Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
RESURSE
2 participanți
Pagina 2 din 15
Pagina 2 din 15 • 1, 2, 3 ... 8 ... 15
RESURSE
Rezumarea primului mesaj :
BIOINGINERIA NE OFERA HIDROGEN IEFTIN
http://ro.altermedia.info/stiintatehnologie/bioingineria-calea-spre-hidrogen-necostisitor_3107.html
BIOINGINERIA NE OFERA HIDROGEN IEFTIN
http://ro.altermedia.info/stiintatehnologie/bioingineria-calea-spre-hidrogen-necostisitor_3107.html
Ultima editare efectuata de catre in 27.12.05 10:03, editata de 1 ori
Re: RESURSE
http://www.romanialibera.ro/timpul-liber/casa-mea/reportaj-panourile-solare-solutia-pentru-independenta-energetica-319104.html
Re: RESURSE
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/afaceri-de-milioane-din-parcurile-eoliene-187843.html
Re: RESURSE
http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013101592147/In-lume/Tarile-grupului-de-la-Visegrad-fac-front-comun-pentru-folosirea-energiei-nucleare.html
Re: RESURSE
http://www.curentul.ro/2013/index.php/2013090690654/Cultura/Viitorul-energiei-orizont-2050.html
Re: RESURSE
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/descoperire-revolutionara-o-noua-forma-de-energie-care-va-schimba-ordinea-mondiala-186202.html
Re: RESURSE
http://www.evz.ro/detalii/stiri/serviciile-de-energie-la-indemana-cu-noile-optiuni-online-1053391-1.html
Re: RESURSE
http://www.economica.net/romanii-vand-cu-success-in-franta-un-carburant-eco-ce-aduce-o-economie-de-30-de-euro-la-un-plin_58186.html
Re: RESURSE
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/planuri-ratate-in-energia-regenerabila-184702.html
Re: RESURSE
http://www.evz.ro/detalii/stiri/prima-data-in-istorie-un-intreg-oras-din-norvegia-se-va-bucura-de-razele-soarelui-tot-anu-1048114.html
Re: RESURSE
O companie din Marea Britanie a reuşit, în premieră mondială, să producă benzină din aer, folosind o tehnologie revoluţionară ce promite să rezolve criza energetică şi să ajute şi la reducerea încălzirii globale, prin scaderea cantitatii dioxidului de carbon din atmosferă.
Compania Air Fuel Synthesis, din Stockton-on-Tees, a produs cinci litri de combustibil începând cu luna august, când a pus în funcţiune o mică rafinărie care produce benzină din dioxid de carbon şi vapori de apă.
Compania speră ca în următorii doi ani să construiască o rafinărie mult mai mare, care să producă o tonă de combustibil pe zi. De asemenea, Air Fuel Synthesis doreşte să producă combustibil destinat transportului aerian, pentru a permite companiilor din domeniu să-şi reducă "amprenta de carbon".
Tim Fox, şefului departamentului de energie şi mediu din cadrul Institution of Mechanical Engineers din Londra, a declarat că "sună prea bine ca să fie adevărat, dar e adevărat". "Am fost acolo şi am văzut cu ochii mei procesul de producţie. Inovaţia lor este că au reuşit să facă acest proces să funcţioneze. Centrala lor pilot capturează aer şi extrage CO2 din el pe baza unor principii cunoscute. Centrala nu foloseşte tehnologii noi, inovaţia lor este faptul că au reuşit să combine mai multe tehnologii pentru a demonstra că acest proces funcţionează", a explicat Fox.
"Am luat dioxidul de carbon din aer şi hidrogenul din apă şi am transformat aceste elemente în benzină", a declarat Peter Harrison, directorul general al companiei, care a dezvăluit reuşita în cadrul unei conferinţe găzduite de Institution of Mechanical Engineers.
"Din câte ştim, nimeni altcineva nu a mai reuşit să facă acest lucru, nici în Marea Britanie, nici în alte ţări. Produsul nostru arată şi miroase ca benzina, dar este un produs mult mai curat decât benzina obţinută din petrol fosil", a declarat Harrison.
"Nu avem nici aditivi, nici celelalte ingrediente neplăcute ce se găsesc în benzina obişnuită, însă produsul nostru poate fi folosit fără probleme într-un motor obişnuit", a adăugat Harrison. "Acest lucru înseamnă că oamenii pot folosi produsul nostru încă din prima zi, fără a fi nevoiţi să instaleze baterii speciale sau să-şi modifice vehiculul în vreun fel. Astfel, infrastructura existentă poate fi folosită în continuare", a mai spus şeful companiei.
Capacitatea de a extrage dioxidul de carbon din aer, eliminând astfel principalul gaz cu efect de seră din atmosferă, este principalul obiectiv al tehnologiilor prietenoase cu natura. Dioxidul de carbon este eliberat de oameni în atmosferă în urma arderii combustibililor fosili, precum petrolul sau cărbunii.
Compania britanică face un pas în plus, folosind dioxidul de carbon extras din atmosferă pentru a produce un combustibil care poate fi stocat, transportat şi folosit de motoarele deja existente. Harrison afirmă că această tehnologie are potenţialul de a transforma economia Marii Britanii.
"Credem că până la finalul lui 2014 vom putea produce acest combustibil la o scară comercială. Planul nostru pentru următorii 15 ani este să atingem un nivel de producţie similar cu cel al rafinăriilor de astăzi. Cred că avem potenţialul de a transforma economia acestei ţări prin faptul că vom putea produce combustibilul necesar Marii Britanii aici, fără a mai fi nevoie să apelăm la importuri", a spus Harrison.
În acest moment, benzina produsă prin tehnologia companiei britanice este costisitoare, astfel că nu reprezintă încă o soluţie pe scară largă. Cu toate acestea, specialiştii afirmă că, în timp, costul oricărei tehnologii noi scade considerabil. Profesorul Klaus Lackner de la Universitatea Columbia din New York a oferit câteva exemple: "Când am cumpărat primul meu CD, în anii '80, costa 20 de dolari să produci unul. Astăzi costul este de 10 cenţi. Costul unui bec a scăzut de 7.000 de ori în ultimul secol".
De la: Boris Petroff
Compania Air Fuel Synthesis, din Stockton-on-Tees, a produs cinci litri de combustibil începând cu luna august, când a pus în funcţiune o mică rafinărie care produce benzină din dioxid de carbon şi vapori de apă.
Compania speră ca în următorii doi ani să construiască o rafinărie mult mai mare, care să producă o tonă de combustibil pe zi. De asemenea, Air Fuel Synthesis doreşte să producă combustibil destinat transportului aerian, pentru a permite companiilor din domeniu să-şi reducă "amprenta de carbon".
Tim Fox, şefului departamentului de energie şi mediu din cadrul Institution of Mechanical Engineers din Londra, a declarat că "sună prea bine ca să fie adevărat, dar e adevărat". "Am fost acolo şi am văzut cu ochii mei procesul de producţie. Inovaţia lor este că au reuşit să facă acest proces să funcţioneze. Centrala lor pilot capturează aer şi extrage CO2 din el pe baza unor principii cunoscute. Centrala nu foloseşte tehnologii noi, inovaţia lor este faptul că au reuşit să combine mai multe tehnologii pentru a demonstra că acest proces funcţionează", a explicat Fox.
"Am luat dioxidul de carbon din aer şi hidrogenul din apă şi am transformat aceste elemente în benzină", a declarat Peter Harrison, directorul general al companiei, care a dezvăluit reuşita în cadrul unei conferinţe găzduite de Institution of Mechanical Engineers.
"Din câte ştim, nimeni altcineva nu a mai reuşit să facă acest lucru, nici în Marea Britanie, nici în alte ţări. Produsul nostru arată şi miroase ca benzina, dar este un produs mult mai curat decât benzina obţinută din petrol fosil", a declarat Harrison.
"Nu avem nici aditivi, nici celelalte ingrediente neplăcute ce se găsesc în benzina obişnuită, însă produsul nostru poate fi folosit fără probleme într-un motor obişnuit", a adăugat Harrison. "Acest lucru înseamnă că oamenii pot folosi produsul nostru încă din prima zi, fără a fi nevoiţi să instaleze baterii speciale sau să-şi modifice vehiculul în vreun fel. Astfel, infrastructura existentă poate fi folosită în continuare", a mai spus şeful companiei.
Capacitatea de a extrage dioxidul de carbon din aer, eliminând astfel principalul gaz cu efect de seră din atmosferă, este principalul obiectiv al tehnologiilor prietenoase cu natura. Dioxidul de carbon este eliberat de oameni în atmosferă în urma arderii combustibililor fosili, precum petrolul sau cărbunii.
Compania britanică face un pas în plus, folosind dioxidul de carbon extras din atmosferă pentru a produce un combustibil care poate fi stocat, transportat şi folosit de motoarele deja existente. Harrison afirmă că această tehnologie are potenţialul de a transforma economia Marii Britanii.
"Credem că până la finalul lui 2014 vom putea produce acest combustibil la o scară comercială. Planul nostru pentru următorii 15 ani este să atingem un nivel de producţie similar cu cel al rafinăriilor de astăzi. Cred că avem potenţialul de a transforma economia acestei ţări prin faptul că vom putea produce combustibilul necesar Marii Britanii aici, fără a mai fi nevoie să apelăm la importuri", a spus Harrison.
În acest moment, benzina produsă prin tehnologia companiei britanice este costisitoare, astfel că nu reprezintă încă o soluţie pe scară largă. Cu toate acestea, specialiştii afirmă că, în timp, costul oricărei tehnologii noi scade considerabil. Profesorul Klaus Lackner de la Universitatea Columbia din New York a oferit câteva exemple: "Când am cumpărat primul meu CD, în anii '80, costa 20 de dolari să produci unul. Astăzi costul este de 10 cenţi. Costul unui bec a scăzut de 7.000 de ori în ultimul secol".
De la: Boris Petroff
Ultima editare efectuata de catre Admin in 18.07.13 8:42, editata de 1 ori
Re: RESURSE
http://www.realitatea.net/prima-statie-din-romania-de-producere-a-energiei-regenerabile-inaugurata-la-filipestii-de-padure_1221881.html
Re: RESURSE
http://www.revistamagazin.ro/content/view/9585/20/
Randament uimitor
Dupa lansarea din ianuarie 2011 a dispozitivului E-CAT inventat de Andrea Rossi, au urmat si alte demonstratii publice care au culminat cu acordarea patentului acestei inventii pe teritoriul italian pe data de 6 aprilie 2011. Tot in luna aprilie, Rossi a oferit posibilitatea ca acest dispozitiv sa fie testat de catre oameni de stiinta. La primul test care a avut loc pe data de 19 aprilie, un E-CAT ce continea un reactor cu un volum de 50cc a produs 2,5 kilowati (kW) cu un consum mediu de 354 wati (w) (de 7 ori mai mult decat a consumat). Aceeasi unitate a produs apoi 2,6 kilowati. Un al doilea test ce a avut loc pe 28 aprilie si care a utilizat acelasi reactor ca marime, a consumat in medie 378 wati si a produs 2,3 kilowati. Aceste teste demonstreaza clar cresteri enorme de energie si nu pot fi puse pe seama unor greseli de masurare. Merita mentionat ca la demonstratiile care au urmat prezentarii din ianuarie 2011 au participat atat oameni de stiinta cat si reporteri din partea prestigioasei reviste de specialitate NyTeknik care au confirmat experimentele lui Andrea Rossi.
Initial, Rossi s-a asociat cu o firma greceasca numita Defkalion, cu care insa a rupt colaborarea la scurt timp pentru care ar fi trebuit sa construiasca o fabrica de energie termica care sa produca un surplus de energie de 1 Megawat. Termenul limita pentru livrarea acestei centrale a fost octombrie 2011 iar Rossi s-a tinut de cuvant asa cum a promis, atunci cand, pe 28 octombrie, acest test s-a dovedit a fi un succes. Dupa spusele lui Rossi, aceasta prima fabrica a fost vanduta unei firme militare care nu a dorit sa i se faca public numele. Conform traditiei, au existat si inca exista sceptici si oameni de stiinta care nu sunt de acord cu lucrurile de mai sus si care prin afirmatii mai mult sau mai putin credibile sau relevante neaga categoric eficacitatea acestui proces.
Alti competitori sunt pe drumul cel bun
Insa, ceea ce mi se pare cel mai interesant legat de acest subiect este ceea ce s-a intamplat de la inceputul anului 2012 si pana in prezent. Si am sa enumar cronologic evenimentele care au intarit si mai mult spusele lui Rossi si, dupa cum o sa vedem mai tarziu, si ale altor competitori care se pregatesc de asemenea sa iasa pe piata cu un produs similar.
Defkalion este compania cu care Rossi a ales sa colaboreze imediat dupa ce a anuntat public existenta dispozitivelor E-CAT. Din motive necunoscute pana in prezent, aceasta colaborare a luat sfarsit si la scurt timp dupa luna noiembrie a anului 2011 expertii de la Defkalion anunta ca si ei au la randul lor un produs ce intra in competitie cu E-CAT, si anume Hyperion. Coincidenta?
Brillouin Energy Corporation este o alta companie care pe 27 Martie 2012 anunta la un show radio ca detine un boiler care functioneaza pe principiul Fuziunii la Rece. Spre deosebire de Rossi care nu accepta fonduri de sponsorizare, cei doi proprietari sunt in cautarea a un milion de dolari.
Blacklight Power a anuntat recent crearea unui sistem nou de producere a energiei electrice ce opereaza fara intrerupere prin convertirea vaporilor de apa (H2O). Cinci grupuri separate de oameni de stiinta au testat aceasta noua tehnologie, printre ei numarandu-se celebrii cercetatori de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) si CIT (California Institute of Technology). Dupa cum se poate observa, exista deja trei competitori care se pregatesc sa iasa pe piata cu solutii diferite fata de ceea ce a prezentat Rossi si doi dintre ei chiar anul acesta (Defkalion si Blacklight Power).
Cele mai interesante din toata aceasta poveste mi se par rapoartele si seminariile din ce in ce mai dese pe tema LENR, LENT sau denumite chiar Cold Fusion. Printre cele mai rasunatoare mi se par cele prezentate la CERN, NASA si MIT. Totul a culminat acum o luna si ceva cu un experiment initiat de un profesor de fizica la un liceu din Roma, unde, alaturi de elevii sai, a reusit sa reproduca si sa repete cu succes metoda Cold Fusion.
IN LOC DE CONCLUZIE. Acestea sunt informatiile furnizate de cititorul nostru Cristian Bistriceanu din Londra. Dupa o intrare „in adormire” de aproape doua decenii, o inventie care a facut valuri in anul 1989 revine in actualitate, demonstrand ca o revolutie energetica este pe cale de a se produce. Mai ales ca Andrea Rossi a prezentat un dispozitiv E-CAT pentru uz casnic cu un cost de aproximativ 3.000 euro care ar produce 10 kw/h.
Re: RESURSE
O noua alternativa energetica? Virusi care produc electricitate
Cercetatorii americani au generat electricitate cu ajutorul unor virusi modificati genetic [...]
Cercetatorii americani au generat electricitate cu ajutorul unor virusi modificati genetic [...]
Re: RESURSE
Scoicile generatoare de energie
05.05.2012 | 4 Comentarii
Oamenii de ştiinţă au găsit o modalitate de a transforma scoicile în baterii. Dacă vă întrebaţi cum sunt alimentate cu energie, trebuie să ştiţi că transformările au loc mulţumită hranei pe care o mănâncă.
Aparatele electronice care sunt implantate în corpul uman devin din ce în ce mai mici, dar să găseşti o sursă de alimentare suficient de bună pentru acestea continuă să fie o provocare majoră. Oamenii de ştiinţă încearcă să găsească modalităţi prin care corpul uman însuşi să devină sursa de energie pentru o pompă de insulină sau pentru un pacemaker.
Dar până să ajungă la asemenea performanţe, cercetătorii au descoperit cum scoicile pot deveni nişte generatoare de energie. "Ce facem noi este foarte diferit de alimentarea unei maşini. Bateriile folosite pentru maşinile electrice funcţionează cu catalizatori anorganici la presiuni înalte. În cazul bateriilor de scoici, aceste roluri sunt jucate de o serie de enzime naturale aplicate pe un electrod cu bază de carbon, ce se poziţionează între peretele scoicii şi inima acesteia", a declarat Evgeny Katz, coordonatorul proiectului, care lucrează în cadrul Universităţii Clarkson, SUA.
Scoicile generatoare de energie se alătura astfel unor insecte, şobolani, iepuri şi melci capabili de aceleaşi performanţe electrice.
Elementele-cheie în acest tip de baterie sunt enzimele şi electrodul de carbon, pe care autorul îl numeşte "buckypaper". Enzima înlocuieşte metalele folosite pe post de catalizator în cazul bateriilor convenţionale, în timp ce electrodul transformă glucoza produsă de scoici în electricitate.
› citeşte mai mult
05.05.2012 | 4 Comentarii
Oamenii de ştiinţă au găsit o modalitate de a transforma scoicile în baterii. Dacă vă întrebaţi cum sunt alimentate cu energie, trebuie să ştiţi că transformările au loc mulţumită hranei pe care o mănâncă.
Aparatele electronice care sunt implantate în corpul uman devin din ce în ce mai mici, dar să găseşti o sursă de alimentare suficient de bună pentru acestea continuă să fie o provocare majoră. Oamenii de ştiinţă încearcă să găsească modalităţi prin care corpul uman însuşi să devină sursa de energie pentru o pompă de insulină sau pentru un pacemaker.
Dar până să ajungă la asemenea performanţe, cercetătorii au descoperit cum scoicile pot deveni nişte generatoare de energie. "Ce facem noi este foarte diferit de alimentarea unei maşini. Bateriile folosite pentru maşinile electrice funcţionează cu catalizatori anorganici la presiuni înalte. În cazul bateriilor de scoici, aceste roluri sunt jucate de o serie de enzime naturale aplicate pe un electrod cu bază de carbon, ce se poziţionează între peretele scoicii şi inima acesteia", a declarat Evgeny Katz, coordonatorul proiectului, care lucrează în cadrul Universităţii Clarkson, SUA.
Scoicile generatoare de energie se alătura astfel unor insecte, şobolani, iepuri şi melci capabili de aceleaşi performanţe electrice.
Elementele-cheie în acest tip de baterie sunt enzimele şi electrodul de carbon, pe care autorul îl numeşte "buckypaper". Enzima înlocuieşte metalele folosite pe post de catalizator în cazul bateriilor convenţionale, în timp ce electrodul transformă glucoza produsă de scoici în electricitate.
› citeşte mai mult
Re: RESURSE
Becul care funcţionează 20 de ani
Compania Philips a lansat pe piaţă, cu ocazia Zilei Pământului, un bec cu LED care consumă extrem de puţină energie, care funcţionează timp de 20 de ani şi care a câştigat deja premiul „Bright Tomorrow Lighting Prize” din partea Departamentului american pentru Energie, transmite AFP.
Compania Philips a lansat pe piaţă, cu ocazia Zilei Pământului, un bec cu LED care consumă extrem de puţină energie, care funcţionează timp de 20 de ani şi care a câştigat deja premiul „Bright Tomorrow Lighting Prize” din partea Departamentului american pentru Energie, transmite AFP.
Re: RESURSE
10.000 de panouri solare lângă Arad
Cel mai mare parc fotovoltaic din România va fi construit în comuna arădeană Vladimirescu. Primarul comunei ...
Cel mai mare parc fotovoltaic din România va fi construit în comuna arădeană Vladimirescu. Primarul comunei ...
Re: RESURSE
http://www.evenimentul.ro/articol/energia-eoliana-este-ineficienta-in-reducerea-emisiilor-de-co2.html
Pagina 2 din 15 • 1, 2, 3 ... 8 ... 15
Pagina 2 din 15
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum