Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
AUTO----------[1]
Pagina 40 din 41
Pagina 40 din 41 • 1 ... 21 ... 39, 40, 41
AUTO----------[1]
Rezumarea primului mesaj :
Romania s-a integrat oficial in piata auto europeana
Romania s-a integrat oficial in piata auto europeana
Ultima editare efectuata de catre Admin in 18.10.11 1:47, editata de 1 ori
Acei oameni minunaţi şi maşinile lor umblătoare
Acei oameni minunaţi şi maşinile lor umblătoare
de Alina ALEXE | 25 MAI 2007
Înainte ca Vuia sau Coandă să facă istorie, au existat ei, vitezomanii anonimi ai marilor oraşe. Iată câţiva dintre cei care au îndrăznit să viseze la mai mult, mai repede, mai bine.
http://www.gandul.info/acei-oameni-minunati-masinile-umblatoare.html?3895;318951
Vitezomanul Gică...
Primele automobile sunt aduse în România pe la 1895: la Craiova, 3 Benz cu 4 locuri, la Fălticeni, un triciclu Bollé, la Tecuci, un Rochet-Schneider şi la Bucureşti, un Peugeot. În 1904, numărul acestora ajunge la 41, justificându-se astfel înfiinţarea (5 aprilie 1904) a Automobil Clubului Român, cu 27 de membri. Încetul cu încetul, nu era marcă de automobil care să nu fie adusă şi încercată în Capitală.
Gheorghe Asan, un avut proprietar de mori, cumpără din Belgia un Panhard care este înscris în circulaţie cu numărul 1 (numerele de înmatriculare ajung în perioada interbelică la patru cifre). Şi începutul de veac avea un vitezoman, Gică, numai bun de pus în cântece şi poezele. Doctorul Tomescu sperie Bucureştiul cu un Oldsmobile stil Victoria, mergând cu viteza fantezistă de 15 km pe oră, pe o stradă plină de olteni, căruţe şi florărese guralive. Se ştie că şoferii care se aventurau cu viteze de ajungeau să primejduiască viaţa oamenilor erau arestaţi şi supuşi de jandarmi batjocurii publice. Împricinatului, după ce plătea globire – amendă – la primărie, îi erau legate mâinile la spate, iar de gât îi era atârnată o plăcuţă pe care scria cu litere mari, sunând a ocară, cuvântul: ŞOFER.
Treptat, bărbatul la volan capătă prestanţă, fiind considerat un fel de îmblânzitor al automobilului (nu se prea folosea cuvântul „maşină”). Nici femeile nu se lasă mai prejos: după ce şi-au tăiat părul, au început să poarte pantaloni şi să facă sport, s-au apucat şi de condus.
Între războaie, se vedeau pe străzi toate tipurile de automobile: coupé-uri, break-uri, berline. Şi multe mărci: Fiat, Dodge, Mathis, Renault, Lincoln, Buick, chiar şi Rolls Royce. Când nu se duceau la curse de trap, bucureştenii se distrau participând la cursa de automobile sport de pe şoseaua Jianu, dintre Piaţa Victoriei şi hipodromul Băneasa. Prima cursă automobilistică fusese organizată în 1904 pe ruta Bucureşti-Giurgiu, fiind câştigată de George V. Bibescu. Ulterior, a câştigat prestigiu cursa Bucureşti-Braşov, recunoscută pentru lungimea şi pericolele ei.
La începutul secolului al XX-lea, maşina era condusă de proprietar sau de alt muşteriu cu tupeu, căci, la acea dată, nu se cerea încă permis de conducere. Cursurile „Şcolii de mecanici conducători“ se deschid prima oară în Bucureşti, în luna martie a anului 1911. În prima grupă au fost înscrise 12 persoane. Condiţiile de înscriere erau următoarele: vârsta minimă de 18 ani, studii, certificat de bună purtare, stare satisfăcătoare a sănătăţii şi plata unei taxe. După cum ne spune o istorie a examenelor auto îngrijită de Poliţia Română, cursurile se desfăşurau după o rânduială bine stabilită: dimineaţa, „teoria automobilului”, după-amiaza, „practica” - repararea maşinii şi „conducerea auto”. Cele mai importante capitole din teorie erau: „neomorârea oamenilor”, „scoaterea de fum a maşinilor”, „reguli de circulaţie fără a speria caii”. La final, aceşti 12 elevi au susţinut examenul la Serviciul de circulaţie al Poliţiei Capitalei. Examenul a avut două etape: proba de viteză pe şosea şi cea de „frânare instantanee”. A doua probă era considerată cea mai dificilă, mai ales în momentul în care examinatorul arunca în faţa roţilor automobilului în viteză un sac umplut cu paie sau talaş de lemn.
Se ştie că şoferii care se aventurau cu viteze ce ajungeau să primejduiască viaţa oamenilor erau arestaţi şi supuşi de jandarmi batjocurii publice. Împricinatului, după ce plătea globire – amendă – la primărie, îi erau legate mâinile la spate, iar de gât îi era atârnată o plăcuţă pe care scria cu litere mari, sunând a ocară, cuvântul: ŞOFER.
de Alina ALEXE | 25 MAI 2007
Înainte ca Vuia sau Coandă să facă istorie, au existat ei, vitezomanii anonimi ai marilor oraşe. Iată câţiva dintre cei care au îndrăznit să viseze la mai mult, mai repede, mai bine.
http://www.gandul.info/acei-oameni-minunati-masinile-umblatoare.html?3895;318951
Vitezomanul Gică...
Primele automobile sunt aduse în România pe la 1895: la Craiova, 3 Benz cu 4 locuri, la Fălticeni, un triciclu Bollé, la Tecuci, un Rochet-Schneider şi la Bucureşti, un Peugeot. În 1904, numărul acestora ajunge la 41, justificându-se astfel înfiinţarea (5 aprilie 1904) a Automobil Clubului Român, cu 27 de membri. Încetul cu încetul, nu era marcă de automobil care să nu fie adusă şi încercată în Capitală.
Gheorghe Asan, un avut proprietar de mori, cumpără din Belgia un Panhard care este înscris în circulaţie cu numărul 1 (numerele de înmatriculare ajung în perioada interbelică la patru cifre). Şi începutul de veac avea un vitezoman, Gică, numai bun de pus în cântece şi poezele. Doctorul Tomescu sperie Bucureştiul cu un Oldsmobile stil Victoria, mergând cu viteza fantezistă de 15 km pe oră, pe o stradă plină de olteni, căruţe şi florărese guralive. Se ştie că şoferii care se aventurau cu viteze de ajungeau să primejduiască viaţa oamenilor erau arestaţi şi supuşi de jandarmi batjocurii publice. Împricinatului, după ce plătea globire – amendă – la primărie, îi erau legate mâinile la spate, iar de gât îi era atârnată o plăcuţă pe care scria cu litere mari, sunând a ocară, cuvântul: ŞOFER.
Treptat, bărbatul la volan capătă prestanţă, fiind considerat un fel de îmblânzitor al automobilului (nu se prea folosea cuvântul „maşină”). Nici femeile nu se lasă mai prejos: după ce şi-au tăiat părul, au început să poarte pantaloni şi să facă sport, s-au apucat şi de condus.
Între războaie, se vedeau pe străzi toate tipurile de automobile: coupé-uri, break-uri, berline. Şi multe mărci: Fiat, Dodge, Mathis, Renault, Lincoln, Buick, chiar şi Rolls Royce. Când nu se duceau la curse de trap, bucureştenii se distrau participând la cursa de automobile sport de pe şoseaua Jianu, dintre Piaţa Victoriei şi hipodromul Băneasa. Prima cursă automobilistică fusese organizată în 1904 pe ruta Bucureşti-Giurgiu, fiind câştigată de George V. Bibescu. Ulterior, a câştigat prestigiu cursa Bucureşti-Braşov, recunoscută pentru lungimea şi pericolele ei.
La începutul secolului al XX-lea, maşina era condusă de proprietar sau de alt muşteriu cu tupeu, căci, la acea dată, nu se cerea încă permis de conducere. Cursurile „Şcolii de mecanici conducători“ se deschid prima oară în Bucureşti, în luna martie a anului 1911. În prima grupă au fost înscrise 12 persoane. Condiţiile de înscriere erau următoarele: vârsta minimă de 18 ani, studii, certificat de bună purtare, stare satisfăcătoare a sănătăţii şi plata unei taxe. După cum ne spune o istorie a examenelor auto îngrijită de Poliţia Română, cursurile se desfăşurau după o rânduială bine stabilită: dimineaţa, „teoria automobilului”, după-amiaza, „practica” - repararea maşinii şi „conducerea auto”. Cele mai importante capitole din teorie erau: „neomorârea oamenilor”, „scoaterea de fum a maşinilor”, „reguli de circulaţie fără a speria caii”. La final, aceşti 12 elevi au susţinut examenul la Serviciul de circulaţie al Poliţiei Capitalei. Examenul a avut două etape: proba de viteză pe şosea şi cea de „frânare instantanee”. A doua probă era considerată cea mai dificilă, mai ales în momentul în care examinatorul arunca în faţa roţilor automobilului în viteză un sac umplut cu paie sau talaş de lemn.
Se ştie că şoferii care se aventurau cu viteze ce ajungeau să primejduiască viaţa oamenilor erau arestaţi şi supuşi de jandarmi batjocurii publice. Împricinatului, după ce plătea globire – amendă – la primărie, îi erau legate mâinile la spate, iar de gât îi era atârnată o plăcuţă pe care scria cu litere mari, sunând a ocară, cuvântul: ŞOFER.
Ferrari, 60 de ani de istorie
Ferrari, 60 de ani de istorie
Cel mai cunoscut constructor italian de modele sport împlineşte, în această lună, şase decenii de existenţă. Pentru a marca evenimentul, Scuderia a demarat, încă de la începutul anului, un tur mondial ce se va încheia luna viitoare la uzinele din Maranello.
Scuderia Ferrari împlineşte în acest an şase decenii de existenţă, în care sporturile cu motor au deţinut prim planul activităţii uzinelor de la Maranello. În mai 1947, Enzo Ferrari a decis să înfiinţeze compania ce-i poartă numele, avînd ca obiect de activitate participarea în competiţiile de turisme şi de Grand Prix. Filosofia lui „Il Commendatore“, aşa cum era supranumit bătrînul fondator, presupunea ca producţia modelelor stradale să aibă drept unic scop finanţarea departamentului de competiţii. De aceea, versiunile Ferrari au fost întotdeauna manufacturate în serie limitată, de unde şi preţul de vînzare exorbitant, faima şi cercul select de proprietari pasionaţi care au contribuit la şlefuirea unei veritabile legende de-a lungul anilor.
Pentru a sărbători cum se cuvine evenimentul, conducătorii producătorului italian au pus la punct un adevărat maraton mondial, care va dura aproximativ cinci luni. Acesta a început pe 29 ianuarie, la Abu Dhabi şi se va încheia pe 23 iunie la Maranello, unde se află fabrica Ferrari. Maratonul a pornit din Orientul Mijlociu şi şi-a stabilit ca puncte de trecere China, Japonia, Australia, Africa de Sud şi Europa, unde delegaţia Ferrari va poposi în majoritatea ţărilor. Ştafeta italiană va cuprinde un total de 10.000 de posesori de Ferrari, care îşi vor afişa maşinile de colecţie de toate vârstele, fiind primiţi, într-un cadru festiv, la toate ambasadele Italiei din ţările vizitate. De asemenea, pe 16 iunie, ministrul Afacerilor Externe din Italia va organiza o ceremonie specială la Palazzo di Farnesina, din Roma, unde se va desfăşura o licitaţie în scopuri caritabile, iar fondurile strânse vor fi donate copiilor nevoiaşi.
Maratonul Ferrari a fost inaugurat oficial de Piero Ferrari, fiul lui Enzo Ferrari, care ocupă funcţia de vicepreşedinte al companiei. Acesta a vorbit despre talentul şi viziunea tatălui său, care a creat o marcă puternică, recunoscută la nivel mondial ca şi un simbol al Italiei. De asemenea, Ferrari i-a adus un omagiu şi preşedintelui Ferrari, Luca di Montezemolo, care a readus marca în prim-plan la nivel mondial în ultimii 15 ani, atât din punct de vedere al imaginii, cât şi financiar. Printre acţiunile speciale întreprinse cu ocazia celebrării a 60 de ani de existenţă a mărcii, Ferrari a construit 60 de modele speciale unicat. Acestea vor parcurge tot traseul mondial realizat în aceste luni şi se disting prin faptul că fiecare este legată de unul dintre cele mai importante momente din istoria mărcii, de la titlurile mondiale de Formula 1, cucerite de Alberto Ascari şi marele Michael Schumacher şi până la modelele de mare calibru GTO, F40 sau Enzo.
Aceste modele Ferrari unice se bazează pe cel mai scump Granturismo al Scuderiei în prezent, 612 Scaglietti, care reprezintă o adevărată capodoperă a tehnologiei moderne. Maşinile oferă culori exterioare în două tonuri, combinaţii sofisticate de tapiţerii la interior, precum şi o inovaţie Ferrari: noul plafon panoramic electrocromic. Gradul de opacitate al acestuia poate fi reglat în funcţie de preferinţele pasagerilor. Maşinile sunt unice şi prin faptul că fiecare dintre acestea are montat pe tunelul central o siglă care reprezintă unul dintre cele 60 de momente memorabile din istoria Ferrari.
Profituri uriaşe
Împlinirea a 60 de ani de existenţă reprezintă şi un moment de cotitură în istoria financiară a mărcii italiene. Anul 2006 a fost unul dintre cele mai de succes pentru Ferrari, care a obţinut venituri în valoare de 1,44 miliarde de euro, în creştere cu 12,3% faţă de 2005, în timp ce profitul a ajuns la 183 milioane de euro, cu 17% mai mare faţă de anul precedent. În plus, livrarea a 5.650 de maşini a reprezentat un alt record demn de invidiat al lui Ferrari. Compania italiană a semnat un contract cu Aldar Properties, companie arabă care va construi Parcul Tematic Ferrari, pe insula Yas, din Emiratele Arabe Unite. Proiectul va asigura dezvoltarea a numeroase parcuri de distracţii, hoteluri, restaurante şi altele, suprafaţa totală a parcului fiind de 250.000 de metri pătraţi. Investiţia totală a antreprenorilor arabi va ajunge la circa 600 de milioane de euro.
Cel mai cunoscut constructor italian de modele sport împlineşte, în această lună, şase decenii de existenţă. Pentru a marca evenimentul, Scuderia a demarat, încă de la începutul anului, un tur mondial ce se va încheia luna viitoare la uzinele din Maranello.
Scuderia Ferrari împlineşte în acest an şase decenii de existenţă, în care sporturile cu motor au deţinut prim planul activităţii uzinelor de la Maranello. În mai 1947, Enzo Ferrari a decis să înfiinţeze compania ce-i poartă numele, avînd ca obiect de activitate participarea în competiţiile de turisme şi de Grand Prix. Filosofia lui „Il Commendatore“, aşa cum era supranumit bătrînul fondator, presupunea ca producţia modelelor stradale să aibă drept unic scop finanţarea departamentului de competiţii. De aceea, versiunile Ferrari au fost întotdeauna manufacturate în serie limitată, de unde şi preţul de vînzare exorbitant, faima şi cercul select de proprietari pasionaţi care au contribuit la şlefuirea unei veritabile legende de-a lungul anilor.
Pentru a sărbători cum se cuvine evenimentul, conducătorii producătorului italian au pus la punct un adevărat maraton mondial, care va dura aproximativ cinci luni. Acesta a început pe 29 ianuarie, la Abu Dhabi şi se va încheia pe 23 iunie la Maranello, unde se află fabrica Ferrari. Maratonul a pornit din Orientul Mijlociu şi şi-a stabilit ca puncte de trecere China, Japonia, Australia, Africa de Sud şi Europa, unde delegaţia Ferrari va poposi în majoritatea ţărilor. Ştafeta italiană va cuprinde un total de 10.000 de posesori de Ferrari, care îşi vor afişa maşinile de colecţie de toate vârstele, fiind primiţi, într-un cadru festiv, la toate ambasadele Italiei din ţările vizitate. De asemenea, pe 16 iunie, ministrul Afacerilor Externe din Italia va organiza o ceremonie specială la Palazzo di Farnesina, din Roma, unde se va desfăşura o licitaţie în scopuri caritabile, iar fondurile strânse vor fi donate copiilor nevoiaşi.
Maratonul Ferrari a fost inaugurat oficial de Piero Ferrari, fiul lui Enzo Ferrari, care ocupă funcţia de vicepreşedinte al companiei. Acesta a vorbit despre talentul şi viziunea tatălui său, care a creat o marcă puternică, recunoscută la nivel mondial ca şi un simbol al Italiei. De asemenea, Ferrari i-a adus un omagiu şi preşedintelui Ferrari, Luca di Montezemolo, care a readus marca în prim-plan la nivel mondial în ultimii 15 ani, atât din punct de vedere al imaginii, cât şi financiar. Printre acţiunile speciale întreprinse cu ocazia celebrării a 60 de ani de existenţă a mărcii, Ferrari a construit 60 de modele speciale unicat. Acestea vor parcurge tot traseul mondial realizat în aceste luni şi se disting prin faptul că fiecare este legată de unul dintre cele mai importante momente din istoria mărcii, de la titlurile mondiale de Formula 1, cucerite de Alberto Ascari şi marele Michael Schumacher şi până la modelele de mare calibru GTO, F40 sau Enzo.
Aceste modele Ferrari unice se bazează pe cel mai scump Granturismo al Scuderiei în prezent, 612 Scaglietti, care reprezintă o adevărată capodoperă a tehnologiei moderne. Maşinile oferă culori exterioare în două tonuri, combinaţii sofisticate de tapiţerii la interior, precum şi o inovaţie Ferrari: noul plafon panoramic electrocromic. Gradul de opacitate al acestuia poate fi reglat în funcţie de preferinţele pasagerilor. Maşinile sunt unice şi prin faptul că fiecare dintre acestea are montat pe tunelul central o siglă care reprezintă unul dintre cele 60 de momente memorabile din istoria Ferrari.
Profituri uriaşe
Împlinirea a 60 de ani de existenţă reprezintă şi un moment de cotitură în istoria financiară a mărcii italiene. Anul 2006 a fost unul dintre cele mai de succes pentru Ferrari, care a obţinut venituri în valoare de 1,44 miliarde de euro, în creştere cu 12,3% faţă de 2005, în timp ce profitul a ajuns la 183 milioane de euro, cu 17% mai mare faţă de anul precedent. În plus, livrarea a 5.650 de maşini a reprezentat un alt record demn de invidiat al lui Ferrari. Compania italiană a semnat un contract cu Aldar Properties, companie arabă care va construi Parcul Tematic Ferrari, pe insula Yas, din Emiratele Arabe Unite. Proiectul va asigura dezvoltarea a numeroase parcuri de distracţii, hoteluri, restaurante şi altele, suprafaţa totală a parcului fiind de 250.000 de metri pătraţi. Investiţia totală a antreprenorilor arabi va ajunge la circa 600 de milioane de euro.
Cele mai tari maşini din lume sunt la Bucureşti
Cele mai tari maşini din lume sunt la Bucureşti
de Adriana MARGARIT/GANDUL | 24 MAI 2007
Un Ferrari, o Pagani Zonda şi un Koenigsegg. Fac parte din topul celor mai exclusiviste maşini create vreodată, preţul fiecăreia fiind de sute de mii de euro. Le veţi putea vedea (sau cumpăra) începând de azi şi în Bucureşti.
Maşinile par să-i fi captivat definitiv pe români. Aşa se explică frecvenţa cu care, la Bucureşti, au loc evenimente auto la care fanii din România ai cailor putere nici nu visau până mai ieri. După ce fostul pilot de Formula 1 Jacques Laffitte a făcut, cot la cot cu maidanezii, câteva ture în jurul Palatului Parlamentului, capitala României găzduieşte un alt eveniment auto de anvergură: Luxury Car Show – una dintre cele mai spectaculoase expoziţii de maşini de lux din lume, desfăşurată până acum în doar câteva dintre capitalele Europei: Geneva, Monaco, Frankfurt, Viena, Paris.
Şi vecinii noştri unguri le-au văzut pe frumoasele ce vor rupe inimile multor români şi, probabil, şi buzunarele câtorva. În fond, pe ei trebuie să-i seducă în primul rând aceste exemplare dotate cu peste 500 de cai putere fiecare, precum Enzo Ferrari (850.000 euro), Koenigsegg (650.000 euro) sau Pagani Zonda Roadster (720.000 euro). Aşa speră şi organizatorul evenimentului, Al Roudhan Bader. El explică de ce a ales Bucureştiul dintre capitalele Europei de Est, pentru prezentarea acestui megashow pe roţi: “Economia românească s-a dezvoltat foarte bine în ultimii ani, iar în industria auto s-au înregistrat creşteri spectaculoase şi semnele de stabilitate sunt clare. În plus, în Europa de Est piaţa maşinilor de lux a crescut, aşa că organizarea unei expoziţii de genul acesta deschide oportunităţi excelente de business”. Valoarea totală a maşinilor este de aproximativ 10 milioane de euro. Orice model poate fi cumpărat sau comandat chiar în cadrul expoziţiei. Luxury Car Show Bucureşti 2007 este organizat la Ţiriac Expo, amplasat în zona fostului Metro Otopeni din apropierea Aeroportului Henri Coandă. Expoziţia deschisă ieri poate fi vizitată până luni, contra sumei de 15 lei.
Valoarea totală a maşinilor expuse la Luxury Car Show este de 10 milioane euro. Multe dintre ele, prezente în România în premieră absolută, sunt produse manual, în serie limitată. Printre mărcile care completează lista invitaţilor se numără Spyker, Aston Martin, Mansory Tunning (care ne va arăta cele mai reuşite maşini tunate din lume), Maybach, Porsche, Jaguar, Rolls Royce, Bentley, Cadillac, Land Rover, Lexus, Harley Davidson şi Walz Hardcore Cycles, dar vor fi expuse şi maşini de Formula1. Nu doar cu ceea ce creează constructori de supercaruri vor face cunoştinţă românii, ci cu înşişi designerii câtorva dintre exponate: Horacio Pagani, Christian von Koenigsegg şi Peter van Rooy n-au nevoie de nici o prezentare printre iubitorii de maşini.
Koenigsegg CCX
(CCX este abrevierea de la Competition Coupe X)
Motor - 4.7 litri V8 supraalimentat
Putere - 806 CP
Acceleraţie - 0-100 km/h - 3,1 secunde
Viteză maximă – 403 km/h
Preţ – 650.000 euro
Pagani Zonda Roadster
Motor AMG V12 de 7,3 litri
Putere - 650 CP
Acceleraţie - 0-100 km/h - 3,6 secunde
Viteză maximă - 300 km/h.
Preţ - 720.000 euro
Enzo Ferrari
Motor 6 litri V12
Putere - 651 CP
Acceleraţie - 0-100 km/h - 3,2 secunde
Viteză maximă – 350 km/h
Preţ - 850.000 euro
de Adriana MARGARIT/GANDUL | 24 MAI 2007
Un Ferrari, o Pagani Zonda şi un Koenigsegg. Fac parte din topul celor mai exclusiviste maşini create vreodată, preţul fiecăreia fiind de sute de mii de euro. Le veţi putea vedea (sau cumpăra) începând de azi şi în Bucureşti.
Maşinile par să-i fi captivat definitiv pe români. Aşa se explică frecvenţa cu care, la Bucureşti, au loc evenimente auto la care fanii din România ai cailor putere nici nu visau până mai ieri. După ce fostul pilot de Formula 1 Jacques Laffitte a făcut, cot la cot cu maidanezii, câteva ture în jurul Palatului Parlamentului, capitala României găzduieşte un alt eveniment auto de anvergură: Luxury Car Show – una dintre cele mai spectaculoase expoziţii de maşini de lux din lume, desfăşurată până acum în doar câteva dintre capitalele Europei: Geneva, Monaco, Frankfurt, Viena, Paris.
Şi vecinii noştri unguri le-au văzut pe frumoasele ce vor rupe inimile multor români şi, probabil, şi buzunarele câtorva. În fond, pe ei trebuie să-i seducă în primul rând aceste exemplare dotate cu peste 500 de cai putere fiecare, precum Enzo Ferrari (850.000 euro), Koenigsegg (650.000 euro) sau Pagani Zonda Roadster (720.000 euro). Aşa speră şi organizatorul evenimentului, Al Roudhan Bader. El explică de ce a ales Bucureştiul dintre capitalele Europei de Est, pentru prezentarea acestui megashow pe roţi: “Economia românească s-a dezvoltat foarte bine în ultimii ani, iar în industria auto s-au înregistrat creşteri spectaculoase şi semnele de stabilitate sunt clare. În plus, în Europa de Est piaţa maşinilor de lux a crescut, aşa că organizarea unei expoziţii de genul acesta deschide oportunităţi excelente de business”. Valoarea totală a maşinilor este de aproximativ 10 milioane de euro. Orice model poate fi cumpărat sau comandat chiar în cadrul expoziţiei. Luxury Car Show Bucureşti 2007 este organizat la Ţiriac Expo, amplasat în zona fostului Metro Otopeni din apropierea Aeroportului Henri Coandă. Expoziţia deschisă ieri poate fi vizitată până luni, contra sumei de 15 lei.
Valoarea totală a maşinilor expuse la Luxury Car Show este de 10 milioane euro. Multe dintre ele, prezente în România în premieră absolută, sunt produse manual, în serie limitată. Printre mărcile care completează lista invitaţilor se numără Spyker, Aston Martin, Mansory Tunning (care ne va arăta cele mai reuşite maşini tunate din lume), Maybach, Porsche, Jaguar, Rolls Royce, Bentley, Cadillac, Land Rover, Lexus, Harley Davidson şi Walz Hardcore Cycles, dar vor fi expuse şi maşini de Formula1. Nu doar cu ceea ce creează constructori de supercaruri vor face cunoştinţă românii, ci cu înşişi designerii câtorva dintre exponate: Horacio Pagani, Christian von Koenigsegg şi Peter van Rooy n-au nevoie de nici o prezentare printre iubitorii de maşini.
Koenigsegg CCX
(CCX este abrevierea de la Competition Coupe X)
Motor - 4.7 litri V8 supraalimentat
Putere - 806 CP
Acceleraţie - 0-100 km/h - 3,1 secunde
Viteză maximă – 403 km/h
Preţ – 650.000 euro
Pagani Zonda Roadster
Motor AMG V12 de 7,3 litri
Putere - 650 CP
Acceleraţie - 0-100 km/h - 3,6 secunde
Viteză maximă - 300 km/h.
Preţ - 720.000 euro
Enzo Ferrari
Motor 6 litri V12
Putere - 651 CP
Acceleraţie - 0-100 km/h - 3,2 secunde
Viteză maximă – 350 km/h
Preţ - 850.000 euro
Golf de 650 cai putere
Golf de 650 cai putereConceptul GTI W12 este pe departe cel mai puternic Golf lansat pana acum. El dispune de 650 de cai putere si poate atinge o viteza maxima de 325 de km/h.
Dupa Audi TT Clubsport quattro, prezentat ieri, intrunirea VW GTI de la Worthersee 2007 a mai adus in atentia publicului o creatie impresionanta: conceptul Golf GTI W12.
La exterior masina impresioneaza prin garda la sol foarte coborata, prin prizele de aer mari, capabile sa raceasca motorul puternic, si prin acoperisul special creat pentru a actiona ca un spoiler.
Sub capota sta ascuns un motor bi-turbo cu 12 cilindri de 6.0 litri care dezvolta 650 de cai putere la 6000 de rpm si un cuplu motor de 750 Nm la 4500 rpm. Cu un asemenea motor, performantele nu se lasa deloc asteptate: acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde si o viteza maxima de 325 km/h.
Dupa Audi TT Clubsport quattro, prezentat ieri, intrunirea VW GTI de la Worthersee 2007 a mai adus in atentia publicului o creatie impresionanta: conceptul Golf GTI W12.
La exterior masina impresioneaza prin garda la sol foarte coborata, prin prizele de aer mari, capabile sa raceasca motorul puternic, si prin acoperisul special creat pentru a actiona ca un spoiler.
Sub capota sta ascuns un motor bi-turbo cu 12 cilindri de 6.0 litri care dezvolta 650 de cai putere la 6000 de rpm si un cuplu motor de 750 Nm la 4500 rpm. Cu un asemenea motor, performantele nu se lasa deloc asteptate: acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde si o viteza maxima de 325 km/h.
Cum arata viitorul Chrysler?
Cum arata viitorul Chrysler? Reprezentantii Cerberus Capital Management, noul proprietar al Chrysler, au iesit ieri la rampa si au anuntat ce strategie vor aplica pentru repunerea pe picioare a producatorului auto care, doar in primul trimestru al acestui an, a inregistrat pierderi de 2 miliarde dolari. Poate cea mai importanta miscare din noua strategie de relansare a Chrysler este pastrarea de catre companie a celor trei branduri - Jeep, Dogde si Chrysler. Directorul executiv al producatorului auto, Thomas W. LaSorda, a anuntat, ieri ca intelegerea prin care fondul de investitii Cerberus Capital Management preia 80,1% din divizia americana a DaimlerChrysler include si pastrarea celor trei branduri si realizarea de investitii pentru recistigarea unei cote de piata semnificativa. "Cele trei branduri ramin impreuna, nu ...
continuare
Chevrolet Epica şi Kia Magentis, atacul coreenilor la Volksw
Chevrolet Epica şi Kia Magentis, atacul coreenilor la Volkswagen Passat
Ford si General Motors, in cursa pentru preluarea Automobile
Ford si General Motors, in cursa pentru preluarea Automobile Craiova AVAS va incepe negocierile pentru privatizarea Automobile Craiova, in luna iunie sau iulie, cu o singura companie, pina in prezent fiind depuse oferte neangajante de catre companiile Ford si General Motors, au declarat Mediafax surse guvernamentale. AVAS, actionarul majoritar al Automobile Craiova, a anuntat ca scoate la vinzare un pachet de 72,4% din actiunile companiei, asteptind scrisori de intentie neangajante din partea investitorilor interesati pina cel mai tirziu la 25 aprilie. Potrivit surselor citate, in perioada imediat urmatoare va fi elaborat caietul de sarcini si va fi publicat un anunt de privatizare pentru depunerea ofertelor angajante. Inceperea negocierilor este estimata pentru luna iunie sau iulie in functie de termenul care se va acorda investitorilor, conform surselor. ...
continuare
Nissan `taie` 1.500 de locuri de munca in Japonia
Nissan `taie` 1.500 de locuri de munca in Japonia Nissan Motor a anuntat, recent, ca va renunta la 1.500 de angajati in Japonia, printr-un program de pensionari anticipate, in incercarea de a impulsiona performantele financiare, in contextul reducerii nivelului de vinzari. Tot recent, compania a mai restructurat 775 de posturi in Statele Unite, apelind la o metoda similara. Pentru a impulsiona vinzarile pe piata japoneza si pentru a atinge previziunile referitoare la comercializarea a 4,2 milioane masini, pina in 2009, Nissan a anuntat ca va propune, in acest an fiscal, 11 modele de autovehicule lansate deja, dar supuse unor facelifturi.
continuare
Toyota devine cel mai mare producator auto din lume
Toyota devine cel mai mare producator auto din lume Japonezii de la Toyota au reusit sa ajunga pe primul loc in topul mondial al producatorilor de automobile, punind capat unei dominatii de peste cinci decenii a companiilor americane. Compania Toyota a reusit sa depaseasca rivalul american General Motors si a devenit, astfel, cel mai mare producator de profil din lume, a declarat, recent, un reprezentant al firmei japoneze. Potrivit datelor furnizate de companie, Toyota a vindut, doar in primele trei luni ale acestui an, 2,348 de milioane de vehicule, in timp de General Motors, concurentul direct, a comercializat 2,26 milioane de masini. Modelele Toyota care au sustinut vinzarile companiei sint hibridul Prius si noul Camry Sedan. In timp ce Toyota se bucura de un succes din ce in ce mai mare pe toate pietele unde este prezenta, rivalul Gene ...
continuare
Superlative 2007
Superlative 2007
Audi RS4
Audi RS4 este „Automobilul de performanta al anului”, iar Audi TT Coupé - „Automobilul cu cel mai bun design al anului” Un
Audi RS4
Audi RS4 este „Automobilul de performanta al anului”, iar Audi TT Coupé - „Automobilul cu cel mai bun design al anului” Un
Masina anului 2007
Masina anului 2007
Lexus LS460 a fost desemnată maşina anului 2007 în lume, în cadrul Salonului auto de la New York, care a început în 4 aprilie şi se află încă în desfăşurare. Câştigătorul, care a devansat modelele Audi TT (locul 2) şi noul Mini (locul 3), a fost ales dintr-o listă iniţială de 28 de maşini, nominalizate de juriul "Maşina Anului” format din jurnalişti auto.
Toţi concurenţii au fost notaţi pornind de la stil, calitate şi până la performanţă şi siguranţă. Juriul a votat iniţial, în ianuarie 2007, pentru a stabili un top 10 al finaliştilor, din care a fost aleasă "Maşina Anului 2007”.
Limuzina Lexus LS460 foloseşte conceptul de design “L- finesse”, care reprezintă noua filosofie pentru divizia de lux a celor de la Toyota şi are menirea de a ridica vânzările Lexus la peste 500.000 de unităţi în 2007.
Odată cu apartenenţa la segmentul de lux apare şi necesitatea dezvoltării. În acest sens, LS460 oferă pentru pasagerii din spate două scaune individuale ce dispun de reglaj electric, încălzire şi ventilaţie, precum şi de comenzi ale sistemelor audio şi de climatizare. Portierele dispun de sistem cu retractare automată în cazul în care acestea nu au fost închise corespunzător.
Motorul V8, de 4.6 litri, dezvoltă 380 CP şi 493 Nm. Graţie cutiei de viteze automate cu 8 rapoarte, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în doar 5.7 secunde, în timp ce consumul mediu indică 11.1 litri pentru 100 km, cam la fel ca cel al unui Audi Q7.
Până la sfârşitul anului se vor lansa şi modelele LS600h şi LS600hL, primul hibrid din segment şi, respectiv, versiunea cu distanţa dintre axele osiilor mărită. Preţul pentru LS460 nu este tocmai mic - 60.000 de euro, însă se poziţionează sub cel al limuzinelor de lux germane.
În 2006, titlul de "Maşina Anului în lume” a fost câştigat de BMW Seria 3, iar în 2005, de Audi A6.
Lexus LS460 a fost desemnată maşina anului 2007 în lume, în cadrul Salonului auto de la New York, care a început în 4 aprilie şi se află încă în desfăşurare. Câştigătorul, care a devansat modelele Audi TT (locul 2) şi noul Mini (locul 3), a fost ales dintr-o listă iniţială de 28 de maşini, nominalizate de juriul "Maşina Anului” format din jurnalişti auto.
Toţi concurenţii au fost notaţi pornind de la stil, calitate şi până la performanţă şi siguranţă. Juriul a votat iniţial, în ianuarie 2007, pentru a stabili un top 10 al finaliştilor, din care a fost aleasă "Maşina Anului 2007”.
Limuzina Lexus LS460 foloseşte conceptul de design “L- finesse”, care reprezintă noua filosofie pentru divizia de lux a celor de la Toyota şi are menirea de a ridica vânzările Lexus la peste 500.000 de unităţi în 2007.
Odată cu apartenenţa la segmentul de lux apare şi necesitatea dezvoltării. În acest sens, LS460 oferă pentru pasagerii din spate două scaune individuale ce dispun de reglaj electric, încălzire şi ventilaţie, precum şi de comenzi ale sistemelor audio şi de climatizare. Portierele dispun de sistem cu retractare automată în cazul în care acestea nu au fost închise corespunzător.
Motorul V8, de 4.6 litri, dezvoltă 380 CP şi 493 Nm. Graţie cutiei de viteze automate cu 8 rapoarte, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în doar 5.7 secunde, în timp ce consumul mediu indică 11.1 litri pentru 100 km, cam la fel ca cel al unui Audi Q7.
Până la sfârşitul anului se vor lansa şi modelele LS600h şi LS600hL, primul hibrid din segment şi, respectiv, versiunea cu distanţa dintre axele osiilor mărită. Preţul pentru LS460 nu este tocmai mic - 60.000 de euro, însă se poziţionează sub cel al limuzinelor de lux germane.
În 2006, titlul de "Maşina Anului în lume” a fost câştigat de BMW Seria 3, iar în 2005, de Audi A6.
Primul american la conducerea Toyota
Primul american la conducerea Toyota Pentru prima data in istoria de 72 de ani a companiei japoneze Toyota, un american a ajuns intr-o functie de conducere. Compania a anuntat, ieri, ca presedintele filialei Nord-Americane, James Press, a devenit primul american din cadrul consiliului director al companiei- mama. Aceasta miscare vine in urma temerilor conform carora Toyota are de suferit pe teritoriul american din pricina unor divergente de ordin politic. Problemele japonezilor provin din cauza dezvoltarii mult prea rapide a Toyota pe teritoriul american, aceasta in conditiile in care companiile americane au stagnat, iar unele chiar au scazut la capitolul vinzari. De asemenea, numirea lui Press in cadrul consiliului director arata importanta pe care o acorda Toyota pietei americane. Promovarea in functie a americanului survin ...
continuare
Masinile care isi schimba culoarea in functie de unghiul opt
Masinile care isi schimba culoarea in functie de unghiul optic
Viitorul autoturismului dumneavoastra este pe cale de a se schimba, cel putin din punctul de vedere al aspectului cromatic. O serie de cercetatori si specialisti in vopsea pentru masini au plecat la atac. Ei creeaza adevarate opere de arta pe patru roti ale caror culori se schimba in functie de unghiul din care sint privite. Astfel, este posibil ca o masina roz sa se transforme intr-una alba intr-o secunda. Culorile care isi schimba pigmentii nu sint o descoperire noua in domeniu, dar prin intermediul tehnologiei avansate au intrat in vizorul iubitorilor de autoturisme care s-au delectat cu pigmentii jucausi la diferite tirguri auto. Brusc, vechile vopsele au devenit plictisitoare si neatractive. La salonul auto din New York, desfasurat luna aceasta, designerul exterior al General Motors, ...
Viitorul autoturismului dumneavoastra este pe cale de a se schimba, cel putin din punctul de vedere al aspectului cromatic. O serie de cercetatori si specialisti in vopsea pentru masini au plecat la atac. Ei creeaza adevarate opere de arta pe patru roti ale caror culori se schimba in functie de unghiul din care sint privite. Astfel, este posibil ca o masina roz sa se transforme intr-una alba intr-o secunda. Culorile care isi schimba pigmentii nu sint o descoperire noua in domeniu, dar prin intermediul tehnologiei avansate au intrat in vizorul iubitorilor de autoturisme care s-au delectat cu pigmentii jucausi la diferite tirguri auto. Brusc, vechile vopsele au devenit plictisitoare si neatractive. La salonul auto din New York, desfasurat luna aceasta, designerul exterior al General Motors, ...
continuare
Rolls Royce scoate pe piata noul model blindat, Phantom
Rolls Royce scoate pe piata noul model blindat, Phantom
Rolls Royce va oferi clientilor o noua versiune blindata a modelului Phantom. Modelul este conceput astfel incat sa ofere un nivel ridicat de protectie, intr-un cadru extrem de luxos.
Noul model va aparea pe piata si intr-o versiune de baza, neblindata. Cu toate acestea, cele doua versiuni seamana leit, neexistand nici o diferenta vizibila nici la exterior si nici la interior.
Rolls Royce Pantom este echipat cu o tehnologie revolutionara bazata compoziti si metal tratat special, menit sa ofere protectie. Spatiile deschise sunt acoperit cu sticla groasa foarte rezistenta.
Pentru a primi standardul VR7, ficecare nou model trebuie testat independent impotriva penetrarii gloantelor sau a exploziilor cu grenade. Sasiul masinii este din aluminiu, iar componentele din care sunt alcatuite suspensiile au fost intarite pentru a suporta o eventuala modificare de greutate. Cu toate acstea, motorul ramane neschimbat.
Acesta va propulsa pana la 453 CP, la o torsiune de 720 Nm. Rolls Royce va construi modelul Phantom, versiunea de baza dupa care masina va fi blindata, in functie de cerinte de catre un alt constructor. Piata auto din Orientul Mijlociu va fi prima care se va bucura de noul Rolls Royce Phantom
Rolls Royce va oferi clientilor o noua versiune blindata a modelului Phantom. Modelul este conceput astfel incat sa ofere un nivel ridicat de protectie, intr-un cadru extrem de luxos.
Noul model va aparea pe piata si intr-o versiune de baza, neblindata. Cu toate acestea, cele doua versiuni seamana leit, neexistand nici o diferenta vizibila nici la exterior si nici la interior.
Rolls Royce Pantom este echipat cu o tehnologie revolutionara bazata compoziti si metal tratat special, menit sa ofere protectie. Spatiile deschise sunt acoperit cu sticla groasa foarte rezistenta.
Pentru a primi standardul VR7, ficecare nou model trebuie testat independent impotriva penetrarii gloantelor sau a exploziilor cu grenade. Sasiul masinii este din aluminiu, iar componentele din care sunt alcatuite suspensiile au fost intarite pentru a suporta o eventuala modificare de greutate. Cu toate acstea, motorul ramane neschimbat.
Acesta va propulsa pana la 453 CP, la o torsiune de 720 Nm. Rolls Royce va construi modelul Phantom, versiunea de baza dupa care masina va fi blindata, in functie de cerinte de catre un alt constructor. Piata auto din Orientul Mijlociu va fi prima care se va bucura de noul Rolls Royce Phantom
Kerkorian oferteaza pentru Chrysler
Kerkorian oferteaza pentru Chrysler Discutiile despre achizitia Chrysler agita piata auto internationala de ceva vreme. Cu totul noua si socanta, dar, cu toate acestea, pe masura spiritului aventurer si speculativ al magnatului, este oferta lui Kirk Kerkorian. Miliardarul american a declarat, ieri, ca pune la bataie 4,5 miliarde de dolari pentru a prelua Chrysler. La aproape zece ani de la prima sa tentativa esuata de preluare a companiei Chrysler, omul de afaceri Kirk Kerkorian isi arata din nou interesul pentru producatorul american de automobile. Cu alte cuvinte, Kerkorian, la cei 89 de ani, nu renunta inca la miscarile investitionale care l-au facut celebru. Kirk Kerkorian este dispus sa ofere 4,5 miliarde dolari pentru controlul diviziei americane a DaimlerChrysler, Chrysler, scrie presa internationala. Kerkorian, anter ...
continuare >
Colectie de maşini de 2.000.000 de euro
Colectie de maşini de 2.000.000 de euro
Se spune despre el că, dacă ar fi plecat de la expozitia Zilelor Tuning, efectivul de maşini s-ar fi injumătătit. Mai în glumă, mai în serios, bolizii de lux ai lui Claudiu Pătraşcu, un tânar cu bani din Capitală, pasionat de tuningul auto, au fost vedetele incontestabile ale parcului din Otopeni. Pătraşcu a afişat la expozitia de tuning "bijuteriile"sale în valoare de peste două milioane de euro.
Un Mercedes S 600, modificat, cu o investitie a cărei valoare îi "scapă", dar care costă acum cel putin un sfert de milion de euro, un Mercedes CL 55 AMG, de aproape 100.000 de euro, un Cadillac Escalade de o valoare apropiată sau un Porsche 997 Porsche Turbo care valorează nu mai putin de 250.000 de euro. Acestea sunt doar câteva dintre luxoasele autoturisme care au atras privirile şi invidia vizitatorilor. "Eu am maşini de peste două milioane de euro şi, dacă le mai adaug pe cele ale prietenilor sau clientilor care au apelat la mine ca să le modific maşinile, este clar cine este (n.red. - a fost) regele expozitiei", spune Claudiu. Un Audi RS4 şi un model S3, un Chevrolet Corvette Cabrio, un BMW M3, un Mercedes CLS 500 şi unul SL 55 AMG întregesc imperiul auto al tânarului.
Autoturismul Porsche 997 Turbo a fost "inzestrat" în "aboratoarele"firmei de tuning Ghemballa, cu praguri joase, eleroane speciale şi aparatură muzicală ultimul răcnet. "Motor ul de 3.500 cmc dezvoltă acum o putere de 650 de cai, iar interiorul este comandat în Germania. Nu mai găseşti ceva asemănător, pentru că şi rotile sunt făcute pe comandă" explică tânarul. Maşina a fost achizitionată cu 170.000 de euro, iar "chimbarea la fată"a costat încă 80.000 de euro.
Şi giganticul Cadillac Escalade este unicat în Româia. "I-am pus cele mai mari rtei care există în tară, i-am coborâ garda la sol, i-am schimbat eşapamentul şi i-am pus muzică de 3.000 de wati. Motorul este de 6,2 litri şi dezvoltă 403 CP" mai spune tânarul.
Se spune despre el că, dacă ar fi plecat de la expozitia Zilelor Tuning, efectivul de maşini s-ar fi injumătătit. Mai în glumă, mai în serios, bolizii de lux ai lui Claudiu Pătraşcu, un tânar cu bani din Capitală, pasionat de tuningul auto, au fost vedetele incontestabile ale parcului din Otopeni. Pătraşcu a afişat la expozitia de tuning "bijuteriile"sale în valoare de peste două milioane de euro.
Un Mercedes S 600, modificat, cu o investitie a cărei valoare îi "scapă", dar care costă acum cel putin un sfert de milion de euro, un Mercedes CL 55 AMG, de aproape 100.000 de euro, un Cadillac Escalade de o valoare apropiată sau un Porsche 997 Porsche Turbo care valorează nu mai putin de 250.000 de euro. Acestea sunt doar câteva dintre luxoasele autoturisme care au atras privirile şi invidia vizitatorilor. "Eu am maşini de peste două milioane de euro şi, dacă le mai adaug pe cele ale prietenilor sau clientilor care au apelat la mine ca să le modific maşinile, este clar cine este (n.red. - a fost) regele expozitiei", spune Claudiu. Un Audi RS4 şi un model S3, un Chevrolet Corvette Cabrio, un BMW M3, un Mercedes CLS 500 şi unul SL 55 AMG întregesc imperiul auto al tânarului.
Autoturismul Porsche 997 Turbo a fost "inzestrat" în "aboratoarele"firmei de tuning Ghemballa, cu praguri joase, eleroane speciale şi aparatură muzicală ultimul răcnet. "Motor ul de 3.500 cmc dezvoltă acum o putere de 650 de cai, iar interiorul este comandat în Germania. Nu mai găseşti ceva asemănător, pentru că şi rotile sunt făcute pe comandă" explică tânarul. Maşina a fost achizitionată cu 170.000 de euro, iar "chimbarea la fată"a costat încă 80.000 de euro.
Şi giganticul Cadillac Escalade este unicat în Româia. "I-am pus cele mai mari rtei care există în tară, i-am coborâ garda la sol, i-am schimbat eşapamentul şi i-am pus muzică de 3.000 de wati. Motorul este de 6,2 litri şi dezvoltă 403 CP" mai spune tânarul.
Jurnaliştii francezi spun că Loganul nu e sigur
Jurnaliştii francezi spun că Loganul nu e sigur În urma unui test efectuat de jurnaliştii francezi, aceştia au acordat bulină roşie Loganului în ceea ce priveşte siguranţa la drum. Ei spun că maşina românească nu s-a comportat mulţumitor la frânarea bruscă şi la readucerea autoturismului în poziţie normală după o manevră de urgenţă. Potrivit Rompres, oficiali ai Dacia-Renault au infirmat ieri articolul apărut pe pagina de web a Caradisiac, precizând că informaţia postată este veche şi că ulterior a fost retrasă de administratorii site-ului de pe piaţa auto.
Pagina 40 din 41 • 1 ... 21 ... 39, 40, 41
Pagina 40 din 41
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum