Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
Petrescu[V=]
Pagina 6 din 6
Pagina 6 din 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Petrescu[V=]
Rezumarea primului mesaj :
CEZAR PETRESCU-
10]Necunoscuţi!... cei ce se uită încruntaţi unul la altul când s-au izbit gonind piept în piept, sau politicos se feresc în lături, rostindu-şi scuze cu surâs prefăcut şi convenţional, alergând mai departe...
9]Deznadejdea invata cu incetul sa se prefaca in resemnare.
8]Inteligenta e un mijloc de adaptare la mediu al instinctului de conservare.
7]După ce ştii totul, vine îndoiala.
6]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoaste nicio silnicie, e preferinta sincera.
5]Asa e dragostea… un joc, un joc stupid, murdar si masluit… nu intri fara sa dai socoteala intr-un asemenea joc.
4]Nimic nu se plateste mai sigur ca prostia
3]Progresul are o lege de fier: te adaptezi, sau mori!
2]Lumea nu este condusa de capete, ci de pasiuni.
1]Alfred de Musset era frumos ca un zeu. Si George Sand l-a lasat...
=====
CAMIL PETRESCU-
13]Urâciunea nu e decât umbra frumuseţii.
12]O părere este înainte de toate un act de credinţă ideologică şi o credinţă nu poate să fie confortabilă ca un rând de haine gata.
11]Realitatea se creaza prin insusi faptul cunoasterii.
10]Dacă n-ar fi prostii, desteptii ar muri de foame.
9]Arta n-are de-a face cu ortografia.
8]Stilul frumos e opus artei... E ca dictiunea in teatru, ca scrisul caligrafic in stiinta.
7]Arta teatrului are nevoie de firi de structura exceptionala.
6]Cuvantul e un mijloc imperfect de comunicare.
5]Dreptatea este deasupra noastra si este una pentru toata lumea si pentru toate timpurile.
4]Femeia îl înşeală numai pe cel pe care îl iubeşte, pe ceilalţi îi părăseşte, pur şi simplu.
3]Marea înţelepciune este să-ţi alegi prieteni care nu te vor sili la compromisuri.
2]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoste nici o silnicie, e preferinta sincera.
1]O iubire mare e mai curand un proces de autosugestie... Trebuie timp si trebuie complicitate pentru formarea ei...
=====
Gica
Irina
Alina
Radu
Florin
Dan
Liviu
Adriana
Anca
CEZAR PETRESCU-
10]Necunoscuţi!... cei ce se uită încruntaţi unul la altul când s-au izbit gonind piept în piept, sau politicos se feresc în lături, rostindu-şi scuze cu surâs prefăcut şi convenţional, alergând mai departe...
9]Deznadejdea invata cu incetul sa se prefaca in resemnare.
8]Inteligenta e un mijloc de adaptare la mediu al instinctului de conservare.
7]După ce ştii totul, vine îndoiala.
6]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoaste nicio silnicie, e preferinta sincera.
5]Asa e dragostea… un joc, un joc stupid, murdar si masluit… nu intri fara sa dai socoteala intr-un asemenea joc.
4]Nimic nu se plateste mai sigur ca prostia
3]Progresul are o lege de fier: te adaptezi, sau mori!
2]Lumea nu este condusa de capete, ci de pasiuni.
1]Alfred de Musset era frumos ca un zeu. Si George Sand l-a lasat...
=====
CAMIL PETRESCU-
13]Urâciunea nu e decât umbra frumuseţii.
12]O părere este înainte de toate un act de credinţă ideologică şi o credinţă nu poate să fie confortabilă ca un rând de haine gata.
11]Realitatea se creaza prin insusi faptul cunoasterii.
10]Dacă n-ar fi prostii, desteptii ar muri de foame.
9]Arta n-are de-a face cu ortografia.
8]Stilul frumos e opus artei... E ca dictiunea in teatru, ca scrisul caligrafic in stiinta.
7]Arta teatrului are nevoie de firi de structura exceptionala.
6]Cuvantul e un mijloc imperfect de comunicare.
5]Dreptatea este deasupra noastra si este una pentru toata lumea si pentru toate timpurile.
4]Femeia îl înşeală numai pe cel pe care îl iubeşte, pe ceilalţi îi părăseşte, pur şi simplu.
3]Marea înţelepciune este să-ţi alegi prieteni care nu te vor sili la compromisuri.
2]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoste nici o silnicie, e preferinta sincera.
1]O iubire mare e mai curand un proces de autosugestie... Trebuie timp si trebuie complicitate pentru formarea ei...
=====
Gica
Irina
Alina
Radu
Florin
Dan
Liviu
Adriana
Anca
Ultima editare efectuata de catre Admin in 28.10.15 10:43, editata de 103 ori
Doua mari actrite premiate la TIFF 2007
Doua mari actrite premiate la TIFF 2007
In cadrul celei de-a sasea editii a Festivalului International de Film Transilvania(TIFF), doua actrite celebre vor fi omagiate la Cluj si Sibiu. Ioana Bulca si Irina Petrescu vor primi Premiul pentru Excelenta, respectiv Premiul pentru intreaga cariera.
Irina Petrescu a debutat pe marele ecran in anul 1959 cu un rol semnificativ in filmul "Valurile Dunarii", in regia lui Liviu Ciulei. Apoi au unrmat o serie de filme in care a jucat alaturi de nume de marca precum: Liviu Ciulei, Toma Caragiu, Geo Barton, Radu Beligan si Stefan Iordache.
A castigat numeroase premii printre care si cel mai important premiu din cariera acesteia: Cea mai buna interpretare feminina la Festivalul de la Moscova. Pentru filmul "Rautaciosul adolescent", cu ajutorul caruia a luat si premiul de la Moscova, Irina Petrescu va primi Premiul pentru intreaga cariera.
Cariera Ioanei Bulca a inceput la varsta de 18 ani, fiind distribuita in rolul Anei in Moara cu Noroc.
Ioana Bulca s-a intalnit cu Irina Petrescu la filmarile filmului "Rautaciosul Adolescent" din a carui distributie a facut parte. Filmografia sa impresionanta, dublata de o cariera pe scena Teatrului National, cuprinde colaborari cu regizori si actori de marca ai cinematografiei autohtone dinainte de 1989. Ioana Bulca va primi Premiul pentru Excelenta in cadrul celei de-a sasea editii a TIFF.
Filmul ce va deschide si va inchide TIFF va fi sub regia lui Nae Caranfil, film in care Ioana Bulca va reveni spectaculos pe marile ecrane.
In cadrul celei de-a sasea editii a Festivalului International de Film Transilvania(TIFF), doua actrite celebre vor fi omagiate la Cluj si Sibiu. Ioana Bulca si Irina Petrescu vor primi Premiul pentru Excelenta, respectiv Premiul pentru intreaga cariera.
Irina Petrescu a debutat pe marele ecran in anul 1959 cu un rol semnificativ in filmul "Valurile Dunarii", in regia lui Liviu Ciulei. Apoi au unrmat o serie de filme in care a jucat alaturi de nume de marca precum: Liviu Ciulei, Toma Caragiu, Geo Barton, Radu Beligan si Stefan Iordache.
A castigat numeroase premii printre care si cel mai important premiu din cariera acesteia: Cea mai buna interpretare feminina la Festivalul de la Moscova. Pentru filmul "Rautaciosul adolescent", cu ajutorul caruia a luat si premiul de la Moscova, Irina Petrescu va primi Premiul pentru intreaga cariera.
Cariera Ioanei Bulca a inceput la varsta de 18 ani, fiind distribuita in rolul Anei in Moara cu Noroc.
Ioana Bulca s-a intalnit cu Irina Petrescu la filmarile filmului "Rautaciosul Adolescent" din a carui distributie a facut parte. Filmografia sa impresionanta, dublata de o cariera pe scena Teatrului National, cuprinde colaborari cu regizori si actori de marca ai cinematografiei autohtone dinainte de 1989. Ioana Bulca va primi Premiul pentru Excelenta in cadrul celei de-a sasea editii a TIFF.
Filmul ce va deschide si va inchide TIFF va fi sub regia lui Nae Caranfil, film in care Ioana Bulca va reveni spectaculos pe marile ecrane.
13 ÎNTREBĂRI CU FLORIN PETRESCU (AXINTE)
13 ÎNTREBĂRI CU FLORIN PETRESCU (AXINTE)
ATAC: De ce are ciocănitoarea cioc şi nu are nas?
FLORIN PETRESCU: Ca să nu se lovească cu capul de copac.
ATAC: De ce crezi că numele tuturor preşedinţilor României se termină în „escu“ şi nu se termină cu „uru“?
FLORIN PETRESCU: „Escu“ este predestinat să fie conducător. De exemplu Mihăiescu, Petrescu... Mai vrei?
ATAC: De câte ori se spală sutana popii?
FLORIN PETRESCU:Sutana e aia neagră? Probabil o dată pe lună, fiindcă aia colorată nu cred că se spală vreodată.
ATAC: De ce progenitura găinii se numeşte pui şi nu se numeşte găinuşă?
FLORIN PETRESCU: Eee... dacă s-ar numi găinuşă ar fi la „Cârcotaşi“, uite cum e „puiul“ lui Huidu.
ATAC: Se zice că un computer poate distruge căsnicii. De ce nu este acest cuvânt la genul feminin?
FLORIN PETRESCU: Pentru că a fost făcut de Bill Gates. Dacă îl inventa Mona Muscă era la gen feminin.
ATAC: Care este asemănarea dintre un „Libresse“ şi un ţânţar?
FLORIN PETRESCU: Dacă era „OB“ era o asemănare, dar aşa nu e. Nu prea. Stai să o întreb pe nevastă-mea... Auzi, asta e pe afară sau înăuntru. (Râde)
ATAC: De ce trimite NASA femei în spaţiu?
FLORIN PETRESCU: Ca să multiplice rasa umană. Să facă dragoste. Mai cu încetinitorul, dar să facă.
ATAC: Cum se numeşte îngheţata dezgheţată?
FLORIN PETRESCU: Îngheţata dezgheţată? Dezgheţată, cum să se numească.
ATAC: Dacă ai avea probleme cu papilele gustative cum ai mai simţi gustul succesului?
FLORIN PETRESCU:(Râde) Simţi oricum gustul succesului, indiferent de papilele gustative.
ATAC: De ce femeile nu sunt geloase pe paraşuta cu care sar bărbaţii din avion?
FLORIN PETRESCU: Pentru că nu are gaură! Simplu.
ATAC: De ce atunci când ţi se taie maioneza şi îţi sare şi muştarul nu faci o shaorma?
FLORIN PETRESCU: Vezi să nu păţeşti ca la Dristor, când i-a arestat pe ăia... Pentru că nu ai restul ingredientelor.
ATAC: Care sunt cele trei nevoi capitale ale unei femei?
FLORIN PETRESCU: Aaaa. 1. Bărbatul 2. Sex-dragoste 3. Parola de la cont.
ATAC: Baba Oarba este mai rea decât Baba Cloanţa?
FLORIN PETRESCU: Eu ştiu, aia e oarbă. Dă-le în colo, tot babe sunt amândouă şi mai sunt şi tari în gură.
ATAC: De ce are ciocănitoarea cioc şi nu are nas?
FLORIN PETRESCU: Ca să nu se lovească cu capul de copac.
ATAC: De ce crezi că numele tuturor preşedinţilor României se termină în „escu“ şi nu se termină cu „uru“?
FLORIN PETRESCU: „Escu“ este predestinat să fie conducător. De exemplu Mihăiescu, Petrescu... Mai vrei?
ATAC: De câte ori se spală sutana popii?
FLORIN PETRESCU:Sutana e aia neagră? Probabil o dată pe lună, fiindcă aia colorată nu cred că se spală vreodată.
ATAC: De ce progenitura găinii se numeşte pui şi nu se numeşte găinuşă?
FLORIN PETRESCU: Eee... dacă s-ar numi găinuşă ar fi la „Cârcotaşi“, uite cum e „puiul“ lui Huidu.
ATAC: Se zice că un computer poate distruge căsnicii. De ce nu este acest cuvânt la genul feminin?
FLORIN PETRESCU: Pentru că a fost făcut de Bill Gates. Dacă îl inventa Mona Muscă era la gen feminin.
ATAC: Care este asemănarea dintre un „Libresse“ şi un ţânţar?
FLORIN PETRESCU: Dacă era „OB“ era o asemănare, dar aşa nu e. Nu prea. Stai să o întreb pe nevastă-mea... Auzi, asta e pe afară sau înăuntru. (Râde)
ATAC: De ce trimite NASA femei în spaţiu?
FLORIN PETRESCU: Ca să multiplice rasa umană. Să facă dragoste. Mai cu încetinitorul, dar să facă.
ATAC: Cum se numeşte îngheţata dezgheţată?
FLORIN PETRESCU: Îngheţata dezgheţată? Dezgheţată, cum să se numească.
ATAC: Dacă ai avea probleme cu papilele gustative cum ai mai simţi gustul succesului?
FLORIN PETRESCU:(Râde) Simţi oricum gustul succesului, indiferent de papilele gustative.
ATAC: De ce femeile nu sunt geloase pe paraşuta cu care sar bărbaţii din avion?
FLORIN PETRESCU: Pentru că nu are gaură! Simplu.
ATAC: De ce atunci când ţi se taie maioneza şi îţi sare şi muştarul nu faci o shaorma?
FLORIN PETRESCU: Vezi să nu păţeşti ca la Dristor, când i-a arestat pe ăia... Pentru că nu ai restul ingredientelor.
ATAC: Care sunt cele trei nevoi capitale ale unei femei?
FLORIN PETRESCU: Aaaa. 1. Bărbatul 2. Sex-dragoste 3. Parola de la cont.
ATAC: Baba Oarba este mai rea decât Baba Cloanţa?
FLORIN PETRESCU: Eu ştiu, aia e oarbă. Dă-le în colo, tot babe sunt amândouă şi mai sunt şi tari în gură.
Axinte va deveni tata!
Axinte va deveni tata! Florin Petrescu, actorul devenit celebru ca interpret al personajului Axinte, se pregateste sa-si ia in serios rolul de tatic. Nu este vorba de o noua ipostaza in care va aparea pe micul ecran, ci chiar de viata reala. Frumoasa lui sotie a intrat deja in luna a sasea de sarcina. Nasterea este prognozata la sfirsitul lunii iulie, mai precis in ziua de 25. Cei doi soti au aflat deja sexul copilului: va fi baiat. Un motiv in plus de bucurie pentru Florin Petrescu. In ceea ce priveste numele, de comun acord, ei au decis sa-l cheme Eduard. Parintii spirituali ai micutului, vor fi chiar nasii de cununie ai sotilor Petrescu, respectiv familia Samson. Sotia actorului ne-a declarat ca, pina in prezent, sarcina nu i-a creat neplaceri, nici macar la nivelul greutatii corporale. Desi mai este putin ti ...
Viata cat o scena
Viata cat o scena
Un eveniment marcat in fiecare an, la 27 martie: Ziua Mondiala a Teatrului. Cu acest prilej, actrita Irina Petrescu ne vorbeste despre "animalul viu numit teatru, care ar trebui sa fie sarbatoarea noastra de fiecare zi".
Un eveniment marcat in fiecare an, la 27 martie: Ziua Mondiala a Teatrului. Cu acest prilej, actrita Irina Petrescu ne vorbeste despre "animalul viu numit teatru, care ar trebui sa fie sarbatoarea noastra de fiecare zi".
Gică Petrescu, dator 3.000 lei la întreţinere!
Gică Petrescu, dator 3.000 lei la întreţinere!
Privirile românilor se luminează dacă îi întrebi despre Gică Petrescu. Cel mai mare, cel mai bun, cel mai iubit, spun şi copiii, şi adulţii şi bunicii. Însă, după moartea sa, uşa apartamentului a rămas închisă, iar datoriile la administraţia blocului au depăşit 3.000 lei. În schimb, pentru apartamentul maestrului se "bat" mai multe instituţii.
A trăit o viaţă fabuloasă, a călătorit peste tot în lume şi a fost iubit de câteva gene-raţii de români. Însă, acum, Gică Petrescu a ajuns un subiect de disconfort atât pentru autorităţi şi moştenitoare, cât şi pentru vecinii marelui interpret.
Gică Petrescu nu are moştenitori direcţi, iar el şi-a dorit ca după moarte locuinţa sa din Bulevardul Elisabeta nr. 25 să devină un muzeu care să-i poarte numele. Din 19 iunie 2006, adică după ce maestrul cântecelor de pahar a plecat pe ultimul drum, nimeni nu a mai deschis uşa apartamentului.
În tocul uşii, sunt înşirate facturile la telefon şi lumină. Din când în când le strâng vecinii, pentru că nimeni nu mai este interesat să achite aceste datorii. Asociaţia de Locatari se plânge că şi sumele la întreţinere cresc, fără ca cineva să ştie cine le va achita în cele din urmă.
Din câte spun vecinii, nimeni nu a mai intrat în apartament şi nici nu a scos cineva lucruri din casă. Singura moştenitoare cunoscută este Diana Ieşeanu, nepoata Cezarinei, soţia multiubită a lui Gică Petrescu. Însă, surpriză!, nepoata spune că nu are "vocaţie de succesiune" şi nu vrea sub nici o formă apartamentul de patru camere din centrul Capitalei. "Nu credeţi că e treaba mea dacă vreau sau nu apartamentul?", ne-a răspuns scurt Diana Ieşeanu. Însă, vecinii au fost anunţaţi de nepoată că va veni să predea cheile celui care va "câştiga" apartamentul.
La apartamentul 11, în care a locuit Gică Petrescu, datoriile la întreţinere "la zi" au ajuns la 3.244,30 lei, aşa cum arată panoul de întreţinere. Blocul are centrală de încălzire proprie, iar cheltuielile comune pentru lift, lumină, curăţenie etc. nu pot fi anulate pentru apartamentul în care nu mai locuieşte nimeni de anul trecut.
Apartamentul ar putea să ajungă la primărie
Ministerul Culturii spune, prin consilierul Tudorel Urian, că un apartament într-un bloc este foarte puţin probabil să fie declarat muzeu şi că, oricum, nu s-a făcut nici un demers în acest sens. Cel mai probabil, Primăria Capitalei sau cea a sectorului 5 vor deveni "moştenitorii" apartamentului lui Gică Petrescu, dar cine va moşteni drepturile de autor pentru cele peste 1.500 de compoziţii ale maestrului încă nu se ştie.
Gică Petrescu a murit la 91 de ani, în luna iunie a anului trecut. Maestrul a fost condus pe ultimul drum de mii de bucureşteni, dar, acum, nici nepoata, nici autorităţile, nici Ministerul Culturii nu-şi mai amintesc de el.
http://www.averea.ro/articole/gica-petrescu-dator-3-000-lei-la-intretinere/20634
Privirile românilor se luminează dacă îi întrebi despre Gică Petrescu. Cel mai mare, cel mai bun, cel mai iubit, spun şi copiii, şi adulţii şi bunicii. Însă, după moartea sa, uşa apartamentului a rămas închisă, iar datoriile la administraţia blocului au depăşit 3.000 lei. În schimb, pentru apartamentul maestrului se "bat" mai multe instituţii.
A trăit o viaţă fabuloasă, a călătorit peste tot în lume şi a fost iubit de câteva gene-raţii de români. Însă, acum, Gică Petrescu a ajuns un subiect de disconfort atât pentru autorităţi şi moştenitoare, cât şi pentru vecinii marelui interpret.
Gică Petrescu nu are moştenitori direcţi, iar el şi-a dorit ca după moarte locuinţa sa din Bulevardul Elisabeta nr. 25 să devină un muzeu care să-i poarte numele. Din 19 iunie 2006, adică după ce maestrul cântecelor de pahar a plecat pe ultimul drum, nimeni nu a mai deschis uşa apartamentului.
În tocul uşii, sunt înşirate facturile la telefon şi lumină. Din când în când le strâng vecinii, pentru că nimeni nu mai este interesat să achite aceste datorii. Asociaţia de Locatari se plânge că şi sumele la întreţinere cresc, fără ca cineva să ştie cine le va achita în cele din urmă.
Din câte spun vecinii, nimeni nu a mai intrat în apartament şi nici nu a scos cineva lucruri din casă. Singura moştenitoare cunoscută este Diana Ieşeanu, nepoata Cezarinei, soţia multiubită a lui Gică Petrescu. Însă, surpriză!, nepoata spune că nu are "vocaţie de succesiune" şi nu vrea sub nici o formă apartamentul de patru camere din centrul Capitalei. "Nu credeţi că e treaba mea dacă vreau sau nu apartamentul?", ne-a răspuns scurt Diana Ieşeanu. Însă, vecinii au fost anunţaţi de nepoată că va veni să predea cheile celui care va "câştiga" apartamentul.
La apartamentul 11, în care a locuit Gică Petrescu, datoriile la întreţinere "la zi" au ajuns la 3.244,30 lei, aşa cum arată panoul de întreţinere. Blocul are centrală de încălzire proprie, iar cheltuielile comune pentru lift, lumină, curăţenie etc. nu pot fi anulate pentru apartamentul în care nu mai locuieşte nimeni de anul trecut.
Apartamentul ar putea să ajungă la primărie
Ministerul Culturii spune, prin consilierul Tudorel Urian, că un apartament într-un bloc este foarte puţin probabil să fie declarat muzeu şi că, oricum, nu s-a făcut nici un demers în acest sens. Cel mai probabil, Primăria Capitalei sau cea a sectorului 5 vor deveni "moştenitorii" apartamentului lui Gică Petrescu, dar cine va moşteni drepturile de autor pentru cele peste 1.500 de compoziţii ale maestrului încă nu se ştie.
Gică Petrescu a murit la 91 de ani, în luna iunie a anului trecut. Maestrul a fost condus pe ultimul drum de mii de bucureşteni, dar, acum, nici nepoata, nici autorităţile, nici Ministerul Culturii nu-şi mai amintesc de el.
http://www.averea.ro/articole/gica-petrescu-dator-3-000-lei-la-intretinere/20634
Un dublu album - omagiu Gica Petrescu
Coltul profanului
Un dublu album - omagiu Gica Petrescu
Andrei Milca
“O viata dedicata cantecului” aduna cele mai frumoase melodii ale carierei maestrului Gica Petrescu. Este primul album de tipul “best of” venit dupa disparitia sa de anul trecut si poate fi ascultat cu placere de melomani din mai multe generatii - acoperind o arie larga si perioade diferite, de la sansonete si romante la cantece de pahar/ sprit, de la folclor si inima albastra la muzica usoara. Dublul disc cuprinde inclusiv piese de rezistenta din Bucurestiul interbelic, preluate de Gica Petrescu
Un dublu album - omagiu Gica Petrescu
Andrei Milca
“O viata dedicata cantecului” aduna cele mai frumoase melodii ale carierei maestrului Gica Petrescu. Este primul album de tipul “best of” venit dupa disparitia sa de anul trecut si poate fi ascultat cu placere de melomani din mai multe generatii - acoperind o arie larga si perioade diferite, de la sansonete si romante la cantece de pahar/ sprit, de la folclor si inima albastra la muzica usoara. Dublul disc cuprinde inclusiv piese de rezistenta din Bucurestiul interbelic, preluate de Gica Petrescu
Cerşetorul cu Irina Petrescu
Cerşetorul cu Irina Petrescu
Reputatul om de teatru George Banu împreună cu un grup de critici români a stabilit pe bună dreptate, că cel mai bun spectacol al anului 2006 este "Elizaveta Bam" în regia lui Alexandru Tocilescu. În rolul Cerşetorului joacă marea actriţă Irina Petrescu.
Aşa cum se obişnuieşte la sfârşit de an, clasamentele sunt pe primul plan. Nici lumea teatrului nu a scăpat de această modă. Reputatul om de teatru George Banu împreună cu un grup de critici români - alcătuit din Ion Cazaban, Iulia Popovici, Carmen Stanciu şi Adrian Mihalache - a decis că cel mai bun spectacol al anului 2006 este Elizaveta Bam, de Daniil Harms, montat de Alexandru Tocilescu la Sala Izvor a Teatrului Bulandra. Am salutat la vremea lui spectacolul - premiera a avut loc în vara trecută - şi l-am considerat de departe cel mai bun, prezentându-i pe rând pe actorii din distribuţie şi pe regizor. Pentru că acum, montarea figurează în topul clasamentului realizat de criticii mai sus amintiţi, mi se pare un bun prilej de a reaminti cititorilor istoria de succes a Elizavetei Bam. L-am recunoscut în această propunere regizorală pe Alexandru Tocilescu aflat în cea mai bună formă a sa. Imaginaţia, nonconformismul discursului teatral, explorarea unor noi forme spectacologice, toate împinse la extrem. De la Poate, Eleonora, de Gellu Naum, Oblomov, de Goncearov şi O scrisoare pierdută, de Caragiale, nu mă mai întâlnisem cu o creaţie care să-l reprezinte 100% pe acest ingenios şi fascinant regizor. Cu Elizaveta Bam el a deschis un nou program al teatrului, "Bulandra per musica". Nici că se putea un început mai fericit pentru acest program. Să-l aduci în atenţia publicului bucureştean pe Daniil Harms, o personalitate remarcabilă a avangardei ruse, este o întâmplare artistică pe care numai Tocilescu o putea inventa. Cum? Îmbrăcând textul lui Daniil Harms, într-o operă bufă. Alături de Crina Mureşan, interpreta rolului titluar, Vlad Ivanov, Şerban Cellea şi Virginia Mirea, într-un rol secundar joacă marea actriţă Irina Petrescu. Ea a acceptat rolul Cerşetorului, pentru că s-a îndrăgostit de spectacolul lui Tocilescu, de ideile lui şi de modul cum a abordat acest text. Un personaj enigmatic, compus din elementele suprarealismului, dadaismului, futurismului şi constructivismului, pe care Irina Petrescu îl interpretează foarte bine.
Irina Budeanu
irina.budeanu@azi.ro
irina.budeanu@azi.ro
Irina Petrescu: Orice actor de drama viseaza comedia
Irina Petrescu: Orice actor de drama viseaza comedia
Am avut sansa intalnirii cu regizori buni si scenarii bine structurate Absolventa a Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica "I.L. Caragiale" Bucuresti, promotia 1963, Irina Petrescu se numara printre actritele ce si-au creat, de-a lungul carierei, o aura magica la care multi actori aspira. A intruchipat personaje memorabile din piese precum "Leonce si Lena", "Judecata de noapte", "A douasprezecea noapte", "Uriasii muntilor" si multe altele, dar si roluri foarte importante in teatrul radiofonic si film.
Sunt o fire timida
- "Duminica la ora sase", "Concert pe muzica de Bach" - dar si altele - sunt filme in care dumneavoastra dadeati rolurilor interpretate un aer misterios si firesc totodata, prin tot ceea ce faceati: miscare, priviri, zambet, seriozitate. V-a ramas draga acea imagine?
- Am revazut de curand la TV "Duminica la ora sase" si "Diminetile unui baiat cuminte". Da, poate aveti dreptate. Cu toate ca nu par, sunt o fire timida. A trebuit sa treaca multa vreme ca sa-mi inving teama de a ma expune. Iar verbele persuasive ale maestrului meu, Ion Sahighian, "a arata" in raport egal cu "a ascunde", mi s-au potrivit foarte tare si le-am adoptat fara rezerve aproape ca pe o deviza. Raportul e variabil, in functie de text, de situatie, de partener, de stilul regizorului, dar probabil ca, din cauza timiditatii, l-am intrebuintat mai des pe "a ascunde". Dumneavoastra ce ati alege? O profunda iubire secreta sau explozia vesela de hormoni si feromoni? Intrebarea nu e corecta, pentru ca asta tine de temperament, de epoca, de moda si mai putin de gust. Probabil ca eu am ramas un produs bine conservat al unei epoci trecute cand "a arata" se afla indeobste intr-un raport de subordonare cu "a ascunde".
Dar pentru a reveni la cele doua filme, am avut de curand o bucurie cu totul iesita din tiparele sarbatorilor cu orice pret in care ne prea aflam. TVI a avut o gala la care m-a invitat sa inmanez un premiu de cinema. Cui? - am intrebat inainte de a spune "da" sau "nu". "Lui Radu Mihaileanu" "Da, da, cu cea mai mare placere" - am raspuns. Redactora era fericita, fara sa stie cata bucurie imi facea mie aceasta invitatie. Sa va povestesc... Radu era un pusti vesel si curios care se innoda in cabluri pe un platou de filmare la "Duminica la ora sase". Cine-i pustiul? Potoliti-l... E baiatul lui Mihaileanu (Ion Mihaileanu, scenaristul filmului, insemnat jurnalist la "Contemporanul" si prietenul meu). "Ioane, ia-l de-aici, ca se enerveaza Pintilie!" "Ai dreptate, e periculos, vrea sa devina regizor si cred ca e indragostit de tine." Radu avea cinci ani. Acum cateva zile, la gala, mi-a aratat poze cu cei doi fii ai lui...
Am avut sansa de a alege
- Multi dintre cititorii nostri de azi nu stiu ca, la un moment dat, ati fost considerata vedeta nr. 1 a cinematografului romanesc. Ne puteti spune cateva din motivele acordarii acestei "coronite"?
- Am avut sansa intalnirii cu regizori importanti, cu scenarii bine structurate. Ceea ce este esential, am avut sansa de a alege. Cred ca nu am gresit niciodata.
- De-a lungul timpului, actori buni au plecat din tara. Dumneavoastra ati fost tentata sa faceti acest pas?
- Nu. Sunt foarte statornica. Am vocatie pentru asta. Nu mi-am parasit orasul pe care-l iubesc (asa mizerabil cum este), cartierul (asa mizerabil cum inca mai este) si nici casa in care m-am nascut si pe care am avut marea sansa de a nu fi obligata sa o parasesc ca multi alti tovarasi de generatie.
Este posibil, dar deocamdata nu si probabil
- Astazi, jucati alaturi de multi tineri care, urmarindu-va "jocul", cresc si se personalizeaza. Vor putea duce ei mai departe "povara" teatrului romanesc?
- Este posibil. Cu siguranta, in masura in care castigul, remuneratia si compromisul in virtutea castigului nu vor fi categoric determinante. Este posibil, da, dar deocamdata nu si probabil.
- Dumneavoastra ce varsta aveati cand "navigati" pe "Valurile Dunarii?"
- Saptesprezece. Majoratul mi-a fost sarbatorit pe Dunare, intre Braila si Galati, cu petarde si artificii (nu se purtau pe atunci). Intr-o sarbatoare insolita, organizata de ing. Daraban, artificierul echipei.
- De multe ori spunem: "Acesta mi-a fost Destinul". Credeti in puterea Destinului?
- Da.
- Ati jucat, de-a lungul carierei, foarte multa drama. Vi s-a potrivit acest gen mai bine decat altele, spre exemplu, comedia?
- Orice actor de drama viseaza comedia. Si invers. Mi-ar fi placut foarte tare sa fac comedie. E cu mult mai subtila, de fapt inglobeaza drama. Exemplul si idolul meu in aceasta sectiune este, dupa Marin Moraru, Horatiu Malaele. Mergeti sa vedeti "Revizorul" la Teatrul de Comedie si "Mascariciul" la Bulandra.
- Exista o intamplare, un eveniment, o dragoste care v-a marcat viata?
- Nenumarate.
- Singuratatea este, pentru unii, un mod de-a trai liber, pentru altii, un chin. Dumneavoastra cum o percepeti?
- Ca pe o mare sansa.
- Dintre toate cate sunt, care e cea mai arzatoare dorinta a doamnei Irina Petrescu?
- Inca nu m-am decis.
Am avut sansa intalnirii cu regizori buni si scenarii bine structurate Absolventa a Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica "I.L. Caragiale" Bucuresti, promotia 1963, Irina Petrescu se numara printre actritele ce si-au creat, de-a lungul carierei, o aura magica la care multi actori aspira. A intruchipat personaje memorabile din piese precum "Leonce si Lena", "Judecata de noapte", "A douasprezecea noapte", "Uriasii muntilor" si multe altele, dar si roluri foarte importante in teatrul radiofonic si film.
Sunt o fire timida
- "Duminica la ora sase", "Concert pe muzica de Bach" - dar si altele - sunt filme in care dumneavoastra dadeati rolurilor interpretate un aer misterios si firesc totodata, prin tot ceea ce faceati: miscare, priviri, zambet, seriozitate. V-a ramas draga acea imagine?
- Am revazut de curand la TV "Duminica la ora sase" si "Diminetile unui baiat cuminte". Da, poate aveti dreptate. Cu toate ca nu par, sunt o fire timida. A trebuit sa treaca multa vreme ca sa-mi inving teama de a ma expune. Iar verbele persuasive ale maestrului meu, Ion Sahighian, "a arata" in raport egal cu "a ascunde", mi s-au potrivit foarte tare si le-am adoptat fara rezerve aproape ca pe o deviza. Raportul e variabil, in functie de text, de situatie, de partener, de stilul regizorului, dar probabil ca, din cauza timiditatii, l-am intrebuintat mai des pe "a ascunde". Dumneavoastra ce ati alege? O profunda iubire secreta sau explozia vesela de hormoni si feromoni? Intrebarea nu e corecta, pentru ca asta tine de temperament, de epoca, de moda si mai putin de gust. Probabil ca eu am ramas un produs bine conservat al unei epoci trecute cand "a arata" se afla indeobste intr-un raport de subordonare cu "a ascunde".
Dar pentru a reveni la cele doua filme, am avut de curand o bucurie cu totul iesita din tiparele sarbatorilor cu orice pret in care ne prea aflam. TVI a avut o gala la care m-a invitat sa inmanez un premiu de cinema. Cui? - am intrebat inainte de a spune "da" sau "nu". "Lui Radu Mihaileanu" "Da, da, cu cea mai mare placere" - am raspuns. Redactora era fericita, fara sa stie cata bucurie imi facea mie aceasta invitatie. Sa va povestesc... Radu era un pusti vesel si curios care se innoda in cabluri pe un platou de filmare la "Duminica la ora sase". Cine-i pustiul? Potoliti-l... E baiatul lui Mihaileanu (Ion Mihaileanu, scenaristul filmului, insemnat jurnalist la "Contemporanul" si prietenul meu). "Ioane, ia-l de-aici, ca se enerveaza Pintilie!" "Ai dreptate, e periculos, vrea sa devina regizor si cred ca e indragostit de tine." Radu avea cinci ani. Acum cateva zile, la gala, mi-a aratat poze cu cei doi fii ai lui...
Am avut sansa de a alege
- Multi dintre cititorii nostri de azi nu stiu ca, la un moment dat, ati fost considerata vedeta nr. 1 a cinematografului romanesc. Ne puteti spune cateva din motivele acordarii acestei "coronite"?
- Am avut sansa intalnirii cu regizori importanti, cu scenarii bine structurate. Ceea ce este esential, am avut sansa de a alege. Cred ca nu am gresit niciodata.
- De-a lungul timpului, actori buni au plecat din tara. Dumneavoastra ati fost tentata sa faceti acest pas?
- Nu. Sunt foarte statornica. Am vocatie pentru asta. Nu mi-am parasit orasul pe care-l iubesc (asa mizerabil cum este), cartierul (asa mizerabil cum inca mai este) si nici casa in care m-am nascut si pe care am avut marea sansa de a nu fi obligata sa o parasesc ca multi alti tovarasi de generatie.
Este posibil, dar deocamdata nu si probabil
- Astazi, jucati alaturi de multi tineri care, urmarindu-va "jocul", cresc si se personalizeaza. Vor putea duce ei mai departe "povara" teatrului romanesc?
- Este posibil. Cu siguranta, in masura in care castigul, remuneratia si compromisul in virtutea castigului nu vor fi categoric determinante. Este posibil, da, dar deocamdata nu si probabil.
- Dumneavoastra ce varsta aveati cand "navigati" pe "Valurile Dunarii?"
- Saptesprezece. Majoratul mi-a fost sarbatorit pe Dunare, intre Braila si Galati, cu petarde si artificii (nu se purtau pe atunci). Intr-o sarbatoare insolita, organizata de ing. Daraban, artificierul echipei.
- De multe ori spunem: "Acesta mi-a fost Destinul". Credeti in puterea Destinului?
- Da.
- Ati jucat, de-a lungul carierei, foarte multa drama. Vi s-a potrivit acest gen mai bine decat altele, spre exemplu, comedia?
- Orice actor de drama viseaza comedia. Si invers. Mi-ar fi placut foarte tare sa fac comedie. E cu mult mai subtila, de fapt inglobeaza drama. Exemplul si idolul meu in aceasta sectiune este, dupa Marin Moraru, Horatiu Malaele. Mergeti sa vedeti "Revizorul" la Teatrul de Comedie si "Mascariciul" la Bulandra.
- Exista o intamplare, un eveniment, o dragoste care v-a marcat viata?
- Nenumarate.
- Singuratatea este, pentru unii, un mod de-a trai liber, pentru altii, un chin. Dumneavoastra cum o percepeti?
- Ca pe o mare sansa.
- Dintre toate cate sunt, care e cea mai arzatoare dorinta a doamnei Irina Petrescu?
- Inca nu m-am decis.
Irina Petrescu, o “stea” de cinema si o
Irina Petrescu, o “stea” de cinema si o artista de teatru
Studiaza teatrul admirand marii actori la clasa regizorului Ion Sahighian, denumit si "Sahu", unul din marii nostri regizori dar si un mare pedagog. Este regizorul preferat al lui George Vraca. Are un chip expresiv, de o fascinanta putere emotiva, care-i permite sa transmita o subtila gama de stari sufletesti.
Debuteaza pe ecran datorita regizorului Savel Stiopul in anul 1959 (anterior activitatii scenice). Savel Stiopul o cheama sa dea niste probe pentru un film al sau. Intre timp cauta o noua actrita in timp ce Liviu Ciulei cauta interpreta feminina principala pentru filmul "Valurile Dunarii". Savel Stiopul ii arata probele facute si Liviu Ciulei, pe baza acestor probe o debuteaza in cinema, devenindu-i partenera in "Valurile Dunarii". Joaca in timpul facultatii in "Oedip-Rege" de Sofocle, in "Ifigenia in Aulida" de Euripide, si in mai multe piese ii incearca maestrul talentul. Este repartizata la Teatrul Bulandra si joaca in piesa "Domnisoara de la Belle Isle" de Alexandre Dumas, in regia lui Septimiu Sever, avandu-l si partener, alaturi de Rodica Suciu.
Intrand in trupa de la Bulandra, Irina a declarat: "Contactul meu cu trupa s-a produs... ca intr-un adapost - intai ne-am privit cu atentie, ne-am intampinat cu parcimonie, ne-am verificat, ne-am incercat... sfarsind prin a ne accepta si pretui, ferindu-ne unii pe altii... de altii".
Joaca in "A 12-a noapte" de Shakespeare alaturi de Emerich Scaffer si Ileana Predescu. Ion Popescu Gopo o distribuie in "De-as fi... Harap Alb", avandu-i ca parteneri pe Florin Piersic si Cristea Avram. Lucian Pintilie o distribuie intr-un film deosebit: "Duminica la ora 6" - partener Dan Nutu (premiat la Mamaia in 1960 si la Mar del Plata in 1966). Joaca in foarte multe filme devenind o mare artista de cinema din Romania. Mai trebuie sa mentionz cateva filme care au intrat in istorie: "Facerea lumii" in regia lui Gheorghe Vitanidis, parteneri Liviu Ciulei, Colea Rautu, Clody Berthola, Dan Ionescu, Marga Barbu, film distins cu Premiul ACIN 1971 si "Rautaciosul adolescent", partener Iurie Darie (Premiul la Moscova in 1969), "Nu vreau sa ma-nsor", parteneri Toma Caragiu si Geo Barton, regia Manole Marcus, "Poveste sentimentala", regia Iulian Mihu; "Strainul" cu Stefan Iordache, Serban Cantacuzino, regia Mihai Iacob; "Seful sectorului suflete", partener Radu Beligan, regizor Gh. Vitanidis.
In teatru joaca in piesa lui David Storey "Ferma", alaturi de Dina Cocea si Valeria Seciu; in "Caligula" alaturi de Marcel Iures, in "Antigona" lui Sofocle, in regia lui Tocilescu, parteneri: Ion Caramitru si Ion Besoiu. Joaca in "Mizantropul", partener fiindu-i Virgil Ogasanu. O inlocuieste bine pe Leopoldina Balanuta in succesul "Doi pe un balansoar", interpretarea ei fiind la nivelul lui Shirley Mac Laine din filmul cu acelasi nume. In regia lui Liviu Ciulei joaca intr-un alt succes al teatrului Bulandra, "Leonce si Lena", alaturi de Ion Caramitru si in regia lui Purcarete joaca in "Teatrul Comic" de Goldoni. S-a mai intalnit pe scena cu Marcel Iures in piesa lui Jean Paul Sartre "Cu usile inchise". Joaca alaturi de Horatiu Malaele in "Unchiul Vania" de Cehov, in regia lui Iuri Kordonsky (spectacol premiat la Palermo). Am urmarit-o in doua piese de televiziune in care mi-a placut: "Masina de scris" avandu-l partener pe regretatul Silviu Stanculescu si in piesa lui Camil Petrescu "Suflete tari", in care o interpreta pe Ioana Boiu-Dorcani, alaturi de Ion Caramitru.
La Radio a interpretat multe roluri antologice. Si acum e la fel de fascinanta ca in tinerete. De ziua ei, 19 iunie 2006, ii uram bucurii, sanatate, noi izbanzi artistice... "La multi ani!"
http://www.cronicaromana.ro/la-aniversareirina-petrescu-o-stea-de-cinema-si-o-artista-de-teatru.html
Studiaza teatrul admirand marii actori la clasa regizorului Ion Sahighian, denumit si "Sahu", unul din marii nostri regizori dar si un mare pedagog. Este regizorul preferat al lui George Vraca. Are un chip expresiv, de o fascinanta putere emotiva, care-i permite sa transmita o subtila gama de stari sufletesti.
Debuteaza pe ecran datorita regizorului Savel Stiopul in anul 1959 (anterior activitatii scenice). Savel Stiopul o cheama sa dea niste probe pentru un film al sau. Intre timp cauta o noua actrita in timp ce Liviu Ciulei cauta interpreta feminina principala pentru filmul "Valurile Dunarii". Savel Stiopul ii arata probele facute si Liviu Ciulei, pe baza acestor probe o debuteaza in cinema, devenindu-i partenera in "Valurile Dunarii". Joaca in timpul facultatii in "Oedip-Rege" de Sofocle, in "Ifigenia in Aulida" de Euripide, si in mai multe piese ii incearca maestrul talentul. Este repartizata la Teatrul Bulandra si joaca in piesa "Domnisoara de la Belle Isle" de Alexandre Dumas, in regia lui Septimiu Sever, avandu-l si partener, alaturi de Rodica Suciu.
Intrand in trupa de la Bulandra, Irina a declarat: "Contactul meu cu trupa s-a produs... ca intr-un adapost - intai ne-am privit cu atentie, ne-am intampinat cu parcimonie, ne-am verificat, ne-am incercat... sfarsind prin a ne accepta si pretui, ferindu-ne unii pe altii... de altii".
Joaca in "A 12-a noapte" de Shakespeare alaturi de Emerich Scaffer si Ileana Predescu. Ion Popescu Gopo o distribuie in "De-as fi... Harap Alb", avandu-i ca parteneri pe Florin Piersic si Cristea Avram. Lucian Pintilie o distribuie intr-un film deosebit: "Duminica la ora 6" - partener Dan Nutu (premiat la Mamaia in 1960 si la Mar del Plata in 1966). Joaca in foarte multe filme devenind o mare artista de cinema din Romania. Mai trebuie sa mentionz cateva filme care au intrat in istorie: "Facerea lumii" in regia lui Gheorghe Vitanidis, parteneri Liviu Ciulei, Colea Rautu, Clody Berthola, Dan Ionescu, Marga Barbu, film distins cu Premiul ACIN 1971 si "Rautaciosul adolescent", partener Iurie Darie (Premiul la Moscova in 1969), "Nu vreau sa ma-nsor", parteneri Toma Caragiu si Geo Barton, regia Manole Marcus, "Poveste sentimentala", regia Iulian Mihu; "Strainul" cu Stefan Iordache, Serban Cantacuzino, regia Mihai Iacob; "Seful sectorului suflete", partener Radu Beligan, regizor Gh. Vitanidis.
In teatru joaca in piesa lui David Storey "Ferma", alaturi de Dina Cocea si Valeria Seciu; in "Caligula" alaturi de Marcel Iures, in "Antigona" lui Sofocle, in regia lui Tocilescu, parteneri: Ion Caramitru si Ion Besoiu. Joaca in "Mizantropul", partener fiindu-i Virgil Ogasanu. O inlocuieste bine pe Leopoldina Balanuta in succesul "Doi pe un balansoar", interpretarea ei fiind la nivelul lui Shirley Mac Laine din filmul cu acelasi nume. In regia lui Liviu Ciulei joaca intr-un alt succes al teatrului Bulandra, "Leonce si Lena", alaturi de Ion Caramitru si in regia lui Purcarete joaca in "Teatrul Comic" de Goldoni. S-a mai intalnit pe scena cu Marcel Iures in piesa lui Jean Paul Sartre "Cu usile inchise". Joaca alaturi de Horatiu Malaele in "Unchiul Vania" de Cehov, in regia lui Iuri Kordonsky (spectacol premiat la Palermo). Am urmarit-o in doua piese de televiziune in care mi-a placut: "Masina de scris" avandu-l partener pe regretatul Silviu Stanculescu si in piesa lui Camil Petrescu "Suflete tari", in care o interpreta pe Ioana Boiu-Dorcani, alaturi de Ion Caramitru.
La Radio a interpretat multe roluri antologice. Si acum e la fel de fascinanta ca in tinerete. De ziua ei, 19 iunie 2006, ii uram bucurii, sanatate, noi izbanzi artistice... "La multi ani!"
http://www.cronicaromana.ro/la-aniversareirina-petrescu-o-stea-de-cinema-si-o-artista-de-teatru.html
Ultima editare efectuata de catre Admin in 07.04.11 8:57, editata de 3 ori
Laceanu a cantat pentru 17 presedinti de state
Laceanu a cantat pentru 17 presedinti de state
Artistul ,care a cunoscut gloria pe toate meridianele lumii, stie sa cante la nu mai putin de noua instrumente - fluier, cimpoi, caval, ocarina, ticva, nai sau solzi de peste - si are si o voce deosebita, poate fi ascultat , de 12 ani, la un restaurant de pe Bulevardul Regina Elisabeta din Bucuresti. Am aflat de la el ca, pe vremuri, le-a cantat nu numai lui Gheorghe Gheorghiu-Dej sau Nicolae Ceausescu, ci si presedintelui Kennedy sau lui Salvador Dali...
A furat meserie de la Gica Petrescu
“Am aici admiratori care nu vin pentru manele, ci oameni care asculta romante, muzica romantica, populara, dar si lautareasca, pentru a împaca toate gusturile.” Ion Laceanu a “furat meseria” de la Gica Petrescu, dar si de la alti mari artisti, culegand multe melodii iubite de public si adaptandu-le. Canta de la 17 ani, din 1952, cand în locurile natale, Saceni (langa Rosiorii de Vede), a participat, ca interpret la fluier, la faza locala a concursului pentru Festivalul Tineretului Studentilor. A castigat la faza pe tara si a fost trimis sa participe la alte doua competitii în strainatate. A obtinut, astfel, premiul întai la Varsovia si la Moscova, avand acasa trei medalii de aur. “Atunci cantam doar la fluier, pe urma am învatat la cimpoi, la caval, ocarina si alte sase instrumente. Pe urma, Dumnezeu, acum vreo 15 ani, mi-a aratat ca pot canta si cu vocea, desi nu fredonasem nici o melodie înainte.” A facut parte din ansamblul “Perinita”, care s-a reunit, mai tarziu, cu “Barbu Lautaru” si “Ciocarlia”, asa nascandu-se “Rapsodia Romana”.
Turneu în 56 de orase americane
În 1962, a încantat la fluier spectatorii americani, sustinand un turneu în 56 de orase din SUA, din 32 de state, cu doua spectacole pe zi, sub bagheta regretatului Ionel Budisteanu. “Am fost foarte bine primiti, eu la fluier, Damian Luca la nai si Angela Moldovan - voce. Desi canta în romana, i-a fermecat cu vocea ei foarte frumoasa si calda. Ansamblul de vioristi avea treizeci si ceva de persoane, mai aveam o trupa de dansatori, iar orchestra nu era statica, asa cum se întampla de obicei. N-o sa uit niciodata ce a titrat un ziar american: <Veniti sa ascultati un concert de peste doua ore, fara pupitre si partituri!>...”
“Am fredonat la urechea lui Ceausescu”
Cu sinceritate, Ion Laceanu se mandreste cu faptul ca i-a cantat la ureche lui Nicolae Ceausescu. “M-a chemat la petreceri, la Casa de Oaspeti, unde avea ca invitati frati, surori si prieteni sau personalitati din toata lumea, dar si acasa la el. Atunci începusem sa cant cu vocea si, odata, i-am interpretat “Ma dusei sa trec la Olt”. Unele din versuri sunau asa: “Unde-o fi Oltul mai mare/ M-o trece mandra calare”. El s-a întors catre mine si mi-a facut un semn: “Tovarasu’ Laceanu, textul este eronat: Unde-o fi Oltul mai mare, M-o duce mandra-n spinare, ca esti mic ca mine...”. De acolo am învatat eu textul adevarat, pe care si ceilalti colegi ai mei îl interpretau. Ceausescu avea simpatii deosebite pentru artisti, si mai ales pentru cei de muzica populara. Desi n-am fost implicat în politica, în nici un regim, nici atunci si nici pe vremea regelui sau acum, sa stiti ca era un om extraordinar. Mereu aveam, la receptii, protocol din partea lui: “ Ce-am mancat noi, dati si la muzicanti!”, spunea. A fost un om deosebit si a facut lucruri bune: Canalul, metroul... Un patriot adevarat! Si pot spune ca îl regret, pentru ca avea grija si de cei saraci”, îsi aminteste cunoscutul interpret.
Artistul a fost îndragit si de Gheorghe Gheorghiu Dej. “De multe ori, am fost invitat de familia sa la mare, si mama lui cerea “ Sa cante întai fluiericiul, si dupa aceea ceilalti!”. Si el a fost un om deosebit si am fost invitat de multe ori la masa lui de la Hotel Ambasador, din Mamaia. Dupa succesul nostru din America, el i-a facut pe Damian Luca si pe Angela Moldovan artisti emeriti, pe Ionel Budisteanu artist al poporului, si pe mine m-a decorat cu Ordinul Cultural Clasa Întai”.
“Am primit flori de la J.F.Kennedy”
Dar una dintre personalitatile de care Laceanu îsi aminteste cu mare nostalgie este presedintele american Kennedy. “L-am cunoscut la o petrecere data de Ambasada Romaniei în SUA. Parca-l vad: era un barbat frumos, si eu îl invidiam un pic. Ca înfatisare, el si Pierre Brice au fost pentru mine ca niste idoli. La finalul concertului, Kennedy împreuna cu sotia au urcat pe scena, ne-au adus un cos mare de flori si au dat mana cu fiecare dintre noi. Pe Budisteanu l-a pupat si mie mi-a strans mana. Tot atunci, a fost prezent în sala si marele pianist Arthur Rubinstein, pe care n-am sa uit niciodata ca l-am cunoscut. Asa i-am cantat si lui Charles De Gaulle, la un specatcol, aici, în tara, lui Jimmy Carter, lui Kim Ir Sen, lui Ho Shi Min în Vietnam... în total 17 presedinti de stat si în 58 de tari din lume”.
Prieten cu Dali
Dar nu numai atat... Unul din geniile pe care romanul a avut onoarea sa-l cunoasca, tot în anii ‘70, a fost Salvador Dali. În timp ce era invitat la o televiziune franceza, marele pictor l-a vazut la televizor. “Am cantat la solzi de peste, a fost impresionat si m-a cautat. Dupa doua saptamani, prin intermediul Ambasadei Romaniei la Paris, m-a gasit si m-am întalnit cu el la un hotel de lux, unde avea închiriat un etaj întreg. Era invitata aici toata mass-media franceza, si m-a pus sa le arat cum cant eu la solzi de peste. Dali mi-a propus dupa asta sa sustin un recital la casa lui de la Figueras, de langa Barcelona, unde sa asigur fondul sonor pentru o expozitie a sa. Din pacate, a murit foarte repede si acest mare vis al meu nu s-a mai împlinit. Acum, casa lui de acolo gazduieste Muzeul Dali.”
Din orchestra “Rapsodia Carpatilor”, care poate fi urmarita la “Tic-Tac”, face parte acordeonistul Marian Blondu, pe care l-a cunoscut în urma cu patru ani, în timpul unui turneu în Bulgaria: “Mi-a placut foarte mult, pentru ca are virtuozitate si multa fantezie”, afirma liderul ei. “Mai avem un solist vocal, specializat în piese ardelenesti, banatene si moderne, Vasilica Munteanu. Iar pentru ca patronul localului, Nelu Petre, a dorit sa se auda aici si noutati, am inclus în program si orga lui Florin Caldararu.” În timpul sezonului estival, Laceanu se va afla la Gradina “Poenita” din Costinesti, timp de trei luni, la invitatia patronilor, Veronica si Dan Mihailescu. Pentru forma sa de invidiat, interpretul are multe explicatii. Unul este, cu siguranta, statornicia familiei: “Cu sotia mea m-am casatorit atunci cand eu aveam 20 de ani, iar ea, 18, si sper sa sarbatorim împreuna nunta de aur. Avem un baiat, Robert, si o nora, Antoanela, împreuna cu care locuim într-un apartament spatios în zona Piata Alba-Iulia”. E interesant ca dintre co-locatarii familiei Laceanu fac parte multe VIP-uri: cateva din fetele de la ASIA, Radu Gheorghe, Body&Soul, iar în blocul de vizavi are domiciliul Nicolae Guta. Dintre ingredientele fericirii sale nu lipsesc regimul de viata echilibrat si sportul: “Faptul ca rezist ca instrumentist si sunt la moda si ca solist vocal e ca Dumnezeu mi-a dat taria sa nu fumez, sa nu beau cafea, sa nu conduc singur masina si sa nu am telefon mobil, iar aceste lucruri, care nu provoaca stress, poate au contribuit la linistea mea sufleteasca si pastrarea profesiei pe care o am. Apoi, mai beau cate un pahar de vin alb si fac deseori flotari, în jur de 12 o data”.
Larisa Ionescu
http://www.independent-al.ro/content/blogcategory/52/95/
Gica Petrescu, la plimbare prin Bucuresti
Gica Petrescu, la plimbare prin Bucuresti
In periplul sau zilnic prin buricul Bucurestiului, maestrul Gica
Petrescu emana respect si nostalgie la fiecare pas al sau. Mai iubit
decat inainte de '89, posesorul unei voci inconfundabile, ce a sustinut
un secol de muzica romaneasca, isi ia zilnic, la ora 11.30, masa la
Restaurantul Dormen, gratie prietenilor pe care ii are. Dupa care, in
pasi marunti, cu batranetea sustinuta de un baston, cel care-a cantat
si incantat dintotdeauna Capitala strabate bulevardul Regina Maria,
salutand orice persoana care-l aclama. Atunci cand este interpelat,
umorul si vocea ii raman la inaltime.
http://www.libertatea.ro/index.jsp?page=weekend&detail=article&aid=119487
Slagăre din anii '70, într-o adaptare modernă
http://www.adevarulonline.ro/2006-04-21/Timp%20Liber/slagare-din-anii-70-intr-o-adaptare-moderna_182203.htmlSlagăre din anii '70, într-o adaptare modernă
În 23 aprilie vor intra în casele dumneavoastră, prin intermediul micului ecran, Gabriel Cotabiţă, Alina Sorescu şi Silvia Dumitrescu. Cei trei vor interpreta şlagăre ale anilor 70, însă într-un nou aranjament muzical. Nostalgicii vor putea reasculta "Du-mă acasă, măi, tramvai (Gică Petrescu), "Încrederea" (Marina Voica) şi "Portocala" (Anda Călugăreanu). La finalul emisiunii "şlagăre... în revenire" (TVR 2, ora 13.00), telespectatorii vor avea parte de un cadou muzical special: în premieră, un recital al trio-ului: Gabriel Cotabiţă, Alina Sorescu şi Silvia Dumitrescu.
Gica Petrescu s-a mutat la "Ana Aslan"
Gica Petrescu s-a mutat la "Ana Aslan"
Gica Petrescu (86 de ani) si-a schimbat domiciliul. Intrucat dupa fractura de sold se deplasa cu multa greutate, vedeta se numara de ceva vreme printre noii locatari ai Institutului "Ana Aslan". "E mai bine pentru el. Are in permanenta in preajma personal medical calificat, care-i urmareste evolutia tratamentului si e mai rentabil. Acasa daca ar fi stat tot ar fi trebuit sa-si angajeze o infirmiera. Pe cand asa scapa mult mai ieftin", sustine medicul Corneliu Zaharia, cel care l-a si operat pe Gica Petrescu. Nu se stie cat va dura "sejurul" lui Gica la "Aslan". Doctorul Zaharia sustine ca pacientul sau se recupereaza bine dupa accident, dar nu stie cat va dura recuperarea.
http://www.libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=arhiva&sid=14891
Gica Petrescu (86 de ani) si-a schimbat domiciliul. Intrucat dupa fractura de sold se deplasa cu multa greutate, vedeta se numara de ceva vreme printre noii locatari ai Institutului "Ana Aslan". "E mai bine pentru el. Are in permanenta in preajma personal medical calificat, care-i urmareste evolutia tratamentului si e mai rentabil. Acasa daca ar fi stat tot ar fi trebuit sa-si angajeze o infirmiera. Pe cand asa scapa mult mai ieftin", sustine medicul Corneliu Zaharia, cel care l-a si operat pe Gica Petrescu. Nu se stie cat va dura "sejurul" lui Gica la "Aslan". Doctorul Zaharia sustine ca pacientul sau se recupereaza bine dupa accident, dar nu stie cat va dura recuperarea.
http://www.libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=arhiva&sid=14891
Ultima editare efectuata de catre in 08.12.06 16:14, editata de 1 ori
Petrescu[V=]
CEZAR PETRESCU-
10]Necunoscuţi!... cei ce se uită încruntaţi unul la altul când s-au izbit gonind piept în piept, sau politicos se feresc în lături, rostindu-şi scuze cu surâs prefăcut şi convenţional, alergând mai departe...
9]Deznadejdea invata cu incetul sa se prefaca in resemnare.
8]Inteligenta e un mijloc de adaptare la mediu al instinctului de conservare.
7]După ce ştii totul, vine îndoiala.
6]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoaste nicio silnicie, e preferinta sincera.
5]Asa e dragostea… un joc, un joc stupid, murdar si masluit… nu intri fara sa dai socoteala intr-un asemenea joc.
4]Nimic nu se plateste mai sigur ca prostia
3]Progresul are o lege de fier: te adaptezi, sau mori!
2]Lumea nu este condusa de capete, ci de pasiuni.
1]Alfred de Musset era frumos ca un zeu. Si George Sand l-a lasat...
=====
CAMIL PETRESCU-
13]Urâciunea nu e decât umbra frumuseţii.
12]O părere este înainte de toate un act de credinţă ideologică şi o credinţă nu poate să fie confortabilă ca un rând de haine gata.
11]Realitatea se creaza prin insusi faptul cunoasterii.
10]Dacă n-ar fi prostii, desteptii ar muri de foame.
9]Arta n-are de-a face cu ortografia.
8]Stilul frumos e opus artei... E ca dictiunea in teatru, ca scrisul caligrafic in stiinta.
7]Arta teatrului are nevoie de firi de structura exceptionala.
6]Cuvantul e un mijloc imperfect de comunicare.
5]Dreptatea este deasupra noastra si este una pentru toata lumea si pentru toate timpurile.
4]Femeia îl înşeală numai pe cel pe care îl iubeşte, pe ceilalţi îi părăseşte, pur şi simplu.
3]Marea înţelepciune este să-ţi alegi prieteni care nu te vor sili la compromisuri.
2]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoste nici o silnicie, e preferinta sincera.
1]O iubire mare e mai curand un proces de autosugestie... Trebuie timp si trebuie complicitate pentru formarea ei...
=====
Gica
Irina
Alina
Radu
Florin
Dan
Liviu
Adriana
Anca
10]Necunoscuţi!... cei ce se uită încruntaţi unul la altul când s-au izbit gonind piept în piept, sau politicos se feresc în lături, rostindu-şi scuze cu surâs prefăcut şi convenţional, alergând mai departe...
9]Deznadejdea invata cu incetul sa se prefaca in resemnare.
8]Inteligenta e un mijloc de adaptare la mediu al instinctului de conservare.
7]După ce ştii totul, vine îndoiala.
6]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoaste nicio silnicie, e preferinta sincera.
5]Asa e dragostea… un joc, un joc stupid, murdar si masluit… nu intri fara sa dai socoteala intr-un asemenea joc.
4]Nimic nu se plateste mai sigur ca prostia
3]Progresul are o lege de fier: te adaptezi, sau mori!
2]Lumea nu este condusa de capete, ci de pasiuni.
1]Alfred de Musset era frumos ca un zeu. Si George Sand l-a lasat...
=====
CAMIL PETRESCU-
13]Urâciunea nu e decât umbra frumuseţii.
12]O părere este înainte de toate un act de credinţă ideologică şi o credinţă nu poate să fie confortabilă ca un rând de haine gata.
11]Realitatea se creaza prin insusi faptul cunoasterii.
10]Dacă n-ar fi prostii, desteptii ar muri de foame.
9]Arta n-are de-a face cu ortografia.
8]Stilul frumos e opus artei... E ca dictiunea in teatru, ca scrisul caligrafic in stiinta.
7]Arta teatrului are nevoie de firi de structura exceptionala.
6]Cuvantul e un mijloc imperfect de comunicare.
5]Dreptatea este deasupra noastra si este una pentru toata lumea si pentru toate timpurile.
4]Femeia îl înşeală numai pe cel pe care îl iubeşte, pe ceilalţi îi părăseşte, pur şi simplu.
3]Marea înţelepciune este să-ţi alegi prieteni care nu te vor sili la compromisuri.
2]Dragostea este frumoasa tocmai pentru ca nu cunoste nici o silnicie, e preferinta sincera.
1]O iubire mare e mai curand un proces de autosugestie... Trebuie timp si trebuie complicitate pentru formarea ei...
=====
Gica
Irina
Alina
Radu
Florin
Dan
Liviu
Adriana
Anca
Ultima editare efectuata de catre Admin in 28.10.15 10:43, editata de 103 ori
Pagina 6 din 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 din 6
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum