Evreii din Romania - forum de istorie si actualitate
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2
Scris de Admin 26.08.17 22:37

» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36

» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19

» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18

» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54

» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13

» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01

» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07


TRECUT

Pagina 3 din 13 Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Urmatorul

In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty TRECUT

Mesaj Scris de Admin 27.12.05 10:05

Rezumarea primului mesaj :

Istoria cunoasterii in date

http://www.stiintasitehnica.ro/index.php?menu=8&id=365


Ultima editare efectuata de catre Admin in 16.07.11 17:53, editata de 7 ori
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos


TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 06.04.13 15:49

Cum arătau computerele în urmă cu 56 de ani FOTO
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 03.04.13 17:38

Se împlinesc 40 de ani de la prima convorbire cu un telefon mobil
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 04.12.12 8:59

De DRAGUL ştiinţei. Cele mai crude experimente făcute pe copii
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 26.11.12 18:34

http://www.revistamagazin.ro/content/view/9784/20/

Mai ales dupa incheierea celui de-al Doilea Razboi Mondial, cercetarile in domeniul industriei aeronautice au cunoscut un adevarat boom. Accentul era pus pe industria militara de avioane, dar, in paralel, la o scara mai mica, s-au desfasurat cercetari si pentru aviatia civila. Ideea unor avioane supersonice pentru transportul civil s-a pus si ea pe tapet inca de la inceputul deceniului al 6-lea. Liderii au fost SUA, Franta, Marea Britanie si fosta URSS. Pentru a ajunge de la avioanele cu fuselaj din lemn, la cele cu fuselaj de aluminiu nu a fost nevoie decat de doua razboaie mondiale. Pentru a trece de la avioanele subsonice (cu viteze de croaziera de sub 1000 km/h) cu reactie, la cele supersonice de pasageri a fost nevoie de 20 de ani postbelici pentru proiectul franco-britanic Concorde, si peste 50 pentru Boeing care incearca si azi sa construiasca varianta sa supersonica, fara nici un rezultat concret insa, in afara unor machete la scara naturala si a unor imagini grafice realizate pe computer.

Un aparat minunat, din pacate uitat
Anii 1960 in SUA au fost de-a dreptul uluitori in privinta dezvoltarii tehnologice. In industria automobilistica, "American Dream" (Visul american) intruchipat de masini puternice si elegante era foarte viu. In explorarea spatiala, SUA ajunsesera pe Luna, iar in domeniul aviatiei civile, visul unui avion supersonic de pasageri era cat pe ce sa devina realitate. Este cazul avionului Boeing-2707 SST (SuperSonic Transport) care in 1968 ar fi trebuit sa transporte 296 de pasageri cu o viteza de 2900 km/h (3 mach). Un proiect care demarase in 1952 cu cateva studii la scara mica ale firmei Boeing care visa inca de atunci la un transport supersonic, numai ca lucrurile s-au precipitat in momentul in care, in 1962, guvernele Marii Britanii si Frantei au decis sa-si uneasca eforturile pentru realizarea unui avion supersonic de pasageri denumit Concorde.
In plus nici industria sovietica nu statuse pe loc, anuntand modelul TU-144, varianta sa de avion de persoane supersonic. Guvernul american a raspuns atunci cu programul sau intitulat SCAT (Supersonic Commercial Air Transport) din 1963, sustinut de presedintele Kennedy, cel care isi dorise atat de mult si programul spatial Apollo, cel care avea sa duca primul american pe Luna. Primul pasager american pe un avion civil supersonic avea insa sa mai astepte. Pe atunci chiar se credea, idee alimentata si de unii cercetatori vizionari precum Arthur C. Clarke, ca in lume, transportul aerian de persoane va fi integral supersonic. Realitatile aveau sa infirme predictiile optimiste, astazi cele care domina cerul Planetei fiind doar avioanele subsonice.
Telul de a produce un avion civil capabil sa transporte 250 de pasageri (de doua ori mai mult decat Concorde) la o viteza de 3 mach si o autonomie de 6000 de km a inflacarat si energizat echipele de designeri si constructori americani la fel de mult ca si pe cei care planificau ajungerea pe Luna. Boeing se gandea la un avion, modelul 733, care trebuia sa fie de doua ori mai mare decat Concorde, care costa de doua ori mai mult (din cauza unor materiale compozite noi inexistente la acea vreme ce trebuiau create), dar care urma sa devina "Visul american" in materie de avioane, viitorul mondial in domeniul aeronauticii. FAA, institutia americana pentru aeronautica, estima ca 500 de asemenea exemplare vor fi in folosinta pana in 1990 (!?!). Dar n-a fost sa fie decat un... vis.
In 1964, guvernul american a dat startul competitiei pentru designul preliminar: au fost alesi Boeing si Lockhead, dar North American (firma care facuse avionul-racheta X-15), in mod ciudat, a fost respinsa. Intr-un final, Boeing a obtinut contractul pentru modelul 2707-100 care putea transporta 300 de pasageri, cu o mai buna aerodinamica si mai putina poluare. Initial, Boeing 2707-100 avea aripile cu geometrie variabila, dar in 1968, vazand Concorde, inginerii de la Boeing au renuntat la proiectul aripilor pliabile, ajungand la ideea care, in mod ironic, le fusese refuzata celor de la Lockhead, si anume aripile Delta.
Noul model, 2707-200, a crescut nu doar in greutate, ci si in dimensiuni, ajungand la proportii monstruoase, de-a dreptul futuriste. Dupa unii, un asemenea avion, daca ar fi fost construit, nici macar nu putea decola! Proiectul a fost insa aprobat de presedintele Nixon in 1969, el fiind convins ca va domina cerul Planetei, aruncand in derizoriu restul avioanelor subsonice.
Dar proiectul grandios, gandit de inginerii de la Boeing, care a inghitit sume uriase de bani, a ramas doar pe hartie. La inceputul anilor 1970, au inceput sa apara reactii negative, publicitate adversa. Cea mai mare plangere era poluarea sonora si cea a mediului. Mai era nevoie ca avionul sa fie construit din noi oteluri inoxidabile sau din titan, ceea ce ingreuna nu doar aparatul, ci si bugetul, cheltuielile urmand a fi duble. Nodul gordian a fost taiat in 1971 cand fondurile pentru proiectul 2707-200 SST si 2707-300 au fost complet taiate. In urma avionului supersonic de vis a ramas un oras, Seattle, secatuit, si o companie, Boeing, care ramane pe tapet doar datorita invechitelor si mereu noile modele de avioane civile subsonice. Proiectul a fost abandonat definitiv in 1999, cand NASA a inchis programul High Speed Research, de cercetare a avionelor supersonice civile. Cat despre Concorde, singurul avion supersonic din lume care a zburat timp de 30 de ani si care a fost retras de pe piata in urma unui singur accident, in 2003, el si-a gasit locul plin de respect la muzeu.
TU-444
Copia ruseasca a Concorde-ului, TU-144, a fost retrasa din circulatie dupa o serie de accidente. Dar visul constructorilor rusi continua. Noua generatie de avioane supersonice de transport ale Departamentului de Design de Avioane Tupolev se numesc TU-444 si sunt aparate supersonice capabile sa parcurga distanta Moscova-New York-Moscova intr-o singura zi! Pana la atingerea acestui vis, insa, aviatia mondiala a ajuns acolo de unde a plecat: la popularele avioane subsonice.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 03.07.12 18:37

http://www.revistamagazin.ro/content/view/9540/20/

Un document extrem de interesant a aparut cu ceva timp in urma pe site-ul publicatiei britanice dailymail.co.uk. E vorba despre o ipoteza lansata de un istoric conform careia Hitler a furat schita de "masina a poporului", celebrul, astazi, Volkswagen, de la un inginer evreu pe nume Josef Ganz. S-a spus mereu ca liderul nazist este cel care in 1935 a desenat schita unei viitoare masini ieftine si economice in timpul unei intalniri cu designerul german Ferdinand Porsche. Unii vad in realizarea proiectului Volkswagen, singura mare reusita a führerului german. Numai ca in cartea istoricului Paul Schilperoord, intitulata "The Extraordinary Life of Josef Ganz - the Jewish engineer behind Hitler's Volkswagen", lucrurile sunt plasate in alta lumina.

In discutia sa cu designerul german, Hitler spusese ca vrea o masina cu patru locuri, motor racit cu aer si care sa nu coste mai mult de 1.000 de marci germane. Pentru asta, insa, masina nu trebuia sa fie inventata, fiindca ea pur si simplu exista!
Fusese construita de Ganz si pretul ei fusese estimat tot la 1.000 de marci! Dadea Hitler dovada de o simpla ignoranta sau era dorinta lui de a ignora un constructor evreu pentru a promova un constructor arian? Nu se poate spune ca führerul german nu stia nimic despre proiectul lui Ganz, cu atat mai mult cu cat el vazuse masina in 1933 la un show automobilistic din Berlin. Mai mult, Paul Schilperoord este de parere ca insusi Ferdinand Porsche a condus prototipul lui Ganz in 1931.
In fine, cu trei ani inainte de intalnirea istorica, cand cancelarul ii expusese "ideea sa" lui Porsche, intr-un hotel din Berlin, Ganz se afisase cu masina proiectata de el, pe care o poreclise Gandacul, un nume sub care este si azi cunoscut modelul german in restul lumii, alaturi de porecla "broscuta". Usoara, mica si economicoasa, masina lui Ganz semana foarte mult cu Gandacul (Beetle, cum ii zic englezii) construit ulterior de Porsche, considerat si azi cel mai mare constructor de automobile din istoria Germaniei.
Ideea lui Ganz se nascuse in 1928 cand realizase si primele schite ale unei masini populare care semana cu un gandac, din ratiuni de aerodinamica. E drept ca masina sa era prevazuta cu doar doua locuri, fiind mai degraba una sport decat una populara. Autorul interesantei carti mai spune ca nu cu multe zile inainte de intalnirea Hitler-Porsche, Ganz a avut probleme cu Gestapo-ul si revista lui auto a fost inchisa.
Ulterior, inventatorul Gandacului a emigrat in Elvetia si a murit in Australia in anul 1967. Cu toate aceste asemanari frapante, numele lui nu este mentionat in prima istorie a companiei VW si nici cu ocazia expozitiei Povestea Volkswagen din Wolfsburg. Azi, VW pune la indoiala atribuirea "broscutei" lui Ganz, datorita faptului ca multa lume in acea vreme vorbea despre conceperea unei masini mici cu pret scazut. Oficialii companiei germane mai afirma ca prin Hitler, dl Porsche a gasit finantarea necesara pe care Ganz nu a gasit-o, fiind astfel capabil sa transforme o idee populara intr-un proiect real. In fine, sa mai amintim ca Paul Schilperoord a semnat un contract cu o companie daneza pentru realizarea unui documentar despre Josef Ganz, care este programat sa iasa pe piata in ianuarie 2013.
Masina care pluteste
Volkswagen a lansat in China un concurs inedit pentru crearea unei "masini a viitorului", conceptul incluzand, cum altfel?, si posibilitatea acesteia de a zbura. A castigat proiectul de masina care, chiar daca nu zboara, leviteaza! Denumita "masina care pluteste", vehiculul de doua locuri seamana cu o roata de tractor stilizata, pluteste la 30 cm de pamant, este controlata integral de un computer si foloseste retelele de drumuri electromagnetice pentru a se deplasa dintr-un loc in altul.
"Ideile creative de la "Proiectul Volkswagen" creeaza o imagine asupra a ceea ce-si doresc pentru viitor soferii chinezi. Orientarea este spre masini sigure care se pot conduce usor pe drumuri aglomerate si care au un design personal, emotionant si captivant", a spus Simon Loasby, aflat la conducerea Centrului de Design Volkswagen din China. Un proiect exceptional care va ramane in asteptare, macar pana la realizarea unei infrastructuri extinse de drumuri electromagnetice.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 05.01.12 9:53

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/cei-mai-nebuni-oameni-stiinta

Uneori ştiinţa poate avea consecinţe nefaste, dacã ajunge sã fie manevratã cu o dozã de nebunie. Omul alege cum sã întrebuinţeze cunoaşterea, iar calea cea bunã nu e întotdeauna şi cea mai atractivã…iatã câţiva oameni de ştiinţã pe care i-am putea lejer eticheta drept prototip de “mad scientist”…

Vladimir Demikhov. Creatorul câinelui bicefal.

În 1954 chirurgul sovietic Vladimir Demikhov îşi dezvãluie capodopera lumii întregi: câinele cu douã capete. Capul unui cãţeluş este grefat pe gâtul unui ciobãnesc german adult. Al doilea cap tânjeşte dupã lapte, deşi nu are nevoie de hranã şi deşi laptele se scurge greşit din cauza esofagului deconectat. În ciuda morţii iminente a animalelor din cauza respingerii ţesuturilor, Demikhov nu s-a oprit şi a mai creat încã 19 câini bicefali în urmãtorii 15 ani.

Stubbins Ffirth. Doctorul care bea vomã.

În anii 1800 un doctor care activa în Philadelphia, Stubbins Ffirth, formuleazã ipoteza cã febra galbenã nu este o boalã infecţioasã şi realizeazã procedure pe sine pentru a testa teoria. Iniţial toarnã vomã infectatã în rãni deschise, apoi bea din vomã. Nu se îmbolnãveşte, dar nu din cauzã cã febra galbenã nu este infecţioasã: mai târziu s-a descoperit cã trebuie sã fie infiltratã direct în circuitul sangvin, în mod normal prin înţepãtura de ţânţar.

Joseph Mengele. Îngerul morţii.

Joseph Mengele şi-a câştigat notorietatea mai ales prin faptul cã era unul dintre doctorii SS care supervizau selecţia de prizonieri, decizând cine trebuia omorât şi cine avea sã lucreze silnic şi sãvârşind experimente pe cei concentraţi în lagãre, care îl cunoşteau pe Mangele drept “îngerul morţii”. La Auschwitz Mengele face o serie de experimente pe gemeni. Dupã ce se terminau gemenii erau de obicei ucişi şi disecaţi. Supravegheza o operaţie în urma cãreia doi copii romi sunt cusuţi împreunã. Mâinile copiilor se infecteazã grav în locurile unde venele sunt rezecate. Mengele era aproape obsedat sã ia sânge de la gemeni, de cele mai multe ori gemeni identici. Conform rapoartelor, unii au sângerat pânã ce au murit.

Prizonierul de la Auschwitz Alex Dekel mãrturiseşte: “N-am putut niciodatã sã accept cã Mengele credea cã face o treabã serioasã, nu din modul neserios de abordare. Îşi exercita doar puterea. El stãpânea de fapt o mãcelãrie, pentru cã operaţiile importante le fãcea fãrã anestezie. O datã am luat parte la o operaţie pe stomac: Mengele îndepãrta bucãţi din stomac fãrã niciun fel de anestezic. Altã data a operat pe inimã astfel. Era cumplit. Era un doctor care s-a îmbolnãvit de putere. Nimeni nu i-a pus niciodatã la îndoialã activitatea. De ce a murit X, de ce s-a prãpãdit Y? pacienţii nu contau. Spunea cã profeseazã în numele ştiintei, dar era o nebunie totalã”.

Joseph Conrad Dippel. Adevãratul Frankenstein.

Dippel era un om de ştiinţã atât de excentric încât s-a nãscut chiar în castelul Frankenstein, în 1673, o locaţie apropiatã de Darmstadt, în Germania. Se presupune cã el ar fi modelul pentru romanul lui Mary Shelley, deşi ideea rãmâne controversatã.

Dupã ce studiazã teologia, filosofia şi alchimia, elaboreazã un ulei animal pe bazã de oase, sânge şi alte produse animale, uleiul lui Dippel care ar fi trebuit sã echivaleze elixirul vieţii din visul alchimiştilor. Se spune cã munca sa anatomicã implica uneori fierberea mai multor pãrţi corporale în cazane mari pentru a face un fel de “ciorbã”, ba chiar a încercat sã facã transfer de suflete de la un cadavru la celãlalt întrebuinţând un furtun, o pâlnie şi mult lubrifiant…

Giovanni Aldini. Cel ce electrocuta cadavre.

Aldini era nepotul lui Luigi Galvani. Unchiul sãu a descoperit practice conceptual de galvanism în timpul unor experimente pe picioare de broascã. Aldini a dus experimentele şi mai departe. Adicã pe cadavre.

În faţa unui public realizeazã un test pe un criminal spânzurat, George Forster. Aplicã nişte tije conductoare în rectul omului, care începe sã se mişte şi picioarele sã tresarã. Tije aplicate feţei o determinã sã se încleşteze şi sã trepideze. Ochiul stânga iese din orbitã. Câţiva oameni se temeau cã omul a revenit la viaţã şi chiar s-a mişcat, ceea ce însemna cã trebuia sã fie din nou executat. Unul dintre martori a fost atât de oripilat încât se crede cã a suferit un atac de cord dupã “spectacol”.

Sergei Bruyukhonenho. Cãlãul câinilor.

Înainte de Demikhov, experimentele nebuneşti ale lui Bruyukhonenko deschid calea cãtre dezvoltarea operaţiilor pe cord. Dezvoltã o maşinãrie rudimentarã denumitã autojector (pentru inimã şi plãmâni). Uzitând aceastã maşinã primitivã, omul de ştiinţã menţine în viaţã capetele câtorva câini decapitaţi. În 1928 aratã audienţei un astfel de cap canin. Pentru a demonstra validitatea experimentului, trãsneşte un ciocan de masã. Capul se mişcã. Când îi aruncã o luminã în ochi, acesta clipeşte. Şi când îi dã de mâncare o bucatã de brânzã, rãmãşiţele ţâşnesc prin tubul esofagian, spre dezgustul publicului.

Andrew Ure. Mãcelarul scoţian.

În ciuda realizãrilor sale medicale deloc neglijabile, Andrew Ure este mai degrabã cunoscut pentru cele patru experimente sãvârşite pe Matthew Clydesdale, pe data de 4 noiembrie 1818. Primul a presupus o incizie în ceafã, în urma cãreia s-a înlãturat o parte din vertebra. O incizie se face în în şoldul stâng. Apoi o tãieturã în cãlcâi. Douã tije conectate la o baterie sunt plasate în gât şi şold, ceea ce cauzeazã convulsii extraordinare şi incontrolabile. A doua tijã este apoi plasatã în cãlcâi, piciorul stâng lovind cu atâta fortã incât rãneşte un asistent. Al doilea experiment îi face diafragma sã se ridice şi sã coboare, ca şi cum ar fi respirat din nou.

Ure a raportat cã dacã nu i s-ar fi luat sânge lui Forster sau dacã nu i s-ar fi rupt gâtul de la spânzurãtoare, probabil cã l-ar fi readus la viaţã. Al treilea experiment aratã expresiile faciale incredibile ale omului când I se face o incizie în frunte. Este introdusã tija şi Forster exprimã mânie, disperare, angoasa şi zâmbete hidoase. Chiul i-a speriat pe privitori atât de tare încât unul dintre doctori leşinã. Ultimul experiment îi convinge pe Forster cã este în viaţã. Se face o tãieturã în degetul arãtãtor. Odatã ce este introdusã tija, Forster începe sã îşi ridice mâna şi sã indice oameni din public. Oroarea evident cã s-a instalat.

Shiro Ishii: Rãul pur.

Ishii era un microbiolog şi generalul unitãţii 731, unitate pentru rãzboi biologic din cadrul armatei imperiale japoneze în cel de-al doilea rãzboi mondial. Se naşte în Shibayama, districtul Sanbu şi studiazã medicina la Universitatea imperialã din Kyoto. În 1932 îşi începe experimentele preliminare ca parte dintr-un proiect secret al armatei japoneze. În 1936 ia naştere unitatea 731. Ishii construieşte un amre complex, de 150 de clãdiri, la marginea oraşului Harbin, China.

Printer atrocitãţile comise de Ishii şi alţii aflaţi sub comanda sa se numãrã: vivisecţia pe oameni în viaţã (incluzând femei însãrcinate de cãtre doctori), amputarea unor membre ale prizonierilor şi atasarea în alte locuri ale corpului, îngheţarea unor membre şi topirea în vederea studiului cangrenei. Oamenii erau folosiţi şi pentru testarea de bombe şi aruncãtoare de flãcãri. Li se injectau diverşi viruşi pentru a li se studia efectele, erau infectaţi intenţionat cu boli venerice. Acordându-i-se imunitate de cãtre autoritãţile de ocupaţie americane la finele rãzboiului, Ishii nu face închisoare pentru crimele comise, murind de cancer la 67 de ani.

Kevin Warwick. Primul cyborg uman.

Warwick este un om de ştiinţã britanic şi professor de ciberneticã atât de fascinate de roboţi încât viseazã sã devinã primul cyborg uman.

În 1998, un transmiţãtor RFID i se implanteazã sub piele, controlând uşi, lumini, radiatoare şi alte dispositive controlate prin computer aflate în vecinãtatea sa. Scopul principal al experimentului este testarea limitelor corporale şi cât de uşor poate corpul sã primeascã semnale de la un chip.

În 2002 o interfaţã mai complexã este implantatã pe sistemul sãu nervos, dobândind acces la semnalele nervoase. Experimental are un success atât de important încât semnalul produs este suficient de detaliat încât sã permitã imitarea de cãtre o mânã de robot a mişcãrilor mâinii umane.

Mai târziu, o extindere a experimentului, în care un dispozitiv mai simplu este implantat în corpul soţiei sale cu scopul de a crea o conexiune telepaticã, are de asemenea success, rezultând în prima comunicare experimentalã dintre sistemele nervoase ale celor douã persoane.

John Lilly. Creatorul bazinului pentru eliminarea simţurilor.

Pentru a investiga ce s-ar petrece dacã creierul s-ar rupe de toţi stimuli externi, omul de ştiinţã John Lilly construieşte primul bazin în care omul poate fi privat de simţuri în 1954. Plutind în apã caldã ore întregi, în beznã completã şi linişte absolutã, Lilly trãieşte fantezii intense. “Sunt prea personale ca sã poatã fi relatate public”, declarã el. Halucinaţiile subiecţilor sunt greu de clasificat ştiinţific. Este unul dintre motivele pentru care cercetarea nu are rezultate concrete.

Lilly renunţã ulterior la ea, fondând firma Bazinele Samadhi, care produce bazine doar pentru uz casnic. În 1980 munca sa ajunge model pentru filmul “Altered States”. Lilly moare în 2001, dupã ce devine un fel de guru al mişcãrii New Age.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 29.12.11 10:03

http://www.adevarul.ro/life/viata/Stiinta_in_2011_-_succese_senzationale_si_esecuri_rasunatoare_0_617338681.html
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Podurile lumii adevarate bijuterii ingineresti

Mesaj Scris de Admin 04.12.11 18:44


Podurile lumii adevarate bijuterii ingineresti

Constructia podurilor are o istorie multimilenara. Pentru a-si scurta drumurile, omul a construit, la inceput peste ape mici, poduri din lemn sau din stanci. Astazi, unele dintre ele, sunt de-a dreptul magnifice. Arhitectii si inginerii constructori si-au propus sa se impuna in fata naturii, ridicand constructii cu lungimi impresionante, realizate cu minutiozitate deasupra raurilor, fluviilor, lacurilor si marilor sau intre marile orase.
Unicate prin lungime si arhitectura
Cel mai lung pod peste apa din lume se afla in China. Are o lungime de 42,5 km. Si a fost construit in numai patru ani. Se numeste podul Jiaozhou Bay. Are sase benzi, este sustinut de 5.200 de piloni si leaga orasul-port Qingdao din estul provinciei chineze Shandong cu Huangdao, peste golful Jiaozhou. Inginerii constructori sustin ca nici in cazul in care o nava ar lovi unul din piloni, siguranta podului nu va fi afectata. La constructia podului, inceputa in 2007, s-a folosit tehnologie de cea mai inalta performanta iar traficul estimat este de aproximativ 30.000 de autovehicule pe zi. Traversarea podului a dus la scurtarea timpului de mers dintre orasul Qingdao si insula Huangdao cu circa 20 de minute.
Un pod care nu trece nici o apa, la fel de impresionant, este Bang Na Expressway din Thailanda. Acesta trece prin Bangkok si masoara nu mai putin de 54 de kilometru lungime, cu latimea de 27 metri si se afla la inaltimea de 42 metri. Dupa aproape un deceniu de lucrari, unde s-au folosit peste 1.800.000 metri cubi de beton, podul a fost dat in folosinta in anul 2000 si este construit de-a lungul unei autostrazi nationale ce leaga Terminalul Chakem Maha Nakhon de Bangna.
Un alt pod impunator, construit in sudul statului Louisiana (SUA) are lungimea de aproximativ 40 km si face legatura intre malul sudic si cel nordic al lacului Pontchartrain. Considerat cel mai lung pod-baraj din lume, Lake Pontchartrain Bridge este alcatuit din doua drumuri paralele si s-au folosit peste 9000 placi de beton la construirea lui.
Poduri peste apele marilor
Se afla in Asia si are lungimea de 32,3 km. Podul se numeste Donghai Bridge si face legatura intre Shanghai si zona industriala a marelui oras. Anumite portiuni ale podului pot fi traversate si de navele cu tonaj mare si chiar de vase de croaziera foarte inalte, deoarece deschiderea podului este de 420 m. Este podul care ofera cele mai frumoase privelisti.
Un alt pod maret si impunator este Podul Marii Chinei de Est, finalizat in 2005. Acesta traverseaza Marea de Est si leaga orasul Shanghai de insula Xiaoyangshan, provincia Zhejiang. Are o lungime de 32,5 km. Tot in China se afla si podul Hangzhou Bay Bridge considerat cel mai lung pod ce traverseaza apele unui ocean. In Europa un pod deosebit este Vasco da Gama Bridge si se afla in Portugalia. Are o lungime totala de 17,8 km si face legatura intre Lisabona (capitala tarii) si restul Europei si a fost construit cu scopul de a descongestiona alte poduri de langa orasul Lisabona.
Design si forme ciudate
Chesapeake Bay Bridge din Maryland este un pod cu un design dual, are lungimea de aproximativ 7 km si face legatura intre stat si regiunile aflate pe coasta de Est si Vest a tarii. Forma sa ciudata, asemanatoare literei "L" i-a adus o faima deosebita, fiind o atractie a zonei.
Un pod construit in mod simbolic in anul 1968, cu ocazia primei vizite in Brazilia a reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii si a printului Philip de Edinburgh este Rio Niteroi Bridge din Rio de Janeiro. Are lungimea de 13,27 kilometri si inaltimea de 72 m. Pentru a face legatura intre Arabia Saudita si Bahrein a fost necesara constructia podului King Fahd Causeway care se compune din trei parti. Constructia podului a inceput in 1982, dar a fost abandonata pana in 1986 cand s-au gasit fonduri pentru finalizarea lucrarilor. Poduri create cu maiestrie si tehnologii moderne, cu lungimi din ce in ce mai impresionante.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty ENIGME CARE SFIDEAZĂ ŞTIINŢA

Mesaj Scris de Admin 28.10.11 13:54

ENIGME CARE SFIDEAZĂ ŞTIINŢA

EXTRATEREŞTRII DUC RĂZBOAIE ATOMICE?

În ultimele decenii ale secolului XX, oamenii de ştiinţă au înregistrat circa 80 (optzeci) de explozii cosmice ale căror cauze sunt necunoscute. Încă. Astfel, la data de 5 martie 1979, a avut loc o explozie cu o intensitate de cincizeci de ori mai mare decât oricare alta de până atunci. Ea a avut loc la o distanţă de 180 ani lumină faţă de Pământ. În câteva fracţiuni de secundă, în spaţiu a fost eliberată o cantitate uluitoare de raze gamma (care, după cum se ştie, sunt ucigătoare), resimţită în puncte diferite, de către sateliţi. Ray Klebesadel, un cercetător de la laboratoarele din Los Angeles, a considerat că este exclus ca explozia să fie o supernovă. Lucru interesant este că „bătaia” radiaţiei a fost de aproximativ 300 kilometri şi că pe acest sector au fost emise cantităţi uluitoare de energie. „Ne aminteşte de explozii gigantice”, a declarat Klebesadel. Cercetătorul în fizică atomică, Stanton T. Friedman, a declarat: „O activitate cu urmări atât de puternice poate conduce la concluzia că este semnul unei civilizaţii extraterestre, o urmare a unui război cosmic”. Iar James Oberg a adăugat: „Avem dreptul să dăm crezare acestei teorii potrivit căreia am asistat la un adevărat „Război al Stelelor”. Ştirea a fost publicată de „Herald Tribune”, pe date de 25 mai 1979 şi „National Enquires”, la 25 septembrie 1979…

„TRIUNGHIUL BLESTEMAT” DINTRE SARDINIA ŞI SICILIA

„În iunie 1984, barca cu motor Camela Madre a ridicat ancora din Torre del Greco, din apropiere de Napoli, cu destinaţia Vibo Valentin, în sudul Italiei. În momentul în care ambarcaţiunea a intrat în golful napolitan, între Capri şi Istria, echipajul a pornit un dialog prin eter cu personalul unui alt vas. Condiţiile meteorologice erau optime, valurile mării foarte liniştite. Brusc, unul dintre pescarii de pe Camela, a început să urle: „Dumnezeule, ce se întâmplă? O lumină orbitoare…” Apoi, s-a aşternut liniştea. După aproximativ o săptămână, au fost găsiţi trei membri ai echipajului înecaţi. Barca de pescuit, însă…nici o urmă.
Sectorul maritim ce se întinde între Sardinia şi Sicilia – unde a dispărut Camela Madre – este cunoscut, de către navigatori şi piloţi, sub numele de „Triunghiul Blestemat”. În 1980, cursa Alitalia DC9 şi-a pierdut controlul exact în această zonă. Legăturile radio s-au întrerupt, aparatul a explodat, în urma impactului, cei 84 de pasageri pierzându-şi viaţa. Nu cu mult înaintea acestui accident, un aeroplan, model Cesna, a dispărut fără urme. În ultimii ani, mai multe zeci de ambarcaţiuni s-au „evaporat” în acel areal, echipajele fiind scoase la suprafaţă apoi la o distanţă temporară dec câteva săptămâni, după semnalarea dispariţiei. În zonă, s-au descoperit bărci de pescuit care pluteau solitare, respectiv ciudate obiecte aflate imediat sub nivelul apei – după cum sesizau căpitanii unor vase ce navigau în imediata apropiere” (1).

EXTRATEREŞTRII NE…”ÎNTORC VORBA”!

În 1978, Alan Holems, ofiţer radiotelegrafist, aflat la bordul transoceanicului EQ2, a recepţionat următoarele semnale morse: GKS GBTT QSX ARCA IA. A realizat că acest cod este de multă vreme scos din uz. Făcând câteva cercetări, a descoperit că este vorba, de fapt, de limbajul folosit de vasul „Queen Mary”, scos din circulaţie din 1967, şi care era adresat Staţiei Radio din Porshead, comitatul Somerset, şi prin care îşi indica poziţia. „M-au cuprins fiori”, îşi aminteşte Holmes, deoarece vasul „Queen Mary” a fost de multă vreme „trecut în rezervă”, fiind achiziţionat de municipalitatea Long Beoeh din California, servind drept sediu pentru diferite conferinţe. „Era precum un mesaj sosit din alte timpuri. Totuşi, nu cred în fantome. Uneori, frecvenţele radio „ricoşează” pe Lună şi revin pe Pământ, <>, de exemplu, în Australia. Probabil că acest mesaj a migrat, ani de-a rândul, de acolo-acolo, pentru ca, în final, să revină pe Pământ, eu fiind persoana care l-a recepţionat. Dacă acest fapt este real, atunci accidentul este înspăimântător, mesajul emis în urmă cu mai bine de un deceniu, a fost recepţionat de un alt vas ce foloseşte semnalul de apel identic”. Pentru că semnalul GKS era folosit şi de transoceanicul EQ2.
În publicaţia ştiinţifică britanică „Nature” (vol.122,p.681 şi 878, din 1928), Carl Storner şi Balhus Van Pol, doi eminenţi oameni de ştiinţă, relatează că au captata, în mai multe rânduri, semnale „ecou” ale propriilor lor emisiuni, uneori câteva secunde după ce semnalele au fost emise, alteori la câteva minute după emisiune. „Acest interval de timp era atât de mare în fiecare din cele două cazuri, încât singura explicaţie era că avusese loc o interceptare inteligentă şi voluntară, apoi o retransmisie” (2).
În cadrul unei conferinţe ţinută la San Francisco, la 17 martie 1965, profesorul Harold Weaver – director al Departamentului de radioastronomie al Universităţii din California – şi-a exprimat părerea că s-ar putea ca populaţiile extraterestre să fi fost atrase în primul rând de radiosemnalele noastre, captate probabil cu ajutorul sondelor cosmice ce le vor fi expediat în regiunile cele mai adecvate din Univers, ca să intercepteze şi apoi să retransmită astfel de semnale, în forma lor iniţială fiind poate prea slabe ca să traverseze spaţiul interstelar.
Acelaşi profesor a mai spus că, dacă una dintre aceste sonde spaţiale, provenind de la o sursă intergalactică, ar trebui să descopere o planetă locuită, de pe care se emit radiosemnale artificiale, prima măsură logică ar fi să încerce să intre în contact cu această planetă. În ce m- od? „Cum să comunice? Cum să ne facă să ştim? Ea ne întoarce câteva din propriile noastre semnale…Aceasta ar putea fi explicaţia faptului că noi am recepţionat aceste <>…”
Cele de mai sus mă fac să avansez o ipoteză. Pe lângă speciile extraterestre care au ajuns deja pe Terra (voi exmplifica în articolele următoare), în Univers mai există civilizaţii care explorează imensitatea acestuia.

SEMNAL TV, VIZIONAT DUPĂ 3 ANI!

Însă, cazul următor ridică numeroase întrebări. În perioada 14-14 septembrie 1953, numeroşi telespectatori din Marea Britanie au văzut, pe ecranele lor de televiziune, mira şi indicativul staţiei de emisie „KLEE”. Imaginea rămânea pe ecran timp de trei-patru minute, după care dispărea. Semnalul era atât de puternic, încât depăşea puterea emiţătoarelor locale.
Mai mulţi telespectatori au contactat BBC (British Broadeasting Corporation) şi chiar au încercat să ia contact cu staţia „KLEE”, pentru elucidarea acestor interferenţe. Trebuie să specific că această staţie era în localitatea Houston, Texas. Deci, în Statele Unite! Şi când au încercat să o contacteze, au avut surpriza să constate că ea nu mai exista!! De trei ani îşi încetase activitatea!!!
Autorităţile britanice şi americane au adus la cunoştinţa opiniei publice că nu poate fi vorba de o păcăleală, „tehnologia actuală fiind depăşită pentru astfel de glume”. Un purtător de cuvânt de la BBBC a declarat ziariştilor: „ În acest caz, suntem confruntaţi cu o serie de împrejurări care sunt în contradicţie cu tot ceea ce cunoaştem în materie de emisiuni de televiziune. Este de necrezut că aceste semnale ar fi putut să înconjoare Pământul, de când această staţie le-a emis ultima dată. Este imposibil, din punct de vedere fizic, ca ele să fi putut să fie reflectate în direcţia noastră, din întâmplare, de către vreun corp ceresc, de la o distanţă atât de mare. Nu ne mai rămâne decât o singură posibilitate, oricât ar fi de ciudată, şi anume că aceste semnale au fost emise în direcţia noastră în mod intenţionat, de către fiinţe inteligente, de la o sursă, şi pentru motive în prezent imposibil de determinat”.

PODURI CARE AU DISPĂRUT ÎN NEANT!

În iulie 1987, două poduri din Gwynedd (Ţara Galilor) şi unul din Uruguay au dispărut fără urmă!...
Pentru a uşura accesul locuitorilor între localităţile Pwelhel şi Landbedrug, autorităţile locale din Gwynedd au dispus construirea unui pod peste râul Penrhos. Podul a fost terminat la 11 mai 1987. La începutul lunii iulie, acelaşi an, din motive neştiute şi nebănuite, podul s-a „evaporat” pur şi simplu! A dispărut c0mplet, fără a lăsa nici o urmă.
Oficialităţile au dispus construirea altui pod. De data aceasta, el a fost consolidat prin structuri metalice. La sfârşitul lunii iulie a anului 1988 şi acest pod a dispărut!! Incredibilul a constat în faptul că nu au existat urme ale materialelor din care a fost construit podul, nici din cele de rezistenţă. Parcă ceva l-a luat pe sus şi l-a transportat în altă parte. Au fost găsite doar urmele de fundaţii!

TEHNICILE VECHILOR POPOARE – ADEVĂRATE MINUNI

…În anul 1927, în Lubaantun (fostul Honduras Britanic) a fost descoperit un craniu un craniu confecţionat dintr-o singură bucată de cristal de stâncă, în greutate de 5 kilograme, având o înălţime de 13 centimetri, de un luciu orbitor. Cercetătorii au rămas uimiţi în faţa acestui craniu din cristal, minunat şlefuit, realizat de cineva care avea vaste cunoştinţe de optică, fiind un adevărat maestru în arta şlefuirii. Oricât de avansată a fost civilizaţia maya (obiectul a fost descoperit într-un templu maya, vechi de circa 2.000 de ani), ea nu se putea afla la originea acestei realizări. Cercetătorii au ajuns la această concluzie, deoarece proporţiile exacte ale craniului şi prelucrarea cristalului au o asemenea precizie şi permit observarea unor fenomene deosebite de refracţie a luminii, cu simetrii extraordinare, care nu ar fi fost posibile fără proiectarea prealabilă a lucrării. Iar această proiectare completă nu se putea realiza decât cu ajutorul unui computer!
Avea civilizaţia maya o asemenea tehnologie? Categoric NU! Mai degrabă, susţin cercetătorii, piesa este realizată de o specie extraterestră cu care mayaşii ar fi fost în contact. Înclin spre această ipoteză, susţinută şi de faptul că mayaşii au dispărut brusc de pe scena istoriei.
Ciudatul obiect a fost denumit şi „Craniul Nenorocirilor”, din cauza morţii enigmatice a tuturor celor care au încercat să-i afle secretul.
…Într-o epavă grecească, veche de 2.000 ani, care s-a scufundat în Marea Mediterană, a fost descoperit şi un obiect foarte straniu. Cercetătorul american Derek Prince l-a supus unor analize temeinice şi s-a trezit în faţa unui…calculator mecanic! Cele 300 de rotiţe dinţate fac astfel de conexiuni, încât l-au pus pe cercetător să concluzioneze că aparatul a fost folosit pentru a urmări mişcările Soarelui, ale Lunii şi ale planetelor. El a dovedit că mişcarea planetei Saturn poate fi calculată cu ajutorul acestui aparat. Se „jucau” copiii vechilor greci cu calculatoare mecanice?
. …O vreme destul de îndelungată s-a crezut că busola a fost inventată de chinezi. Până când, într-o veche mină olmecă, s-a descoperit o bucată de metal magnetic, care se orientează singură de la nord, la 35,5 grade vest. În urma cercetărilor, vechimea ei a fost apreciată la circa 3.000 ani. Astfel de metale magnetice au fost folosite de olmeci pe post de busolă, fapt ce explică că toate templele lor sunt întotdeauna orientate spre nord. Dar acest metal este din minereu de cinabru! Aveau olmecii tehnologia pentru prelucrarea acestui minereu?
…În timpul unor săpături arheologice din Chujat Rabuah, lângă Bagdad, efectuate în anul 1936 a fost descoperit un vas de lut. Acesta a fost apreciat ca fiind de pe vremea parţilor. În interior se afla un cilindru de cupru, în care era înfiptă o vergea de fier, învelită în plumb. Metalele erau izolate cu bitum. Arne Eggebrecht, directorul Muzeului din Hillesheim, a spus că este vorba de o baterie! La vremea respectivă, nu a fost crezut. Însă, în 1978, dispozitivul a fost refăcut şi cilindrul a fost umplut cu oţet din vin. Toate acestea pentru a fi expus într-un muzeu. Însă, s-a obţinut o tensiune electrică de 0,5 volţi. Astfel, cele spuse de Arne Eggerbrech s-au adeverit. Cu toate cercetările şi încercările de a da un răspuns, nici astăzi nu se poate spune cine şi cum a construit bateria respectivă. Dar, mai ales, la ce folosea?
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Sapte Mituri False Din Lumea Stiintei

Mesaj Scris de Admin 29.09.11 22:59

Sapte Mituri False Din Lumea Stiintei
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Instrumente muzicale mai putin obisnuite

Mesaj Scris de Admin 28.08.11 19:34


Instrumente muzicale mai putin obisnuite

Din cele mai îndepartate timpuri, muzica instrumentala a însotit omul, fie la anumite ritualuri ale vietii, fie în spectacole destinate divertismentului. În acest sens, au fost construite sute de modele de instrumente muzicale, de la cele clasice, simple, pâna la cele electronice. Va prezentam câteva dintre cele mai bizare instrumente muzicale „construite” de om, unele vechi de secole, altele foarte noi.
Fluiere de os si instrumente din sticla

Descoperite de arheologi în Alpii suabi (un lant de munti din sudul Germaniei), fluierele de os, dupa cum socotesc specialistii, au fost create cu 37.000 de ani în urma, fiind cele mai vechi instrumente muzicale cunoscute. Verofonul este un instrument muzical din sticla. În ciuda fragilitatii acestui material, omul si-a dat seama ca se poate folosi de sunetul cristalin produs de lovirea sticlei sau de sunetele emise de un vas de sticla atunci când interpretul îsi freca degetele peste marginea acestuia. Cu timpul însa au fost construite stiintific si mult mai solid alte instrumente cum ar fi cunoscuta „armonica de sticla” conceputa de însusi Benjamin Franklin, obiect ce scoate sunete stranii si patrunzatoare.
De pe teritoriul japonez avem un vechi si traditional instrument ce ofera o rara combinatie între „natural” si „facut de om”. Se numeste Suikinkutsu si poate preface caderea unei picaturi de apa într-un efect sonor construit si gândit de om. Un vas de lut îngropat în pamânt serveste drept cutie de rezonanta, iar unda sonora generata de caderea picaturii de apa creeaza un sunet adânc. Multi dintre japonezi cred ca acest sunet ar avea puterea magica de-a linisti si însenina sufletul. Construirea unui asemenea instrument nu este deloc usoara. Asezat afara, instrumentul îsi adauga sunetul la toate celelalte atractii din gradinile japoneze.

„Orga de apa” si „de foc”

Hidraulofonul, este un fel de „orga de apa”, în care sunetul e produs de tuburi conectate la o „claviatura” alcatuita din... picaturi de apa. Muzicianul cânta acoperind cu degetele unul sau mai multe orificii prin care tâsneste apa, pentru a modela sunetul. Aceste instrumente sunt instalate, pentru amuzament, mai ales în parcuri. O astfel de instalatie se gaseste în fata Centrului de Stiinte Ontario, din Toronto, unde, din când în când, anumiti muzicieni specializati în muzica acestui instrument, cum ar fi Ryan Janzen, sustin concerte la hidraulofon. O versiune de dimensiuni mari al acestei „orgi de apa” a fost imaginata de arhitectul Nikola Basic si este construita în Croatia, la Zadar, numita „orga marina”.
Pirofonul sau „orga de foc”, este un instrument în ale carui tuburi de sticla sau metalice, sunetul este produs de mici explozii ori de aprinderea brusca a unor flacari. Asemenea „orga de foc” a fost realizata pentru prima oara, în secolul al XIX-lea, dar nu a fost prea raspândita.

Instrumente noi, dar bizare

Tenori on a fost creat în Japonia în urma cu doar câtiva ani, de artistul Toshio Iwai si muzicologul Yu Nishibori, bucurându-se de o mare simpatie din partea publicului si a unora dintre muzicieni. Asa se face ca în 2007 a intrat în productie, beneficiind chiar de un turneu mondial de lansare. Creatorul sau, Toshio Iwai a dorit, ca in tenori on sa regaseasca vechea si rafinata maiestrie de a construi un instrument muzical care sa reuneasca preocuparea pentru sunet si cea pentru estetica înfatisarii, dar care sa-i permita artistului sa devina aproape una cu instrumentul.
Thereminul sau eterofonul cum mai este numit datorita sunetelor „eterice” pe care le produce, este un instrument unic în felul sau, prin faptul ca a cânta la el nu implica nici un contact fizic între interpret si instrument. Brevetat înca din 1928 de profesorul rus Leon Theremin este printre primele instrumente electronice ce si-a pastrat admiratori chiar si acum. La theremin e foarte greu de cântat, spun specialistii. Unul dintre interpretii recunoscuti ca mari virtuosi ai instrumentului bizar, este Pamelia Kurstin. Stiinta care se ocupa cu studiul originii, istoriei, proprietatilor si clasificarii instrumentelor muzicale este cunoscuta sub denumirea de organologie.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Orologiul, una dintre cele mai vechi inventii

Mesaj Scris de Admin 13.08.11 22:09


Orologiul, una dintre cele mai vechi inventii

In incercarea lui de a intelege si controla timpul, omul a inventat ceasul. Chiar daca, dupa cum se stie, calendarul precede ceasul in istorie, nevoia de-a imparti timpul in unitati mai mici decât zilele, a venit ca o necesitate. Intorcându-ne mult in timp, aflam ca primul sistem de masurare a timpului a fost ceasul solar, utilizat in China, in forma lui primitiva, inca de prin anul 2600 i.Hr. A urmat orologiul hidraulic sau „clepsidra”, inventat in Egipt, prin 1400 i.Hr. si devenit foarte popular in Grecia si Asia. Orologiul cu greutati si pendul montat pentru prima oara intr-un turn din Magdeburg (Germania) este atribuit lui Gerbert d’Aurillac care a fost papa sub numele de Silvestru al II-lea.

Orologiul cu pendul (1657) a fost pus la punct de astronomul olandez Christian Huygens. Aceasta inventie se baza pe un mecanism imbunatatit si avea o eroare de mai putin de un minut pe zi. Orologiile amplasate in pietele publice erau imbogatite cu clopote si manechine care marcau trecerea orelor. Cam tot in aceasta perioada a fost inventat si ceasul de mâna, bazat pe un mecanism cu arc. Primul purtator al unui astfel de obiect ar fi fost filozoful Blaise Pascal, care, neavând cu ce-l fixa pe mâna l-a legat cu... sfoara. Cronometrul a fost realizat de englezul George Graham.
La inceput a folosit termenul pentru o mica pendula portativa, pentru ca, in 1715, acelasi inventator sa breveteze orologiul cu mecanism tip „ancora”, iar in 1721 sa inventeze mecanismul compensator cu mercur. In anul 1761, un ceasornicar englez, John Harrison a realizat primul cronometru de mare. Dispozitivul de rearmare automata, care era de fapt un ceas de rearmare fara cheie, a fost realizat in 1755 de Beaumarchais pentru marchiza de Pompadur. Orologiul electric ii apartine lui Alexander Bain si a fost inventat in 1840. In acelasi an fizicianul Charles Wheatstone inventa distributia electrica a orei plecând de la un orologiu central numit „orologiu mama”.


Primul ceas desteptator modern a fost realizat de francezul Antoine Redier in anul 1847, pentru ca in 1904 sa fie pus la punct ceasul bratara, revendicat de doi inventatori: francezul Louis Cartier si elvetianul Hans Wilsdorf, fondatorul firmei Rolex. In anul 1920 au inceput cercetarile privind utilizarea cuartului ca rezonator pentru orologii. Dupa aproape noua ani, in 1929, ceasornicarul american Warren Alvin Marrison a pus la punct orologiul cu cuart ce functiona cu un rezonator de acest tip. Sa amintim apoi Orologiul atomic al carui principiu de functionare a fost enuntat in anul 1948 de chimistul american Willard F. Libby, cel care a obtinut Premiul Nobel pentru chimie in 1960. Acest orologiu asigura o mare precizie si stabilitate. Astazi exista in lume 200 de orologii atomice legate intre ele prin satelit. A urmat descoperirea ceasului de mâna electric (1953), a ceasului pentru scufundatori, a ceasului cu cuart (1969) si a ceasului cu cuart fara baterie (1988). La toate aceste prime inventii se vor adauga, de-a lungul timpului, multe alte derivate, bine definite.
Orologii celebre
Multe orase au ca simbol turistic un orologiu. Unele dintre ele au o istorie frumoasa si sunt renumite nu numai prin aspectul lor, ci si prin spectacolul ce-l ofera. Dintre acestea unul este Big-Ben-ul din Londra, al carui nume se refera de fapt, la clopotul ce are greutatea de 13 tone. Sunetul unicat al clopotului a fost transmis in intreaga lume, ca o flacara a sperantei, când in timpul Primului Razboi Mondial, o bomba a distrus Camera Comunelor din Parlament insa ceasul a ramas intact. Un altul este Orologiul astronomic din Praga (Cehia), construit in 1410 si care indica ora, in mod continuu, de 600 de ani, fara sa fi suferit modificari majore. Deosebit de frumoase sunt figurile si decoratiunile care prind viata din ora in ora, cei 12 apostoli si un cocos auriu care cânta la fiecare ora.

La fel de impresionant este Turnul Ceasului din Berna (Elvetia), construit in 1220, dar care in 1405 a fost distrus intr-un incendiu. Reconstruit din piatra, i-a fost montat un ceas ce, din motive necunoscute, a fost repede demontat. In 1530 i-a fost repus un mecanism care functioneaza de atunci neintrerupt. Ceasul anunta orele, pozitia Soarelui in zodiac, ziua saptamânii, fazele Lunii si ale Soarelui. Spre deliciul spectatorilor, in fiecare dimineata la ora 9 fara 4 minute câteva figurine mecanice, un cocos, câtiva ursi, Cronos – zeul timpului si un bufon incep sa se miste si sa danseze. Unul dintre cele mai mari orologii astronomice din Europa si o atractie turistica celebra a Frantei, este Orologiul din Strasbourg. Orologiul are o istorie lunga si zbuciumata. Ceea ce-l face atât de celebru sunt figurinele care dau adevarate spectacole. Un ingeras care intoarce o clepsidra, un altul care bate un gong si o reprezentare alegorica a celor patru vârste ale barbatului. Zilnic, la ora 12,30, la primul nivel (orologiul are patru nivele), cei 12 apostoli „defileaza” prin fata lui Iisus si se inchina, in timp ce un cocos isi desface aripile si cânta.
Ceas unicat din cenusa unui vulcan
O companie ce produce obiecte de lux din Elvetia a creat un ceas unicat din cenusa si particulele de roca ale vulcanului ce a erupt in Islanda. Ceasul Eyjafallajokull inca nu are pret, dar proprietarul va primi, cu certitudine, un certificat de garantie, ce va atesta ca atât cenusa cât si roca apartin vulcanului islandez. Aceeasi companie elvetiana a mai lansat modelul Titanic-DNA, realizat cu otel ruginit de pe Titanic si Moon Dust-DNA ce contine praf de pe Luna.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Invenţia care a schimbat lumea. În urmă cu 20 de ani a fost

Mesaj Scris de Admin 08.08.11 12:10

Invenţia care a schimbat lumea. În urmă cu 20 de ani a fost lansat primul site web
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Fata necunoscuta a cuartului

Mesaj Scris de Admin 06.08.11 15:38


Fata necunoscuta a cuartului

Istoria cristalelor cunoaste multe versiuni si are numerosi adepti. Stiinta care se ocupa cu studiul structurii, formarii si proprietatile cristalelor, se numeste cristalografie. Cuartul este unul dintre cele mai raspandite minerale de pe pamant, avand in acelasi timp si un divers spectru cromatic. Mult apreciatele „flori de mina” au la baza cristale de cuart. Dupa afirmatiile specialistilor, se pare ca traim intre cristale. Aproximativ o treime din suprafata Pamantului este formata din cuart si bioxid de siliciu, la care se mai adauga o cantitate imposibil de apreciat, aflata sub ape. De cand se vorbeste despre cristale? Uitandu-ne mai atent, folclorul ne trimite spre negurile istoriei, aproape de inceputurile rasei umane.
Legendele unor continente (Lemuria, Mu, Atlantida) povestesc despre utilizarea cristalelor pentru a stoca si genera energia necesara vietii cotidiene. Abuzul folosirii acestor energii ar fi fost una din cauzele ce au dus la distrugerea uitatelor continente. Cuartul, cunoscut sub denumirea stiintifica a-Cuart are compozitia chimica SiO2. In stare pura este incolor, insa impuritatile din cristal determina culoarea diferita a mineralului. In limba greaca Krystalos inseamna gheata. Plinius cel Batran sustinea ca aceste frumoase cristale au fost produse de un ger naprasnic, incat nici cea mai mare temperatura nu le-ar putea topi, iar aurarii din Muntii Apuseni o numeau „Piatra ghetoasa”.

Lume variata de culori

Exista foarte multe tipuri de cuart, sub acest nume gasindu-se clasata o intreaga categorie de cristale. Printre ele amintim: agata – calcedonie de diverse culori; ametistul – cuart violet; ametrin – cuart galben cu violet; aventurin – cuart verde; calcedonie – diverse culori; carneol – calcedonie portocalie; citrin – cuart galben, cuart auriu; crisopraz – calcedonie verde; cristal de stanca – cuart incolor; cuart albastru – safir cuart; cuart fumuriu; cuart laptos; cuart roz; jasp – diverse culori, cuart de Nil; ochi de pisica – cuart chatoiant, maro roscat; ochi de soim – cuart chatoiant, negru; ochi de tigru – cuart chatoiant, galben cu maro, onix – alb, negru; si sardonix – rosu cu negru. Considerate adevarate talismane, multe dintre ele aducand, dupa cum sustin adeptii puterilor magice ale acestor cristale, beneficii sanatatii si vietii noastre. Cel mai mare cuart gasit avea 10 metri lungime si cantarea aproape 48 tone.

O comoara nepretuita

Oamenii de stiinta au descoperit, nu cu mult timp in urma, ca elementul esential al formarii continentelor ar fi, nimeni altul decat... cuartul. Un studiu recent realizat de Marta Perez – Gussinye de la Universitatea din Londra si geofizicianul Anthony Lowry de la Universitatea de Stat din Utah, sustine ca intr-un viitor nu prea indepartat, oamenii de stiinta vor putea prezice viitoarele cutremure sau eruptii vulcanice cu ajutorul cristalelor de cuart. „Totul incepe de la cuart, el fiind cel mai slab dintre rocile componente ale continentelor. De-a lungul ultimelor decenii am invatat ca temperaturile inalte, apa si abundenta de cuart sunt factorii hotaratori in a face ca roca sa fie mai maleabila” – a spus geofizicianul Anthony Lowry. „Acest studiu uluitor – dupa cum relateaza ouramagazingplanet.com, citandu-l pe Greg Anderson, director de cercetare in cadrul Fundatiei Nationale pentru Stiinta, – scoate la lumina noi perspective in procesele referitoare la dinamica si deformarea continentala. Aceste descoperiri si studii sunt cheia intelegerii intregului proces de formare a continentelor”. Daca proprietatile cuartului vor fi folosite in anticiparea miscarilor tectonice, multe vieti omenesti vor putea fi salvate iar dezastrele lumii se vor limita.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Document ISTORIC: În urmă cu 100 de ani un ziar prevestea ap

Mesaj Scris de Admin 04.08.11 14:56

Document ISTORIC: În urmă cu 100 de ani un ziar prevestea apariţia telefonului mobil
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Marea expansiune a omului modern

Mesaj Scris de Admin 24.07.11 11:46


Marea expansiune a omului modern
In urma cu 100.000 de ani, savana si padurile subtropicale din regiunea Zhiren (in sudul Chinei) erau propice existentei oamenilor si animalelor. De-a lungul sinuosului rau Hejiang, Homo sapiens isi impartea teritoriile cu urangutani, maimute macac, pantere, bivoli, ursi, porci salbatici, elefanti din specia Elephas maximus. Intr-o pestera din aceasta regiune a fost descoperit maxilarul inferior al unui Homo sapiens, cu o vechime de aproximativ 100.000 ani. O descoperire ce relanseaza dezbaterile privind originea sa africana.
Este vorba doar de o bucata de os descoperita in 2007, ce continua sa faca obiectul studiilor comparative si care poate bulversa istoria originii noastre. Vechimea sa, conform datarii expertilor chinezi, si morfologia sugereaza o posibila aparitie a omului modern in estul Asiei, o ipoteza sustinuta de arheologii sino-americani care au descoperit si studiat mandibula. Aceasta e specifica omului modern, dar in acelasi timp are caracteristici ale stramosilor sai primitivi, in sensul ca barbia e mai robusta, mai densa si mai inclinata decat cea a lui Homo erectus. In schimb, e mai iesita in fata, asemenea celor indivizilor Homo sapiens.
In Africa de Sud a mai fost descoperita o mandibula veche de 95.000 de ani, cu o barbie mica. Prin anii 1990, cercetatorii au incercat pe baza acesteia sa dovedeasca faptul ca aici se afla leaganul oamenilor moderni. Asta ar dovedi faptul ca oamenii moderni au aparut in China, raspandindu-se apoi in lume?
Unii adepti ai teoriei „multiregionalismului” considera ca oamenii moderni (Homo sapiens) au aparut in mai multe locuri din lume si ca ar fi descendenti ai speciei Homo, o populatie care a plecat din Africa in urma cu 2 milioane de ani (!), fiind rezultatul amestecului permanent dintre acesti oameni arhaici si cei intalniti in drumurile lor.
Maxilarul chinezesc ar putea credita aceasta ipoteza, ce infirma teoria dominanta conform careia Homo sapiens a venit din Africa spre Asia in urma cu 100.000-60.000 de ani, inlocuind in drumurile sale populatiile intalnite. O teorie ce se opune insa celei sustinute de unii cercetatori, in cea mai mare parte geneticieni, adepti ai ideii ca omul modern nu a pus piciorul in Asia in urma cu mai bine de 40.000 de ani.
Bineinteles ca descoperirea a suscitat vii comentarii si controverse din partea specialistilor din comunitatea stiintifica internationala. „Daca datarea e corecta, se poate vorbi de o adevarata bomba antropologica, dar trebuie sa fim circumspecti pentru ca nu e prima oara cand chinezii au gasit vestigii ale omului modern foarte vechi, a caror datare nu a fost confirmata de specialisti ai comunitatii stiintifice internationale”, a declarat un cercetator din Departamentul de geologie si geofizica de la Universitatea din Minnesota, care a recurs la datarea sedimentelor din pestera cu uraniu-toriu.
Concluzia: acestea aveau o vechime de 100.000-110.000 ani.
O alta ipoteza se refera la faptul ca ar fi vorba de oameni moderni africani, care au ajuns in Asia si care s-au incrucisat cu genul Homo. Alti antropologi considera ca in urma cu peste un milion de ani, leaganul omului modern a fost cel african, ca acesta ar fi colonizat teritoriul Chinei si ca stramosii chinezilor ar fi fost cei apartinand genului „Omul din Pekin”, din urma cu 670.000 de ani, asa cum sugereaza fosilele descoperite, cu o vechime intre 670.000-20.000 de ani, a caror morfologie atesta continuitatea dintre oamenii preistorici chinezi si cei de azi.
Scenarii pe care majoritatea oamenilor de stiinta occidentali nu le agreeaza considerand ca leaganul lui Homo sapiens e cel african, ca acesta a evoluat in urma cu 250.000 de ani si s-ar fi raspandit in lume in urma cu 80.000 de ani.
Toate acestea se afla sub semnul intrebarii. Cert e insa faptul ca Homo sapiens s-a raspandit in lume. Probabil plecand din Africa sau din Asia. Iata cateva marturii ale expansiunii sale.

Omul din Salkhit

Acest fragment de craniu cu o vechime de 20.000-30.000 de ani apartine unui mongol, un Homo sapiens. Aspectele morfologice sunt apropiate de cele ale asiaticilor actuali. Ar putea fi stramosul primilor emigranti care au trecut prin stramtoarea Bering, in acea epoca, lipsita de apa.

Omul din Casablanca

Aceasta bucata de maxilar are o vechime de aproximativ 200.000 de ani si apartine unui Homo erectus. Unele detalii morfologice sunt asemanatoare cu cele ale berberilor actuali.

Dintii din Qesem

Au fost descoperiti in grota cu acest nume, la est de Tel Aviv, si au o vechime de 400.000 de ani. Prezinta trasaturi neandertaliene, dar si asemanari cu vestigii dentare descoperite in diverse situri din Israel, ocupate de Homo Sapiens, vechi de 100.000 de ani. Un alt leagan al omului modern?

Omul din Mungo

Aceasta fosila cu o vechime de 45.000-60.000 de ani, descoperita in Australia, are o silueta asemanatoare cu cea a omului modern. Patrimoniul sau genetic e diferit de cel al stramosilor africani. E posibil ca populatia din care facea parte sa fi avut radacini in Asia.

DORIN MARAN
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 29.04.11 14:18

Mouse-ul a împlinit 30 de ani de când a fost lansat pe piaţă
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 21.04.11 15:17


Primul crionaut al lumii asteapta sa fie inviat
Aparuta prima data ca subiect de romane science-fiction, criogenizarea reprezinta o practica speculativa de folosire a temperaturilor extrem de scazute pentru a conserva viata unei persoane, in vederea revigorarii sale, peste decenii sau secole. Desigur, majoritatea savantilor se arata sceptici in fata unei astfel de posibilitati, sustinand ca revenirea la viata ar fi imposibil de dus la bun sfarsit, odata declansat procesul mortii fizice. Asta nu ii impiedica pe unii, mai mult sau mai putin specialisti, sa viseze cu ochii deschisi la ziua cand vom merge „sa murim putin”, in vreo capsula criogenizata, pentru a reveni la viata, printre stra-stra-stranepotii nostri de peste cateva veacuri. Si deocamdata, sperantele lor nu s-au naruit, de vreme ce rapoartele medicale sustin ca starea primului om criogenizat – dr. James Bedford – ar fi foarte buna, in sarcofagul special in care acesta isi asteapta revenirea la viata...


Perspectiva nemuririi

Ideea ca o persoana foarte in varsta sau suferind de o boala letala sa poate fi inghetata si readusa la viata atunci cand stiinta medicala va descoperi leacul bolii respective sau posibilitatea prelungirii considerabile a vietii a aparut inca din 1964, odata cu publicarea lucrarii „Perspectiva nemuririi”, a fizicianului american Robert Ettinger. El a fost si cel ce a introdus termenul de „cryogenia”, de la grecescul „rece”. Pornind de la aceasta carte, un grup de entuziasti au infiintat Societatea de Criogenie din California, dezvoltand, la inceput teoretic, apoi practic, procedurile de conservare prin frig. Primul doritor de o asemenea „nemurire congelata” a fost un renumit savant, James H. Bedford, profesor de psihologie la Glendale University. Bedford auzise despre teoria colegului sau, Ettinger imediat ce acesta o pusese pe tapet si se aratase interesat de ea. Cand medicul sau curant i-a spus ca are cancer hepatic si ca zilele ii sunt numarate, savantul american, in varsta de 73 de ani, nu a mai avut nici o ezitare si si-a dat acordul pentru a fi criogenizat. Prin testament, a dispus sa se acorde suma de 4.200 dolari pentru capsula de otel ce urma sa-i serveasca de sicriu si pentru azotul lichid in care corpul sau avea sa fie inghetat la aproape 200 grade Celsius sub zero.

De aici in eternitate

Pe 12 ianuarie 1967, la ora 1:15 PM, Bedford se stingea din viata, victima a unui stop cardio-respirator, pe fondul cancerului hepatic, care ii provocase metastaze la plamani. Imediat, doctorul sau, B. Renault Able i-a acoperit trupul cu gheata. Membrii Societatii de Criogenie, in frunte cu presedintele Robert F. Nelson, chemati de urgenta, au inceput procedura de conservare a corpului. Aceasta a durat nu mai putin de opt ore si pe parcursul sau, specialistii au folosit respiratia artificiala si masajul cardiac extern pentru a proteja creierul de avariile ce ar fi aparut, in conditiile lipsei de oxigen, pana cand corpul profesorului a fost complet inghetat; initial, pana la incheierea procedurilor de congelare, pacientului i s-a injectat heparina, spre a nu permite coagularea sangelui; apoi, lichidul vital a fost eliminat din organism si inlocuit cu solutii anti-inghet.
Apoi, sicriul de otel ce gazduia trupul congelat a fost transportat la Phoenix, Arizona. La doua zile dupa acest eveniment, Nelson declara presei: „Prima congelare controlata a unui om, dupa moarte, a avut loc joi, 12 ianuarie 1967, in Los Angeles. Procedurile speciale au fost aplicate de dr Dante Brunol, consilier stiintific la Societatea de Criogenie din California, dr. Robert Prehoda si Robert Nelson, presedinte al Societatii. S-a practicat injectarea, in artere, a unei solutii protective, dimetilsulfoxid (DMSO). In acest moment, pacientul este congelat cu gheata uscata la -79 grade Celsius si va fi introdus curand intr-o capsula de azot lichid, la temperatura de -196 grade Celsius. Il vom tine in stare de criogenizare pana cand medicina va putea gasi o cura pentru cancer”.

Calatoriile raposatului profesor Bedford

Un an mai tarziu, Nelson si scriitoarea Sandra Stanley publicau o carte ce avea sa devina best-seller in Statele Unite: „Noi am criogenizat primul om”. Pana in 1969, corpul profesorului Bedford s-a aflat la Cryo-Care Equipment Corporation, in Arizona, fiind apoi mutat inapoi in California, la sediul companiei Galiso Inc. din Anaheim. In 1976, aceasta i-a anuntat pe vaduva lui Bedford, Ruby, si pe fiul cel mare al acestuia, Norman, ca nu mai poate avea grija de capsula in care se afla corpul profesorului.
Ca atare, aventura post-mortem a acestuia a continuat, la Trans Time Inc., din Berkeley, apoi la Cryovita Laboratories, de unde a fost preluat, in sfarsit, de firma Alcor, „gigantul” actual al criogenizarii, la noua ei facilitate de la Riverside, California. Pe 25 mai 1991, echipa de specialisti a Alcor a hotarat desfacerea capsulei, pentru a verifica starea organismului lui Bedford. Scos din sacul de plastic in care se aflase, corpul profesorului era in perfecta stare de conservare. Concluzia la care s-a ajuns a fost ca temperatura exterioara a corpului a ramas, in ciuda „plimbarilor” desfasurate, de-a lungul vremii, aproximativ egala, fara sa se ridice mai sus de 100 grade Celsius in minus. „Cu siguranta, atunci cand stiinta viitorului va oferi solutii unor boli astazi nevindecabile, precum cancerul, sau va gasi posibilitatea prelungirii vietii pana peste 120 de ani, profesorul Bedford va fi pregatit pentru a reveni printre noi. Starea lui de conservare este excelenta”, precizeaza directorul laboratoarelor Alcor, Jerry Leaf. Temerile de apropierea unui mare cutremur, in California, i-a determinat insa pe specialisti sa dispuna din nou transferul corpului profesorului, precum si ale altor 33 compatrioti (dintre care 13 au intregul corp criogenizat iar alti 20 au doar capetele pastrate in azot lichid) la Scottsdale, in Arizona.

70 de decedati „asteapta” deja contactul cu viitorimea

De atunci, de la acest prim caz, in 1967, au fost criogenizate peste o suta de persoane. In plus, peste o mie de oameni au definitivat aranjamentele legale si financiare pentru a fi criogenizati inainte de moarte. In anii ’70, in Statele Unite, existau sase companii care aveau acest obiect de activitate, dar din cauza cheltuielilor imense solicitate de prezervarea fiecarui corp, pe termen nelimitat, multe si-au inchis portile. Astazi mai exista doar doua societati care ofera servicii complete de criogenizare: Alcor Life Extension Foundation din Arizona si Cryonics Institute din Michigan. La inceputul anului 2009, Alcor avea peste 700 de viitori „clienti” si existau deja aproape 70 de pacienti in stare de criogenizare.
Procedurile de criogenizare incep, in mod ideal, la cateva secunde dupa oprirea inimii. Circulatia sangvina si procesul respirator sunt restabilite artificial si se administreaza o serie de medicamente pentru a proteja creierul de lipsa de oxigen. Apoi se trece rapid la racirea organismului, de asemenea destinata protejarii creierului. Scopul operatiunii este mentinerea creierului „viu”, in conformitate cu criteriile medicale de la ora actuala, cat mai mult posibil. La ora actuala, responsabilii Alcor folosesc proceduri de vitrificare, pentru a putea repune, candva, creierul in stare de functionare si se spera ca, in decurs de cateva decenii, intregul organism va putea fi supus cu succes acestei operatii de congelare fara formarea ghetii.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 16.04.11 19:16

Cele mai importante momente din cursa pentru cucerirea spatiului
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 25.03.11 18:02

Inventii si descoperiri care au revolutionat mancarea si bautura

Iti poti imagina o lume moderna fara linguri, oale, cutite sau.... cuptor cu microunde? Afla care sunt inventiile si descoperirile care au revolutionat lumea. [...]
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 18.03.11 18:25


Incursiune in Palatul Stiintelor
O expozitie de anvergura organizata spre sfarsitul anului 2010 in salile palatului Versailles a actualizat pentru prima oara locul privilegiat acordat oamenilor de stiinta ai regilor Ludovic XIV, XV si XVI, si o parte din realizarile acestora. Un palat situat pe un platou la 145 metri altitudine care a beneficiat, pentru a i se pune in valoare prestanta stiintifica, de geodezie, hidraulica de perspectiva optica etc. De pilda, pentru a pune in functiune magnificele fantani din care tasnesc jerbe de apa, abatele si omul de stiinta Picard (1620-1682) a creat mari rezervoare de apa (care erau de fapt niste helestee), oprind, cu acceptul lui Ludovic XIV, un proiect sortit esecului, ce viza deturnarea apelor Loarei care urmau sa alimenteze fantanile Versailles-ului si sa completeze consumul de apa necesar intretinerii gradinilor.
In timpul expozitiei care a durat 4 luni, au fost proiectate filme in care erau redate o mare parte din tehnicile folosite in Versailles, odata cu unele din realizarile aferente. Au fost prezentate numeroase desene si schite ale unui mare canal construit spre vestul domeniilor, folosit pentru experimente navale. Spre nord, pe domeniul Marly, se aflau uriase masini hidraulice (care nu se mai pastreaza) construite pentru a pompa apa din Sena. In zona din nord-vest, in Trianon, au fost amplasate un observator astronomic iar in Micul Trianon, un ansamblu de sere, cu sistem de incalzire, in care se cultiva orez, tutun, cafea, ananas etc. si centre de cercetare in zoologie, botanica (pentru aclimatizarea speciilor exotice si pentru clasificarea plantelor).
Spre est, in grajduri cu amenajari speciale, se practicau disectii pe cai, un preludiu al aparitiei medicinei veterinare. La sud, se afla o mare menajerie, cu elefanti, zebre, rinoceri, castori, struti, broaste testoase etc., supuse si ele studiilor anatomice. Mai departe, spre Paris, se afla palatul Muette, unde au fost instalate cabinetul optic al regelui Ludovic XV si marele sau telescop. Asadar, Versailles-ul si anexele sale nu erau doar locuri de divertisment, cat mai ales centre, laboratoare etc. unde se faceau experimente stiintifice, pentru suverani acest lucru constituind un insemn suplimentar al puterii si prestigiului de care aveau atata nevoie.
Toate aceste cercetari au promovat dezvoltarea stiintei? S-au facut descoperiri importante? Informatiile furnizate de istoricii stiintelor si de savantii Curtii din acea epoca nu pot constitui o garantie absoluta a adevarului legat de inventiile, de inovatiile mentionate, dar cu siguranta s-au acumulat noi cunostinte in diverse domenii. Dovada o constituie obiectele si informatiile dintr-o serie de documente pastrate, ale caror elemente de noutate au fost identificate prin studii comparative. Cei doi regi nu erau fani ai filozofilor, carturarilor, poetilor (cu unele exceptii), interesul lor fiind indreptat spre savanti ale caror studii si realizari erau „pentru binele regatului” (cuvintele ii apartin lui Ludovic XV).
Ludovic XVI, un rege fara prestanta, ar fi fost cu totul marginalizat de istorici daca nu era dublat de un pasionat de mecanica (era poreclit „regele lacatus”), chimie, geografie, marina... Si-a dotat biblioteca cu un mare numar de carti cu continut stiintific si a organizat in palat laboratoare si ateliere personale dispuse pe trei etaje. In mijlocul secolului XVIII, experimentele stiintifice iau amploare la Curte, in paralel cu cele din universitati sau laboratoare private.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Admin 26.08.10 8:37

200 de ani de la o mare inventie - cutia de conserve
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Tehnica medievala

Mesaj Scris de Admin 25.07.10 14:34


Tehnica medievala
In Evul Mediu timpuriu, apar primele culegeri de imagini insotite uneori de intructiuni lapidare, alteori inexistente ale masinilor destinate formarii celor care vor fi, la un moment dat, denumiti ingineri. In special imagini si texte legate de fabricarea armelor. Bellifortis (1405) e primul manuscris medieval consacrat integral tehnicii, autorul fiind germanul Konrad Kyeser. O lucrare care va genera seria. De-a lungul secolului al XV-lea apar tot mai multe astfel de lucrari cuprinzand imagini ale diverselor mecanisme, masini, insotite de date tehnice. Mai ales in Germania si Italia. Generic, aceasta preocupare se explica prin bulversarile care au afectat arta razboiului dupa aparitia artileriei cu ghiulele incarcate cu praf de pusca in secolul al XIV-lea.
Printii aveau nevoie de specialisti care sa stie sa dozeze praful de pusca, sa manevreze eficace tunurile, sa conceapa fortificatii care sa reziste la ghiulele. In lucrarile referitoare la arta razboiului apar numeroase reprezentari ale armelor de asediu, ale masinilor de escalada, ale bombardelor, tunurilor etc. Manuscrisul lui Kyeser reprezinta un moment crucial in istoria stiintei, intrucat, la aparitia sa, cunostintele tehnice erau transmise oral si se invatau sub indrumarea unor maestri. Acum se punea o problema noua, aceea de a construi masini dupa imagini si instructiuni.
Manuscrisul Bellifortis prezinta primul costum de scafandru sau trateaza arta de a parfuma un castel. „Manuscrisul razboiului husit” cum i se mai spunea, mai contine desenul unei masini de polizat pietre, scheme ale unor instalatii hidraulice, ale unor masini de razboi etc. Beneficiarii sunt printii si oamenii puterii, iar pe de alta parte, fabricantii de masini si armament, mare parte dintre acestia din urma fiind analfabeti. Imaginile sunt foarte importante dar se impunea si citirea instructiunilor, recurgandu-se pentru asta la „intelectuali”. Lucrurile mergeau insa greu intrucat nu exista inca un limbaj tehnic pentru a descrie operatiunile necesare fabricarii masinilor. Unele imagini sunt insotite, paradoxal, de versuri in care sunt laudate virtutile masinilor, fara sa fie explicat modul de functionare.
Cu timpul vocabularul tehnic incepe sa se configureze, odata cu emanciparea desenului tehnic, unele „segmente” moderne ale acestuia regasindu-se in acea vreme de pionierat. Piesele sunt desenate separat, din diverse unghiuri, pentru ca formele lor sa fie bine percepute si sa permita confectionarea machetelor. In acest stadiu, imperfectiunile sunt inlaturate iar perspectiva inovatiilor se deschide.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Omul de Neanderthal din nou in actualitate

Mesaj Scris de Admin 25.07.10 14:28


Omul de Neanderthal din nou in actualitate
De la 1 la 4% din genomul nostru ar putea proveni din cel al omului de Neanderthal, spun specialistii de la Institutul Max Planck de antropologie evolutionista din Leipzig care au publicat recent analiza in curs de decriptare a ADN-ului nuclear al lui Homo Sapiens si Homo Neanderthalensis. Una dintre concluzii e ca acestia s-au incrucisat, dar marginal. Incrucisarile ar fi putut surveni in urma cu 150.000-80.000 de ani in Orientul Mijlociu. Amprente genetice ale omului de Neanderthal se regasesc la europeni si asiatici, nu insa si la africani. Legaturile dintre cele doua specii umane ar fi intervenit, asadar, dupa iesirea din Africa a oamenilor moderni si inainte de raspandirea lor in Eurasia.
Chinezii sau papuasii din Noua Guinee au mai mult material genetic neanderthalian decat europenii. Aceste date slabesc fundamentele tezei conform careia oamenii moderni si neanderthalienii s-ar fi incrucisat mult mai tarziu in Europa unde coabitau, in urma cu 40.000 de ani, pana, la disparitia omului de Neanderthal in urma cu 28.000 de ani. E posibil sa fi mostenit de la acesta pana la 4% din materialul sau genetic pierzandu-l insa de-a lungul evolutiei.
Noile analize genetice ale omului de Neanderthal au scos in evidenta 20 de regiuni genetice specifice omului modern ce cuprind gene legate de dezvoltarea cognitiva si mentala, intervenind si in metabolismul energetic si in dezvoltarea craniului. Aceste diferente ar fi putut constitui avantaje care sa favorizeze inlocuirea oamenilor de Neanderthal cu cei moderni.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Fratele Dominic, cel mai cunoscut călugăr din industria publ

Mesaj Scris de Admin 20.07.10 7:20

Fratele Dominic, cel mai cunoscut călugăr din industria publicităţii VIDEO
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/fratele-dominic-cel-mai-cunoscut-calugar-industria-publicitatii-video
Într-o campanie publicitară faimoasă, Fratele Dominic, un călugăr nostim şi rotofei, termină de copiat manuscrisul unui text sfânt, pentru a afla apoi, de la stareţ, că e nevoie de încă 500 de exemplare. Călugărul părăseşte în grabă mănăstirea şi vizitează un prieten dotat cu noul sistem de duplicare Xerox 9200. Face rapid miile de còpii şi le pune, satisfăcut, în braţele stareţului care exclamă, cu ochii către cer: „It’s a miracle!”. Campania cu pricina a împins graniţele publicităţii mai departe (reclame cu călugări? călugări haioşi?), a strâns toate premiile pe care le putea strânge, a creat o aură în jurul brandului Xerox şi l-a transformat pe Fratele Dominic într-un star.

S-a împlinit anul acesta jumătate de secol de când firma Xerox (pe-atunci Haloid Xerox Inc.) a pus în vânzare copiatorul Xerox 914, primul copiator din istorie care utiliza procesul de xerografiere pentru a duplica documente. Unii au numit maşinăria care putea să facă o sută de mii de còpii pe lună „mama tuturor invenţiilor”.
Pentru revista „Fortune”, modelul 914 a fost „cel mai de succes produs vândut în America”, ţinând cont de cei 17 ani în care copiatorul a fost produs în mod neîntrerupt. Un lucru e cert: Xerox 914 a revoluţionat industria duplicării documentelor şi un exemplar al acestui copiator este expus, din anul 1985, la Smithsonian Institution, ca o recunoaştere a faptului că face parte din istoria americană şi din istoria lumii.
În primii ani de viaţă ai copiatoarelor Xerox (căci după 914 au apărut multe alte modele), puţini credeau că există o piaţă pentru aceste maşinării de mari dimensiuni şi cântărind două-trei sute de kilograme. Dar Xerox Corporation a ştiut să investească în publicitate, astfel încât americanii să afle că există astfel de produse şi să devină interesaţi de ele.
Reclamele urmau să creeze „un climat favorabil” copiatoarelor, aşa cum s-au exprimat oficialii Xerox în perioada cu pricina. Şi nicio campanie publicitară n-a făcut mai mult pentru Xerox decât cea intitulată sugestiv „Fratele Dominic”, după numele personajului principal.
Primul spot a apărut la TV în toamna lui 1975, în pauzele World Series (competiţie de baseball), şi a făcut istorie. A fost vizionat de 69 de milioane de telespectatori şi, un an mai târziu, de alte câteva zeci de milioane în cadrul pauzelor publicitare (extrem de urmărite şi, deci, extrem de costisitoare) de la Super Bowl.
Cum a apărut Fratele Dominic

Întreaga campanie a fost realizată de agenţia new-yorkeză Needham, Harpers&Steers, iar „creierul” a fost Allen Kay, art-director pentru contul Xerox. Într-un articol din „Washington Post”, din noiembrie 1975, Kay povesteşte cum a apărut ideea de a folosi un călugăr în reclame. Se convinseseră, şi el, şi colegii, de calităţile noului sistem de duplicare Xerox 9200.
Dar cum să pui asta într-o poveste fără să-ţi plictiseşti publicul cu detalii tehnice? „Ok, ştiam că avem această maşină care poate face còpii. Şi mai mult decât còpii: face seturi. Şi mai mult decât seturi: face cărţi. Şi ne-am gândit, cărei persoane i-ar putea folosi asta? Şi, tot gândindu-ne, ne-a lovit: ar trebui să ne gândim la un personaj care trebuie să facă manual toată operaţiunea asta... Un călugăr! Un călugăr, într-o mănăstire, care trebuie să facă de unul singur toate aceste còpii. Şi-atunci, ce se întâmplă? Călugărul are primul set de còpii în mână. Şi se duce la superiorul lui şi individul zice: «Super! Fantastic! Dar am nevoie de încă 500». Şi-atunci, îţi imaginezi stresul călugărului. De opt luni de zile fusese sclavul acestui document. Şi-acum, ce să facă? Dar dacă are un prieten care tocmai a primit noua maşinărie Xerox şi care poate face seturile de còpii în locul lui? Face copiile îndată, le pune în braţele superiorului, care se uită la ele şi exclamă: «E un miracol!»”
Ideea campaniei a fost pe placul celor de la Xerox şi, din acel moment, totul a mers ca uns. Iar primul spot TV cu Fratele Dominic a câştigat toate premiile industriei publicităţii: cel mai bun spot la CLIO Awards în 1976, Leul de Aur la Cannes International Advertising Festival, primul premiu în bani oferit vreodată de Andy Awards (30.000$).
Dar a intrat şi într-o mulţime de clasamente alcătuite pe parcursul anilor: topul celor mai bune zece reclame de la Super Bowl ale tuturor timpurilor, topul celor mai bune 50 de reclame TV ale secolului XX (realizat de „Advertising Age”), topul „New York Times” al celor mai bune 25 de reclame ale secolului XX. Mai mult, întreaga campanie cu Fratele Dominic, care s-a întins din 1975 până în 1982, a intrat în CLIO Hall of Fame.
Călugărul, o emblemă a companiei

Cât despre Jack Eagle, actorul de comedie din Brooklyn care a intrat în pielea Fratelui Dominic, ei bine, el a devenit o vedetă naţională. Mai cu seamă că s-a transformat, în timp, într-un adevărat emisar al firmei: în 1980 a semnat un contract cu Xerox prin care se obliga să călătorească prin ţară aproape 150 de zile pe an, în chip de călugăr glumeţ şi bucălat, şi să promoveze copiatoarele.
„Când vizitez o companie mă simt în largul meu”, declara el pentru Associated Press, iar un Ron Hoffman, un manager Xerox din teritoriu, concluziona că Fratele Dominic „e pentru Xerox ceea ce este Col. Sanders pentru Kentucky Fried Chicken”.
A murit în 2008, la 81 de ani, lăsând în urmă zeci de roluri mici în reclame din anii ’70, ’80 şi ’90 şi un rol uriaş, şi la propriu, şi la figurat: Eagle declara că a câştigat din campania pentru Xerox mai mult decât o făcuse în toată activitatea lui anterioară în industria spectacolului.
Admin
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

https://talusa1946.forumgratuit.ro

Sus In jos

TRECUT - Pagina 3 Empty Re: TRECUT

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 3 din 13 Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Urmatorul

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum