Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


Brancusi[V=]

Pagina 5 din 5 Înapoi  1, 2, 3, 4, 5

In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Brancusi[V=]

Mesaj Scris de Admin 25.02.06 14:41

Rezumarea primului mesaj :

Brancusi[V=] - Pagina 5 Images?q=tbn:ANd9GcQyU1CDmAwkiSWSmQP-v__YYelV5-JSYTvTZmkJMg04i8GOmlDf0k1BPACONSTANTIN  BRANCUSI-
27]Alege-ţi prietenii ca şi pe duşmani – după talia ta: pitică, măruntă, micşoară sau înaltă.
26]Teoriile nu-s decât mostre fără de valoare. Numai fapta contează.
25]Frumosul este echitatea absolută.
24]Când o societate nu mai cunoaşte sau amestecă binele cu răul, ea se află deja pe povârnişul pierzaniei.
23]Lumea poate fi salvata prin arta, artistul face, in fond, jucarii pentru oamenii mari.
22]Un om trebuie sa fie destul de mare sa-si recunoasca greselile, suficient de destept ca sa invete din ele si indeajuns de tare ca sa le indrepte.
21]Există un scop în orice lucru. Pentru a-l atinge, trebuie să te lepezi de tine însuţi.
20]Să creezi ca un zeu, să porunceşti ca un rege, să munceşti ca un rob!
19]Cand nu mai suntem copii, inseamna ca am murit demult.
18]Bogaţii se retrag în cochilia lor de aur şi purpură ori de cîte ori încerci să te apropii de ei. Nimeni nu poate scoate ceva de la ei. Ceea ce avem de făcut este să-i uităm şi să rămînă singuri.
17]Un barbat gol, in plastica, nu este mai frumos decat o broasca raioasa.
16]Există în toate lucrurile o măsură, un adevăr ultim.
15]O sculptură desăvârşită trebuie să aibă darul de a îl vindeca pe cel care o priveşte.
14]Nimic nu se înalta la umbra măreţilor arbori.
13]Trupul omenesc este frumos numai în măsura în care oglindeşte sufletul.
12]Frumosul este echitatea absoluta.
11]Eu as vrea să creez - aşa cum respir.
10]Balcanii au rămas barbari şi vor cuceri Occidentul.
9]Nu este un semn autentic de curaj in viata, cand, pentru a te pregati pentru situatii care cer curaj, inveti din vreme sa te duelezi.
8]Artistul nu e un animal de lux, ci un animal auster. Arta nu se face decît în austeritate şi dramă, ca o crimă perfectă.
7]In clipa in care am incetat sa mai fim copii, am murit..
6]Arta nu se “comite” decît în austeritate şi în dramă, ca o crimă perfectă.
5]A vedea departe este ceva, dar a merge pina acolo este cu totul altceva.
4]Doctore, ma chinuie ingrozitor coloana.
3]Trebuie sa incerci necontenit sa urci foarte sus, daca vrei sa poti sa vezi foarte departe.
2]Arhitectura este sculptura locuita.
1]Lucrurile nu sint greu de facut. Greu e doar sa te pui in starea de a le face.


Ultima editare efectuata de catre Admin in 12.06.15 20:17, editata de 53 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos


Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Ne batem joc de Brancusi cu bani de la Banca Mondiala

Mesaj Scris de Admin 23.01.07 18:58

Ne batem joc de Brancusi cu bani de la Banca Mondiala
Amenajarea peisagistica a parcurilor in care sunt amplasate componentele Ansamblului Arhitectural "Calea Eroilor" - ridicat de Brancusi in anii 1937, 1938 - nu a beneficiat, se pare, de o atenta angajare a factorilor implicati, in speta Comisia Nationala Monumentelor Istorice, in ce priveste avizarea pavimentului folosit in parcurile monumentelor brancusiene. Consecinta? De aproape trei ani, Parcul Central, unde se afla componentele din piatra ale Ansamblului - "Masa Tacerii", "Aleea Scaunelor", "Poarta Sarutului" [pe larg]


Ultima editare efectuata de catre Admin in 02.05.11 12:52, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Casa in care s-a nascut Brancusi putrezeste

Mesaj Scris de Admin 19.01.07 17:31

Casa in care s-a nascut Brancusi putrezeste
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Brancusi intr-o noua lumina

Mesaj Scris de Admin 02.12.06 21:56

Brancusi intr-o noua lumina
de Adrian GRAUENFELS

"El era jumate taran jumate zeu"
Cu aceste cuvinte il descrie Peggy Guggenheim pe Brancusi de la care tocmai cumparase un bronz botezat "Pasarea cerului".
Suntem la Paris in anul 1940.
Voila Brancusi : taran-sculptor si jumatate fotograf.
Necunoscuta pasiune publicului, sculptorul de origine romina Brancusi (azi considerat cel mai mare sculptor al secolului XX ) era fascinat de fotografie .
Dupa o intilnire cu Edward Steichen in studioul lui Rodin in 1907 Brancusi incepe sa fotografieze propriile sale opere, tratand fotografia ca un complement al artei sale. El pune pe roate un sofisticat atelier foto adiacent studioului sau din Montparnasse, jongland cu 6 modele diverse de camere de luat vederi si 2 aparate de filmat.
Fotografiile sale completeaza opera sa sculpturala, ele devin o parte necesara procesului creativ. In anul 1956 la moartea artistului la Paris, Centrul de arta Pompidou mosteneste o prestigioasa arhiva continind peste 2000 de fotografii si negative. Cateva expozitii, ultima fiind organizata recent la Venetia de fundatia Peggy Guggenheim dezvaluie pe Brancusi-fotograful. Expozitia prezinta subtilele detalii ale relatiei
sculptura-fotografie .
Brancusi lucra cu greu in lemn, marmura si bronz, munca inainta dificil, intr-o perpetua lupta cu formele si texturile operelor sale . Doar 250 de opere realizeaza artistul, in cei 50 de ani de cariera.
Fotografia permite sculptorului sa tranzitioneze formele sale simple : pasari, pesti, capete umane in mediul fluid al luminii.
"Intilnim un gen nou de sculptura facuta cu camera "
explica d-na Marielle Tabart responsabila celebrului " Atelier Brancusi" instalat la centrul de arta moderna Pompidou din Paris.
Tabart ne invita sa vedem "Torsul unui Tanar"
piesa finisata in 1924 - comparabile sunt ghipsul cu alternativa sa - printul de emulsie de argint cu care se lucra prin anii 20. Fotografia e mai buna decit modelul admite Tabart. Efectele fotografice ne incanta in " Muza Adormita II " -1934 , aici Brancusi foloseste ingenios deformatia optica a lentilelor ce alungesc dramatic umbrele subiectului. Contrastul alb negru extrem ne aminteste de pictura metafizica, de angoasele unor peisaje amenintatoare in jocul luminilor terne. Dar, aceste fotografii oricum le-am percepe, nu ating sublimul sculpturilor. Marele fotograf Brassai spunea : "Brancusi nu stie sa faca poze bune" ; un alt expert al contrastului Man Ray ne atrage atentia ca mai toate cliseele sunt ori subexpuse ori supraexpuse.
Insasi d-na Tabart anuleaza expunerea unei serii intregi de fotografii


"obiecte de zi de zi"
facute de sculptor in dorinta de a incerca noi camere de luat vederi.
"Nimic extraordinar aici" ne spune Marielle, subiectul la Brancusi este creatia in sine.
Artistul experimenta frecvent superimpozind imagini peste repetate negative ale subiectului in mod similar cu experimentele facute pe placi fotografice de prietenii sai surrealisti.
Dar cateva negative capteaza total sufletul lucrarilor sale. La Venetia o serie de 9 fotografii ne prezinta bustul - Prometeu 1917 - in diverse
ipostaze : bronzul lustruit in lumina rasaritului ,la apus, intunecat de o eclipsa , un adevarat melanj al luminii cu fortele proteice ale naturii.
Intr-o eleganta fotografie din 1936 Brancusi plaseaza un spot de lumina venind din plafon direct pe " Pasarea Cerului". O lumina difuza inconjoara marmura neagra rece un fel de aura a spiritului statuii. Brancusi isi numea sculpturile :" bucuria sufletului eliberat din materie" .
La fel si fotografiile lui isi merita locul sub cerul Montparnassului impreuna cu " Cocosul", " Muza", "Coloana Infinitului" ..imaginile capturate de sculptor aduc trecatorului senzatia unei plonjari nostalgice in Impasse Ronsin, locul in care Brancusi isi expunea statuile spre vanzare, loc despre care el insusi spunea ca este " O cava plina cu minuni " .
PASAGER22


Ultima editare efectuata de catre Admin in 02.05.11 12:51, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Sculptură de Brâncuşi, vândută cu 1,69 milioane de dolari

Mesaj Scris de Admin 09.11.06 8:25

Sculptură de Brâncuşi, vândută cu 1,69 milioane de dolari
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Brâncuşi, tot mai mare român

Mesaj Scris de Admin 15.10.06 11:40

Adina RĂDULESCU-TUDOR
Brâncuşi, tot mai mare român
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty GENIUL DE LA HOBIŢA

Mesaj Scris de Admin 03.10.06 20:29

GENIUL DE LA HOBIŢA

Brancusi[V=] - Pagina 5 Dot
Brancusi[V=] - Pagina 5 14711Refuzat de români, Constantin Brâncuşi a devenit, după aproape o jumătate de secol de la moartea sa, cel mai bine cotat sculptor din lume! Agenţiile de presă au difuzat, săptămâna trecută, o ştire extraordinară: Brâncuşi a intrat în Top 5 al celor mai bine vânduţi artişti ...
Brancusi[V=] - Pagina 5 Small_arrow Citeşte tot articolul
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Locul călătorului Brâncuşi

Mesaj Scris de Admin 30.09.06 8:25

Locul călătorului Brâncuşi
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty AFACEREA BRANCUSISI URMARILE EI

Mesaj Scris de Admin 29.09.06 16:35

„AFACEREA BRANCUSI” SI URMARILE EI
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty „Sarutul" lui Brâncusi valoreaza 4 milioane d

Mesaj Scris de Admin 21.08.06 21:09

In cadrul unei licitatii organizate de casa „Christie's",
„Sarutul" lui Brâncusi valoreaza 4 milioane de dolari
Casa de licitatii „Christie's" din New York va scoate la
licitatie, in perioada 1-9 noiembrie, o prima versiune a „Sarutului"
(foto1) lui Constantin Brâncusi, realizata în 1907, si care face
parte din colectia Edward R. Broida.
Potrivit site-ului casei de licitatie, lucrarea brâncusiana,
estimata la 3 - 4 milioane de dolari, este recunoscuta drept un
moment de rascruce în cariera artistului. Brâncusi însusi a spus ca
sculptura a reprezentat pentru el „drumul spre Damasc". Ea a deschis
o tema longeviva ce a dat nastere la alte versiuni de valoare pe
parcursul a patru decenii. Influentat la început de Rodin, Brâncusi
îsi afirma din 1907 autonomia artistica. Lucrarea scoasa la licitatie
este una dintre primele la care Brâncusi a folosit tehnica taierii
directe.
Constituita în ultimii 30 de ani, colectia Edward R. Broida
cuprinde opere de arta remarcabile din secolul XX. Broida a început
sa colectioneze lucrari la sfârsitul anilor '70, dupa ce s-a
împrietenit cu artistul Philip Guston. În afara de sculptura
brâncusiana, colectionarilor li se ofera, printre altele, „Homage to
Matisse" (1954) de Mark Rothko, „Zone" si „The Mirror" de Philip
Guston si „Washington Wall" de Franz Kline.
În 2004, Christie's, aflata în proprietatea magnatului francez
François Pinault, a anuntat vânzari de opere de arta în valoare
totala de 2,46 miliarde de dolari. Anul acesta, cel mai mare pret
înregistrat la vreo licitatie a acestei case este cel obtinut de o
sculptura „Pasare în spatiu" (foto 2) de Brâncusi: 27,4 milioane de
dolari. Datorita acestui pret-record înregistrat la licitatia din 4
mai, sculptorul român a urcat pe pozitia a cincea într-un top al
celor mai bine vânduti artisti din lume, realizat de baza de date
Artprice pentru primele sase luni ale anului.

ULTIMA ORA
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Brâncuşi, un român care a biruit timpul

Mesaj Scris de Admin 07.06.06 20:57

Brâncuşi, un român care a biruit timpul
Infinitul în sculptură

Pe 16 martie s-au împlinit 47 de ani de când Constantin Brâncuşi a
trecut în nefiinţă. Din nefericire, memoria sa este cinstită de din
ce în ce mai puţini români. Şi nu este lucru de laudă când geniile,
puţine câte avem, sunt trecute cu vederea. Dar probabil şi
aceste "omisiuni" fac parte din caracteristicile noastre naţionale.
Uităm de valori aflate deasupra timpului, pentru a ne concentra
asupra unei politici incerte.

Cine a fost Brâncuşi şi ce a făcut pentru arta secolului trecut se
ştie din ce în ce mai puţin. Până nu demult, numele său era corelat
mai curând cu o bancnotă din ce în ce mai devalorizată decât cu
creaţii ce au impresionat întreaga lume. Brâncuşi e, neîndoielnic, un
asemenea moment al conştiinţei artei moderne, care concentrează
sensurile unei întregi ere a evoluţiei spiritului creator. Studiile
referitoare la opera lui împărtăşesc, fără excepţie, o concluzie
formulată în termeni lipsiţi de echivoc: arta brâncuşiană constituie
una din sursele ideilor esenţiale pe care se clădeşte civilizaţia
vizuală a secolului al XX-lea. Cu toate acestea, meritele artistului
sunt încă prea puţin recunoscute. Doar în cercuri relativ restrânse
se discută dimensiunea excepţională a geniului brâncuşian. Elita
admiratorilor lui se străduieşte încă să-i deschidă calea printre cei
ce sunt de părere că geniul echivalează cu publicitatea intensivă.
Când s-au împlinit zece ani de la moartea artistului, un grup
restrâns de profesori ai Şcolii de Arte a Universităţii din Columbia,
din New York, i-au organizat o comemorare, pe cât de festivă, pe atât
de modestă. Comunicări academice inedite şi dense, lecturi din
aforismele brâncuşiene, un film românesc documentar s-au desfăşurat
într-o sală mică, cu audienţă pe măsură: câte cuie, atâtea paltoane.

Destinul ca formă

Rodin şi eminentul său discipol, Brâncuşi, au fost artiştii care au
exercitat cea mai mare influenţă asupra evoluţiei sculpturii în
secolul al XX-lea. Rodin a eliberat sculptura de dogmele
academismului şi a creat o artă liberă, plină de vitalitate, sinceră.
Brâncuşi a dat veacului trecut conştiinţa formei pure, a asigurat
trecerea de la reprezentarea figurativă a realităţii, la exprimarea
esenţei lucrurilor şi a reînnoit în mod definitiv limbajul plastic,
îmbogăţindu-l cu o dimensiune spirituală.
Trist este că în timp ce era elogiat de cunoscătorii din străinătate,
în ţară nu se auzise mai nimic de Brâncuşi. Mulţi se uitau la Coloana
Infinitului ca la o prăjină inutilă, aptă doar de a deteriora
peisajul. Nu este chiar de mirare, pentru că este de notorietate
lipsa de interes a vameşilor americani. Aceştia s-au judecat cu
Brâncuşi pentru o bucată de lemn lustruit, lucrat la strung, ce
trebuia taxat după regulile importului de mărfuri. Ulterior a fost
dovedit faptul că era vorba de „Pasărea în spaţiu", care călătorea
către o expoziţie din New York. Şi aceasta se petrecea concomitent cu
o mult-mediatizată expoziţie Picasso, care adunase întregul public
nord-american dornic de artă. Sau, poate, numai snobi… Cu toate
aceste neajunsuri, a expus în repetate rânduri în galeriile din SUA.
De fapt, ultimele expoziţii ale sculptorului român din timpul vieţii
au fost la New York, Philadelphia şi Palm Beach. La 16 martie 1957 a
trecut în nefiinţă. Dar numai trupeşte.

Aforisme brâncuşiene

Frumosul este echilibrul absolut.
Arta nu face decât să înceapă continuu.
Arta, poate cea mai desăvârşită, a fost concepută în timpul
copilăriei umanităţii. Căci Omul primitiv uita de grijile cele
domestice şi lucra cu multă voioşie. Copiii posedă această bucurie
primordială. Eu aş vrea să re-deştept sentimentul acesta în
sculpturile mele.
Când nu mai suntem copii, suntem deja morţi.
Voim întotdeauna să înţelegem ceva. Însă nu este nimic de înţeles.
Tot ceea ce puteţi contempla aici, în Atelier, are un singur merit:
că este trăit...

Mari personalităţi, despre Brâncuşi

„Ei bine, prietene, ai transformat anticul în modern!" Douanier
Rousseau, 1907, când a văzut „Rugăciunea", „Sărutul" şi „Cuminţenia
pământului"
„În cazul ovoidului, trebuie să reţinem faptul că Brâncuşi avea să
realizeze forma pură, liberă de orice gravitate terestră, o formă tot
atât de liberă în propria ei viaţă ca aceea a geometriei analitice.
Şi dovada că a reuşit în această experienţă este că din orice parte l-
am privi, ovoidul pare viu şi gata să se ridice în spaţiu." Ezra
Pound, 1921
„Puţine de tot sunt numele româneşti care se bucură azi de
celebritatea lui Brâncuşi. I se dedică poeme, i se închină în
străinătate numere speciale de revistă. E considerat de către germani
şi englezi mai ales, drept creatorul sculpturii moderne." Camil
Petrescu, 1928

Pe 16 martie ar fi trebuit să fie comemorat Constantin Brâncuşi, cel
mai mare nume al sculpturii româneşti. Din nefericire, cu excepţia
câtorva evenimente răzleţe şi lipsite practic de importanţă la nivel
naţional, cei 47 de ani de la moartea marelui artist au trecut
neobservaţi.
Emilian BERCEANU
http://www.gazetadebacau.ro/fullnews.php?ID=177
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Sanda Negropontes, un destin marcat de istorie

Mesaj Scris de Admin 07.06.06 17:42

Sanda Negropontes, un destin marcat de istorie
Constantin Pavel
Sambata, 01 Octombrie 2005

De la balurile reginei Angliei la deratizare, sub comunisti
Vila sa de pe strada Constantin Sandu Aldea, situata in apropiere de
Arcul de Triumf, aminteste de vremurile bune din perioada
interbelica. Asezata intr-un fotoliu, Sanda Tatarescu Negropontes
deapana istoria unei vechi familii. Discutia decurge lin. Nu e nevoie
de intrebari. Cartea se deschide pur si simplu si spune povestea unei
familii care a facut multe pentru Romania si care a infruntat din
plin valurile istoriei.
Sanda Tatarescu Negropontes a implinit recent 86 de ani. A copilarit
in Bucuresti, intr-o casa de pe Strada Polona. Tatal sau, liberalul
Gheorghe Tatarescu, a fost prim-ministru al Romaniei in doua randuri,
intre anii 1934-1937 si 1939-1940. In casa erau sapte servitori: un
sofer, o bucatareasa, o fata in casa, trei persoane pentru servit
masa si o guvernanta pentru ea si fratele sau.

Baluri si curse de cai la Curtea Angliei

La 19 ani, in timp ce tatal ei era ambasador la Paris, a plecat la
Londra pentru a-si face studiile de muzicologie si decoratiuni
interioare. In 1938 a fost prezentata la Curtea regelui Angliei, unde
a fost introdusa de Lady Asquith Oxford. Ca sotie a unui fost prim-
ministru englez, aceasta avea acces la toate evenimentele mondene
organizate la Curte, cele mai importante fiind balurile si cursele de
cai. „Cand lucram la deratizare, dupa ce am iesit din inchisoare, ma
opream din munca si imi aduceam aminte cum defilam prin fata regelui
si a reginei. In spate, pe doua taburete, stateau actuala Regina
Elisabeta si sora sa. Ne opream in fata lor si faceam reverente",
rememoreaza Sanda Negropontes. Cum al doilea razboi mondial nu mai
avea rabdare, tatal ei a fost chemat in tara, iar ea a fost nevoita
sa renunte la studii si sa-l urmeze. S-a maritat, in 1940, la 21 de
ani, cu prietenul ei din copilarie, Ulysse, reprezentant al familiei
Negropontes.

Si-a scapat tatal de legionari

In toamna anului 1940, dupa ce l-au ucis pe Iorga, legionarii au
venit sa-l asasineze si pe tatal sau. „Eram tanara si doream sa am
telefon separat de restul familiei. Asta l-a salvat pe tata",
povesteste fiica fostului prim-ministru Tatarescu. Peste 20 de
legionari au izbit poarta, au intrat in casa si au smuls centrala
telefonica. Avand telefon separat, l-a sunat din camera ei pe
colonelul Riosanu, secretar de stat in Ministerul de Interne. Acesta
il cunostea pe seful echipei de legionari si l-a convins sa-l duca pe
Tatarescu la sediul Ministerului de Interne. In acea seara, pe langa
tatal ei, au dormit in sediul ministerului Constantin Argetoianu
(n.r. - fost prim-ministru) si Mihai Ralea (n.r. - filosof si
sociolog, fost ministru al muncii).

Calvarul comunist

Dupa razboi a inceput calvarul familiei Tatarescu. Mai intai,
comunistii i-au alungat din case. „Pe usa din fata intra Securitatea,
in timp ce noi ieseam pe usa din spate. Am plecat cu un geamantan",
rememoreaza Sanda Negropontes scenele de cosmar. Au fost repartizati
intr-o casa insalubra de la marginea Bucurestiului, care apartinea
unei femei de moravuri usoare. „Pe atunci era padure aici, ne mancau
lupii. Apoi s-au construit Casa Scanteii, Hotelul Sofitel si
celelalte", povesteste Sanda Negropontes.
In 1950, in inchisorile comuniste erau nu mai putin de 11 membri ai
familiei Tatarescu: Gheorghe Tatarescu si patru frati ai sai, trei
veri ai Sandei Tatarescu, Sanda si doua matusi. Matusile nu au
rezistat si s-au sinucis in inchisoare. Fratele Sandei studia Dreptul
la Paris. Cand a auzit ca tatal sau a fost arestat, a facut un atac
de schizofrenie. A murit in 1969,
intr-un azil din Paris.

Oferta de 100.000 de dolari refuzata

In 1994 a dorit sa intre in posesia fostei case de vacanta din Poiana
Gorjului. Directorul exploatarii carbonifere Rovinari i-a explicat ca
doar casa este a familiei sale, subsolul fiind al statului.
Sub casa se afla un important zacamant de carbune. Pentru a renunta
la casa si la anexe (casa de oaspeti, o biserica si mormantul
bunicului ei - general de corp de armata Nicolae Tatarescu) sustine
ca a primit de la directorul respectiv o oferta financiara foarte
tentanta. „Pentru a darama tot ansamblul mi-a oferit aproape 100.000
de dolari la vremea aceea. Eram saraca atunci, inca nu primisem casa
din Polona 19, unde am copilarit.
Dupa cateva zile, am decis sa declin insa oferta in schimbul
stramutarii intregului ansamblu, inclusiv biserica, la Muzeul
Etnografic de la Curtisoara, la 10 kilometri de Tg.-Jiu", explica
Sanda Negropontes.

„Un sobolan mi-a sarit in coc"

Dupa ce a iesit din inchisoare, in 1953, pentru a-si castiga
existenta a fost nevoita sa lucreze aproape trei ani la
deratizare. „Eram tanara, aveam un coc foarte frumos. La un moment
dat, mi-a sarit un sobolan in coc si am fost nevoita sa ma tund.
Atunci m-am decis sa plec de acolo", rememoreaza Negropontes.
Dupa Revolutie, Sanda Negropontes a fost senator de Gorj in
legislatura 1990-1992 din partea Partidului National Liberal. „Tata a
facut enorm pentru Gorj. O fabrica de tigari, fabrica de armament de
la Sadu, a refacut 14 biserici. Nici acum gorjenii nu l-au uitat",
povesteste fiica fostului prim-ministru.

Se lupta cu Tender pentru o casa de 5 milioane euro

In prezent se judeca cu magnatul Ovidiu Tender pentru un imobil din
Calea Floreasca, evaluat la peste 5 milioane de euro, in care a
copilarit sotul sau. Casa vrea sa o lase mostenire celor cinci nepoti
ai sai. In luna iulie a acestui an, avocatii Sandei Negropontes au
incercat sa puna in practica o hotarare a Inaltei Curti de Casatie si
Justitie prin care i se recunostea dreptul de proprietate asupra
imobilului si terenului aferent. Dupa o evacuare cu scandal,
reprezentantii familiei Negropontes au inventariat
bunurile si au pus paza la poarta. Avocatul doamnei Negropontes
spera ca in aceasta toamna sa fie solutionat litigiul cu magnatul
Tender.

L-au convins pe Brancusi
„Familia mea a finantat Coloana Infinitului"

Mama ei, Aretia Tatarescu, si-a dedicat viata operelor de caritate.
Si-a dorit o statuie pentru eroii din Tg.-Jiu cazuti in primul razboi
mondial.
Ea l-a convins pe Brancusi, care intre timp se stabilise la Paris, sa
vina si sa faca statuia. „Cand Brancusi a venit de la Paris, in 1936,
l-am asteptat la gara.
A stat trei luni in cula (n.r. - casa intarita) noastra din Poiana
Gorjului. Dupa aceea a sculptat Coloana Infinitului, lucrare
finantata de familia mea", povesteste Sanda Negropontes.

Sotul, var cu omul lui Bush
Familia Negropontes are trei ramuri, care au plecat din Turcia dupa
anul 1870, cand a inceput prigoana asupra grecilor. Membrii familiei
au plecat in directii diferite: in Romania au ajuns parintii sotului
Sandei Negropontes.
Alti membri ai familiei au plecat in Elvetia si de acolo mai departe
in Statele Unite si in Franta. Cei mai cunoscuti membri ai familiei
sunt din ramura care a emigrat in America. John Negropontes, fost
ambasador al SUA la ONU si in Irak, actualul director al Serviciilor
Nationale de Informatii ale SUA si mana dreapta a presedintelui Bush,
este var de-al treilea cu sotul doamnei Negropontes. Fratele lui
John, Nicholas Negropontes, este director fondator al Massachusetts
Institute of Technology si unul dintre cei care au contribuit la
crearea retelei internet.
http://www.expres.ro/diverse/?news_id=198948
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty ETERNA TINERETE A GENIULUI

Mesaj Scris de Admin 21.05.06 8:24

ETERNA TINERETE A GENIULUI

Cartea Brâncusi. În cãutarea formelor ilustreazã sigur si pregnant un anume aspect al antropologiei, mai precis, antropologia artei. Asa se si explicã prezentarea ei la aceastã rubricã a „Convorbirilor literare”. Este o carte-album, „prima dintr-o serie”, prilejuitã a Anul Brâncusi – 2001. Asadar, se conjugã aici eforturi spirituale de anvergurã, dupã statura monumentalã a personalitãtii celebrate: critici de artã, monografisti, oameni de culturã, literati, cineasti, de pe toate meridianele lumii. Programul de editare se aratã a fi larg si ambitios si urmãreste în mod expres „noi orizonturi ale cercetãrii”, cum se precizeazã si în subtitlul cãrtii.
Este în spiritul lui Victor Crãciun, unul dintre autori, care are viziunea spatiilor largi, a dinamicii imaginarului, a formelor elocvente, discursive, ceea ce a experimentat si în corpus-ul eminescian, pe întinderea a zece volume. El s-a fãcut cunoscut si apreciat printre somitãtile culturale din tarã (si nu numai) prin numeroase studii consacrate sculptorului român, prefete, filme documentare, cercetãri de ansamblu. Cel de al doilea autor al volumului, Brâncusi. În cãutarea formelor, este Lucian Radu Stanciu, cu preocupãri de hermeneuticã aplicatã la spiritualitatea greacã si, totodatã, un expert avizat al universului formelor plastice brâncusiene. Amîndoi autorii se completeazã armonios si necesar, în deschideri orizontice, în expertize si în strategii ale cercetãrii, reusind sã cuprindã întreaga ecuatie antropologicã a miracolului de la Hobita, ca axis mundi în configurarea imaginarului plastic modern.
Miza cãrtii o constituie tocmai acest miracol: tot continuãm sã vorbim despre „semne si minuni”, care încã mai sensibilizeazã oamenii si locurile. Miracolul se împleteste cu legenda. Cuvîntul vine de la latinul miraculum = minune, minunãtie; si de la mirabilis/ mirabilia (fr. merveilleux = de mirare, uimitor, minunat). Mai înseamnã si incredibil, în acceptiunea de „înãltare cutremurãtoare” pe care Rudolf Otto o dãdea sacrului. Într-adevãr, pare de mirare, incredibil, ca un pui de tãran de la Hobita, care nu stia sã mînuiascã decît fluierul ciobãnesc si briceagul pentru încrustãri mãiestrite în lemn, sã punã stãpînire pe cea mai sãlbaticã si abrasã artã a secolului, sculptura. Dar este si minunat cã micul pãstor s-a decis sã porneascã spre necunoscutul cel mai familiar siesi, de la Hobita la Tg. Jiu si mai departe, urcînd de la lemn la piatrã, de la lut si marmorã la metale, ca pe niste trepte de înãltare. Purta în sine, în adîncurile abisale, avînturile Coloanei si zîmbetul eminescian al Somnului, ca sã se confirme, iarãsi si iarãsi, cã geniului îi stau bine tineretea si cutezanta.
În faza craioveanã, de la 12-13 la 22 de ani, timp de un deceniu, tînãrul artist se maturizeazã deplin. Se aflã, într-adevãr, „în cãutarea formelor”: primeste comenzi mãgulitoare, cunoaste chipuri umane pe care le va pãstra în amintire pentru a le remodela în îndelungi si rãbdãtoare exercitii de polisare, frecventeazã cu ardoare cercuri elitiste, cunoaste poezia lui Eminescu, foarte îndrãgitã de intelectualii din Bãnie. Mai mult decît atît, aici miracolul se întîlneste cu legenda, cãci de la Hobita la Craiova a fost un parcurs mereu suitor. Legenda poartã denumirea Biserica Madona Dudu, unde Constantin Brâncusi a gãsit gãzduire în toatã perioada craioveanã. Se vorbeste despre o icoanã cu chipul Sfintei Fecioare, descoperitã, ca prin minune, într-un dud. Craiovenii, evlaviosi, au ridicat acolo, cu secole în urmã, o bisericã, mai întîi din lemn, ca mai toate lãcasurile noastre de cult, încã de la începuturile crestinãrii. I-au spus Madona Dudu, cu rezonantã misterioasã de Domnisoara Pogany. A fost un semn? Întrebarea rãmîne, iar legenda se cunoaste si a fãcut carierã, asemenea unei capodopere.
Aceasta ar fi tineretea lui Brâncusi. Ea a persistat în atentia exegetilor, de la V.G. Paleolog la Petre Pandrea, de la Petru Comarnescu la Ion Pogorilovschi. Dacã la exegetii citati sînt doar semnalate unele aspecte biografice semnificative din tineretea lui Brâncusi, la Victor Crãciun si Lucian Radu Stanciu acestea se regãsesc în forme dezvoltate, întãrite, regîndite în baza unei informatii aduse la zi, fie în ampla Introducere, fie în grupajul de texte cuprinse în secventa Mãrturii documentare. Este de retinut, în acest sens, „eminescianismul lui Brâncusi”, una dintre coordonatele cãrtii, temã ce ar trebui sã dea serios de gîndit si altor cercetãtori. Eminescu si Brâncusi, se întelege din carte, se întîlnesc pe mai multe planuri de existentã si de fiintare. O apropiere majorã si frapantã este de naturã destinalã, proprie geniilor. Roata timpului cosmic a pus stãpînire pe cei doi, ca „un vistiernic de vieti”, care are în grijã numele mari pentru a nu intra în uitare. Victor Crãciun a sesizat tocmai aceastã predictabilitate misterioasã a sortilor.
Asadar: cînd se nãstea Brâncusi (1876), pentru Eminescu a fost cel mai prolific (citeste „poetic”) an din existenta sa. A scris 45 de poezii, aproape cîte una în fiecare sãptãmînã, dacã le-am repartiza contabiliceste în ordinea timpului. Dintre acestea a publicat: Melancolie, Crãiasa din povesti, Lacul, Dorinta, Ai nostri tineri, Kamadeva, Cãlin (file din poveste), Strigoii. În anul urmãtor, a redactat doar sase poezii, dupã identificãrile lui D. Murãrasu, însã nici una publicatã. La declansarea dramei poetului (1883), viitorul sculptor avea numai 5 ani, se pregãtea sã devinã pãstor, olar ori fluierar si contempla vîrfurile muntoase din jurul Hobitei: Cãciulatul, Sturul, Plesea, Piatra Borosteanului, Piatra Gemenilor, denumiri de legendã si cu virtuti cosmogonice conservate din strãvechime. În 1889, începea pentru Brâncusi marea epocã a peregrinãrilor. Avea 13 ani si fugea de acasã la Craiova (si Eminescu avea neastîmpãrul dezertãrilor), unde se angaja ca bãiat de prãvãlie. În 1939, la 50 de ani de la moartea poetului, Brâncusi fãcea ultima cãlãtorie în Statele Unite (din patru). Participa la vernisajul expozitiei Arta vremii noastre, organizatã de Museum of Modern Art (New York), cu Pasãrea în vãzduh si Miracolul, prima în bronz poleit, a doua în marmorã. Din acelasi an „s-a retras tot mai mult în atelierul sãu din Impasse Ronsin. Îsi dãdea seama cã destinul sãu de artist s-a încheiat” (Ionel Jianu).
Prinde tot mai mult ideea cã Brâncusi s-a aflat mereu sub semnul lui Eminescu; sau poate cã amîndoi au fost tutelati de aceeasi spiritualitate genialã de pe întinderile carpatice. Mãrturie stau operele închinate poetului în anii tineretii craiovene, ca si în alte diferite momente. Douã mi se par elementele de comuniune. Or fi si altele. Ele sînt cel putin sugerate în paginile cãrtii. Una ar fi obsesia zborului si a spatiului, înãltarea în necuprins si în infinitate, cu alte cuvinte, dorul de absolut (Rosa Del Conte). Coloana Infinitã poate fi consideratã transpunerea plasticã a Luceafãrului cãlãtor printre stele. „Dar, oare, setea de înãltime nu este venitã din Luceafãrul în Mãiastra si Columna?” (Victor Crãciun). Columna ar fi, în aceeasi ordine de idei, axis mundi. Mai mult decît atît, ea nu fixeazã punctul centrului pentru a despica spatialitatea unind finitul cu infinitul. Zborul uneste spatialitatea necuprinsã, o ia în stãpînire în mod spontan si dominator. În Luceafãrul eminescian, ideea de cuprindere unitã cu aceea de înãltare îsi gãseste expresia în versurile: „Porni luceafãrul. Cresteau/ În cer a lui aripe”, ca sã se alãture si timpul, rapiditatea: „Si cãi de mii de ani treceau/În tot atîtea clipe”. Asadar, „cresterea” înseamnã si înãltare, si cuprindere. Luceafãrul fiinteazã în toatã spatialitatea. Aici se aflã cheia de înteles a micului fragment: „Cobori în jos luceafãr blînd/ Alunecînd pe-o razã”. Raza nu este despãrtitã de sine, asemenea paianjenului separat de propria-i plasã si veghind dintr-un colt, strategic. Ea este însãsi luceafãrul în întregul sãu, pe care noi îl recãpãtãm catafatic, dinspre ceea ce ne apare vizibil si inteligibil în geografia cosmicã. Si Dumnezeu cel din Treime se aratã în chip de înger la copacul Mamvri spre bucuria ochiului exersat al sfîntului si al geniului, dar rãmîne ascuns neinitiatilor. Paradoxul simbolismului cosmic, în acceptiunea mitologicã, religioasã si artisticã este cã luceafãrul se aflã într-un joc continuu al ubicuitãtii, al suisurilor si al „coborîsurilor” (alunecãrilor), pentru a se întelege cã dobîndirea spatialitãtii echivaleazã cu victoria însingurãrii. Într-adevãr, însingurarea dominã operele celor doi autori. Coloana Infinitã este axatã pe ideea înãltãrii. Dar ar fi simplificator s-o receptãm din aceastã perspectivã unidirectionalã. Segmentarea ei conventionalã în structuri volumetrice si infinite lasã loc ideii de miscare vie, pulsatorie, de înãltare lucifericã si de blîndã alunecare „pe-o razã”. Coloana se ridicã semet în infinitate si absolut, dar aruncã o undã înlãcrimatã pe Masa tãcerii, cum Hyperion îsi întoarce privirea îndureratã spre muritori. Eminescu a inventat acel minunat vers: „Alunecînd pe-o razã”, tocmai pentru a face credibil miracolul întruchipãrii de tip Mamvri, al arãtãrii. „Un mîndru chip s-aratã”, spune Eminescu.
În altã ordine de idei (si pentru cã este vorba de „alta” înseamnã cã ne aflãm în acelasi limbaj figurat) poezia si sculptura au fost considerate arte opuse în gîndirea traditionalã. Si ce farsã au putut sã le joace, de la Michelangelo încoace, practicienii, adicã artistii, aceia care nu se închid în concepte operationale rigide, ci se lasã înfrãtiti dupã voia formelor sensibile. În legãturã cu Eminescu- Brâncusi as semnala, în spiritul autorilor cãrtii în discutie, doar o chestiune de tehnicã de elaborare: lucrul pe „text” îi uneste. Tinta fiecãruia este capodopera, dar, ca sã ajungã la forma finalã, exerseazã îndelung pe variante. Asa se întîmplã cu Pasãrea în vãzduh, Sãrutul, Miracolul, Domnisoara Pogany, Coloana Infinitã, dar si cu Scrisorile, Doina, Luceafãrul, Mai am un singur dor etc. Un studiu comparat pe aceastã temã ar fi necesar, atît pentru adîncirea problemei privind paralelismul artei, cît si pentru o mai bunã întelegere a destinelor artistice ale celor doi creatori. Oricum, cartea semnatã de Victor Crãciun si de Lucian Radu Stanciu se dovedeste a fi provocatoare din multiple perspective.


http://convorbiri-literare.dntis.ro/URSACHEmar3.html


Ultima editare efectuata de catre Admin in 02.05.11 12:50, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty ROMANIA NUMITA BRANCUSI

Mesaj Scris de Admin 25.02.06 14:42

ROMANIA NUMITA BRANCUSI

Fac parte dintre misticii care sustin ca Brancusi nu s-a nascut in Gorj, la Hobita-Pestisani, ci ca el a fost un dar al lui Dumnezeu. Ca Marea, Dunarea, Carpatii, pamanturile din Campia Romana si obcinele Bucovinei. Nu sunt cronicar de arta, dar despre Constantin Brancusi am scris in numeroase randuri, am realizat filme documentare, cautandu-i pasii, de langa Baile Sacelul (plasa Novaci) - localitatea de bastina a tatalui meu- la casa din Pestisani, unde credeam, in naivitatea mea, ca s-ar fi nascut artistul, la mesterul pentru care a lucrat in Craiova dulapuri banale, prin Parisul , care il omagiaza si azi ca un adevarat Demiurg, onorandu-l cu prezenta atelierului sau in cel mai sofisticat centru artistic si cultural din lume. Am trecut Oceanul, si -am gasit cu mandrie de-a lungul intregii Americi capodoperele lui, in Muzeul de Arta Moderna, (cu o sala unica!) la Metropolitan si la Guggenheim, in New York, la faimosul muzeu inchinat lui Rodin, in Philadelphia - unde numai el si Picasso dispun de spatii separate - la Simion Museum, aflat nu departe de casa mea din California, la Washington, la Chicago - unde am stat multa vreme sa admir „Sarutul” si pe „Doamnisoara Pogany”.
La vremea „Drumurilor europene”, i-am cunoscut pe inginerul Georgescu-Gorjan, omul care a ridicat Columna de Targu Jiu, pornind de la o macheta de cativa centimetri, si pe iilustrul brancusolog Barbu Brezeanu, care prin relatiile sale la ambasada USA din Bucuresti, a reusit sa imi aduca singurele imagini filmate ale lui Brancusi, probabil pe vremea cand lucra pentru familia Mayer, din Statele Unite. Cu siguranta ca multi dintre dumneavoastra le-ati vazut, pentru ca sunt unicele descoperite pana azi, ele fiind preluate de nenumarate ori de televiziunile din tara (evident, fara a indica sursa!) infatisandu-l pe sculptor cioplind in aer liber. Tin minte si azi, ce emotie a produs in Romania aceasta secventa, pe care am ilustrat-o cu muzica lui Gh. Zamfir. Ma opreau oamenii simpli pe strada, extrem de emotionati, pentru a-si exprima bucuria ca „l-am adus acasa pe Brancusi”. Pentru majoritatea romanilor Brancusi fusese pana in ziua aceea un fel de legenda, un om care n-a existat decat in albume.
A fost un moment de extraz, care a innobilat stradaniile mele de a gasi in aceasta lume grabita si superficiala pasii unui creator fara pereche, pe care noi nu-l pretuim inca la adevarata lui valoare. Ce poate fi mai convingator ca, imi spunea fostul lui colaborator, inginerul Gorjan, decat faptul ca la un moment dat, americanii, in goana lor de a detrona cea mai inalta constructie din lume - care era la ora aceea Impire State Bulding din New York - se gandeau la o cladirea care sa aiba chipul Coloanei brancusiene. Numai moartea a stopat acest proiect indraznet, facand loc Turnului Sears din Chicago, care pana la aparitia „Gemenilor” a detinut suprematia inaltimilor.
In cimitirul din Montparnasse, unde e ingropat Constantin Brancusi, am ajuns dupa ce lecturasem cartea scriitorului romano-american Peter Neagoe (alt mare necunoscut pentru romani, (a se vedea cartea „Sfantul din Montparnasse”), avand bucuria sa admir, nu departe de mormantul lui, o alat varianta a „Sarutului”, care strajuia la capataiul a doi indragostiti, tineri care s-au sinucis deoarece parintii nu acceptasera sa fie impreuna. Cum relegia cere ca sinucigasii sa fie asezati la colt de tintirim, Brancusi a ridicat acest monument, tocmai pentru a determina vizitatorii sa treaca si pe la capataiul lor, cunoscabndu-le tragedia, o varianta la „Romeo si Julieta” a lui Shakespeare.
Ma veti intreba de ce ma gandesc tocmai acum la Brancusi? Pentru ca, o veche dorinta, aceea de a relua filmele mele despre el, s-a lovit de o realitate cruda. Cu decenii in urma, cand filmasem la Pestisani, autoritatile culturale prezentau publicului casa din Hobita drept locul unde s-a nascut artistul. Abia de curand aveam sa aflu adevarul: e un fals grosolan, caci adevarata lui casa, a fost demolata de vreun an, caramizile si barnele originale fiind depozitate intr-o magazie. Si asta dupa ce mostenitorii a vandut-o pentru 5 milioane si un cal! Puteti sa credeti?
Nu stiu ce a intentionat sa faca Ministerul Culturii, dar ne aflam in fata unei adevarate profanari. Casa care insemna Brancusi - e distrusa ! Iar alata, la 200 de metri, mai e inca prezentata lumii ca fiind cea originala.
Oare ministrul Razvan Theodorescu e la curent cu aceasta nenorocire ? Nu cred. Dar inspectaorii, care trebuiau sa-si faca treaba, stiau de demolarea casei natale? Si ce au facut?
Rapoarte?...
Si uite asa, imi dau seama inca o data, ca nenorocitul articol de acum cateva decenii, din „Contemporanul” - in care Brancusi era luat in bascalie, iar statul roman refuza sa-i accepte donatia, determinandu-l sa ia cetatenia franceza, pentru a lasa Parisului, nu Bucurestiului, comoara sa - nu este o simpla intamplare! Ne mandrim cu Brancusi in fata strainilor, ii reproducem lucrarile pe timbre si in stadurile unor expozitii internationale, dar stam cu gura cascata in fata unui act criminal, ca cel de la Hobita?!
Daca am fi stiut sa ne facem datoria, azi simbolul Romaniei, in fata strinatatii nu devenea Dracula, ci mesterul fara pereche de la Hobita Gorjului ! Dar, oare, suntem cu adevarat romani?!

http://www.aristidebuhoiu.ro/cutia.html#romanianumitabrancusi


Ultima editare efectuata de catre Admin in 02.05.11 12:48, editata de 1 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Brancusi[V=]

Mesaj Scris de Admin 25.02.06 14:41

Brancusi[V=] - Pagina 5 Images?q=tbn:ANd9GcQyU1CDmAwkiSWSmQP-v__YYelV5-JSYTvTZmkJMg04i8GOmlDf0k1BPACONSTANTIN  BRANCUSI-
27]Alege-ţi prietenii ca şi pe duşmani – după talia ta: pitică, măruntă, micşoară sau înaltă.
26]Teoriile nu-s decât mostre fără de valoare. Numai fapta contează.
25]Frumosul este echitatea absolută.
24]Când o societate nu mai cunoaşte sau amestecă binele cu răul, ea se află deja pe povârnişul pierzaniei.
23]Lumea poate fi salvata prin arta, artistul face, in fond, jucarii pentru oamenii mari.
22]Un om trebuie sa fie destul de mare sa-si recunoasca greselile, suficient de destept ca sa invete din ele si indeajuns de tare ca sa le indrepte.
21]Există un scop în orice lucru. Pentru a-l atinge, trebuie să te lepezi de tine însuţi.
20]Să creezi ca un zeu, să porunceşti ca un rege, să munceşti ca un rob!
19]Cand nu mai suntem copii, inseamna ca am murit demult.
18]Bogaţii se retrag în cochilia lor de aur şi purpură ori de cîte ori încerci să te apropii de ei. Nimeni nu poate scoate ceva de la ei. Ceea ce avem de făcut este să-i uităm şi să rămînă singuri.
17]Un barbat gol, in plastica, nu este mai frumos decat o broasca raioasa.
16]Există în toate lucrurile o măsură, un adevăr ultim.
15]O sculptură desăvârşită trebuie să aibă darul de a îl vindeca pe cel care o priveşte.
14]Nimic nu se înalta la umbra măreţilor arbori.
13]Trupul omenesc este frumos numai în măsura în care oglindeşte sufletul.
12]Frumosul este echitatea absoluta.
11]Eu as vrea să creez - aşa cum respir.
10]Balcanii au rămas barbari şi vor cuceri Occidentul.
9]Nu este un semn autentic de curaj in viata, cand, pentru a te pregati pentru situatii care cer curaj, inveti din vreme sa te duelezi.
8]Artistul nu e un animal de lux, ci un animal auster. Arta nu se face decît în austeritate şi dramă, ca o crimă perfectă.
7]In clipa in care am incetat sa mai fim copii, am murit..
6]Arta nu se “comite” decît în austeritate şi în dramă, ca o crimă perfectă.
5]A vedea departe este ceva, dar a merge pina acolo este cu totul altceva.
4]Doctore, ma chinuie ingrozitor coloana.
3]Trebuie sa incerci necontenit sa urci foarte sus, daca vrei sa poti sa vezi foarte departe.
2]Arhitectura este sculptura locuita.
1]Lucrurile nu sint greu de facut. Greu e doar sa te pui in starea de a le face.


Ultima editare efectuata de catre Admin in 12.06.15 20:17, editata de 53 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

Brancusi[V=] - Pagina 5 Empty Re: Brancusi[V=]

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 5 din 5 Înapoi  1, 2, 3, 4, 5

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum