Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
CINEMATOGRAFIE
Pagina 5 din 13
Pagina 5 din 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13
CINEMATOGRAFIE
Rezumarea primului mesaj :
Ultima editare efectuata de catre Admin in 08.07.11 23:44, editata de 6 ori
Cei mai buni actori in filme biografice
Cei mai buni actori in filme biografice
Actorii de la Hollywood sustin ca fiecare film biografic este o epuizanta experienta profesionala. Iata care sunt cei mai straluciti actori care au reusit sa atraga admiratia criticilor si a publicului, castigand cele mai ravnite premii ale industriei filmului, potrivit empireonline.com.
Actorii de la Hollywood sustin ca fiecare film biografic este o epuizanta experienta profesionala. Iata care sunt cei mai straluciti actori care au reusit sa atraga admiratia criticilor si a publicului, castigand cele mai ravnite premii ale industriei filmului, potrivit empireonline.com.
Re: CINEMATOGRAFIE
Ecran, la timpul trecut
“Dune”, o ecranizare valoroasa, dar controversata, marca David Lynch
“Dune”, o ecranizare valoroasa, dar controversata, marca David Lynch
Re: CINEMATOGRAFIE
Cele mai asteptate filme ale anului 2010
Dupa ce anul trecut, producatorii de la Hollywood dar nu numai ei ne-au oferit o multime de filme spectaculoase – desi nu neaparat si de calitate – si am avut bucuria ca peliculele romanesti sa cucereasca simpatia juriului, materializata prin numeroase premii, si aplauzele cinefililor. Ce va aduce insa 2010, in materia de cultura cinematografica? Mogulii celei de-a saptea arte promit sa ne rasfete cu productii numai una si-una...
Clash of the Titans
Acest film, remake dupa un film care a facut sali pline in urma cu cateva decenii, desi pe atunci trucajele erau inca la nivel de „monstri de mucava legati cu ata”, se anunta a fi extrem de spectaculos si chiar daca eroul sau este unul mitologic – anticul Perseu, actiunea este una cat se poate de reala. Actorul Sam Worthington se dovedeste a fi cel mai bun produs australian, de la Russell Crowe incoace – cel putin in domeniul cinematografic. Impletind confruntarile epice cu efectele speciale care-ti taie rasuflarea, filmul prezinta lupta eroului cu razbunatorul zeu al infernului, Hades, care vrea sa smulga puterea lui Zeus si sa declanseze iadul pe pamant. Desigur, Perseu si curajosii sai tovarasi i se vor opune, luptand cu o menajerie intreaga de creaturi, care de care mai infricosatoare.
War of Gods
Tot un subiect mitologic – semn ca americanii descopera cu incantare legendele Greciei Antice, dupa ce au cunoscut mai intai hamburgerul si Coca-Cola, dar vorba aia, mai bine mai tarziu decat niciodata! – trateaza si aceasta pelicula. Personajul principal este insa Tezeu, eroul atenian care va lupta alaturi de tatal sau, Zeus, impotriva rebeliunii titanilor. Regizor va fi indianul Tarsem Singh, autor al galonatului The Fall, iar in capul distributiei il gasim pe chipesul Henry Cavill, care, dupa ce a ratat in ultimii ani rolurile din Bond, Superman si Batman, are in sfarsit prilejul sa ne arate ca poate fi totusi alegerea potrivita, cand vine vorba de un film de actiune. Pelicula va avea premiera in luna iulie.
Toy Story 3
Woody, Buzz si restul bandei de personaje animate au facut treaba buna in primele doua episoade din Toy Story, asa ca producatorii s-au gandit sa ofere copiilor si nu doar lor o continuare a aventurilor indragitilor eroi, ce va aparea pe ecrane in iunie. Actorul Michael Keaton se va alatura distributiei, imprumutand vocea lui Ken, prietenul lui Barbie. Regizor va fi Lee Unkrich, omul din spatele succeselor numite Finding Nemo si Monsters, Inc. Semn ca succesul de public va fi garantat...
Iron Man 2
La Hollywood exista o lege nescrisa dar respectata cu sfintenie de toti scenaristii: nu ucide niciodata un erou, nu stii cand o sa mai ai nevoie de el. Cu alte cuvinte, un sfarsit „in coada de peste” e cea mai buna garantie ca spectatorii se pot astepta la continuarea unui film, cu conditia ca acesta sa aiba succes. Este si cazul lui Iron Man, film care a adus milioane de dolari in conturile realizatorilor si care i-a umplut de incantare pe fanii productiilor SF. De asta data, incepand cu luna mai, omul de fier – interpretat, cu talent si umor, de Robert Downey Jr, il va infrunta pe marile ecrane pe un demon in carne si oase, care nu poate sa fie, bineinteles, decat rus. Personajul negativ, numit „Bici”, fiindca manuieste cu pricepere cnutul, este jucat de Mickey Rourke. Adaugati o coloana sonora semnata de AC/DC si avem deja garantia succesului de public!
Valentine’s Day
Un film care nu putea avea premiera decat la mijlocul lui februarie (mai precis pe 12 februarie, in Statele Unite), pentru ca trateaza subiectul „St Valentine’s Day”, adica un Dragobete in varianta anglo-saxona, in care toata lumea se rade, canta si sufera din amor. Este povestea a zece tineri din Los Angeles, ale caror vieti se intersecteaza, in marele oras, in cursul unei vacante romantice. Distributia este pe masura: Bradley Cooper, Anne Hathaway, Jessica Alba, Jessica Biel, Julia Robert, Ashton Kutcher. Adica niste actori si actrite de care sa te indragostesti!
Robin Hood
Nici de filme istorice nu duce lipsa anul in care tocmai ce am intrat. Russell Crowe face din nou echipa cu Ridley Scott, pentru a reinvia eroii trecutului. De asta data nu mai este vorba despre gloria Romei antice si gladiatori, ci despre aventuri cu legendarul personaj Robin Hood, spaima baronilor si idolul printeselor frumoase. Este a cincea colaborare dintre cei doi artisti si se anunta sub auspicii la fel de favorabile ca si precedentele. Partenera din film a lui Crowe va fi Cate Blanchett, in rolul frumoasei Lady Marian. Felicitarile, masa si... bataile cu oamenii ticalosului serif din Nottingham vor avea loc incepand cu 14 mai 2010, cand are loc premiera filmului, in Statele Unite...
Edge of Darkness
Si daca va era dor de Mel Gibson, care, dupa ce a intrat in pielea de regizor parca nu mai vrea sa o paraseasca, aveti prilejul sa-l vedeti, inca din ianuarie 2010, in thrillerul Edge of Darkness. Un film cu mult suspans, in care vesnic tanarul Braveheart joaca rolul detectivului Thomas Craven, ce investigheaza o crima cu multe ramificatii la nivel inalt. Nu este chiar „Teoria conspiratiei”, desi este implicat, normal, si guvernul american, dar filmul o sa va placa. In plus, la timona se afla un as al peliculelor de actiune, Martin Campbell, aureolat cu succesul numit Casino Royale...
GABRIEL TUDOR
Re: CINEMATOGRAFIE
"Indiana Jones si Cautatorii arcei pierdute" - cel mai bun film de actiune al tuturor timpurilor
"Indiana Jones si Cautatorii arcei pierdute" (1981), in regia lui Steven Spielberg, a fost desemnat cel mai bun film de actiune al tuturor timpurilor, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat online, informeaza contactmusic.com.
"Indiana Jones si Cautatorii arcei pierdute" (1981), in regia lui Steven Spielberg, a fost desemnat cel mai bun film de actiune al tuturor timpurilor, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat online, informeaza contactmusic.com.
VIDEO Marile insuccese de la Hollywood
VIDEO Marile insuccese de la Hollywood
18:48Publicaţia „Forbes" a realizat un top al filmelor considerate cele mai răsunătoare eşecuri financiare din ultimii cinci ani. În filmele din vârful acestui top joacă actori precum Sean Penn sau Jude Law, iar regizorii lor au la activ succese cinematografice incontestabile.Articol complet
18:48Publicaţia „Forbes" a realizat un top al filmelor considerate cele mai răsunătoare eşecuri financiare din ultimii cinci ani. În filmele din vârful acestui top joacă actori precum Sean Penn sau Jude Law, iar regizorii lor au la activ succese cinematografice incontestabile.Articol complet
Re: CINEMATOGRAFIE
Cele mai reuşite replici care ne-au încântat de-a lungul anilor pe marile ecrane
Replicile dintr-o discuţie pot fi începutul unei călătorii dintre doi oameni. Atunci când dialogul devine interesant, când există o scânteie între interlocutori şi persoana aceea pentru care ai da orice să o impresionezi îţi surâde, atunci simţi că stelele ţi-au zâmbit.
Replicile dintr-o discuţie pot fi începutul unei călătorii dintre doi oameni. Atunci când dialogul devine interesant, când există o scânteie între interlocutori şi persoana aceea pentru care ai da orice să o impresionezi îţi surâde, atunci simţi că stelele ţi-au zâmbit.
Re: CINEMATOGRAFIE
Epoca de Aur a cinematografiei româneşti
Odată cu decernarea premiului „Palme d`Or”, în 2007, filmului „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” al lui Cristian Mungiu, cinematografia românească a apărut pe plan internaţional drept una dintre cele mai dinamice şi mai originale.
Citeste articolul
Odată cu decernarea premiului „Palme d`Or”, în 2007, filmului „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” al lui Cristian Mungiu, cinematografia românească a apărut pe plan internaţional drept una dintre cele mai dinamice şi mai originale.
Citeste articolul
Moulin Rouge, desemnat cel mai bun film al deceniului
Moulin Rouge, desemnat cel mai bun film al deceniului
Cele mai înfricoşătoare 7 filme din lume
Cele mai înfricoşătoare 7 filme din lume Un film…este doar o ficţiune, aşa că n-ar trebui să ne influenţeze prea mult. Dar sunt unele filme horror care n-au cum să te facă să rămâi nepăsător. Unele scene de groază te vor marca pentru restul vieţii. Să vedem împreună un top al celor mai înfricoşătoare filme. 1. The...
Re: CINEMATOGRAFIE
ECRAN LA TIMPUL TRECUT
“Procesul de la Nürnberg”, un alb-negru ce se potriveste vremurilor
“Procesul de la Nürnberg”, un alb-negru ce se potriveste vremurilor
Re: CINEMATOGRAFIE
"Apocalypse Now", desemnat cel mai bun film al ultimilor 30 de ani de criticii londonezi
Criticii londonezi au desemnat "Apocalipsul acum/Apocalypse Now", de Francis Ford Coppola, cel mai bun film al ultimilor 30 de ani, relateaza ScreenDaily.com. Pelicula lui Coppola a fost lansat in 1979 si, de atunci a primit numeroase premii importante. De altfel, filmul a fost favoritul criticilor.
Criticii londonezi au desemnat "Apocalipsul acum/Apocalypse Now", de Francis Ford Coppola, cel mai bun film al ultimilor 30 de ani, relateaza ScreenDaily.com. Pelicula lui Coppola a fost lansat in 1979 si, de atunci a primit numeroase premii importante. De altfel, filmul a fost favoritul criticilor.
Re: CINEMATOGRAFIE
Mihai FULGER - Scurtă incursiune în istoria filmului israelian
În perioada 19-25 noiembrie a.c., Ambasada Statului Israel a organizat, în parteneriat cu Cinemateca Română, o nouă ediţie a Festivalului Filmului Israelian.
Ca şi în anii precedenţi, toate filmele au fost proiectate la Cinema Eforie. Au existat, totuşi, două noutăţi importante. În primul rînd, organizatorii au avut excelenta idee de a prezenta, înaintea fiecărui lungmetraj, două scurtmetraje de animaţie realizate de studenţii Academiei de Arte şi Design Bezalel din Ierusalim, majoritatea acestor filme fiind delectabile. În al doilea rînd, programul evenimentului nu a mai inclus doar producţii recente, ci filme realizate de-a lungul a patru decenii (1969-2008), oferind astfel spectatorilor fideli o perspectivă diacronică asupra cinematografiei israeliene. Cel mai recent a fost filmul de deschidere, Eli şi Ben al lui Ori Ravid, însă favoritul meu a fost chiar cel mai vechi titlu din program, Canalul Blaumilch de Ephraim Kishon.
O comedie savuroasă, nominalizată în 1970 la Globul de Aur pentru cel mai bun film străin, care poate sta cu fruntea sus alături de producţiile similare franceze şi americane ale epocii. Aici am găsit o ilustrare exemplară a proverbului românesc „Un nebun aruncă o piatră în baltă şi zece cuminţi n-o pot scoate“: un evadat de la un sanatoriu psihiatric fură un compresor şi începe să găurească cu picamărul o stradă principală din Tel Aviv. Locuitorii din cartier se revoltă, însă poliţiştii îl iau sub protecţia lor pe „muncitorul“ perseverent, nesuspectînd nimic, deşi acesta e îmbrăcat în cămaşă de forţă, rămîne după un timp în nădragi şi nu spune nimic altceva decît „Blaumilch“ (numele cu care şi-a botezat iubitul... compresor). Filmul se transformă treptat într-o satiră blîndă la adresa conflictelor politice din administraţia publică locală, în care fiecare departament încearcă să pară atotştiutor, deşi habar n-are ce se întîmplă sub ochii lui, şi să paseze mai departe responsabilitatea.
Finalul este antologic: strada, inundată de apa mării, e transformată în canal, care e inaugurat într-o atmosferă de „pupat toţi piaţa endependenţi“; mai mult, autorităţile locale îşi anunţă intenţia de a face din oraş o... Veneţie a Orientului Mijlociu. Canalul Blaumilch şi Ochi mari (1974) de Uri Zohar au fost proiectate anul acesta la Festivalul Internaţional de Film de la Toronto, într-o secţiune dedicată centenarului Tel Aviv-ului.
Alex e îndrăgostit (1986) de Boaz Davidson (cineast care ulterior a făcut carieră la Hollywood) e o comedie cu tuşe groase, care se metamorfozează într-un romance mediocru. Junele protagonist mai are cîteva luni pînă la ceremonia de trecere la maturitate, Bar Mitzvah – timp suficient pentru a se îndrăgosti şi de o nouă colegă de clasă, şi de o mătuşă frumuşică, venită în vizită la părinţii săi. Filmul, a cărui acţiune este plasată în anii ’50, seamănă mult cu o producţie americană (de exemplu, umorul de bas étage din prima parte m-a făcut să mă gîndesc la seria Porky’s), mai ales că muzica vine tot de peste Ocean. În schimb, în Lacrimile cad singure al lui Eitan Green sînt utilizate exclusiv – şi excesiv – cîntece Klezmer. Deşi datează din 1996, filmul pare o melodramă de familie realizată pentru micul ecran prin anii ’80. Nu înţeleg cum a ajuns această producţie de duzină într-o selecţie care ar fi trebuit să cuprindă doar filme de marcă. Oricum, Festivalul Filmului Israelian rămîne un eveniment atractiv nu doar pentru cinefili, în care poţi avea multe surprize plăcute.
În perioada 19-25 noiembrie a.c., Ambasada Statului Israel a organizat, în parteneriat cu Cinemateca Română, o nouă ediţie a Festivalului Filmului Israelian.
Ca şi în anii precedenţi, toate filmele au fost proiectate la Cinema Eforie. Au existat, totuşi, două noutăţi importante. În primul rînd, organizatorii au avut excelenta idee de a prezenta, înaintea fiecărui lungmetraj, două scurtmetraje de animaţie realizate de studenţii Academiei de Arte şi Design Bezalel din Ierusalim, majoritatea acestor filme fiind delectabile. În al doilea rînd, programul evenimentului nu a mai inclus doar producţii recente, ci filme realizate de-a lungul a patru decenii (1969-2008), oferind astfel spectatorilor fideli o perspectivă diacronică asupra cinematografiei israeliene. Cel mai recent a fost filmul de deschidere, Eli şi Ben al lui Ori Ravid, însă favoritul meu a fost chiar cel mai vechi titlu din program, Canalul Blaumilch de Ephraim Kishon.
O comedie savuroasă, nominalizată în 1970 la Globul de Aur pentru cel mai bun film străin, care poate sta cu fruntea sus alături de producţiile similare franceze şi americane ale epocii. Aici am găsit o ilustrare exemplară a proverbului românesc „Un nebun aruncă o piatră în baltă şi zece cuminţi n-o pot scoate“: un evadat de la un sanatoriu psihiatric fură un compresor şi începe să găurească cu picamărul o stradă principală din Tel Aviv. Locuitorii din cartier se revoltă, însă poliţiştii îl iau sub protecţia lor pe „muncitorul“ perseverent, nesuspectînd nimic, deşi acesta e îmbrăcat în cămaşă de forţă, rămîne după un timp în nădragi şi nu spune nimic altceva decît „Blaumilch“ (numele cu care şi-a botezat iubitul... compresor). Filmul se transformă treptat într-o satiră blîndă la adresa conflictelor politice din administraţia publică locală, în care fiecare departament încearcă să pară atotştiutor, deşi habar n-are ce se întîmplă sub ochii lui, şi să paseze mai departe responsabilitatea.
Finalul este antologic: strada, inundată de apa mării, e transformată în canal, care e inaugurat într-o atmosferă de „pupat toţi piaţa endependenţi“; mai mult, autorităţile locale îşi anunţă intenţia de a face din oraş o... Veneţie a Orientului Mijlociu. Canalul Blaumilch şi Ochi mari (1974) de Uri Zohar au fost proiectate anul acesta la Festivalul Internaţional de Film de la Toronto, într-o secţiune dedicată centenarului Tel Aviv-ului.
Alex e îndrăgostit (1986) de Boaz Davidson (cineast care ulterior a făcut carieră la Hollywood) e o comedie cu tuşe groase, care se metamorfozează într-un romance mediocru. Junele protagonist mai are cîteva luni pînă la ceremonia de trecere la maturitate, Bar Mitzvah – timp suficient pentru a se îndrăgosti şi de o nouă colegă de clasă, şi de o mătuşă frumuşică, venită în vizită la părinţii săi. Filmul, a cărui acţiune este plasată în anii ’50, seamănă mult cu o producţie americană (de exemplu, umorul de bas étage din prima parte m-a făcut să mă gîndesc la seria Porky’s), mai ales că muzica vine tot de peste Ocean. În schimb, în Lacrimile cad singure al lui Eitan Green sînt utilizate exclusiv – şi excesiv – cîntece Klezmer. Deşi datează din 1996, filmul pare o melodramă de familie realizată pentru micul ecran prin anii ’80. Nu înţeleg cum a ajuns această producţie de duzină într-o selecţie care ar fi trebuit să cuprindă doar filme de marcă. Oricum, Festivalul Filmului Israelian rămîne un eveniment atractiv nu doar pentru cinefili, în care poţi avea multe surprize plăcute.
"4,3,2", in topul celor mai bune filme ale ultimului deceniu
"4,3,2", in topul celor mai bune filme ale ultimului deceniu
Regizorul Cristian Mungiu si lungmetrajul sau "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", premiat cu Palme d'Or la Cannes, in 2007, s-au situat pe locul al cincilea in topul celor mai bune filme ale ultimului deceniu, intocmit de Hollywood Reporter.
Regizorul Cristian Mungiu si lungmetrajul sau "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", premiat cu Palme d'Or la Cannes, in 2007, s-au situat pe locul al cincilea in topul celor mai bune filme ale ultimului deceniu, intocmit de Hollywood Reporter.
Filme care au schimbat lumea
Filme care au schimbat lumea
Majoritatea productiilor cinematografice sunt destinate deconectarii publicului larg si eliberarii de grijile de zi cu zi; sunt filme fara pretentii, agreabile, chiar si cand este vorba despre thriller-uri, pe care le uiti la putina vreme dupa ce ai iesit din sala de cinema sau dupa ce ai comutat telecomanda pe un alt program. Exista insa unele pelicule care si-au pus amprenta asupra culturii contemporane. Intentionat sau nu, ele au pus pe tapet chestiuni sociale delicate, au starnit controverse de proportii, au dus la schimbarea unor legi, au promovat ideologii si, au schimbat chiar cursul istoriei, prin impactul lor asupra societatii.
Super Size Me
Tradus la noi „Pacaleala”, documentarul de debut al lui Morgan Spurlock trateaza experimentul realizat de regizorul-actor pe sine insusi: el a dorit sa vada ce i se intampla daca mananca o luna intreaga doar de la McDonald’s. Pe langa acest bizar experiment, care l-a facut pe Spurlock sa se ingrase cu zece kilograme si sa aiba probleme hepatice grave si depresie, filmul investigheaza si modul cum restaurantele fast-food reusesc sa se impuna pe piata, precum si cultul alimentatiei gresite si dependenta pe care aceasta industrie le promoveaza. Filmul a avut un imens succes si a reaprins temerile opiniei publice fata de veritabila „epidemie de obezitate” din tarile occidentale. La mai putin de sase saptamani dupa aparitia lui, McDonald’s a inceput sa renunte la meniurile „Super Size” (desi a pretins ca masura nu a avut nici o legatura cu filmul) si a introdus preparate mai sanatoase in meniu.
Rosetta
Desi putin cunoscut, filmul fratilor Dardenne a provocat o vie emotie in 1999, cand a castigat si Palm d’Or la Cannes. Este povestea unei adolescente care fuge de acasa pentru a scapa de tirania mamei alcoolice si incearca sa-si gaseasca de lucru, pentru a supravietui. Lupta pentru existenta a fetei a fost portretizata intr-un mod deosebit de realist si opinia publica a fost deosebit de miscata de dramatismul povestii. Filmul a inspirat de altfel o noua lege in Belgia, prin care patronilor li se permitea sa angajeze adolescenti doar daca ii plateau cel putin cu salariul minim pe economie.
JFK
Filmul lui Oliver Stone, despre asasinarea lui Kennedy, a devenit instantaneu unul dintre cele mai controversate, atunci cand a aparut, in 1991. Inainte de aparitia sa, multi istorici atacasera teoriile privind o conspiratie de proportii, menita sa duca la disparitia carismaticului lider, dar modul cum regizorul a pus problema i-a facut pe multi sa aiba dubii asupra teoriei oficiale. Desi a primit numeroase amenintari cu moartea iar filmul i-a fost comparat cu „propaganda nazista”, Stone a ajutat la declansarea unor noi dezbateri privind incidentul de la Dallas, din 1963. S-a format o noua comisie privind anchetarea asasinatului, insarcinata cu colectarea tuturor informatiilor ce ar putea ajuta la rezolvarea misterului. Inregistrarile vor fi date publicitatii insa abia in 2017, cand vom putea afla probabil cine l-a ucis de fapt pe presedintele american.
Batalia pentru Alger
Realizat in 1966, filmul prezinta lupta algerienilor pentru eliberarea de sub jugul colonial francez, fiind interzis timp de cinci ani in Franta. Multi istorici au afirmat chiar ca pelicula reprezinta un adevarat „manual de gherila urbana”, care prezinta tehnici teroriste de subminare a ordinii statale si a inspirat, se pare, grupari subversive, precum Panterele Negre sau Armata Republicana Irlandeza sa implementeze unele dintre tacticile prezentate. Influenta filmului a fost atat de puternica incat el a fost prezentat chiar la Pentagon, in 2003, ca exemplu privind problemele cu care se confrunta militarii americani in Irak.
Triumful vointei
Creatie tipica de propaganda, Triumful vointei este un prim exemplu asupra modului in care arta poate fi intrebuintata in scopuri negative. Oficial un film documentar despre Congresul Partidului Nazist din 1934, de la Nürnberg, pelicula este de fapt o creatie de propaganda atent construita pentru a ridica in slavi ideologia lui Hitler. Prezentat ca un demiurg, inconjurat de armate fidele si de un popor care, aparent, il divinizeaza, filmul a reprezentat un veritabil „opiu” pentru germani, ajutand la crearea cultului personalitatii lui Adolf Hitler si la iluzionarea a milioane de oameni. Desi mesajul este sinistru, stilul tehnic este impresionant si gratie lui regizoarea, Leni Riefenstahl a ramas in istorie drept una dintre cele mai importante creatoare din lumea celei de-a saptea arte.
The Thin Blue Line
Desi impactul real al unora dintre filmele enumerate este greu de calculat, nu exista nici o indoiala ca faimosul documentar al regizorului Errol Morris, The Thin Blue Line, a avut un impact direct, cel putin asupra vietii unui om. Realizat in 1988, filmul dezvaluie povestea lui Randall Dale Adams, un om acuzat pe nedrept de uciderea unui ofiter de politie din Dallas si condamnat la moarte. Folosind cercetari minutioase si o serie de reconstituiri stilizate, Morris a cautat, prin acest film, sa arate ca depozitiile martorilor oculari, in privinta unei crime, pot sa nu fie edificatoare si ca o serie de martori au dat chiar declaratii mincinoase. Ca urmare a publicitatii ce a insotit filmul, Adams a avut sansa rejudecarii procesului sau, a fost achitat de acuzatia de crima recapatandu-si libertatea. Filmul este considerat astazi un clasic al genului documentar iar stilul lui Morris de a reconstitui scenele crimei a avut o influenta uriasa asupra filmelor realizate ulterior.
Re: CINEMATOGRAFIE
ECRAN LA TIMPUL TRECUT
“Al saptelea sigiliu”- fantezie istorico-religioasa de exceptie
“Al saptelea sigiliu”- fantezie istorico-religioasa de exceptie
Pagina 5 din 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13
Pagina 5 din 13
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum