Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


VIITOR

2 participanți

Pagina 4 din 12 Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Urmatorul

In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty VIITOR

Mesaj Scris de Admin 27.12.05 10:06

Rezumarea primului mesaj :

Oraşele viitorului vor fi alimentate numai cu energie solară


Ultima editare efectuata de catre Admin in 16.07.11 17:53, editata de 5 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos


VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 29.07.11 14:16

Cum arata masinile viitorului
Producatorii de masini fac exces de imaginatie atunci cand vine vorba de a desena automobilul viitorului. Este greu de stiut la ce modele lucreaza constructorii de masini pentru urmatorii ani, pe de o parte pentru ca sunt foarte secretosi, iar pe de alta parte, pentru ca industria evolueaza cu viteza luminii, iar designul masinilor se apropie din ce in ce mai mult de filmele SF.

Iata mai jos o selectie realizata de Business Insider, cu cele mai ciudate modele de masini create de producatorii auto, pe care le-am putea vedea in curand circuland pe sosele.

1. Leonin, Peugeot

Pe primul loc se afla un model creat pentru Peugeot de inginerul roman Liviu Tudoran. Masina va avea motor hibrid, imunitate de 500 de kilometri si va atinge 160 km/ora. Si pentru aceste calitati, pretul nu este unul piperat, producatorul estimand un cost intre 18.000 si 22.000 de euro.



2. Lexus Minority Report

Are alura unui Lexus, dar nu pare a fi Lexusul cu care ne-am obisnuit. Nu se stie inca anul in care va intra in productie, dar un lucru este cert – pare a fi o masina desprinsa din filmele viitorului.

3. Mazda Shinari

Desi este doar un desen pe hartie, Mazda Shinari prezinta noua directie de design pentru viitor al producatorului japonez. Masinile vor fi construite pe ideea de a te simti in ele ca acasa.

4. Ferrari

Ferrari a fost intotdeauna masina care i-a inspirat pe ceilalti producatori de masini, iar noul model nu face exceptie. Prin acest model, cei de la Ferrari se pregatesc cu adevarat sa creeze masina viitorului si nu putem sa-i contrazicem.

5. Mega Mac, McLaren

Avem de-a face, din nou, cu un model desenat pe hartie, despre care nu stim daca va exista vreodata si in realitate, dar daca va exista Mega Mac-ul celor de la McLaren va fi, alaturi de Ferrari, super masina viitorului. Si, ne spun cei de la McLaren, va fi mai rapida ca Bugatti Veyron.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 29.07.11 14:16

Cum vor arata femeile viitorului Cei carora le plac topmodelele “trase prin inel” vor fi extrem de dezamagiti dupa ce vor citi concluziile studiului realizat de un colectiv de cercetatori de la Universitatea Yale din SUA, condus de profesorul Steven Stearns: femeile viitorului vor fi mai scunde si vor “trage la cintar” ceva mai mult.
Ce e drept, nu cu mult – greutatea medie a femeilor viitorului va creste cu numai un kilogram, iar inaltimea va scadea cu numai 2 centimetri. Pentru femei, vestea buna e ca urmasele lor din anul 2409 vor fi apte sa procreeze cu cinci luni mai devreme si ca menopauza se va instala cu zece luni mai tirziu.
Profesorul Stearns, care afirma ca “procesul evolutiv e departe de a fi incheiat”, si-a realizat studiul in baza “istoriei de familie” a 2238 de femei din statul Massachusetts, pe care a reconstituit-o analizind dosarele medicale ale bunicilor si strabunicilor acestora – in total, peste 14.000 de cazuri
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Asa vor arata avioanele viitorului

Mesaj Scris de Admin 29.07.11 14:15

Asa vor arata avioanele viitorului

Retragerea din circuitul comercial a superbelor avioane franco-britanice Concorde a dezamagit pe multi, dar proiectantii altor companii aviatice au pe plansetele lor avioane cu nimic mai prejos.

- Concluziile trase de pe urma performantelor reale ale avioanelor Concorde – dar si de pe urma celor citeva deficiente ale acestora – le-au permis inginerilor de la Airbus sa proiecteze un avion cu aspect futuristic, care insa va fi mai silentios, mai economic si mai usor manevrabil. Tehnologiile necesare fabricarii unui astfel de avion exista deja.
- Furnizoare a NASA si a fortelor armate americane, compania Lockheed Martin este interesata si de aviatia civila (nu intimplator a absorbit recent si firma Boeing din Seattle). Ca si inginerii de la Airbus, cei de la Lockheed Martin au fost preocupati de reducerea zgomotului la vitezele supersonice si de scaderea consumului de carburant.
- Cu toate ca nu dispune de capacitati de productie, Finnair are citiva ingineri extrem de talentati. Compania finlandeza a realizat proiectul Finnair A600-850M, care, daca va fi pus in practica, ar urma sa fie absolut nepoluant”. Din pacate, o buna parte din materialele necesare construirii unui astfel de avion inca nu au fost inventate.
- Tot Finnair are in vedere si elicoptere de mici dimensiuni cu trei pasageri, al caror fuselaj urmeaza a fi acoperit de celule fotovoltaice care vor produce o parte din energia necesara propulsiei si sistemelor de bord.
- “Farfuria zburatoare” cu o capacitate de 2400 de pasageri si decolare verticala este un alt proiect de viitor al celor de la Finnair.
- Din “colectia de vis” a inginerilor de la Finnair nu putea sa lipseasca nici acest hotel spatial cu o capacitate de 450 de paturi, care va inconjura Pamintul in noua ore.
- Avioanele viitorului nu sint intotdeauna simple proiecte. Dovada Space Ship Two, avionul creat de compania Virgin Galactic, care apartine miliardarului britanic Richard Branson, unul dintre cei care a incercat (in zadar) sa salveze supersonicele Concorde de la disparitie.

Mircea Bujoreanu
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Un avion mai iute ca glontul

Mesaj Scris de Admin 17.07.11 16:55


Un avion mai iute ca glontul
Traim intr-o lume care devine, pe zi ce trece, gratie imbunatatirii mijloacelor de comunicatii si transport, tot mai „mica”. Distante care odinioara erau parcurse in saptamani intregi sunt astazi strabatute in cateva ore. Si, in acest secol al vitezei, chiar si astfel de performante par nesatisfacatoare, specialistii cautand permanent solutii pentru depasirea oricaror recorduri in materie de deplasare rapida. O astfel de solutie vizeaza construirea unei aeronave capabile sa strabata, de pilda, distanta dintre Londra si New York in doar doua ore!


12.000 km fara escala

Proiectul se intituleaza Hypermach SonicStar si are ca scop construirea de aparate de zbor pentru pasageri, care vor atinge o viteza maxima de 1,2 kilometri pe secunda, adica de doua ori mai mare decat a celui mai rapid avion construit vreodata – „raposatul” Concorde. De asemenea, inaltimea de croaziera va fi mult mai mare decat cea a avioanelor de linie de la ora actuala – peste 20.000 m, fapt care va permite pasagerilor sa poata vedea curbura planetei si sa se bucure de panorame spectaculoase. Directorul executiv al companiei americane Hypermach, Richard Lugg, care si-a asigurat deja si suportul financiar al Ministerului Comertului si Industriei din Marea Britanie, spera ca aeronava sa intre in productie de serie in cel mult zece ani.

Iata si cateva date legate de performantul SonicStar: suprafata totala a aripilor, de aproape 200 metri patrati, viteza de croaziera, 3,1 Mach, autonomie de zbor fara escala, 12.000 km si doua motoare hibride SonicBlue S-MAGJET, net superioare, din punct de vedere al consumului de combustibil, motoarelor Rolls-Royce aflate in dotarea avioanelor Concorde. Avionul va avea nevoie de o pista lunga de peste 700 m pentru decolare. „Avand un consum relativ redus, SonicStar depaseste provocarile economice si ecologice ale zborului supersonic, pentru a revolutiona modul in care calatorim, si va duce, cu siguranta, transportul aerian intr-o noua era”, considera Lugg.

Motoare hibride, pentru mai multa putere


Gratie acestei minuni tehnologice, o calatorie de la New York la Sydney, care in prezent dureaza 20 de ore, ar putea fi chiar mai scurta de 5 ore! Secretul lui SonicStar consta, intre altele, in motoarele sale revolutionare. „Motoarele pe care le vom utiliza vor fi hibride si vor genera o putere uriasa. In plus, componentele lor vor avea capacitatea de a-si pastra independenta de functionare, chiar in cazul defectiunii altor elemente, fapt ce va spori siguranta zborului. Aceasta segmentare va permite motorului sa schimbe vitezele de operare ale componentelor rotative in timpul deplasarii, pentru a raspunde modificarilor conditiilor atmosferice si pentru a face fata solicitarilor aeronavei”, a precizat un purtator de cuvant al Hypermach.

Fiabilitatea avionului va permite o reducere de 30 pana la 35 % a cantitatii de combustibil necesara pentru obtinerea unor viteze supersonice. Pentru a reduce frictiunea, aripile avionului, care au o structura de titaniu si aluminiu, sunt acoperite cu panouri de carbon compozit, imbinate cu un aliaj de nichel-cobalt, iar sectiunea ridicata a cozii este acoperita cu un material ignifug, pentru a rezista la temperaturile ridicate provocate de frecarea cu aerul.
Deocamdata, singurul impediment ar fi ca avionul nu poate transporta, potrivit planurilor constructorilor sai, decat cel mult 20 de pasageri, iar pretul biletelor va fi prohibitiv pentru majoritatea pamantenilor...
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 21.06.11 9:18

AVIONUL VIITORULUI. De la Londra la Tokyo în două ore: cum arată avionul hipersonic pentru pasageri care se va deplasa de patru ori mai repede decât sunetul
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 24.04.11 8:53

Specialist NASA, pentru EVZ: "Văd avioane cu motor pe aripi sau fuselaj". Plus avionul hibrid
Avioanele viitorului vor zbura mai încet, vor avea motoare mai mici şi mai eficiente şi vor fi mult mai puţin gălăgioase. În ceea ce priveşte designul, s-ar putea să vedem aripi legate şi motoare cocoţate pe fuselaj.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 27.03.11 18:56

Avioanele viitorului - şapte magnifici ai cerului în 2030
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 18.03.11 18:28


Evenimente stiintifice in 2011
Unele sunt planificate riguros si vor fi finalizate. Exista insa si importante proiecte care ar putea da roade inainte de termen. Va prezentam cateva dintre evenimentele stiintifice internationale ce vor marca acest an. In 12 aprilie 1961, cosmonautul Iuri Gagarin a realizat in premiera un zbor de 108 minute in orbita spatiala. In acest an, va fi oficiata a 50-a aniversare a evenimentului prin care umanitatea a intrat in era spatiala.
O alta festivitate va marca cei 30 de ani de la trimiterea in spatiu, in 12 aprilie 1981, a navetei spatiale americane Columbia. In noiembrie, rusii vor lansa sonda spatiala Phobos-Grunt spre Phobos, unul dintre cei doi sateliti ai planetei Marte. Aparatul va efectua si observatii ale atmosferei si ale campului magnetic martian. Cu aceasta ocazie, sonda va lansa pe orbita in jurul planetei microsatelitul stiintific Yinghuo-1, care va evolua timp de un an. Sonda se va instala pe solul satelitului, un bloc stancos cu o forma neregulata, lung de 27 kilometri, iar un mic robot va preleva pana la 200 grame de esantioane de sol care vor ajunge pe Terra in 2014.
Tot in noiembrie, NASA va trimite misiunea spatiala MSL care va avea ca obiectiv plasarea unui robot pe suprafata planetei, conceput pentru a parcurge distante mari pe terenuri dificile, inspectand mediul martian timp de 2 ani si prelevand esantioane pana la o adancime de 2 metri beneficiind de un sistem inedit de foraj. Racheta europeana Vega va decola curand din baza Kuru din Guyana pentru a plasa pe orbita incarcaturi utile de peste 2 tone. In cadrul apropiatelor misiuni spatiale, o serie de echipaje europene si americane vor vizita Statia Spatiala Internationala la bordul vaselor spatiale Soiuz. Cat despre chinezi, acestia vor lansa modulul Tiangong 1, naveta spatiala fara echipaj Shenzhu 8, urmata de Shenzhu 9 care va avea la bord 3 astronauti.

Ascensiunea LHC-ului

In februarie, cel mai puternic accelerator de particule – Large Hadron Collider instalat la Cern, in apropiere de Grenoble, isi va relua activitatea pentru a dezlega secrete ale materei, dupa o pauza hibernala. Pana acum nu au fost facute descoperiri importante. Puterea acceleratorului va ramane insa tot timpul anului la jumatatea regimului sau maximal, suficienta insa pentru a explora fenomene care nu au fost niciodata observate, si a descoperi, probabil, indicii ale unor noi particule sau a unei noi fizici.
In 2012 masina va fi oprita pentru a mari energia protonilor care intra in coliziune.

Ötzi, dupa 20 de ani

In septembrie, Muzeul arheologic din Bolzano (Italia) va celebra cea de-a 20-a aniversare a descoperirii corpului inghetat al celebrului Ötzi (cel mai vechi corp uman complet, descoperit vreodata, vechi de aproximativ 5300 de ani) in Alpii de la frontiera dintre Italia si Austria, la 3210 metri altitudine. Studiul corpului sau, una dintre cele mai importante surse ale preistoriei, continua intrucat Ötzi nu si-a dezvaluit decat o parte din secretele care pot aduce noi informatii despre oamenii preistorici.

Test sangvin

In iunie va fi pus in aplicare, dupa o serie de experimente clinice, un nou test de depistare a maladiei Alzheimer in cadrul programului francez Aclarus Dx. O premiera medicala europeana de care vor putea beneficia numerosi pacienti. Testul sangvin va fi insa asociat cu cele neuropsihologice si cu examene RMN. Cercetatorii spera ca prin depistarea precoce a maladiei sa puna la punct un tratament cat mai eficace (in faze avansate, maladia neputand fi tratata).

Finantari pentru cercetare

In prima decada a anului, numeroase echipe de cercetatori francezi asteapta febril rezultatul apelurilor facute pentru finantarea studiilor stiintifice. Suma posibila promisa de guvern se ridica la aproximativ 22 miliarde de euro.
Cercetarile stiintifice din Franta, in special in domeniul medical, au adus omenirii, alaturi de cele ale americanilor, cele mai importante beneficii in context mondial, accelerand progresele in acest domeniu intr-un ritm uluitor.

Cursa supercalculatoarelor

La sfarsitul lui 2011, Curie cel mai puternic calculator european (realizat de francezi) capabil sa execute 1,5 milioane de miliarde de operatiuni pe secunda, va intra in functiune. Beneficiari vor fi si oameni de stiinta europeni care il vor folosi in cadrul unui program fundamental de cercetare aplicata: fizica a plasmelor, nanotehnologie, climatologie, reprezentarea informatica a riscurilor naturale etc. Pe plan mondial, doar 3 supercalculatoare sunt mai puternice decat acesta. Doua apartin chinezilor, cel mai puternic fiind Tianhe-1A, care functioneaza de doar cateva luni si care e de aproape doua ori mai puternic decat Curie. Pe locul al III-lea se afla Cray Jaguar XT5-HE, realizat de americani si pe care francezii spera sa-l detroneze, marind puterea de calcul al supercalculatorului Curie.

Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Ce ne rezerva viitorul? Gadget-uri cu miros si piele electro

Mesaj Scris de Admin 07.10.10 15:57

Ce ne rezerva viitorul? Gadget-uri cu miros si piele electronica!
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Aşa vor arăta avioanele viitorului

Mesaj Scris de Admin 24.09.10 14:33

Aşa vor arăta avioanele viitorului




Retragerea din circuitul comercial a superbelor avioane franco-britanice Concorde a dezamăgit pe mulţi, dar proiectanţii altor companii aviatice au... citeşte mai mult
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Avionul-spion va zbura fără oprire timp de cinci ani

Mesaj Scris de Admin 22.09.10 18:37

Avionul-spion va zbura fără oprire timp de cinci ani
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Plasturele electric pentru combaterea acneei, disponibil în

Mesaj Scris de Admin 22.09.10 8:19

Plasturele electric pentru combaterea acneei, disponibil în 2 ani
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 13.09.10 11:24

Pielea electronica, aproape o ...


Robotii vor putea fi dotati cu un simt tactil aproape la fel de performant ca cel al oamenilor, iar pacientii cu brate amputate vor avea ... detalii »
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Betonul care se repara singur

Mesaj Scris de Admin 12.09.10 15:57


Betonul care se repara singur
Desi considerate mai solide decât constructiile din piatra sau caramida, edificiile din beton prezinta si ele riscul aparitiei, in timp, de fisuri, mai ales in zonele cu risc seismic ridicat. Astfel de fisuri cresc vulnerabilitatea cladirilor respective sau, in cazul in care betonul este folosit la turnarea de autostrazi, cum se intâmpla in Germania, Austria sau Statele Unite, sporesc riscul aparitiei de „cratere” in care soferii sa-si rupa masinile. Tehnologiile moderne vor face insa ca asemenea probleme sa nu mai apara: savantii olandezi au pus la punct un tip de beton capabil sa se repare singur.
Apa, vinovatul principal
Ca si oasele fiintelor vii, betonul isi va putea vindeca singur fracturile, bacteriile jucând rolul de celule osteoblastice. Introduse in beton inca de la turnarea acestuia, bacteriile, care au proprietatea de a se activa, la contactul cu apa, vor devora „hrana” de asemenea aflata in amestecul de beton, pentru a astupa imediat crapaturile si gaurile. Dupa cum se stie, betonul armat cu osatura de otel formeaza scheletul multor cladiri si poduri. Dar orice fisura aparuta in el poate ameninta, odata cu trecerea timpului, insasi stabilitatea constructiei respective. „Principalul vinovat este apa, pentru ca se infiltreaza in fisurile din beton, aducând cu ea substante chimice agresive, care degradeaza atât betonul cât si otelul”, spune inventatorul betonului-minune, Henk Jonkers, de la Universitatea de Tehnologie din Delft, Olanda.
Localizarea si astuparea crapaturilor din beton reprezinta o activitate ce necesita timp si bani, in vreme ce reconstruirea structurilor de beton ar fi si mai scumpa. Jonkers crede ca solutia ideala este de a lupta impotriva vitregiilor naturii folosind tot elemente naturale: el sugereaza combaterea degradarii provocate de apa prin introducerea, la prepararea betonului, a unor bacterii ce folosesc apa si „hrana” formata din calciu lactic pentru a fabrica un ciment natural, numit calcit. Din pacate, majoritatea microorganismelor nu rezista la un pH mai mare de 10, asa cum are betonul.
Bacteriile se vor activa la cea mai mica fisura
Pentru a descoperi bacteriile care supravietuiesc totusi si intr-un asemenea mediu alcalin, Jonkers si colegii sai au cercetat lacurile cu ape carbogazoase din Rusia si Egipt, unde pH apei este in mod natural ridicat si au ajuns la concluzia ca unele tulpini de Bacillus se pot dezvolta chiar si in acest mediu. Mai mult, bacteriile in cauza pot ramâne in stare de hibernare pentru perioade lungi de timp, de pâna la 50 de ani, fara apa sau hrana. Cercetatorul olandez compara aceste bacterii cu semintele care asteapta apa spre a putea germina. Pentru a impiedica sporii sa se activeze in mixtura umeda de beton si, alaturi de calciul lactic, sa afecteze calitatea materialului, Jonkers si colegii sai au plasat atât sporii cât si „hrana” lor in sfere ceramice cu diametre de 2-4 mm, pe care le-au adaugat in amestec.
Doar atunci când in beton apar fisuri minuscule, sferele se deschid iar apa care se prelinge in interiorul lor va activa bacteriile; acestea vor incepe sa consume calciul lactic, iar in cursul acestui proces calciul se va combina cu oxigenul si dioxidul de carbon pentru a forma calcit, care este de fapt o varietate de calcar. Jonkers afirma ca bacteriile nu trebuie scufundate prea adânc in masa de beton, fiindca ar ramâne fara oxigen si ar muri. Un strat de sfere ceramice aflat la mica distanta de suprafata ar permite bacteriilor sa se activeze la cea mai neinsemnata fisura, impiedicând astfel patrunderea apei si largirea crapaturilor capabile sa slabeasca structura de beton.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Admin 11.09.10 9:18

In viitor, gandurile ne vor fi cititeCititul gandurilor nu va mai fi o utopie demna de cartile lui Jules Verne, dupa ce un grup de cercetatori americani au descoperit metoda prin care un gand este transformat in cuvant.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Nano-roboţii israelieni vor lupta cu cancerul

Mesaj Scris de Admin 01.09.10 14:28

Nano-roboţii israelieni vor lupta cu cancerul




Doi cercetători de la Universitatea din Tel Aviv spun că au dezvoltat un "nano-vehicul" care atacă celulele canceroase fără a le afecta pe cele sănătoase. Dr. Dan Peer şi prof. Rimona Margalit se află în spatele invenţiei care ar putea distruge eficient celulele canceroase fără efectele secundare ale unui corp slabit de chimioterapie, scrie Xinhuanet. Aparatul este compus din diferite substanţe folosite în chimioterapie, care au în exterior un carbohidrat pe care receptorii celor mai multe tipuri de cancer o recunoaşte.

Cînd "nano-vehiculul" atinge celula canceroasă, descarcă încărcătura chimioterapeutică direct în celula cancerigenă, fără a leza sau distruge pe cele sănătoase. Peer spune că este compusă din materiale organice şi că se descompune după ce îşi descarcă doza. "Vehiculul este ca şi o mină", afirmă Peer, care susţine că poate fi foarte folositor în tratarea diferitelor tipuri de cancer, precum cel de plămîni, sînge, colon, sîn, ovare, pancreatic, şi cîteva tipuri de cancer de creier, mai specifică sursa citata de Ziare.com.

Citeste mai mult...
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Bicicleta viitorului este inteligentă

Mesaj Scris de Admin 12.08.10 8:19

Bicicleta viitorului este inteligentă
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Autobuzul viitorului

Mesaj Scris de Admin 07.08.10 12:52

Autobuzul viitorului

Compania de inginerie Shenzhen Huashi Future Parking Equipment a găsit soluţia pentru deblocarea străzilor supraaglomerate din China. Aceasta constă în autobuzul „3D Express Coach”, care permite maşinilor să treacă pe sub el, în timp ce la nivelul superior sunt transportaţi pasagerii, relatează Daily Mail.
Vehiculul electric, aflat deocamdată în stadiul de proiect, va avea 4,5 metri înălţime şi va fi pus în funcţiune cu ajutorul energiei solare.

VIITOR - Pagina 4 Read Citeste articolul
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Americanii construiesc submarinul zburator

Mesaj Scris de Admin 18.07.10 14:02


Americanii construiesc submarinul zburator
Beneficiind de fonduri uriase, alocate anual de la bugetul de stat, cercetarea in domeniul militar din Statele Unite este mult mai avansata decat in toate celelalte tari ale planetei. Iar rezultatele sunt pe masura asteptarilor: americanii au astazi cea mai moderna si mai bine inzestrata armata din lume. Dupa avionul invizibil, dronele-spion si robotii-soldati capabili sa faca diferenta dintre trupele proprii si inamic, urmatoarea „arma secreta” ce va intra in dotarea Pentagonului va fi, se pare, submarinul zburator...
Agentia de Cercetari Defensive Avansate din cadrul Pentagonului (DARPA), departamentul de stiinta si tehnologie al armatei americane, lucreaza intens la fabricarea unei aeronave capabile sa zboare la mica inaltime deasupra apei, pentru a-si detecta tinta, inainte de a se scufunda sub valuri, evitand astfel sa fie depistata. Potrivit revistei New Scientist, acest proiect revolutionar, ce va permite aeronavelor sa se transforme in submarine, a fost demarat in 2008 si, pana la ora actuala s-au adoptat deja planurile teoretice de construire a ineditului vehicul, urmand ca transpunerea lor in practica sa fie facuta in cel mult un an.
O misiune dificila, dar nu imposibila
Desi principiile hidrodinamicii si aerodinamicii sunt similare, provocarile tehnologice carora savantii americani se vad obligati sa le faca fata nu sunt deloc usoare. Aeronava trebuie sa fie cat mai usoara cu putinta, pentru a folosi mininum de putere in vederea ridicarii in aer, in vreme ce submarinul trebuie sa fie puternic si rezistent, spre a putea rezista presiunii din adancuri. Aeronavele mai grele decat aerul reusesc sa se desprinda de sol gratie fluxului de aer produs in jurul aripilor, in vreme ce submarinele pompeaza apa in interior sau in exterior spre a-si asigura flotabilitatea sub apa sau la suprafata. Metoda de rezolvare a problemei pe care si-au imaginat-o expertii DARPA a vizat crearea unui submarin mai usor decat apa dar care, ca un aeroplan inversat, sa foloseasca impulsul generat de aripile sale pentru a se scufunda. Dupa ce a iesit la suprafata, „unghiul de atac” al aripilor s-ar fi schimbat, pentru a genera o miscare de ascensiune, permitand aparatului sa zboare.
Graham Hawkes, proiectant de submarine, considera ca fibrele compozite de carbon, ultrausoare, ar putea fi folosite la construirea de vehicule suficient de rezistente si totodata indeajuns de usoare pentru a zbura deasupra apei si a merge pe sub apa. El a construit deja o aeronava submersibila miniaturala, numita „Super Falcon”, care apeleaza la aripi „boante” pentru a se ridica in aer, pana la o inaltime de 300 m.
Inzestrat cu motoare mai puternice si cu aripi mai largi, aparatul imaginat de Hawkes ar putea atinge o viteza de 900 km/ora in aer si 18 km/ora sub apa. La aceste viteze, efectul aerului si apei asupra suprafetelor de control este similar. Inventatorul sugereaza ca ar putea fi copiat exemplul pasarilor marine pentru a reusi scufundarea, chiar si cu un aparat ultrausor. „Trebuie efectiv sa intri cu botul in picaj, in apa, si sa te scufunzi, asemenea pasarilor. Acest lucru poate fi facut, dar e necesara multa munca”. In plus, exista si alte probleme legate de design care trebuie depasite. Bateriile obisnuite, capabile sa asigure vehiculului o autonomie de actiune de 44 km, cantaresc mult mai mult decat restul dispozitivului, dar folosirea de combustibil conventional ar necesita o aprovizionare permanenta cu aer, prin intermediul unui tub, si ar limita adancimea de scufundare la doar cativa metri. La fel, motoarele supersonice, care functioneaza la o temperatura de cateva sute de grade Celsius, ar putea exploda instantaneu din cauza schimbarii subite de temperatura dintre aer si apa. „Apa rece, in contact cu motoarele fierbinti, ar genera un soc termic care ar arunca in aer intregul vehicul. Dar sunt convins ca vom gasi o solutie si pentru aceasta problema”, spune Hawkes.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Cinci tehnologii care vor revoluţiona lumea

Mesaj Scris de Admin 11.06.10 9:46

Cinci tehnologii care vor revoluţiona lumea

Cel mai mare dezastru de mediu din lume, scurgerea de ţiţei care are loc de peste şapte săptămâni în Golful Mexic, scumpirea produselor petroliere şi criza determină companiile să caute noi metode de a produce şi consuma energie. Vă prezentăm mai jos cinci tehnologii inedite în care coloşii mondiali caută noi surse de bani. Şi un mediu mai curat.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Mobilele vor fi încărcate cu ajutorul mişcărilor trupului!

Mesaj Scris de Admin 01.03.10 16:36

Mobilele vor fi încărcate cu ajutorul mişcărilor trupului!
Pare incredibil, dar chiar şi cea mai leneşă persoană din lume poate produce energie. Actul de a respira – mişcarea coastelor pentru a trage aer în piept şi a-l expira – poate genera multă energie. Şi dacă persoana cea leneşă s-ar ridica de pe canapea şi s-ar plimbă prin cameră,...
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty In vacanta, cu toate panzele sus

Mesaj Scris de Admin 28.02.10 15:52


In vacanta, cu toate panzele sus

Cum vor fi vasele de croaziera ale viitorului? Foarte mari si confortabile, bineinteles, dar mai putin poluante. Un prototip realizat in santierele navale din Saint-Nazaire, Franta (despre care am amintit pe scurt intr-un numar anterior) concentreaza toate inovatiile ecologice. Eoseas e singura nava de acest gen care se deplaseaza in bataia vantului. Pe catargele sale inalte de 100 metri sunt instalate panze de mare anvergura care ii permit sa navigheze ca un adevarat velier. Unic ca marime, masurand 300 metri lungime, 60 metri latime si o suprafata de 20.000 m2.
Electricitate produsa de vant
...Dar si de o centrala electrica pe baza de gaz natural a carui combustie elibereaza cu 25% mai putin bioxid de carbon decat petrolul. Aceasta sursa, folosita pentru a propulsa cele 4 motoare ale pachebotului e folosita doar in cazul in care vantul e prea slab ca sa poata umfla panzele.
O velatura de peste 1 hectar
Sau, echivalentul a doua terenuri de fotbal. Un vant de 30 noduri (95 km/h) e suficient pentru a deplasa vasul. Un vant puternic, care agita marea, starnind valuri de cativa metri inaltime, ceea ce nu se intampla in fiecare zi. Cand vantul e mai slab, se recurge la un alt tip de propulsie: 4 mari elice actionate de motoarele electrice. Restul, de 20-30% din energia navei e asigurata de vant. Acest sistem mixt permite vasului sa se deplaseze cu o viteza de croaziera de 17 noduri (30 km/h). Mai mica decat cea a unui transatlantic care se deplaseaza cu 55 km/h. Eoseas e ideal pentru croaziere de o saptamana, pe distante relativ mici.
Un covor de aer sub coca
Vazut de dedesubt, Eoseas pare sa pluteasca pe un imens covor de bule. Chiar asa si este: compresoarele plasate sub vas injecteaza aer sub coca principala pentru a limita efectele de frecare (cu 15%) intre apa si coca, care incetinesc alunecarea vasului. Pe Eoseas, energia rimeaza cu economia. Si asta pentru ca inginerii au asigurat o excelenta izolatie termica. E vorba de acoperirea cu o structura de sticla si aluminiu a puntilor. N-au fost uitate nici ferestrele duble acoperite cu panouri solare ce transforma energia astrului in electricitate.
Pachebotul contine 1400 cabine de pasageri, restaurante, piscine, sali de spectacol, ce adapostesc 3311 pasageri si 1089 membri ai echipajului. Cand se va sparge sticla de sampanie, marcand lansarea in apa a acestei uriase bijuterii ecologice? Peste 5 ani, timp in care proiectul va fi perfectat.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Mituri şi tehnologie în secolul XXI

Mesaj Scris de Admin 12.02.10 8:49

Mituri şi tehnologie în secolul XXI
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Bateriile viitoarelor masini electrice vor fi ...Sistemele d

Mesaj Scris de Admin 11.02.10 10:54

Bateriile viitoarelor masini electrice vor fi ...


Sistemele de alimentare ale masinilor electrice din viitor ar putea deveni ... detalii »
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Piticii din alimentele viitorului

Mesaj Scris de Admin 07.02.10 13:29


Piticii din alimentele viitorului

Industria agroalimentara s-a imbogatit cu o noua disciplina: nanotehnologiile sau arta de a structura materia la scara nanometrica. Aceste particule de un milion de ori mai mici decat un fir de nisip, din ce in ce mai mult folosite ca aditivi in produse alimentare, modifica alimentele noastre obisnuite fara sa fim constineti de asta si fara sa fim neaparat informati de prezenta lor. Ce rol au in alimente? De pilda, in sare sau in cafea, impiedica formarea cocoloaselor. Pe ambalaje, blocheaza apa, ultravioletele si aerul, prelungindu-se astfel conservarea lor. Incluse in complementele alimentare, acestea aduc un aport de vitamine, enzime si de alte molecule benefice pentru sanatate.
Daca e sa se dea crezare unor economisti, acest sector va fi unul dintre cele mai promitatoare din industria alimentara, trecand de la 5,3 miliarde de dolari – cifra de afaceri – in 2005, la peste 20 de miliarde in 2010. E vorba de experti germani care sunt convinsi de faptul ca nanoparticulele vor aduce mai multa securitate alimentara si noi senzatii gustative datorita texturilor si aromelor noi. Care sunt proprietatile scontate?
Efectul antiaglomerant
Prin introducerea oxizilor metalici, cum ar fi siliciul in prafuri (sare, cafea, contimente...) se evita formarea cocoloaselor. Particulele de siliciu absorb apa la suprafata lor, formand legaturi intre hidrogen si lichid. Aceste noi particule se lipesc de prafuri si impiedica suprafata lor de a adera intre ele.
Efect antibacterian
Argintul e cunoscut de secole pentru proprietatile sale antibacteriene. La scara nanometrica e incorporat in ambalaje sau in solutii lichide. In primul caz, alimentele se conserva mai bine. In cel de-al doilea, sunt revendicate efecte benefice pentru sanatate.
Protectia alimentelor
Materialele constituie o bariera impotriva oxigenului din aer, a ultrasunetelor sau apei. Integrate in ambalaj, maresc durata conservarii.
Cea mai buna absorbtie in organism
Vitamine, omega 3, sau arome pot fi incapsulate in casete biodegradabile pentru a favoriza asimilarea lor. Cea mai mare parte din nano repertoriate oficial, sunt complemente alimentare. In SUA, acestea nu au nevoie de prezentarea unui dosar care sa dovedeasca ca nu prezinta nici un pericol pentru sanatate. In Europa se impune acest lucru. Printre moleculele-vedeta se numara argintul sub forma ionica despre care se stia foarte putin. Si, cu atat mai putin sub forma de nanoparticule. Trecerea acestuia in sange, inima, creier, ar putea avea efecte nedorite pentru sanatate. Ingestia nanopaticulelor reprezinta insa un risc imposibil de evaluat. Expunerea lor prin ingestie e putin studiata. Ca si migratia lor din ambalaje in alimente. O situatie confuza care a nelinistit ONG-urile si asociatiile de consumatori.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

VIITOR - Pagina 4 Empty Re: VIITOR

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 4 din 12 Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Urmatorul

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum