Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


PREZENT

Pagina 5 din 7 Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty PREZENT

Mesaj Scris de Admin 27.12.05 10:12

Rezumarea primului mesaj :

Razboiul Microsoft cu restul lumii


Gigantul american al lui Bill Gates promite o batalie pe viata si pe moarte pentru a-si mentine suprematia pe o piata unde, desi a ramas pe pozitii de monopol, se simte tot mai incoltit.

Premierul Tony Blair cere administratiei publice britanice sa renunte la produsele software de tip Microsoft in favoarea celor produse sau distribuite „la liber". Potrivit unui studiu dat recent publicitatii, asemenea produse sunt preferate de tot mai multi utilizatori datorita calitatilor lor superioare, nu pentru ca sunt considerabil mai ieftine. Este si cazul programelor de navigare pe Internet, atacate acum de Bill Gates&Co, pentru lipsa lor de securitate, comparativ cu ceea ce promite sa aduca pe piata Microsoft.
Acestea sunt cateva vesti ce au facut valva pe parcursul ultimelor zile, perioada in care Microsoft si rivalii sai de pe piata si-au aruncat, neoficial, manusa, la apogeul unui conflict despre care analistii spun ca va duce la destramarea colosului american sau, dimpotriva, la consolidarea pozitiei sale de monopol, indiferent de nemultumirea guvernelor lumii.






SF devenit realitate
Razboiul se va purta, potrivit unei analize propuse de BBC, pe sapte fronturi deschise de Microsoft in tentativa de a iesi din „cel mai vulnerabil moment al istoriei sale", dupa cum a declarat George Colony, un expert in domeniu.
Prima batalie este cea a securitatii, una dintre vechile probleme pe care le are compania, ale carei inceputuri fulminante au avut loc pe o piata inca „naiva", cand Internetul nu luase proportiile de acum si unde faradelegile online erau, pentru majoritatea oamenilor, o problema stiintifico-fantastica. SF-ul a devenit insa realitate, iar securitatea garantata de sistemele open-source (dezvoltate gratuit de comunitati de specialisti si adaptate de companii la pret redus) au exploatat la maximum lipsa de pregatire a Microsoft.
Bill Gates promite acum ca urmatoarea versiune a sistemului Windows, Longhorn, va rezolva definitiv problema securitatii, sustine analiza BBC. Raman insa urmarile: de dragul de a-l aduce cat mai rapid pe piata, Longhorn nu va avea toate facilitatile promise la momentul anuntarii proiectului. Apoi campaniile de popularizare a open-source incep sa-si atinga scopul.
Potrivit unui studiu dat publicitatii de firma de cercetare a pietei IDC, numarul tot mai mare de companii care apeleaza la sisteme si programe open-source este in crestere nu din cauza pretului mic al acestora, ci pentru ca dovedesc o calitate si o flexibilitate superioare multora dintre produsele corporatiilor, inclusiv Microsoft.

Pret si calitate
Pe de alta parte, atat calitatea lor, cat si pretul determina tot mai multe administratii sa apeleze la asemenea programe, in defavoarea Microsoft. Dupa administratia locala din Bavaria sau reteaua feroviara franceza, tendinta se face simtita acum si in Marea Britanie, al carei nou guvern va anunta in curand, potrivit „Financial Times", planuri de incurajare a open-source in cadrul administratiei locale si centrale. Aceeasi publicatie precizeaza ca peste 60% din autoritatile locale britanice se pregatesc sa treaca la asemenea servicii si produse informatice.
Lesne de inteles ca, pe langa aspectele legate de securitate, open-source devine in sine un nou front pentru Microsoft. Aici, corporatia condusa de Bill Gates se face auzita prin inmultirea avertismentelor legate de problemele de securitate ale rivalilor, in special pe piata navigatoarelor de Internet. In fata „copilului teribil" al navigatoarelor open-source, Firefox, Microsoft lanseaza vara aceasta Internet Explorer 7.0, ce asimileaza multe dintre facilitatile care au determinat cresterea cotei de piata a Firefox la 6% in doar noua luni de la aparitie.

Cine are nevoie de ultra-tehnologii?
Alte fronturi vizeaza diversele felii de public. Microsoft, desi dominant pe piata, pierde rapid teren in domeniul retelelor corporatiste si administrative, in favoarea produselor open-source. Atentia gigantului american se indreapta insa catre firmele aflate la inceput de drum, catre tineri (vezi lansarea consolei de jocuri Xox 360), catre integrarea utilitatilor informatice „la domiciliu" (sistemul Media Center) si alte domenii cum ar fi comunicatiile mobile si diverse produse electronice, unde relevant este proaspatul parteneriat cu Philips, incheiat la 11 mai.
Si aici obstacolele in calea Microsoft sunt numeroase. Expertii in tehnologie avertizeaza ca publicul larg din statele occidentale se simte, de la un timp, coplesit de oferta tot mai mare de pe piata si, ca atare, respinge ultimele tehnologii care ii sunt puse la dispozitie, mai ales in domeniul comunicatiilor. In ce-i priveste pe tineri, multe dintre planurile Microsoft pe piata audio au fost date peste cap de produsele Ipod ale Apple, iar consola Xbox 360 si-a ales acest nume deoarece „nu suna bine" ca Xbox 2, in momentul in care Sony propune deja PlayStation 3. In declaratiile sale pentru BBC, Bill Gates lasa sa se inteleaga faptul ca nu se teme de concurenta: Microsoft propune totul in pachete integrate, sisteme care insotesc utilizatorul oriunde s-ar afla. „Avem nevoie de cineva care sa creeze o arhitectura, care sa puna aceasta arhitectura intr-un context", spune el. Rivalii sai sustin insa ca nu producatorul stabileste arhitectura si contextul, ci consumatorul. Ramane de vazut cine are dreptate.

http://www.sfin.ro/articol_750/razboiul_microsoft_cu_restul_lumii.html


Ultima editare efectuata de catre Admin in 16.07.11 17:52, editata de 5 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos


PREZENT - Pagina 5 Empty MISTERUL FIRULUI DE PAIANJEN

Mesaj Scris de Admin 21.05.06 12:59

MISTERUL FIRULUI DE PAIANJEN
Cativa oameni de stiinta francezi (de la Laboratorul de fizica a laserelor din cadrul Universitatii Rennes) au incercat sa inteleaga de ce paianjenul suspendat la capatul unui fir de matase ramane intr-o perfecta stare de stabilitate in loc sa se rasuceasca, asa cum se intampla, de pilda in cazul unui alpinist, prins de capatul unei franghii care se rasuceste in jurul sau.
Cercetatorii au facut o serie de experiente (publicate in revista Nature) pentru a reproduce proprietatile firului de paianjen. Cu ajutorul unui pendul de torsiune pe care s-au fixat pe rand cate un fir de cupru, Kevlar si Nitinol, la capatul carora au atarnat o greutate echivalenta celei a paianjenului, specialistii au comparat raspunsurile dinamice ale firelor, la o rotatie de 90s. Au constatat ca filamentul de Kevlar se comporta intr-o maniera elastica, cu oscilatii atenuate pe toata lungimea sa; cel de cupru prezinta usoare oscilatii dar revine cu greu la forma initiala, devenind fragil; cel din Nitinol, un aliaj nikel-titan, prezinta proprietati similare dar e nevoie sa fie incalzit la 90s pentru a-si regasi forma. Doar firul de paianjen are un inalt coeficient de absorbtie a oscilatiilor, fiind independent de rezistenta aerului, pastrandu-si proprietatile de torsiune si revenind exact in pozitia initiala. Fir constituit dintr-o materie dotata cu „automemorie de forma” (compusa din proteine, acizi aminati), materie care nu are nevoie de nici un ajutor extern pentru a reveni la configuratia initiala (caldura sau presiune). Specialistii au mai constatat faptul ca firul de paianjen de 2 microni suporta, in medie, o greutate de un gram. La o scara superioara, un fir de 1-2 milimetri poate suporta o greutate de 65 kg. Proprietati care le surclaseaza pe cele ale celor mai elaborate fibre sintetice, prin ductilitate si rezistenta. Asadar, paianjenii nu se rotesc niciodata la capatul firului, cand e intins, si asta datorita proprietatilor surprinzatoare ale structurii moleculare a firului de matase, care il face sa-si recapete rapid forma initiala fara a imprima greutatii (paianjenului) amplitudinea miscarii unui balansier. O problema vitala pentru paianjen, care ii permite sa ramana stabil intr-un punct fix aflat la capatul firului vertical, in ciuda perturbatiilor ambiante. (Miscarea ii poate fi fatala intrucat atrage pradatorii sau poate avertiza prazile).

http://www.magazin.ro/articole.php?Numar=20&An=2006&Domeniu=Stiinta
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Drone cu geometrie variabila

Mesaj Scris de Admin 20.05.06 18:39

Drone cu geometrie variabila

Miniavioanele-spion copiaza forma aripilor pescarusilor
O echipa de cercetatori ai Universitatii Florida a copiat miscarile
aripilor pescarusilor pentru a dezvolta drone-spion care-si pot
modifica forma in zbor. Avand dimensiunile unor jucarii, aceste
drone - aparate de zbor comandate de la distanta - pot zbura in medii
urbane, printre cladiri si au o manevrabilitate iesita din comun.
Proiectul este finantat atat de NASA, cat si de Pentagon, urmand ca
primele versiuni ale neobisnuitelor aparate de zbor, intesate cu o
larga varietate de senzori, sa poata fi trimise in misiuni peste
maximum doi-trei ani. Agilele drone mai sunt numite si MAV (Micro-Air
Vehicles - microvehicule aeriene) si spre deosebire de suratele lor
mai mari isi pot gasi si singure drumul spre locatiile pe care ar
urma sa le monitorizeze, precum un anumit apartament dintr-un bloc,
unde s-ar desfasura o activitate suspecta.

Probleme de... trafic urban

Cu toate ca este un domeniu relativ nou, s-a dovedit ca nu este chiar
greu sa faci o aeronava, fie si mica, sa-si schimbe forma. Mai mare a
fost problema realizarii acestui lucru in conditii de autopilotare a
vehiculului, a apreciat dr. Rick Lind, unul dintre specialistii
implicati in proiect. „Autonomia, pentru noi, implica situatia in
care, utilizand camere de luat vederi sau alti senzori, aparatul sa
poata detecta orice obstacole i-ar sta in cale. Noi putem sa
preprogramam traseul in baza unor harti, dar nu putem anticipa
stalpi, copaci si altele asemenea", a spus Lind.
„Vehiculele trebuie sa poata identifica obiectele neasteptate, sa
replanifice ruta de zbor si sa-si continue misiunea. Ne-am dat seama
ca avem nevoie de agilitate si manevrabilitate mai bune, pentru a ne
misca prin oras, asa ca ne-am intrebat cum o fac pasarile", a
explicat cercetatorul american. Dronele masoara intre 15 si 21
centimetri (anvergura aripilor), dat fiind ca aparatele care depaseau
aceste dimensiuni pierdeau mult la capitolul manevrabilitate, pentru
a nu mai vorbi de faptul ca ar fi fost de-a dreptul batatoare la
ochi.

Stoluri electronice

Testele initiale au vizat ca dronele-spion sa poata detecta agenti
biologici, ceea ce au si facut, iar „aparatura utila" considerata de
baza a cuprins acumulatorii, sistemul de pozitionare prin satelit
(GPS), un microcomputer si echipament de comunicatii minimal. La
Universitatea Florida este dezvoltata doar structura de baza a
dronelor, senzorii pentru materiale chimice si biologice, precum si
alte „accesorii" de spionaj, fiind realizate de „alte organizatii".
Dar chiar si versiunea „baza" poate fi sofisticata, incluzand camere
de luat vederi si microfoane. In cele din urma, astfel de drone vor
avea dimensiunea unor vrabii, cel mult randunici, si vor zbura in
stoluri, ceea ce se spera ca le va face mai greu de remarcat. Unul
dintre scenarii implica si o „nava-mama", care sa aiba grija
de „stol", in sensul de a coordona si prelua transmisiile fiecarei
componente din teren.
Capabilitatea de a schimba forma va fi, si ea, dusa la extrem, in
functie de destinatia dronei. Spre exemplu, daca situatia o cere,
drona poate sa-si detaseze aripile si sa se infiga intr-un spatiu
foarte ingust, daca altfel nu incape in el. Cercetatorii implicati in
proiect, dar si analistii programelor militare, estimeaza ca in
viitorul nu foarte indepartat - maximum doua decenii - aceste drone
vor scadea dramatic in dimensiuni, in principal datorita progreselor
inregistrate si/sau preconizate in nanotehnologie. De la dimensiunile
unei pasari mici, la cele ale unei muste de otet, sau chiar mai mici.
La acel nivel, dronele vor fi capabile de un mimetism astazi de
neatins, care sa nu se limiteze doar la modificarea formelor, ci si a
culorilor sau a schemelor de culori.

http://www.expres.ro/externe/?news_id=196394
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Cea mai mare hartă a universului

Mesaj Scris de Admin 20.05.06 8:20

Cea mai mare hartă a universului
http://www.bbc.co.uk/romanian/news/story/2006/05/060519_galaxii.shtml
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Dominatia SUA in domeniul stiintei se clatina

Mesaj Scris de Admin 16.05.06 6:43

Dominatia SUA in domeniul stiintei se clatina

Cele mai multe burse, cei mai buni profesori, cea mai sofisticata aparatura. Toate se gasesc in SUA si totusi, hegemonia ei stiintifica incepe sa paleasca.

Un raport dat publicitatii saptamina trecuta arata ca pozitia de lider in ale stiintei si ingineriei, pe care SUA o detine de peste jumatate de secol, e cit pe ce sa fie retrogradata pentru ca numarul de absolventi in astfel de studii scade in raport cu Europa si cu natiunile in curs de dezvoltare ca India si China. Richard Freeman, de la Biroul National de Cercetari Economice, comenteaza ca schimbarile din stiinta globala si din piata internationala a locurilor de munca pentru ingineri vor necesita o perioada de adaptare lunga pentru mina de lucru americana.

Desi in SUA locuieste un procent de doar 5% din populatia mondiala, aici lucreaza o treime dintre oamenii de stiinta si dintre cercetatorii in domeniul ingineriei, se publica 35% dintre lucrarile cu subiect stiintific si se cheltuiesc 40% din banii alocati la nivel mondial pentru cercetare. Dar datele recente indica o scadere: in 2000, doar 17% dintre americani si-au ales stiinta ca obiect de studiu in facultate, in contrast cu media mondiala de 27% si cu China, 52%. La nivelul studiilor postuniversitare, lucrurile stau si mai rau: in 2001, fata de SUA, UE a acordat cu 40% mai multe titluri de doctor in domeniul stiintei si ingineriei. Pina in 2010 se estimeaza ca, in contrast cu SUA, in Europa se va dubla numarul specialistilor in aceste domenii. •

http://host2.cotidianul.ro/index.php?id=45
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Cosmarul casnicelor: casa complet tehnologizata

Mesaj Scris de Admin 13.05.06 18:16

Cosmarul casnicelor: casa complet tehnologizata
http://www.curierulnational.ro/?page=articol&editie=928&art=60252
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Japonia

Mesaj Scris de Admin 13.05.06 7:49

Japonia
Casa minune, rezistenta la cutremure si care pluteste in caz de inundatii, a fost construita de firma Kimidori Housing. Este in forma de minge de fotbal, a fost botezata „Bariera“ si costa doar 12.629 de dolari


Ultima editare efectuata de catre in 19.09.07 18:57, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Omul amfibie nu mai este o ficţiune!

Mesaj Scris de Admin 12.05.06 19:48

Omul amfibie nu mai este o ficţiune!
http://www.evenimentul.ro/local/article/112447,8,baseArticle.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Ca şi oamenii, delfinii se recunosc între ei după nume

Mesaj Scris de Admin 10.05.06 7:10

Ca şi oamenii, delfinii se recunosc între ei după nume
http://www.adevarulonline.ro/2006-05-10/Externe/ca-si-oamenii-delfinii-se-recunosc-intre-ei-dupa-nume_184122.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty "Spionii" rusi s-au intors pe orbita

Mesaj Scris de Admin 09.05.06 11:44

"Spionii" rusi s-au intors pe orbita
http://www.rusialazi.ro/index.php?a=militar2006050501.xml
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Robotul Liangliang face treaba si se conecteaza la Internet

Mesaj Scris de Admin 06.05.06 9:35

Robotul Liangliang face treaba si se conecteaza la Internet
http://www.averea.ro/display.php?data=2006-05-06&id=3730
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Coincidenta ciudata a datei si orei

Mesaj Scris de Admin 05.05.06 9:36

Coincidenta ciudata a datei si orei
http://www.curentul.ro/curentul.php?numar=20060504&cat=8&subcat=100&subart=35323
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Un român a descoperit invizibilitatea

Mesaj Scris de Admin 04.05.06 6:40

Un român a descoperit invizibilitatea
de Mediafax


Doi oameni de ştiinţă, dintre care unul de origine română, au descoperit mecanismul care face ca un obiect să devină invizibil, informează "The Telegraph".
Profesorul Nicolae-Alexandru Nicorovici de la Universitatea din Sydney - un cercetător care a plecat din România după Revoluţie - şi Graeme Milton de la Universitatea din Utah au publicat rezultatele muncii lor în "Proceedings of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences". Cei doi au descoperit cum pot deveni invizibile obiectele cu ajutorul unor materiale cu proprietăţi optice ciudate. Aceste materiale au fost descoperite în 1968 de fizicianul Victor Veselago. Munca lui de cercetare a rămas necunoscută până în urmă cu şase ani, când fanteziile lui matematice au fost concretizate prin crearea unor superlentile. Obiectele plasate lângă aceste lentile devin, într-adevăr, invizibile.

http://www.adevarulonline.ro/2006-05-04/Actualitate/un-roman-a-descoperit-invizibilitatea_183522.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Proiectul secolului in impas

Mesaj Scris de Admin 03.05.06 13:37

Proiectul secolului in impas
http://www.ziua.ro/display.php?id=198764&data=2006-05-03
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Airbus A380 a depasit imaginatia!

Mesaj Scris de Admin 01.05.06 12:49

PREZENT - Pagina 5 Airbus0502Airbus A380 a depasit imaginatia!
http://www.alternativaonline.ca/Eveniment0502.html#ARTICOL1
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Inventatori - inventii

Mesaj Scris de Admin 01.05.06 10:18

Inventatori - inventii
http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=articol&id=1211

http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=articol&id=1270

http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=articol&id=1306

http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=articol&id=1368
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Şobolanii disting diferenţele dintre limbile umane

Mesaj Scris de Admin 26.04.06 17:37

Şobolanii disting diferenţele dintre limbile umane
http://www.jurnalulbtd.ro/afarticol.php?nrarticol=5&id=454
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Ziarul la minut

Mesaj Scris de Admin 26.04.06 11:15

Ziarul la minut
http://www.evz.ro/article.php?artid=257263
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Cazul Hwang Woo-suk

Mesaj Scris de Admin 24.04.06 16:55

Cazul Hwang Woo-suk
http://www.stiintasitehnica.ro/index.php?menu=8&id=409
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Cele mai mari superlative

Mesaj Scris de Admin 23.04.06 12:17

Cele mai mari superlative
Seria DISCOVERY CHANNEL Cele mai mari superlative prezintă cele mai fascinante inovaţii în aer, pe uscat şi în apă. Care avion de vânătoare, motocicletă, tanc sau automobil sport poate pretinde că este cel mai bun la categoria sa? Experţi internaţionali au derulat cercetări amănunţite şi au purtat discuţii aprinse pe această temă. Rezultatul: o listă top ten bine argumentată şi un câştigător care poate susţine cu adevărat că este "superlativ". Aflaţi aici totul despre cei nominalizaţi!
\
Motociclete
Pentru mulţi, motocicletele înseamnă un stil de viaţă rebel, viteză şi libertate. Acest episod din seria "Cele mai mari superlative" prezintă toate tipurile de motociclete care există. De la motocicleta chopper din Easy Rider până la legendara Vespa şi supermotocicleta cu motor de elicopter, aici le găsiţi pe toate. Dar, în final, doar atât vă putem dezvălui: nu învinge motocicleta cea mai rapidă. Până la urmă, cea care ne-a cucerit inimile a fost o motocicletă care abia dacă atinge 40 km/h. Dar dumneavostră pentru ce pereche de roţi aţi opta?

Harley Davidson Knucklehead

Anul 1936
Putere 36 CP
Capacitate motor 1340 ccm
Greutate - nu există informaţii
Viteză maximă 145 km/h
Locul 10

Moto Guzzi V8

Anul 1955
Putere 68 CP
Capacitate motor 498,5 ccm
Greutate 150 kg
Viteză maximă 275 km/h
Locul 9

Vespa (PX 125)

Anul 1977
Putere 8 CP
Capacitate motor 123 ccm
Greutate 106 kg
Viteză maximă 87 km/h
Locul 8

Brough Superior SS 80

Anul 1923
Putere 25 CP
Capacitate motor 981 ccm
Greutate - nu există informaţii
Viteză maximă 128,7 km/h
Locul 7

Britten V1000

Anul 1993
Putere - nu există informaţii
Capacitate motor 999 ccm
Greutate 138 kg
Viteză maximă 303 km/h
Locul 6

Triumph Bonneville T100

Anul 2001
Putere 64 CP
Capacitate motor 865 ccm
Greutate 205 kg
Viteză maximă 180 km/h
Locul 5

Y2K (o.k.)

Anul 2002
Putere 316,8 CP
Motor Benzină, turbo
Greutate 208,7 kg
Viteză maximă 402,3 km/h
Locul 4

Honda CB 750 (K0)

Anul 1969
Putere 67 CP
Capacitate motor 736 ccm
Greutate 218 kg
Viteza maximă 200 km/h
Locul 3

Ducati 916

Anul 1995
Putere 109 CP
Capacitate motor 916 ccm
Greutate 201 kg
Viteza maximă 254 km/h
Locul 2

Honda Cub

Anul 1958
Putere 4,3 CP
Capacitate motor 49 ccm
Greutate 65 kg
Viteza maximă 40 km/h
Locul 1
\
Automobile sport

Întrebare: ce element este nepotrivit în lista următoare? Automobile sport, vodca martini, femei frumoase, colecţie de timbre, James Bond. Aveţi dreptate dacă spuneţi că alcoolul şi maşinile nu se combină bine. Dar subiectul acestei ediţii din "Cele mai mari superlative" este pentru oameni cu un stil de viaţă sofisticat. Experţii noştri au ales zece vehicule, care să definească termenul de "automobile sport". Acestea se întrec între ele ca design extravagant, viteză şi preţ. Dar, dacă nu ar trebui să vă preocupe acest ultim aspect, cu ce maşină aţi dori să faceţi o tură într-o duminică după-amiază?

Lamborghini Countach (5000QV)

Anul 1984
Putere 455 CP
Motor 5,167 ccm, V 12 motor-central
Greutate 1494 kg
Viteză maximă 306 km/h
Locul 10

Nissan Skyline

Anul 1968
Putere 400 CP
Motor 4,500 ccm, V8, Biturbo
Greutate 1400-1800 kg
Viteză maximă 260+ km/h
Locul 9

Corvette Sting Ray

Anul 1967
Putere 300-435 CP
Motor 6490–6999 ccm, V8
Greutate 1300-1371 kg
Viteză maximă 240 km/h
Locul 8

Aston Martin DB5

Anul 1963
Putere 285,9 CP
Motor 3996 ccm, V12
Greutate 1465 kg
Viteză maximă 229 km/h
Locul 7

Mercedes Gullwing SL

Anul 1954
Putere 215 CP
Motor 2996 ccm, 6 cilindri
Greutate 1295 kg
Viteză maximă 235 - 260 km/h
Locul 6

Ferrari Enzo

Anul 2002
Putere 660 CP
Motor 5998 ccm, V12
Greutate 1365 kg
Viteză maximă 360 km/h
Locul 5

Jaguar E-Type

Anul 1961
Putere 320 CP
Motor 3781 ccm, 6 cilindri
Greutate 980 kg
Viteză maximă 270+ km/h
Locul 4

MacLaren F 1

Anul 1994
Putere 627 CP
Motor 6064 ccm, V12
Greutate 1140 kg
Viteza maximă 368 km/h
Locul 3

Mazda Miata

Anul 1989
Putere 116 CP
Motor 1597 ccm, 4 cilindri
Greutate 955 kg
Viteză maximă 220 km/h
Locul 2

Porsche 911

Anul 1964
Putere 130 CP
Motor 1991 ccm, 6 cilindri boxer
Greutate 1080 kg
Viteza maximă 210 km/h
Locul 1
\
Tancuri

Tancurile sunt nişte monştri greoi, masivi, de oţel, care pot să treacă şi prin case, la nevoie. Această imagine comună asupra tancurilor de luptă trece cu vederea faptul că mulţi soldaţi ajung să aibă aproape o poveste de dragoste cu aceste vehicule remarcabile. Tancurile din ziua de azi nu mai sunt, ca odinioară, precum un taur într-un magazin de porţelanuri. Acum sunt dotate cu cele mai recente tehnologii şi se mişcă rapid, sigur şi eficient, pe cele mai dificile tipuri de teren. Lucrurile nu au stat dintotdeauna aşa, şi au existat echipaje pentru care aceste vehicule, cu tehnologii nesofisticate, au devenit adevărate capcane ale morţii. Totuşi se aplică regula generală: este mai bine să fii înăuntrul unui tanc decât în faţa lui. Echipa noastră de experţi a identificat primele zece prezenţe pe lista celor mai interesante şi mai celebre tancuri din istorie. Se numără printre ele şi preferatul dumneavoastră?

M4 Sherman

Anul 1942
Putere 400 CP
Motor 9 cilindri radiali
Greutate 30,3 t
Viteză maximă 34 km/h
Armament 7,5 cm M3 L/40
Locul 10

Sheridan Tank M551

Anul 1966
Putere 255 CP
Motor GM, 6 cilindri
Greutate 15,8 t
Viteză maximă 70 km/h
Armament tun de 152 mm
Locul 9

Panther

Anul 1943
Putere 700 CP
Motor 12 V benzină
Greutate 45,5 t
Viteză maximă 46 km/h
Armament 7,5 cm KwK 42 L/70
Locul 8

T-72

Anul 1972
Putere 840 CP
Motor 12 cilindri, multi- combustibil
Greutate 44,5 t
Viteză maximă 60 km/h
Armament 125 mm
Locul 7

S Tank

Anul 1967
Putere 791 CP (total)
Motoare 1 motor diesel Detroit (6V-53T), 1 turbină diesel Caterpillar
Greutate 42,5 t
Viteză maximă 50 km/h
Armament tun de 105 mm
Locul 6

Centurion

Anul 1945
Putere 650 CP
Motor Rolls-Royce Mk IVB 12 cil.
Greutate 51,8 t
Viteză maximă 34 km/h
Armament tun de 105mm
Locul 5

Merkava (MK3)

Anul 1990
Putere 1200 CP
Motor AVDS-1790-9ar diesel
Greutate 61 t
Viteză maximă 55 km/h
Armament tun de 120 mm
Locul 4

T-34

Anul 1942
Putere 500 CP
Motor V 12 diesel
Weight 30,9 t
Viteză maximă 55 km/h
Armament tun de 76.2 mm F-34 (L/41.2)
Locul 3

M1 Abrams

Anul 1980
Putere 1521 CP
Motor turbo benzină
Greutate 59,8 t
Viteză maximă 67 km/h
Armament tun de 105 mm
Locul 2

Leopard 2

Anul 1979
Putere 2200 CP
Motor MTU 12-cilindri diesel
Greutate 55 t
Viteză maximă 72 km/h
Armament tun de 120 mm
Locul 1
\
Avioane de vânătoare

De când cu Top Gun, fimul cu Tom Cruise, toată lumea ştie, dacă nu ştia deja dinainte, că atunci când pilotezi un avion de vânătoare te simţi chiar mai bine "decât atunci când faci sex". Ascultându-i pe experiţii din acest episod al seriei "Cele mai mari superlative", chiar veţi crede că e adevărat. Trecând cu vuiet asurzitor prin văzduh, cu viteze de peste 2000 km/h, aceste avioane accelerează garantat pulsul oricui. În afară de fiorul şi beţia vitezei de zbor, aceste avioane au o misiune foarte serioasă. În condiţii de luptă, trebuie să arunce bombe ghidate cu precizie către ţinte de la sol sau să lanseze rachete laser către alte avioane. Supremaţia aeriană a fost dintotdeauna un factor decisiv în război. Experţii noştri au întocmit un top ten cu avioane legendare ale tuturor timpurilor. Vă puteţi hotărî acum cu care dintre ele aţi dori să zburaţi şi dumneavoastră.

F117 Stealth Fighter

Anul 1983
Motoare 2 x General Electric F404-GE-F1D1 Turbofans
Tir aprox. 1110 km
Greutate 13 400 kg
Viteză maximă aprox. 1040 km/h
Dimensiuni Lungime: 20,08 m; înălţime: 3,78 m; anvergură: 13,20 m
Locul 10

DR 1 Fokker Triplane

Anul 1917
Motor LeRhône type J
Tir 298 km
Greutate 405 kg
Viteză maximă 185 km/h
Dimensiuni Lungime: 5,77 m; înălţime: 2,95 m; anvergură: 7,19 m
Locul 9

Mitsubishi Zero (A6M2)

Anul 1937
Motor 1 Nakajima NK1C Sakae 12
Tir 3107 km
Greutate 1680 kg
Viteză maximă 533,5 km/h
Dimensiuni Lungime: 9,06 m; înălţime: 3,05 m; anvergură: 12 m
Locul 8

Harrier Jump Jet (AV-8B Harrier II)

Anul 1985
Motor 1 Rolls-Royce F402-RR-408
Tir 1000 km
Greutate 10 410 kg
Viteză maximă 1000 km/h
Dimensiuni Lungime: 14,11 m; înălţime: 3,6 m; anvergură: 9,24 m
Locul 7

F 86 Sabre

Anul 1949
Motor General Electric J47-GE-17B
Tir 870 km
Greutate 9136 kg
Viteză maximă 1107 km/h
Dimensiuni Lungime: 12,27 m, înălţime: 4,57 m; anvergură: 11,92 m
Locul 6

Messerschmidt ME109

Anul 1937
Motor Daimler-Benz DB 605A
Tir 550 km
Greutate 2600 kg
Viteză maximă 635 km/h
Dimensiuni Lungime: 8.94 m; înălţime: 2,59 m; anvergură: 9,92 m
Locul 5

F 18 Super Hornet

Anul 1983
Motoare 2 F414-GE-400 turbofans
Tir 2453 km
Greutate 29 932 kg (max.)
Viteză maximă 2145 km/h
Dimensiuni Lungime: 18,5 m; înălţime: 4,87 m; anvergură: 13,68 m
Locul 4

MIG 21 (F-13 / Fishbed C)

Anul 1959
Motor 1 Tumanski R-11F-300 jet
Tir 1640 km
Greutate 4600 kg
Viteză maximă 2093 km/h
Dimensiuni Lungime: 15,77 m; înălţime: 7,16 m; anvergură: 4,80 m
Locul 3

Supermarine Spitfire

Anul 1938
Motor 1 Rolls Royce Merlin 45
Tir 580 km
Greutate 3300 kg
Viteză maximă 520 km/h
Dimensiuni Lungime: 10,77 m; înălţime: 3,90 m; anvergură: 11,23 m
Locul 2

M51 Mustang

Anul 1941
Motor 1 Rolls-Royce/Packard Merlin V-1650-7
Tir 2 000 km
Greutate 3 450 kg
Viteză maximă 703 km/h
Dimensiuni Lungime: 9,82 m, înălţime: 4,16 m, anvergură: 11,28 m
Locul 1
\
Elicoptere

Elicopterele pot să facă de toate. Ele salvează oameni din cele mai neobişnuite situaţii, din vârful muntelui până în cele mai adânci râpe. Transportă soldaţi şi echipamente grele în junglă sau pe insuliţe minuscule. Pot să aterizeze în locuri care altfel ar fi complet inaccesibile. Faptul că sunt extrem de potrivite pentru condiţii de luptă şi pot fi controlate cu mare precizie le transformă într-un element impresionant pe câmpul de luptă. Au o manevrabilitate unică, o flexibilitate fără rival. Experţii noştri au adunat crema cremelor pentru "Cele mai mari superlative" în materie de elicoptere. Dar dumneavoastră care elicopter preferaţi?

Bell Jetranger

Anul 1966
Motor/putere Allison Turbine 250-C20J, 420 SCP
Greutate 1451 kg (max.)
Viteză maximă 213 km/h
Capacitate: 1 pilot, 4 pasageri

Erickson Aircrane (Sikorsky CH-54B)

Anul 1964
Motor/putere 2 Pratt & Whitney T73-70 turbine jets, fiecare a câte 4867 CP
Greutate 21.318 kg (max.)
Viteză maximă 202 km/h
Capacitate: 3 pasageri

BELL UH-1 ‘Huey’

Anul 1961
Motor/putere T53L-13 turboshaft, 1,400 SCPTir aprox. 500 km
Greutate 4315 kg (max.)
Viteză maximă 220 km/h
Capacitate: 3 pasageri

Ecureuil 350 B2 Eurocopter

Anul 1977
Motor/putere 1 x 732 SHP Turboméca Arriel 1D1 turboshaft
Tir 670 km
Greutate 2250 kg (max.)
Viteză maximă 246 km/h
Capacitate: 6 locuri

Westland Lynx (HMA Mk.Cool

Anul 1977
Motor/putere 2 Rolls-Royce 42-1 turboshaft-uri, a câte 1000 CP
Tir 545 km
Greutate 5330 kg
Viteză maximă 295 km/h
Capacitate: 2 (până la 9 pasageri)

Hughes Apache (AH-64A)

Anul 1982
Motor/putere 2 General Electric T700-GE-701 turbine cu 1696 CP
Tir 422 km
Greutate 9525 kg
Viteză maximă 296 km/h
Capacitate: 2 locuri

MIL Mi 24 Hind

Anul 1972
Motor/putere 2 x TW 3-117 Mk. 3 turbine benzină (2 x 1545 kW)
Tir 1200 km
Greutate 11 200 kg (max.)
Viteză maximă 330 km/h
Capacitate: 2 + 8 (pasageri)

Sikorsky Sea King (VH-3A – VIP Transport)

Anul 1959
Motor/putere 2 General Electric T58-GE-402 turboshaft-uri, fiecare cu 1 500 SCP
Tir 997 km
Greutate 9450 kg (max.)
Viteză maximă 217,6 km/h
Capacitate: 4 membri echipaj

Piasecki H-21 Shawnee

Anul 1954
Motor/putere 1 Curtiss-Wright R.1820-103, 1 445 CP
Tir 450 km
Greutate 6950 kg (max.)
Viteză maximă 210 km/h
Capacitate: 2 membri echipaj

V-22 Osprey

Anul 1996
Motor/putere 2 turbine Allison T406-AD-400, fiecare cu 6150 CP
Tir 954 km
Greutate 15 032 kg (gol)
Viteză maximă 510 km/h
Capacitate: 2 membri echipaj + 24
\
Arme

Armele au un singur scop: să ucidă un duşman sau cel puţin să îl intimideze. De-a lungul istoriei, pumnul, glonţul, lancea sau bomba - pe scurt, orice a fost la îndemână - au fost lansate împotriva duşmanului. Cel care avea cel mai mare arsenal, cele mai eficiente, mai neobişnuite şi mai inovatoare arme ieşea învingător, de obicei. Experţii noştri au păstrat tăcerea asupra faptului că şi cuvintele pot reprezenta o armă impresionantă. Totuşi, nu era vorba de tratative de pace, ci de "Cele mai mari superlative" în materie de Arme ceea ce dezbat ei aici. Decideţi şi dumneavoastră ce armă aţi prefera să ascundeţi noaptea sub pernă - desigur numai pentru a vă intimida adversarul.

Winchester ’73

Arcul

Lancea

Kalashnikov AK47

Schwerer Gustav

Tommy Gun

Spada

Walther PPK

Mâinile şi picioarele

Boomerangul
\
Utilaje de construcţii

Oricine care s-a jucat cândva cu lopăţica în nisip va simţi cum i se face pielea de găină când va vedea aceste maşinării. "Cele mai mari superlativele" în materie de utilaje de construcţie pot să mute din loc stânci, tone de piatră şi nisip, munţi întregi. În decursul istoriei, ingineri geniali au creat instrumente extrem de eficiente, cu care am reuşit să modelăm pământul aşa cum nici nu am fi visat înainte. Cu ajutorul acestor maşinării, omenirea este capabilă să obţină realizări uriaşe, fără ca măcar să se murdărească pe mâini. Experţii noştri s-au decis care sunt preferinţele lor. Dumneavoastră ce utilaj de construcţii aţi alege ca să vă sape grădina din faţa casei?

Fresno Scraper

Anul 1883
Motor/putere cai
Greutate nu există informaţii
Capacitate nu există informaţii
Dimensiuni Lăţime: aprox. 2m
Locul 10

Bagger 288

Anul 1978
Motor/putere 16 560 kW
Greutate 12840 t
Capacitate 6,6 m³
Dimensiuni Lungime: 240 m, înălţime: 96 m; lăţime: 46 m
Locul 9

Terex / O&K RH 400

Anul 1997
Motor/putere SAJ 1995, 3,280 kW
Greutate 900 t
Capacitate 43,5 m³
Dimensiuni Lungime: 10,98 m; înălţime: 10, 17 m; lăţime: 8,60 m
Locul 8

Bucyrus Shovel (2570WS)

Anul 2000
Motor/putere nu există informaţii
Greutate 7250 t
Capacitate 119 m³
Dimensiuni Lungime: 126 m, lungimea braţului: 110 m, înălţime: 72 m
Locul 7

Komatsu D575A-3 or D575A-2 (Modificat)

Anul 1996
Motor/putere Komatsu SA12V170E, 858 kW
Greutate 152,6 t
Capacitate 69 m³
Dimensiuni Lungime: 11,7 m; înălţime: 4,9 m; lăţime: 3 m
Locul 6

LeTourneau Model C Tournapull

Anul 1949
Motor/putere General Motors 6-71, 138 kW
Greutate 15,4 t
Capacitate aprox. 45 m³
Dimensiuni Cupa: 3,48 m
Locul 5

Silver Spade BE 1950

Anul 1965
Motor/putere 10 066 kW CP,
Greutate 7000 t
Capacitate 80 m³
Dimensiuni: Înălţime: 61 m; lungimea braţului:
Locul 4

Hard rock Tunnel Boring Machine (TBM) (Utilaj pentru Săpat Tuneluri în Stâncă Dură)Herrenknecht

Anul 2000
Motor/putere 3200 kW + 200 kW
Greutate nu există informaţii
Capacitate 14 m pe zi
Dimensiuni: diametrul capului de sfredelit 14,2 m
Locul 3

The Liebherr T282

Anul 1998
Motor/putere Detroit Diesel 16V4000, 2,720 kW
Greutate 528 t (max.)
Capacitate 360 t
Dimensiuni: Lungime: 14,5 m; înălţime: 6,5m, lăţime: 8,5 m
Locul 2

JCB Backhoe Loader (3CX)

Anul 1995
Motor/putere 74,6 kW
Greutate 7,37 t
Capacitate 1,3 m³
Dimensiuni: Lungime: 5,62 m, lăţime 2,36 m, înălţime: 3,61 m
Locul 1

http://discovery.ro/superlative2//index.shtml
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Lacurile de sub gheaţa Antarcticii ar putea fi legate între

Mesaj Scris de Admin 21.04.06 8:08

Lacurile de sub gheaţa Antarcticii ar putea fi legate între ele
http://www.jurnalulbtd.ro/afarticol.php?nrarticol=41&id=851
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Nor inteligent

Mesaj Scris de Admin 19.04.06 13:54

Nor inteligent
http://www.evenimentul.ro/articol/nor-inteligent.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Cel mai mare pachebot -399 metri

Mesaj Scris de Admin 19.04.06 9:50

Cel mai mare pachebot -399 metri

http://www.adevarulonline.ro/arhiva/2006/Aprilie/1400/181874.html


Ultima editare efectuata de catre in 19.09.07 18:55, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty CURIOZITATI DIN LUMEA STIINTEI

Mesaj Scris de Admin 18.04.06 5:31

CURIOZITATI DIN LUMEA STIINTEI
http://www.cuvantul-liber.ro/articol.asp?ID=21831
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Cristale - Iarba tunsa cu Swarovski

Mesaj Scris de Admin 16.04.06 10:06

Cristale - Iarba tunsa cu Swarovski
http://www.jurnalul.ro/articol_50778/cristale___iarba_tunsa_cu_swarovski.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty “Orgasmatronul” functioneaza

Mesaj Scris de Admin 14.04.06 21:53

“Orgasmatronul” functioneaza
http://www.gdo.ro/Magazin/2005-02-11#articolNr5140
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

PREZENT - Pagina 5 Empty Re: PREZENT

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 5 din 7 Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum