.shtml
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 15:35

Ultimele mistere ale Titanicului

Vasul britanic de lux Titanic avea 269 metri lungime, fiind cel mai mare vas din lume la vremea respectivă. Datorită celebrei sale construcţii de oţel robuste, vasul era considerat imposibil de scufundat. În primul său drum, de la Southampton spre New York, soarta sa a fost pecetluită. În noaptea de 14 aprilie 1912, la aproximativ 153 km sud de Newfoundland, Titanicul s-a ciocnit cu un iceberg imens. Coca vasului a fost atât de grav avariată, încât tone de apă au inundat compartimentele. În final, Titanicul s-a rupt în două, pe mijloc, şi s-a scufundat. Întrucât nu existau suficiente bărci de salvare pentru toată lumea, doar aproximativ 700 din totalul de 1311 pasageri şi 897 membri ai echipajului aflaţi la bord, au fost salvaţi.

Până în prezent, scufundarea dramatică a acestui pachebot de lux rămâne una dintre cele mai cumplite catastrofe din istoria maritimă.


Un vas de lux

Competiţia pentru obţinerea celei mai rapide traversări a Atlanticului a început la jumătatea secolului XIX. Deţinătorul recordului a primit un titlu onorific simbolic, aşa numita "Panglică Albastră". La începutul secolului XX, această competiţie se transformase într-o luptă şi mai acerbă între marile companii maritime din Anglia, SUA şi Germania. Cunard Line a deţinut multă vreme recordul cu celebrele sale vase Lusitania şi Mauretania, care au fost timp de 22 de ani cele mai rapide vase de pasageri din lume. În 1907 însă, compania britanică White Star Line, aparţinând celebrei companii American International Mercantile Marine, a decis să construiască un trio de vase care să le eclipseze pe toate celelalte. Dimensiunile noilor vase de "clasă olimpică" urmau să fie aproape identice. Singurele deosebiri aveau să fie de greutate şi de finisaje. Natura grandioasă a acestui proiect era reflectată în numele acestor viitori monştri ai oceanului. Primul vas, lansat în 1911, a fost botezat Olympic, iar câteva luni mai târziu a fost gata şi Titanicul. Al treilea membru al acestui trio urma, iniţial, să se numească Gigantic, însă a fost în final lansat în 1914, sub numele mai modest de Britannic.

Compania White Star Line dorea ca aceste trei vase să ofere o experienţă a luxului complet. În acest scop, compania era pregătită să lase deoparte Panglica Albastră, pe care nu ar fi putut niciodată să o câştige cu o viteză de 21 noduri.

Chila Titanicului a fost începută pe 31 martie 1909, în docurile şantierului Harland & Wolff din Belfast, la 15 săptămâni după ce fusese pusă fundaţia chilei surorii sale, nava Olympic. Cum nici o companie din lume nu avea facilităţi de producţie suficient de mari pentru a construi un vas cu aburi de asemenea proporţii, mai multe docuri au fost unite pentru a face loc Titanicului. Numai carcasa acestui gigant al oceanului necesita un spaţiu egal cu cel a trei vase convenţionale.

Titanicul avea o lungime totală de 269,04 metri şi măsura 28,19 metri în zona sa de maximă lăţime. Înălţimea, de la carenă până în vârful celor patru coşuri de fum, era de 56 metri. Acestea sunt dimensiunile unei clădiri cu 11 etaje.

Prin comparaţie cu cei 70.000 cai-putere ai vasului Mauretania, Titanicul, cu aproximativ 50.000 cai-putere, era considerabil mai puţin puternic. Însă creşterea puterii sale ar fi însemnat reducerea gradului de confort: pentru o viteză mai mare, ar fi fost nevoie ca vasul să aibă o greutate şi o rezistenţă la apă cât mai mică. Vasul a fost proiectat cu o cală imensă, ca un gigant al oceanului, care disloca un volum de apă uriaş.

Sistemul de propulsie era alcătuit dintr-o combinaţie puternică: un motor cu aburi în patru cilindri, cu triplă expansiune, şi o turbină Parsons de joasă presiune. Includea cea mai recentă tehnologie de navigaţie marină a epocii. Uriaşul motor era acţionat de 20 boilere şi 159 furnale. Titanicul consuma între 620 şi 640 tone de cărbune pe zi, în larg. Fumul era eliminat prin trei coşuri enorme, în timp ce al patrulea coş al Titanicului era pur şi simplu decorativ.

Standardele tehnice ale vasului erau excelente. Întregul Titanic era alcătuit din oţel. Stâlpii montanţi, catargele şi fundul erau extrem de robuste. Mai mult, existau uşi glisante duble în tot vasul, iar între motor şi camerele cazanelor existau uşi etanşe, care puteau fi închise de pe puntea de comandă, cu ajutorul unor electromagneţi puternici. Acest pachebot de lux avea 20 de bărci de salvare, o cifră considerată absolut suficientă, conform cerinţelor de securitate britanice ale epocii. Compania White Star Line nu considera că există motive pentru suplimentarea numărului de bărci de salvare. Alexander Carlisle, unul dintre directorii şantierului Harland & Wolff, a declarat Comisiei Britanice pentru Naufragii: "Noi am construit vasul pentru a-l face să plutească. Nu l-am construit pentru a-l face să se ciocnească de un iceberg sau o stâncă. Din păcate, exact asta s-a întâmplat."

Un castel plutitor

Maiestuosul RMS Titanic era cel mai luxos vas al epocii sale. Apartamentele de clasa întâi de pe puntea B, mobilate cu piese vechi, nobile, erau cele mai frumoase. Existau şi terase cu perne de pluş, şi restaurante elegante, care ofereau preparate pentru orice gusturi. Sala de fitness, cu echipamente ultramoderne, de pildă un cal de gimnastică electric, a stârnit în mod deosebit senzaţie.

Un echipaj de 897 oameni lucra pe Titanic. Printre ei se numărau aproximativ 500 stewarzi şi bucătari, 320 de angajaţi pentru sala motoarelor şi 65 de mateloţi pe punte. Dimensiunile echipajului sporeau sentimentul de siguranţă al pasagerilor.

Arhitectura interioară a vasului depăşea cele mai exigente cerinţe. Existau terase opulente şi cabine private elegante, dintre care unele erau mobilate cu piese vechi, nobile. Printre cele mai frumoase se numărau două apartamente de clasa întâi cu lambriuri de lemn, de pe puntea B, fiecare având propria sa punte de promenadă. Unul dintre apartamentele cu o lungime de 15 metri era mobilat în vechiul stil olandez. Marea scară interioară, a cărei copie aproape identică se afla pe sora Titanicului, Olympic, era absolut uluitoare. Între punţi existau lifturi, la clasa întâi şi a doua. Vasul avea şi o sală de gimnastică, dotată cu echipament de ultimă oră, de exemplu biciclete staţionare, aparate de vâslit, un "cal electric" şi "o capră" electrică. Existau băi turceşti, o piscină şi chiar o curte de squash, deasupra nivelului chilei. Alături de sufrageriile luxoase exista un restaurant à-la-carte pentru demnitari, precum şi Café Parisien, care era punctul de întâlnire al pasagerilor mai tineri. Decorul din bistro era foarte relaxat, cu mobilier de răchită. Pe zidurile verandei acestei cafenele se căţărau tulpini de iederă adevărată.

Secţiunea rezervată clasei a doua era simţitor mai puţin spaţioasă. Pe lângă sufragerii, existau însă şi aici un foaier, o sală de fumat şi o bibliotecă. Partea din spate a punţii era în aer liber. Pasagerii de la clasa a treia aveau doar un foaier şi o sală de fumat. Sala de mese se afla jos, în străfundurile vasului, iar zonele de punte în aer liber se rezumau la o mică porţiune din zona de la provă şi de la pupă. Totuşi, conform martorilor vremii, chiar şi cabinele de la clasa a treia erau mai luxoase decât cabinele de clasa întâi de pe alte pacheboturi transatlantice.


http://discovery.ro/titanic/tragedia_titanicului/index.shtml
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Titanic

Mesaj Scris de Admin 19.09.11 15:34

Titanic - Pagina 3 Z


Ultima editare efectuata de catre Admin in 14.12.13 19:22, editata de 4 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Titanic - Pagina 3 Empty Re: Titanic

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 3 din 3 Înapoi  1, 2, 3

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum