Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE2Scris de Admin 26.08.17 22:37
» TEXT ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE1
Scris de Admin 26.08.17 22:36
» Comunitatea evreiască din Botoșani (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» Comunitatea evreiască din Botoșani (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:30
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (1)
Scris de Admin 26.08.17 22:19
» ITINERARIU SEFARD DIN IMPERIUL OTOMAN IN TARILE ROMANE (2)
Scris de Admin 26.08.17 22:18
» DESPRE ANTISEMITISMUL MAREȘALULUI ION ANTONESCU
Scris de Admin 04.08.17 23:54
» Romanizarea Romaniei 1940-44 legi antisemite, CNRomanizare
Scris de Admin 04.08.17 21:13
» ROMÂNIA LUI ANTONESCU ȘI LOGICA VIOLENȚEI(3): VIOLENŢA MILIT
Scris de Admin 05.03.17 11:01
» Anunțuri Administrative
Scris de Admin 25.02.17 20:07
AMERICA
2 participanți
Pagina 6 din 7
Pagina 6 din 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AMERICA
Rezumarea primului mesaj :
Ultima editare efectuata de catre Admin in 02.07.15 20:21, editata de 5 ori
Pungile de plastic ar putea fi interzise în San Francisco
Pungile de plastic ar putea fi interzise în San Francisco
http://www.realitatea.net/51727_Pungile-de-plastic-ar-putea-fi-interzise-in-San-Francisco-.html
Consiliul oraşului San Franscisco a votat interzicerea pungilor de plastic în centrele comerciale, pentru a a ajuta la promovarea reciclării, devenind astfel primul oraş american care are o astfel de iniţiativă.
Potrivit textului aprobat, centrele comerciale şi farmaciile nu vor avea voie să ofere pungi de plastic fabricate din produse petroliere decât în următoarele şase luni.
"Multe oraşe (străine) şi naţiuni au implementat o legislaţie similară", a spus Ross Mirkarimi, iniţiatorul legii. "Este uimitor că San Francisco este primul oraş american care ia această decizie. Sper că şi alte oraşe americane vor adopta o legislaţie similară", a declarat Mirkarimi.
Departamentul pentru Mediu al oraşului a spus că San Francisco foloseşte 181 milioane de pungi de plastic anual pentru cumpărături. Planurile de până acum pentru încurajarea reciclării pungilor au eşuat, cumpărătorii returnând doar 1% din totalul pungilor folosite, a spus purtătorul de cuvânt al departamentului, Mark Westland.
Mirkarimi a spus că se vor economisi astfel 450.000 de galoane de petrol pe an şi nu va mai fi nevoie să se trimită 1.400 tone de deşeuri anual spre gropile de gunoi.
Noile reguli vor permite totuşi folosirea pungilor de plastic reciclabile, care în prezent nu sunt folosite pe scară largă. Purtătorul de cuvânt al primarului Gavin Newsom, care poate să aprobe sau să folosească dreptul de veto pentru acest text, a calificat problema ca fiind sensibilă. "Sunt şanse să semneze", a spus Nathan Ballard.
http://www.realitatea.net/51727_Pungile-de-plastic-ar-putea-fi-interzise-in-San-Francisco-.html
Consiliul oraşului San Franscisco a votat interzicerea pungilor de plastic în centrele comerciale, pentru a a ajuta la promovarea reciclării, devenind astfel primul oraş american care are o astfel de iniţiativă.
Potrivit textului aprobat, centrele comerciale şi farmaciile nu vor avea voie să ofere pungi de plastic fabricate din produse petroliere decât în următoarele şase luni.
"Multe oraşe (străine) şi naţiuni au implementat o legislaţie similară", a spus Ross Mirkarimi, iniţiatorul legii. "Este uimitor că San Francisco este primul oraş american care ia această decizie. Sper că şi alte oraşe americane vor adopta o legislaţie similară", a declarat Mirkarimi.
Departamentul pentru Mediu al oraşului a spus că San Francisco foloseşte 181 milioane de pungi de plastic anual pentru cumpărături. Planurile de până acum pentru încurajarea reciclării pungilor au eşuat, cumpărătorii returnând doar 1% din totalul pungilor folosite, a spus purtătorul de cuvânt al departamentului, Mark Westland.
Mirkarimi a spus că se vor economisi astfel 450.000 de galoane de petrol pe an şi nu va mai fi nevoie să se trimită 1.400 tone de deşeuri anual spre gropile de gunoi.
Noile reguli vor permite totuşi folosirea pungilor de plastic reciclabile, care în prezent nu sunt folosite pe scară largă. Purtătorul de cuvânt al primarului Gavin Newsom, care poate să aprobe sau să folosească dreptul de veto pentru acest text, a calificat problema ca fiind sensibilă. "Sunt şanse să semneze", a spus Nathan Ballard.
Statuia Libertatii, una dintre minunile lumii moderne
Statuia Libertatii, una dintre minunile lumii moderne
http://www.ziarultricolorul.ro/monden.html?aid=6512Povestea unuia dintre cele mai cunoscute monumente ale lumii, Statuia Libertatii, începe în 17 iunie 1885, zi în care aceasta ajungea în portul orasului New York. Statuia, ce reprezinta un cadou pentru Statele Unite din partea Frantei, ca simbol al prieteniei dintre cele doua natiuni, este plasata pe rîul Hudson, în portul orasului New York, fiind totodata un simbol de bun venit pentru toata lumea: pentru cei care se întorc în tara, pentru vizitatori sau imigranti. Sculptorul care a faurit statuia este Frederic Auguste Bartholdi, iar Gustave Eiffel, realizatorul Turnului Eiffel, este cel care a creat armatura acesteia. Statuia Libertatii, care este din cupru si o înfatiseaza pe Zeita Libertatii, este un simbol al libertatii în general, reprezentînd totodata si simbolul luptatorilor pentru libertate. Americanii nu sînt singurii care au o astfel de statuie, însa cea de peste Ocean este cea mai cunoscuta. Britanicii au si ei o statuie similara, denumita Britannia, care a fost ridicata înaintea celei din America. Britannia întruchipeaza valorile democratice britanice si a fost cunoscuta mai ales atunci cînd ascensiunea Imperiului Britanic era la apogeu. Revenind la statuia din America, zilele trecute ziarele de peste Ocean au publicat niste stiri conform carora monumentul ar putea deveni una dintre cele sapte minuni ale lumii contemporane. Si asta pentru ca statuia merita întreaga atentie pentru un asemenea top. Pe lista au mai fost înscrise si alte edificii celebre, precum Marele Zid Chinezesc sau amfiteatrul Colosseum din Roma. Initiativa a fost lansata în ianuarie 2006 si a fost inspirata de modelul antic al celor sapte minuni grecesti: marea piramida a lui Kheops, gradinile suspendate ale Semiramidei, templul zeitei Artemis, farul din Alexandria, statuia lui Zeus din Olimpia, Colosul din Rodos si mausoleul din Halicarnas. Dintre cele sapte minuni, astazi mai exista doar una - piramidele egiptene, toate celelalte disparînd. Ramîne de vazut daca aceasta cerere se va finaliza si Statuia Libertatii va deveni una dintre minunile lumii. Pîna atunci, americanii mai au de asteptat rezultatul votului, ce urmeaza a fi anuntat pe 7 iulie, la Lisabona.
http://www.ziarultricolorul.ro/monden.html?aid=6512Povestea unuia dintre cele mai cunoscute monumente ale lumii, Statuia Libertatii, începe în 17 iunie 1885, zi în care aceasta ajungea în portul orasului New York. Statuia, ce reprezinta un cadou pentru Statele Unite din partea Frantei, ca simbol al prieteniei dintre cele doua natiuni, este plasata pe rîul Hudson, în portul orasului New York, fiind totodata un simbol de bun venit pentru toata lumea: pentru cei care se întorc în tara, pentru vizitatori sau imigranti. Sculptorul care a faurit statuia este Frederic Auguste Bartholdi, iar Gustave Eiffel, realizatorul Turnului Eiffel, este cel care a creat armatura acesteia. Statuia Libertatii, care este din cupru si o înfatiseaza pe Zeita Libertatii, este un simbol al libertatii în general, reprezentînd totodata si simbolul luptatorilor pentru libertate. Americanii nu sînt singurii care au o astfel de statuie, însa cea de peste Ocean este cea mai cunoscuta. Britanicii au si ei o statuie similara, denumita Britannia, care a fost ridicata înaintea celei din America. Britannia întruchipeaza valorile democratice britanice si a fost cunoscuta mai ales atunci cînd ascensiunea Imperiului Britanic era la apogeu. Revenind la statuia din America, zilele trecute ziarele de peste Ocean au publicat niste stiri conform carora monumentul ar putea deveni una dintre cele sapte minuni ale lumii contemporane. Si asta pentru ca statuia merita întreaga atentie pentru un asemenea top. Pe lista au mai fost înscrise si alte edificii celebre, precum Marele Zid Chinezesc sau amfiteatrul Colosseum din Roma. Initiativa a fost lansata în ianuarie 2006 si a fost inspirata de modelul antic al celor sapte minuni grecesti: marea piramida a lui Kheops, gradinile suspendate ale Semiramidei, templul zeitei Artemis, farul din Alexandria, statuia lui Zeus din Olimpia, Colosul din Rodos si mausoleul din Halicarnas. Dintre cele sapte minuni, astazi mai exista doar una - piramidele egiptene, toate celelalte disparînd. Ramîne de vazut daca aceasta cerere se va finaliza si Statuia Libertatii va deveni una dintre minunile lumii. Pîna atunci, americanii mai au de asteptat rezultatul votului, ce urmeaza a fi anuntat pe 7 iulie, la Lisabona.
Pasarelă la 1, 3 km deasupra Marelui Canion
Pasarelă la 1, 3 km deasupra Marelui Canion
În Marele Canion s-a inaugurat ieri un impresionant pod, de fapt o punte de observaţie a rezervaţiei naturale. La ceremonie au participat reprezentanţi ai indienilor americani şi doi foşti astronauţi, care au avut onoarea să treacă primii peste podul cu podea de sticlă. Botezată Skywalk, puntea va fi deschisă publicului din 28 martie.
Festivităţile de la Marele Canion au fost conduse de mai mulţi membri ai Tribului Hualapai, care trăiesc în apropiere de parcul naţional. Skywalk măsoară 21 de metri, are formă de potcoavă şi se află la 1.300 de metri deasupra râului Colorado. Muncitorii au avut nevoie de 373 de tone de oţel şi 90 de tone de sticlă.
Indienii Hualapai au permis construirea podului de sticlă, cu speranţa că turismul în zonă va lua amploare. Puntea a fost realizată de un magnat din Las Vegas, care a cheltuit 30 de milioane de dolari. Şi investitorii se aşteaptă ca Skywalk să devină una din principalele atracţii din Marele Canion.
Pasarela va permite vizitatorilor să admire de la înălţime, peisajul unic. Arhitecţii spun că 120 de oameni se pot plimba, simultan, pe podul de sticlă. Taxa de vizitare este de 25 de dolari
În Marele Canion s-a inaugurat ieri un impresionant pod, de fapt o punte de observaţie a rezervaţiei naturale. La ceremonie au participat reprezentanţi ai indienilor americani şi doi foşti astronauţi, care au avut onoarea să treacă primii peste podul cu podea de sticlă. Botezată Skywalk, puntea va fi deschisă publicului din 28 martie.
Festivităţile de la Marele Canion au fost conduse de mai mulţi membri ai Tribului Hualapai, care trăiesc în apropiere de parcul naţional. Skywalk măsoară 21 de metri, are formă de potcoavă şi se află la 1.300 de metri deasupra râului Colorado. Muncitorii au avut nevoie de 373 de tone de oţel şi 90 de tone de sticlă.
Indienii Hualapai au permis construirea podului de sticlă, cu speranţa că turismul în zonă va lua amploare. Puntea a fost realizată de un magnat din Las Vegas, care a cheltuit 30 de milioane de dolari. Şi investitorii se aşteaptă ca Skywalk să devină una din principalele atracţii din Marele Canion.
Pasarela va permite vizitatorilor să admire de la înălţime, peisajul unic. Arhitecţii spun că 120 de oameni se pot plimba, simultan, pe podul de sticlă. Taxa de vizitare este de 25 de dolari
O pizza şi o îngheţată la New York, 2.000 de dolari !
O pizza şi o îngheţată la New York, 2.000 de dolari !
Şase feluri de caviar, homar proaspăt, smântână şi arpagic, iată topping-ul celei mai scumpe şi extravagante pizza din lume. Produsul se prepară într-un restaurant din inima Manhattan-ului şi costă 1.000 de dolari.
Luxury Pizza are 30 cm în diametru şi se poate servi şi la felie, pentru 125 de dolari. Proprietarul restaurantului afirmă că a lucrat la reţetă mai mult un an şi că la New York există oameni care-şi permit o astfel de pizza. Intenţia de a mânca o astfel de pizza trebuie anunţată cu o zi înainte.
Cei care nu s-au săturat cu o pizza de 1.000 de dolari pot merge la un restaurant vecin, unde se poate gusta îngheţata Opulenţa aurie acoperită cu foiţă de aur de 23 de carate şi care costă tot 1.000 de dolari.
Şase feluri de caviar, homar proaspăt, smântână şi arpagic, iată topping-ul celei mai scumpe şi extravagante pizza din lume. Produsul se prepară într-un restaurant din inima Manhattan-ului şi costă 1.000 de dolari.
Luxury Pizza are 30 cm în diametru şi se poate servi şi la felie, pentru 125 de dolari. Proprietarul restaurantului afirmă că a lucrat la reţetă mai mult un an şi că la New York există oameni care-şi permit o astfel de pizza. Intenţia de a mânca o astfel de pizza trebuie anunţată cu o zi înainte.
Cei care nu s-au săturat cu o pizza de 1.000 de dolari pot merge la un restaurant vecin, unde se poate gusta îngheţata Opulenţa aurie acoperită cu foiţă de aur de 23 de carate şi care costă tot 1.000 de dolari.
Se inchide barul din `Totul despre sex`.
Se inchide barul din `Totul despre sex`.
Aflat in districtul Manhattan din New York, cunoscutul bar din Union Square, popularizat gratie serialului de mare succes "Totul despre sex", pare sa aiba o soarta nu prea stralucita, data fiind intentia Departamentului de Sanatate si Igiena de a-l inchide. Inspectorii care l-au verificat recent au considerat ca localul nu respecta norme minime de igiena, dupa ce au descoperit ca laptele era tinut in conditii improprii, iar carnea pentru hamburgeri avea termenul de garantie expirat. Neregulile au fost, de fapt, mai multe, din moment c ...
Aflat in districtul Manhattan din New York, cunoscutul bar din Union Square, popularizat gratie serialului de mare succes "Totul despre sex", pare sa aiba o soarta nu prea stralucita, data fiind intentia Departamentului de Sanatate si Igiena de a-l inchide. Inspectorii care l-au verificat recent au considerat ca localul nu respecta norme minime de igiena, dupa ce au descoperit ca laptele era tinut in conditii improprii, iar carnea pentru hamburgeri avea termenul de garantie expirat. Neregulile au fost, de fapt, mai multe, din moment c ...
continuare
Miracolul SUA: Coasta de Vest, intre civilizatie si decadent
Miracolul SUA: Coasta de Vest, intre civilizatie si decadenta (I)
=====
Miracolul SUA: Coasta de Vest, intre civilizatie si decadenta (II)
=====
Miracolul SUA: Coasta de Vest, intre civilizatie si decadenta (II)
San Diego - un punct in migratia balenelor
San Diego - un punct in migratia balenelor
http://www.revistamagazin.ro/content/view/5099/7/
Orasul a fost descoperit de europeni spre mijlocul secolului al XVI-lea. Primul care a ajuns aici a fost Juan Rodriguez Cabrillo, navigator portughez aflat in serviciul Spaniei. El a descoperit la 28 septembrie 1542 golful pe care l-a numit San Mignel, debarcand pentru o scurta vreme pe tarm. Dupa mai bine de o jumatate de veac, la 10 noiembrie 1602, spaniolul Sebastian Viscaino arboreaza pe mal drapelul Spaniei, rebotezand locul San Diego de Alcala. Gaspar de Portola intemeiaza ulterior un port militar.
Evenimentul s-a petrecut la 1769, dupa care calugarul franciscan Junipero Serra se stabileste in zona ridicand o misiune. In 1834 este declarat oras, dezvoltandu-se de fapt ca un sat, „pueblo”, aflat in apropierea fortificatiilor mexicane. In 1867, in urma unui razboi, americanii cuceresc orasul si agentul imobiliar Alonso Erastus Horton cumpara la sud de Orasul Vechi un teren pe care incepe construirea Orasului Nou.
El a amenajat la tarm un chei devenit nucleul cartierului Gaslamp, unde s-au dezvoltat rapid o serie de carciumi, bordeluri, sali de joc. Un avant deosebit a cunoscut orasul dupa 1884, cand s-a construit calea ferata de la Santa Fé, care asigura legatura cu estul tarii. Dupa 1888 insa, orasul a intrat in declin si a fost parasit de aproape jumatate din locuitori.
Situatia s-a imbunatatit insa din nou dupa 1900 datorita cresterii importantei bazei navale americane de la Coronado. In timpul celor doua razboaie mondiale si in perioadele care au urmat imediat dupa ele, s-au dezvoltat santierele navale apoi industriile electronica si aeronautica, iar dupa 1960 a demarat restaurarea Orasului Vechi.
Cu toate perioadele proaste, orasul a dat o atentie deosebita evenimentelor culturale. In centru exista 15 muzee si patru teatre printre care „Globe”, o replica a faimosului teatru londonez. De altfel aici are loc festivalul national anual „Shakespeare”. Universitatea a fost creata in 1897, iar in Parcul Bilbao cu faimoasa Gradina Botanica si valoroasa Gradina Zoologica, poti admira trandafiri, palmieri si cactusi dar si elefanti, care par sa se simta aici in largul lor.
Exista un far construit in 1855 iar cartierul Gaslamp datand din perioada 1880-1920, si avand in trecut o reputatie proasta, este acum complet restaurat si plin de magazine de antichitati, suveniruri, mici teatre si restaurante oferind turistilor cele mai diverse atractii.
Zona dintre golfuri, unde fusese candva misiunea spaniola, si centrul orasului, candva o mlastina, este acum cea mai populata plaja cu insulite de vis si o larga desfasurare de vele si alte ambarcatiuni. In 1964 a fost inaugurat acvariul Sea World, unul dintre cele mai mari din lume, cu un tunel subacvatic transparent si dresura de animale marine, spectacole care se desfasoara cu casa inchisa. O atractie deosebita o constituie Sea Port Village unde se afla o asezare de pescari, Embarcadero, al carei aspect este cel de la inceputul secolului XX. Atmosfera romantica este creata si de Muzeul Maritim si vasele de razboi acorate pe marginile unei limbi de nisip.
Intregul oras poate fi admirat de sus de pe stancile pe care se afla farul Point Loma. De aici poti contempla nu doar panorama orasului ci si balenele care migreaza de-a lungul coastei californiene. Uriasele mamifere, circa 15.000, parcurg din decembrie pana in martie drumul din tinuturile arctice, unde isi gasesc hrana, spre sud, unde isi nasc puii. San Diego este un punct pe acest drum reprezentand astfel un punct pe drumul supravietuirii.
http://www.revistamagazin.ro/content/view/5099/7/
Orasul a fost descoperit de europeni spre mijlocul secolului al XVI-lea. Primul care a ajuns aici a fost Juan Rodriguez Cabrillo, navigator portughez aflat in serviciul Spaniei. El a descoperit la 28 septembrie 1542 golful pe care l-a numit San Mignel, debarcand pentru o scurta vreme pe tarm. Dupa mai bine de o jumatate de veac, la 10 noiembrie 1602, spaniolul Sebastian Viscaino arboreaza pe mal drapelul Spaniei, rebotezand locul San Diego de Alcala. Gaspar de Portola intemeiaza ulterior un port militar.
Evenimentul s-a petrecut la 1769, dupa care calugarul franciscan Junipero Serra se stabileste in zona ridicand o misiune. In 1834 este declarat oras, dezvoltandu-se de fapt ca un sat, „pueblo”, aflat in apropierea fortificatiilor mexicane. In 1867, in urma unui razboi, americanii cuceresc orasul si agentul imobiliar Alonso Erastus Horton cumpara la sud de Orasul Vechi un teren pe care incepe construirea Orasului Nou.
El a amenajat la tarm un chei devenit nucleul cartierului Gaslamp, unde s-au dezvoltat rapid o serie de carciumi, bordeluri, sali de joc. Un avant deosebit a cunoscut orasul dupa 1884, cand s-a construit calea ferata de la Santa Fé, care asigura legatura cu estul tarii. Dupa 1888 insa, orasul a intrat in declin si a fost parasit de aproape jumatate din locuitori.
Situatia s-a imbunatatit insa din nou dupa 1900 datorita cresterii importantei bazei navale americane de la Coronado. In timpul celor doua razboaie mondiale si in perioadele care au urmat imediat dupa ele, s-au dezvoltat santierele navale apoi industriile electronica si aeronautica, iar dupa 1960 a demarat restaurarea Orasului Vechi.
Cu toate perioadele proaste, orasul a dat o atentie deosebita evenimentelor culturale. In centru exista 15 muzee si patru teatre printre care „Globe”, o replica a faimosului teatru londonez. De altfel aici are loc festivalul national anual „Shakespeare”. Universitatea a fost creata in 1897, iar in Parcul Bilbao cu faimoasa Gradina Botanica si valoroasa Gradina Zoologica, poti admira trandafiri, palmieri si cactusi dar si elefanti, care par sa se simta aici in largul lor.
Exista un far construit in 1855 iar cartierul Gaslamp datand din perioada 1880-1920, si avand in trecut o reputatie proasta, este acum complet restaurat si plin de magazine de antichitati, suveniruri, mici teatre si restaurante oferind turistilor cele mai diverse atractii.
Zona dintre golfuri, unde fusese candva misiunea spaniola, si centrul orasului, candva o mlastina, este acum cea mai populata plaja cu insulite de vis si o larga desfasurare de vele si alte ambarcatiuni. In 1964 a fost inaugurat acvariul Sea World, unul dintre cele mai mari din lume, cu un tunel subacvatic transparent si dresura de animale marine, spectacole care se desfasoara cu casa inchisa. O atractie deosebita o constituie Sea Port Village unde se afla o asezare de pescari, Embarcadero, al carei aspect este cel de la inceputul secolului XX. Atmosfera romantica este creata si de Muzeul Maritim si vasele de razboi acorate pe marginile unei limbi de nisip.
Intregul oras poate fi admirat de sus de pe stancile pe care se afla farul Point Loma. De aici poti contempla nu doar panorama orasului ci si balenele care migreaza de-a lungul coastei californiene. Uriasele mamifere, circa 15.000, parcurg din decembrie pana in martie drumul din tinuturile arctice, unde isi gasesc hrana, spre sud, unde isi nasc puii. San Diego este un punct pe acest drum reprezentand astfel un punct pe drumul supravietuirii.
Platformă de sticlă peste Marele Canion
Platformă de sticlă peste Marele CanionÎn Arizona, la peste 1.600 de metri deasupra Râului Colorado, care străbate Marele Canion, se construieşte o imensă platformă din beton şi sticlă, care le va oferi turiştilor cele mai spectaculoase privelişti experimentate până acum în această zonă a lumii. Proiectul costă multe milioane de dolari, dar constructorii spun că persoanele care au comandat obiectivul vor să transforme un sat indian în cea mai „fierbinte" atracţie turistică din acest stat american. Platforma în sine este o minune a ingineriei moderne şi va avea forma unei potcoave metalice în interiorul căreia va fi montată o dublă podea din material transparent, a cărui rezistenţă elastică este echivalentă cu cea a oţelului. 500 tone de oţel
De la marginea stâncii până în punctul de vârf al potcoavei metalice, turiştii vor putea merge exact 24 de metri pe deasupra văii. Ei nu vor avea de ce să se teamă că platforma s-ar putea îndoi, întrucât cele 500 tone de oţel, în care vor fi prinse alte 90 tone de sticlă polimerică, vor fi atât de bine ancorate de peretele vertical încât, chiar dacă platforma ar fi plină de oameni, vârful nu ar coborî decât, cel mult, doi centimetri. Adică insesizabil.
Pentru realizarea platformei, autorităţile statului Arizona au avut nevoie şi de acordul tribului indian Hualapai, care locuieşte la câteva sute de metri de acest loc. Şeful de trib a binecuvântat construcţia şi a spus că zeii îi vor admira pe oamenii curajoşi care o vor vizita.
De la marginea stâncii până în punctul de vârf al potcoavei metalice, turiştii vor putea merge exact 24 de metri pe deasupra văii. Ei nu vor avea de ce să se teamă că platforma s-ar putea îndoi, întrucât cele 500 tone de oţel, în care vor fi prinse alte 90 tone de sticlă polimerică, vor fi atât de bine ancorate de peretele vertical încât, chiar dacă platforma ar fi plină de oameni, vârful nu ar coborî decât, cel mult, doi centimetri. Adică insesizabil.
Pentru realizarea platformei, autorităţile statului Arizona au avut nevoie şi de acordul tribului indian Hualapai, care locuieşte la câteva sute de metri de acest loc. Şeful de trib a binecuvântat construcţia şi a spus că zeii îi vor admira pe oamenii curajoşi care o vor vizita.
Skywalk - Marele Canion, asa cum doar vulturii il mai vad
Skywalk - Marele Canion, asa cum doar vulturii il mai vad
Ziarul Gandul | 14 februarie 2007
O minune a ingineriei sau o monstruozitate? Iata ce se intreaba intreaga America dupa ce au fost dezvaluite planurile unei constructii uriase deasupra Marelui Canion. "Skywalk" - primul edificiu comercial construit vreodata in rezervatia naturala - i-a intrigat peste poate pe cetatenii americani. Inginerii au demarat constructia unui soi de trotuar in forma de potcoava, suspendat la un km si jumatate deasupra fluviului Colorado. Si s-au miscat destul de repede, pentru ca luna viitoare el va fi dat deja in folosinta. Vizitatorilor li se va taia respiratia, spun ei, cand vor putea admira de sus minunea naturala, privilegiu de care pana acum se bucurau doar vulturii.
Si nu oricum, ci prin podeaua din sticla, scrie Los Angeles Times. Potcoava va fi construita in rezervatia indiana Hualapai si va inghiti 373.000 de kg de otel si 90 de tone de sticla. Indienii din zona spera ca astfel vor reusi sa reinvie interesul turistilor pentru aceasta zona destul de izolata si sa rezolve problemele legate de somaj (care au ajuns la 50%) si alcoolism. "Skywalk este acel "wow" care va atrage oamenii", sustine un om de afaceri din trib, Steve Beattie. Investitia va fi una uriasa - 40 de milioane de dolari doar pentru platforma - pentru ca pe urma se va construi si un centru pentru vizitatori si un restaurant. Apoi, un teren de golf si un hotel. Autoritatile care au grija de rezervatia naturala spun insa ca aceasta cladire spectaculoasa din otel si sticla va "desacraliza" frumusetea salbatica a regiunii. "Indienii spun ca Marele Canion este al lor si ca pot face ce doresc aici. Si, din punct de vedere legal, e greu sa combati initiativa lor. Dar este evident ca perspectiva unui pumn de dolari este mai ademenitoare decat obligatia de a proteja Marele Canion pentru valorile sale culturale si istorice", spune Robert Arnberger, fost administrator al rezervatiei. Skywalk este o parte a unui proces care transforma canionul intr-un teren de joaca comercial, sunt de parere si alti critici ai proiectului, citati de Los Angeles Times. Nu ca pana acum nu ar mai fi existat si alte tentative de a-i multumi pe cei 200.000 de turisti care puneau piciorul in rezervatie in fiecare an. Nunti organizate pe marginea canionului, curse de motociclete, jocuri de noroc, toate au fost incercate, dar nu au adus suficiente venituri pentru triburile ce sunt nevoite sa se autosustina financiar. Asa ca, in urma cu trei ani, a aparut ideea de a construi ceva cu adevarat monumental, care sa devina un magnet pentru sute de mii ori chiar milioane de curiosi. Mai mult, tribul din Hualapai va opera avioane si elicoptere ce vor zbura la joasa altitudine si care ii vor duce pe vizitatori chiar in canion. Dupa ce vor ateriza pe malul canionului, indienii planuiesc sa mearga si mai departe cu valorificarea interesului turistic. Turistii vor fi imbarcati pe pontoane ghidate si curse de rafting sau vor cobori cu ajutorul unui teleferic de pe marginea canionului pana la buza fluviului. Problema este ca fluviul se afla, spre deosebire de canion, sub control federal, asa ca administratia americana poate refuza sau bloca propunerile turistice ce pot afecta intr-un fel sau altul apa. Insa, in ceea ce priveste canionul, Washingtonul nu poate face mai nimic, rezervatia raspunzand unei legislatii speciale.
Ziarul Gandul | 14 februarie 2007
O minune a ingineriei sau o monstruozitate? Iata ce se intreaba intreaga America dupa ce au fost dezvaluite planurile unei constructii uriase deasupra Marelui Canion. "Skywalk" - primul edificiu comercial construit vreodata in rezervatia naturala - i-a intrigat peste poate pe cetatenii americani. Inginerii au demarat constructia unui soi de trotuar in forma de potcoava, suspendat la un km si jumatate deasupra fluviului Colorado. Si s-au miscat destul de repede, pentru ca luna viitoare el va fi dat deja in folosinta. Vizitatorilor li se va taia respiratia, spun ei, cand vor putea admira de sus minunea naturala, privilegiu de care pana acum se bucurau doar vulturii.
Si nu oricum, ci prin podeaua din sticla, scrie Los Angeles Times. Potcoava va fi construita in rezervatia indiana Hualapai si va inghiti 373.000 de kg de otel si 90 de tone de sticla. Indienii din zona spera ca astfel vor reusi sa reinvie interesul turistilor pentru aceasta zona destul de izolata si sa rezolve problemele legate de somaj (care au ajuns la 50%) si alcoolism. "Skywalk este acel "wow" care va atrage oamenii", sustine un om de afaceri din trib, Steve Beattie. Investitia va fi una uriasa - 40 de milioane de dolari doar pentru platforma - pentru ca pe urma se va construi si un centru pentru vizitatori si un restaurant. Apoi, un teren de golf si un hotel. Autoritatile care au grija de rezervatia naturala spun insa ca aceasta cladire spectaculoasa din otel si sticla va "desacraliza" frumusetea salbatica a regiunii. "Indienii spun ca Marele Canion este al lor si ca pot face ce doresc aici. Si, din punct de vedere legal, e greu sa combati initiativa lor. Dar este evident ca perspectiva unui pumn de dolari este mai ademenitoare decat obligatia de a proteja Marele Canion pentru valorile sale culturale si istorice", spune Robert Arnberger, fost administrator al rezervatiei. Skywalk este o parte a unui proces care transforma canionul intr-un teren de joaca comercial, sunt de parere si alti critici ai proiectului, citati de Los Angeles Times. Nu ca pana acum nu ar mai fi existat si alte tentative de a-i multumi pe cei 200.000 de turisti care puneau piciorul in rezervatie in fiecare an. Nunti organizate pe marginea canionului, curse de motociclete, jocuri de noroc, toate au fost incercate, dar nu au adus suficiente venituri pentru triburile ce sunt nevoite sa se autosustina financiar. Asa ca, in urma cu trei ani, a aparut ideea de a construi ceva cu adevarat monumental, care sa devina un magnet pentru sute de mii ori chiar milioane de curiosi. Mai mult, tribul din Hualapai va opera avioane si elicoptere ce vor zbura la joasa altitudine si care ii vor duce pe vizitatori chiar in canion. Dupa ce vor ateriza pe malul canionului, indienii planuiesc sa mearga si mai departe cu valorificarea interesului turistic. Turistii vor fi imbarcati pe pontoane ghidate si curse de rafting sau vor cobori cu ajutorul unui teleferic de pe marginea canionului pana la buza fluviului. Problema este ca fluviul se afla, spre deosebire de canion, sub control federal, asa ca administratia americana poate refuza sau bloca propunerile turistice ce pot afecta intr-un fel sau altul apa. Insa, in ceea ce priveste canionul, Washingtonul nu poate face mai nimic, rezervatia raspunzand unei legislatii speciale.
Muzeul Mortii
Muzeul Mortii
In orasul american San Diego exista un cu totul neobisnuit Muzeu al Mortii, in care vizitatorii pot "admira" fotografii luate de la locul comiterii celor mai atroce crime petrecute in ultimele citeva zeci de ani, obiecte sau arme care au apartinut unor criminali in serie, precum si exponate care mai de care mai macabre, cum ar fi cosciuge de copii, substante folosite la sinucideri colective, ghilotine si scaune electrice.Potrivit CNN, un bilet de intrare in muzeu costa 4 dolari, pret in care vizitatorul poate beneficia, daca doreste, de compania unui ghid, sau poate citi singur explicatiile detaliate, vizibile, atasate fiecarui exponat. La intrare, turistii sint intimpinati de un superb ogar afgan, care la o examinare mai atenta se dovedeste a fi impaiat. Cel mai mare spatiu, respectiv doi pereti, este dedicat odiosului Charles Manson, autorul macelului in care a pierit si actrita Sharon Tate, ciopirtita cu lovituri de topor, pe cind era gravida in opt luni si jumatate. Una din cele mai recente achizitii ale muzeului este o roba a unui dintre membrii sectei Poarta Raiului, participant la sinuciderea colectiva de anul trecut. Alt exponat de mare valoare este tricoul in care un barbat a fost executat pe scaunul electric. In plus, proprietarii muzeului se lauda ca imobilul este bintuit de stafia unui om care s-a sinucis acum mai bine de 100 de ani. Cum e firesc, vizitatorii au pareri impartite, unora placindu-le ceea ce-au vazut, altii parasind rapid locul, vizibil oripilati.
http://www.evz.ro/article.php?artid=8653
In orasul american San Diego exista un cu totul neobisnuit Muzeu al Mortii, in care vizitatorii pot "admira" fotografii luate de la locul comiterii celor mai atroce crime petrecute in ultimele citeva zeci de ani, obiecte sau arme care au apartinut unor criminali in serie, precum si exponate care mai de care mai macabre, cum ar fi cosciuge de copii, substante folosite la sinucideri colective, ghilotine si scaune electrice.Potrivit CNN, un bilet de intrare in muzeu costa 4 dolari, pret in care vizitatorul poate beneficia, daca doreste, de compania unui ghid, sau poate citi singur explicatiile detaliate, vizibile, atasate fiecarui exponat. La intrare, turistii sint intimpinati de un superb ogar afgan, care la o examinare mai atenta se dovedeste a fi impaiat. Cel mai mare spatiu, respectiv doi pereti, este dedicat odiosului Charles Manson, autorul macelului in care a pierit si actrita Sharon Tate, ciopirtita cu lovituri de topor, pe cind era gravida in opt luni si jumatate. Una din cele mai recente achizitii ale muzeului este o roba a unui dintre membrii sectei Poarta Raiului, participant la sinuciderea colectiva de anul trecut. Alt exponat de mare valoare este tricoul in care un barbat a fost executat pe scaunul electric. In plus, proprietarii muzeului se lauda ca imobilul este bintuit de stafia unui om care s-a sinucis acum mai bine de 100 de ani. Cum e firesc, vizitatorii au pareri impartite, unora placindu-le ceea ce-au vazut, altii parasind rapid locul, vizibil oripilati.
http://www.evz.ro/article.php?artid=8653
Columna brâncusianã, zgârie-nor la New York
Columna brâncusianã, zgârie-nor la New York
Empire State Building, în topul preferinţelor
Empire State Building, în topul preferinţelor
http://www.realitatea.net/41463_Empire-State-Building--
Empire State Building din News York, un zgârâie-nori Art Deco de 102 etaje, se află pe primul loc în topul preferinţelor americanilor în materie de arhitectură.
Construcţia a reuşit astfel să surclaseze clădiri celebre, printre care se numără Casa Albă, Capitoliul sau clădirea Chrysler, dintr-o listă de 150 întocmită de institut de sondaje şi de Institutul American de Arhitectură. De fapt, topul a fost alcătuit pentru a marca împlinirea a 150 de ani de la înfiinţarea Institutului American de Arhitectură.
Jumătate din clădirile, munumentele şi podurile selectate pe baza voturilor se află în trei oraşe, New York, Washington şi Chicago.
Empire State Building, una dintre cele mai populare atracţii turistice din SUA, a fost finalizată în 1931 şi este a doua clădire ca înălţime din Statle Unite, după Turnul Sears din Chicago.
http://www.realitatea.net/41463_Empire-State-Building--
Empire State Building din News York, un zgârâie-nori Art Deco de 102 etaje, se află pe primul loc în topul preferinţelor americanilor în materie de arhitectură.
Construcţia a reuşit astfel să surclaseze clădiri celebre, printre care se numără Casa Albă, Capitoliul sau clădirea Chrysler, dintr-o listă de 150 întocmită de institut de sondaje şi de Institutul American de Arhitectură. De fapt, topul a fost alcătuit pentru a marca împlinirea a 150 de ani de la înfiinţarea Institutului American de Arhitectură.
Jumătate din clădirile, munumentele şi podurile selectate pe baza voturilor se află în trei oraşe, New York, Washington şi Chicago.
Empire State Building, una dintre cele mai populare atracţii turistice din SUA, a fost finalizată în 1931 şi este a doua clădire ca înălţime din Statle Unite, după Turnul Sears din Chicago.
Ultima editare efectuata de catre Admin in 09.10.09 5:56, editata de 1 ori
LOS ANGELES
Los Angelesul va avea propriul Turn Eiffel
Ultima editare efectuata de catre Admin in 24.08.10 7:16, editata de 1 ori
BROOKLYN
Brooklyn - un pod aruncat peste o stramtoare
Prezent in multe opere literare si cinematografice, Podul Brooklyn din New York a fost construit intre anii 1869-1883 deasupra unei stramtori inguste, East River, o stramtoare agitata, plina de nave. Ridicarea unui asemenea pod la o inaltime care trebuia sa permita trecerea navelor pe dedesubt parea o utopie, dar necesitatea lui a fost pusa in evidenta in iarna lui 1868 cand East River a inghetat, blocand traficul marin.
Citeste mai departe...
Prezent in multe opere literare si cinematografice, Podul Brooklyn din New York a fost construit intre anii 1869-1883 deasupra unei stramtori inguste, East River, o stramtoare agitata, plina de nave. Ridicarea unui asemenea pod la o inaltime care trebuia sa permita trecerea navelor pe dedesubt parea o utopie, dar necesitatea lui a fost pusa in evidenta in iarna lui 1868 cand East River a inghetat, blocand traficul marin.
Citeste mai departe...
Ultima editare efectuata de catre Admin in 09.10.09 5:56, editata de 2 ori
Celebrul Empire State Building
Celebrul Celebrul Empire State Building
http://www.gds.ro/Util%20si%20placut/2006-09-25#articolNr58652
http://www.gds.ro/Util%20si%20placut/2006-09-25#articolNr58652
Ultima editare efectuata de catre in 24.05.07 17:20, editata de 1 ori
MARELE CANION
Marele Canion - o minune a lumii
http://www.gds.ro/Util%20si%20placut/2006-07-07#articolNr54446
Paradisul – 'Welcome to Miami!'
Paradisul – 'Welcome to Miami!'
http://www.jurnalul.ro/articol_55234/paradisul____welcome_to_miami__.html
http://www.jurnalul.ro/articol_55234/paradisul____welcome_to_miami__.html
PHOENIX
Phoenix - cel mai transpirat oras din SUA
http://www.ziarulprahova.ro/articol~categorie-lumea-in-care-traim~stire-8982~phoenix-cel-mai-%1Ctranspirat%1D-oras-din-sua.html
SAN FRANCISCO
San Francisco - orasul cautatorilor de aur
Unul dintre cele mai interesante orase ale Californiei, si ale Statelor Unite in general, este San Francisco, asezat in golful cu acelasi nume, pe falia San Andrea. Istoria sa este asemanatoare cu a multor orase de pe continentul american, dar, ceea ce il diferentiaza de celelalte este diversitatea etniilor care il populeaza si care au imprimat locurilor culturile respective.Golful San Francisco a fost descoperit in 1595 de exploratorul portughez Sebastian Rodriguez Cermeno. Acesta a ajuns chiar in zona actualului oras, numind locul Puerto de San Francisco. Multi dintre marii exploratori ai secolului al XVI-lea au trecut prin apele golfului, fara ca sa debarce pe tarm. In 1769 expeditia spaniola condusa de Don Gaspar de Portolá a redescoperit locul unde se afla orasul si l-a revendicat in numele Spaniei.
In 1776 a fost intemeiata aici asezarea cu numele Yerba Buena, de catre misionarii franciscani din expeditia spaniola a lui Juan Bautista. In 1835 William Anthony Richardson a intemeiat si el o asezare la numai trei kilometri de prima. Intre 1821-1846 orasul a apartinut Mexicului. Statele Unite au incercat sa negocieze cu spaniolii pentru cumpararea zonei. Negocierile au esuat si in cele din urma fortele armate americane au ocupat orasul numindu-l San Francisco. Acesta era populat de mai putin de 500 de oameni: albi, negri, hawaieni si americani.
Goana dupa aur, inceputa in 1849, a populat brusc intregul tinut, 40.000 de oameni venind aici pe mare si aproximativ tot atatia de pe uscat. Descoperirea zacamintelor de argint din Nevada, in jurul anului 1859, a facut din San Francisco un oras al bancherilor, al avocatilor, al speculantilor. Multi negustori au deschis aici magazine, hoteluri si restaurante de lux, dar cutremurul din 18 aprilie 1906 a franat pentru o anume perioada ascensiunea orasului. Incendiile izbucnite cu aceasta ocazie au durat patru zile, au distrus 28.000 de cladiri si au lasat fara adapost un sfert de milion de oameni.
In timpul celui de al Doilea Razboi Mondial orasul s-a dedicat industriei de razboi. Au venit sa lucreze cinci sute de mii de oameni printre care si zece mii de negri. Acestia au intrat in vechile cladiri de lemn, in stil neoclasic, de pe strada Fillmore, cladiri care fusesera ocupate de japonezii internati in lagare in 1942. In 1980, casele au fost complet restaurate si locuitorii saraci au fost obligati sa le paraseasca, mutandu-se in suburbiile din partea de est.
In contrast cu aceste suburbii, Chinatown, aflat tot in est, dar ceva mai departe, constituie, cu cei peste 30.000 de locuitori, cea mai mare comunitate chineza din afara Asiei. Strazile de aici, in special cea principala, Great Avenue, au o toponimie bilingva si sunt bogat ornamentate cu lampioane colorate. North Beach a fost candva un cartier al italienilor. Strada Lombarda, serpuitoare, ca si nenumaratele cafenele si cluburi, poarta amprenta stilului italienesc. Zona este considerata locul de nastere al miscarii beat in anii 1950. De altfel orasul este in acelasi timp simbolul si centrul spiritual al generatiei Flower Power din anii 1960.
Exista de asemenea in San Francisco o Universitate din 1855, o alta din 1899, inca una din1901, Conservator (1917), Academia de Stiinte, o celebra gradina botanica, acvariu, muzee si monumente ca Pagoda Pacii sau Turnul Pompierilor. In apropiere, de partea cealalta a golfului se afla temuta inchisoare Alcatraz, cea mai sigura institutie de acest fel, care a functionat intre 1934-1963, fiind acum transformata in muzeu.
Simbolurile orasului raman insa Podul Golden Gate si tramvaiele cu cablu. Aceste vehicule introduse in 1873, urcand pantele abrupte ale dealurilor din nord-est, isi pastreaza intreaga poezie. Desi au mai ramas numai trei linii, o excursie pe platforma lor spre centrul turistic, Fisherman’s Bech, te duce cu gandul inapoi in vremea cautatorilor de aur.
http://www.lumeam.ro/nr6_2000/reportaj.html
Unul dintre cele mai interesante orase ale Californiei, si ale Statelor Unite in general, este San Francisco, asezat in golful cu acelasi nume, pe falia San Andrea. Istoria sa este asemanatoare cu a multor orase de pe continentul american, dar, ceea ce il diferentiaza de celelalte este diversitatea etniilor care il populeaza si care au imprimat locurilor culturile respective.Golful San Francisco a fost descoperit in 1595 de exploratorul portughez Sebastian Rodriguez Cermeno. Acesta a ajuns chiar in zona actualului oras, numind locul Puerto de San Francisco. Multi dintre marii exploratori ai secolului al XVI-lea au trecut prin apele golfului, fara ca sa debarce pe tarm. In 1769 expeditia spaniola condusa de Don Gaspar de Portolá a redescoperit locul unde se afla orasul si l-a revendicat in numele Spaniei.
In 1776 a fost intemeiata aici asezarea cu numele Yerba Buena, de catre misionarii franciscani din expeditia spaniola a lui Juan Bautista. In 1835 William Anthony Richardson a intemeiat si el o asezare la numai trei kilometri de prima. Intre 1821-1846 orasul a apartinut Mexicului. Statele Unite au incercat sa negocieze cu spaniolii pentru cumpararea zonei. Negocierile au esuat si in cele din urma fortele armate americane au ocupat orasul numindu-l San Francisco. Acesta era populat de mai putin de 500 de oameni: albi, negri, hawaieni si americani.
Goana dupa aur, inceputa in 1849, a populat brusc intregul tinut, 40.000 de oameni venind aici pe mare si aproximativ tot atatia de pe uscat. Descoperirea zacamintelor de argint din Nevada, in jurul anului 1859, a facut din San Francisco un oras al bancherilor, al avocatilor, al speculantilor. Multi negustori au deschis aici magazine, hoteluri si restaurante de lux, dar cutremurul din 18 aprilie 1906 a franat pentru o anume perioada ascensiunea orasului. Incendiile izbucnite cu aceasta ocazie au durat patru zile, au distrus 28.000 de cladiri si au lasat fara adapost un sfert de milion de oameni.
In timpul celui de al Doilea Razboi Mondial orasul s-a dedicat industriei de razboi. Au venit sa lucreze cinci sute de mii de oameni printre care si zece mii de negri. Acestia au intrat in vechile cladiri de lemn, in stil neoclasic, de pe strada Fillmore, cladiri care fusesera ocupate de japonezii internati in lagare in 1942. In 1980, casele au fost complet restaurate si locuitorii saraci au fost obligati sa le paraseasca, mutandu-se in suburbiile din partea de est.
In contrast cu aceste suburbii, Chinatown, aflat tot in est, dar ceva mai departe, constituie, cu cei peste 30.000 de locuitori, cea mai mare comunitate chineza din afara Asiei. Strazile de aici, in special cea principala, Great Avenue, au o toponimie bilingva si sunt bogat ornamentate cu lampioane colorate. North Beach a fost candva un cartier al italienilor. Strada Lombarda, serpuitoare, ca si nenumaratele cafenele si cluburi, poarta amprenta stilului italienesc. Zona este considerata locul de nastere al miscarii beat in anii 1950. De altfel orasul este in acelasi timp simbolul si centrul spiritual al generatiei Flower Power din anii 1960.
Exista de asemenea in San Francisco o Universitate din 1855, o alta din 1899, inca una din1901, Conservator (1917), Academia de Stiinte, o celebra gradina botanica, acvariu, muzee si monumente ca Pagoda Pacii sau Turnul Pompierilor. In apropiere, de partea cealalta a golfului se afla temuta inchisoare Alcatraz, cea mai sigura institutie de acest fel, care a functionat intre 1934-1963, fiind acum transformata in muzeu.
Simbolurile orasului raman insa Podul Golden Gate si tramvaiele cu cablu. Aceste vehicule introduse in 1873, urcand pantele abrupte ale dealurilor din nord-est, isi pastreaza intreaga poezie. Desi au mai ramas numai trei linii, o excursie pe platforma lor spre centrul turistic, Fisherman’s Bech, te duce cu gandul inapoi in vremea cautatorilor de aur.
http://www.lumeam.ro/nr6_2000/reportaj.html
Ultima editare efectuata de catre in 02.11.07 21:07, editata de 3 ori
SAN DIEGO
SAN DIEGO: Cel mai select oras american
http://www.evz.ro/article.php?artid=252524
http://www.evz.ro/article.php?artid=252524
Ultima editare efectuata de catre in 02.11.07 21:07, editata de 1 ori
MIAMI
DE CE MIAMI
http://www.bolero.ro/index.php?req=arhiva&id=259
http://www.bolero.ro/index.php?req=arhiva&id=259
Ultima editare efectuata de catre in 08.10.07 22:12, editata de 1 ori
Pagina 6 din 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 6 din 7
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum